Deanna sa for siden:
"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Kanutten sa for siden:
Unga mine er jo meldt inn i banken jeg tilhørte uten at jeg har bedt om det?
Kirken er vel ikke noe bedre enn mange politiske partier.. Opererer med falske medlemstall og lister bare for å få mest mulig tilskudd.
Photobscura sa for siden:
Mener du virkelig at det er en reell sammenligning? :o
Deanna sa for siden:
Jeg hadde ikke syntes det var greit heller.
langaard sa for siden:
:lol::lol:
Kanutten sa for siden:
Jeg har jobbet lenge nok med data til å vite at noen ganger så henger systemet seg opp i relasjoner. Så hvis EN var medlem av kirka, så kanskje systemet lagt opp slik at poden skulle følge. Minstepoden min er ikke døpt, men vi får stadig vekk brev fra frikirka. Så at det er noe datamessig som er årsaken er jeg hellig (hehe) overbevist om. Akkurat på samme måte som at JEG får brev fra human etisk forbund om å betale årsagvift for meg selv fordi at poden er borgerlig konfirmert.
Nerthus sa for siden:
Kjempeirriterende!!!
Jeg tror ikke at kabel vil hjelpe i dette tilfellet - kanskje du har noen som har en SE-mobil hvor du kan prøve å formattere minnekortet i? Hvis dette ikke går ville jeg ha reklamert på minnekortet og gått tilbake til start :)
langaard sa for siden:
Har jeg glemt noe sier jeg ofte så:
Jeg har for mye å tenke på,
Men sannheten er vel heller det,
at jeg har nok for lite å tenke med.
Det sies at hjernen sløves med alder,
så allerede nå blir det stadig rabalder
Det er lett å glemme det som en lover,
og hukommelsen tar ofte fri og sover.
Hjernen er som en datamaskin,
men jeg får ikke nye deler til min.
Jeg har til og med kontaktet NATO,
Men de sier: ”Modellen er gått ut på dato!”
Hjernen er ikke hva den engang var,
til å innrømme det er jeg veldig snar.
For da behøver ikke de andre vite;
Den var dårlig før og har forandret seg lite!
:eek:
Minnekortet funker nok, for det er jo ikke noe problem når jeg setter det i adapteret og putter det i datamaskinen, som har en egen minnekortslot.
Kanutten sa for siden:
:lol:
Minnepinna sa for siden:
Kan jeg stjele???
.
langaard sa for siden:
Værsågod:D
Minnepinna sa for siden:
Apropos religion:
www.youtube.com/watch?v=2BCipg71LbI
www.youtube.com/watch?v=5v1SkpUqYj0
Må ses i den rekkefølgen...
.
Supera sa for siden:
Har ikke tid til å se videoene dine akkurat nå, men dokumentaren Zeitgeist er en øyeåpner. Se den på nettet.
Men kan noen forklare meg denne:
"Dersom vedkommende ikke er registrert i medlemsregisteret, er det nødvendig at vedkommende dokumenterer medlemskapet med dåps- eller innmeldingsattest."
Hvis man ikke står oppført som medlem, så bør jo det bety at man ikke er medlem? WTF? Mistenker at det fortsatt gjelder meg siden jeg ble døpt i en annen kirke og flyttet hit senere.
TrineG sa for siden:
Til dere som har leirgryte :D Blir den mye brukt ?,eller står den bare å støver ned. Jeg vurderer å kjøpe meg en:)
Kitt sa for siden:
Går veldig i perioder her i huset! Får litt dilla og lager alt i den noen uker, så kan det gå måneder til neste gang!:p
Har du sett römertopf- tråden?
