En håndarbeidsrelatert fråga: Jeg skal strikke denne. Begynte på den en gang før, i medium, og den ble for stor (tross at strikkefastheten stemte ...), så jeg bare rekte den opp, og det ble ikke noe mer med det.
Jeg skal begynne på den igjen nå, men da lurer jeg litt på ... Jeg har lange, (men tynne) armer, og selv om jeg ikke er så lang i ryggen, så foretrekker jeg at gensere minst rekker meg til ca hoftene ... Så ... Vil det være gjennomførbart å strikke den i maskeantall som small, men felle/øke etc som om den skulle vært i medium eller large (hvor jeg antar at lengden både i bolen og ermene stemmer på meg)? Eller blir det bare krøll?
Hvis det er noen steder på genseren hvor det ikke felles/økes på bolen eller ermene, så ville jeg heller ha forlenget det feltet. Om du skjønner...Hvis ikke så ville jeg ha strikket en omgang eller to her og der mellom fellingene/økningene for å strekke en S- genser...See?
Hvor mange omganger i mellom kan du regne ut ved å se hvor mye lenger ermer/bole du vil ha...
Som det står i oppskrifta så går det på cm, og ikke på antall pinner. På ermene så er det jo faktisk kortere til økning på de store størrelsene kontra de mindre ... Det har vel sikkert en logikk jeg ikke klarer å innta. :p Men det felles/økes ellers jevnt uten særlige opphold noen steder. Ermestørrelsen i small (altså fra der man begynner bærestykket og ermer og bole strikkes sammen) er jo stort nok. Hmmm ... Så vanskelig det skulle være, da! :o
Nå tenker jeg høyt, men jeg ser jo f.eks at det fint går an å øke i bolen for hver 7. cm i stedet for 4,5. Men når det kommer til ermene er jeg mer usikker.
Er det noen som har en god forklaring på at jeg nå har gått ned i vekt, men opp i cm et par steder? Tidligere har jeg gått ned i cm mens vekten har stått stille. Det kjennes ikke ut som jeg har mye vann, men kan det være lokale vannansamlinger feks?
Hvor er det disse cm'ene har kommet? Hos meg ser jeg væske best på anklene, men kjenner den også andre steder.
På magen er cm veldig dagsavhengig (oppblåst/mat/væske) ... ellers er de stort sett stabile - og da jeg gikk ned gikk det i rykk og napp - ujevnt fordelt.
Er det normalt at de får en slik en seperasjonsangst ved barnehagelevering rundt den alderen, når de aldri har hatt det før, eller er det noe jeg gjør galt? Dette har begynt samtidig som "selvstendighetsalderen" aka trassalderen begynte:p
4.5: hva kan jeg gjøre for å gjøre denne perioden i hennes utvikling best mulig for henne? Synes liksom det virker så slitsomt og stressende og måtte protestere så mye..
Når bør de slutte med smokk? Bør det skje gradvis? Hun er liksom ikke sånn suuuper avhengig av den, men veldig god å ha når hun sover og sånt da..
Når hun er størrelse 86 nå, hva kan jeg regne med at hun er neste vinter?
Det ene låret og den andre leggen. Alt annet er ca. stabilt. Det er første gangen jeg opplever å gå opp i cm bortsett fra i sommer hvor jeg var en ballong når det var på det varmeste. Men da var det logisk og forståelig.
Min mening:
1-3: Når de er klare. Ingen sover uansett i sprinkelseng eller går med bleier når de er konfirmert ;)
4. Ja, det er veldig vanlig. Økt selvstendighet gir også en økt forståelse for at andre også er egne individer og gjør at de kan bli mer engstelige for atskillelse for en periode. Det viktigste er å ivareta barnet, men uten å dra avskjedene ut i tid. Gå fort og greit som du alltid har gjort, men sørg for at hun blir ivaretatt i barnehagen.
5. Når de er klare. Noen få trenger litt mer press for å slutte etter hvert, men de fleste slutter greit når de er klare for det. Så lenge de ikke bruker smokk 24/7 er det ikke noe problem i forhold til tenner osv.
