< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Camomilla sa for siden:

En analog sak? Vurderer veldig å bytte ut min ekstremt lunefulle digitale vekt med noe mekanisk og fint. Ellos, sier du?

Photobscura sa for siden:

Neida, den er digital!
Jeg tror ikke de har den inne lenger, men merket er Exido, i alle fall.

Kitt sa for siden:

Så vidt jeg vet, gjelder det bare om man har cøliaki påvist med biopsi! Vet noen få klarer å få det til uansett!

Men, dersom du mener du har ekstra mye utgifter pga dette, kan du få en legeattest om hva som er problemet og spare opp alle kvitteringene, så kan du få fradrag på skatten pga ekstra store sykdomsutgifter. Da må du kunne bevise at du bruker MINST 10 000,- mer på dette barnet enn det et friskt barn ville kostet!

Cherry sa for siden:

Det eneste man helt garantert får støtte til er hvis barnet har cøliaki. Tror det er rundt 20 tusen i året man kan få da.

Man kan også få støtte "dersom man har en sykdom som fører til forhøyete eller ekstra utgifter relatert til sykdommen". En matallergi er i så måte en sånn sykdom, men det kommer helt an på hvor villig legen er til å attester på dette og i hvilken grad man kan dokumentere disse utgiftene. Enkelte leger mener at en næringskombinasjon av allergier gir anledning til støtte, andre ikke.

F.eks jeg får grunnstønad sats 1 da, men jeg er altfor sløv med disse tingene og NAV og sånn. Kunne sikkert fått støtte til både sko, bil og klær, trening etc dersom jeg hadde giddet å søke om sånn. Men det var en digresjon, jeg har ikke matallergier :D

Kitt sa for siden:

Bare en lite digresjon, mange vet jo ikke at de har krav på noe i det hele tatt! Ingen som løper etter deg med søknadspapirene, liksom!:p

De har blitt MYE strengere både NAV og Skatteetaten, men det kan være vel verdt å prøve seg!:D

Camomilla sa for siden:

Jah, det beviser jo bare at PRIS ikke har betydning i alle tilfeller. Skal holde utkikk etter merket, takk :)

Cherry sa for siden:

Skader nok aldri å prøve seg nei. Man kan jo bare få ett ja eller ett nei lissom :P. Greia er vel at for å få grunnstønad så må man ha en diagnose, men det er vel langt fra alle med en diagnose som vet at de har rett til å søke om grunnstønad.

TrineG sa for siden:

Jeg skal kjøpe meg en bok i morgen og ta med meg på ferie. Forhåpentligvis har de litt utvalg på bokhandleren. Men hvilken bok er en grei nybegynner bok. Frisk med Lavkarbo ? Kan den være noe ?

TrillTrall sa for siden:

Min vekt er vel 7 år nå og funker som bare det. Husker ikke merket, men den lå prismessig i mellomklassen på Jernia i sin tid. Nordica kanskje? Skal kunne måle fettprosent og sånt, men det har jeg aldri fått til å fungere, men selve veiingen funker helt fint og den er stabil - det er vel heller jeg som er ustabil i den grad den viser uønsket vekt. :o

TrillTrall sa for siden:

Det er 12 år siden vi var i den mølla der med å søke stønader og det er forsyne meg ikke alle på NAV (Trygdekontoret het det den gangen) som har filla peiling på diagnoser heller. Poden her har hjertefeil og selv om den ikke het HVHS (Lasse-Liten-syndromet) så var den like livstruende og like operasjonskrevende for vår del, den lignet en del også. Men siden hans diagnose ikke var så kjent måtte vi krangle oss til stønad husker jeg.

knh sa for siden:

Jeg vil anbefale "Bedre uten brød" :)

Frisk med Lavkarbo er nok ikke dumt det heller ;)

TrineG sa for siden:

Takk :D Da går jeg for en av de.

