< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kanutten sa for siden:

Ingen som kan låne deg en kabel??

Nerthus sa for siden:

Får du koblet deg mot internett fra telefonen og forsøkt å oppdatere telefonen på den måten?
Jeg har akkurat samme type kabel til min GPS - men du har kanskje ikke GPS? Jeg tror IKKE du må ha spesifikt SE kabel - det finnes ikke noe forskjell på kablene med like kontakter etter min erfaring...

Furine sa for siden:

Om det er mini-usb, så er det jo det samme som dei aller fleste digitale kamera har no.

Photobscura sa for siden:

Har lagt ut en forespørsel i statusen min på facebook nå, så får jeg se!

Jo, jeg må nok det. Har som sagt vært innom Clas O., og jeg så jo selv at den micro-usb-en ikke passet, den er ikke flat nok. Jeg har en micro-usb til et kompaktkamera, og enda en til speilreflekskameraet mitt, og ikke de to er like en gang, og ingen av dem passer til telefonen min ...
Det er denne jeg må ha, tydeligvis. En usb v2,0 ec700, som den heter.

Åh, dette er så di*t! Jeg vil jo høre på musikk! :realmad:.
Fikk forresten dette veeeeldig hjelpsomme svaret fra SE:

Føles som å snakke med en fordømt maskin ...

Jeg tror jeg ble litt forvirra av hun dama på Clas O. Det var vel hun som kalte det en mini-usb, men det er det jo ikke. Men det er seff en haug forskjellige micro-usb'er, og tydeligvis kun en som passer til min mobil, nemlig en original SE-kabal. Snakk om å melke kundene, ass! Lurer veldig på om dette blir min siste SE-telefon, om det skal være på denne måten!

Furine sa for siden:

Teite SE. Slikt likar eg ikkje. Har SE telefon sjølv, men slikt tull burde dei vere for god for.

Kanutten sa for siden:

Du skulle ha bodd nærmere... Jeg har ørtogfjørti slike kabler som bare ligger og slenger....

Hva om jeg får kontonummeret ditt på pm, og setter inn penger tilsvarende portoen, og så sender du den til meg? :snill:

Kanutten sa for siden:

Er det slik den skal se ut?? Sjekk spes den minste usb'en?

Kanutten sa for siden:

Jeg tror denne er den rette..

Den jeg fant nå i full fart er til Nokia, men jeg har brukt den på min HTC Desire og på Ipodden. Ulempen er at ledningen er litt kort. Den er bare maks 10 cm.
Jeg kan sende deg den og så kan du jo sjekke om den funker?? Jeg skal ikke ha noe for den.

Ja! Den ser i alle fall helt riktig ut :) (etter å ha nistudert både enden på laderen til mobilen og de andre usb-ene jeg har). Har ikke noe å si at den er kort, altså.
Sender deg adressa mi på pm! Takk takk! :D

Nerthus sa for siden:

Hurra for Kanutten! :heia:

(må bare kommentere at jeg tenker alltid på den sort-hvit filmen med Alf Prøysen og Anne-Cath. Vestly når jeg leser nicket ditt - det er kanskje derfra det er hentet? )

Kanutten sa for siden:

Hentet derifra ja.. :rodme: Mettepipp mettepipp, lang mat, rund mat.. :rodme: :lol:

Klart man skal hjelpe Photo hvis man kan. :ja:

Kanutten sa for siden:

Det rare er at jeg aldri har hatt sansen for Anne Cath. :o Tør nesten ikke si det. :o

Nerthus sa for siden:

Du sa det så lavt at jeg hørte det ikke heller ;)

Kanutten sa for siden:

HVA kan jeg gjøre for å trives bedre hjemme i stua?? Stua er så stoooor! Over 50 kvm. Jeg trives mye bedre nede på soverommet vårt; det er som ei lita stue. Soverommet er på 35 kvm, men er mer et allrom. Vi har stor flatskjerm, pc, kjøkkenbenk, baravdeling, platesamlinga, mange planter, bilder, koselig belysning etc etc. Stua er sånn minimalistisk. Jeg trives rett og slett ikke der. Det blir for tomt!! Sambo er fortvilet for at jeg alltid sitter her nede.. :(

Vinduene i stua har ikke gardiner.. Veggene er tomme for bilder, bortsett fra et eller to. Ingen grønnplanter.. Ikke duker. :( Ingen koselig belysning. Bare hipt liksom. :( Kan kanskje snikinnføre noen duker??

