Nerthus sa for siden:
Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)
Nerthus sa for siden:
Plukke tilfeldig nummer fra telefonkatalogen og prate litt med en fremmed? ;)
Starte masse interessante tråder på forumet? Skaffe seg flere venner? Ringe noen gamle? Be seg bort til noen du ikke har snakket med lenge? ;)
Cherry sa for siden:
HAHA :D
Jeg endte med å sitte i telefonen. Jeg takler ikke å sitte hjemme en fredag eller lørdagskveld i mitt nye liv altså. Jeg har blitt som de menneskene jeg ikke skjønte meg på før:p
Kanutten sa for siden:
Jeg tenker litt på alle dere her som lager så mye lavkarbo gotteri til jul. Blir ikke dere litt trigget av søtsmaken slik at det er lettere å havne gærnt igjen etter jul?? Jeg trodde noe av poenget med lavkarbo var å kvitte seg med sukkersuget?? Jeg bare lurer... :o For jeg hadde aldri klart å lage masse gotteri selv om det var lavkarbo og liksom bare forbeholdt det jula. Jeg har heldigvis ikke sukkersug, men jeg tør ikke friste det heller. :o
Photobscura sa for siden:
Jeg tror kanskje at når man er ganske ny i opplegget, så kommer behovet for å ikke skille seg ut i sosiale settinger, så man lager sitt eget sukkerfrie alternativ til jul sånn at man sklir litt inn i mengden,?! Og kanskje like mye om ikke mer, rett og slett for å unngå å sprekke. Har man et alternativ, så er det lettere å unngå å bare ta den konfektbiten, den pepperkaka, og så videre.
Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal lage f.eks issjokolade o.l til jul, men jeg er lat, og det har bare blitt med tanken, så jeg ender alltid opp med en skål nøtter og en nøtteknekker. Det holder lenge det :). Men klart det trigger noe. Det hender jo jeg spiser noe sukkerfritt, og det går bra om det bare er litt, men ved et visst punkt så påvirker det noe i meg, og skaper sukkersug.
Cherry sa for siden:
HURRA! Vi er flere som er det ja. Det meste blir som regel bare med tanken her:p
Anarko sa for siden:
Jeg har tanker om å lage noe lavkarbo godteri. Vet ikke om det blir noe av, men noe enkelt og godt, slik at jeg har noe å kose meg med mens resten av familien spiser sjokolade og gudene vet hva :) Jeg har ikke noe spesielt problem med søtsug egentlig. Jeg spiste noe mørk sjokolade for litt over en mnd siden, og ikke spist noe søtt siden da. Ikke trigget det noe heller. Jeg drikker litt fun-light saft. Men jeg føler sjeldent søtsug. Om jeg en sjelden gang føler for noe søtt så tar jeg cottage cheese med pittelitt bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, kanel og valnøtter. Syns det er kjempegodt. Men det er sjeldent jeg spiser det pga søtsuget egentlig.
Jeg er derimot avhengig av koffein...
ada-emilie sa for siden:
Når jeg leste fun light saft i forbindelse med godteri tenkte jeg på at man kan lage egen saftis med fun light saft om man har sånne plastikkbegere for sånt.
Supera sa for siden:
Jepp, men de blir hardere enn når man lager med sukkersaft. Men de smaker godt i alle fall.
Anarko sa for siden:
Jeg var på jakt etter slike begere i sommer! Men fant ikke. Hvor kjøper man slike?
drodla sa for siden:
Liker dem harde, jeg.
(Er det lov å si det, egentlig...?)
katten sa for siden:
Tupperware har 4 mini-begere for kr 99, trur eg. Dei er med lokk :)
Eg pla fryse rå-saft i begerene, lage til ei mugge saft og bruke begerene med lokk som isbiter. Når mugga er drukket opp, har som regel safta i mini-begerene tina litt, så då laga eg ny iskald saft på det som er oppi dei :)
drodla sa for siden:
www.delius.no/kjokkenredskaper/is/ice-pop-molds-light-blue.html
Supera sa for siden:
De finnes overalt, jo... Men det er mange dårlige versjoner. Det er ett must å ha skikkelig skål under isen, og så er det best å ha ett lite sugerør slik at man kan suge opp det som har dryppet ned i skåla også.
