Nnem sa for siden:
Jippi!!!
Nnem sa for siden:
Jippi!!!
Nnem sa for siden:
Nå er jeg endelig tilbake på togvognen.
Har hatt en dårlig helg, men er nå tilbake med streng kosthold.
Nå teller jeg antall karbs "for livet" og passer på å få i meg over 3 l vann om dagen(ikke vært problem da jeg har vært ganske tørst i det siste).
Fått låne zumba dvd, som jeg skulle prøve i går, men klarte å slå kneet i kommoden. Au, måtte plastre og halter for øyeblikket så venter en liten stund til.
Ønsker dere alle en riktig fin uke:)
kattungen sa for siden:
Takk :klem:
Jeg liker dette toget her altså, skjønner ikke hvorfor jeg noen gang falt av! Nå sitter jeg og koser meg med lavkarbobrød og leverpostei fra Finsbråten med 1 karbo pr 100 gram, og etterpå skal jeg drikke kaffe med fløte - livet er godt :D
VSB sa for siden:
Jeg må bare dele med dere som kom med mange oppmuntringer og støtte underveis i eksamenslesing: Resultatet lå på nettet nå og jeg var strålende fornøyd med en B!:D
Nnem sa for siden:
Så bra:D Gratulerer så mye med en super resultat:)
Regret sa for siden:
kommer krypende tilbake
Jeg liker ikke å ikke være med på dette toget :nei:
Kan jeg heller få lov å koble på en lavkalori-vogn?
kattungen sa for siden:
Jeg bestemmer at det er lov, for jeg savner deg på toget! :klem:
Regret sa for siden:
hihi 2 dager av og jeg er allerede savnet :love: Jeg elsker dette toget!
ja men da kobler jeg den på og setter meg godt til rette i den! Siden søndag så er jeg 1,5kg ned :D og nærmer meg minstenotering igjen, bare 400g igjen!
Antoinette6 sa for siden:
Velkommen, Regret ! Så godt å se deg igjen !
Og GRATTID, kattungen !!!
Jeeeeez ! FOR et tog !!! :heia: oss !!!
Regret sa for siden:
:heia::heia: yaaaay!
kattungen sa for siden:
Enda en bunnotering :heia: Alle nye tall på vekta i tiden framover vil være bunnoteringer :p
Nnem sa for siden:
:heia::heia::heia:
Jeg er ogs¨å på vei ned mot bunnnotering:)
Regret sa for siden:
Hurra! i dag nådde jeg minstenoteringen også! :D 69,2 kg veide jeg, og om 100g, så har jeg gått ned 4kg :D Håper jeg får det til til i morgen, da er det veiedag og det hadde vært kjekt å få oppleve!
kattungen sa for siden:
Dette er det beste toget :heia: Vi er flinke! :D
Er på fjerde dagen med ekstremt lavt inntak av Cola Zero, og selv om jeg ikke har så mye hodepine som jeg hadde regnet med (sikkert fordi jeg har drukket så sykt mye kaffe :p ) så merker jeg at lysten er veldig overveldende. I natt drømte jeg om brus! :p
Regret sa for siden:
Etter at jeg begynte med lavkalori så har all lyst på brus forsvunnet. Jeg kjøpte meg enest ei 0,5L flaske med pepsi max i går, men jeg giddet ikke å drikke opp den engang! Jeg tar koffeintabeletter i stedenfor da så jeg merker ingenting av det på den måten, og pillene er ikke en erstattning, men en måte å holde seg våken på :p win-win
Uansett så har jeg jo gått fra 4-5 1,5L flasker til 1 0,5L flaske i uka! nøgd!
mocc@ sa for siden:
Så flinke dere er... Jeg har falt helt av. Må bare få tilbake motivasjonen for å begynne på igjen..
Nnem sa for siden:
Er veldig spent på veiingen i morgen. Vært mye høykarbokake spising og det viste veldig på vekten i løpet av helgen. Har blitt "streng" igjen og prøver å telle karboene grundigere enn før. Ligger mellom 10-15 kh om dagen. Er nå 1,6 kg unna minstenotering. Målet for sommeren er å komme under der og holde meg stabil.
Regret sa for siden:
Følger spent med!
Vi har jo veiedag på samme dag og slik jeg har sett så har vi opplevd omtrendt det samme hver uke også :p Nå er jeg jo ikke på ketolyse lengere da, men vi kan jo håpe vi får samme resultat allikevel, særlig siden du har vært så flink som du har vært denne uken!
