Noen som vet hva de heter disse "butikkene" man finner i utlandet hvor det eneste man gjør er å kikke i store kataloger og for deretter å levere inn en bestilling for så å hente varen etter et par dager?? Tenkte jeg skulle innom en slik en i Dublin.
Heihei!
Jeg går for tiden på antibiotika og sliter litt med matlysten.
Er det noen tips om hva som burde være viktigst å få i meg?
Pga at jeg får magevondt av antibiotikaen tar jeg Idoform, men pga vondten så frister det liksom ikke å spise noe, for jeg føles mett ut fra før, selv om jeg samtidig er sulten..
sliter med og få tak i skikklig strømpebukser. enten er de så lange,eller så er de små,når jeg kommer hjem og prøver så får jeg ikke over ræva. og nesten sånn at jeg legger meg på gulvet og prøver og dra de på.:D
sånne helt tynne er greit og få tak i men jeg har lyst på litt fine med mønstre eller noe
Politianmelde med forklaring om at du ikke har tatt ut penger og få banken til å dokumentere hvor pengene er tatt ut, melde til politiet som skal sjekke om det er kameraopptak, melde til forsikringsselskapet - går på hjemmeforsikring. Du må nok være påståelig, særlig hvis pengene har blitt tatt ut med pin.
Å gjett om! Lommeboken min ble stjålet da jeg var på loppemarket og jeg merket ikke at den var borte før de hadde klart å ta ut 1000,- på gubbens kort. Mulig de fant koden i lommeboken min!:o
Det ringte en mann fra DnBNor og mer eller mindre beskyldte meg for å ha brukt opp pengene og meldt kortet stjålet for å slippe og fortelle min mann at jeg hadde brukt opp pengene!:eek::(:mad::(:eek:
Enda det var han som fortalte meg at det var en gjeng unge gutter som hadde tatt ut pengene!
Hadde det vært mere penger, hadde vi gått videre med det, men siden jeg kanskje hadde vært uforsiktig med koden lot vi det være. Sendte klage på den fyren, da, men har aldri hørt noe mer!
Jeg har en ribbe på 2-3 kg liggende i fryseren, så det jeg lurer på er hvordan dere anbefaler å oppbevare den i ettertid? Fryse det ned i posjoner eller noe annet? Den er jo best når den er nystekt! :w00t:
Ville bare kommentere at det finnes andre typer antibiotika som er av depot-typen som ikke er så tøff for magen. Jeg fikk antibiotika før jul og ble i løpet av et døgn så styggdårlig i magen at jeg trodde min siste time var kommet... fikk annen type og da ble det bra :)
Ellers er det jo da først og fremst å få i seg væske... prøv ellers å spis så "normalt" som mulig, men kanskje i mindre porsjoner av gangen?
Føler med deg - blærekatarr er det jævligste jeg veit om selv... GOD BEDRING SNART!
Selvfølgelig er det bra! :D
Det betyr jo at man uten tvil er i ketose!:D
Og den blir borte etter hvert som kroppen din lærer seg å bruke ketoner som drivstoff på en ordentlig måte. Da er det ikke nok overskuddsketoner til å stinke!;)
Skjønner ikke hva som er galt med meg jeg. Hver gan jeg ser denne tråden i oversikten så leser jeg "Jeg lurer på"- tråd, forhåpentlig med ekle korte svar :eek:
Lavkarbo påvirker visst synet også, i tilleg til hukommelsen :p
Nå som jeg er syk har jeg spist litt opp-kuttede epler, med peanøttsmør til.
Jeg vet at dette ikke er helt optimalt, men så tok jeg å veide meg i dag og jeg har gått ned i vekt.
Sist gang jeg spiste noe lavkarbo-dessert, gikk jeg ned av det også.
Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg litt til Skaldemans"filosofi" og spiser ikke så alt for mye karbohydrater ellers.
Så.. nå vet jeg ikke helt hvordan spørsmål dette blir da men:P
Betyr det at selv om jeg går på skaldeman kan spise frukt f.eks?
