langaard sa for siden:
Takk:) Da blir det middagen i dag:p:p
langaard sa for siden:
Takk:) Da blir det middagen i dag:p:p
Huldr sa for siden:
Tusen takk for svar, Furine :suss: Jeg tenkte på om det kunne være det at det var uttørket eller tett, men det er ikke så lenge siden jeg skrev ut noe med farge, mener jeg ... Vel, kanskje det begynner å bli noen uker siden når jeg tenker meg om :o, men er det for lenge? Jeg bruker den jevnlig til svart/hvite utskrifter, men det betyr kanskje at fargedysene eller skrivehodene likevel kan være tette?Jeg har skiftet svart patron, men selv svart/hvitt-bilder mangler detaljer når jeg skriver ut ... det var derfor jeg tenkte at fargepatronene kanskje også ble benyttet. Når jeg skriver ut testark er det ikke farger på det i det hele tatt, men det svarte mønsteret er som det skal være.
Håper virkelig ikke den må på service :(. Jeg har bestilt nye fargepatroner, for etter all rensen jeg har foretatt begynner de å bli ganske tomme ...
Det er Canon jeg har forresten ;)
Furine sa for siden:
Hihi, det var det eg trudde, at det var ein Canon (veit ikkje om andre har fargepatronene delt opp på samme måten). ;) Nokre veker burde ikkje vere nok til at dei skulle tørke, nei. Sorry, men no kjem eg med "Canon helpdesk-preik" - men det er fakta altså; brukar du originalpatroner? Om skrivaren framleis er under garanti ville eg ikkje brukt noko anna enn originalpatroner. Leverer ein inn på service og dei oppdagar at ein har brukt uoriginale patroner (ja, for dei kan visst sjekke slikt) så får ein ingenting på garantien. Er den for gamal for garanti har det jo ingenting å seie, men.. For å vere heilt ærleg så vil eg ikkje ha Canonskrivar sjølv. :o Har HP (men eg ville aldri ha kjøpt HP datamaskin - er litt farga av sambu - men skrivarane deira er bra), og har aldri hatt problem med den, sjølv om den har stått stille i eit halvt år mellom kvar gong eg har brukt den. Men eg har Canon kamerautstyr, og VELDIG nøgd med det. :ja:
Men det høyrest ut som det er trøbbel med dysene på skrivaren din, ja... Kjedeleg... I desse dagar er jo mange skrivarar ganske billige, men eg ville ikkje gått for den aller billigaste (om du må ha ny) for dei billigare versjonane er ofte meir grådige på patronene... Du kan jo alltids ta kontakt med Canon sin helpdesk på telefon eller epost og spør om råd. Ser at dei framleis brukar Serviceproffen (ja dei heiter det! :D) som verkstad. Lykke til i alle fall, kjedeleg når teknikken sviktar.
Huldr sa for siden:
Uh-oh ... Ikke originalpatroner nei :o. Igjen streifet det meg før du svarte at det kunne bli trøbbel av det ... Kjøpte den i mars 07, så det er i alle fall innenfor reklamasjonstida, men da spørs det om det er noe å gjøre med, ja :(. Jeg kjøpte den fordi den hadde bra scanner (kan kopiere dokumenter inn på pc) og valgte Canon fordi den hadde separate patroner, sånn at jeg kunne bytte ut en og en. Den kostet 1300, ikke av de aller billigste, har hatt billig-skriver før og vil ikke ha det igjen :nei:. Men jeg har jo ikke så overvettes god råd heller at det gjør noe, så veldig kjedelig om jeg ikke kan bruke den mer ...Noterer uansett HP-skriver bak øret, skal kjøpe pc også over jul, så kanskje jeg trenger noen råd igjen da :D. Jeg har hatt Pentax som min favoritt når det gjelder foto forresten. Men har ikke digital speilrefleks ennå, så vet ikke hva jeg kommer til å gå for der (har Panasonic Lumix kompakt). Har forsåvidt hørt mye pent om Canon :ja:
Supera sa for siden:
Når vi snakker om skrivere, jeg hørte nylig at skrivere er laget for å gå i stykker. :geip: Særlig blekkskrivere. Det var en som hadde skrudd opp sin etter at den gikk i stykker, og han fant ut at det var en pute (eller noe sånt) som ble våtere og våtere jo mer blekk som kom på. Da den ble våt nok, så kortsluttet den skriveren!
Huldr sa for siden:
:eek:Ja, det er mye juks og bedrag ... den første skriveren jeg hadde var en billig-skriver (6-700 den gangen) som det bare ble tull med, og jeg fikk ikke brukt den særlig mange ganger. Jeg fikk tilbud om ny skriver kostnadsfritt, men uten blekkpatroner i. Det var jo omtrent like dyrt å kjøpe patronene, så jeg takket nei, jeg ...