Regret sa for siden:
Aldri trodd jeg kom til å juble over noe sånt.. men jeg begynner å se antydning til 2 mager i stedenfor 1 svær! det betyr at magen min er blitt mindre :D wohoo! (dette er når jeg sitter vel og merke)
Jeg husker enda den dagen jeg oppdaget at de to svære valkene jeg hadde var blitt til en stor vom, og hvor lett strekkmerker kom da bare jeg satte meg ned framoverlent :( Så dette er framskritt ja! Håper det blir mer tydelig snart :) Selv om det ikke ser så bra ut, så føler jeg meg bedre med to enn med 1.
Og enda bedre - når jeg står har ribbeina mine begynt å stikke litt ut! Det er lenge siden jeg har sett det! endelig :D
Jeg vet jeg er veldig usaklig av meg her nå, men jeg ble så glad at jeg måtte bare dele det! Samboer er nemlig lei av alt mage, fett og slankepraten :D og jeg forstår han godt! hehe!
tora trollmor sa for siden:
Det er bare en ting å si GRATULERE :):heia:
Anne sa for siden:
Finnes det en SPA-vogn her inne?:o
Har behov for litt god behandling av kroppen....
Regret sa for siden:
tihi, tuuusen takk. Begynner virkelig å få en boost over mitt eget utseende nå, noe jeg har slitt med i årevis. Nå kan jeg like min egen kropp på en god dag, det skjedde aldri før! og jeg greier å si det! hihi
Jaaaa det har vi! Gratis for alle passasjerer med all behandling du måtte ønske :D
Anne sa for siden:
Herlig!!Jeg fant den, men de hadde bare hudpleie og dusj med kroppsskrubb i dag. Må bli massasje en annen dag:DFikk med litt fuktighetskrem for kropp og fotkrem, så nå er føttene også myke og gode. Håndskrubb og -krem hadde jeg selv...:p
Det er Godt at vi å kan like kroppen vår noen ganger- å flere ganger skal det blir. Tar nok en stund for meg, men det kommer til meg å :)
kattungen sa for siden:
I dag har jeg spist så masse grønnsaker at jeg sikkert er oppe i 50kh, men det driter jeg i :p Har hatt supersug i magen i hele dag, så at jeg i det hele tatt klarte å la vær å spise kake og potetstappe på jobb er en bragd! :D
VSB sa for siden:
Hei, startet dagen i fløte-grøt-vognen og det var ingen stor suksess, ble bare veldig kvalm og det meste gikk rett i søpla.
I løpet av gårdsdagen fikk jeg 2 kommentarer på at jeg hadde gått ned i vekt og det var veldig koselig og oppmuntrende da. Skikkelig motivasjon og jeg kan se det selv, ikke bare på klærne.
Godt å se at du er positiv Regret.:klem:
God St. Hans til alle dere på toget.:klem:
halkatlala sa for siden:
oi. jeg har visst vært i stillevogna en stund jeg. ungene har sommerferie og jeg sitter ikke så mye ved pcn. men jeg er fortsatt med på toget altså. hopper vel muligens over i generelll lavkarbovogna i steden for ketosevogna da jeg drar til kristiansand på onsdag. blir der en uke og så tilbake i ketosevogna når jeg kommer hjem:)
kattungen sa for siden:
:heia:
Tuuuuuut ! :heia:
halkatlala sa for siden:
tut tuuuut :)
i morgen skal jeg kjøre et annet tog. jeg skal kjøre med nsb. har hørt at dem skal være litt mindre pålitelige, men tar sjangsen likevel:) eneste jeg gruer meg litt til er 7 timers reise med hund som aldri har kjørt tog før. vi har vært å sett på toget i dag mens det har stoppet på stasjonen og startet igjen. vi satt riktig så pent så lenge det vanka godbiter, så det kan jo hende det ikke blir krise når vi skal inn i den doningen der :)
Regret sa for siden:
tutellituuuuut
Lykke til i morgen halkatlala! :)
Denne helga har vært hard altså, masse 'søtsaka' både lørdag og søndag! men nå er jeg på riktig spor igjen og smiler bredt i lavkalorivogna. Er litt tappet for energi for tiden, så jeg går rundt i en slags tåke. Men dagene går nå, og jeg håper på et fint tall til torsdag igjen! Sist uke gikk jeg ned 1,2 kg og er veldig spent for denne uken! :)
Ellers i hverdagen så har jeg såvidt begynt klikketrening med duene mine, men de er litt i forsvarsmodus etter forrje egglegging, så de er ikke så samarbeidsvillige i dag. Men det blir, det blir :)
Nnem sa for siden:
Jeg har vært i høykarbo vogna denne helgen og i dag. Etter oppgangen på torsdag har helgen bestått av festligheter. Lørdag bryllup og søndag dåp. Ble lavkarbomiddag, men høykarbo kaker.