Noen som vet sånn ca når feriepengene for oss som har dagpenger kommer? Står bare på nettsidene at de kommer i månedsskiftet januar/februar, men jeg vil vite nååååår!

Jabba sa for siden:

Noen som vet når Coop butikkene begynner å betale ut medlemsutbytte???

Rin sa for siden:

Min badevekt er en simpel trehundrekroners fra Clas Ohlson, den er vel fire år gammel nå - har byttet batteri i den en gang, ellers har den aldri fusket, selv om den har blitt flyttet rundt og generelt mishandlet. :)

Glem det! Jeg fikk nettopp svar fra Godeste Nav-Roger, som kunne fortelle at feriepengene blir utbetalt i løpet av helga :D. Oh fryd oh glede!

Cherry sa for siden:

I dag våknet jeg opp nesten uten løshud på lårene mine. Altså hør her, lårene mine har vært litt rynkete i ett år nå, og jeg trodde en stund det måtte lårplastikk til, all den tid jeg hadde mye fett på lårene igjen og trodde det skulle bli verre, noe det ikke ble. Men nå har jeg ikke spesielt mye fett på lårene igjen og ser liksom status quo.

Og over natten nesten, har lårene strammet seg opp. Hva i all verden? Går det så fort? Her trengs ingen lårplastikk lengre. Skyldes det en uke med innsmøring med coffeberry, eller forandring i treningsprogrammet på lårene, med sett med 70-100 repitisjoner for å øke blodstrømmen?

Eller er det rett og slett bare at beina har fått vært i fred for vekttap en stund og har kunne tilpasse huden etter dette?

Fryktelig merkelig, for jeg mener det, det har skjedd praktisk talt over natta!!

Coffyberry, hva er det? Høres interessant ut! Jeg merker jo også det at huden ikke strammer seg fullt så mye til som den gjorde da jeg gikk ned for fire år siden. Det er nok litt alderen, muligens.

grotingeling sa for siden:

Høres spennende ut Cherry - hva er coffeberry, og hvor får du kjøpt det?
Begynner å få mye slapp hud på lårene, og har begynt å tenkte på hvordan jeg kan gjøre noe med det - så alle tips og erfaringer mottas med takk

Cherry sa for siden:

På kaffeplantene vokser det røde bær. Bæret skal ha helsebringende effekter, men det er visstnok lettere bruke den på huden enn å spise det. De markedsfører det som naturens sterkeste antioksidant.

Helt naturlig antiage hudpleie med naturens sterkeste antioksidant. CoffeeBerry® Natureceuticals™ inneholder et helt nyutvinnende planteekstrakt som bedrer og forebygger hudaldring.

"De unike antiage-effektene av kaffebæret ble oppdaget fordi arbeiderne på kaffeplantasjene hadde uvanlig glatt, myk og ”ung” hud på hender og underarmene til tross for et arbeidsmiljø med stekende sol i tropiske områder.

Serien inneholder kun ingredienser med naturlig opprinnelse fri for parabener (konserveringsmiddel) og kunstig parfyme og fargestoffer.
Produktene inneholder vitaminer, planteekstrakter og planteoljer som forsterker antiage-effektene, virker fuktighetsgivende og roer hudirritasjoner.

Serien passer for alle hudtyper og aldre.
[size=1][/size]
Gir umiddelbart jevnere og mykere hud med flott flott friskhet og glød. Samtidig motvirkes rynker, pigmentforandringer, grov hud, tørr hud, sorte prikker og urenheter. Svært aktive produkter"
[size=1][/size]
[size=1][/size]

Gracella sa for siden:

Takk til dere begge.
Det var bere noen som mente at man kunne få støtte hvis man hadde et barn med multiallergi (gluten/laktose/egg osv) siden man da ofte må bruke mye penger på spesialmat.
Men da vet jeg det :-)

TrillTrall sa for siden:

Hvor får man kjøpt dette vidundermidlet?!