Jeg vet det :). Jeg synes generelt det er kan være altfor mye press på barn i forhold til hvor fort de skal bli store og prestere på sånt. Jeg tror det er lurt å la dem være små så lenge de trenger det, og heller øve mildt press når man merker at de er klare for større utfordringer.
Prøver å ta det gradvis.. Sånn som med smokken. Før hadde hun den jo 24/7, så sluttet vi å ha den når hun er opptatt med å leke og helt andre ting her hjemme og i barnehagen. Så får hun den når hun tar seg en lur. Det neste steget er kanskje å få henne til å sove luren uten smokk, tenker jeg..
Heldigvis er Jesper Juul på vei i posten mtp selvstendighetsalderen:p
For min del er væskesamling forbundet med mel. Har aldri lagt merke til om det skjer jevnt/ujevnt.
Noen andre ideer har jeg vel egentlig ikke. Jeg hadde nok gått meg en lengre tur og så målt igjen (fordi blodomløpet vil jevnfordele ev. væske og kanskje også sette igang de-væsking).
Noe sånt, men du må regne ut hvor mye lenger du vil ha ermene og bolen enn det en S-str er.Da kan du regne ut hvor mange ganger du vil legge ut hver 7. cm i steden....feks 3 ganger hvis du vil den skal være 7, 5 cm lengre ermer... For da fpår du 3x 2,5 cm mer på samme antall masker...skjønner?
Noen som vet om jeg kan putte en Høyang Polarsi Party- kjele i stekeovnen på 180 grader?
Maten skal liksom putre i stekeovnen i 4 timer etter å ha putret på plata i et par timer først. Vet ikke om jeg har stor nok ildfast form, rett og slett!
Noen ganger får jeg en "prikk" i synet mitt. Prikken er grå og den følger den veien jeg beveger øyeeplet. Jeg begynte å studere den i dag da jeg lå hos fysioterapaut og hadde mye morsomt med det. Men så begynte jeg å lure på hva det er. Det er ikke som om den forsvinner om jeg lukker øyet. Den er der. Og den beveger seg.
Kalles floaters. Jeg har MANGE! Plenty flekker i forskjellig størrelse og form som fyker over når jeg flytter fokus fra side til side. For min del er det en del av symptombildet på borreliose.
Jeg har hatt sånne så lenge jeg kan huske, opp til flere om gangen. Kan ikke minnes å ha hørt noe om at det er noe symptom for noe, men så vet jeg heller ikke om jeg har nevnt det for noen. (Igjen så har jeg ikke god hukommelse, so there you go ... :cool:)
Noen som vet hvor mange karber det er i Fedon-burgeren som selges på burger king?
Spiste en slik i går, og endte opp med føling en drøy time senere........
Jeg var veldig usikker og satte tre enheter insulin, noe som for meg betyr at kroppen min takler 25-30 karber uten alt for store hopp i blodsukkeret.
Vedkommende som solgte meg burgeren visste ikke, men ville gjerne selge meg en meny, altså burger + en halv liter brus og pommes frites:eek:
Tusen takk for kjapt svar!
Glemte å få med at det det var chickenburgeren jeg spiste, og da var det visst 30 karber ifølge linken.
Burgeren var forøvrig god, likte veldig godt brødet!
Jeg hadde med meg matpakke på flyet en gang og hadde med en solid stålgaffel gjennom sikkerhetskontrollen.
Jeg glemte nemlig å pakke det ned i kofferten når jeg kom på flyplassen og tenkte ikke over det før jeg var gjennom.
det skjedde ingenting XD
Vet ikke om det var fordi jeg pakket den i aluminiumsfolie da.
Bruker linser fra Specsavers - de har basiskurve 8.6. Opplever ofte å bli ganske tørr, i tillegg til at de har en tendens til å sitte bom fast når jeg skal ta dem ut. Lurte på å prøve en annen type, i silikon. Disse har dog en basiskurve på 8.5 eller 9. Lurte på om det kanskje kunne være en ide å prøve den med BC 9? Er det noen annen "bivirkning" enn at de eventuelt faller ut om de er for "store"?