TrineG sa for siden:
Ja,jeg så den, og fikk lyst på, hihi. Er akkurat sånn som du sier jeg ser det for meg også. Men kjekt å ha . Tror jeg skal kjøpe meg en :D
Kitt sa for siden:
Ikke så dyrt på Clas Ohlson feks!:)
TrineG sa for siden:
Ja,det var den jeg tenkte på ! så den er stor nok ? Fant ikke noen andre heller når jeg søkte på nettet, eller fant en på Ikea, men det blir for langt unna meg :) Spørs om jeg må kjøpe meg en og teste i helga. Spennende :D
langaard sa for siden:
Lurer på om jeg må ha 2stk, en til fisk og en til kjøtt? Setter det seg ikke smak i :confused:
Kitt sa for siden:
Har aldri laget fisk oppi, men mye annet og har aldri opplevd det! De er glasserte inne, så det er ikke mye som setter seg fast!:)
Kitt sa for siden:
Husk at første gangen skal den helst ligge i vann over natten! Synd å stå der og så oppdage at du ikke får laget noe før i morgen!:p
langaard sa for siden:
Ok:) Jeg tenkte nok på leirgryte:)
Supera sa for siden:
Jeg fikk en femliters leirgryte til jul som de fant på Jernia av merket Römertopf, altså den originale. Den er bedre enn den jeg hadde fra før, fordi bunnen inni var helt flat og ikke opphøyd i midten (lettere å rengjøre). Og mer glasert.
Jeg ville hatt en egen en til fisk hvis jeg skulle lagd fisk altså... Römertopf har egne leirgryter for fisk.
Kitt sa for siden:
ØØØØØ, ja??? Jeg også!
langaard sa for siden:
:) Den som ikke glasert inni:)
Kitt sa for siden:
Tenkte på Jernia, men fant ikke noe på nettsidene deres!:confused:
Jeg har en "ekte" og en mindre som ikke er det. Faktisk er de helt like, bortsett fra fasongen på lokket!:p
Kitt sa for siden:
Trodde alle var det! Har til dags dato ikke sett noen som ikke er det!:p
Furine sa for siden:
Neeei.. Trur ikkje alle er det. Meiner å seie at den mamma har, original römertopf, ikkje er glasert. Ei stund sidan eg har sett den no.
Kitt sa for siden:
Min er orginal og glasert som bare det. Mammas og venninnene mine sine også!:)
Men det er mulig det har med alder å gjøre, selv om min er over 20 år gammel!
Furine sa for siden:
Min feil, den nye ho har er glasert, den gamle ikkje. Den gamle avgjekk med døden for nesten 10 år sidan, då var den sikkert nærare 20 år gamal. Loket sprakk i to der. Botnen er framleis i orden. Ho seier det er SÅ mykje kjekkare å reingjere den nye, pga glaseringa.
TrineG sa for siden:
Okei. Da skal jeg sjekke på Jernia også ! Takk for tips :)
Supera sa for siden:
Tihi, så dem nå. Fiiin!
"Tide goes in, tide goes out. You can't explain that." :lol:
LineJM sa for siden:
Ang leirgryter. den jeg kjøpte på clas olson(kan aldri huske hvor de h'ene skal inni det navnet! Grr!) er ikke glasert. den er litt liten har jeg oppdaget hvis man skal ha både grønnsaker og kjøtt i. Men det blir sinnsykt godt da :) Har også sett esker med leirgryter på Jernia her.
Den siste var festlig. Den første ga meg egentlig bare følelsen av at ateister kan være like hysterisk fanatiske og respektløse som enkelte religiøse. Why bother, liksom.
vaskeklut sa for siden:
Er det kunstig søtstoff i hostesaftene Noskapin og Tussin?
LineJM sa for siden:
Felleskatalogen sier at noskapin inneholder xylitol så ja. men den kan man få som tabletter også så da slipper man unna xylitolen.
Tussin:
Sitatet er fra felleskatalogen, jeg har uthevet. :)
Kitt sa for siden:
Og man slipper unna den helt for j....ige smaken!:eek::D:)
vaskeklut sa for siden:
Takk, det forklarer all dogåinga.. :o
Kitt: hva, får man den som tabletter? :eek: Her har jeg pint meg igjennom den grusomme smaken og så bare... HVA? Det skal jeg jaggu huske på til neste gang!
Noen som har råd mot sår hals som følge av hosting? Det eneste som hjelper litt er varmt vann med honning i, men det skal en jo helst ikke ha så mye av... Hurra for influensa, dere!