Furine sa for siden:

Men kosta gjorde det! :eek: Då må det jo nesten funke også! :D

Gracella sa for siden:

Fort gjort å få gratis frakt der, ja...

Cherry sa for siden:

Haha, ja så prisen på spa-et i dag. 679 for den lille flaska jeg har. Jeg kjøpte TO for 200 på tilbud så jeg visste ikke hva de kosta. Ble nesten småsjokkert:eek:

camryn sa for siden:

Kva kan eg bruke i staden for brødkrydder?
(som eg innbiller meg er berre ein krydderblanding?)

Kanutten sa for siden:

De av dere som har vært langtidssykemeldt, pleide dere dra innom jobb av og til??

Mine kollegaer har ofte bedt meg ned på lunsj eller bare komme innom, men jeg føler ikke for det.. Tvert imot så vil jeg heller ned, helt alene en ettermiddag, slå på alle maskinene og bare sjekke at jeg fremdeles behersker dem.. Savner maskinene mine. :love:

Er det feil av meg å ikke dra innom på en kopp te?? Jeg føler jeg blir stresset bare ved tanken..For jeg vil ikke ha spørsmål om hvordan det går.. Og ala "Du ser jo så frisk ut!!" Hvis jeg drar ned må det jo seff være en gang jeg føler meg i form og derav SER frisk ut.. Savner jobben... :hylgrine:

Rin sa for siden:

IKKE gjør noe som stresser deg! :cool: Jeg har slitt mye med lignende problemstilling opp igjennom, eller, ikke helt det samme - jeg har vært veldig mye syk, usynlig syk, og hatt dårlig samvittighet for det - og helst trukket meg helt vekk fra studie/arbeidsmiljø. Det er så vondt å tenke at noen kan tro at man er lat / har andre karakterbrister bare fordi de ikke kan se hvor mye det koster å være noenlunde oppegående i en times tid. Men, også erfaringsmessig, de aller fleste vil bare synes det er stas å se deg! Fungerende mennesker har som regel andre ting å tenke på enn å analysere ihjel hvordan andre er syke, og de som har tid å bruke på sånt, tror jeg ikke man skal bry seg om uansett. :ja:

Kanutten sa for siden:

Du?? Jeg jobber sammen med flere leger og sykepleiere... Jeg blir sikkert overanalysert.. :(

Carisma sa for siden:

Noen som vet om mna kan laste ned android apps til WebOS2?

katten sa for siden:

Skjønner deg godt eg! Hadde det slik når eg var sjukemeldt.
Så viss du ikkje føler for å stikke innom, skal du la være.
Klart man ser frisk ut av og til. Dessverre står det ikkje skrevet i panna vår at me fortsatt er sjuke/har vondt for det om me ser friske, raske og blide ut.
Snakker av erfaring....

LineJM sa for siden:

Hvorfor har jeg Bergrosa med Sven Nyhus på hjernen? Jeg hører da aldri på gammeldans. :confused:
Og, hvordan i all verden kjenner jeg den???

Zillah sa for siden:

Den er ein fleire tiårs klassikar på radioen, du har sikkert høyrd han i forbifarta ein eller annan stad nyleg. Den er spilt så mykje, at det skulle ikkje meire til for meg no enn å lese det du skreiv, så surrar og går han inni hovudet mitt også.

Tusen takk, altså!! :p

LineJM sa for siden:

Når man deler problemene så krymper de :p

Denne hjelper litt for å få noe annet i hodet....
wimp.no/track/417949

Jabba sa for siden:

Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet tyggis fra et bilsete???

langaard sa for siden:

Isspray :ja: spray på skrap av:)

Jabba sa for siden:

Isspray - er det sånn som du bruker for å fjerne tyggi fra gulvet også? Hvor får en tak i det?

eller mener du sånn som idrettsutøvere bruker?

langaard sa for siden:

¨På sportsbutikker:)

Jabba sa for siden:

Ok - da skal jeg prøve det. Takk for svar!

