< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Rin sa for siden:

Jeg lurer på om massivt økt vanninntak og vannlating er grunn til bekymring - det er litt høna eller egget, jeg vet ikke om jeg drikker mye fordi jeg urinerer hyppig, eller omvendt. :rolleyes: I alle fall, før lå jeg behagelig på 2-2,5 liter vann om dagen, den siste måneden har jeg helt i meg alt fra 4 til 8 liter om dagen pluss te/kaffe/farris. Og jeg kjenner at det er altfor mye væske for kroppen min, får den der "hjerne svømmer i vann"-hodepinen, men slutter ikke å være tørst!

senorita sa for siden:

Det er vel ikke bra å drikke for mye leste jeg i boken til Lutz i går.. Skyller visst ut viktige ting.. Merkelig å være så tørst ... :-o Spiser mye salt mat eller? Er mye salt mat i julen..

Photobscura sa for siden:

Man kan drikke et glass vann i løpet av de timene man faster. Det er i hvert fall hva jeg alltid har fått beskjed om, og jeg har tatt flere fastende blodprøver enn jeg orker å tenke på :p.

Kitt sa for siden:

Det første man tenker på når det gjelder økt vannlating/tørste er jo diabetes. Heldigvis en ting som er kjapt å sjekke ut.
Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos fastlegen tidlig en morgen og fått tatt noen fastende blodprøver. Blodsukker, langtidsblodsukker, elektrolytter etc.
Når du selv reagerer med hodepine på for høyt væskeinntak, er det på tide å gjøre noe!

Kanutten sa for siden:

HVA skjer når man har vært sykemeldt i et år?? Mister man jobb? Blir man uføretrygdet? Får man tilbud om omskolering? Blir man arbeidsledig?? Bare lurer, dette er helt ukjent for meg, men samtidig reelt...:(

Kitt sa for siden:

Du mister IKKE jobben! De har ikke lov til å si deg opp sånn uten videre bare fordi du har vært borte et år pga sykdom. Det kan være lurt å snakke med dem allerede nå om hva dere skal gjøre. Jeg måtte søke et års ulønnet permisjon da jeg gikk over på rehab, andre steder er det andre måter å takle det på.
Du blir ikke uføretrygdet, nei. Den veien er MYE, MYE lengre!
Det som skjer er at når det nærmer seg 9-10måneder med sykemelding må du sammen med legen din tenke fremover. Blir det nødvendig med sykemelding utover 12 måneder, må du søke ArbeidsAvklaringsPenger, AAP.
Du vil nok ikke få tilbud om omskolering med en gang med mindre du har noe i tankene du VET vil gi deg langvarig jobb ved endt skolegang/kursing.
Når du får innvilget AAP, må du i møte med saksbehandleren din hos NAV for å finne ut hva som skal være din aktivitetsplan fremover. Planen kan være alt fra å være i full jobb til å ta så godt vare på deg selv som du bare kan klare. Altså ikke nødvendig med så store planer!

Begynn med å lese om AAP på NAV sine sider og så tar du en laaang prat med legen din om hva h*n tenker om tiden fremover. Så prater du med jobben din før du kontakter NAV!

Lykke til! :love:

Hilsen en som har vært i systemet i snart 5 år uten å få uføretrygd!;)

Kanutten sa for siden:

Tusen takk Kitt!!! :love: Du er bare enestående!! :klem:

Kitt sa for siden:

Bare hyggelig om min erfaring med NAV og systemet kan hjelpe noen!

Når sykepengeperioden er over, må du over på AAP. Det tilsvarer ca 66% av grunnlaget for sykepenger.

Du trenger ingen omskolering, nei, bare tid til å bli frisk! Måtte bare NAV skjønne det!

Det kan hende du kan få et tiltak som sier at du skal være på jobb så mye du orker, men få "lønnen" din fra NAV. Det er sånne ting du bør få til et møte for å diskutere. Er så forskjellig fra sted til sted og sak til sak at jeg ikke har noen forutsetning for å ane hva ditt NAV- kontor kan finne på!