Hva er det som hindrer deg i å henge opp gardiner, sette fram noen planter, henge opp noen bilder, etc?
Jeg er maksimalist til gangs, og tror jeg hadde tilta med en sånn stue. Min er vel så vidt 17-18 m2 og full av fine ting som både har funksjon og betyr noe! (i tillegg har jeg også soverom på stua, bak en bokhylle :p).

TrillTrall sa for siden:

Men hvorfor henger du ikke opp gardiner og bilder da? Noen fargerike puter i sofaen og noen fine grønne planter. Er det sambo som nekter? Hvis det er der det ligger så forklar ham hvorfor du ikke gidder sitte i stua...

langaard sa for siden:

En romdeler kanskje? så kan du jo lage deg din egen lille kosekrok:)

Lillemy71 sa for siden:

Signerer på det Photo sier og anbefaler deg å prøve å gjøre med stua de samme tingene som gjør at soverommet er koselig.

Få inn noen tepper pg puter i litt freshe farger. Heng opp noen lyse gardiner, bilder som gjerne er i litt festelige rammer. Få inn noen planter, gjerne både små og store (som kan stå på golvet). Lysestaker og vaser i ulike farger og former kan gi et vakkert stilleben. Har du mulighet til å skifte ut lampeskjermer?? Jeg bytta mine lyse ensfargede med noen burgunder, blomstermønstrete fra Ikea. Ble mye koseligere.

Synes at du skal innføre det du savner av "koseting" i stua jeg og se om du liker rommet bedre, uten alt for mye sniking. Regner med at gubben kommer til å godta det siden han savner deg der.

Kanutten sa for siden:

Jeg vil egentlig ikke ha gardiner... Vi har hele verden fremfor oss i stua. Midnattsola, fjorden, havet etc. Vil ikke stenge det ute. Jeg tror det er plantene jeg savner mest. Fikk jo et gavekort på plantasjen i julegave, kanskje jeg skal rause dit en dag?? :spent: Stor stue er pyton ja...:(

Kanutten sa for siden:

Æhh, sambo er litt sånn ALT skal være perfekt FØR noe skjer. Mens jeg kan klatte opp hva som helst og heller flytte ting underveis.. :o Men planter skal jeg kjøpe!! :heia:

Lillemy71 sa for siden:

Kan jo bare ha noen små pyntegardiner som henger på sidene, det har jeg. Trekker de aldri for, men synes de myker opp rommet på en fin måte.

Planter er ikke så dumt det og gjerne med noen festlige krukker på. Lykke til, håper du finner noe du liker. Selv har jeg rene jungelen her i stua og akkurat nå er det mange planter som skal til å blomstre - ahhh vårfornemmelse :p

Kanutten sa for siden:

Det var lurt!!! Jeg har så lyst på en krok som er MIN! Hvor jeg kan ha en pc stående, symaskinen og en gyngestol som jeg sitter i mens jeg hekler. DET kan la seg ordne! :heia: Det var faktisk megalurt!!

Kanutten sa for siden:

Det skal bli mange planter her etter hvert ja. :ja: Jeg savner plantene jeg hadde; jeg hadde jungel jeg også... Men alle døde hen. Og jeg har bare ikke kjøpt noen i ettertid. Hmmm, tror jeg fyker til plantasjen i morgen! Har som sagt et gavekort!

Svima sa for siden:

Jeg har også en stor stue med 9 vinduer i stua.:)
Jeg har bare kapper, fordi jeg bor sånn at ingen kan se inn.:) Fargen går i samme som sofaen, og noen mertsende duker/brikker:)
Litt store krukker med planter kan du og bruke.
En "kose" krok er deilig. Da kan det bli litt lunt:)
Lykke til med dekoreringen. Det er jo bare gøy:)

Ah, men da er det jo ikke noe problem. Trodde et øyeblikk at du ikke "fikk lov", jeg!
Hele stua min er en eneste kosekrok. Jeg tar det som noe av sjarmen med å bo på en ettroms :D.