Elektriske og elektroniske produkter i det hele tatt er vel konstruert for å i hvert fall ikke holde lenger enn reklamasjonstida på fem år ... En gammel vaskemaskin eller et gammelt kjøleskap kunne holde i 30-35 år, men nyere ting, nei. Bra vi har såpass lang reklamasjonstid som fem år i hvert fall!
vimsen85 sa for siden:
Det var jo og en sånn chip i skriverne som gjør at de slutter å virke etter et visst antall utskrifter, men det finnes et program som man kan laste ned for å nullstille denne chipen. Så det på den dokumentaren som gikk på nrk. Den finnes på netttv.
Huldr sa for siden:
Takk for tipset, Vimsen! :) Det er vel ikke det som er galt her, siden den svarte funker fortsatt, men bra tips :ja:
Huldr sa for siden:
Har du en link eller litt mer info? Fant ikke noe. Lenge siden den gikk?vimsen85 sa for siden:
Her er linken. Men programmet er bare tilgjengelig til tirsdag: www.nrk.no/nett-tv/klipp/688543/
senorita sa for siden:
hvor lang tid tar det fra etter at vannet har gått, til at man føder? sånn ca. da :p
TrillTrall sa for siden:
Umulig å si. Første gangen for meg tok det 27 timer fra vannet gikk til ungen var ute. Andre gangen måtte de ta vannet og da var vel ungen ute etter 3 timer.
Kanutten sa for siden:
Mine skvatt ut under to timer. Det gikk veldig fort. Jeg lå på fødebenken og løste kryssord da sistemann ble født.
senorita sa for siden:
såpass :o har en venninne som ligger på sykehus nå.. fått modningspiller i 2 dager og så drypp og nå gikk vannet nettopp.. så håpet jeg kanskje skulle få dra på babybesøk i morgen :D
TrillTrall sa for siden:
Jeg trengte en modningspille og da gikk det vel ca. 12 t før ungen var ute. :)
senorita sa for siden:
ok.. hun har fått 3 piller, og drypp nå.. så håpe det blir baby til i morgen da :)
Kanutten sa for siden:
Ofte når jeg drømmer så kan jeg forstå drømmene mine, eller jeg har drømt dem før. Men i natt drømte jeg noe jeg aldri har drømt før.. Aldri vært i nærheten av en drøm ala denne. Så hva betyr den? Kan noe fortelle??
Jeg drømte at jeg gikk i en bank for å be om lån. Alt var ok og papirer skulle underskrives. Men mannen i banken henter noe på printeren ser jeg at blodårene på hendene blir skarpe rød i fargen. Den skarpe fargen i årene nærmer seg fingrene. Plutselig begynner jeg å blø fra alle fingrene. Blodet pipler fort og ekte blodrødt.
Blir skeptisk jeg...
Nerthus sa for siden:
Blod
Rødt blod er først og fremst et tegn på liv, energi og vitalitet. Men det kan også symbolisere sykdom. Drømmer om blod kan også være en oppfordring fra underbevisstheten om å bruke energi positivt, til andres og din egen glede.
Ikke bli skeptisk til "rare" drømmer - jeg ELSKER mine rare drømmer (og tro meg... de ER utrolig rare!). En periode jeg slet med depresjon gikk jeg til en terapeut/healer, og han brukte mine drømmer til å "avgjøre" dagens tema. Det er det kuleste jeg har gjort i hele mitt liv! Jeg drømte ting som han kunne si symboliserte at jeg feks hadde opplevd slik og slik når jeg var liten - noe jeg ikke husket. Jeg fortalte mamma om dette - og hun ble helt blek - og kunne fortelle meg om ting jeg ikke husket, i dette tilfelle om såkalte "venninner" som ikke behandlet meg bra - gjentatte ganger.
Kjøp deg en drømmebok! I dag bruker jeg drømmene mine til å hjelpe meg med å se på ting jeg bør jobbe med, eller tenke gjennom :) Underbevisstheten er en fin veileder spør du meg!
senorita sa for siden:
jeg har en sånn drømmetydningsbok og uansett hva jeg drømmer så går det tilbake til sex i følge den boken.. HEHE :P freud :P
Kanutten sa for siden:
At underbevisstheten veileder vet jeg... Jeg har tolket mange matematikk og fysikkoppgaver oppgaver på den måten. Og andre drømmer jeg har drømt har jeg klart konkretisere, men denne skjønner jeg ikke.