Noe sånt som dette bør du IKKE gå for etter min mening:
Det blir bare søl.
Men finner du noe slikt som dette, så er det gull:
ada-emilie sa for siden:
:)Jeg også. Det er jo bare en fordel, så varer de lengre.
Da jeg ikke spiste lavkarbo skrelte jeg bananer og puttet i fryseren. Det ble god is det!
Anarko sa for siden:
Oi, Aeryth, de på nederste bildet der ser jo bare fantastiske ut! Nomnom!
Btw, når dere er syke, syns dere det er best med kald eller varm drikke da? Jeg merker jeg hoster mer med varm drikke, sikkert siden det er slimløsende. Mens kaldt føles lindrende.
senorita sa for siden:
kroppen har vel ikke altfor godt av kald drikke.. Bruker den jo energi på å varme opp kroppen i tillegg.. Lunket er vel best, sånn egentlig.. husker jegble like forbauset da jeg bodde i spania og fikk "varmt" vann, dvs ikke nedkjølt.. Men det syns dem er helt topp, og da blir man visst ikke like varm, som om kroppen drikker iskaldt vann i varmen..
Forøvrig må jeg ha KALDT vann, lunka vann er bare æsj :S
Rin sa for siden:
Jeg kjøpte saftis-former på Ahlens i sommer, like til de på det nederste bildet til Aeryth - de har også et sånt lite sugerør. :p
Ooog jeg skal også lage litt lavkarbo-godt/kaker, men det er mest fordi det å bake til jul, i seg selv, er koselig. :o
Supera sa for siden:
Jeg har også de til venstre på det nederste bildet, men i andre farger. Hm, jeg aner ikke hvor mine er kjøpt da. Jeg tror det er noen jeg har knabbet fra moren min. :geip:
ada-emilie sa for siden:
Jeg drikker alltid kald drikke sammen med varm, jeg. Jeg liker det sånn og da blir det lunka i magen.
Fredrikke07 sa for siden:
Noen som har hørt wawel sukkerfri sjokolade? Kjøpte denne i går, veldig god,men lurer på hvor lovlig den er egentlig...?
lommerusk sa for siden:
Noen som vet hvor man får kjøpt slik te? :)
www.hellopro.co.uk/Ty_phoo_Tea_Ltd-18866-noprofil-2001321-83662-0-1-1-fr-societe.html
ada-emilie sa for siden:
Hvor kaldt skal det være i sånne frysebokser som finnes inni små kjøleskap? Og hvor kaldt er det i vanlige frysebokser vanligvis?
Kanutten sa for siden:
Vi har -19 i frysern og -10 i kjøleskapfrysern.
Kitt sa for siden:
Ser ut som om det har blitt snakket om den før her inne!
blåbær sa for siden:
Har aldri lagt merke til akkurat den, men de har hvertfall merket på helsekosten.
Idarull sa for siden:
Noen som har peiling på kropp og kan si meg om det er naturlig at ribbeina på venstre side stikker mer ut enn de på høyre? Det er de nederste ribbeina da. Kjennes nesten ut som jeg har ett ekstra ribbein :P
KarMa40 sa for siden:
Jeg har sånn, og omvendt på ryggen.
Asymetrisk brystkasse kalte de det på klinikken, jeg ble utredet for skoliose når jeg var ca 13.
Helt alminnelig, det er utslag av at alle er mindre symmetriske enn man tror. Noen har ett øye sm er større/mindre/høyere, skjev nese, en større pupp, ballene på skjeve...
De fleste må justere brillestengene fordi ørene er ulikt plassert osv.
Haha alle er skeive, de bare vet det ikke!:D:D
Jeg har også skjeive ribbein, de på høyre side står mer ut. Men jeg tror for min del at det ble sånn etter at jeg brakk en tro tre ribbein på den ene sida da jeg var yngre.
Idarull sa for siden:
Aha, så det er greit ja! Det er bra da :) jeg er asymmetrisk i kjeven eller hva jeg skal si, men biter skakt da. har aldri hatt reggis :P skoletannlegen mente det var nødvendig, men ble aldri noe av. tannlegen jeg har nå mente det var samme. det så greit ut :P
Det kommer ikke opp noe når jeg trykker på linken..