Rin sa for siden:

Men da burde jo de vite godt at det ikke er all sykdom man kan se hele tiden. :klem:

Baugen89 sa for siden:

Jeg møter min første store utfordring til neste helg, hvor jeg skal på jentetur til Tallin. Det jeg lurer på er om noen vet hva det kan være lurt å velge å spise når man er ute på restaurant? tips tas i mot med stoooor takk! Har ikke lyst til å gå i en felle hvor jeg tror middagen inneholder lite karbo, mens den egentlig gjør det :-S

Kanutten sa for siden:

Jeg dro på privatbesøk til den ene legen i dag siden jeg kjenner kona hans veldig godt. Det var litt godt å høre dem begge si at jeg måtte bare holde meg hjemme til jeg var helt frisk igjen. De mente altså at jeg ikke skulle begynne jobbe igjen før alt er ok. Men han sa også at han skulle se om ikke han kunne arrangere en bedre lunsj en dag og gi meg et hint slik at jeg ble med. :love:

Legefruen sa deretter at hun og jeg skulle reise en tur til syden i høst engang etter at jeg er blitt frisk! Og legen svarte at det kunne jeg ha godt av samt at jeg kom jo til å ha ferie tilgode etter at jeg begynner jobbe igjen siden jeg sannsynligvis blir sykemeldt i ferieprioden. :heia:

Rin sa for siden:

Så godt å høre, Kanutten!

Jeg lurer på en ting - dere som trener / har god effekt av yoga, har dere tatt et kurs eller fått en slags innføring først? Jeg er litt interessert, men jeg klarer ikke å lære meg å stå på ett bein i artistiske positurer bare fordi wii fit-treneren sier at jeg skal det, liksom. :p

Carisma sa for siden:

Jeg var veldig skeptisk til yoga, men jeg hadde bestemt meg for å prøve en ny treningsform hver uke på Elixia. Men jeg likte det veldig godt, mye bedre enn pilates. Jeg gikk først på Easy energy yoga noen ganger, som er en slags inføring, og bare 40 min. Men nå går jeg mest på vanlig energy yoga. Da jeg startet klarte jeg ikke bøye meg i 90 grader engang, nå får jeg hodet nesten rett ned mellom bena! (Litt mage i veien, men det er nære :D) Hvis du vil gå et mer intenst, kontrollert kurs vet jeg det er et på sagene samfunnshus som veninna mi var veldig fornøyd med.

Kanskje sa for siden:

har noen her prøvd vidunder maskinen Abdoer Twist, som trener hele overkroppen? Ligner på en kontorstol med bøyler til armene. Selges på Twins på TV

Kanutten sa for siden:

Jeg har ikke prøvd den du nevner, men sambo har nettopp kjøpt denne Ab Circle Pro.

Den trener også overkroppen, samt disse musklene på kryss og tvers..

Ferskenbeinet sa for siden:

Noen som veit om det er mulig å dele oppspart forsikringsbonus på bil? Altså om den er på 70% og noen går fra hverandre, er det da mulig å dele denne slik at ingen behøver å starte helt fra begynnelsen igjen?

Lillemy71 sa for siden:

Jeg prøvde den første versjonen av denne for noen år tilbake og jeg synes ikke det hadde noe for seg i det hele tatt, men det kan være for at jeg ikke trente noe særlig annet utenom. Tror at alle sånne "apparater" må brukes i kombinasjon med bl.a. forbrenningstrening for å få noe særlig effekt.

Her kan du finne en enkel gjennomgang av produktet. Finnes sikkert flere dersom du søker litt.

Og for all del ikke tro på alt de sier om disse treningsproduktene, her finner du en gjennomgang av slike tvshop produkter (litt gammel ,men mye av det gjelder ennå). Det finnes ingen vidunderapparater og snarveier, det krever innsats og allsidig trening for å komme i form :p Uansett, lykke til.