Vettel sa for siden:
Hvordan er forholdet mellom ulike søtninger? feks splenda, fruktose (..) og sukrin?
Bruke omtrent samme mengde eller blir det feil?? (Black Sunday skal feks ha 2 dl splenda i seg)
Tenkte handle inn sukrin som de fleste oppskrifter har nemlig.
Med fruktose, som jeg ikke vil ha:
www.fedon.no/Weras+konfektruter.9UFRnIWu.ips
Kitt sa for siden:
Å ja da! Fine, hvite, ikke alt for store tabletter som sammen med Solvipect hostesaft kan sikre en mye bedre nattesøvn i disse influense/forkjølelsestider!
[img]http://www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?p=625662&type=standard&size=140[/img] +
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6enHe6KQxPLYQK2ENzcKB165Z8kQbqNSWGl8zS-Ri_XQLTrkLBA[/img]
God bedring!
Sanney sa for siden:
jeg fikk cosylan mot tørrhoste da jeg var sjuk... men det er sukker i den. og legen min er meget klar over at jeg har diabetes. men nå trengte jeg ikke bruke den mange dagene heldigvis. smaker pjuk gjør den og :p
Kanutten sa for siden:
Cosylan er best... Resten er bare sukkervann som ikke duger til noe.
vaskeklut sa for siden:
takk, kitt! jeg skal se om jeg ikke får kjøpt noe sånn i morgen! :)
jeg har tussin, den er jo slimløsende, kan jeg bruke den sammen med noskapin-tablettene i stedet for å kjøpe en ny flaske med solviplect? blakk student
Minnepinna sa for siden:
Det finnes mange flere på youtube, bare søk på Bill O'Reilly...
.
Sanney sa for siden:
cosylan har også en diiger rød trekant på seg... greit at jeg ikke har førerkort :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg får ikke i meg noscapin-tablettene heller, de smaker aldeles forjævlig. Hostesafta er det bare å glemme, jeg fatter ikke at det er mulig å finne på å lage noe som smaker så grusomt! :eek:
Nerthus sa for siden:
Cosylan er for meg det eneste som hjelper... de andre uten resept er penger utav vinduet :)
Kitt sa for siden:
Kjenner ikke til den, men det ser ut som om det går ut på det samme, ja! blakk ikke- student
Kitt sa for siden:
Tror de liksom at folk slutter å hoste bare fordi det smaker pyton eller???:confused:
Tablettene går i hvert fall mye fortere ned og smaken lar seg lettere kamuflere!:p
hernon sa for siden:
Er det noen som vet navnet på det mineralet som finnes bl.a. i poteter og som kan skade nyrene?
vaskeklut sa for siden:
Sannsynligvis :p Takk, forresten! Jaggu greit med folk som har litt peiling!:klem:
Gracella sa for siden:
Amen!
Skjønner ikke at den er på resept, eller rettere sagt: Irriterer meg grønn på at den er på resept de få gangene jeg trenger den!
(De selger jo smertestillende tabletter i dagligvarehandelen, og der er det VIRKELIG lett å ta en potensiellt dødelig overdose, skjønn det den som kan...!!!)
Jeg lover deg, det er en god grunn! Den har relativt mye morfin i seg. Jada, jeg har overdosert på cosylan et par ganger (mange års historie med kronisk bronkitt), og lalla rundt som en siklende tulling som bare vil ha mer hostesaft :o.
vaskeklut sa for siden:
Photo: hvordan klarer du å få til et matbudsjett på litt over 250,- i uka? villig til å lære:rolleyes:
Handler aldri inn mer enn jeg vet jeg kommer til å bruke opp (mtp grønnsaker f.eks). Kjøper bare kjøtt/kylling/fisk fra First Price og Nordfjord stort sett, spiser ikke noen meieriprodukter (bortsett fra smør), kjøper store brett med gårdsegg og alt av grønnsaker på innvandrerbutikk (Sultan), og spiser ikke noe sukkerfritt godteri, erstatningsprodukter eller noe som helst utenom måltidene, drikker kun vann (og kaffe, da). Litt kjedelig, kanskje, men veldig billig :D.
