< Tilbake til oversikten

Togtråden!

Sunfrid sa for siden:

Kjære Regret, kjenner meg godt i gjen i det å skulle bruke penger på kun meg selv... :o Men noen ganger kan det være godt for både kropp og sjel å unne seg noe. Jeg lever fortsatt på et 4-5 år gammelt ferieminne da vi to damer på familie-camping overlot barna til mannfolka (med dems velsignelse) og dro frisøren en formiddag med påfølgende kafe besøk :p
Vi var borte i kanskje 4 timer med du verden for en følelse, sitter her å smiler ved minnene....

Så gå til frisøren og kos deg, det har du fortjent ! :)

VSB sa for siden:

Veiedag, ingen god erfaring... 81,1 er 0,7 opp fra forrige uke, men velgger å tro at det er tante rød som nærmer seg...

KimPossible sa for siden:

tut tuuut på toget. :)
Håper alle har en fantastisk sommer!

Nnem sa for siden:

Driver å titter innom veievogna titt og ofte for tiden. Er ikke møkklei enda, men vekta svinger som bare det. Ligger +/- 3 kg. Irriterende. :mad:
Har ikke helt motivasjon til å jobbe med det for øyeblikket, men så lenge jeg fortsatt spiser lavkarbo så får det heller være.

Bestemamma sa for siden:

9,7 kg opp på en uke?.................:eek:

mener sikkert 0,7, kan jeg tenke meg. :)

Antoinette6 sa for siden:

Jeg er s¨åvidt innom og ser at toget går mer eller mindre på skinner. Glimrnde, Regret og Nnem !

Stå på, alle sammen. Når jeg kommer hjem skal jeg fortelle om de fantastiske kakene i 50-årsdagen jeg var på i Alta. Gudbedre. Og jeg fikk dem inngående beskrevet.

Men smakte jeg ?

Nope ! Flinke, flinke meg !

Tuuuuut !

Drømmepie sa for siden:

Tuuuut tuuuut..... Jeg er med i toget jeg også, på slappe-av vogna enn så lenge! :ja:

VSB sa for siden:

Nei, 0,7 bommet visst på tasten der...:rodme::rodme:

VSB sa for siden:

Vært i restaurant vogn i dag, deilig salat og spyd med ytrefilet, de andre spiste soft ice til dessert og jeg skeiet ut med å smake en skje av hver... Men det var vanskelig å ikke gi etter og bestille en egen til meg.

Regret sa for siden:

Nok en depressiv dag her i gården, desverre. I morgen er det veiedag og jeg har smelt opp 2kg fra ingen plass omtrendt.. må være vann i forbindelse med mens, men æsj så kjedelig å se 70-tallet igjen når jeg så fint har ligget på 68 en stund... også så mye da! :( Jeg har vært litt lite forsiktig med maten i det siste, men etter handlingen i går så skal det gå bedre. Fryseren er full av wok, kjøleskapet er fylt med grønnsaker, i springen er det vann og nytt mål for trening i juli er satt.
Så i dag blir det fettfattig kost, gåtur, styrketrening og spinning, så jeg skal bli bra støl i morgen ;) Godt det!

grotingeling sa for siden:

Skal si denne uka har svisjet forbi så langt :cool:
Har vært på det jevne med maten, ikke noen avvik på karbo-siden men heller ikke de helt store kulinariske opplevelsene.
Trimmet har jeg faktisk gjort alle disse dagene, men ikke like intensivt som tidligere.
Litt feriemodus må det jo være lov til å ha :D
Vekta har jeg ikke besøkt, men kjenner jo at kroppen fortsatt samler vann - tror nesten jeg har blitt omgjort til en svamp gitt :stuart:
Derfor er brenneslete anskaffet, og skal nå inntas om et par strakser.

VSB sa for siden:

Jeg har vært sååååå sulten i dag. Stupt ned i sjokolade, atkinsbar og nøtter... Aaaaaaltfor mye calorier, selv om KH er forholdsvis beskjedne.

Åkei.... veiedag i dag, og jeg har lagt på meg enda litt mer siden forrige fredag. Så på 14 dager har jeg gått fra 80,5 til 82,1......:eek:
Men, det skal sies at jeg har sittet i sofaen med gips på benet i 6 uker, og ikke klart å være i aktivitet, så noe av oppgangen her skyldes sikkert vann, og det har vært varmt den siste uken, tanta rød er på tur ut døra for denne gangen, og muskler driver og bygger seg opp igjen nå som jeg sykler og går tur og slikt igjen.
Og jeg har krympet med 2,5 cm rundt magen, så jeg er ikke så stressa med denne vektoppgangen, men har jeg gått opp enda mer til neste fredag, da må jeg se over kostholdet, og muligens kutte på noen ting, og øke på noe annet.
[color=purple][/color]
God helg på toget! :)