Kitt sa for siden:

Mener det er mulig, men at ikke alle selskaper tilbyr det!
Beste er jo å ringe og høre!

En gang fikk jeg beskjed om at forsikringen burde stå i begges navn for at det skulle være mulig. Et annet selskap ville bare ha et navn på forsikringen, men mente at de skulle nok ordne noe om det ble nødvendig.

Kitt sa for siden:

Har fått en mail om at noen prøver å logge seg inn på min konto her med feil passord. Fikk også vite hvilken IP- adresse vedkommende har. Hvordan kan jeg finne ut hvem som eier den adressen?
Ikke at jeg har så mye å skjule, men er jo litt guffent!:eek:

Jøss! Jeg ville nok sendt HP en PM.

Gracella sa for siden:

Du kan bruke whois + ip-adressen i et komandovindu/terminalvindu hvis du bruker Linux.

Edit: Eller du kan bruke nslookup + ip-adresse i et windows terminalvindu.

Send meg gjerne en pm med ip-adressen hvis du ikke har Linux, jeg tror det er den som gir best resultat.

Kitt sa for siden:

Og hvem er Linux?:p

Fant ut at adressen hører til ved Krødern, men ikke noe mer. Vet jeg logget inn her fra en pc på et hotell på Geilo, men det var på lørdag og langt fra Krødern og jeg rotet ikke med passordet heller!

Gracella sa for siden:

Krødern, som i et hotell der i området??

Kitt sa for siden:

Aner ikke, fikk ingen adresse, bare et kart- treff!

Og det er jo langt fra Krødern til Geilo, da!

Jabba sa for siden:

Hvordan baker jeg grønnsaker i ovnen ? Hvilke grønnsaker blir gode som "bakte"?
På hvor mange grader i ovnen og hvor lenge?
Med eller uten smør i alu folien? Eller trenger jeg ikke å pakke dem inn i folie???
(Jeg er grønn når det gjelder matlaging, hi, hi)

Kitt sa for siden:

Dette er i hvert fall en enkel og lettlaget variant som kan varieres i det uendelige!

Ellers finnes det utrolig mange bra grønnsakesoppskrifter her. Søk og let litt, så blir du sikkert inspirert til å prøve mange!
Skal se om jeg finner mer!

Fant Nannahs ovnsbakte grønnsaker i hvert fall!

Jabba sa for siden:

Kitt - thank you! Så da kan jeg jo rett og slett velge om jeg vil bruke folie eller ildfast form da.....
Squash ja - det hadde jeg jo nesten glemt ut....det er jo rasende godt.....

Jabba sa for siden:

Noen som vet karb innholdet i Gilde Sylte (pålegg i skiver)Det stod nemlig ikke på pakken ? Skal ikke all mat være merket m næringsinnhold?

Kitt sa for siden:

Det skal være 0.2g

Jabba sa for siden:

Så bra! Så hvis jeg spiser en pakke med sylte til lunch så er det bare gode greier...?

Kitt sa for siden:

Jepp!:D

fridaellingsen sa for siden:

Jeg lurer på om man blir "større" av proteinpulver når man har et lavkarbo kosthold?

Om man har piercing i tunga, kvalifiserer man da som blodgiver? Til orientering er piercingen snart tretten år gammel.

Rin sa for siden:

Haha, det er så mange bisarre regler - for de fleste piercinger kan man gi blod 6 måneder etter at den er satt på plass, men lurer på om ikke det er fullstendig forbud for piercinger ved slimhinner. Det finnes et nedlastbart fullstendig regelverk for dette et eller annet sted på giblod.no :cool:

Ja, jeg sjekket det, men der sto det piercinger I slimhinner, noe sånt kan jeg love at jeg ikke har :p.
Men etter nøyere gjennomlesning så ser jeg det er andre krav jeg ikke oppfyller, såå ...