Kitt sa for siden:
Så dumt at den ikke virker!
Om du går på Utvidet søk og søker Wawel og Innlegg, kommer du til siden jeg prøvde å vise deg!:p
kennygirl sa for siden:
De har den på sunkost her jeg bor, men du kan bestille den her
Den med solbær er min favoritt :)
takk skal du ha:)!
Men jeg finner ikke ut hvor sunn den egentlig er alikvel...noe jeg har oversett kanskje:confused:?
drodla sa for siden:
Står det ikke noe på den?
langaard sa for siden:
Hei! Noen som kan svre på om det er normalt å ha ulik tykkelse på lårene? Jeg har ca 1,7cm foskjell! Er jeg helt unormal??:eek:
TrillTrall sa for siden:
Jeg har flere sett - fås vel på Nille, Jernia og Tuppevare? Men er vel helst sommervare antagelig.
TrillTrall sa for siden:
Vi har begge de to du linker til. :) Ungene liker begge og jeg synes det blir likye mye søl med begge.
TrillTrall sa for siden:
Hvis lårene dine alltid har vært sånn er det ikke noe å bry seg om. Men om de har blitt sånn nylig og det ene er f.eks. hardt / varmt / rødt så ville jeg tatt en tur til legen.
Jo , selvfølgelig:o, bare jeg som ikke aner om noe av det er "fy, fy".
Dette er ingrediensene:
sweeteners (latinol E966, acesulfame potassium E950), whole milk powder, cocoa butter, cocoa mass, emulsifiers (soya lecihthin and E 476), flavours, cocoa solids min 36%.
Pr. 100 g
52, 5 g karbohydrater
lactose 9,5 g
lactitol 38,9 g
starch 0,8
ada-emilie sa for siden:
Nei, det er vanlig å ikke være lik på begge sider av kroppen på forskjellige steder. 1,7 cm er lite. Har du sett de som sammenligner ansiktets to sider? De er hos alle ulike. Mange har forskjellig lengde på bena. Det er verre enn tykkelse fordi det kan gå utover ryggen. Den venstre puppen min er mindre enn den andre. Det er også vanlig. Rompa mi er heller ikke lik på begge sider.
Det finnes ikke perfekte kropper. Det er for at det skal bli plass til sjarm, vet du:)
Kanutten sa for siden:
Jeg fikk en sms fra ei venninne i går kveld litt over klokken 22 hvor hun lurte på hvordan det gikk med meg etc. Koselig sms. :love: Sambo skulle opp igjen klokken 03 i natt da han måtte på jobb klokken 04 så vi la oss tidlig; litt over klokken 21. Det vil si at jeg IKKE fikk lest denne sms´en i går kveld. Vel, etter et par timer, rett før klokken 24 fikk jeg en ny sms fra venninna mi hvor ho er omtrent sur og fornærmet for at jeg ikke svarte på sms´en hennes. "Hvorfor svarer du ikke når jeg sender deg sms og spør hvordan det går med deg?? Dette gidder jeg ikke!" :confused: :confused:
Dette har skjedd mange ganger at hun sender sms om kveldene når jeg har lagt meg og så blir hun fornærmet når jeg ikke svarer med en gang. Det føles nesten som om jeg har øyeblikkelig svarplikt overfor henne og jeg får et forklaringsbehov...
Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil jo gjerne ha sms fra henne, og jeg sender mange til henne også, men jeg krever ikke svar umiddelbart! Jeg føler jeg blir stresset..... :(
drodla sa for siden:
RING til henne og forklar hvordan du tenker rundt mobilbruken din.
Anarko sa for siden:
Vær ærlig og si fra. Hun kan jo ikke bli fornærmet for sånt. Jeg hadde nok blitt ganske så irritert på henne. Si i allefall i fra at dette ikke er ok. Hun må godta at du kan av forskjellige grunner være sen til å svare på meldinger.