Har ikke turt å gå på vekta og nekter det de neste dagene. Venter nok til neste torsdag. Føler faktisk litt skuffa over meg selv, men jeg er samtidig litt lei av kostholdet. Tror jeg skal prøve å holde meg ganske lavkarbo gjennom sommeren, håper bare jeg motivasjonen kommer strømmende.
Om du holder deg her, Nnem, - så kommer den tilbake. Før eller senere !
Lag deg en god lavkarbokake til helgen, kanskje ?
:klem:
Nnem sa for siden:
Føler at jeg er litt kake lei nå. Blir nok for det meste rent mat og cocosa te. Hjelper heller ikke at jeg har besøk av tanta denne uken.
Tantebesøk er ikke spesielt motiverende ! :realmad:
Ren mat er enda bedre enn lavkarbokake.
GRATULERER !
Hvilken te er dette, å har de den på helsekosten ????
Regret sa for siden:
Det er vanlig te med cocosa (kokosolje) ;)
ok, takk, jeg også har kjøpt cocosa men har ikke funnet noe å bruke den til, men dette skal jeg prøve :)
Bestemamma sa for siden:
Jeg bruker vanlig cocosa i kaffeen og cocosa med kokossmak i teen. Har begynt med grønn te og den smaker ikke særlig mye, så derfor er kokossmaken deilig i denne teen.....:)
Bruker du grønn te fordi det er sunt, bestemamma ? Jeg fikk en pose grønn te av en pakistansk kursdeltaker, men jeg syns den var så bitter . . .
Det skal jo være så veldig bra å drikke det når man slanker seg har jeg latt meg fortelle . . .
Takk for tipset :)
Godt å ha gode venner her inne som gir tips :)
Bestemamma sa for siden:
Først kjøpte jeg grønn og hvit te fordi jeg ikke vil ha misfargede tenner, men nå har jeg oppdaget at de er vanndrivende (ikke tennene :p ) og jeg har begynt å gå ytterligere ned i vekt. Om vektnedgangen skyldes at jeg har gitt kroppen en hvilepause med masse mat i et par måneder, eller om det er teen kombinert med kcalreduksjon skal jeg ikke ha sagt for sikkert, men nå må jeg snart oppdatere tickeren min...har satt nye minstenoteringer tre ganger allerede.....
Forrige gang jeg prøvde på kcalreduksjon gikk helt galt...da gikk jeg opp:p
Takk, Bestemmamma !
Ja, disse kroppene våre er IKKE lete å bli kloke på !
Regret sa for siden:
Jeg har testet litt med grønn te på min kropp, og jeg har kun positivt å fortelle. Når jeg drikker en kopp grønn te hver morgen, så går jeg raskere ned enn om jeg drikker annen te eller ikke i det hele tatt! Så for meg har det effekt. Men bitter grønn te? Dere kan jo søte den fordi! Jeg bruker hele 3 suketter i teen så den er bare søt og god :) Jeg bruker da grønn moroccan mint te. Den er god med cocosa med kokossmak også! men det bruker jeg ikke lengere.
Regret sa for siden:
Da var helga over for kroppen min også! Er tilbake til 'før-helga-vekt'! Noe som er litt sjokkerende for jeg var nemlig 1,3 kg opp i går! og det betyr at helgas utskeielser økte forbrenningen igjen, så dette går som smurt :D Blir nok minus denne uken også! :D
KimPossible sa for siden:
God morgen på toget! :)
Nå nærmer det seg veiedag for min del også, på fredag skal fremgangen sjekkes. spent
Her skinner sola, så jeg skal ut og gå en tur før jeg spiser frokost. Godt å stå opp tidlig for en gangs skyld også (fullt mulig jeg sovner igjen i 11-12 tida da, men.:p)
God tur, godtfolk !
Jeg FØLER meg liksom litt. . .eehhh. . .hva skal jeg si. . .tynnere ? Nei, det blir liksom litt feil. :lol:
Time will show ! Takk for info om grønn te, Regret. Så deilig å se at du er på sporet !!!