Rin sa for siden:

Jah, det skal ikke mye til å være diskvalifisert for å gi blod! Selv er jeg utelukket først og fremst pga kronisk sykdom med mulig retrovirus-kobling, men enn om det ikke hadde vært tilfelle, hadde jeg funnet det veeeldig pussig å feks måtte spørre en mannlig sengepartner om "Du, har du hatt relasjoner med en annen mann de siste seks månedene, i så fall får ikke jeg lov til å gi blod på en stund". :p

Haha, ja. Det skakke værra lett. Man kan heller ikke ha byttet seksualpartner i løpet av de siste seks månedene, være det seg at man er heterofil, heller, så ...
Jaja. Jeg får finne på noe annet å redde verden med!

Rin sa for siden:

Min plan: bli frivillig kattekoser på dyreomplasseringen. Den dagen jeg gidder å reise helt ut til Nordstrand, vel og merke. :p

Ja, det er det da. Haha! Men du kan jo bli kattefjernadoptør, og donere tredve (tror jeg det var) kroner i måneden til "din" katt!
Jeg har donorkort, da. Nå kommer de snart i laminat og alt mulig!

vimsen85 sa for siden:

Jeg vil bare si at naboen min har tatt en gastric bypass og har fått så sykt mange problemer. Nå får hun næring gjennom en sekk hun må ha på seg nesten hele døgnet for magesekken har begynt å lekke ut i kroppen. Hun lå på sykehus i flere mnd. Når de skulle sette inn den sonden (er det ikke det det heter) klarte de å stikke hull på spiserøret også, så nå må hun få næring på den måten i månedsvis. Hun har ikke kunne spise noe i jula. Hun kan ikke ta noe på tunga en gang. Jeg håper at ketolyse blir å fungere for deg. For operasjon kan være risikabelt.

Jeg er ikke så glad i treningsstudioyoga for jeg mener det er litt jukseyoga. Men jeg vil anbefale et yogakurs med en god lærer dersom du ønsker å begynne. Jeg har en å anbefale, men hun har kurs i Pondicherry, India... Så det er kanskje ikke så aktuelt. Yoga er noe av det beste jeg vet. Men jeg er for den typer der du lærer pusteteknikkene og det å holde positurene lenge. Jeg syns mye av treningsyogaene blir slitsomme for man skal bytte positur så ofte og da får man ikke tid til å strekke musklene orntlig. Og pusteøvelsene er fantastiske. Jeg får mer energi, blir mer våken og gladere når jeg har gjennomført yoga med pusteøvelser. De kan også brukes til smertekontroll. Mange smerteklinikker bruker typ yogiske pusteøvelser og forestillingsbilder.

Charlott sa for siden:

Min kjære, kloke, begavede og kunnskapsrike medforumister! :D

Sambo har kjøpt bil, igjen. Når den fikk stått noen dager i varm garasje gikk han nesten ned i knestående pga mugglukta fra bilen. Alt av trekk som kan fjernes er fjernet, men lukta sitter fortsatt i taktrekk, seter.....

Noen gode tips?? Kan det feks hjelpe og dusje bilen innvendig med eddikvann?

Mye bil med mye lukt :o

Kitt sa for siden:

Dette er egentlig mot røyklukt, men tror nok at dette sammen med en skikkelig tørk(Byggtørker/vifteovn) i etterkant, vil kunne ha god effekt:

Dagsavisen har snakket med teamleder hos forbrukerservice hos Lilleborg ..............Hun anbefalte bruk av salmiakk-løsning og la klokelig til at du gjerne kan sjekke om det du vasker tåler det ved å vaske på et mindre synlig sted først. På møbler kan det gjerne suppleres med Zalo, og du kan også prøve med Milo. Bruk grønnsåpe på tregulv og malte flater.

Hadde samme problem med en bil en gang. Helt fin hele sommeren, så fort det ble fuktig om høsten, kom lukta. Vasket ned matten/gulvet med Zalo og satte vifteovnen inn i bilen i noen dager!:eek:
Ble aldri helt bra, men bra nok!:)

Gerd sa for siden:

Muggluft?

