Pearl sa for siden:
De selger Eurodiettkjeksene på enkelte helsekostbutikker i Norge under Lindberg - navnet. Er det noen som vet om de selger de i noen helsekostkjeder i London og da under hvilket navn?
Pearl sa for siden:
De selger Eurodiettkjeksene på enkelte helsekostbutikker i Norge under Lindberg - navnet. Er det noen som vet om de selger de i noen helsekostkjeder i London og da under hvilket navn?
Photobscura sa for siden:
Ah, det gir jo mening. Men jeg har ikke sett noe sted i noen av kryssordbladene at det står at innsenderkryssord skal fylles ut med penn (og jeg har vært gjennom de fleste nå. :p)
Sivensvans sa for siden:
Jeg mistenker at jeg har fått lus ettersom jeg klør i hodebunnen. Jeg har dog kjemmet med luskam etc uten funn. Har kjøpt en luse-shampo for å ta en kur for sikkerhets skyld, men ser at det ikke anbefales å ta en slik kur uten at man helt sikkert vet at krypa er der ettersom de kan bli resistente. Men, hvordan kan de bli det om de ikke er der?:rolleyes:
Noen erfaringer?
smgj sa for siden:
Du har ikke flass da? Flass kan klø godt det også...
Sivensvans sa for siden:
Nei, har ikke det altså - kjenner at jeg klør litt lett på kroppen også, men jeg kjenner lusa på gangen:lol:, for å si det sånn, for jeg har kjempet mot dem en gang før og da kjentes det ut som nå (også med lett kløing på kroppen, synes jeg da vitterligen å erindre selvom det er kanskje 6 år siden).
Har du skiftet vaskemiddel i det siste? Shampoo?
Sivensvans sa for siden:
Ja, til begge deler faktisk:rolleyes:
Se der! Kanskje det er noe der du reagerer på! Parfyme, silikon, såpestoffer, etc. Jeg kan bare bruke Neutral eller Blenda sensitive, ellers småklør jeg litt over hele kroppen.
Sivensvans sa for siden:
AHA!! Takk for tips, Photo! Det kan meget godt hende at det er dette det dreier seg om. Jeg synes jo det er litt rart at poden ikke klør noe sted, det er han jeg evt kunne fått lus av;)
kennygirl sa for siden:
Den skal fordampe :)
TrillTrall sa for siden:
Så man må bruke en bolle med litt tyngde med andre ord, eller en liten kasserolle eller noe. :) Plastboller som ikke holdes nede av andre ting slenges rundt i min maskin i alle fall.
kennygirl sa for siden:
Kjenner jeg klør bare det er snakk om lus :p
Jeg klør veldig lett av shampoo og bodywash med SLS i. Uansett hvor mild og parfymefri shampoo jeg brukte klødde jeg i hodebunnen. Etter at jeg bytte klør jeg ikke lenger :D
kennygirl sa for siden:
Jeg bruker en stor glassbolle :) Leste dette trikset på nett en eller annen plass og på bildet der brukte de en glassbolle, men funker helt sikkert med en kasserolle også :ja:
Sivensvans sa for siden:
Ohh, that gives me even more hope!:D;)
kennygirl sa for siden:
Noen som bruker skritteller app? Anbefalinger?
vaskeklut sa for siden:
Samme her!
Kanutten sa for siden:
Hei Lemen! Håper du leser dette for dette er ditt felt. Jeg har i mange år brukt harde linser. Og jeg har brukt dem som monovision, ikke for at jeg trengte det, men for å tilvenne meg til noe som skjer uansett. Det har fungert veldig bra. Men nå ser jeg behovet for trifocal. Vet du om det finnes bifocale harde linser slik at jeg kan bruke bifocale på mitt ikkedominante og vanlig hard linse på dominante? Jeg jobber mye med pc og selv om jeg jobber innom øye så har jeg ikke peiling på linser...
mereo sa for siden:
Prøvd å snakke med optikeren om det?
Kanutten sa for siden:
Jeg har allerede fått svar fra en optiker! :heia:
Takk for at du likevel svarte.
mereo sa for siden:
Det var bra :)
Carisma sa for siden:
Tips til 40-årsgave til veninne som har impulsbestemt seg for å feire bursdag likevel? Har bare lunsjen i dag på å ordne gave! :veitikke::_oy:
bærrgen sa for siden:
Aromaterapi eller annen type massasje eller hudpleie eller lignende, en god håndkrem eller fuktighetskrem. Et eller annet til selvpleie :D
mereo sa for siden:
Generelt gavekort.