Carisma sa for siden:
Jeg skal lage sukkerfri konfekt i kveld. Rett og slett fordi mora mi spurte om jeg kunne ta med noe av det. Og det syns jeg var en god anledning! :ja: Faren min har dia2 og hun er insulinresistent (selv om hun ikke vil inrømme det...), og har blitt mer og mer interessert i lavkarbo. Enhver anledning er en god anledning til å vise de gode alternativene som finnes! :D
Spesiellt nå som du er syk må hun vel forstå at du ikke er tilgjengelig til enhver tid? Skal du ha plikt til å ha med/på mobilen for å tekkes henne? Hvis hun ikke forstår vanlig folkeskikk i forhold til det, så bruk sykdommen som unnskyldning, at du trenger litt fred og hvile og ikke alltid er "på nett"!
Carisma sa for siden:
Leser i smart clubs kundeavis at de har egenprodusert tynnribbe. Har de virkelig alet opp grisene på bakrommet?? :confused::rolleyes:
Skulle tro det var plass til både fjøs og slakteri på Smart Club :D
Anne sa for siden:
Jeg kjenner igjen det med enkelte som ikke har forstått dette med vanlig høflig telefonbruk. feks at det er vanlig å ikke forstyrre folk etter et visst tidspunkt med mindre det er "fare" på ferde...Og vi risikerer jo å bli vekt iom mange bruker mobilen som vekkerklokke. Så den ligger jo ofte ved siden av oss.
Jeg kjenner også igjen dette med sovemønster;)...Mann legger seg også ofte tidlig...og da hender det jeg og gjør det.
Jeg har tatt det opp med venninna mi og hun skjønner det delvis. Hun skjønner ikke problemet med å sende sms sent...for hun har jo sin mobil liggende i stua iom de har fast tlf også. Noe ikke alle har. Vi snakket om det i et selskap forøvrig...og alle så nær som hun skjønte at det ikke skal ringes eller smses sent. Hun skjønner det også nå. Hun ble ikke fornærmet, bare forundret....:p
Så ta det opp med henne du.:klem:
Så vidt jeg vet, og har erfart, så funker alarmen på mange mobiler selv om den er slått av, ellers går det an å slå av både lyd og vibrasjon. Det løser dog ikke problemet med litt dårlige antenner hos folk, da ... :o.
Kanutten sa for siden:
Alarmen virker selv om batteriet er tatt ut... i allefall gjorde min det. jeg var nødt å slå av alarmen før jeg sendte den inn til service. :p
senorita sa for siden:
Jeg har også venner som sender melding til alle døgnets tider.. slitsomt. Søsteren min også.. kan sende melding midt på natten om noe som virkelig er helt uviktig.. Håpløst!
Spesielt siden jeg våkner av vibreringen på tlf, selv om lyden er av..
Rin sa for siden:
Hui. Har noen en link til en Gordon Ramsay-oppskrift på kalkun som involverer mye smør, og fyll av blant annet sitron og eple, som skulle være å finne på tv3 sine sider? :) (Jeg makter ikke å finne den, har ikke mer spesifikk info)
grotingeling sa for siden:
Er det denne du tenker på?
senorita sa for siden:
Lurer på hvorfor jeg plutselig ramlet ut av ketose i 2 dager nå :( merkelig.. Spist som vanlig...!! Kanskje det er fordi jeg spiste läkerol?? Kan ikke skjønne dette jeg.. spist kylling og fiskeboller i går, og var langt under 20 karber.. Og har spist sukkerfri pastiller før uten å falle ut.. Så dette var merkelig syns jeg. :/ ikke BITTELITT utslag engang ... hmfr :p
Cherry sa for siden:
Der har du synderen din. Fiskeboller er 5% fiskeavskjær (det de har til overs etter at de har tatt alt det gode spiselige til filet og andre ting), resten er mel, stivelse, og sånn der som ikke er spesielt bra. + Lakerol da.:p
senorita sa for siden:
jo men dem hadde 4,5 % karber bare?? :/ skjønner ikke... teller det virkelig ikke hvor mange gram karber man spiser?? Spiste bare noen få jo :-o
Senorita: Ikke heng deg opp i ketosticksene. Urinen din kan ha vært uttynnet pga vanninntak, de kan være defekte fordi lokket ikke er satt godt nok på, du kan ha vært i såpass aktivitet at ketonene er brukt opp etc etc. Dessuten vil du få de mest korrekte testresultatene om du måler minimum et par timer etter dagens siste måltid.
