Babycherry sa for siden:
Nøtteallergi da?? :p
Babycherry sa for siden:
Nøtteallergi da?? :p
vimsen85 sa for siden:
Jeg får mørke ringer under øynene når jeg har lite jern i lagrene. Kanskje du kan sjekke jernlagrene hos legen..
Photobscura sa for siden:
Vet du hvorfor du får disse? Sover du godt nok?
Hehe, joda, dersom kokosnøtter faktisk hadde vært nøtter. Men det er det ikke, det er et frø :p.
Det er sikkert fullt mulig, men jeg har enda til gode å høre om noen som er allergisk mot kokosnøtt :).
Kanutten sa for siden:
Sakset fra nettet.
Spørsmål Hei. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har hatt det rundt 4 år nå. Jeg sover lenge, drikker mye vann og spiser sunt, så jeg forstår ikke hvorfor jeg har dem. Det plager meg veldig og jeg lurer på hva som må til for å få dem vekk?Elisabeth svarer
Hei. Huden under og rundt øynene er svært tynn og det er lite underhudsfett i dette området. Det vil si at fargen fra blodkarene som ligger i huden blir lettere synlig. Dette kan gi et optisk fenomen som gir et mørkt drag under øynene.
Det er lite man kan gjøre med dette. Laser vil ikke kunne rette på dette fordi karene er for store og ligger for dypt.
Pensel
Imidlertid er det på markedet kommet en pensel med lys farge spesielt for mørke drag under øynene som gjør at det mørke draget ikke blir like uttalt. Dette får du i et parfymeri.Hilsen
Elisabeth Søyland
Professor i hudsykdommer
Kanutten sa for siden:
Giiiid!!! Det er flere som har sett denne mangelen på knapp og har funnet årsak.. :p
knh sa for siden:
Selges det håndvekter og treningsmatte på IKEA?:)
Andre steder som evt har dette billig?
Gerd sa for siden:
Europris, rema1000 (har i vertfall hatt:ja:)
knh sa for siden:
Takk :) Får sjekke ut litt i morgen ;) Må ha litt tyngere vekter enn vannflasker til Jillian ;)
Vet du ca pris på dette?
Gerd sa for siden:
Jeg tror de ligger fra 50-60 og oppover (uten at jeg skal si det 100%sikkert)
Ferskenbeinet sa for siden:
Obs! har fått inn mye sånn i det siste!
Jeg vet at det går an å blokke ut støvletter o.l som er for smale i ankelen/leggen, men går det an å blokke ut tuppen på samme måte? Har kjøpt et par sko i syntetisk skinn med tøyfôring, som passer nesten akkurat, men akkurat litt for lite. Tuppen er rund, så det det gjør ikke noe om den blir litt videre/større. Jeg antar at de vider seg litt ut etter bruk, men jeg har vonde tær, så spørs om jeg orker det :p.
Kitt sa for siden:
Fikk skomakeren til å gjøre det med skoene til Sønnen, så du bør kunne fine en som blokker ut hele sko, du også!:)
Ah, har en glimrende skomaker her på Løkka, så jeg skal jammen høre med han. Hvor mye betalte du for det?
Kitt sa for siden:
Mener vi betale 180,- for 3 par, men skomakeren er en bekjent av Gubben, så jeg vet ikke hvor reell den prisen er!
Veldig dyrt kan det jo ikke være. Er ikke mye jobb å putte oppi et par klosser og skru litt på dem i ny og ne!:p
Hah! Problem solved! Viste seg å være skumgummisåler i skoene på godt og vel centimeteren, da jeg tok ut dem, så ble de nesten romslige! Så da er det jo bare å kjøpe nye, men tynnere skumgummisåler! Yay!
alexsandra sa for siden:
løp og kjøp:D
Babycherry sa for siden:
Jeg ser at problemet er fikset, men sånn til ettertiden så skal de kunne gjøre det på skobutikken og de tar ikke noe for det der jeg har vært ihvertfall. :)
Nå er de bestilt fra en nettbutikk som har kontor på Nøtterøy, da :o. Jeg hadde nok ikke kjøpt dem i butikk om de var for trange ;). Dessuten er de størrelse 41, og større damestørrelser finnes det ikke i vanlige butikker ...