Selv om det de fleste sier at man burde være forsiktig med det?
Litt en sjelden gang kan booste forbrenningen. Ellers er det ikke anbefalt akkurat å blande karbohydrater og alt fettet på SKaldeman!:eek:
Da blir resultatet fort det motsatte!:eek::eek:
Men hvilket Skaldemann-nivå ligger du på? Kanskje det er kroppens måte å si fra om at du kan øke litt på karbene? Hvordan går du ned ellers? Det er jo ikke uvanlig at det går litt i rykk og napp, og det kan være helt urelatert.
Når jeg ser hva jeg har skrevet, ser jeg at det kanskje ble litt feil å putte det frem på måten jeg gjorde x)
Jeg spiser det ikke ofte, nei.
Jeg spiser disse epletingene nå mest fordi jeg har hatt liten matlyst, og det blir å kutte det lenge når jeg blir frisk:P
Jeg ligger på rundt.. 15-20+ om jeg husker riktig, siden jeg har rundt 16 kg for mye på kroppen.
Men kanskje du har rett, jeg kan jo prøve å spise litt mer grønnsaker til middagene istedet:)
Og jeg går ned fint ellers:)
Jeg går litt sakte ned, men jeg føler at det ikke gjør meg noe, for da får kroppen litt tid til å omstille seg.
Begynte i Januar, og har til nå gått ned fra 86 til 81 ca.
Ah, ok. Da har det nok lite å si, kanskje det rett og slett er snakk om at du spiser lite nå fordi du er syk :).
For de fleste har det ikke så innmari my å si om man ligger på 15 eller 30 gram karbohydrater om dagen og de aller aller fleste er også i ketose innenfor det. Handler litt om trivselsnivå også.
Mørk sjokolade: Sies å være tillatt, men det bugner jo av karber i den. Må jeg være veldig forsiktig??? (Har sjokoladekake i ovnen og lurer på hvor mye jeg kan unne meg når den er ferdig...)
Har fått regning i dag fra en elektriker vi har brukt. Fakturadato er 7.feb, forfall er 17. febr.
Er det ikke slik at en skal ha minst 14. dagers forfall på regninger???
Ring heller og vær hyggelig du - spesielt hvis du ønsker å få det utsatt til en lønningsdag eller noe :) Det pleier sjeldent å være et problem om du ringer på forhånd og spør pent :)
Jeg har opplevd å få purring i posten før jeg fikk pakken til og med! Da jeg omsider fikk pakken var det så kort betalingsfrist på regningen at jeg ikke fatter at de opererte med den. Var vel bare noen få dager og når det i tillegg tok noen dager i posten så.... Vel, jeg handler ikke på Ullmax flere ganger, sokkene fikk hull på hælen etter noen få gangers bruk også. Jeg klaget selvfølgelig på kort betalingsfrist, men de pleide å gjøre det sånn, så da så.
Ja, det er mye karber, men for mange er det bedre en sjelden gang enn disse skumle søtningsstoffene som sender oss løpende og hylende til rommet med hjerte på døren!:eek:
Er så mektig den mørke sjokoladen at det ikke er mye man klarer uansett!;)
Høh! Du har ikke problemer med oksehunger av søtt, skjønner jeg... :p Jeg kunne enkelt fått i meg hele kaka, selv om jeg ble stappmett etter to små stykker. Så egentlig burde jeg ikke spise søtt i det hele tatt, men noen ganger må man bare... :stuart:
Er det noen her som har gjort døgnmåling av jod i urinen, og kan fortelle meg hvordan det foregår? Jeg skal på hormonlabben på Aker i morgen, og ta en haug prøver, og da blant annet så får jeg med meg en beholder hjem til akkurat denne jodmålinga. Utover det aner jeg ingenting.