:klem: til alle passasjerer !
Regret sa for siden:
Ja det er deilig å være på sporet igjen ja! Det at du føler deg tynnere føler jeg i dag også, føler jeg har litt mer midje, magen er mindre og kroppen er litt strammere på en måte. Aner ikke om det stemmer eller ei, men jeg kjennes mindre ut og det er bra! :D
Ha en god dag videre dere!
VSB sa for siden:
Veiedag og +100g, ingen stor endring:( Men med snikveiing så var det jo heller ikke forventet, og store utskeielser i helgen...
Nnem sa for siden:
Kommet hjem etter en tur med ungene. Fikk en pakke i posten som jeg hadde bestilt. 2 kjoler i den str jeg pleier bruke(tror nok den er litt mindre i str da de passet perfekt) og ble så glad. Endelig har jeg sommerkjoler.
Målet nå er at de skal bli for store til neste sommer.
GRATULERER, Nnem ! :heia:
Stå på ! :blomster:
kattungen sa for siden:
Åh, jeg er skikkelig skuffa nå :( Har gått og gledet meg til tysk ostesuppe gjennom hele kveldsvakta mi, så jeg lagde suppe da jeg kom hjem, og den smakte bare ikke godt i dag :( Vet ikke helt hva som gikk galt, men noe må det ha vært :(
Kanutten sa for siden:
Sitter i avslapningsvogna jeg.. Unga kom hjem fra sydentur med faren i går og var knallsinte og knallsure... Vurderte returnere dem tvert UTEN ev avsenderadresse....Men i dag er de blide! :love:
Sambo er på jobb, ute regner det og jeg har resten av dagen HELT for meg selv! Og jeg skal sove! :eek: Når klokka blir seks skal jeg ta meg en laaaaang lur, til sambo kommer hjem. Jeg liker å sove... dvs, jeg sover ikke så mye. jeg ligger like å tenke. Noen tenker mens de trener, jeg tenker mens jeg ligger pal med hodet godt plantet på hodeputa. Trenger ikke musikk engang!
Jeg liker faktisk være alene med tankene mine, jeg kjenner at jeg trenger det av og til.
Bra vi er flere som liker å bare sitte/ligge og tenke, og "se ut i lufta", Kanutten. :)
Regret sa for siden:
sånt elsker jeg også. Jeg er en person som trives veldig godt i mitt eget selskap, med bare tankene mine og det å snakke til meg selv. Deilig å nyte freden og bare litt å plundre litt i hodet og slappe av :hearts:
Kanutten sa for siden:
:love: Ja, jeg elsker det!!! Du verden så mye jeg har utrettet bare ved å bevilge meg selv "middagshvil" uten å soven, men bare ligge leeeeeenge og tenke!
Regret sa for siden:
åå i morgen er det veiedag og jeg tror det har kommet på en del vannvekt grunnet eggløsning.. :( har verdens verste EL denne gangen. Det kniper og murrer, hakket før jeg føler at jeg får bekkenløsning også. Jeg har aldri hatt noe problemer med EL før og som regel kjenner jeg det ikke heller, et lite stikk eller noe sånt om det skulle ha vært noe, men nå har det verket og murret i 2 dager og jeg tror jeg dauer.. håper ikke det er noe galt :( Hvordan opplever dere eggløsning? Har dere vondt? føles ut som sterke menssmerter nå..
Bestemamma sa for siden:
Av og til er det så ille at jeg kunne drept.... Andre tider er det over i løpet av noen få timer....
Det hjelper med sex.... :D
Regret sa for siden:
Jasså du! Tror det var akkurat det som satte det i gang :o men er villig til å prøve! :D
Regret sa for siden:
aiai, 300g ned denne uken, mindre enn jeg hadde håpet på, men jeg har bare meg selv å takke for det.. Jeg innser at jeg må spise for å gå ned i vekt, så jeg har herved innført obligatorisk frokost kl 10 hver dag! samme hvor mye jeg spiser så er det bra. Så til tross for det lave resultatet, så er jeg ganske motivert til å begynne ei ny uke! Neste torsdag skal det bli et mye høyere tall som står oppført. :)
kattungen sa for siden:
Nnem sa for siden:
Jeg oppsumerer oppgang/nedgang slutten av hver måned for å se hvordan jeg ligger an. Og denne mnd har jeg gått opp 2,9 kg. Juni har virkelig vært en dårlig måned. Motivasjonen er enda på bånn, men for håpentligvis finner jeg tilbake til motivasjon i løpet av juli måned.