Jeg har ALDRI drømt noe lignende tidligere. Og jeg husker bare hvor skremt jeg ble av å se at blodet piplet ut. Den følelsen hadde jeg fremdeles da jeg våknet. Blodet piplet hele tide utav alle fingrene.. Jeg måtte sjekke fingrene da jeg våknet.. :o
Cherry sa for siden:
Lurer på hva som er sterkt nok til å holde fasongen på håret mitt gjennom en hel kveld ute!! ?
vimsen85 sa for siden:
Bør man ta tilskudd av kalium? Jeg leste en plass at mange får i seg for lite kalium og kan bli syke av det. Mener kanutten og har snakket om kalium flere ganger. Men er kalium farlig dersom man tar det uten å ha behov for det?
vimsen85 sa for siden:
hahaha. Jeg tror ikke jeg skal undersøke hva mine drømmer betyr, jeg.. :rolleyes:
Kanutten sa for siden:
jAjA
Bør man ta tilskudd av kalium? Jeg leste en plass at mange får i seg for lite kalium og kan bli syke av det. Mener kanutten og har snakket om kalium flere ganger. Men er kalium farlig dersom man tar det uten å ha behov for det?
JA! Det kan føre til hjertestans!
senorita sa for siden:
hvordan vet man om man får for mye eller for lite da? :S
kennygirl sa for siden:
Den gule got2be hårsprayen er helt fantastisk. tror den heter got2be glued - det sier vel sitt :p
Kitt sa for siden:
Da går man til legen sin og ber om å få sjekket elektrolyttene!:)
Na, K, Ca, Kl etc.
Så tar men en blodprøve og etter ca en uke vet man om man trenger tilskudd av noe sånt!:D
senorita sa for siden:
aha.. jeg har hatt mye mer krampe i beina og sånn etter jeg begynte på lavkarbo.. men jeg tar magnesium og d-vitamin og udo's choice.. noe mer jeg burde ta? :P
vimsen85 sa for siden:
Kan det føre til hjertestans å ha for lite eller for mye?
Ja, det var det jeg skulle for sånn 3 mnd siden. Men har enda ikke skaffet meg fastlege. Kanskje jeg skal gå til min fastlege i Tromsø neste gang jeg reiser dit :p
vimsen85 sa for siden:
Jeg tenkte å lage leverpostei i morgen. Kjøpte lever i dag på impuls (ja, jeg har rare impulser). Har alle ingrediensene bortsett fra sardiner. Alle oppskriftene jeg har funnet har sardiner i seg. Noen som vet om de er livsviktige for leverposteien?
Zillah sa for siden:
Nei, slett ikkje, ansjos / sardin /whatever er bare for smaken si skuld, og det er ikkje alle som liker den smaken heller, blir sikkert heilt fint utan. Eg har aldri laga leverpostei m fisk i.
Carisma sa for siden:
I følge droemmetydning.com:
[CENTER]Låne[/CENTER]
[LEFT]Lånte du noe bør du spørre om å få mer støtte fra dine pårørende eller venner.
[font=Arial][/font] [/LEFT]
[CENTER]Papir[/CENTER]
[LEFT]
Et hvitt papir uten skrift betyr en ny start i livet. Offentlige skjemaer betyr problemer med ligningskontoret eller en annen offentlig etat. Står det noe på papiret er nok det som står der det mest vesentlige. Hvis papiret ikke er hvitt må du se på hva fargen symboliserer. [/LEFT]
[CENTER]Blod[/CENTER]
[LEFT]Blør du er dette en advarsel mot konfrontasjoner med familie og venner, eller at noen tapper din energi. Ser du blodflekker kan du få problemer med en fiende. Blod kan også bety livsglede. Blir du redd blodet ønsker du ikke å vite sannheten. Er det noen andre som blør kan de trenge hjelp. [/LEFT]
[CENTER]Blodårer[/CENTER]
[LEFT]Blodårer betyr generelt dårlige nyheter om venner. [/LEFT]
[CENTER]Frykt[/CENTER]
[LEFT]Frykt kan bety usikkerhet eller fobier i ditt virkelige liv. Overvant du frykten i drømmen vil du også overvinne usikkerheten eller fobien i det virkelige liv. Frykt kan også bety at det er noe du ikke skjønner, og som du dermed er redd for. Plutselig frykt symboliserer uventet suksess. [/LEFT]
Nerthus sa for siden:
Litt mer om drømmetydning:
Du drømmer at du er i banken og låner penger - og så begynner du å blø ut av fingrene.
Dette med drømmetydning er veldig individuelt. Drømmetydningsbøker er i utgangspunktet veiledende, fordi det har ofte med din historie å gjøre, dine tidligere erfaringer og opplevelser. Hjernen din bruker bilder som kan bety EN ting for deg - og en helt annen ting for andre.