Supera sa for siden:

Ja vel? Trodde micro-USB var micro-USB? Trodde mobilselskapene hadde blitt enige om at micro-USB skulle bli standard, så hva er da vitsen med å ha forskjellige micro-USB'er?

Sorry, måtte bare kommentere at for meg var det en utrolig rar feilskriving. Tipper at du er fra østlandet. :geip: Det ligner ikke på ordet du prøvde å skrive i det hele tatt for meg som ikke har retroflekse lyder.

trio sa for siden:

Den er helt fin! Men det er noen som mener at det er best å ikke bruke MCT til å steke i. Vet ikke hva du skal bruke den til?

Carisma sa for siden:

Katten har et øye som renner veldig. Og i går var jeg rar og "kløete" i øynene, som dagen før øyekatarr bryter ut. Så jeg lute på om han hadde smitta meg? Men det gikk over heldigvis....

:_plystre: Samme erfaringa jeg har hatt med mine SE, som nevnt... eneste man får beskjed om er å oppgradere software samme hva som feiler den. Noe som vel ikke akkurat sier at de er gode på sw? :rolleyes:

Trådgardiner? Jeg kan ikke ha vanlige gardiner for de blir for tunge, men må ha noe som rammer inn vinduet. De funker genialt :ja:

Har aldri hatt sånne problemer før, men jeg har også en litt konspiratorsk kompis som har fortalt meg ett og annet om SE. Det eneste som er kjedelig er at jeg hater å venne meg til nye telefoner. Kjedelig nok bare med en nyere modell innen samme merke :p.
Men jeg får nå bare håpe at denne varer en stund, da. Så slipper jeg å forholde meg til det ennå.

Carisma sa for siden:

Nå er det jo faktisk større forskjell på de forskjellige modellene innen ett merke, enn de forskjellige merkene. Alle smart telefoner er laget på samme lest, alle musikk-telefoner på en annen osv. Alle vil jo helst ligne på den som selger mest innen sitt segment, så da etterligner de for at folk skal slippe å lære nye systemer.

Anne sa for siden:

Så kos da, Carisma...ser ut som en babyticker her jo...Gratulerer!:love:

Anarko sa for siden:

Ja, lurte litt på den. Gratulerer Carisma :D

maynard sa for siden:

Jeg var faktisk i forrige uke med ei venninne og klaget på akkurat denne telefonen.
Hun hadde klaget 3ganger til selgeren, og det med å måtte oppdatere av programvare på akkurat denne modellen var visst vanlig, og skulle løse alle feil. Og uttalte mye annet pisspreik...
Hun fikk sendt den inn en gang, og de to andre gangene var selger bare spydig og ville ikke gjøre noe. Det var mange andre feil på telefonen og...
Hun allierte seg med meg som holder på med ingeniørutdanning innenfor det feltet, og er ram på forbrukerlover :p
Det var en meget høfflig selger som la seg flat, og med engang skulle sende den inn, med lovnader om ny telefon om hun ikke var fornøyd neste gang ;)
Uansett så vet jeg at iallefall spaceworld bruker å være behjelpelig med slike oppdateringer uansett om du ikke har kjøpt telefonen der. Iallefall her i trondheim :)

Takk for tips! De pleier å være ganske hyggelige på Spaceworld her også :). Jeg har jo seff kjøpt mobilen min på nettet. Da den gamle begynte å harke, så ville jeg jo helst bare ha en ny billig mobil med walkmanfunksjon ... :o. Men nå får jeg jo kabel, så jeg hååååper det fikser alt!

Jeg har ei venninne som reklamerer veldig for det grønne pulveret sitt, som hun drikker som te, at det gir henne mer overskudd (hvilket jeg VIRKELIG trenger). Hun sier det er spirulina og hvetegress i det, men prisene på helsekosten er jo lettere hårreisende (den billigste jeg fant kosta 250 kr).
Men så har jeg hørt at det skal være mulig å finne det mye billiegre på iherb, og jeg er der inne nå. Men jeg er en smule forvirret. Det er jo så mye å velge mellom! Jeg aner jo ikke hva som er bra, og så er det jo seff en forutsetning at det koster under 200 kr, for at jeg skal slippe momsen.
Er det noen her som har peiling, og kan gi meg en pekepinn på hva jeg skal velge? Del gjerne noen erfaringer om hvordan dere opplever eventuell virkning av disse greiene også :).