Mamma har opplevd å bli fratatt begge deler, men også å få det gjennom. Det kommer visst litt an på hvor vanskelig sikkerhetsvakten har tenkt til å gjøre seg.. ;)
Definitivt stor skilnad frå plass til plass, person til person, frå gong til gong. Eg har gått gjennom med eit heilt manikyrsett også, utan å bli fråtatt noko, eg hadde gløymt å putte det i bagasjen. Andre gongar har dei kikka på tynne, små bambuspinnar.
Eggene jeg skulle hatt i omelett i dag var ekle. Ikke klare i hviten, men litt grumsete.. Da er det nok best å ikke spise dem,sant?
Ikke utgått på dato
Eggene er spiselige. Egg er generelt spiselige helt fram til at de brått lukter sånn at det ikke ville ramle deg inn å spise dem. :) (Men de fleste kaster dem når de har dehydrert så mye at de flyter om du legger dem i et glass vann.)
Har vokst opp med 2000 høner... og spist mer egg enn de fleste. :D
Vi har alltid egg vi er i tvil om i en kopp og lukter på dem først. Har også vokst opp med høner og plutselig fant man et reir man ikke visst om :rolleyes:
Men jeg lurer på om noen med litt mer datakompetanse enn meg kan svare meg på følgende: på den forje pc'n, HP, hadde jeg ved siden av "start" knappen helt nederst til venstre et ikon som gjorde at jeg fikk opp skrivebordsbakgrunnen. Har bytta pc til en anne HP, tror faktisk det var vista på begge to også, men nå er det fine ikonet mitt borte.
Er det noen innstillinger jeg kan endre på så den kommer tilbake?
hmm hvordan tolker man at samboer tviholder på en vippestol gutten vår brukte som baby? han har sagt at han ikke føler seg i stand til å få fler barn (psykisk, å få ansvar for flere og det å være rollemodell) og er generelt negativ til å få fler barn (:(), men nå som jeg skulle til å legge den ut for salg så nekter han og lar meg ikke selge den. Det er ikke snakk om en tilknytning fordi gutten vår har brukt den, men han har mer den innstilling 'hva hvis vi får bruk for den'.. Hva skjer?
Joda, selvfølgelig :p Jeg lurer mest på hvordan jeg skal tolke det.. for han sier ingenting! Jeg har jo lyst på flere, men har lagt tanken langt baki rotrommet og ikke tenkt noe mer på det pga holdningen hans, men nå titter jo et lite håp opp.. :o
Nå vet jeg ikke hvor gammel han er i forhold til deg, men er han ca på din alder så har dere gooood tid. Jeg har drøyt ti år på deg, og jeg er OVERHODET IKKE KLAR FOR BARN! :lol:
Likevel har jeg nekta søstra mi å kaste de feteste barneklærne hun har, og begge søstrene mine er over førti og har fått de barna de skal, såååå ...
Ja, han er omtrendt like gammel som meg, et par år eldre. Ja jeg har mer enn nok tid å ta av når det gjelder å få fler, men fordi vi allerede har 1, så vil jeg gjerne ha en til relativt snart. Litt pga egne erfaring med å ha søsken som er både nær meg i alder og ei som er mye yngere, og jeg må si at jeg har mye bedre forhold til hun jeg vokste opp sammen med enn hun jeg bare har. oi, nå holdt jeg på å glemme at jeg faktisk har enda ei søster haha, hun ble født nå i juni, så hun er vanskelig å huske på :o men henne vil jeg nok ikke se på som en søster pga aldersforskjellen (21 år), men mer som faren min sitt barn. Men selvsagt, jeg skal ikke tvinge mannen min til å få fler, så om det blir fler så er det fordi han selv har sagt at han vil ha fler. For meg var veldig viktig å få nr 1 ganske tidlig, og tilfeldigvis så fikk jeg det også (gravid som 18, ikke uhell :cool:) så jeg har jo egentlig fått det jeg har drømt om siden jeg var barn selv :) Jeg er født til å være mamma, så barn er selvsagt svært viktige for meg, men det er også mannen min. Jeg er nok sånn typisk 50-talls husmor :D
På pcen min, har DELL med w.7, så har det skjedd noe rart. Hver gang jeg klapper igjen lokket så blir bildet feil vei, dvs at bildet ligger 90 grader feil vei, altså sånn at jeg må snu pcen for å se bildet korrekt. Da må jeg trykke F1 og jeg får opp en meny hvor jeg får fire valg, koble fra prosjektor, duplikat, utvid og bare prosjektor. Jeg må trykke på utvid sånn at bildet blir korrekt og jeg kan bruke pcen på normalt vis.