Jabba sa for siden:
Jeg har en slik dings som dette - bare den er fra Dior. Men hvordan bruker jeg den ? Dama fra parfymeriet sa det var såååå enkelt og svusjet litt med børsten i lufta.....men når jeg prøver ser det ikke akkurat så bra ut. Hadde jo vært greit å få brukt den litt på mine mørke ringer når jeg først har betalt 350 spenn....
Minnepinna sa for siden:
Jeg er litt ny, derfor dette kanskje uvitende spørsmålet:
Hva er partystoppere, og skal man slutte å spise det etter en stund og evt hvorfor og hvorfor kalles de det - osv.
Fant ikke fram på 'søk'...
:p
.
alexsandra sa for siden:
da hadde jeg tatt med meg dingsen tilbake til parfymeriet og sagt at jeg trenger hjelp og at det er ikke bare svusje i lufta. og få en skikklig demonstrasjon. enkelt for de som jobber med sånt,men hvis man ikke har brukt det før så er ikke alt like enkelt:) er ikke så gøy og bruke mye penger på et produkt som blir liggende nederst i skuffen.
jeg er sånn at viser de meg ikke skikklig så kjøper jeg ikke heller:D
og går et annet sted. skal prøve og få kjøpt en dings nærmeste dagene:D
Jabba sa for siden:
Det var ingen dårlig ide! Tror rett og slett jeg gjør det!
Jabba sa for siden:
Har enda et spm i dag...
Har en guttunge på 17 år som sliter med svettelukt. Han dusjer hver dag og bytter t-skjorte - men allikevel stinker han noe så forferdelig ...
Finnes det noen spesielle deodoranter som virker sterkere enn vanlig eller finnes det andre ting som kan hjelpe ham ?
Supera sa for siden:
Jepp, ta en tur til apoteket. :ja:
Rin sa for siden:
Ja, det finnes flere alternativer. Hvis du spør på apoteket viser de deg sikkert flere muligheter med en gang - jeg vet i alle fall om aluminiumsklorid og Stopp 24. :cool:
Anne sa for siden:
Cosmica roll-on ...fåes på apoteket:ja: Vært redningen for flere i samme situasjon:ja:
Kitt sa for siden:
Partystoppere er matvarer som ikke bør hindre vektnedgang , men likevel gjør det!:(
Sånn som brøderstatninger. Mange går ikke ned om de spiser dem, selv om de så og si ikke inneholder karber, eller særlig mange kalorier for den del.
Eller tomater. Flere har sagt de må kutte ned på inntaket av tomater.....
For noen kan det være fløte eller andre meieriprodukter, eller cola zero/søtstoffer......
MEN, dette er ikke noe man trenger å tenke på de første 6 månedene eller sånn. Først når man har holdt på en stund og treffer på et platå manikke helt kommer over, kan man begynne å tenke på at det kan være ting som hindrer at akkurat DU ikke går ned i vekt av akkurat DEN matvaren!
KarMa40 sa for siden:
Har noen gitt denne løsningen ennå?
Kattesand!! Luktfjerner av rang. Og fukt. Kjøp to bokser, hell ut i bilen og lukk igjen. La stå et par dager med alle luker skalket. Børst ut og støvsug.
Minnepinna sa for siden:
Takk takk, Kitt, da skjønner jeg.
Jeg har sluttet helt med lettbrus/saft osv. Må jeg det? Savner colaen min, å leve på bare vann og te blir veldig kjedelig... Jeg har jo lest at aspertam hindrer vekttap og påvirker insulinet...
Jeg tygger nikotintyggis, og er usikker på hvor bra det er?
alexsandra sa for siden:
:ja:
Det var ingen dårlig ide! Tror rett og slett jeg gjør det!
alexsandra sa for siden:
er det tilfelle at man kan "krympe" ned i sko str hvis man går mye ned i vekt. eks 38 til 37:confused:
grotingeling sa for siden:
Jepp - jeg har gått fra 39 til 38 i samme merke (Ecco)
Minnepinna sa for siden:
Uffda. Jeg bruker 34/35 NÅ... :eek:
.
grotingeling sa for siden:
Gjelder jo ikke alle som går ned i vekt, og årsaken til endringen i sko størrelse var hos meg at jeg ble kvitt vannet jeg hadde i føttene.