Og, er det noen som har erfaringer med skinnyjeansa på H&M? Altså de med litt stretch? Jeg har ikke brukt bukser siden nittitallet en gang, men har litt lyst på skinnyjeans. De eneste jeg har prøvd er et par Nudie jeans som tilhørte venninna mi, og de passet i 30 tommer, men jeg har ikke akkurat råd til å blåse 1200 spenn på et par bukser, særlig ikke om de kanskje er for store om et halvår eller noe.
Går ut i fra at døgnmåling av jod gjøres på samme måte som døgnmåling av kreatenin clearens(?).
Fordi utskillelsen varierer så veldig gjennom døgnet, kan man ikke bare ta en prøve for å få et brukbart resultat. Du skal samle urin gjennom et døgn og så måler de utskillelsen over dette døgnet!:)
Jeg har gjort døgnmåling av urin, men husker ikke hva det var som skulle måles sånn spesifikt. :p Hvordan det foregår, vel, man får en beholder til det hele. Jeg investerte i et tjuekroners-litermål (med helletut) fra nille for å forenkle oppsamlingsprosessen. :o
Hehe, true. Men jeg hater å prøve klær :p. Jeg vet jeg ser best ut i skinnyjeans, men er jo litt ok om de sitter bra også. Det som er viktig er at de ikke er for korte i livet, og at de holder formen -typ at de ikke gir så mye etter i knærne og rumpa.
Rart med det!
For 18 år siden var jeg først arbeidsledig, så gravid og så hjemme med liten baby!
Så på Days of our lifes hver dag.
Gikk på sykepleierskolen og prøvde å få med meg så mye som mulig!
Jobbet natt og så på Days of our lifes!
Så flyttet vi om mistet TV3!:eek:
Trodde Dommedag var nær, men lærte meg å leve uten!
Var til lunsj hos en venninne og hun bare MÅTTE se på.
Oppdaget at etter nesten 5år var det jammen ikke mye jeg hadde gått glipp av!:p
Men ble seff helka igjen og ønsket med, og fikk, Viasat parabol og TV3 i julepresang av familien!:D
5 år senere, denne høsten, fikk vi Telenor fibernett og ny type decoder/opptager. Den nye tillot meg ikke å lese teksten mens jeg spolte og det likte jeg ikke. ER jo ikke ALLE senene i serien som er verdt å se så nøye på!
Så endret TV3 sendetiden og jeg falt helt ut! Har faktisk ikke sett siden november!:o
Det er helt utrolig hvor lett det er å bli hekta på sånne "såpeserier" og realityserier selv om de er urteite, been there done that - mange ganger også :rodme:
Nå har jeg vært sykemeldt i nesten 14 dager og jeg har klart å bli hekta på "The real desperate housewifes -NY", det er drama på høyt plan det :D
I tillegg må jeg ha med meg Dr.Phil og hans lettvinte løsninger på all verdens problem, forstår ikke hvordan jeg skal klare meg uten når det er tilbake på jobb...hehehehehe :p
Dundyne/pute skal (normalt) vaskes på 60 grader finvask, minimalt med såpe og ikke skyllemiddel. Dunprodukter må deretter i tørketrommel sammen med tennisballer for å få "fluffet" det opp :)
Jeg lurer litt på hvordan det går an å se på Dr. Phil uten å få behov for å slenge seg i veggen etterpå. Jeg har særdeles liten tålmodighet med sånn TV.
Sånt skjer når man først begynner å se på. Man må jo få med seg hva som skjer videre. Jeg var hekta på Glamour... Nå ser jeg en episode pr. måned cirka og allikevel virker det som det står stille...
Men 'Days of Our Lifes' er skikkelig dårlig, assa...
Hvordan tar man seg selv kraftig i nakken??? Fillerister litt og klasker litt på baken?? Akkurat passe slik at man skjønner poenget og tar konsekvensen av det og gjør det man lover seg selv at man skal gjøre??