Men det er så braaaaa at du ER her, Nnem. Det hadde vært mye verre om du bare hadde gitt blaffen og logget deg ut, - slik jeg gjorde for to og et halvt år siden. Hurraaaa for deg. :heia:
Og flinke Regret ! Spise, ja. Det må man, - men er du sikkert på at du skal innføre sånne 'må'-regimer ? Funker det ikke å spise når du er sulten ?
Nei, vi er så forskjellige, og hver og en av oss må finne VÅR vei. Det kan jo ta litt tid. Hurra for deg, også ! :heia:
Og hurra for meg som har gått ned 1,2 kilo denne uka. Men jeg er nok kommet til et slikt nivå som gjør at jeg går opp en kilo én uke og så ned igjen den neste, og så opp, - og ned. . . .
Time will show. :spent:
Nå drar jeg på Nordnorgetur og er tilbake neste søndag !
Hold stø kurs ! Gerd, konduktøren, er borte. Kunne du overta for henne Nnem ? Og for meg, Regret ?
TAKK ! :klem: og :klem:
Og mange, mange sommer:blomster: :blomster: :blomster: til resten av gjengen !
Nnem sa for siden:
Jeg gir ikke opp :heia:. Takk for klemmen Antoinette6:klem:. Du er bare helt super og flink:D
Skal prøve å være flinkere til å kommentere. God sommer:)
Nei, nei ! :nei: Jeg vil ikke at du skal være 'flink' - det blir så 'stramt' liksom. Bare vær her og hygg deg ! :klem: Og sakte, men sikkert så blir du motivert igjen. Tror jeg.
Og du tar over toget nå ! Eller ?
:blomster:
Nnem sa for siden:
:)
Nei, nei ! :nei: Jeg vil ikke at du skal være 'flink' - det blir så 'stramt' liksom. Bare vær her og hygg deg ! :klem: Og sakte, men sikkert så blir du motivert igjen. Tror jeg.Og du tar over toget nå ! Eller ?
:blomster:
Jeg tar over toget:) Alle ombord tut-tut
Regret sa for siden:
Jeg må nesten innføre sånt.. testet litt i går hvor lang tid det tok før jeg ble sulten, det gikk 17 timer mellom kvelds og neste måltid og da var jeg ikke særlig sulten heller, jeg spiste middag mer fordi 'alle de andre' gjorde det. Det er jo ikke snakk om et herremåltid. Bare jeg tar en frukt eller en yoghurt til frokost så er det bra, i verste fall så kan jeg drikke grønn te for å få forbrenningen i gang, de dagene jeg absolutt ikke greier å få i meg mat.
Hurra for fin vektnedgang! Du har jo vært superflink! :heia:
God tur til nordnorge, selvsagt stepper jeg inn for deg :D! Kos deg masse! :klem:
I morgen er det veiedag, og jeg gruer meg.... :rolleyes:
Frokosten i dag blir fløtegrøt. Kraftig kost! :D
Kjempebra ! Hold deg her, schnuppa ! :klem:
Høres klokt ut, kjære Regret ! :klem:
Og hjerrrrtelig takk ! Jeg må jo sørge for at toget går så det suser med flotte folk ombord !
:heia: heia: :heia: for alle oss !!!
Regret sa for siden:
Woooops!
Jeg må slutte å veie i 6 tiden på morgenen, det er alt for tidlig når jeg ikke spiser før 10 uansett. Jeg har nemlig gått ned 300g til, altså 600g denne uken i steden for 300g :rolleyes: Da ble jeg litt mer fornøyd ja! :D
VSB sa for siden:
:heia::heia: Så flott.
Jeg har vært på tur og klattret i dag, så virkelig aktivitet her i gården. Noen hadde med sjokolade, kjeks, plommer og nektariner, men jeg styrte unna alt. (Frukten fristet litt da...) Hadde med lavkarbomatpakke og den vakte interesse. I tillegg fortalte jeg at jeg spiste lavkarbo og da skal det liksom litt ekstra til for å sprekke. Dagens utskeielse ble noen markjordbær på vei hjem:sikle:
kattungen sa for siden:
I dag har jeg vært så ute av toget at det ikke fins ord :p Vært på sverigetur, med alt det medbringer av pommes frites, sjokolade og annet gøy :p Båtturen hjem igjen er alltid en utfordring, så jeg har tatt den helt ut i dag med baguette og greier :p men det gjør ingenting, i morgen er jeg tilbake igjen :D
grotingeling sa for siden:
Etter et lengre opphold helt andre steder enn på toget, føler jeg at det er på tide å gå ombord igjen.