Matbudsjettet mitt ligger normalt på 300-400 kr i uka. Pluss minus.
Kitt sa for siden:
Kalium?
vaskeklut sa for siden:
Notert :D
KarMa40 sa for siden:
Hostesaft?
Skjær ingefærrot i skiver og ha i en stor kopp med sitronskiver, hell kokende vann over.
De tøffe har pepperkorn oppi. Eller hvitløk grøss. Eller honning.
Problemet med morfin i hostesaft er at det er så kjedelig når åndedrettet blir lammet. Litt avhengighet er ikke bekymringsverdig.
Funker godt på sikt, funker ikke når du henger i taklampa desperat etter en uke uten søvn grunna bronkitthoste som ikke lar deg verken trekke pusten ordentlig eller sove i mer enn femminuttersintervaller ... :o.
Idarull sa for siden:
Kan jeg reagere på katt selv om jeg ikke har gjort det før? Bor hos broren min og passer katten. Finner kattehår i senga støtt og nå har jeg prikker på armene og overkroppen. Har klødd litt i ansiktet og men det blir ikke nupper i huden av det. Hva tror dere?
Egwene sa for siden:
Ja, det tror jeg.
Lillebroren min fikk i sommer klarert at han er allergisk mot katt, men ingen av oss reagerte når vi hadde katter når vi var mindre.
- jeg har aldri reagert særlig selv, men etterhvert har jeg blitt katteallergiker jeg også, noe som var synd når jeg var sammen med eksen, for han hadde verdens skjønneste katt. :P
Jeg tenkte først på fuglelopper, men det er vel litt tidlig, kanskje? Eller ikke? Katta mi har dratt inn masse lopper særlig på våren som har hoppa over i senga, og så på meg for så bite meg sånn at jeg får sånne prikker. Men de dør fort, da.
Ellers er det enkelte katter som har mer allergener i pelsen enn andre, spesielt de korthåra. Uansett, det er ikke noe digg å sove i kattehår, selv om jeg ikke er allergisk (men jeg var før jeg la om kostholdet), så det kan være en stor fordel å ha sengeteppe når man har en katt som okkuperer senga ens på dagtid.
KarMa40 sa for siden:
Nei! Jeg mente hvorfor det er reseptbelagt! Ingen bryr seg om litt abstinenser.:D Det er kvelning de er bekymret for. Og hva ellers man kunne finne på med morfinpreparater i fritt salg.
Og oss i mellom så kjenner jeg noen flere med umedisinert lavt stoffskifte og rare astmadiagnoser eller uforklarlig hoste som bare aldri går over. Kronisk astma-bronkitt er ikke en diagnose i boka. Men myxødem rundt lungene er... den er bare så gammel at det er flaut... Jeg krysser fingre veldig for deg hos den nye legen.
Jeg vokste av meg bronkitten! Men det hender sånn hvert jubelår at jeg får et lite anfall, men ikke i to måneder som i yngre år, heller typ en uke. Takk Og Pris!
Om det er meg du mener, så er jeg gjennom (enda) en ny runde med utredning, men ikke med noen ny lege, annet enn en jeg er i kontakt med pr mail :).
alexsandra sa for siden:
photo: hvordan går det mobil prosjekte har du fått det til:)?
Nope :(. Skikkelig herk! Savner å høre på musikk når jeg trikker eller er ute og går. Gah!
Men jeg har sendt en veeeldig detaljert mail til SE Norge, så får håpe de vet svaret.
Egwene sa for siden:
Noen som har erfaring med kokeboken til Skaldeman?
Den som tilhører litt GI-0 ?
Idarull sa for siden:
Okay. Da er det faktisk mulig med andre ord. Har smurt meg med jojoba.
Håper inderlig ikke det er lopper! ÆSJ!! De la på rent sengetøy til meg når jeg kom, men kattehårene sitter overalt i dette huset. Finner hår inni skap og overalt så :p merker det klør og kiler overalt. det skal bli godt å komme hjem i kveld ja! trokke jeg skal ha katt... hvertfall ikke sånn her som har halvlang pels.