Hvis JEG hadde drømt denne drømmen, ville jeg nok ha tenkt at et lån som gjør at fingrene mine blør kanskje betyr at jeg er bekymret for at jeg vil klare å betale lånet uten at det drar alle pengene utav hverdagen min og gjør at jeg blør? ;)
I ditt tilfelle - hvis du ikke har tatt opp lån - kanskje du er i en situasjon hvor du føler at det du har fått/lånt koster deg for mye å "betale" tilbake? Det kan være en tjeneste feks? Bare du vet ;)
Blod er energi - er det noe eller noen som drar mer energi utav deg enn nødvendig?
Min oppfatning og det jeg har lært om drømmetydning er at drømmene ikke "spår" ting vedrørende andre mennesker - det handler kun om deg selv. Feks drømte jeg om en fæl mann som kuttet strupen til alle rundt seg - jeg var livredd i drømmen. I gjennomgang av drømmen med min terapeut - lærte jeg at det like godt kan bety at jeg "struper" meg selv, jeg får ikke sagt det jeg ønsker å si, jeg er redd for å være ærlig, jeg føler meg låst og tvunget til taushet - selv om det er jeg selv som velger å være taus.
En venninne av meg som hadde opplevd overgrep som 16 åring drømte om en bjørn som forfulgte henne i drømme ofte, hun ble anbefalt å tenke før hun sovnet at om drømmen kommer - stopp opp (i drømmen) - snu seg mot bjørnen og si: jeg er ikke redd deg! Hun gjorde dette, og drømte ALDRI den drømmen igjen! I dette tilfellet representeret ikke bjørnen overgriperen - MEN den delen i henne selv som slet med skam og skyld etter hendelsen...
Min personlige erfaring er at drømmer er min lille hjelper i hverdagen til å takle og behandling inntrykk i livet mitt. For min del hjelper de meg også med å tenke gjennom ting jeg ubevisst sliter med, slik at jeg kan løfte de opp i bevisstheten og se på de der.
Fint tema - jeg elsker drømmene mine - selv om de av og til er helt sinnsyke og ikke kan deles med noen andre ;)
Huldr sa for siden:
Så kult at du er opptatt av drømmer, Nerthus - det er jeg også :) Jeg er enig med deg i at drømmespråket er individuelt. Og sånne "spådomstolkninger" har lite for seg, tror jeg.
Kanutten, jeg tenker at det handler om helsa di og bekymringene rundt det. Ikke ta det som noe skummelt som kommer til å skje deg, drømmer er i stor grad en måte å bearbeide følelser på, og du har sikkert mange følelser av redsel og bekymring. Jeg ville tatt utgangspunkt i det Nerthus skriver og prøve å finne ut hva drømmen vil gi deg av veiledning :)
vimsen85 sa for siden:
Det var vel ansjos det sto ikke sardiner. Same same, but different :p Da lager jeg uten :)
Huldr sa for siden:
Takk for link :)Supera sa for siden:
Jeg har sett denne jeg også nå, og det var tydeligvis den dokumentaren naboen hadde sett. Han snakket også om lyspærene. Men for en øyeåpner av en dokumentar!
Anarko sa for siden:
Jeg er tenkt å lage leverpostei uten løk i til min mor, siden hun er allergisk. Men hva trenger jeg egentlig av ingredienser og kjøkkenutstyr for å få det her bra? Jeg har en blender, som jeg bruker til smoothies. Men bortsett fra det lite elektrisk utstyr :)
vaskeklut sa for siden:
Hvor lang tid tar det egentlig før en betennelse i spiserøret blir bra? Har gått på somac 40mg i en måned nå, men lite bedring..
christine76 sa for siden:
Jeg ble bra nesten med en gang jeg begynte med somac. Så jeg tror ikke det skal ta så lang tid før det begynner å virke om det har effekt på deg. Men mener å huske at jeg begynte på 80mg og så trappet ned etter hvert. Nå bruker jeg 20 mg forebyggende hele tiden og det holder.
vaskeklut sa for siden:
Vel, jeg ble litt bedre til å begynne med. Men nå er jeg tilbake til å ikke klare å spise igjen.. Sukk, jeg er så lei! Vil bli frisk nå:mad:
Da tror jeg at du bør ta turen tilbake til legen for enten å prøve med høyere dose eller en annen medisin, for jeg tror det skal virke ganske raskt altså.