VSB sa for siden:

Uff, vektoppgang er ikke gøy nei, har heldigvis tatt av igjen etter skrekkmålingen på tirsdag, selv med tante rød som kom i dag... Skal reise bort noen dager nå, så da blir det pause på snikveiing og registrering på diett.no. Så nå må jeg stole på egen metthetsfølelse, det er skummelt, men jeg tror det er på tide. Har tenkt å loggføre det jeg spiser likevel, men enda mer ca. nå uten kjøkkenvekt... Har tatt siste pakketørnen, bare det som er i kjøleskap som mangler nå. Ellers blir det å hente eldstejenta før vi kan pakke bil og reise.

Aaaaah, merker at vannstanden minker :p - satser på å svippe innom vekta på mandag.
Ellers er det kake på jobb i dag, vi feirer en 60-årsjubilant, så jeg har bakt muffins med sjokoladekrem etter oppskriften til Nannah.
Men først - lunchvognen :D

Regret sa for siden:

Da var jeg endelig skikkelig i gang med treningen min igjen, og jeg hadde aldri i verden forventet at det skulle føles så godt å bevege på seg. I dag, med god musikk i ørene så gikk jeg temmelig raskt opp noen svært bratte bakker jeg ellers unngår, jeg pustet og peste som en strandet hval i det jeg var oppe, men jeg synes det var så godt at jeg tok like gjerne en lang omvei hjem for å gå i 2 bakker til :D
Jeg hater egentlig å gå turer, men i dag var det skikkelig godt. Jeg aner at det er pga hvor teit sambo er for tiden, og da er det utrolig godt å komme seg bort fra han. Merker at jeg er mindre og mindre hjemme for tiden, finner på noe hver dag og jeg er like nervøs og lei meg hver gang jeg kommer hjem til det sure trynet der. Ikke krangler vi heller, men han er så grusomt sint, sur og synes synd på seg selv hele dagen. Jeg blir så sliten og nedstemt av sånt.. Han er så sint på ungen vår også at jeg tør ikke å la han være hjemme alene med han heller lengere, for sikkerhetsskyld. Ikke at han er en direkte trussel altså, jeg bare føler angsten blusser opp når jeg ikke er til stede for å observere alt, så det har blitt et par turer med tung vogn også og det er bare bra for kroppen :)

For noen dager siden begynte jeg igjen på et opplegg på iphone som jeg har hatt god erfaring med før, og denne gangen var ikke noe verre. Appen heter 200 sit ups, og jeg blir så hekta at jeg tar en runde hver dag, selv om jeg skal ta pause dager innimellom. Nå har det kanskje gått en 3-4 dager om jeg ikke husker feil og magen min er betydelig strammere allerede. Kanskje ikke synlig, men under alt fettet på magen så kjenner jeg harde muskler i stedenfor mykt vev. Godt! Kort oppsummert så dreier programmet seg om å trene seg opp til 200 sit ups daglig over 6 uker, men man kan absolutt gå over 200 også, noe jeg gjør. Love it!
Vekten har såvidt begynt å tikke i riktig retning igjen også :)

halkatlala sa for siden:

juhuuu:) etter å ha gått opp 4 kg på 8 dager med grete roede og ned igjen 1 kg på 1 dag med japp dietten:rolleyes: (ble visst noe dårlig i magen av 3 japp på 1 dag) er jeg nå endelig tilbake på lavkarbo :D må si at indrefilet med ratatouille er ganske mye bedre enn brød med lettost og salat med kyllingfilet og lettdressing...

Regret sa for siden:

Jappdietten?? Hva er det? :o

halkatlala sa for siden:

hehehe. tror nok ikke japp dietten finnes på ordentlig, men jeg spiste 3 japp på en dag og ble fryktelig dårlig i magen. ikke å anbefale:eek:

Regret sa for siden:

hehe! det tror jeg på.
Kan ikke tenke meg at det er særlig slankende heller. Er jo både mye karbo og kalorier :rolleyes:

tora trollmor sa for siden:

Da hekter jeg av London vogna å kommer tebake te ketolysevogna :)
Har hatt en utrolig fin tur mange fine opplevelser. Fikk også handlet enden klær :love: Det er utrolig hvordan str på klær variere du.
Kjøpte meg klær i str 44 og i str 48. Ha en fin togtur folkens å lykke til med lavkarbo/ketolyse eller hva du følger :) Tut tutt.

Kanutten sa for siden:

Jeg er nå i "harfåttenubeskriveligroisjela" vogna...