Du kan begynne med å dunke hodet i veggen, det gjorde jeg... :p
Nei, men dette med å ta seg selv i nakken er vanskelig. Jeg klarer det ikke før jeg er drittlei av meg selv og bare MÅ... Men da går det også så det dundrer...
Dr Phil har én stor nytteverdi; Det er når man føler seg på sitt aller mest crappy at det er en velsignelse å se at det er noen som har det verre, eller klarer å skape større problemer ut av ca ingenting for den saks skyld. De gangene jeg har sett Dr Phil, har jeg gjerne sittet igjen med en følelse av at jeg både er over gjennomsnittet intelligent, og har innmari gode verdier. Livet blir riktig så lystbetont, faktisk!
Ellers har jeg ikke hatt tv på evigheter. Anbefales :D
Jeg ser nesten ikke på tv lenger :P
Kjøper meg serier og ser de på datamaskinen min:)
Og ser jeg først på tv, ser jeg på animal planet, National Geographic og sånt!
Så korrekt a du! :p Mobb
Nei, faktisk så gjør jeg ca det samme, ser en masse serier og filmer, og NRK nett-tv. Men jeg tenker litt sånn også, hvor i alle dager skal jeg ha en tv? Jeg bor i en leilighet på 30m2, og halve den er fylt av sofa.
Sist jeg slo på den teven jeg hadde gnistra og lyna det, da støvet brente på bilderørene. Nå er den i Afrika, faktisk!
Jah! Jeg la den ut gratis mot henting på Underskog (kulturforum), og da ringte kjæresten til en fyr fra Afrika og sa at hun gjerne ville ha den, sånn at han kunne sende den hjem til familien sin! Utrolig kult å tenke på egentlig!
Eyh! :p
Jeg er desverre ikke en person som er så glad i så mye annet å se på tv:P
Selv om det av og til blir matlagingsprogrammer og tegneserier/filmer på tv, men jeg er ikke en nyhets/tekst-tv kinda girl.
Jeg får høre om nok katastrofer som det er via det lille jeg leser i avisene.
Ikke si dessverre. TV-en har en tendens til å suge en inn, og så kommer reklamen og man lurer på hva i h****e man så på ...
Men nå sklir tråden litt ut her. Så jeg må jo lure på noe. Jeg lurer litt på hva det er som gjør at man samler vann i kroppen i perioder hvor man er stressa og det skjer litt mye på en gang? Det er det samme hver eneste gang det går litt rundt for meg med byråkrati og tankespinn og what not ... Kan det ha noe med kortisol å gjøre? Vet jo at stress gjerne fører til forhøyet kortisolproduksjon ... (som igjen kan føre til at leveren lager glukose, som igjen er vannbindende og ... Hmmm, svarte jeg meg selv der?)
Hehe, elles kan ein jo alltids berre ha på seg hijab, det også funkar som handsfree har eg sett! :rolleyes: Berre sjå det for deg: Ferm ung mamma med 3-4 ungar, eit par som går, og ein i vogn, i full fart på veg ein eller annan stad, medan ho prata i mobiltelefon, handsfree! Effektivt og praktisk!
Ein ser jo mykje rart til tider, ein skulle hatt med kamera! Mandag då vi kom tilbake til Belgia etter ferie, så sat vi på flybussen heim. I god fart på motorvegen passerte vi fleire lastebilar. Ein av dei var spansk, og sjåføren sat der så triveleg og såg på film medan han køyrde! Vi snakkar i 100km/t her!:eek: Skjermen var plassert på dashbordet, litt på skeiva, så vi såg det som foregjekk. Trygt og sikkert.
Jeg lurer litt på en ting jeg også!
Hvordan har det seg at om man har mensen så går man liiitt opp i vekt/ikke går ned noe særlig?
Uken her har jeg besøk av tante rød, og føler at jeg står litt stille=P
Det er vanlig ved mens at kroppen samler litt vann. Det pleier for meg å startet noen dager før mens, og 2 mensdag har det vanligvis sluppet taket igjen. Hormonene igjen....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.