:klem: Det er helt forferdelig å ikke kunne spise på grunn av betennelse i spiserøret, masse sympati herfra. Har du spiserørsbrokk forresten eller er det en annen grunn til at du sliter med betennelse?
vaskeklut sa for siden:
Ja, har fått time på fredag, så får høre da :) jeg har mellomgulvsbrokk i tillegg til betennelsen ja. Kanskje det spiller inn litt mer enn jeg trodde? o.O
Det er jo brokket som er roten til problemet, altså grunnen til at det kommer magesyre opp og lager betennelse.
Var det at jeg fikk de problemene med betennelse og å ikke kunne spise som endelig motiverte meg til å gå ned i vekt. Med det at jeg har mindre press på magesekken på grunn av vekt og med somac fast så har jeg ingen problemer lenger. Og det er helt utrolig å tenke på når jeg for et år siden nesten ikke kunne spise i det hele tatt.
vaskeklut sa for siden:
Seriøst, må jeg gå med dette fram til jeg er ferdig å gå ned i vekt?! Oh my.
vimsen85 sa for siden:
Bare hyggelig :)
Mhm. Ble ganske irritert. Tenk å ødelegge planeten kun for å tjene mer penger. Jeg vil ha en sånn lyspære som på den brannstasjonen. Den varte jo i over 100 år.
Jeg lagde den i foodprosessor. Lagde ganske stor porsjon av en oppskrift der det skulle være lammelever. Synes den fikk ganske markert leversmak. Men den var god på knekkebrød med mye majones og agurk på. Mulig gris/okselever har mildere smak? Jeg brukte en oppskrift med medisterdeig i. En annen oppskrift jeg så skulle det være ister eller flesk i. Ellers var det smeltet smør, fløte, egg, ingefær. Jeg hadde også i pepper og bacon. Skal legge ut oppskrift på bloggen tror jeg. Skal prøve å ta et ok bilde i morgen..
Det tror jeg ikke. Jeg merket bedring før jeg kom til den bmien som du er på nå altså. Og uansett så skal medisinene ta knekken på betennelsen
Kanutten sa for siden:
Jeg har tenkt og tenkt... Jeg har kommet frem til at lånet er det samme som om at jeg trenger medisin av noe slag for å bli frisk... Legene HAR en sterk mistanke om hva som feiler meg, men de prøvene jeg tok denne uken skal bekrefte eller avkrefte det.
Derfor blødningen fra fingrene.. Akkurat i det jeg TROR at ting ordner seg og jeg skal "underskrive" (få medisin) noe som skal fikse fremtiden for meg så begynner jeg å blø. Og jeg klarer ikke signere. Jeg har en stygg mistanke om at det ikke ER det legene tror og har testet meg for som feiler meg. Så i stedet for å få trygghet i neste uke når jeg skal på sykehuset vil jeg sannsynligvis bare få vite at ting er fremdeles uavklart og jeg tappes for ytterlige krefter.. Jeg har nå maks 4 timer hver dag jeg klarer være på beina så fremst jeg ikke er aktiv når jeg er oppe, da er tiden enda kortere. Jeg ligger i senga ellers. :mad: I såfall er det ny runde med utsjekking for ME. :mad:
vaskeklut sa for siden:
Ok, takk for mange gode svar :klem:Skal spørre legen på fredag!
Kanutten sa for siden:
Hyperkalemi: for mye kalium, kan føre til hjertestans
Hypokalemi: for lite kalium, gjør deg mest superslapp, prikkinger hist og her og følelse av nummenhet.
vimsen85 sa for siden:
Takk! Må se å få meg en lege og få tatt litt blodprøver. Jag bare liker de ikke så veldig.. :p
Cherry sa for siden:
Er det bra eller dårlig når folk du ikke har sett siden du var ca veldig stor og som ikke ikke likte deg spesielt godt da, mest blir stående og gape og glåne på deg?? :p
Skautrollet sa for siden:
Tror det er bra Cherry, h*n er nok bare misunnelig / imponert ;-)
Photobscura sa for siden:
Hah! Kjenner meg igjen. Dra det til din fordel, og bare strål på høyeste styrke og la dem stå der og gape og glåne ;). Jeg ser på meg selv som en 'late bloomer', og vi som blomstrer sent er også de siste til å visne ;).
Mer enn en gang har jeg opplevd å få høre det, at jeg er så flott nå av folk jeg vokste opp med som aldri var særlig kule mot meg i oppveksten, og da synes jeg det er helt greit å parere med et "åh, var jeg ikke flott før, altså?!". Høhø.