Carisma sa for siden:
Det ble minimanikyr på Lakkbar. Ikke store greiene, men vet hun ikke forventer noe siden hun helst vil forbigå det i stilhet og har bedt med et par gamle kollegaer ut på middag for å ikke være hjemme om noen dukker opp overraskende :D Og regner med vi betaler for middagen hennes så da blir det jo litt i tillegg.
bærrgen sa for siden:
Det høres ut som en finfin gave :)
smgj sa for siden:
Noe sånt hadde vært midt i min blink iallfall... :)
mereo sa for siden:
Tips til duftlys som ikke lukter falskt! Kjøpte meg lys hos Jo Malone i sommer, men det er jo ikke å få kjøpt her i Norge.
Derfor trenger tips om andre duftlys som er mulig å få tak i her. :)
Supera sa for siden:
Yankee Candle har mange gode. Jeg har ett som lukter helt fantastisk av pepperkaker. Tror det står cinnamon roll på krukka.
mereo sa for siden:
Synes de lukter falskt desverre :/
Sivensvans sa for siden:
Voluspa er min favoritt;)
mereo sa for siden:
Skal sjekke de ut :)
Supera sa for siden:
Whaaat? Ikke den jeg har i alle fall. Husker ikke hvordan de andre luktet. Sjekket og det står spice cake på min. Den lukter pepperkakedeig. Den lukter ikke falskt i alle fall.
Sanney sa for siden:
kommer vel an på nesa som lukter. jeg takler ikke noen slags duftlys eller røkelse, og reagerer på lukt generellt..
vaskeklut sa for siden:
lukt er riiiimelig subjektivt. jeg synes de fleste duftlys lukter syntetisk åkke som. dessuten er vel de fleste duftlys også tilsatt med syntetisk lukt, om det ikke er eteriske oljer. men nå kommer det jo veldig an på hva du legger i "falskt" også.
(skal nevnes at denne syntetiske lukta sjelden plager meg når jeg selv har valgt ut hvilken duft som lukter)
Supera sa for siden:
Yankee Candle er kjent for å bruke essenser og ekstrakter. Det er forskjell på vond og falsk. En ting er å si at det ikke lukter godt. Jeg liker ikke de aller fleste blomsterdufter uansett hvor ekte de er. Men å si at det lukter falskt er en annen ting.
Marella77 sa for siden:
Hei! Har et dillema... Hva tenker dere? Jeg hadde en avtale med ei venninne fredags kveld. Ute å spise. En annen venninne er i et ferskt samlivsbrudd hvor alt har rast sammen. Hun vil ut på byen med meg for å koble av alt psykisk stress! Jeg vil stille opp og spør venninne nr 1 om å bytte kveld. Hun kan ikke og blir fornærmet over at jeg velger venninne nr 2. Jeg tenker; er ikke det viktigere å prioritere en venninne som er i krise, enn bare vanlig sosialt samvær? Er det ikke lov å avlyse i slike situasjoner? Venninne nr 1 ble spurt om å bli med ut på byen, men ville ikke... Jeg har sagt at jeg ikke vil såre venninne nr 1, men føler at jeg må stille opp for venninne nr 2... Hva tenker dere?
mereo sa for siden:
I min nese lukter kunstig/falskt. Min oppfatning rett og slett.
mereo sa for siden:
Det kan jeg faktisk skjønne veldig godt. Røkelse er min fiende tror jeg - det blir som sterk/tung parfyme for meg.
smgj sa for siden:
Jeg tenker som deg... at å støtte opp om hun som trenger det mest der og da er viktigst. Selv om jeg kan forstå at den andre venninna di kan føle seg nedprioritert sånn til å begynne med så bør hun forstå når hun har tenkt seg litt om?
Marella77 sa for siden:
Takk, godt å høre! ;)
smgj sa for siden:
Jeg er også var på lukter. Ikke så mye på parfyme (om ikke folk bader i det da), men rom-lukter er jeg kresen på. Det aller meste lukter kunstig, synes jeg - og jeg hater "vanilje" og "bakverk" i duftlys... uansett hvor fine råvarene er så blir det ekkelt i min nese. (Nybakt kryderkake derimot... ;)) Og ikke start meg på hva rengjøringsbransjen har gjort mot all form for sitronduft.:(
www.heavenscent.no/collections/diptyque synes jeg utgjør et hederlig unntak mhp duftlys. De er gode i min nese. Men de er også grisedyre.
mereo sa for siden:
Tror de er litt samme "greia" som Jo Malone(ligger samme prisklasse omtrent og er like "hype" - hype da i form av at de er populære). Vurderte å kjøpe de :)
Jeg er kanskje merkelig, men jeg kjøper heller grisedyre lys som jeg anser at lukter godt enn billigere. Må kanskje krype til korset og kjøpe Diptyque
Carisma sa for siden:
Amen!