Jeg vet ikke hva som skjer...Kanskje er det stille før stormen, men jeg har en ubeskrivelig ro i kroppen... Jeg håper jeg klarer mantre tilbake denne følelsen for den er bare fabelaktig.. INGENTING som bekymrer meg eller plager meg... Og nei, jeg har verken drukket eller tatt piller. :p

Men jeg har meditert... :rolleyes: Flere timer i går kveld, da vi hadde besøk av en kjempeflott herremann.. Dvs, jeg så snurten av ham før jeg rømte ned på soverommet og ble der. :o Jeg rømte ned som sagt, hørte på musikken sambo og herremannen spilte mens jeg fikk tid til egne tanker!

MANGE timer tid til egne tanker!

Innser at det er viktig.. Man trenger sorteringstid. :ja: Kan det kalles egenterapi?

Klokka er snart åtte, men før ni skal jeg ha lagt meg igjen... Sambo er på jobb og jeg kjenner at det var så godt å ligge alene å bare tenke at jeg skal benytte meg av anledningen mens jeg har den.

Sikkert rar jeg.. Er nok neppe mange av dere andre som liker å legge seg tidlig bare for å tenke for seg selv et par timer... :rolleyes:

Anne sa for siden:

Jeg er kanskje ikke mange:p, men jeg legger meg gjerne tidlig for bare å kunne ligge å nyte roen til å tenke:ja: så skjønner hva du mener:klem:

Halloooo, alle passasjerer ! Jeg er tilbake etter mange, mange dager med forumabstinenser. Men jeg har vært flink, - syns jeg selv.

Men en fantastisk softis med nøtter spiste jeg i strålende sol i Svolvær ! Mmmmmm. . . . Ellers lavkarbo. Deilig lavkarbo. Hadde bakt mange knekkebrød som var basiskosten til frokost og lønsj. Og egg.

Og vekta viste 200 gram opp. Det tar jeg med knusende ro.

Og vi kjører videre !

:heia:

Føler meg kjempeflink i dag, for jeg har nå gjennomført første egentrening i treningsrommet på jobb - helt alene :heia:
Nå toger jeg videre i kontorvogna, og håper lunchvogna kommer tidlig i dag :D

Regret sa for siden:

Her i gården går det helt elendig.. Vi er blitt kastet utenfor en klippe øokomisk sett, da hele greia har rast sammen. Så jeg har tatt meg selv i å trøstespise en del i det siste :( Prøver å skjerpe meg, men av og til blir presset så hardt at det er det eneste som føles bra der og da. Vekta gidder jeg ikke å sjekke en gang og jeg vurderer å skippe ukesveiingen i overmorgen også.. vet jo at tallet er høyt, så jeg gidder ikke det emosjonelle stresset som medfølger, særlig ikke bare for en vekt. Prøver å tenke mer på å gå meg turer og trene litt mer enn å veie for tiden, får jo ut litt frustrasjon med noen lang og raske turer også. win win.

Nnem sa for siden:

Har ikke skrevet på tråden på noen dager og det med grunn.
Hadde en kjempe sprekk som begynte på fredagen og endte i går. Drukket alkohol og spist forskjellige godis samt ris. Denne gangen har jeg virkelig nøyt det og ikke hatt dårlig samvittighet heller(pleier å ha det når jeg har pleier å spise fy-mat).
Bestemte meg derfor å gå på vekta i dag for å ikke sette meg selv i sjokk på torsdag som er veiedagen min. Regnet med i hodet en vektoppgang på ca 3-4 kg(ligger sånn når jeg skeier ut), men sannerlig ble jeg overrasket. Jeg lå faktisk 100 g ned:). Hadde jeg aldri trodd. Nå håper jeg vekta holder seg slik til torsdagen. Morro. Fikk hvertfall litt motivasjonsboost igjen. :D

ps: er ikke ned i minstenotering, men ligger nok mest sannsynlig stabilt i vekt nå. Begynner med streng ketolyse/skaldemann igjen fra 1.aug.

Regret sa for siden:

Nå har jeg tenkt litt på hva jeg vil gjøre framover, og jeg tror faktisk at jeg gir helt opp vektnedgang. Altså jeg vil ikke lengere stresse med hva jeg veier. Derimot så ønsker jeg å kunne måle cm heller og strekke meg mot et minstemål der.. Det vil nok gå tregere nedover enn vekta, men jeg slipper i såfall å stresse så veldig mye fra uke til uke. Jeg har strammet et målebånd så hardt jeg bare greide rundt hoftene mine for å se hvor mye det er mulig å gå ned til, og med brede hofte av natur endte jeg opp på 94 cm, jeg er 100cm nå. Nedre magedel er mitt største problem, samt hoftene, så et sånt mål vil gjøre mer nytte enn om jeg veier 55kg, men allikevel er kraftig. For å få vekk det overflødige så hjelper det å trene, og da går man jo opp i vekt pga muskelmasse også, så det vil nok balansere ut mye bedre enn om jeg freaker ut etter trening fordi vekta er høy.. Men som sagt, da må det mer trening til, og muskler tar litt plass også, så jeg nøyer meg faktisk med 96cm som mål, hvertfall for nå så får jeg heller vurdere det da. Da har jeg 4cm å gå ned, i stedenfor nesten 7kg :)