Cherry sa for siden:
Jeg tror jeg stråler mye. Jeg får daglig høre hvor annerledes jeg har blitt som person, mye mer utadvent og imøtekommende og alltid smilende:p
Jeg får også høre daglig hvor flott jeg er, hvor pen jeg er, og jeg blir jo plystra etter på gata f.eks. Jeg har opplevd mannfolk som sier "wow wow wow" når jeg kommer, menn som blir store i øynene av å se meg, og menn som dilter etter meg. Jeg blir invitert hjem til sengs av fulle menn minst 10 ganger på en kveld på byen og jeg blir invitert på date minst en gang i uken. Klart jeg begynner å tro at jeg faktisk ER grei å se på og at det hjelper på utstrålig og selvsikkerhet :D:p.
Aberet er jo at jeg liker oppmerksomheten så altfor mye:rolleyes::p
Herlig! Nyt det, høres jo ut som du har en fin tilnærming til det også, det er jo forskjell på å glede seg over oppmerksomhet og vokse på det, enn å være en såkalt valideringsh*re som fisker og fisker for å overkompensere et manglende selvbilde (litt sensurert der, for det er et himla stygt ord, men du skjønner sikkert hva jeg mener).
ada-emilie sa for siden:
Verre enn å være en valideringshore er å ikke engang tro hun er verdt litt oppmerksomhet og bare gjemmer seg. Ingen stygge ord om noen. Alle som virker rare har bare et uoppfylt behov de prøver å fylle på en dum måte.
Carisma sa for siden:
Oj.... :flau:
ada-emilie sa for siden:
Avokado har masse kalium.
Kanutten sa for siden:
Bananer er den beste..
Carisma sa for siden:
Ikke på lavkarbo! ;)
Huldr sa for siden:
Juhu! Jeg har fått igjen alle fargene på skriveren! :heia: Det måtte nye blekkpatroner og en god del rensinger før alle fargene var på plass igjen, men nå er de det :D
Bra den dokumentaren forresten. Visste om en del fra før, men det var ganske rystende å se de søppelbergene som sendes til Afrika. Det med nylonstrømpene har jeg irritert meg over! Jeg kjøpte noen utrolig gode og holdbare strømpebukser i fjor, men i år var de samme strømpebuksene lagd av et mye dårligere materiale ... :rolleyes:
Supera sa for siden:
Kjøp noen med høyere den. Jeg har en med 20 den og den har jeg brukt 5-10 ganger nå og den er like fin. Jeg fant den på Kiwi, så det er ikke vanskelig å få tak i.
Huldr sa for siden:
De var 50 den, bruker sjelden mindre enn det. De ryker ikke med en gang, men er ikke like gode å ha på som de i fjor, og jeg ser at de kommer til å gå i stykker mye fortere, for de er ikke så elastiske/myke. De er også fra Kiwi (Pierre Robert). De har mange forskjellige innen samme merke - en av typene jeg kjøpte var mye mindre i størrelsen til tross for at det sto samme størrelse som de andre, og den gikk i stykker i skrittsømmen første gang jeg brukte den.Men det høres ut til at de i 20 den er bra, da :ja: Ikke sikkert at kvaliteten bare har sammenheng med deniertallet heller.
Uansett er det irriterende å måtte kjøpe stadig nye strømpebukser når de kunne holdt mye lenger enn de gjør ...
vimsen85 sa for siden:
Har sett flere dokumentarer fra Accra (Ghana). Det er helt forferdelig. Mye av det søppelet de får har gjerne klistremerker fra butikken der det står returdato og at den er ødelagt og farlig søppel. Derfor prøver jeg å ikke få så mye sånn søppel. Bare dumt jeg ikke er teknisk anlagt så jeg klarer å fikse ting selv. Men google er en bra ting ;)
Men nå skal jeg stikke til LONDON!
Ha en nydelig dag alle sammen <3
Furine sa for siden:
Herleg, Frøy! Originalpatroner no da, eller? ;)
Huldr sa for siden:
Jaaa! :D Nei, jeg hadde allerede bestilt da du sa det :) Men er det noen vits i å gå tilbake til originalpatroner (med tanke på reklamasjonsrett) nå som jeg har brukt uoriginale? Vil det "viske ut" sporene etter de uoriginale?Jeg synes de har fungert bra hittil, nemlig. Jeg tror de rett og slett hadde gått tomme uten at det ble registrert, og at det var derfor det ble tull. Det er jo litt dumt forsåvidt. Og originalblekk er nok bedre hvis jeg skal skrive ut på fotopapir ...
God tur til London, Vimsen!
Furine sa for siden:
Nei, kanskje ikkje... Men den gamle helpdeskreven i meg MÅ jo berre reagere! :D Det gjekk jo fint, til slutt!
God tur Vimsen! London er fin julepynta!