Har dere tatt å sjekka under gulvet? At ikke det er fuktighet i isolasjonsmattene?

Eddik eller sitronvann kan hjelpe :ja: Men bare viss problemet er luft som sitter igjen, og at selve problemet er borte....

Charlott sa for siden:

Kitteknuppen! :D

Sambo tror av en eller pussig grunn at alt ordner seg med grønnsåpe, selv er jeg litt tvilende til at grønnsåpe tar mugg :p

Da fortsetter vi i å vaske og tørke den skikkelig.

Bilen står nå i en garasje med varme og blir stående under tak fremover, da burde den i allefall ikke bli fuktig innvendig igjen :)

Mugglukt er intens og uggen, yæyks!

Har revet ut de mattene vi har kunnet, blant annet bak i lasterommet, løsnet på matter etc foran og lagt innunder noe slik at det har kommet til luft :)

Tror søren meg jeg forsøker en runde med eddikvann også jeg, får jo uansett ikke gjort noe skade :D
Tusen takk! :D

Supera sa for siden:

Eddik fjerner ikke bare røyklukt. Eddik fjerner de fleste lukter vel? Lillebror fant en gang ut at han skulle hadde lyst på rå kjøttdeig, men så var det ikke så godt og så gjemte han den i veggseksjonen. Etter en stund luktet det helt forferdelig i rommet! Råtnende kjøtt lukter ikke mye godt... Det skapet luktet helt forferdelig selv om vi fjernet kjøttdeigen. Så lot jeg en bolle med eddik stå der, og nå er all lukten borte. Jeg bruker også eddik i vaskevannet hvis jeg skal vaske noe som lukter kattepiss.

Amel sa for siden:

andre som opplever urytmisk hjertebank og høyere puls? :o

TrillTrall sa for siden:

Fra tid til annen går hjertet litt løpsk ja, men det er visstnok vanlig på lavkarbo. :) Skyldes altså ikke tanken på Lille Gubben. :love:

vaskeklut sa for siden:

Hvorfor er NAV så trangsynte?

Kitt sa for siden:

Hadde vi visste det, hadde verden blitt et så mye bedre sted for mange av oss!:klem:

senorita sa for siden:

hvordan er det når en butikk skifter sjef/eier? Hva med de tidligere ansatte? De har jo rettigheter.. men feks.. søstern min tar over en butikk.. og da kan hun jo jobbe så mye hun vil.. men hva med familie? har ikke hun lov å ansette familie også fremfor dem?

Kanskje sa for siden:

Koselig, og en god gjerning. :-)
Tror desverre jeg hadde tatt med meg alle sammen hjem. Hundene også.

Kanskje sa for siden:

• Hva kan jeg bruke for å beskytte kinnene mine mot sterk isende kulde når jeg er ute. Surrer meg inn med skjerf og lue, men det er grusomt kaldt øverst på kinnene (under øynene blir det vel)?

• Kan jeg på ketolysekuren spise hermetiske champinjonger? eller må de være ferske?

sylwester sa for siden:

Jeg vil tro det, men ikke anbefale det. Steker du frisk sjampinjong på middels varme i smør så smaker den bedre, gir deg mer næring (fett) og metter bedre.

Ang vinterproblemet så kan du skydde deg med briller eller fly til varmere strøk :p

Rin sa for siden:

Hermetiske champinjonger inneholder ikke noe galt, karbohydratmessig går det greit. Så blir det der med hermetisk vs friske grønnsaker en annen diskusjon, kanskje. :cool:

Jeg sliter også med kinnene i kulda - det gjør skikkelig vondt, og jeg får sår i huden der. Tror det hjelper litt med en skikkelig kuldekrem, hør på apoteket!

Jojobaolje er super som kuldekrem! Jeg bruker den som hudkrem gjennom vinterhalvåret, og er veldig god som det også :). 80 spenn for en flaske på helsekosten, og den er drøy!