Så deilig, Nnem ! Av og til lurer jeg på om en sånn høykarbodag aaaav og til kan sette fart på noe. . .

Men jeg tør ikke prøve :D

You go, girl !

halkatlala sa for siden:

jeg har også opplevd vektnedgang etter sprekk flere ganger :)

Se der, ja, halkatlala.

Kanskje jeg skal sprekke litt snart ? :w00t:

halkatlala sa for siden:

får ikke sprekke så lenge, da. da får du nok motsatt effekt ;)

Nnem sa for siden:

Ja, den kan jeg signere på.

VSB sa for siden:

Innom en snartur. Hjemme med legebesøk i ferien. Eller terapeuten da.... Er nesten nødvendig det for å komme gjennom ferien. Har blitt litt gåturer og må klare meg uten å logge alt jeg spiser på diett.no og å veie hver dag, tror det er VELDIG sundt for meg. Skal prøve å holde meg unna nå til jeg reiser i morgen og, utover veiing da, for det var veiedag i dag og den må utsettes for å tas før frokost.

Var i bursdag på søndag og utskeielsen bestod i bær, noe frukt, med vaniljekesam (ferdig, så var nok litt ekstra KH) og saus basert på pose men tilsatt masse fløte m.m. Merket at det ble litt ekstra KH, øker sultfølelsen og suget etter godt, men jeg pøste på med nøtter og annet fett, det hjelper. Blir mye kcal, men kun lovlige matvarer. Ellers har jeg kost meg med en ny oppskriftsbok jeg kjøpte og lagd masse god mat, så savner egentlig ikke muligheten for rask og ferdiglaget mat. Det kan mann og unger ta seg av nå mens jeg er borte. Ellers blir det sånn halveis Fedon på dem om dagen, masse grønnsaker, litt grov ris, pasta eller en potet (i steden for flere). Det groveste brødet når jeg handler osv... Har blitt litt lavkarbo frokost på dem og.

VSB sa for siden:

Veiedag og ned 0,9 til tross for et lite raid i kjøleskapet i går kveld, med ost, sukkererter, eggedosis og rips. Strålende fornøyd og endelig under 80! Håper å slippe å se det tallet igjen.

God sommer. Deilig og sommerlig her og.

Nnem sa for siden:

Så feil tok jeg. Opp på vekta i dag og ja oppgang som forventet. Gjort er gjort og spist er spist. Tar det piano denne mnd og heller kjører hardt fra 01. aug.

Du kan jo reise videre i sommer i pianovognen, Nnem. Og så løpe fremover i de hissigste vognene rundt 1. august ?

Uansett, - lykke til med litt piano. Ikke slite seg ut på dette heller, vet du.

:klem:

Nnem sa for siden:

Takk, Antoinette :klem:

Stille og rolig i toget i dag ;)
Jeg har vært i flyttevogna i dag. Holder på å flytte hjem jenta vår på 18 år. Det blir skolegang på henne her ute i år, så nå er hybeltilværelsen og bylivet over for 1 år ;) Hun hadde jo så stor hybel at vi kjøpte en gjesteseng å en dobbel sovesoffa te hu så vi kunne komme på besøk. Men nå ønsker vi å selge sovesofaen, tror ikke det skal by på noe problem.

Ketolyse kuren går nå sån som den sikkert skal gjøre, men jeg går ikke opp og ikke ned i vekt. Spiser etter ketolyseboka, drikker ca 2,5 liter vann, tar alle vitaminene og de vanndrivende tablettene som jeg har fått av legen. Men føler meg stor og tung i kroppen. Ja ja min tur må nok komme snart.
Ønsker alle en fin kveld :)

Regret sa for siden:

Lite som skjer her også. Sitter stort sett i ferie-planleggingsvogna og bilkjøp-vogna for tiden og jeg planlegger å ta med meg sambo, svigers og baby til hunderfossen for å se på litt troll :)
Jeg er kommet i mål med bilpengesparingen nå nemlig!
En gang i mai bestemte jeg meg for at ja nå var det på tide å kjøpe sin første bil (har hatt lappen i 6 måneder nå), men med kun inntekt fra nav så var det ikke mulig å få lån, så jeg tenkt neinei, da får jeg spare opp da. Jeg sikter ikke så høyt i pris når det gjelder første bil så jeg siktet opp mot 50.000kr og det fikk ta den tiden det tok. Jeg begynte å legge penger i ei sparebøsse man ikke kan åpne, med mindre man ødelegger den.
Så plutselig nå i juli så sier stefaren min at noen han kjenner på et verksted skal ta inn en bil som er helt i orden for å reparere den litt og så selge den igjen til mellom 25 og 30 tusen. Så jeg spretter om sparebøssa, og jeg hadde søren meg rukket å fått tak i 38.000 kr! :eek:
Så om bilen er grei, så blir det nok bil på meg i løpet av et par uker wohoo! Så da må vi jo dra på en ferietur med den :D

Er veldig avslappet i forhold til slanking nå, men selv om jeg ikke skal regne vekt lengere (annet enn den siste utfordringen som skal bli ferdig), så holder jeg et halvt øye med vekta av og til lell så den ikke fyker til værs. Planen er jo å trene mer og bli smalere, og da kan jeg jo ikke legge på meg akkurat :rolleyes: Etter at vi kuttet ut 4 middager i uken, så er det lettere å ikke spise også. Billig er det også! :D win win. Middag var det måltidet som inneholdt mest kalorier (og karbo), så når jeg skipper det er det mye lettere å kontrollere vekta. Jeg drikker mye te og blir mett på det, men spiser også mange bittesmå måltid i løpet av dagen, samt trener i form av gå og joggeturer, sykling på treningssykel og manuell styrketrening :) Jeg kjenner at jeg ikke er lav nok på karbo da jeg begynner å bli veldig omtåket i hodet og har problemer med å holde på tanker og stokke om ordene rett. Jeg har et rart taleproblem hvor jeg stokker om ordene.. aldri sjekket om det faktisk er noe, men jeg har strevd med det veldig lenge, akkurat som om jeg er for sløv i hodet så ordene kommer ut feil. Etter at jeg ble tjukk så uttaler jeg ord feil også, kinnene mine hindrer meg liksom litt i å uttale ord rett. Blir litt snøvlete.

Regret sa for siden:

Ja også har jeg dinget 1000 innlegg! omg.. pratsjuk sa du? haha :D

halkatlala sa for siden:

tut tuuut :D
her går det unna. de 4 kg jeg gikk opp på en uke med grete roede er nå borte igjen. det var nok bare vann :) i dag har jeg svømt litt og sykla kjempelangt med hunden min. og nå tror jeg nok jeg har forstått begrepet trekkhund- jeg måtte i hvertfall trekke hunden med meg hjem igjen :rolleyes: satse på litt kortere tur neste gang. nå gleder jeg meg til å legge meg å lese litt før jeg sover. relativt tidlig opp i morgen å bake høykarbokaker til sønnen min som blir fjortis :eek:

Hei, hvor det går !!!

Ikke like lett om sommeren med alle fristelser, men jeg føler meg litt flink som har greid å syre unna det meste. Og det kan se ut som om det betaler seg å være med på denne togturen ! Over to kilo ned på tre uker ! Det kjennes veldig, veldig bra ut. Og de skal IKKE på igjen !

Jeg må bare holde meg på dette gode toget. Går IKKE av før jeg er fremme ! Og hvem vet ? Kanskje jeg tar en togtur til da ?

Stå på ! :heia:

Tone-G sa for siden:

Det er vel ikke mer enn ca 10 karber i en softis tror jeg, om det er noe trøst :heia: Litt skal man unne seg :ja:

Hvah !!??? 10 kh ?

Da skal jeg jaggu ha det til middag 5 dager i uka ! Lørdag og søndag blir det jordbør med fløte ! :lol:

Takk for info, kjære Tone :klem:

kattungen sa for siden:

Kan det virkelig stemme? :eek:

Tone-G sa for siden:

Nå ble jeg usikker og søkte litt

Drømmepie sa for siden:

Da slenger jeg meg med i toget igjen! Denne gang på guffe-togvogna...

Full guffe nedover :)

kattungen sa for siden:

Men hva er de andre karbohydratene som fyller opp til 17 g totalt da? :confused: Søkte litt rundt selv, og jeg fant mye motstridende informasjon - alt fra 17 til 25 gram karbohydrat pr 100 gram, avhengig av produsent...

Det betyr at jeg avventer softisen.

POKKER også, ass' !

:lol:

Nnem sa for siden:

Jeg er for tiden i ventevognen. Kommer tilbake 1 aug. Måtte ha en liten pause fra lavkarbo.