Har nok blitt litt mer frihet enn det kroppen takler :rolleyes:
Så selv om jeg er på vedlikeholdsopplegg i disse dager, trenger jeg å stramme inn opplegget mitt.
Har brukt kvelden på å lage karbonader samt en kjøttgryte, så nå har jeg lunch/middag for de neste dagene klare :D
Sunfrid sa for siden:
God kveld godt folk....
Tror dere ikke jeg ramlet av i en eller annen sving..... Men nå har jeg spent meg fast og her blir jeg sittende :) skulle noen se at jeg er på feil kurs vennligst led meg tilbake på plass :p
Jeg har vært uten nett forbindelse en stund men har lest igjennom og ser at det er noen som fortsatt er fantastisk flinke, GRATULERER !
Good morning all
Nnem sa for siden:
God morgen alle sammen. Så bra dere alle kommer tilbake til toget. Vi vil ikke miste noen:)
I dag skal jeg ta med mine små og en venninne tar med sin barnepass til museum. Det er meldt dårlig vær, men vi kommer til å dra uansett. Bakte boller til de andre i går og prøvde smakte om de var gode. Det var dem, smakte en halv bolle. En halv bolle er jo egentlig ingenting, men samvittigheten. Den er så skummel. Får jo så dårlig samvittighet for ingenting. Sikkert fordi jeg vet at sukker,gjær og hvetemel samt melk er fyyy.
VSB sa for siden:
Forstår den dårlige samvittigheten så godt Nnem, er mest redd for å ikke klare å begrense meg jeg, så en liten sprekk ender som en stor en...:spisesnak
God morgen til alle. :klem:
Tidlig start for meg med legetime og nå er planen ytterligere nedtrapping av medisiner og det er jeg strålende fornøyd med:D
Veiedag... og med tirsdagens pizzasprekk og "tante rød" som kommer på besøk i løpet av helga, har jeg lagt på meg 0,9 kg. :( Æsj.
Helt feil dag å veie på. neste veiedag er egentlig ikke før 15/7, men jeg tror jeg blir nødt til å ha en igjen neste fredag.
Føler på en måte at en veiedag i uka gjør det lettere å holde seg unna høykarbo, så vi får se om jeg kanskje innfører veiedag en dag i uka igjen da. :)
kattungen sa for siden:
Her er jeg godt igang med restarten, med eggerøre, spekepølse og rømme til frokost :D
Nå må æ gå inn i matvogna å se hva andre spiser, er så utrolig lei av egg, egg, egg og egg og bacon :(
VSB sa for siden:
Ingen god matdag her, skeiet ut med både atkinsbar og sukkerfri sjokolade nå på ettermiddagen...
Svein_65 sa for siden:
Nesten som om jeg hadde skrevet det selv! Egg lukter:mad: ! Jeg hadde veiedag i dag og med store forventninger. Hadde trimmet mer (tur med gåstaver) enn noen gang sist uke! Men....hva:eek:?? Gått opp 100 gram! Hadde håpet på 2.000 ned!
Er min 12. uke og har gått ned i underkant av 8 kg. Det merkelige er at jeg står stille 2-3 uker og så får jeg et par med beskjeden nedgang og så står det stille igjen.
Måtte snakke alvorlig med meg selv etter veiingen i dag for å klare å fortsette. Tok en beslutning om å gi det en uke til.
Jeg sliter med menyen. Idag egg og bacon til frokost. Avocado med rekesalat til lunch (avsluttet med 6 jordbær med kremfløte). Middag ??
Vet ikke. Egg og bacon ?? Eller kanskje noe Svin med blomkål.
Noen som har noen gode forslag? Ikke nødvendigvis bare til middag. (jeg baker ikke!)