Bare ikke slit deg ut med å være for tøff nå! Klart du ikke skal legge deg ned og gi opp, men husk at du faktisk er syk også, da! streng sykepleier

Enig med legen din, jeg! Tror et lite sceneskifte vil gjøre deg godt etter høstens strabaser!:love:

Cherry sa for siden:

Sånn apropos - AAP er bare 66% av lønna di, så tenk deg godt om før du går over på det.

Kitt sa for siden:

(Jeg skrev det, altså!)
Ingen med vett i behold vil anbefale henne å gå over på AAP før sykemeldingsperioden er over!;)
Ikke en gang saksbehandleren ved NAV!:p
Men når de 12 månedene har gått og man ikke har noe valg, så er det det eller Zero!

Kan være lurt å sjekke hva slags forsikring man har, privat eller gjennom jobben. Jeg får over 3000,- (- skatt) i barnepensjon hver måned. Hjelper godt det!

Pluss alt man har krav på når man er på tiltak, da! Stønad til transport, barnetilsyn, etc etc.

langaard sa for siden:

Er det bare friele sin pulverkaffe som inneholder kh, eller gjelder dette alle merker:eek: Noen som vet:confused:

Cherry sa for siden:

Jeg har hodet fullt av mannfolkproblemer og leser bare sånn aller snarest:rolleyes:

Jeg har uføreforsikring og kritisk sykdom-forsikring. Aberet er skulle jeg bli ufør får jeg jo ingenting før ett år etter jeg har blitt ufør, men da får jeg til gjengjeld en sum hver måned resten av uføreperioden. Men det var ett helvette å få den da, måtte la være å gå til legen på seks måneder pga at de avslo søknaden når det var nylige hendelser:p

Kanutten sa for siden:

Det er ikke noe jeg er herre over... Klarer jeg ikke jobbe mer så klarer jeg ikke.

Kanutten sa for siden:

Men NÅ har jeg kontaktet en healer! Og det viser seg at den healern er moren til en av min sønns beste venner. Kanskje ho healer meg dobbelt opp!!! :love:

Cherry sa for siden:

Btw, måtte ta en graviditetstest i dag for å i det hele tatt få lov å komme inn på CT-rommet på sykehuset. Vet ikke helt hva den sier jeg, for den har en klar negativ strek, men det er utsmussa farge på den også. What?

Carisma sa for siden:

Dette er veldig søkt, men... Kan politiet komme seg inn i leiligheter uten at man merker det, når ingen er hjemme?

Cherry sa for siden:

Jepp, de KAN det. Men nå spørs det nå hva du legger i "legge merke til". Jeg merker med EN gang om det er noe som ikke stemmer når jeg kommer hjem liksom. Og siden jeg ikke er spesielt ryddig av meg ville jeg nok sett om noen hadde vært å gådd hjemme hos meg.

Om de har LOV til å komme seg inn i leiligheter handler om den skjellige grunnen de har for å ta seg inn.

Lillemy71 sa for siden:

Tja de må vel ha skjellig grunn (mistanke om kriminelle handlinger/fare for liv og helse) for å kunne ta seg inn i privat boliger uten samtykke. Ellers må de vel ha en rettslig kjennelse for å kunne gjøre det.

Har du noen grunn til å tro at du har hatt uønsket politibesøk?? Ble utrolig nysjerrig jeg nå??

Carisma sa for siden:

Vel, greia er at da vi kom hjem fra nyttårshelga stod det på to lys i leiligheta. Jeg er 99,9% sikker på at alt var slukket da vi dro på torsdag. Det ene lyset er to lamper som reagerer på berøring, så det kan ha vært høye smell fra raketter som har slått de på. Men jeg syns det var rart lyset på badet stod på.
Og i dag ringte det på døra, og en politifyr lurte på om han kunne komme inn i ett minutt. De trengte en leilighet å spane fra, og vår hadde den mnest perfekte utsikten. Hvordan visste de det??
Som sagt, det er litt søkt, men jeg hadde også den følelsen av at noe ikke stemmer! :eek:

(Forøvrig, jeg sa det passet fryktelig dårlig denne uka...)