Om du spiser mindre enn 20 gram karbohydrater om dagen skal det SVÆRT mye til at du ikke er i ketose. Sticksene viser bare hva som skjer i urinen din, ikke kroppen forøvrig.
Cherry sa for siden:
4,5 PROSENT av HVA? Hvor mange gram man spiser teller, men det teller også HVOR karbene kommer fra. Og som photo sier, så kan det være ketostixene som ikke er helt nøyaktig.
Du spiste f.eks to fiskeboller? Hvor mye veier EN fiskebolle? Litt mer enn 100 gram gjetter jeg på, stemmer det? Så hvis det er 4,5% karber i en fiskebolle og den veier 150 gram er det 6,725 gram karber i EN fiskebolle. Når du spiser to kan du regne ut. Det påvirker blodsukkeret.
Uansett så har ikke fiskeboller noen plass i ett ketogent kosthold :), og det er det du har:)
senorita sa for siden:
det var en helt ny boks.. så kan ikke være noe galt med stixene..
senorita sa for siden:
Veide dem her nå.. ca 50 gram er disse, ikke så veldig store. jeg spiste 4 stk.. dvs skal det være 9 karber.. Er jo ikke så veldig mye det syns nå jeg da.. kylling er jo null karber i vel.. 4,5 gram per 100 gram syns ikke jeg er så mye heller. Har jo spist ting med mer karber i per 100g enn det :/ men må være fiskebollene som har gjort utslaget siden jeg ikke er i ketose.. Men stixene er nøyaktige tror jeg, for dem var uåpnet da jeg testet første gangen.. og helt splitter nye.. :( Jaja, i dag ble det ovnsbakt laks, så får se om det hjelper.. Skulle visstikke mye til før jeg er ute av ketose gitt :-o
Cherry sa for siden:
50 grma? Åja, jeg trodde virkelig de var tyngre :P
[LEFT]Det skal egentlig ikke så mye til for å gå ut av ketose, når man spiser ting man ikke bør spise. MEN, det betyr ikke så mye om du spiser 20 eller 25 gram karbohydrater, fordi kroppen bruker enda ketoner som forbrenning. Det er av samme årsak jeg sier, satt på spissen, at det ikke er nødvendig å gå i bakken om man spiser 15,2 karber istede for 15 karber. Og selv om man vipper ut av ketose så betyr det ikke at hele kuren er ødelagt lissom. Det er når man langer i seg lassevis med karber at man bør være bekymret.[/LEFT]
senorita sa for siden:
Ja jeg stresser ikke. I følge min kostholdsplan kan jeg ligge på opptil 50 g karbo, er bare jeg selv som har valgt å ligge så lavt. Spiser etter EAT jeg da.. Men jeg liker å være i ketose, og liker å følge med.. og lurte på hvorfor jeg falt ut siden jegtrodde jeg hadde spist lite karber.. Ja de fiskebollene her er smååå, de som kjøpes ferske er nok større. Hermetisk drit de her, hehe. Skal ikke spise dem igjen nei. Da får jeg lage selv :p
Carisma sa for siden:
I rekken av hjernedøde ting jeg tenker på: Hvilket navn er vanligst i din vennegjeng/omgangskrets?
Jeg fant nemlig nettopp ut at jeg kjenner minst 11 Linda'er, 5-6 av de omgås jeg jevnlig. :rolleyes:
Kanutten sa for siden:
Knut er vanligst hos meg.. Kjenner minst 11 jeg også..
Cherry sa for siden:
Hvorfor er det så vanskelig å stoppe når man først har begynt å spise av fenalåret?
vimsen85 sa for siden:
Maria, tror jeg. Kjenner nok en 12-13 Maria'er (eller sikkert flere, men det er de jeg omgås)
For det er GODT :sikle::love::hungry::hearts:
Cherry sa for siden:
JUPP :D
Er det noen der som kan ha noen slags peiling på hvilke butikker som KAN ha sånne lysgreiner med led-lys på (den ser ut som greiner med bittesmå lys på), hadde selvsagt innstilt meg på å gi en sånn i julegave og handlet da ikke før i siste liten og nå finner jeg pokker meg ikke sånne!