Jabba sa for siden:
Jeg har også gått ned en skostørrelse....
Gerd sa for siden:
Jeg har alltid hatt tynne ankler og jeg har gått opp fra 40 til 41 i skostr :ja:
Jabba sa for siden:
Glimrende - da skal jeg spørre på apoteket i morgen! Takk for hjelpen!
Kitt sa for siden:
Jeg også!
Men Gubben har snakket noe om at de har endret på skostørrelsene her i nord for å prøve å få litt mer standardisering på størrelsene verden over! Skjedde da han jobbe ti sportsbutikk for 4-5 år siden!
Carisma sa for siden:
Nesten alle skobutikker har begynt å føre opp til 42 nå, skoringen har til og med en egen vegg i butikkene til det. Har faktisk sett helt opp til 44 i damesko på de litt dyrere butikkene.
Jeg bare dytter på litt under øyet og gnir utover med fingeren, så tar jeg vanlig foundation (evt pudder) utenpå. Prøv deg fram!
Når nå? Jeg har ikke sett en eneste en. Men jeg nekter å gå i skostørrelse 42, altså! Haha, herregud, jeg er 167 cm liksom :p.
Carisma sa for siden:
Nei, det var mer at de fantes. Ei veninne bruker 42 (hun er 1,84), så hver gang jeg finner det rapporterer jeg til henne :D Har sett det på skoringen som nevnt, ecco, Dinsko, DNA og Økonomisko som jeg kommer på hvertfall. Ikke alle merker, men noen hvertfall.
Babycherry sa for siden:
Kanskje vektoppgangen min di siste åra forklarer hvorfor jeg plutselig må ha større sko?? Har jeg aldri tenkt på! :p
Zillah sa for siden:
Meget godt mogleg, Babycherry. Vekt legg seg over alt, ja, også på føtene. Eg gikk opp 2 skostr. pga svangerskap og fett, men no har føtene minska ein god del igjen. Mykje pga vatn, men ikkje kun det.
Ved svær overvekt er det ikkje berre klær som er vanskeleg å finne i butikkane, eg hugsar ein artikkel eg las i eit vekeblad for nokre år sidan, dama der hadde ikkje hatt normale sko på fleire år...
Sanney sa for siden:
gikk opp nesten to størrelser etter at jeg fikk lymfeødem i begge beina... litt bedre nå da når jeg har fått skikkelige kompresjonsstrømper, men bruker fremdeles 41-42 i sko. kommer an på hvor de er lagd og, små italienske og asiatiske modeller kan jeg glemme. for ikke å snakke om støvletter, får så vidt på meg vinterstøvler og selv de gnager på legga. har breie føtter i tillegg, så når skoa er breie nok er de en halvmeter for lange...
Jeg kan nok ikke skylde på overvekt på mine pailabber :o. De er og har alltid vært flate brede og magre, som manneføtter :p. Men at jeg med mine 167 cm bruker 41 i sko, kan muligens ha en arvelig sammenheng med min far på sine 182 cm og 47 i sko :p. Søstra mi pleier å si at vi ser ut som L-er i profil :p.
Men det er sjeldent noe problem, da jeg foretrekker litt mer maskulint skotøy, som f.eks converse og boots etc.
Lillemy71 sa for siden:
Jeg slanka vekk ca 18 kg og ca en skostørrelse og til min store sorg passer ikke mine nydelige Louboutin-sko lengre :hylgrine:Føttene bli altså større de også akkurat som hendene når man legger på seg
Skal rett forøvrig rett ut og kjøpe nye CL-sko når jeg er ferdigslanka :D
Lillemy71 sa for siden:
Foundation skal på først deretter bruker man "dekkstiften" der man føler behov for det. Og ja det er viktig og blende den ut med fingeren.
Kitt sa for siden:
Føtter blir også naturlig større etter som man blir eldre og bindevevet i kroppen blir dårligere.
Føttene blir flatere, bredere og bittelitt lengre fordi de ikke lengre holdes godt sammen, men "flyter litt utover"!
Dette fenomenet vil vel også bli forsterket om man er en del overvektig!
Og jeg er ikke like forfengelig lengre i en alder av 43 og vil heller ha behagelige sko enn å presse meg inn i str 39 for en hver pris!:p
Behagelige sko er et must! Her går det i flate såler og etthundre prosent bakkekontakt. Den gangen noen ser meg vandre rundt i stiletter, er det fare for flyvende griser :D.