Noen som vet hvordan jeg får dette bort? PS: det har ingentingtingelig med kontrollpanel-strømforsyning-batteri å gjøre.
Jeg har handlet derfra flere ganger.
Super nettbutikk, og ikke noe tull:) Det tar ca 1,5 uke å få varene, de bruker UPS til transport, så du kan følge pakken hele tiden.
Min absolutte favorittbutikk faktisk:)
Det kan høres ut som om laptopen din er satt opp til å vise innhold på ekstern skjerm når du lukker lokket. Innstillingene på ekstern skjerm er da tydeligvis ikke de samme som på selve laptopskjermen. Kan du se om du finner innstillinger for ekstern skjerm og sette de likt din egen skjerm, evt om du kan disable bruk ekstern skjerm?
Du får vel opp et valg som heter koble fra prosjektor, hva skjer med skjermbildet når du gjør det - og kan det evt settes som "default"?
Bare drodler litt, googlet kjapt og de fleste som opplever at bildet er annerledes når de åpner lokket har opplevd det i sammenheng med bruk av ekstern skjerm :) (selv om jeg ikke har funnet noen som får VRIDD skjermbildet 90grader da;) )
Jeg har fantastisk ingen anelse om hvordan den har satt seg opp selv, jeg vet bare at det driver meg fra konseptene siden jeg ikke finner ut hvordan jeg slår det av:p
Når jeg trykker på koble fra prosjektor så flipper skjermbildet 90 grader. Når jeg bruker duplikat blir skjermbildet smalere - sånn om man endrer bildet fra wiedescreen på tven sin, trykker jeg utvid blir skjermbildet sånn som det SKAL være og trykker jeg bare prosjektor så blir skjermen svart til jeg trykker på musa og da er bildet flippa 90 grader. :(
Har ikke brukt pcen med ekstern skjerm, og dette skjedde etter at pcen hadde låst seg en gang. Har nølt med å søke pclegehjelp også siden jeg har bilder på den som ikke egner seg for alle:p
Noen som vet om det finnes en GI eller GB tabell på nettet?
Har tabell over en hel del matvarer i ene kokeboka mi, men det mangler så mange ting jeg gjerne ville visst hvordan påvirker blodsukkeret mitt.
Like irriterende med føling fordi maten påvirker senere enn jeg har trodd som det er å plutselig sitte og svette med et veldig høyt blodsukker.
Det varierer på merkene. For å si det sånn, de er ikke superstore i størrelsene. Jeg er 180, og brukte normalt st.46-48. Jeg har måtte bestille 1XL der. (som endelig har blitt litt store til meg:))
Det kommer selvfølgelig også litt an på snittet og stoffet, men måltabellene som står ved hver kjole stemmer forbausende bra.
Det er fantastisk mye kult der.
Det er nesten litt latterlig men de kjolene der er litt av motivasjonen min for å komme igang med å gå ned. Jeg vil ha muligheten til å bestille akkurat hva jeg har lyst på der, ikke bare de som går opp til dobbeltX :D
Noen som har erfaring med hair extensions? Er i Tyrkia nå og jeg har litt dårlig erfaring med syden-frisører. For noen år siden fikk jeg flettet hele håret med hair extensions. De sa at de hadde min farge. Det viste seg at de hadde platinablondt og svart. :rulleøyne Og håret ble limt på med limpistol. Var noe herk å få ut... Og de varte i hele to uker før de begynte å gå opp så de måtte tas ut.