Carisma sa for siden:
jeg kjøpte på Europris. Ellers tenker jeg Clas Ohlson
Cherry sa for siden:
Clas Ohlson er ikke-tilstedeværende i grisegrendte strøk:p
Jeg prøver europris!
Hva kan forårsake røde prikker inne på det hvite i øyet? Jeg fikk en på venstre øye for kanskje en liten uke siden, den har begynt å fade. Men da jeg sto opp i morgest var det to på høyre. De er ca litt støre enn et knappnålshode, og knall rød, som blod.
Jeg mener og tror at begge gangene var etter inntak av alkohol, og jeg har sovet med sminken på :rolleyes:, men jeg kan ikke huske å ha fått sånne før.
TrillTrall sa for siden:
Fredrik. Aner ikke hvor mange Fredrik'er jeg vet om i alderen 10-20 år, mem jeg tror ikke jeg har fingre nok til å telle dem! Bare på trinnet til guttungen er det 4-5 stykker.
Furine sa for siden:
Vaks opp med veldig mange Silje rundt omkring i nærmiljøet... Trur det var veldig poppis i 1979-1980 i området.
Kanutten sa for siden:
Det er nok sprengte blodkar. Helt ufarlig og kan skyldes inntak av alkohol.
Derfor det er så populært i utlandet med clear eyes. Det får endel av disse karene til å trekke seg sammen slik at det ikke vises så godt dagen derpå hvis du har hatt deg ei kule.
ada-emilie sa for siden:
Hva kommer det av at voksne gjerne spiser til tross for influensa mens barn ikke gjør det?
ada-emilie sa for siden:
Vet noen om det finnes noen som har karbonadedeig med mindre fett i en den fra gilde som er på fem gram pr 100 gram? Er det magrere i en kjøttdisk?
ada-emilie sa for siden:
Forer man virus når man spiser sukker eller er det bare bakterier man forer med sukker?
senorita sa for siden:
Enda ikke i ketose.. flere dager nå.. jeg fatter det ikke :o Kjøpte enda til nye stix idag, just in case.. nei.. nada utslag.. :| Fatter ikke hvorfor, sukk.
Får bare vente noen dager til og sjekke.. om ikke det er hele forsyningen til det apoteket som er koko da ;p
Areola sa for siden:
Du har ikke mensen? Har hørt om de som ikke får utslag ved mensen!
senorita sa for siden:
Hmm jo jeg har mensen... kanskje derfor.. hms.. skjedde når mensen kom faktisk.. :-o Kanskje jeg får vente og sjekke over jul da :P
Zillah sa for siden:
Oj, så rart!
Lurer på kva dèt kan kome av?
senorita sa for siden:
ikke vet jeg, men jeg har spist likt som jeg har gjort i 3 mnd og da har jeg konstant vært i ketose.. og nå får jeg ikke utslag.. men det føles jo som ketose, og jeg har ikke skeiet ut LITT engang, og null utslag på stix.. trodde det var noe galt med stix og kjøpte nye idag og fremdeles null :|
Men jeg har ALDRI hatt det før, og jeg har hatt noen kuler før de siste par ukene :p ... Det har hendt jeg har fått rødsprengte øyer om jeg f.eks har sovnet med linser på, men dette var prikker, helt røde prikker, ikke tydelige blodårer. Nå har de to flytt sammen til en litt større, forsåvdt.
Et nytt spørsmål. En nerve på bærtur, hvor lang tid tar det før den "kommer seg på plass"? Jeg snubla på isen på vei hjem fra butikken tidlig i uka, slo hull midt på høyreleggen, men når jeg går så føles det som om muskelen på utsiden av benet veier mye mer enn resten av beinet, som om noen trykker hardt inn og drar ned når jeg tar et steg. Om jeg tar på det så er det numment, og om jeg trykker på området der jeg fikk sår, så kjenner jeg det på det stedet hvor den rare følelsen er. Håper noen skjønte noe av dette :p. Det er ikke egentlig vondt, bare underlig og litt irriterende.
langaard sa for siden:
Tror det kanskje kan være sprengte blodårer, noe som er helt ufarlig:)
Kanutten sa for siden:
Jeg er i planleggingsmodus for middagen på nyttårsaftenen.