KarMa40 sa for siden:

Hvis venninna snakker om purely greens fra pure planet, som er forskjellige typer gress og spirulina, så har min kjære ikke klart å finne den utenfor norge. Svær boks koster ca470,- og liten ... det var ikke jeg som kjøpte den lille. Sier du at den kosten 250 så gjør den nok det.

Now foods www.now-2-u.com/ har ellers det meste i de fleste str. Men de sender fra usa, ikke alt er i fritt salg fra land utenfor eu, da er amazon god å ha.

Ikke prøvd så lenge, det smaker grønt, ikke nødvendigvis jævlig.

Det er noen andre her som er veldig begeistret. Kanutten?

Nå har jeg snakka med henne, og det er Bio Life hun har kjøpt. Hehe, den siden forvirret meg ytterligere, og elderberries? Får meg til å tenke på Monty Python mer enn helsekost. Haha! Men prisene der inne lå jo langt over mitt nivå, da ... Har jo liksom hørt så mye bra om iherb og prisene deres, så det var det jeg satsa på, men som sagt -forvirret :o.

Beklager, nå føler jeg meg vanskelig altså, men dette forvirret meg enda mer! Det jeg spør om er altså om noen kan anbefal meg ett enkelt produkt med pulver av spirulina og hvetegress som også koster mindre enn 200 kr.
Kjenner veldig godt til det med tollreglene, altså. Jeg har god erfaring i å bestille fra nettet, men stort sett alt annet enn helsekostvarer fra det store utland.

Kanutten sa for siden:

Sjekk HER da!

j88 sa for siden:

www.iherb.com/Organic-by-Nature-Pure-Planet-Best-of-Greens-from-Land-Sea-5-3-oz-150-g/16051?at=0 denne er det samme som norske purley greens. ser de ikke har den inne nå, men de bruker å få den kjapt inn igjen.

Takk takk! Men har alt sjekket der inne, og selv om det var mye spennende, så var det dårlig med akkurat den typen jeg ville ha :o.

Ah yes! Takk! Akkurat hva jeg leter etter :). Har uansett ikke råd til å kjøpe den før om to tre uker, så får satse på at den er inne til da :)

Jabba sa for siden:

Hva funker best:
Hold-in strømpebukser eller Hold in-truser?
Og har Cubus noe som er brukanes?

trønderpija sa for siden:

Formålet er ikke steking - men å ha i mat kaffe te osv :)
Jeg skal uansett kjøpe Cocosa til steking :) Som i følge helsekosten skulle komme inn i dag.. :)

hernon sa for siden:

Tåler glassflasker med øl (altså inneholder de kullsyre) en flytur?
Blir pakket i hardshell kuffert, så det er mer lufttrykket jeg tenker på.

trønderpija sa for siden:

Et spørsmål :
Skulle/kunne cocosa dekke fettbehovet iløpet av dagen ?

Furine sa for siden:

Eg har i alle fall i nærare 10 år hatt med meg glasflasker med øl heim til faderen frå Belgia, med fly. Eg pakkar dei inn i sokkar, eller andre greie ting, sko etc (og det har vore i mjuke baggar). Berre sørg for at dei ikkje får skrangle rundt inni der, så skulle det vel gå greit.

Supera sa for siden:

Det er ikke så mye omega-3 i det, men fettbehovet som energibehovet fra fett? Ja, energibehovet fra fett kan man dekke fra kokosolje. Men men spiser jo som regel litt andre ting også da. 2 % omega-6 og 0% omega-3 i kokosolje.