MAR sa for siden:
Dior Skinflash?
Den inneholder lysreflekterende partikler og skal legges akkurat i søkket under øyet, slik at det gir en illusjon av at det ikke fins noe søkke ;) Det er altså ikke noen vits i å bruke den som en vanlig concealer/god gammeldags dekkstift, for å dekke et helt område, det er viktig å være nøyaktig når du legger denne.
Tankegangen er jo at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. derfor skal du legge denne akkurat der du ville ha "fylt ut" øyet for å unngå å få noe søkke. Og så må du ikke gni over det med fingeren etterpå, bare liksom dabbe yderst lite over med lillefingeren (for at det ikke skal bli for hardt) :)
Haha, ikke akkurat kort svar, men ikke helt enkelt å forklare uten å få vise :D
Jabba sa for siden:
Ja - det er dior Skinflash.....ikke akkurat det enkleste produktet å "begynne med " skjønner jeg.....:p
MAR sa for siden:
Hihi, det høres absolutt mer knotete ut enn hva det faktisk er, altså:p Om du stiller deg foran et speil med ganske godt lys og væpner deg med skinflash og en sminkefjernerserviett e.l. er du kommet langt ;) Om du da vender hodet litt frem og tilbake, vil du ganske kjapt se hvor det funker å legge den og hvor du ikke får en spesielt stor effekt. :)
Det som er så utrolig teit er at man bruker massevis av penger (skinflash koster vel 2-300 kroner på parfymeri?) på et produkt og ikke får noen skikkelig forklaring på hvordan det brukes! Hadde ikke tatt ekspeditøren mange sekundene å vise deg skikkelig. :sint:
Jabba sa for siden:
Enig! Først prøvde vi en lysere farge og hun ekspeditøren sa det var gode greier. Jeg kunne TYDELIG se at jeg stod der med "hvite" (lyse) halvmåner under øynene og da jeg ba om å få teste en litt mørkere farge - ja da var hun plutselig enig med meg....:mad:
Og i ettertid var det jo dumt at vi ikke stod foran et speil når hun la på kremen - da hadde jeg så sett hva hun gjorde....
MAR sa for siden:
Det blir bare for DUMT når man skal være så opptatt av å tjene penger at man selger hva som helst - spesielt når dama bare kunne gitt deg en annen farge med en gang, hihi :p
Men hva har skjedd med god gammeldags service, da? Jeg synes det er så ulogisk uansett å ikke være litt servicemenneske når man jobber i et parfymeri, når de først har fått noen til å kjøpe dyre produkter burde de jo prøve å sørge for at kunden blir fornøyd og kommer tilbake. Og det er da ingen som blir kjempefornøyd av å være usikker på hvordan man egentlig bruker produktet man har kjøpt! :confused:
Charlott sa for siden:
Genialt! Dette skal testes! :D Tusen takk :)
MAR sa for siden:
Om du har et spesielt ille tilfelle av vond lukt (tenkte kanskje mugg går som spesielt ille :p); gå på dyrebutikk og finn en type som er spesielt laget for å absorbere vondt lukt!
Har to katter selv, og det er en hel verden av forskjell mellom kattesant kjøpt på daglivarebutikk og dyrebutikk! :)
tullemor74 sa for siden:
Jeg lurer på om det finnes oppskrifter her inne eller om noen kan linke til lavkarbobrød/rundstykker, som man kan bake UTEN egg?
Blir kvalm bare med tanken på mere "svamp" nå...vokser i munn på meg :(
Carisma sa for siden:
Da blir den alt for lys på meg! SKikkelig fluoriserende. Men jeg har en ekstremt god mineralfoundation, og den dekker akkurat passe utenpå, uten at det blir lysende.Åneida! :D I vinter fikk jeg et anfall av å skulle ha behagelige sko, og kjøpte mitt første par med flate sko på femten år! Men jeg har heldigvis tatt til vett og funnet fram hælene igjen. :D Man føler seg SÅ mye bedre med hæler på.
Karins beste brød inneholder egg, men har ikke eggekonsistens i det hele tatt.