Cherry sa for siden:

Altså, om det er sånn at leiligheta di passer til å spane fra, så er det faktisk i offentlig interesse da det har med "rikets sikkerhet" å gjøre, og dersom de hadde villet så kunne de beordra leiligheta di som spaneplass og du hadde ikke hatt noe å si :p.

Men det virker litt rart at de bare kommer å tar seg inn og ikke sier fra. Er du sikker på at det var en purk og at det ikke foregår noen lysskye ting i nabolaget ditt?:D

Noen ganger, så kan man faktisk stå midt på gulvet og klø seg i hodet og bare instinktivt vite at det er ett eller annet, bare ett eller annet som ikke er som det skal være.

Carisma sa for siden:

Jeg er sikker på det foregår lysskye ting i nabolaget, derav spaninga! :D

Hehe, ja jeg vet det med beordring. Men inntil de gjør det skal jeg stå på krava. Mitt hjem er min borg! :p ( Egentlig er det bare fordi jeg heller ikke er særlig ryddig, og akkurat nå passer det seg ikke med offentlig virksomhet her i heiemn... :o )

:ja:
Men vi har vårt eget husspøkelse også da, som liker å leke med elektriske innretninger. Så kan jo skylde på det igjen.

Cherry sa for siden:

Åja. Jeg har også spøkelse!! En frekk en satan som er kledd i blått! Liker å flytte og gjemme ting.:rolleyes:

Carisma sa for siden:

Og i dag kom jeg på at i uka før jul kom vi hjem og oppdaget at døra var ulåst. Sambo som gik sist på morgenen kunne ikke forstå at han hadde surret så fælt.... Vi har 2 låser som må låses, og det har hendt noen få ganger at vi har glemt en av to, men aldri begge.... :høh: (paranoid jeg??)

senorita sa for siden:

usj så ekkelt.. Virker som dem har vært inne og spanet og så kanskje kom dem når dere var hjemme og da måtte han spørre? nei jeg vet ikke, dem burde jo vel spurt på forhånd uansett om dem skulle spanet? En ting er jo at dem kan ha rett til å ta seg inn, men man må da jaggu ha rett på å få vite om dem er der eller ikke også..

Kan du ikke bare spørre rett ut om dem har vært der da? Si det du oppdaget og spørre dem om dem har vært der.. ?

Det er jo litt spesielt at du følte noe, og plutselig dukker det opp en politimann.. Da hadde jeg flippa ut.. :P

Carisma sa for siden:

Det irriterer meg veldig at jeg ikke sa "husk å slå av lyset etter dere neste gang" i går :D Men, jeg kan jo ikke vite sikkert da. Har bare liest litt for mnage Harry Hole bøker til å ikke lure bittelitt... :p

senorita sa for siden:

Derfor jeg ville spurt dem.. Kan jo være dem er så ærlige at dem innrømmer det? Evt kan du jo nevne for dem at du tror der har vært folk inne hos deg og si du er bekymret, og dem kanskje innrømmer at dem har vært der..

Vasp sa for siden:

Lurer på om jeg nett har spist for mye karber, og lurer på hva lang tid etter måltidet jeg skal sjekke ketostix?

Karissima sa for siden:

Det er best å sjekke ca 2 timer etter dagens siste måltid :)

Anne sa for siden:

Er du sikker på at det var politi som ringte på da?:cool:
Jeg mener jeg vet hvor du bor og da vet jeg hva du kan se derfra...:eek:

senorita sa for siden:

plutselig var jeg glad jeg bor midt i gokkland hvor det største som skjer er hvis noen sovner full ute på en benk og sånn.. ;P

Carisma sa for siden:

Tanken streifet meg også Anne :ja: Men han hadde legitimasjon i orden. I tillegg har han ringt sambo, så han har nummeret han.