Carisma sa for siden:

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke bare kan spise når jeg er sulten, i stedet for å vente til jeg blir kvalm og ikke orker mat? Argh! :cool:

Nerthus sa for siden:

Det lurer jeg også på hvorfor du gjør? Håper du spiser når du er sulten neste gang da snuppa ;) :p

knh sa for siden:

Hvor lenge holder en gulrotkake seg i kjøleskapet? :p

Bakte til kjærestenes bursdag på tirsdag, men vi var så mette etter middagen så orket ikke noe, og i går måtte han plutselig reise sørover på jobbintervju... så den står fortsatt urørt i kjøleskapet :p

Karissima sa for siden:

Kan du ikke fryse den da :D

knh sa for siden:

Har tenkt på det:) men har veldig lite plass i fryseren :p hehe... Så hadde vært greit å vite sånn ca hvor lenge den holder, sånn at den kanskje kan bli spist opp før den blir dårlig ;)

Nerthus sa for siden:

4-5 dager kanskje hvis den får stå ordentlig kaldt... skyndt deg og spis den opp du - del med noen som fortjener det - gi bort et par stk til naboen og sånn :)

knh sa for siden:

okay :) Takk!
Skal på dobbel bursdagsfest i morgenkveld, satser på at den fortsatt er fin så kan jeg ta den med dit ;)
hvis ikke blir den sikkert uansett spist opp når folk blir fulle nok :p hehe...

e84 sa for siden:

haha, i know the feeling! Da jeg gikk på ungdomsskolen måtte jeg løpe hjem fra skolen hver dag for å rekke den nye episoden av Days Of Our Lives...var helt hektet! PÅ samme måte var jeg hektet på Hotell Cæsar en stund også. Har heldigvis ikke vært avhengig av noen av delene på mange år nå da, er jo slitsomt å være hooked på serier som går hver eneste dag...LOL :D

Jabba sa for siden:

Noen som har peiling ??? :D

LineJM sa for siden:

Kommer an på hvor mye og hva du skal holde inn :P Aner ikke om de har på cubus, de er ganske bra på bher men har ikke kikket på sånt der. De har mye brukanes shaping undertøy på lindex derimot. både "truser" og korsettlignende greier.

senorita sa for siden:

okei.. skikkelig teit spm.. Men om man tygger noe, og spytter ut? Da har man vel ikke fått i seg altfor mange karbene av det? :P Feks smågodt... sukk.. jeg tygget litt på det idag og så ombestemte jeg meg og spytta det ut.. hoho.. men har vel tygget ut alle karbene da? :P

kennygirl sa for siden:

Så på de korsett-greiene i dag, men torte ikke prøve :p MEN da jeg så på de tenkte jeg: Er de ikke veldig vanskelig å få igjen :confused:

Jabba sa for siden:

Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på å ha på meg kjole i et selskap vi skal i på lørdag. Jeg har ikke hatt på kjole siden jeg var jentunge....
Siden jeg har litt mage som jeg føler stikker ut hadde vært greit å klemt den inn med et eller annet....:D

LineJM sa for siden:

neida, bare litt uvant til å begynne med. Jeg har en sånn med maange hekter og den er helt grei å få igjen. Den er utrolig kjekk under kjoler også, siden den er litt glatt så faller gjerne kjolen litt finere. .)

Lurt! Tror nesten du blir nødt å prøve da. Problemet med de "trusene" kan være at samtidig som de holder inn mestepartne så dytter de opp samtidig og flytter en valk litt oppover.... :rulleøyne

langaard sa for siden:

:D

Ha ha:) kom til og tenke på SLANKETRUSA de solgte på Cubus for ei stund tilbake:D Jeg foretrekker hold in srt.bukse helt uten truse:D

Carisma sa for siden:

Strømpebukse! Da bare drar man dem langt nok opp, så dukker det overflødige opp på puppa i stedet! :D

langaard sa for siden:

:lol::lol:

LineJM sa for siden:

! :lol: og sant.

Nerthus sa for siden:

Jeg kjøpte meg en "hold in" underkjole på lindex som jeg er KNALLfornøyd med! Strømpebukse gir kant på ryggen - men denne er glatt og tight, sitter ordentlig godt og en kjole over blir kjempefint!
Har selvfølgelig strømpebukse under, men kjolen er så tight at den "visker" vekk kant etter strømpebukse :) føler meg faktisk litt sexy med den underkjolen :)

Jabba sa for siden:

Da får jeg ta meg en shopping runde i morgen!!! Takk for alle svar folkens!

kennygirl sa for siden:

Jeg hadde en hold-in underkjole en gang og den bare gled opp eller ned... Helt GRUSOM!!