Kanskje sa for siden:

Hva kan jeg gjøre for å komme på koden til bankkortet mitt??? !!! Helt krise. Stod og skulle ta ut penger for et par dager siden, og den var som slettet fra minnet. og jeg har enda ikke kommet på den. Helt blankt.

Pæra har gått i symaskina mi, helt standard type sånn liten komfyr/kjøleskapspære med liten sokkel, og for alt jeg vet har den stått i siden sekstitallet :p. Problemet er at jeg ikke er i stand til å skru den ut! Den sitter DØNN fast! Er det noen hendige triks for å få ut en lyspære som er stucked uten å knuse den eller kaste symaskina i veggen i ren frustrasjon?

Furine sa for siden:

Moglegvis brent fast? Vi har samme problem med lyspæra i bakaromnen... Kul umogleg å få den ut.

Rin sa for siden:

Om du ikke kommer på det igjen, skal det være rimelig fort gjort å ringe banken og be dem sperre det gamle kortet og sende deg et nytt - med ny kode. (Og om du har vært på flyttefot de siste årene, pass på å dobbeltsjekke hvilken adresse de sender kortet til... sukk :p)

Rin sa for siden:

Jeg har kommet frem til at jeg bør ha en symaskin så jeg kanskje kan legge opp buksene mine selv, og ikke gå og tråkke dem i stykker før jeg overbringer dem til forelderets symaskin sånn ca to ganger i året. :cool: Det jeg lurer på er, lønner det seg å kjøpe en ny billigmaskin til typ 700 kr, eller skal jeg heller holde utkikk etter en brukt husquarna? (Dette med tanke på at jeg på noe tidspunkt kaanskje vil bruke den til mer enn bare bukseforkortning...)

Kitt sa for siden:

Jeg tror at du vil ha mye mer glede av en dyrere maskin selv om den måtte være brukt og noen år gammel!
Jada, du kan legge opp bukser med billigmaskinen også, men som du sier, det kan komme tider da du har lyst til å prøve deg på andre ting og da kan det være veldig bra å ha en bedre maskin!:)

grotingeling sa for siden:

Enig med Kitt - gå for en skikkelig maskin selv om den er brukt.
Ta kontakt med butikker som selger maskiner, flere har brukte maskiner som er overhalt til en rimelig penge.
Selv kjøpte jeg en brukt Singer-maskin til 500kr for 2-3 år, funker som ny fortsatt :D

knh sa for siden:

Hei!
Jeg søkte etter matvarer som inneholder magnesium og på denne siden fant jeg dette:

Mye av dette er jo absolutt lavkarbovenlige matvarer, så lurer på hvorfor det anbefales å ta magnesiumtilskudd når man kan få det gjennom så mange ulike matvarer? :)

TrillTrall sa for siden:

Har akkurat samme problem. :( Og mørkesynet mitt har blitt dårligere de siste årene så jeg skulle svært gjerne fått løsnet den h****** pæra!

Anne sa for siden:

Hva med å sette symaskinen på hodet...uten strømmen i:p Og dryppe en dråpe symaskinolje ned rundt sokkelen? Vente litt... Vrikke litt...Så kanskje:)

Mange klarer seg fint uten magnesiumtilskudd på sikt, men ofte er det sånn at mineraler skylles ut av kroppen i omleggingsfasen, da man både gjerne er litt ekstra først, og kroppen kvitter seg med vann.

Jeg holder på å klikke! Mpf! Ikke det beste nattsynet jeg heller, har en lampe over symaskina, men det hender jeg syr bittesmå detaljer, og da nytter det lite :(.

Ah, det var lurt! Det skal jeg prøve på NÅ!

Anne sa for siden:

Hvis ikke det går, ville jeg prøvd det motsatt...dryppe noe som løser opp størknet fett, for det kan også hende at det er ...:cool: Eller varme opp området rundt pæra....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.