Carisma sa for siden:
De er jo laget av samme materiale som seilene på seilbåter, og skal egentlig kunne holde evig. Husker vi lærte det i markedsføringa på skolen. Det ultimate eksemeplet på hvordan tjene penger på noe som egentlig er evigvarende :rolleyes:
Supera sa for siden:
Oi, 50? Trodde 20 var ganske høyt, det var det høyeste jeg fant på Kiwi og så virket den så robust. Der ser dere hvor mye erfaring jeg har med strømpebukser. :geip: Denne strømpebuksa var kjøpt i fjor, så det var kanskje av dem med bedre trådkvalitet enn nå? Det er Pierre Robert, ja.
Absolutt irriterende at de gjorde tråden svakere. Vi kunne kjøpt én og så hadde den holdt i åresvis til tross for daglig bruk. Man kunne jo taue en bil med de første for søren!
Carisma sa for siden:
20 er vanlig "penstrømpebukse". Jeg har 50, 60 og 80 i de jeg bruker på denne tida. Men 20 når jeg skal pynte meg :ja:
For oss kjole- og skjørtejenter som går i strømpebukser/stilongser fra høst til vår er tjue den litt i tynneste laget, ja. Jeg må alltid le når noen i olabukse spør meg om jeg ikke fryser, når jeg faktisk står der i en tjukk ullstrømpebukse, gjerne med en ullmamelukk over, og et par tynne ullstrømper med et par tjukke over som gjerne når til knærne. Lurer på hvem som fryser, om ikke de som kler beina sine i bomull :p.
Carisma sa for siden:
Jeg lurer på om ikke flere kan komme med gode argumenter på denne diskusjonen i bloggen til Dreamy jeg? lenabeatrice.net/mat-og-helse/ferry-food/
For å være ærlig, så vet jeg ikke helt hva jeg synes om diskusjonsteknikken din der, Carisma ... Ikke at han Håkon er det spøtt bedre. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare latt det være. Det siste Elnilso skriver der er jeg forøvrig temmelig enig i.
Med det sagt, så vet du at jeg er enig med deg i det du sier, jeg vet bare ikke om måten du sier det på gagner noen ... Sorry at jeg ikke kunne være til mer hjelp ... :o
Cherry sa for siden:
Kjøper aldri de vanlige tynne nylonstrømpebuksene. De rakner jo før jeg har åpna pakken! :p
Men kjøpte ett par sorte slim-fit strømpebukser på Lindex. De har vart og vart og vart. Men så gikk det hull i ræva av alle plasser, på den her på lørdag, så nå må jeg ha nye, og det passer fint, fordi jeg liker å kjøpe klær :)
Cherry sa for siden:
Åhh, takk..lissom.
Ja, ikke alt, altså. Og ikke det siste han skriver ...
Zillah sa for siden:
Eg lurer på dette med å legge ut bilder/film på nettet.
Så vidt eg forstår har ein ikkje lov til å offentleggjere bilder eller film av andre personar utan samtykke (og ein er vel gjerne ekstra strenge når det gjeld mindreårige). Gjeld dette uansett kva samanheng bildet/filmen er tatt?
Eg har til dømes tatt opp eit filmklipp av orkesteret der jenta mi spelar, under ein konsert på offentleg stad tilgjengeleg for alle som var interesserte. Kan eg publisere denne på heimeside/blogg/facebook osv eller er dette ulovleg? Og dersom ja til det første, er det prinsipiell skilnad på ein slik situasjon som skissert vs eit opptak av orkesteret under lukka øving?
Carisma sa for siden:
Ja, jeg satt på jobb og var keen på å provosere. Men jeg ser uansett ikke sekt-linken de henviser til. Og det er vel ikke første gang jeg syns de to er udregelige i den bloggen. Det "beste" syns jeg er at de stadig henviser til bloggeier som dum, idiotisk og fanatisk. I hennes egen blogg. Det er litt som å gå hjem til folk og banke de opp og slenge dritt :rolleyes:
Anarko sa for siden:
Jeg er ofte syk(forkjøla osv).. OG jeg dusjer hver dag. Kan det være en sammenheng her? Er bare så glad i å føle meg ren... Tar tran.
Hva er "reglene" på det her?
TrillTrall sa for siden:
Neppe. Jeg dusjer også stort sett hver dag og er veldig sjeldent syk. Men det kommer jo an på om du skrubber hele kroppen fra topp til tå med sterk såpe eller om du bare vasker deg lett på "utsatte steder" kanskje?
Furine sa for siden:
Er det frekt å sende ein epost til sjefen og spørje kva mattype som blir servert til lunsj på huset i morgon? Eg har ikkje lyst å tryne i karbofella heller, dersom det er baguettar som blir servert...