Hadde den under på et ball en gang og underkjolen ble igjen på ballet - i søppelbøtta!

langaard sa for siden:

:lol::lol:Hold in, hold ut:lol:man skal jo lide for skjønnheten:D

Karissima sa for siden:

:lol:
Har en liggende som jeg kjøpte på nettet. Prøvd en gang og deretter lagt innerst i skapet

Kanskje sa for siden:

Noen som vet om en enkel, god NYBEGYNNER KAKE man kan lage? Helst med ingredienser som ikke er vanskelige å få kjøpt. Har lyst å ha noe som alternativ når andre skal kose seg med kake. Men så er jeg ikke noen god kokk da :p

maynard sa for siden:

Jeg baker sjeldent kake etter oppskrift, er typen som har baket i alle år og vet sånn ca hva jeg skal ha i for å få ei grei kake...fint for meg når jeg lever lavkarbo og vil ha ei kake ;)

God sjokoladekake:
5egg
ca 1dl splenda og sukrin etter smak
vispes sammen med stålvisp (ikke eggedosis)
smelt 200gr mørk sjokolade (86%) med 150gr smør
bland alt sammen og ha i ca 1dl soyamel og 0,5dl mandelmel
2ts vaniljepulver
1-2tsbakepulver
stek på nederste rille i ca 20min og avkjøl (blir bedre om den står over natten)
server med krem og bringebærsaus
Bringebærsaus lager du ved å gni/mose bringebær i ei sikt (melsikt) slik at frøene ikke blir med.
For en pakke bringebær på 400g har du i ca 4dråper sitrondråper og søtning etter smak. Søtning må være i melisform eller flytende. Dvs feks sukrinmelis, splenda, stevia eller flytende natreen.
Spis og nyt :)

Suksessterte:
Mandelbunn:
250gr mandler males
5eggehviter piskes hvitt med ca 1dl splenda og 0,5dl sukrinmelis
Blandes og stekes på 180grader i ca 25min på nederste rille i rundform.

Eggekrem/gulkrem:
5eggeplommer
1dl fløte
2ts vaniljepulver
1dl sukrin +0,5dl splenda (søtning etter smak)
kokes langsomt opp på svak varme under omrøring. Taes av etter det begynner å boble. Avkjøles (går fort i kjøleskap)
Visp ca 125gr romtemperert smør og ha i avkjølt eggeblanding og smør over mandelbunnen :)

Som nevnt i begg oppskrifte så tar man i søtning etter smak. Smak på røra og kjenn om det er søtt nokk for deg ;)

Mandelbunn kan man også ha feks sjokoladekrem på, krem med frukt på ol.
Stol på fantasien :D

Mandelmel får man kjøpt på de fleste helsekostbutikker, evt man kan lage selv ved å rett og slett kverne mandler.
Sukrin/sukrinmelis og vanilljepulver får man kjøpt på de helsekost.
Soyamel og splenda fåes kjøpt i de fleste store dagligvarebutikker.

Sukrin er visst det samme som erythritol og det kan man kjøpe billig på iherb.com: www.iherb.com/now-foods-erythritol-100-pure-natural-sweetener-1-lb-454-g/579?at=0 (frakt på 4$ under 3lb)

Håper det var til hjelp :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Noen som kan anbefale en bra hårting (sjampo/kur/vitamin etc.) for vintertørt herrehår?

langaard sa for siden:

leave in hårkur fra redken kankje:) Redken sine produkter er veldig bra:)

Noe litt billig og kjapt er jojobaolje (fås kjøpt på helsekost, eller på nettet). Jeg kliner og masserer det inn i hårrøttene og tuppene og har det i natta gjennom eller noen timer på dagtid før jeg vasker det ut med shampoo. Hjelper veldig for meg!
Ellers er jeg enig i Langaard. Redken-produkter er veldig gode. Matrix er også supert!
Ellers ville jeg kanskje kosta på meg et frisørbesøk, sånn at en proff kan avgjøre hvilken hårtype med hvilke problemer du har. Det er veldig forskjellig hvor sånne tørrhetsproblemer kommer fra; slitasje, hodebunn, proteinmangel etc ...