Lillesøster tok hair extensions i går. Det ser veldig veldig bra ut, og det virket som en veldig seriøs frisør. Vi fikk et kort og jeg googlet dem. De har 35 frisører fordelt på to salonger. De farget extensionen som skulle i håret hennes slik at den var helt lik hennes hårfarge. Og så brukte de noen ringer med silikon innerst og metall ytterst som de presset godt sammen for å holde hårstrimlen på plass i håret. Hun har ikke mistet noen enda, så det lover bra. De lovte at det skulle sitte i ca fire måneder. Det kostet 1200 kr for de 100-120 strimmlene som de tok i hennes hår. Virker det greit? Er det noe jeg eventuelt bør spørre dem om?
Prøv og gå inn her, og se om det står presenting eller not presenting der det er bilde av den lille projektoren. Kanskje kan du slå den av om den er på? Evt sjekk om "connect display" også er avslått? Det står litt mer om hvordan snu skjermen i linken over, kan du ikke se om det kan hjelpe deg litt på vei? Jeg har vista på denne pcn, men har win7 på stasjonærpc, har ikke rukket og sette meg heeeelt inn i innstillingene i win7 ennå :)
Hjelpesenteret der sa at den skjermrotasjonstingen som de på DELL-forumet snakka om var der, men JEG har den ikke på mitt mobilitetssenter. :eek: Jeg må utforske litt. Jeg kommer til å få anurisme og høyt blodtrykk av dette.
Jeg ble fortalt her inne at for eksempel magefett kan endre form slik at man en dag kan se tynnere ut enn andre, selv om vekten og cm er den samme. Celler som går inn og ut av hverandre. Vil det da si at dersom jeg bruker et korsett eller trange klær så kan jeg forme kroppen? For om det forandrer seg så fort, men det ikke har noen plass å dra, så må det jo finne en annen vei vel?
Om man mister vann ser man jo slankere ut. Kan forveksles med fett.Om du ikke går inn i livet kan korsett presse fettet inn og til sidene. Prøv og se om det blir fint,da vel? Du trenger ikke ta det så stramt at det blir bulker på sidene.
Jeg syns det virker bra. Det koster jo mye mer i Norge med extensions. Det virker jo som om de gjør en grundig jobb. Jeg har aldri tatt extensions annet enn 2 blå striper i håret når jeg var 13 :P Om de holder i 4 mnd så er jo det det som er vanlig om man har vært hos en flink frisør også. Hva du bør spørre om vet jeg nok ikke... Pushet litt på spm ditt ved å svare deg, så får se om andre har noe å legge til :)
Båten er tøff. Den skal man holde stillingen i gjennom fem pust gange 5. Navasana (boat pose)
Demonstrated by Mr Iyengar. "Nava" means boat in sanskrit. This is an abdominal and deep hip flexor strengthener. Benefits:This pose strengthens the abdomen, hip flexors and spine. It also stimulates the kidneys, thyroid and digestive system.
Caution: Avoid this asana in case of: Heart Problems, menstruation and pregnancy.
Trenger vi egentlig sink når vi går på lavkarbo ("viktig for insulin og hormoner"), eller spiller det ingen rolle om diett.no viser at jeg spiser for lite av dette?
Det kan du :) På 1800-tallet brukte kvinner så stramme korsetter at de gikk inn MANGE cm. Dronning Maud hadde f.eks midje på 45 cm(!), men det var også kvinner som hadde enda mindre. Det anbefales ikke å ha så stramt korsett da du kan sette innvoller i klem, men et vanlig korsett må vel være greit? Bare å spørre på en undertøysbutikk :)
Ikke-statisk planke er bra:) Planken i segselv er liksom litt sånn.. NOT. Helt greit om man er nybegynner da. Men hvis du flytter på litt armer og bein og vrir og ordner litt så er det ille bra.
Ellers skjønner jeg ikke helt detta situpshatet som går rundt. Situps er helt OK, så lenge man gjør de riktig. Men ville ikke basert hele magetreninga på situps akkurat. Fint som suplement til en magerutine.
Men jeg vil helst anbefalt å slenge deg på litt pilatesøvelser for magen. F.eks følge denna videoen. Eller andre fine videoer som ligger ute på youtube hvis du søker på "pilates abs".