Ignite sa for siden:
Jeg synes dette er helt greit. Stusser derimot over sjefen som ikke sjekker om folk har intoleranser etc...
Furine sa for siden:
Ja, det er jo eit poeng, Ign!
ada-emilie sa for siden:
Er det noen som har turt å pelle av pålegget og bare spise det?:) Den får en stjerne i boka av meg, for mot.
Kanutten sa for siden:
Det har jeg ofte gjort når det kommer "medisinmenn" på besøk på jobb og disse har med påsmurte baguetter/snitter. De kan sitte der og gape så mye de bare vil, men kollegaene mine er vante med at jeg gjør det og jeg forsyner meg aldri med mer enn hva de andre gjør.
Camomilla sa for siden:
Da fortjener jeg stjerne :D Jeg var på julebord forrige helg, og før bussen gikk ble det servert baguetter. Jeg spiste salamien og eggesalaten, og kastet resten. Følte meg litt flau, men veldig stolt over at jeg greide det. Hadde vært så surt å sprekke på en BAGUETT, lissom - jeg som ikke synes det er spesielt godt en gang :o
ada-emilie sa for siden:
Så tøft av deg. Når du kan gjøre det er det lettere for meg og andre å gjøre det samme.
Carisma sa for siden:
Ikke på ting jeg har fått servert, men det har hendt jeg har kjøpt ferdigsmurt og spist bare pålegget. Hvis jeg hart hatt dårlig tid og det ikke er noe annet f.eks.
Vi hadde julelunsj på tirsdag, og det var full julemiddag med ribbe, mediskterkaker, pølser, surkål og poteter. Jeg spiste ribbe og surkål. Da tok ikke de som satt ved siden av meg potet heller, for det viste seg at egentlig likte de det ikke, men følte de måtte spise det. Så jeg brøytet vei for å tørre å ta egne valg om ikke annet :D
Furine sa for siden:
Eg har gjort det også, ja. Men om det var bestilt så og så mykje med baguettar til dømes (og kanskje då ikkje so mykje overflod) så føler eg ikkje at eg kan sitte der og pille av. (Då tek eg heller med eigen mat.) Men det var bestilt quiche, salatar og kake, så då kan eg jo velge å vere litt choosy. Aberet med salat er jo ofte at det blir veldig magert. Eg får ete quiche med skei og la botnen ligge att! :D
Carisma sa for siden:
Jeg blir GAL!! Akupunktur hjalp ikke nevneverdig. Det blir mye verre når det er kaldt, og på kvelden. Kan jeg ha forfryst de? Eller kan man få betennelse selv om man ikke ammer? De kjennes ut som jura på en katt som blir fratatt ungene, sånn hard klump i midten (skjønner nå hvorfor de mjauer så fælt :rolleyes:)
Anarko sa for siden:
Jeg har spist kun pålegget. Har skjedd to ganger. Ene gangen så ga jeg brødet til min mor. Men andre gangen så sa jeg at jeg ikke spiser brød, og da sa de at da spiser du pålegget. Og slik ble det :)
Nerthus sa for siden:
Det har jeg også gjort. Selv om damene som bestiller mat til oss på jobb (av og til) VET at jeg ikke spiser brød, bestiller de baguetter... enda jeg VET det er et stort utvalg av mat de kan bestille :) Så jeg har alltid med to skiver lavkarbo-brød, peller av pålegget av de kraftige baguettenen og spiser. Har jeg ikke brød - spiser jeg bare pålegget.
*Klistrer stjerna i boka si * ;)
Kitt sa for siden:
Brystbetennelse medfører som regel høy feber og influensa- symptomer!:eek:
Veldig varm dusj er rådet når man ammer og det danner seg "klumper"!
Masser brystene godt i en så varm dusj du klarer!:)
Har du snakket med legen din om dette, evnt tatt hormonprøver mens det er som verst?
Mulig det finnes hjelp der ute om du finner ut hva det er/kommer av!
ada-emilie sa for siden:
*Klistrer stjerna i boka si * ;)[/quote]
Ja gjør det:) Jeg er imponert over dere.
drodla sa for siden:
Jeg lurer på om han der fyren ikke egentlig burde få litt god gammeldags kokos.
Carisma sa for siden:
:D Er det du som er dingle?
Cherry sa for siden:
Jeg blir gal i mitt eget selskap! Råd mot hypersosialiseringssyndrom?:p
drodla sa for siden:
Mm. Synes jeg var sakelig og flink ganske lenge. Men snakk om evne til å erte på seg gråstein da. Har stålkontroll på insulinet, men ikke like god kontroll på adrenalinet :cool:
Carisma sa for siden:
Det var derfor jeg valgte å stoppe opp der en stund også :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.