Godt vi er forskjellige! Jeg føler meg som en transe på glattisen med alt med kilehæl og oppover! Synes folk som kan gå i høye hæler er flotte, men det er ikke for meg. Jeg Må Ha Bakkakontakt :lol:. Men jeg er ganske femi i stilen ellers, så det blir i tilfelle min måte å balansere det hele på ;).
Supera sa for siden:
Og det er en helt annen verden å gå til trepellets i stedet for kattesand kjøpt i dyrebutikk. ;) Jeg kommer aldri, aldri til å gå tilbake til kattesand kjøpt i dyrebutikk altså! Trepellets er bedre på alle måter, tror jeg. Helt utrolig at trepellets kan funke bedre enn kattesanden kjøpt i dyrebutikk, men det er sant! Det tok bare to måneder før det lønnet seg med trepellets for meg og da er det inkludert kjøp av ny kattedo! Man må helst ha en todelt kattedo med hull i øverste del slik at sagsponet faller ned i underste del. Man får kjøpt sekker med trepellets på felleskjøpet. 16 kg til 50 kr! Jeg kjøpte en slik sekk i august og den gikk tom i januar. 5 måneder! Og det er med mange katter (vi har 9 men de går litt ut og inn)! Det er noe annet enn en boks med 10 kg kattesand til 200 kr som holder i 2-4 uker. :rulleøyne
Minnepinna sa for siden:
Skostørrelsene må da ha gått opp, fordi jeg må bruke 34 stort sett nå, mens jeg tidligere gikk inn i 35. Har et par støvletter faktisk som er str. 33.
Jaaaaaaaaaa, jeg har vanskelig for å finne skikkelige damesko!:mad:
.
Carisma sa for siden:
Jeg lurer på hvor strikkepinnene mine i str4 har gjort av seg?
tullemor74 sa for siden:
Takk :)
Men finner jeg oppskriften her inne?
Tinii sa for siden:
Jeg har en rømmedressing stående, det står at den inneholder 6,3 g karbohydrater. Det står ingenting om at det er per 100 g. Er de kh da i hele flasken på 800 g eller?:)
Gerd sa for siden:
Det er nok pr 100 g :ja:
Minnepinna sa for siden:
Har du sett under senga?
Kitt sa for siden:
Stek det ordentlig, så blir det kjempegodt!:)
MAR sa for siden:
Oi! I never knew, men det er absolutt noe å tenke på :D
Carisma sa for siden:
Har faktisk nettop kastet ut senga, ingenting der :D
Minnepinna sa for siden:
Sikker på at du ikke kastet dem med? :p
.
alexsandra sa for siden:
har du sett i kjøleskapet og fryser'n:D
Minnepinna sa for siden:
Jeg fant igjen krølltanga i fryseren en gang, så det er slett ikke så dumt tenkt... Spesielt hvis melka eller frysegrønnsakene ligger i strikkekurven...
.
Furine sa for siden:
I posen med strikketyet du brukte sist.
vimsen85 sa for siden:
Jeg finner ikke februarskravletråden for 30+ :( Finner bare den fra i fjor. Hvor har den gjemt seg?
Anarko sa for siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40170 om jeg har gjort dette riktig så finner du februartråden her :)
vimsen85 sa for siden:
Takk Anarko. Fant den visst ;) Ikke så god å se ting. Tror kanskje det er på tide å lalle?? :p
Lillemy71 sa for siden:
Da har du nok fått feil concealer eller feil farge til din hud. Kan også være at foundation ikke matcher concealer. Fargen på concealer skal være litt lysere enn resten, men det er viktig å blende godt. Min erfaring her i landet er at svært mange av disse snuppene som selger makeup ikke har noe særlig peiling og det reflekterer seg i deres egen makeup ofte. Jeg får svært ofte feil farge på foundation (for mørk eller for gul) for de ikke kan det. Her i landet henger desverre "brunkrem"-begrepet igjen ennå. Dessverre kan disse selgerne heller ikke så mye om å legge produktene riktig og klarer dermed ikke å opplyse kundene om riktig måte og gjøre ting på.
HVilken mineralfoundation har du? Du bør sjekke hva som er i den for i mange slike blir det brukt Bismuth oksid som er et veldig billig fyllmateriale, det er et tungmetall (riktig nok ikke giftig) og det kan irritere både hud og slimhinner. Gir i tillegg en diskokuleeffekt eller det som selgerne kaller en naturlig glød. Det finnes mineralsminke uten bismuth.