Men godt at du stikker innom, Nnem !

Nyt pausen din og slapp godt av ! :klem:

VSB sa for siden:

Ååååå, jeg som har såååå lyst på softice, men tålte dårlig to skjeer, så bør nok holde meg unna... Tror det blir forbud mot softice på resten av familien så lenge jeg er i nærheten.

Har stort sett vært flink i ferien, litt mer karber enn normalt tenker jeg, og skeiet ut med et mini-kakestykke på Tusenfryd lørdag, men er ganske fornøyd ellers.

Drømmepie sa for siden:

Jeg er skikkelig motivert nå :heia:

Regret sa for siden:

Jeg er så sint at jeg sprekker snart. Sambo har tydeligvis mensen eller noe, for han er så sint på alle og gjør ting surt med vilje. Skulle ha flyttet ut tvert hadde det ikke vært for ungen. Nå har han sperret det meste av Internett tilgang for bare meg, hans pc kan man bruke alt på.. Så nå er jeg sperret ut av forumet fordi han har en dårlig dag. Ikke har vi kranglet og jeg har ikke skyld i noe.. Sitter på mobilen med 3G nettverket nå. Så da blir det tydeligvis lite å høre fra meg framover. Bortskjemte drittunge er hva han er.

Ignite sa for siden:

Kom deg ut, Regret. Ungen er ikke tjent med en slik far uansett. Du skal ha det bra du også.

Du får støtte når du bor alene med et barn.

Tone-G sa for siden:

JA! Helt enig med Ignite her! Ta med deg barnet og reis til venner eller familie. Sett noen grenser Regret! JA, jeg vet det er tøft, men faen heller da, slikt skal du ikke ha det.. Du bestemmer jo over ditt eget liv.. Ungen har iallefall ikke godt av at foreldrene har det sånn.-.

Stemmer i med de to siste talere her !

Kom deg ut ! Det blir ikke bedre, skjønner du.

hilsen gammel dame

kattungen sa for siden:

Veldig enig med Ignite! Kom deg ut!

Drømmepie sa for siden:

Enig med de over her ja :ja:

Hadde ikke funnet meg i sånt!

mocc@ sa for siden:

Enig med alle over her... Kom deg ut... Ingen trenger og ha det sånn. Da får dere det mye bedre alene uten han.. :klem:

Kjære Regret, du må tenke på deg selv først i denne situasjonen. :klem:
Ungen har det best når du har det bra, og ut fra både dette og andre innlegg så virker det som om du ikke har det bra i dette forholdet.

Ja, - man må tenke, som Tingeling sier. På fremtiden. Og på baarnet. Og første og fremst på seg selv. INGEN får det bra om DU ikke har det bra.

Men vi kjører videre !

Tuuuut !

halkatlala sa for siden:

jeg er også enig. ta med deg ungen å dra.

halkatlala sa for siden:

ikke gjør som meg. jeg trodde at alt skulle bli bra snat i 7 år før jeg innså at det ikke kom til å forandre seg. det var ikke lett, men det var veldig godt når jeg endelig tok meg med ungene og dro.

Jeg holdt på i over 12 år . . . .

Tuuuuuuut - her går det unna i svingene, men heldigvis holder jeg meg på skinnene :lol:
Seriøst; etter snart 2 uker med et til tider nesten uutholdelig søtsug, føles det som en kjempeseier at jeg faktisk ikke har spist en eneste sjokoladebit eller annet "snop".
Kjøpt JA, men ikke spist :visemuskl
Tror nok tantebesøket som kommer denne uka er mye av grunnen, men også det at jeg har vært litt sløv med fettinntaket.
Så i dag har jeg kastet meg på Udo's og Cocosa-trenden, 15ml av hver før frokost :cool:
Uvant, men ikke værre enn at det går greit.
Nå er det snart tid for lunch-vogna, og da står pannekaker (1egg+1ss fløte pr pannekake) med fårepølse og ost på planen - sært men godt :D

Sære Tingeling ! :lol:

kobler på en Udo's og Cocosavogn

Tone-G sa for siden:

Tuuuut jeg er med på toget nedover dalen :heia:

nadine sa for siden:

Tilbake fra ferien og med +2 kg på 16 dager er det bare å sette seg på toget igjen gitt.

halkatlala sa for siden:

weeeee :D
nå har jeg vært i svømmehallen og trimmet den nye svømme mp3 spilleren min. helt ok spiller, men grusomt headset. må inn på swimshop.no å se om jeg får tak i speedo headset.
men først skal jeg på kino å se kungfu panda 3d med datter. hun har chess kontantkort og får 2 for 1 på kinoen på tirsdager, så da får vi benytte det :)

VSB sa for siden:

Har vært i rydde og ordne vogna i dag og virkelig fått gjort unna både litt klesvask, rydding og hagearbeid! Ganske uvanlig til meg å være, håper den gode formen holder seg.