Cherry sa for siden:

Er det bare jeg som sitter med ufattelig lyst til å dra på besøk til Carisma bare for å sitte i vinduene hennes i lengre tid og sjekke status??:p

Anne sa for siden:

Trodde politiet ringte med skjult nr jeg....:cool: og legitimasjon var selvfølgelig ekte.... Kanskje tra en tlf og sjekke litt? All grunn til å være litt skeptisk og kjenne på magefølelsen. Det skal nok være ganske alvorlige saker før politiet tar seg inn i en leilighet for å spane ihvertfall. Hvis i det hele tatt. Da må de vite at dere ikke kommer hjem på en stund. De kunne jo skremt hjerteinfarkt på dere om dere kom mens de var der...:cool:

Lillemy71 sa for siden:

Jeg regner med at du ikke har spist så vedlig mye mer karber enn normalt siden du spør på denne måten. Dersom jeg spiser litt for mye karber (bare sånn rett over ketosenivå altså, ikke fråtsing) så viser ikke det på stixen før dagen etter hos meg.

Men fortvil ikke, spis mindre karber enn normalt i morgen og kjør gjerne en treningsøkt slik at du forbrenner karbene så er alt i orden i løpet av null tid. Sånn virker det iallefall for meg. Har du derimot spist veldig mye for mye kh kan det kansje ta litt lengret tid.

senorita sa for siden:

Jeg og! :D

Carisma sa for siden:

Tro meg jeg henger endel i vinduene om dagen :D Men jeg ser lite av interesse.

Endel av de som driver med etterforskning har åpent nr, men om du sjekker det opp får du bare opp at det tilhører politiet. Hadde endel caser ang det jeg jobbet i mobilselskap. Paranoide folk som hadde blitt ringt opp (sikker paranoide med god grunn) :D

Ja, det med å komme hjem tenkte jeg også. Han inrømmet at de hadde sjekket oss ut før de kom og spurte, for de måtte vite at vi var å stole på. Så de visste at jeg var sikkerhetsklarert og derfor var vi godkjent. Så jeg tenker, hva mer har de sjekket? Smal sak å finne ut at vi fløy til stavanger helga før jul.feks... Og når de likevel sitter utenfor blokka hele dagen ser de jo når vi reiser på jobb og når vi kommer hjem igjen. Hvis de så vi dro avgåde med et lass med bagger og ski torsdagen visste de jo det var kalr bane et par dager.
Forøvrig tenker jeg at OM det er så ille, så har de nok bare vært kjapt inn for å se hva slags utsikt det var.

Jeg har en fetter i politiet, kjenner jeg må snakke litt med han om hva de kan og ikke kan finne på! :rolleyes:

senorita sa for siden:

yikes, snakk om å føle seg overvåket, ekkelt :p

Jeg leide hus i Spania for et par år siden, bodde der fast. Og plutselig da jeg stod opp en morgen stod der en kar inne der :P Var litt pinlig ja :P Hadde ringt på og låst seg inn, siden jeg ikke hørte det.. Ble passelig sur ja :p

Anne sa for siden:

Javel...:)

Skjønner du lurer alikevel da...:)

Supera sa for siden:

Neeeh, hvorfor det? Faren min ringte aldri med skjult nummer da han var politi. Verken fra mobil eller kontor.

Kanutten sa for siden:

Noen som husker hva den het den olja man kunne få kjøpt på apoteket som man tok en slurk av hver dag?? Det var ikke alle apotekene som hadde den og da måtte den bestilles. Det var ei blank, kort vid plastflaske mener jeg å huske.. Omtrent 0.5 liter. Tenkte jeg skulle kjøpe en slik en fordi jeg husker huden ble så fin av den, men kommer seff ikke på navnet!

Kanutten sa for siden:

Kom på det! MCT!! :heia:

Og det fører seff til at jeg må lese mer HER...:rolleyes:

Kanutten sa for siden:

Og da kjøpte jeg Udo's Choice..:o

Anne sa for siden:

Bare noe jeg tror...:p Innbiller meg at de ikke vil legge igjen nr...men hva vet jeg.:D

langaard sa for siden:

Spør igen jeg:) er det bare friele sin pulverkaffe som inneholder kh? eller gjelder dette også andre merker:confused:

hanne42 sa for siden:

I begynnelsen av november klipte jeg meg kort, farget haret i en lysere nyanse og tok i striper. Stoooor overgang for meg som aldri har farget haret for (jadda, jeg vet at det er JEG som er unormal :rolleyes:). I gar var jeg hos frisoren for a klippe kort igjen, og da ville hun farge det pa nytt. Jeg synes det er litt tidlig. Da jeg kom hjem sjekket jeg og sa at min opprinnelige harfarge har begynt a tyte gjennom i tinningene, men ellers er det umulig a se det. Siden haret har mange ulike sjatteringer skiller ikke dette seg ut (og nyansen jeg valgte er bare en lysere utgave av min egen originale). Na etter a ha bli klippet er det kjempefint synes jeg. Sa sporsmalet er: Hvor ofte skal man farge haret for at det skal holde seg pent (synes ofte mange kvinner gar med mork eller gra stripe i skillen og det synes jeg er ulekkert:p). Og blir ikke haret veldig slitt hvis det skal farges annenhver maned?

Hanne

senorita sa for siden:

Jeg pleier bare å farge etterveksten jeg.. mye billigere og sliter ikke like mye på håret.. farger hele håret av og til og etterveksten når den blir for synlig.. Nå har ikke jeg så veldig ulik farge min egen da så kan gå noen mnd..

hanne42 sa for siden:

Aha, ettervekst.... der var et nytt ord for meg :) Kanskje det var det frisoren mente? Det hores jo sunnere ut en full farging, ja. Tusen takk for kjapt svar!

Hanne

senorita sa for siden:

Ja det er bedre og billigere syns jeg, tull å farge hele håret annenhver mnd.. for fargen sitter bra i resten av håret som regel. Er bare det som har vokst ut som har en annen farge..

Camomilla sa for siden:

Var ikke klar over at pulverkaffe inneholdt kh i det hele tatt, jeg :eek: Nå drikker jeg stort sett bare kaffe fra maskinen på jobben og hjemme, så det er en problemstilling som sjelden er aktuell for meg.

langaard sa for siden:

Drikker en del pulverkaffe,og fikk litt bakoversveis da jeg så at friele sin hadde 65g kh pr100g:eek:

Carisma sa for siden:

Men det er vel i pulveret, ikke ferdig drikke? Hvor mange gram pulver er det i en kopp?

Jeg mener å ha brukt to ts med pulver per kopp når jeg har drukket pulverkaffe, og det er jo frysetørka, og veier knapt noe som helst.

vaskeklut sa for siden:

Hvordan er det mulig at kontrastvæske smaker så grusomt ekkelt? Og ikke minst, hvordan skal jeg få ned 9 dl på to timer? :forvirret Isj.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg bruker også 2-3 ts til en stor kopp og det veier så lite at vekta mi ikke klarer å registrere det. Får jo ganske mange kopper ut av et vanlig glass pulverkaffe på 100 g, kan ikke være mye kh i en kopp. :rolleyes:

Cherry sa for siden:

Hvor mange hundre gram bruker du i en kaffekopp da? ;)

Lillemy71 sa for siden:

Hahahaha, dævver.......:lol:

Rin sa for siden:

Jeg vet ikke, men om det er noen trøst så slipper du i alle fall å få det via sånn kanyle i blodet - sist jeg måtte dét møtte jeg selveste nåledama fra helvete som måtte prøve både albuer og håndledd før hun gikk for en ankel hun herpa fullstendig - to måneder senere har jeg fortsatt vondt etter nålerotinga der. :p

langaard sa for siden:

Neida:) men kjenner bare jeg blir litt forb....!! når de sniker inn kh i kaffe også:nei:

Carisma sa for siden:

Det har vel ikke med å snike inn, men at kaffe opprinnelig er et bær tenker jeg?

Hva med trakter eller presskanne? Smaker jo en MILLION ganger bedre! (Tycker jag).

Aldri i verden at det er over 60% karbohydrater i kaffebønner, Carisma :p.

langaard sa for siden:

Sjekka i matportalen sin tabell, der står det 0 kh i pulverkaffe! Så jeg vet sannelig ikke:forvirret

senorita sa for siden:

om det er noen trøst måtte jeg begge deler.. drikke 2 !! liter og få det intravenøst.. jævlige greier. Hadde jeg spydd det opp igjen måtte jeg drikke alt på nytt, sukk.. Pisslunka og smakte grusomt. :(

Og da det kom intravenøs ble hele kroppen varm og kjentes ut som jeg tissa på meg, haha, ekkel følelse. Men jeg foretrekker å få det i blodet enn å drikke det ja... Sist jeg lå på sykehus hadde dem ikke flere blodårer igjen å stikke kanylene på, for jeg klarte ikke sove med dem, og dem måtte sette nye hver morgen.. Et sant helvete :P

Skal du på MR eller CT da vaskeklut?