Supera sa for siden:
Når det er snakk om sminke, så vil jeg anbefale å ta en tur til en Make Up Store-butikk. Jeg har alltid fått super service der og har alltid blitt fornøyd med produktene. De viser hvordan man skal legge sminken og gir tips. En gang skulle jeg ha noe til å dekke over de blå ringene mine, og så ble jeg anbefalt en foundation i stedet. Den dekker så bra at jeg kan bruke den under øynene. :ja:
Make Up Store holder sminkekurs også. Ring butikken, eller stikk innom. De har både gruppekurs og privattimer. Nærmeste butikk for meg er 120 km unna, så jeg har ikke vært på noe sminkekurs. Men jeg har lyst. :snill:
Lillemy71 sa for siden:
Hehehe spørs nok hvilken butikk det er og hvem som jobber der, anbefaler ikke den her i Stavanger i hvertfall. Ble sminka der er en gang, for å få sota øyne. Jeg så f... meg ikke ut, hadde i tillegg til alt rundt øynene, øyenskygge langt nedover kinna. men det varierer selvfølgelig og man må bare prøve seg frem.
Carisma sa for siden:
Jeg trodde det, men de var bare str3 :o
Touche Eclait finnes vel bare i en farge såvidt meg bekjent? Gjorde hvertfall det da jeg kjøpte den (bruker den visst litt for sjelden...)
Foundationen min er helt safe. Jeg er veldig sensitiv på produkter og har tidligere nesten bare kunnet bruke Max Factor, siden den ikke inneholder noen tilsetninger. Men så oppdaget jeg MAC mineralsminken, og den er genial. Er superfornøyd. Og fargen er riktig. Jeg kan triksene med å teste det, og slipper ikke de damene innpå engang før jeg vet sjøl hva jeg skal ha.
Minnepinna sa for siden:
Jeg har en venninne som sliter med det motsatte av meg, hun klarer ikke å legge på seg. Hvordan stiller det seg med lavkarbo i forhold til dette? Hun spiser mye sukker, og det er vel ikke helt bra uansett om man vil gå opp eller ned.
Noen ideer og forslag?
Carisma sa for siden:
Lavkarbo er vektregulerende, det vil si at undervektige vil gå opp i vekt :ja:
LineJM sa for siden:
Har ingen konkrete forslag men lavkarbo skal jo være vektregulerende, ikke slankende, så det kan vel hende at hun hadde lagt på seg med lavkarbokost.
alexsandra sa for siden:
tror jeg skal dra til parfymeri usminket og ta med meg den foundation jeg bruker og kosten min. så må det vel gå ann og finne noe bra:). får klæse og styre så skal det bli bra tilslutt(sist gang jeg var i parfymeri hadde jeg med meg bomull og sminkefjerner:D)
Minnepinna sa for siden:
Takk takk LineJM og Carisma, da skal jeg bringe dette videre. :frosk:
Lillemy71 sa for siden:
Touche eclat ble i sin tid lansert i 3 fargenyanser og finnes nå i 6 nyanser så kanskje du bør vurdere om du trenger en annen farge??:p
Carisma sa for siden:
Jeg har aldri sagt jeg er misfornøyd med fargen jeg har. Men den ser mye bedre ut under foundationen, for da slipper man at den reflektere for mye lys som er et velkjent problem med disse. Bare google navnet så ser du at mange diskusjoner handler om at man ikke kan ha denne på og bli fotografert f.eks. Det problemet forsvinner ved å legge den underst. Og den dekker som den skal. Forøvrig lærte jeg å legge den på denne måten av markedskonsulenten for YSL, så da antar jeg at jeg ikke bryter for mange regler ved å gjøre det, selv om noen tydeligvis mener det. :cool:
Lillemy71 sa for siden:
Har ikke sagt hva du skal gjør og ikke gjøre jeg, kan stå på huet når du sminker deg for min del men jeg synes ikke nødvendigvis at det er en god ide som alle bør gjennomføre. Jeg bare påpekte at den finnes i flere farger og at jeg og mange med meg har på diverse kurs lært at denne skal legges oppå foundation. Syntes bare det måtte nevnes siden det var andre også her inne som spurte om dette, så får jo bare folk prøve seg frem og finne det som passer de best Ingenting å være grinete for det :cool::cool::cool:
Jeg har også blitt fotografert (både av profesjonelle fotografer og amatører) uten at jeg har hatt problemer med at jeg blir for lys under øynene, har kanskje ikke hatt på nok jeg da :p
Lillemy71 sa for siden:
Ikke så dumt det, er enklere å få riktige nyanser da. Touche eclat er ikke den concealeren som dekker mest, jeg trenger heldigvis ikke å dekke så mye under øynene jeg trenger bare å lysne området litt. Så jeg legger foundation på først også bruker jeg denne og dytter på litt rundt øyet. Ei venninne av meg sliter med skikkelig mørke ringer og hun sverger til Glo minerals under eye concealer. Jeg har funnet meg en ny favoritt og det er Armani foundation/concealer, tror det er et parfymeri i Oslo (Bogsatadveien?) som har det merket.