Da har jeg tatt siste dag i flytte, rydde, vaske og reise vogna for nå er hybelen til hun på 18 år tømt å hu har kommer hjem igjen :love:Utrolig delig.
Så nå skal jeg være i vannvogna, avslapingsvogna, fiskevogna/turvogna - fikk meg bursdags gave på forskudd av kaln - vadebukse så nå må laksen og ørreten passe seg for nå kommer jeg :) Så nå skal de siste dagene nytes, mandag starter jobben å ferien er slutt. Men den har vært fin da, litt lite fint vær men men. Ønsker alle en fin kveld :)

VSB sa for siden:

God avslutning på ferien trollemor. Her har det vært rydde og ordne vogna. Har hatt noen effektive dager nå, alene hjemme. Ligner ikke helt meg, men bra er det jo. Til mandag er det ferie til Edinburgh og jeg gleder meg. Minsten gleder seg mest til flytur tror jeg...

Og jeg skal i Herregårdsvogna ! :love:

Reiser i morgen og kommer hjem torsdag.

Og tickeren oppdateres i morgen tidlig. GULP !

:spent:

Regret sa for siden:

Da var jeg på nett igjen, og tickeren min lyver så det renner av den! :o Jeg giddet ikke å veie eller måle i dag, så jeg lar det bare ligge.. Sist jeg veide så var jeg en del opp i vekt og jeg har heller ikke giddet å følge med på kostholdet mitt den siste uken. Forskjellige grunner som er ute å tussler nå, litt mens, litt slapp, litt mye som skjer ang bilkjøpet, en dag med dårlig stemning i huset, mye ute å farter, migreneanfall i dag, aggresjon fra intet fra min side (når jeg er opprørt så går det utover kostholdet både ved å ikke spise og å trøstespise), litt fordi på lavkalori så er man veeeeldig groggy i hodet og gidder ikke å tenke så mye rett og slett og 1stk hyper unge som vil ut å løpe hele dagen (vi bor ved bilvei og han er magnet til biler, så her er det mye å passe på!). Alt dette påvirker kosten på en eller annen måte, men fra og med i morgen blir det skjerpings. Vurderer å begynne hele greia på nytt og starter dagen i morgen med nytt bilde som en ny begynnelse, og deretter er det rett på spinning ;) Så bildene framover blir for å se forskjell med mer trening framfor kun slanking (slanking blir en bonus i tilfellet!). Vekta er jo allerede pakket vekk, men målebåndet og bildene blir fortsatt værende. Forsøker delvis lavkarbo nå framover, men jeg er veldig usikker på hvordan slanking går med høyere kalori, litt lavkarbo og trening. I hodet mitt (groggy jah!) så tilsier dette at jeg går opp i vekt, så jeg er spent på fasiten. Hvordan er forbrenningen når man ikke er i ketose, men holder seg på kanskje rundt 30-50 kh? Litt grønn på dette.

Fikk denne av ei venninde kanskje vi må ha ei skaldyrsvogn her inne ;)
Oppskrift på skalldyrfest: 3 fl vin pr person,,,,,Så humrer vi litt, reker litt rundt, krabber hjem, skjeller ut naboen, og så blir man stille som østers...

Da er der fredda'n, og helga er her. :D
Jeg hadde noen dager med høykarbo forrige uke (feriemodusen tok over:rolleyes:),
og la på meg et par kilo, bare på de dagene.
Lavkarbo igjen fra mandag av, og oppstart med "oljeprosjekt", så fra mandag til nå har jeg gått ned 0,8 kg. Er veldig fornøyd med det. :D
Men er fremdeles 5 kg over minstenoteringen fra februar (eller når det var, var etter jul en gang i allefall):eek::o
Men, jeg er på rett vei igjen.
[color=purple][/color]
God helg på toget :klem:

VSB sa for siden:

Artig variant av skalldursfest...

Her er det full fart med unger og mann hjemme igjen og forberedelser til Skotlandstur. Skal få mannen til å hoppe i lesevogna og lese "Barn i balanse" av Fedon Lindberg. Syntes det var mye fornuftig der og tror nok at hele familien enda kan ta noen steg i riktig retning.