Lillemy71 sa for siden:

Stemmer det, er et bær og kaffebønner er steinen inni, og det er nok derfor det er litt kh i:

"En eller to ganger i året får kaffebusken små, hvite blomster. Duften fra blomstene kan minne om jasmin. Blomstene blir senere til grønne bær som gradvis modnes og blir røde. De røde kaffebærene kan minne om våre kirsebær. Inne i hvert bær ligger to kaffebønner. "

vaskeklut sa for siden:

neida, jeg fikk det og! klarte ikke drikke nok,så de satte like gjerne i arma også :p

vaskeklut sa for siden:

slik var det her og! Var på CT :)

Anne sa for siden:

Den gang jeg brukte traktekaffe, så var det ca 60 gr kaffe til en l vann...6-7 kopper kaffe Dvs ca 10 gr kaffe pr kopp. Det betyr i tilfelle at jeg får i meg betydelig med karber fra kaffe:cool:

Zillah sa for siden:

Alle karbohydratane frå kaffepulveret går nok ikkje over i drikken når du traktar (ser i alle fall ikkje slik ut iflg linken din). Tru korleis det da blir så mykje i pulverkaffe, er ikkje det ferdiglagd kaffe som er tørka? Eller er det superfinmalde kaffebønner...?

Lillemy71 sa for siden:

Det er ferdig traktet kaffe som blir frysetørket:

en.wikipedia.org/wiki/Instant_coffee

På nettet finner jeg at en kopp (ca 2,5 dl) ferdig tilberedt pulverkaffe inneholder ca 0,7 - 1kh (avhenger vel litt av mengde). Aner ikke hvorfor det er sånn at pulverkaffe har så mye kh?? Noen som vet? Min greske Nescafe inneholder foresten ca 35 g kh, men en boks på 100 g holder jo lenge.

Furine sa for siden:

Er det skikkeleg teit å fare på Cesar Millan live show når ein ikkje har hund? Har jo ein ide om å ha hund ein dag, og mannen er jo berre dyktig... (etter tv-programma å dømme i alle fall!)

Kitt sa for siden:

Åååhhhhh, misunne!
Klart man kan se på mannen selv om mann ikke har hund! Han er jo fantastisk!:love:

Furine sa for siden:

Han skal jo til Oslo også, Kitt! Men han kjem også hit eg bur, så då blir det faktisk Millan show på meg! :D Har bestilt billettar!

Kitt sa for siden:

WHAT???????:eek::w00t::w00t::w00t::eek:

Dette må jeg finne ut av! Takk for tips!:D

Deanna sa for siden:

Jeg tillater meg å sette en stopper for kaffediskusjonen: Man. Drikker. Ikke. Pulvekaffe.

Ferdig snakka.

Nerthus sa for siden:

Ikke teit nei - mannen er som sagt tidligere her helt SKJØNN! :cool:

Kanutten sa for siden:

Sambo og jeg har nettopp vært på elkjøp og kjøpt 40 dvd/bluray... Når skal vi få tid til å se dem?? BTW det er kjempetilbud på filmer på elkjøp! Løp og kjøp!! :p

Furine sa for siden:

1. mai i Oslo, finn det sikkert på billettservice eller noko? Det er info på heimesida hans også

Hegus sa for siden:

Hei. Kan noen forklare for meg hva som er forskjellen på ketosekuren å lavkarbo? Hva får man/får man ikke spise på lavkarbo vs ketolyse? :)

Hegus sa for siden:

Å så lurer jeg på hvordan man får inn den "vekt telleren/BMI telleren" som alle har under over allt der man skriver? Haha, det var litt innviklet, men er det noen som forstår hva jeg mener? :)

Kanutten sa for siden:

Ketolyse ER lavkarbo, men lavkarbo trenger ikke nødvendigvis være ketolyse..