Vi har spist ribbe og pinnekjøtt flere gang allerede, så en ny runde nyttårsaftenen går ikke. Så hva med kveite??
Har noen gode oppskrifter på god kveite?? Selv tenkte jeg på avkokt kveite..
Idarull sa for siden:
Hva kan jeg bruke 1 liter fløte på? Går ut på dato 31/12 og 1/1. Noe som kan fryses er kanskje best?
Kanutten sa for siden:
Lage iskake!!! Kan dessuten fryse fløte.
langaard sa for siden:
Frys ned fløten i isterningsposer:)
Kanutten sa for siden:
:ja: Jeg pleier kjøpe bein og koke kraft jeg fryser ned i isterningposer, knallkjekt!
Kanutten sa for siden:
Nå holder sambo på og rigger opp 8mm film og 16 mm film på lerret og en gammal maskin.... Hva slags unnskyldning kan jeg ha for ikke ville se??? :o
langaard sa for siden:
Det vanlige,FRYKTELIG hodepine:p
Idarull sa for siden:
Okei! Det hørtes kjekt ut det. Is klarer jeg ikke lage, den blir alltid enten for hard eller ikke hard. Bare tull :P blir ismaskin etterhvert.
TrillTrall sa for siden:
Men det er jo morsomt! Eksen hadde kassevis med lysbilder fra oppveksten sin og jeg vet ikke hvor mange timer vi tilbrakte med å se på dem. Syntes det var kjempegøy vi da. :)
Kanutten sa for siden:
:eek: Jeg vil da ikke se akkurat i dag sambo på sykkel tre år gammel! Jeg vil se en actionfilm!! :D
Carisma sa for siden:
Dette spørsmålet hadde jeg aldri trodd jeg skulle stille, men: Jeg prøver å finne en fagforening som passer meg, men hvilken?
Min bakgrunn er teknisk IT, men jeg jobber med salg. Føler det er mer riktig med noe som er teknisk forankret enn de som jobber kun med handel. Men vil gjerne høre tanker og erfaringer fra andre!
Kanutten sa for siden:
Jeg slapp!! Han fikk det ikke til å fungere!!! :w00t: :_plystre:
grotingeling sa for siden:
:lol:
Anarko sa for siden:
Kattene mine er så fulle i statisk elektrisitet, at det faktisk er litt småvondt å kose med de til tider. Må kamme de en del pga mye hår og at de røyter en del, noe som sikkert skaper en del.
Er det noe jeg kan gjøre for å få de mindre elektriske?
Kanutten sa for siden:
Da jeg hadde katter måtte jeg gå over til børster av svinebust fordi at det gnistret så fælt. Funka utmerket det! Ellers så ble jeg tipset om å spraye katta med litt vann tilsatt balsam... :o
vaskeklut sa for siden:
Og katta var enig? :D
Kanutten sa for siden:
:lol: Nope! De gangene jeg prøvde det måtte jeg dyppe børsten i balsamvann før jeg gredde katta.
Nerthus sa for siden:
NITO? Da må du ha ingeniørutdanning. Tidligere var det slik at det holdt med teknisk bakgrunn/arbeidsoppgaver, men jeg har hørt gjennom NITO på jobb at NITO har "solgt sjela si litt" for å kunne være med i Akademikerne og da ble plutselig kravene mye strengere for å bli medlem... Jeg er IKKE helt enig i det - selv om jeg selv er ingeniør :) (Dette må dog sjekkes opp - jeg har nemlig ikke sett det skriftlig fra NITO - men leder for NITO der jeg jobber nå kunne fortelle meg at det var blitt slik. ) Meget flotte forsikringsordninger, bra fagkurs, veldig bra tillitsvalgtkurs om man er interessert i slike ting. Har i tillegg god erfaring med rådgiverene sentralt i NITO fra omstillingsprosess i avdeling i Staten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.