Har hatt en veldig ok matdag i dag, og menyen har vært som følger:
Frokost: Kjøttsaus
Lunch: Eggerøre med fersk gressløk og fårepølse
Middag: Hjemmelagd hamburger med ostefyll
Regret sa for siden:
vekta har klatret noe opp siden sist måling pga et par feite dager med unødvendig mat, men akkurat nå bryr jeg ikke noe om det.. for i dag har jeg strevet med å få buksa til å holde seg på plass! Det er ei bukse i str. 40 og det er hakket før det faller av meg :eek: Jeg har ikke prøvd buksene mine i str. 38 enda, men jeg aner at jeg er ca midt mellom de størrelsene, slik at ingen av de passer :p men ah så godt det faktisk er å miste buksa :D
Var ikke noe mer nyttig jeg hadde å si, måtte bare juble litt :rolleyes:
Good morning all
Ble sent i går kveld, da jeg fikk det for meg at jeg skulle lage både oopsirull og vaniljemuffins før jeg la meg.
Tror klokka var nærmere halv 3 faktisk, men så har jeg både lunchmat og kakealternativ klart til dagens bursdagsfeiring :D
Føler jeg bør ha noe i bakhånd, da vertinnen har bakt verdens beste :sikle: - og ikke en lavkarbovariant heller akkurat.
En av mine favorittkaker, og jeg kunne lett spist av den kjenner jeg.
Så muffinsene er ren avledningstaktikk, de kan jeg i alle fall spise av uten store konsekvenser :cool:
Nå skal jeg bare lage glasur/krem, må bare bestemme meg for hviken type :rolleyes:
Ellers er det faktisk sol og sommerlig her i vest i dag, 18 grader akkurat nå.
Ha en aldeles strålende lørdag alle sammen :heia:
Gratulere sier no jeg da, arti å se at klærne blir for stor, men det kan bli litt dyrt da, med en helt ny garderobe :klem:
Vaniljemuffins, hørtes godt ut, fant du opskrifta her inne :) Ønsker deg samtidig en God dag :klem:
Er opprinnelig en oppskrift fra bakeboka til Annika Rogneby, men jeg har modifisert den bittelitt.
Oppskriften er som følger:
75 g romtemperert smør (gjerne usaltet)
1 dl sukrinmelis
1/4 dl natrenpulver
1 knivsodd stevia
3 store egg (L)
1 ts vaniljepulver (evt. frøene av 1 vaniljestang)
100 g philadelphiaost naturell
1 1/2 ts bakepulver
1 ss bakepro (evt. soyamel enten uten smak eller med vanlijesmak)
1 ss glutenmel
0.9 dl mandelmel, dvs mandelmel, bakepro og glutenmel skal til sammen bli 1 dl
1/4 dl fiberhusk
Sett ovnen på 180°C
Rør smør og all søtning porøst/hvitt
Visp inn ett og ett egg (blir kornete røre)
Visp inn vanilje og philadelphiaost (fortsatt kornete røre :p)
Visp inn alt det tørre, visp/rør til røren er klumpefri (eller i alle fall nesten)
Fyll muffinsformene ca halvveis, stekes i 25-30 minutter midt i ovnen.
Jeg fikk 10 muffins av denne oppskriften.
De hever ikke særlig mye, men gode er de :sikle:
Skal se om jeg får lagt inn et bildet også....
Edit: Bilder lagt til (de sorte prikkene er vanilje altså :p)
Takk takk, denne blir prøvd i dag :sikle:
Nnem sa for siden:
Har vært en del jojo med vekta i det siste, så vært litt opp og ned med humøret. Fikk en pakke i posten med sjokoladesmør som jeg hadde bestilt fra iherb. Lagde meg sjokolade, den var nam. Gikk så på vekta i dag, hadde spist mye av sjokoladen + aktiv dag på folkemuseumet i Oslo, jeg var 900 g ned. Letta nå og motivasjon på vei tilbake nå:D
halkatlala sa for siden:
jaja- da har jeg vært i kristiansand i 5 dager og gått opp 3 kg og fått vondt i alle ledda mine med grete roede kost. de jeg er på besøk hos spiser det og jeg prøver å være høflig å spise det som blir servert. er ikke i nærheten av sentrum og har ikke bil, så kunne ikke gjort det annerledes uansett. har igjen 4 dager til jeg skal hjem. gleder meg til å spise ketogent igjen. det som verre er, er at hunden min nok har blitt litt kresen i matveien også. hun får bare tørrfor her, fra royal canin og er vant med vom og hundemat (som ikke er å oppdrive her) så hun spiser ikke i det hele tatt:( men en hund ville vel ikke finne på å sulte ihjel forran matskåla og hun drikker masse vann, så det går vel bra. sånn, da har jeg fått klaget fra meg. nå skal jeg ta med ungene og hunden ut å gå tur.
kattungen sa for siden:
I går var utdrikningslagvogna kobla på toget, men siden det er en gegantisk høykarbovogn kobla jeg den av igjen i natt rundt klokka 3 :heia:
Stikker av med en vogn te London :) Ønske alle en fin sommer:klem:
VSB sa for siden:
God sommer trollmor:)
Har vært i bursdagsvogna og eneste utskeielsen ble en wienerpølse uten lompe, veldig fornøyd. Spiste godt før jeg dro:D
Regret sa for siden:
Ser jeg har vært helt elendig på å følge opp toget for Antoinette6! Må bare beklage det :(
Nå har jeg akkurat lagt guttungen for andre gang.