Kråka ER en fugl, men fuglen trenger ikke nødvendigvis være en kråke??

Ketolyse er en av de retningene man finner under lavkarbolivsstiler. Det som kjennertegner den finner du HER.

Supera sa for siden:

Ticker Factory - en guide

Kitt sa for siden:

Mannen kommer til Oslo 11. mai fant jeg ut helt selv!!!
Og de dyreste billettene var utsolgt!:eek: 800,- stk og det er utsolgt mer enn 4 måneder før mannen entrer Spektrum!:eek:

Tror ikke jeg er villig til å betale 1200,- for 2 billetter heller, eller 2400,- om hele familien skal dra! :p Har veldig lyst, da!:)

Cherry sa for siden:

Hvordan VET man bare at man er gravid uten å gjøre en test. Sikre tegn? Hvordan bare visste dere det, dere som "bare visste det" før dere tok test?

Kanutten sa for siden:

Jeg bare visste det... Samt kjente en murring i underlivet. Jeg kjente det allerede etter en uke. Helt teit, men det skjedde likedan med nr 2. Men så hadde jeg full kontroll over mensen og følelser tilknyttet mensen i kroppen sånn i utgangspunktet.

Brimstone sa for siden:

Nemlig! :D

Carisma sa for siden:

Sprenging i brystene, doturer på natta, kvalme, feber, murring i korsryggen, menslignende smerter i underlivet. Ja, også manglende mens da.
Prøv å google gravid symptomer....

senorita sa for siden:

Høres enklere ut å ta en test.. Jeg har flere ganger trodd jeg var gravid, hehe :P Syns jeg følte både ene og andre av symptomene. Heldigvis null utslag på alle tester ;)

Cherry sa for siden:

Selvsagt er det lett å ta en test, men det jeg var interessert i var jo hvordan kvinnene bare visste det:p

Kanutten sa for siden:

Jeg bare visste det, fordi jeg kjente kroppen min såpass godt, og kroppen min var såpass forutsigbar at jeg visste når den var fruktbar. Derfor ble jeg også gravid ved første forsøk på begge ungene.
Vi brukte aldri prevensjon de seks første årene vi var sammen. Vi hadde tre-fire dager pr måned vi IKKE hadde samleie fordi at jeg visste at da var jeg mottakelig, men ellers gikk det greitt.

Deanna sa for siden:

Det sikreste tegnet for meg er at jeg prøver å fortrenge alle symptomene. :o

Carisma sa for siden:

Det går fint å ha det motsatte også, fullt utslag på symptomer og tester uten å være gravid.

langaard sa for siden:

:) Innbilt graviditet:D

Carisma sa for siden:

Jepp, meg og alle bikkjene :rolleyes:

Kanutten sa for siden:

:lol:

langaard sa for siden:

:stortsmil:stortsmil:stortsmil

Cherry sa for siden:

Hva var det Lindberg anså som ett "normalt" blodsukker? Syns jeg leste en plass at hans verdier var mye lavere enn standarden.

nellie sa for siden:

Jeg testa meg ihjel de fire første månedene vi prøvde å bli gravide, men den femte måneden så gadd jeg ikke teste engang, for jeg visste jeg var gravid. Eneste grunnen til at jeg visste det var at jeg fikk en grasal halsbrann og brått begynte å rape som en mann:p

TrillTrall sa for siden:

Første gangen skjønte jeg det da jeg reiste meg på bussen og kvalmen kom som kastet på meg, et under at jeg ikke spydde der og da! Var noen dager på overtid med mensen også.

Andre gangen visste jeg det et par-tre dager etter befruktning, selv om ingen tror meg når jeg sier det. Men den kvalmen, den hadde en spesiell "smak" var ikke til å ta feil av. :) Så selv om jeg testet negativt 3 dager før forventet mens var jeg temmelig sikker og den dagen mensen skulle kommet hadde jeg en svak strek på testen. :) Nå er det krapylet 10 år gammel og skal på sitt livs første Nyttårsball i kveld! :love:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.