Kjenner til problemet med kattehår, altså. Men her er det også litt opp til katteier å faktisk børste katta! Om det er utekatt så er som regel problemet mindre, men jeg drar over katta med børsten nå og da, og daglig på våren, for da røyter han som en gal!
Men, tenk på det, er det ikke bedre at det er fuglelopper enn at du er allergisk, da? Om katta er ute, så er det så godt som sikkert at h*n kommer til å få litt lopper i pelsen. Om det er fuglelopper skal jo katta ha slanga seg i senga en stund før de går over i sengetøyet, og det fikses lett med et sengeoverkast ;). Dessuten så lever ikke fuglelopper utenfor pelsen til katta i særlig mer enn en dag eller to.
Egwene sa for siden:
Min eks hadde skogskatt, og han var til tider en veldig liten slaskepus x)
Bortskjemt også, siden han fikk ligge i sengen.
HELDIGVIS aldri på min side av sengen, så jeg slapp jo det=P
Børstet ham hver dag og da ble det litt bedre ang. røyting, siden han hadde såpass mye pels.
Sist jeg var og besøkte, så hadde eksen fått ny sofa, og katten egen plass i sofaen med egne tepper, så den ikke ødela sofaen :p
Furine sa for siden:
Byggjer ein magemusklar ved å gå trapper? Kjenner eg er støl i øvre del av magen, og kan ikkje sjå nokon annan grunn til det.
Nerthus sa for siden:
Hvis du ser for deg å gå i trapper-bevegelsen mens du ligger på ryggen så er det vel lett å se at magemuskler er i bruk også ved trappegåing? ;)
Jeg har også skogskatt, den er svart, sofaen er svart, jeg kler meg stort sett bare i svart. Praktisk, vettu :D
Furine sa for siden:
Jau, godt poeng. Blir jo litt når det er snakk om nesten 10 etasjer. Takk! Men har gått trapper i snart eit år, så eg veit ikkje heilt kva det er som gjer at eg NO kjenner det.
alexsandra sa for siden:
går fortere opp trappen:D
vaskeklut sa for siden:
Jeg har! Jeg likte den veldig godt, men om du har GI-0 kan du like gjerne bruke den. Det er de samme oppskriftene, minus bilder.
Furine sa for siden:
Haha, ja kanskje DET er tingen?! Sjefen min uttrykte her ein dag: "var det deg eg såg i full fart oppover trappa mot 10. etasje?" Så full fart var det vel ikkje akkurat men... :o Men trappene går lettare no. Eg treng eigentleg berre om å gå til 7. men har lagt inn heilt til topps for å gi meg litt meir utfordring.
Idarull sa for siden:
Katta er veldig sjelden ute. Den uka jeg var der så var hu ute 3 ganger tror jeg. Gikk ikke lenger enn til verandaen heller så. Går loppene over av seg selv da?
Jeg tror nok det må litt fuglejakt til for at loppene skal gå fra fuglen til katta.
Kanskje sa for siden:
Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.:mad:
[color=purple][/color]
Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet. :(
[color=purple][/color]
Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse.
[color=purple][/color]
jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band.
[color=purple][/color]
Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet.
[color=purple][/color]
Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i.
[color=purple][/color]
Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !:mad:
Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø...
langaard sa for siden:
Jeg ville tatt en telefon til kommunen ja:mad:
Nerthus sa for siden:
Ring og snakk med de - prøve å finn en løsning. Jeg har forsåvidt samme problem - siden det ikke finnes andre steder å legge snøen ligger ALT inne i min hage... i fjor trodde jeg den 3 år gamle tuja hekken skulle krepere - men den tåler visst og ligge bøyd under snøen. De kaster snø helt inn til terrassen vår - MEN det tinte i fjor også... og hekken berga... men hadde jeg hatt hund og behov for å ha de ute der ville jeg også ringt og snakket med de :)
Kanutten sa for siden:
Jeg hadde samme problemet et par år tilbake. Løsningen ble at de kom og hentet snøen..