Regret sa for siden:

hmm, hvordan kan det ha seg at jeg selv mener jeg har fått mindre mage (ut ifra bilder) men cm er akkurat den samme som før og vekta er høyere..?
Har fettet flyttet seg? :p

Bestemamma sa for siden:

Jeg tror at det er akkurat det det gjør.....:D

Regret sa for siden:

Haha! så ekkelt å tenke på :p Lurer hvor det har blitt av.. :kadetgaar

Bestemamma sa for siden:

Det er ikke noe en skal tenke på...det skjer av seg selv;)
Det har sikket flyttet seg til hulrom som det vil glatte ut. Fettet går jo ut av noen celler og inn i andre hele tiden.......Min mage har også flatet seg ut og blitt finere i formen.....:D

Regret sa for siden:

Eg likar!

Bare glad magen begynner å se litt bedre ut jeg :p Deilig når jeg endelig har begynt å trent (og begynt å like å trene!) å få se resultater så raskt og så bra :)

VSB sa for siden:

Og så blir jo fett til muskler når du trener...

Her har det vært besøk og pakke-vogna i dag. Snart er alt klart for Skotlandstur på mandag.

Jeg toger videre etter en uheldig tryning i en ostepop-pose på fredag, ble helt satt ut av bombingen i Oslo og skytingen på Utøya.
Gikk rett i det gamle trøstemønsteret før jeg rakk å tenke meg om :o
I tillegg til å spise de riktige matvarene, har jeg også tatt steget inn i veie-maten-vogna.
Tror jeg har litt feil fordeling mellom fett, proteiner og karbohydrater, så da er det bare 1 ting å gjøre; veie og regne.

halkatlala sa for siden:

er nok flere som ble litt satt ut av bombingen og skytingen- jeg også! sikkert mange som oppigjennom har vært frista til å bombe regjeringen- men hvem i helv.... er det som i det hele tatt tenker tanken på å dra på en ungdomsleir og skyte vilt rundt seg??? det er så drøyt, det, at jeg finner ikke ord.

Da er det noen timer til ferievogna blir koblet fra her i huset for min del da :)
Det ble noen kg opp i ferien ja men de skal fort bort igjen, jeg har ikke klart å gå noe serlig pga en fotvorte som nå er borte. Så da blir det turer fra i moregn iallefall 3-4 ganger i uka. Sykkeltur for så å gå en topptur 99 moh. Det er jo det høyeste fjellet vi har:D

Men nå er det skreve så da er vi i gang med ketolyse kuren egentlig fra i dag men starter i morgen :)

VSB sa for siden:

Straks ferrievogna her:

Jeg reiser til Skotland i dag:

[img]http://thm-a01.yimg.com/nimage/12a58e80d3244a96[/img]

Tryna også litt på fredag: Sukkerfrisjokolade, masse nøtter (ikke det verste), men også litt mer medisiner enn på lenge. Resultat: 1,2kg opp på 2 dager. For å si det rett ut, jeg DRITER i å oppdatere tikker i dag, selv om det er veiedag.

Og jeg tok et øøøørliten avhopp på herregården i Sverige. Det ble både mokkamousse med krem, en snei ostekake, en posjon fruktsalat. Med krem, må vite. To spiseskjeer potetsalat. Og jeg er nok ei heller i ketosevogna. . .

Men jeg løper bortover og hiiiiver meg på den vogna igjen. Der skal jeg være frem til jul ! MINST !!!

Vi kjører ufortrødent videre. Ikke sant ?

kattungen sa for siden:

Jeg har vært av toget den siste uka, levd på melkesjokolade og Pepsi Max. Resultatet er -2.2 kg siden forrige fredag :p

Lurer på om jeg skal prøve den der, kattungen ? :D

Køddaaaaa ! :lol:

kattungen sa for siden:

Tipper det har sammenheng med mitt helt vannvittige energibehov den forrige uken. Mentale påkjenninger krever mye altså! :eek:

Regret sa for siden:

urgh.. føler jeg ikke har noen diett eller teori om hvor kostholdet mitt er på vei nå. Spiser bare hva jeg kommer over, vekta tror jeg har gått opp, men jeg har mistet all interesse til å følge med på noe sånt så jeg aner ikke hva som skjer. veide i dag og jeg har jo gått opp, men veier ikke gjevnt så jeg vet ikke hva som gikk galt heller.. Tror jeg bare trenger noen som kan fortelle meg HVA jeg skal spise, NÅR og HVORDAN jeg skal greie å gå ned i vekt så jeg slipper å tenke noe mer selv.. Har så lyst å bare våkne opp og all overflødig vekt var borte og jeg elsket meg selv på en positiv måte :)

Nnem sa for siden:

Da hopper jeg på toget igjen. Har virkelig hatt lavkarbopause og det viste veldig godt på vekta. Så nå er det bare å brette armene sammen og håpe på at vekta går ned de siste månedene før jul. Håper på 10 kg, men vi får se.

Nnem sa for siden:

Tickeren forøvrig, stemmer ikke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.