Han slo hodet sitt veldig tidligere i dag og blødde en del neseblod, men barn tåler gjerne en hard støyt så jeg tenkte ikke så mye over det. Men 1 time etter at jeg hadde lagt han begynner han å kaste opp som bare det. hele senga var full! :_oppgitt: Han var bare mammadalt etterpå og tok seg mye til magen, som jeg tror var fordi han var kvalm. Jeg endte opp med å ringe legevakten, og mens jeg snakket med de så kaster han opp i fanget mitt også :( lite delikat. Vi kom inn på legevakten for en sjekk, men som jeg trodde så var der ingen tegn til hjernerystelse eller brukket nese, så vi konkluderte med at det kun var spysyka. Så nå har jeg akkurat kommet hjem og lagt gutten, og håper på at han sovner snart. Jeg kan herved stille meg i kø for førstegangsmødre som oppsøker legevakta for ingenting :p meeen det er jo bedre å være på den sikre siden med en ekstra sjekk enn å tenke pytt pytt la gå. Tviler på at det blir noe søvn på meg i natt, jeg har også tatt meg fri i morgen fra jobb, så det blir bare pleie av gutten min i morgen, og godt er det.
Nnem sa for siden:
Jeg har heller ikke vært så aktiv Regret. God bedring til lillegutt. Håper han kommer seg fort.
Siden vi har nytet været i det siste har husarbeid blitt lagt til side og det syns. Derfor har jeg den store rydde/vaske dagen i dag. Første maskin går nå og 2 andre er på vent. Så blir det ryddings. Blir nok en tur til butikken for å kjøpe inn litt ting vi mangler. Snart frokost tid her. eggerøre og en kopp cocosa te.
kattungen sa for siden:
Jeg har et stort og vanskelig spørsmål:
Mexico eller Thailand i desember? :p
VSB sa for siden:
Bedre med en tur for mye ja...
Har vært i strandvogna, grillet og badet i kveld. Deilig med sol og sommer.:D
[img]http://thm-a01.yimg.com/nimage/9314f7a97494e964[/img]
Regret sa for siden:
årghhh.. jeg er så feeeeit. Jeg blir så veldig barnslig når jeg irriterer meg over noe. Nå irriterer jeg meg veldig over hvor vanskelig det er å la være å spise fymat, jeg er helt hekta på søtt igjen og jeg spiser og spiser og spiser. Jeg startet PERFEKT i dag med fin kalorifattig frokost og middag, men så hentet jeg svigermor på flyplassen. Allerede her hører man at noe går galt :p
Hun hadde vært i Amsterdam og hun hadde kjøpt med honningkaker, lakris, sjokolade og alt mulig rart til oss og jeg greier ikke å legge det fra meg :( Fikk sjokk på vekta i dag tidlig og trodde at jeg hadde greid å skjerpe meg, men så er jeg pina meg på start igjen.. men nå er det nok, i morgen hopper jeg på riktig spor igjen, så om jeg kun spiser grønnsaker i morgen. Noen ny minstenotering på torsdag er bare å glemme.. her blir det + denne uken.
Nå sitter jeg med nervene i høyspenn, jeg skal nemlig til frisør i morgen! Jeg fikk et par stygge kommentarer om hvor fussete håret mitt har blitt så nå dropper jeg å ha frisørtime som belønning ved -5kg, for -5kg blir det lenge til jeg får til.. Nå er det over ett år siden sist time, nesten 2, håret er drept av bleking, jeg har en ettervekst på flere centimeter og håret er flisete og slitt. Jeg skal klippe meg 10-15 cm og jeg er spent på hva vekta sier til det :D Jeg er så redd for å klippe meg etter dårlige barndoms'traumer' da min mor klipte av meg alt håret, og i tillegg betale mye for noe som er for meg og kun for meg.. huff, er spent på resultatet da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.