Kanskje sa for siden:
Ja jeg håper de kan det, for slik det er nå kan ikke hagen brukes på flere uker :mad: Er rett og slett litt sinna. de kunne fint ha samlet snøen andre steder, og så tatt det bort når de har kommet med lastebil og fjernet snø før.
edit skrivefeil
Egwene sa for siden:
Er det?
Ingen nye i det hele tatt?
vaskeklut sa for siden:
Noen er det vel, jeg husker ikke riktig. Du kan jo låne den på biblioteket før du evt kjøper det. Var det jeg gjorde :)
Minnepinna sa for siden:
Disse lavkarbo/ketolyse-bøkene, får man lånt dem på bibliotek???
Nerthus sa for siden:
Jepp - gå inn på sidene til ditt lokale bibliotek og søk de opp. Om de ikke finnes lokalt hos deg, kan de bestilles for lån fra andre bibliotek :)
langaard sa for siden:
Jeg har en veldig gammel kokebok etter min oldemor, der finner jeg masse spennende:) Det aller meste kan gjøres om til lavkarbo:)
Carisma sa for siden:
Kan øyekatar smitte mellom katt og menneske?
LineJM sa for siden:
Lurer også nå. :confused: :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Altså, man kan bare få øyekatarr om man i utgangspunktet er tett i nesen!
Om nesen er åpen, vil bakteriene skylles fint ut og ingen katarr oppstår! Du, som jeg kranglet med barnelegen om det på spl. skolen!:p
Tenker du forresten på om du kan smitte katten eller omvendt?
Katter kan smitte mennesker med enkelte ting(som du sikkert vet;)), men jeg har aldri hørt omvendt!
En veterinær sa på tv her om dagen at en hund ikke kunne smitte et menneske med forkjølelse og omvendt, fordi det er forskjellige virus som gir forkjølelse hos hund og hos menneske! Tipper det som regel gjelder mellom katt og menneske også!
Kanutten sa for siden:
Det stemmer ikke helt. Det forutsetter også at tårekanalene er helt åpne ellers skyldes det ikke ut i nesa. Grums og gugge i øynene kan tette for kanalene.
trønderpija sa for siden:
Jeg kjøpte Cocosa igår på helsekost. 500 ml - extra virgin oil.
Men det står merket MCT på etiketten.
Så det egentlig er mct og cocosa av samme ting?
Kitt sa for siden:
Cocosa inneholder 50% MCT, så til en viss grad er det det sammen, ja!
MCT er mellomkjedede fettsyrer , som har den unike egenskapen at de omsettes som energi i stedet for å lagres.
trønderpija sa for siden:
Okei :-) leste en eller annen plass at cocosa er bedre enn mct. Men d frister å kjøpe mct i tillegg.
Jeg er så dårlig i engelsk at det er vanskelig å lese mer om mct å cocosa - de korrekte info.
Mulig jeg er litt rotete selv om jeg har linker til noen tråder om d. Men vesentlig forskjell m de to har jeg bare ikke funnet ut.
Fy flate, nå er jeg forbanna!
Fikk svar fra Sony Ericsson, bare p**spreik, alt sammen:
Hvorpå jeg svarer:
Dette er lureri, altså! Herregud! Jeg gir meg ikke på dette, jeg skal IKKE bruke 250 på en kabel som strengt tatt skulle vært standardutstyr i mobilpakken!
Rin sa for siden:
250, hva slags kabel er det? Bruker ikke telefoner flest en micro-USB-kabel som koster typ 70 kr på clas? Ikke for å undergrave frustrasjonen din altså, den er berettiget. :cool:
Det var det jeg også trodde, og jeg gikk med godt mot på Clas O., men neida, det var ikke dén kabelen ca i prisklassen du beskriver, men en egen SE-kabel (visstnok mini-usb, eller noe). Jeg kunne alternativt blåse femti kr mindre på en Samsung-kabel, men atte liksom ... Herregud! Man må ha ny programvare i en telefon som har en egen sd micro minnekortslot for å kunne lese gjeldende minnekort? Uh.