Jeg har alltid hatet situps! Vondt i ryggen, vondt i nakken....... Og jeg har trent siden før jeg begynte på skolen og lærte tidlig å gjøre dem riktig. Uansett hvor sterk jeg har vært i magen, har vanlige situps på gulvet vært helt drepen fo rmeg. Gjør dem gjerne sittende på en stol el, men ingen får meg ned på gulvet for å gjøre tradisjonelle situps igjen, ALDRI!:p
Mangles sink blir funksjonen av enzymene dårlig, hvilkt medfører langsommere sårheling, nedsatt dannelse av antistoffer og nedsatt thymusfunksjon. Sink er nødvendig for å fjerne melkesyre og avfallsstoffer fra fra muskelvevet og for å transportere kulldioksid til lungene for utskillelse. De med sukkersyke eller tar vanndrivende medisin har ekstra behov for sink.Også de som har tapt muskelmasse pga sengeleie eller sulting. Sink opprettholder smaks-sansen og evnen til å oppfatte realistisk. Sinkmangel nedsetter muskelstyrken og utholdenheten. Det er viktig for syn og hørsel også. Alle stoffer er viktige. Spørsmålet er om du får det i deg uten tilskudd. Tilskudd og mat med sink bør taes utenom fiberholdig mat. Gjerne før sengetid.
Jeg har en kakeglasur som jeg synes er kjempegod, man tar en boks philadelphia (200g) og rører ut med melis etter smak, vend inn 2 dl stivpiska kremfløte. Enkel og genial. Bytter du ut melisen med sukrinmelis vil jeg tro at du får en svært lavkarbovennelig glasur/krem.
Jeg bruker 6 kaffe-skjeer (sånne som er med gratis til kaffen) til ca 1 liter, del så omtrent på 3 da siden det der glasset er 0.35?
Du må antakeligvis bruke et program for å forminske størrelsen på et bilde, alt fra photoshop, windows image, picasa osv. Finnes sikkert gratisprogram på web også. Hvordan viser du bilder på pc'n ? Sjekk om det finnes noe alternativ for image size.
Hvorfor vet jeg ikke, men prøv å heng opp et sånt: Rydd opp etter deg, mora di' bor ikke her- skilt i første omgang. ;)
Da jeg bodde i kollektiv, måtte den som ikke overholdt sin kjøkkentjeneste- uke, betale neste strømregning alene!:eek:
Nok av dem dessverre. Jeg bodde på studenthjem da jeg studerte og delte kjøkken med seks andre. Og dette var i Grimstad og der er 90% av studentene gutter...
Han ene hadde én stekepanne, én gryte, én sleiv, én stekespade og engangstallerkner, engangskopper og engangsbestikk. Han vasket ALDRI opp. Og han vasket heller ikke kjøkkenet da det var hans tur å vaske. Det endte med at jeg bombaderte døra hans med post-its. Man så knapt døra. :geip: Han tok hintet. Han gjorde ikke god jobb, men han gjorde det i alle fall.
Og så var det en som hadde eget bestikk og slikt, men han vasket det ikke og "lånte" bestikk av andre. Det var så ille at han "lånte" så mye av mitt at jeg måtte kjøpe nytt. Jeg spurte ham om han hadde lånt, men han sa neeeei og jeg så aldri noe mer til bestikket.
Og så var det en som spiste kun ferdigpizza et helt semester. Seriøst. Det var "lett, billig og godt". :rulleøyne Neste semester begynte han å bli litt lei og utvidet menyen til fjordlands, nudler, pasta og slikt også. :lol:
Usj, glad det ikke er meg!
Her i huset går jeg til streik om jeg kommer til et bomba kjøkken. Men siden alle vil ha maten jeg lager, så pleier kjøkkenet bli rimelig raskt blåst mens jeg sitter og koser meg med mat bare til meg (ekstra lekkert dandert selvsagt:rolleyes:)
Hvor lenge kan en katt egentlig gå uten å tisse? :p
Syns min katt bare ligger og sover.. hun har mulighet til å gå ut når hun vil, vinduet er alltid åpent, og hun har sandkasse inne om været er dårlig.
Hun har sovet siden i morges, bare avbrutt av litt spising og kosing :love:
Og det må sies, at hun er som regel ute mye av kvelden/natta.