Men ta deg en tur på et parfymeri og få testet litt forskjellig, kan jo være en fordel og prøve om du tåler de forskjellige merkene også (er jo dyre greier). Er mange rare ingredienser i make up. Lykke til, håper du finner noe du kan bruke og blir fornøyd med :)
Supera sa for siden:
Jeg har bare fått god hjelp når jeg har vært på den i Stavanger.
Egwene sa for siden:
Dette er sikkert et veldig teit og rart spørsmål, MEN:
Noen som har peiling på symptomene på en blærekatarr? x)
For i det siste har jeg måtte løpe veldig mye frem og tilbake på do, for det har virket som at jeg har drukket kjempemye og må på do, selv om jeg ikke har drukket mye vann/væske den dagen.
Ja, det kan jeg fortelle deg! :o. Det svir gjerne litt nedentil, særlig når man tisser, de gangene man faktisk får det til. Det er ganske typisk at det føles som om man må på do uten at det kommer noe som helst, og så er det heller ikke så uvanlig at man lekker litt ...
Gå til legen, det er en kjapp urinprøve for å påvise blærekatarr, og lett å fikse med antibiotika. Ellers er mye gjort ved å få i seg nok vann, og et meget godt tips om man føler man er på vei til å få en blærekatarr eller urinveisinfeksjon å ta tranebær i en eller annen form. Jeg har tranbærkapsler, f.eks, de funker veldig bra!
Rin sa for siden:
Høhø, sist jeg hadde blærekatarr var symptomet at jeg trodde jeg skulle dø av tissetrang hvert tredje minutt. Så om det er såpass, kom deg til legen og sjekk. :p
TrillTrall sa for siden:
Det er ikke behagelig å tisse for å si det sånn! Så lenge den ikke er veldig kraftig kan det være bare litt ubehagelig, men hos meg blir det veldig raskt blod i urinen og jeg har flere ganger opplevd å ha så vondt når jeg tisser at jeg slår hodet i veggen for å overdøve smerten så jeg holder ut... Jadda. Når du hører noen si at det føles som å tisse piggtråd så har de helt rett. Men det kan vøre ubehagelig lenge før det går så langt altså.
Har du mistanke om uvi så stikk på legekontoret med en urinprøve (helst morgenurin), om det drøyer for lenge kan det gå til nyrene og det vil du garantert ikke.
Jaaa ... Hehe, jeg glemte å nevne det med at det kan gjøre temmelig vondt å tisse også :(.
Egwene sa for siden:
Da tror jeg at jeg kanskje har fått det:P
Får ringe og bestille meg legetime til over helgen!
Kitt sa for siden:
For sent!:eek:
En UVI venter ikke. Den kan bli svært behandlingstrengende i løpet av timer!
Kom deg til legen i dag! Helst NÅ!
Med urinprøve!
Areola sa for siden:
Og i mellomtiden, drikk MASSE vann! Har du tilfeldigvis tranebærsaft eller kapsler tar du det også.
MASSE VANN!!!!
Egwene sa for siden:
Jeg har desverre ingen mulighet til å komme meg til legen i dag, pga jeg jobber utenfor byen og ikke har bil.
Men skal ringe og få en hastetime mandag morgen, det er desverre det tidligste jeg kan skaffe meg det :/
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.