Egwene sa for siden:

Tigi Bedhead har egen herreserie med shampo etc.
Og jeg ville anbefalt det, hehe.
Bedhead har mye bra^^

Bortsett fra at det lukter sukkertøy :p. Artig en liten stund. Enerverende etter en tid ... (Eller, nå vet jeg ikke med herreserien, da).

Egwene sa for siden:

Jeg vet ikke helt hva herreserien lukter jeg heller, men regner med at den burde lukte mer maskulint x)

Jeg likker sukkertøylukten! XD

Jeg er ikke så veldig søt av meg, så jeg fikk nok av den etter en stund. Brukte bare den flytende voksen. Føltes som jeg hadde dytta huet i pulveriserte love hearts :p.

har aldri syns noe om sjampo/balsamene til tigi selv altså. Og ja mange lukter sukkertøy! Dumb blonde og foxy curls feks... blæhh (irriterer meg at jeg er avhengig av skummet i foxy serien) Curls rock derimot lukter friskt og godt, så det finnes NOE som ikke lukter snop! Men kjenner at siden jeg ikke syns særlig om de sjampoene jeg har prøvd så har jeg vel ikke helt troen på herreutgavene heller... hehe

nellie sa for siden:

Jeg liker heller ikke Tigi:nei:
Heller Redken! De har også for menn.

Egwene sa for siden:

Catwalk-shampoene lukter faktisk ikke så mye sukkertøy fant jeg ut nå i dag.
Fikk ny shampo og balsam i posten i går og testet i dag, jeg regnet med en godterilukt, men den uteble=P
Den lukter godt, men ikke søtt og klissete x)

Har aldri testet Redken, så jeg vet ingenting om lukten i forhold til Tigi, hehe.

Egwene sa for siden:

Jeg kom på en ting;
Hvilken smak er det på baconcrisp/bacongull?

Jeg har gått tilbake nå til så strikt Skaldeman som mulig(vet det ikke står i filosofiboksen enda), så lurer på om det funker å bare bruke stekt bacon som en liten helgesnacks?

Klart bacon fungerer om du vil ha snacks, men det er mye salt i det da, så du kan samle litt vann. Ostechips er og et fint alternativ vil jeg tro (uten at jeg kan noe om skaldemann)

stemmer det, sikkert bare bed head serien som lukter sukkertøy

Egwene sa for siden:

Er bare at jeg skal på overnatting med venner i helgen, og siden de mest sansynlig skal ha salt chips, så tenkte jeg at jeg kunne knaske litt bacon imens x)
Har hørt lest at man kan legge det litt i vann over natten/dagen for at det skal bli mindre salt.
Stemmer det?

det høres jo logisk ut, har aldri prøvd! Ostechips funker og fint å lage på forhånd å ha med i en pose. Digg å dippe i rømme/salsa...

Egwene sa for siden:

Kanskje jeg kan lage litt før jeg drar bort i kveld.
Men skal iallefall prøve det med bacon, så får jeg se hvordan det går, hehe.

Pøsh sa for siden:

Jeg har ikke tid nå til å finne ut om Skyr youghurt er grei å spise, så jeg slenger inn spørsmål her.

Furine sa for siden:

Den naturelle er jo uten noko form for sukker, men det er jo så godt som feittfritt..
LenaBeatrice.net har eit innlegg om akkurat dette.

christine76 sa for siden:

De høye boksene er grei, om enn med litt lite fett. De lave boksene er full av sukker.

Pøsh sa for siden:

Takk jenter!

Supera sa for siden:

Det spørs jo hvor streng du skal være. Putt litt fett i hvis du skal spise det i alle fall. Det er fettfritt! Skyr + kremfløte er godt. :snill: Men velg den naturelle versjonen!

TrineG sa for siden:

noen som kan anbefale en god hvit vin ? Med minst mulig sukker så klart:)

Egwene sa for siden:

Går Mozzarella som en fet ost?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.