Takk for svar. Jeg har nå tatt extensions i den salongen. De hadde også pick-up service, så jeg ble hentet på hotellet og kjørt tilbake etterpå. :snill: Uvant at jeg må være påpasselig med håret, men det er OK. Jeg sa egentlig max 80 hårtuster, men fikk visst 103. Han trodde flere var bedre. Jeg ville IKKE ha så mange siden jeg har veeeldig tynt hår. Og blondt hår var visst veldig vanskelig å matche 100%, så de farget noe lignende i tre nyanser og puttet i håret mitt. Mitt eget hår ble stripet først. Men jeg kommer nok til å fjerne noen av hårtustene fordi metallringene sees lett noen steder og så tror jeg at jeg kommer til å klippe extensionene til min egen hårlengde. De er nemlig litt lengre enn mitt hår nå. Dette er for tungt for mitt tynne hår, tror jeg. Det røsket i alle fall godt i hodebunnen da jeg dusjet håret.
Så nå kommer neste spørsmål. Noen som har noen tips til hårprodukter til extensions? :snill:
Jeg søker litt rundt for å prøve å finne ut når skattepengene blir utbetalt. Jeg fikk brev for to tre uker siden om at jeg ikke fikk innrømmet skattebegrensning, og at oppgjøret var klart i disse dager (eller hvordan det var formulert), og jeg ser det står i et par foraer nøyaktige datoer, 14. september, 17. oktober etc. Men jeg finner ingen informasjon om dette på skatteetaten sine sider ...!? (Eller så er jeg bare dårlig til å lete.) Noen som vet om dette kan stemme? Er bare en liten slant, men jeg trenger det inderlig og håper de kommer nå i september, og ikke i oktober ...
Sambo og jeg skal reise en langhelg til Dublin. Og hvis denne turen blir lik alle andre turer dit så blir det litt vin-/øldrikking til fabelaktig musikk. :full:
Men rett etter hjemkomst skal jeg opereres og det står at man må unngå Marevan (veldig blodfortynnende) og Dispril/Albyl-E (passelig blodfortynnende) i minst 10 dager før inngrepet, men hvor mye blodfortynnende er hvitvin? Noen som vet, må jeg bare ringe litt rundt eller må jeg bare holde meg unna vin så lenge vi er der??
Husk å bruke børste beregnet på extentions :ja: hvis ikke river du unødvendig i dem.
Jeg satte på ext for lenge siden. Volumet på håret okte ca 25%. Men det slet så mye på håret at når jeg tok dem av, så mistet jeg også 25% av mitt hår.
Derfor klippet jeg meg kort etter en tid... :rolleyes: Aldri mer i langt hår hvertfall
Er det bare meg som reagerer på at noen skriver banneord???
Ikke fordi at det er så ille at de skriver banneord, men mest fordi jeg alltid har tenkt på banneord som ei verbal greie, som er kjapp og heftig og der og da!! Å lese "helvete" har overhodet ikke den samme effekten som om noen SIER det. Det virker bare dumt... å skrive det.. spør du meg. :o
Det er vel forskjell på folk, tenker jeg. Jeg er fra en del av landet der banning er godt integrert i dagligtalen, forsåvidt. (Men jeg banner jo ikke i hytt og gæver av den grunn.)
Jeg for min del leer knapt på et øyebryn over et lite helvete eller tilsvarende i skriftlig form, så lenge det ikke er heeelt påtatt. Men leser jeg ordet "glufsa" så kaster jeg opp i munnen min. :cool:
:lol: Da kan jeg fortsette med "glufsa" mi og så overser jeg sånn skriftlig banning som jeg føler som meget lavmælt banning!!! Banning light.. Det er jo LYDEN og kraften bak som gjør en banning "flott" å høre på! :lol:
:eek: skvatt til litt her damer, selv om jeg er fra verste banne-området i midt-norge selv... slutta og banne så høylydt da jeg tok utdanninga mi i verste bibelbeltet hehe :D - ble så j... stille hver gang jeg lirte av meg en regle som ingen hjemme ville leet på øyelokket på engang... ;)
Nå føler jeg meg veldig ordentlig - og får skikkelig bakoversveis hver gang jeg er hjemme og treffer jentegjengen for DER går det unna gitt! :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.