Jeg reagerer i tillegg veldig på slke lukter, så det har hendt jeg har måttet gå fordi det har vært tent duftlys eller røkelse på plasser jeg har vært. Lukta kan henge i nok i et par dager etterpå til at jeg får røde, rennende øyne.
vaskeklut sa for siden:
som sagt: lukt er subjektiv. jeg VET hva yankee candle bruker, det hindrer ikke nesa mi å synes at det lukter syntetisk fordetom. dessuten sa jeg vel også at jeg liker syntetiske lukter?
Marella77 sa for siden:
Hei! Jeg spurte tidligere om råd ang. tatovering av Øyenbryn. Jeg gjorde det i dag, slik ble det:
Ps, blir svakere farge etter noen dager...
mereo sa for siden:
Så ikke gæli ut :)
Marella77 sa for siden:
Hehe, takk tror jeg ;)
TrillTrall sa for siden:
Det så fint ut, men det er litt vanskelig å bedømme med mindre man ser mer av ansiktet. :)
mereo sa for siden:
Haha, det var ment positivt altså :) ;)
Så bra ut, Marella! Fin strek og form. Håper du er fornøyd selv. Blir sikkert enda bedre når det er grodd. :)
Marella77 sa for siden:
Så hyggelig å høre! Er fornøyd, men vil korrigere litt og ha de litt tykkere... Setter pris på deres tilbakemeldinger ;)
Kanutten sa for siden:
Synes det ser nydelig ut! Vurderer gjøre det samme. Det er jo mange som farger øyenbrynene sine og napper dem, så hva er egentlig forskjellen ved å tatovere dem? Skal jeg først ha en tatovering vil jeg prioritere øyenbryn langt fremfor noe nede på leggen/ankelen som jeg ser på som fullstendig bortkastet. Jeg bruker ankelsmykker jeg. Like vakkert.
Marella77 sa for siden:
Tusen takk Kanutten!! :) Jeg anbefaler iallefall dette på det varmeste! Jeg er så lettet over at jeg nå skal slippe å tegne de på hver dag!! ;)
Sivensvans sa for siden:
Ble virkelig kjempefint, synes jeg! Var det vondt?
Hilsen pysa:p
Marella77 sa for siden:
Takk, så koselig å høre!! :) Det var ømt, men ikke vondt. Fikk bedøvende krem på. Svei litt etterpå, men ikke noe å bry seg om... ;) Anbefales 100 %. Men lurt å velge en som noen andre du kjenner har brukt, for det er veldig variabelt med resultater... Hun jeg brukte, var kjempeflink!
ps, jeg ser litt sur ut i blikket på bildet, var bare sliten ;) hehe...
Marella77 sa for siden:
ps, Farven blir ikke så rød etterhvert. Nå er det sårt ;)
Carisma sa for siden:
Jeg hater å ikke kunne tilfredsstille kunder og kollegaer, men nå koker det helt over på jobb. Noen som kan dele gode tips til å prioritere når "alt" haster like mye?
Cyan sa for siden:
De enkleste og kjappeste oppgavene først, så de som krever mer tankevirksomhet og tid senere. Evt. om du kjenner kundene, ta de som maser mest først.
Carisma sa for siden:
Vel, alle maser :o
Og ingenting er egentlig kjappere og enklere enn annet. (annet enn de tingene som egentlig ikke haster...) Og når jeg tar dem så kommer det bare flere før jeg er halvveis ferdig, så da blir jeg sittende med dem. Så får jeg bare panikk fremfor å bli mer effektiv. :rolleyes:
En på avd har sagt opp, og en er "syk" ofte, så dette kommer til å bli verre og verre utover. Så hvis jeg ikke sbart nå lærer meg å håndtere det kommer jeg til å møte veggen tror jeg.
smgj sa for siden:
Av oppgaver med samme prioriterting så hadde jeg gått på "first in, first out" med mindre det var noen innimellom som tok signifikant mindre tid. Det kan du også lettest forsvare ovenfor andre. Det blir nok viktig om dere er så underbemannet. Jobb heller jevnt og trutt. Du har ikke flere timer i en arbeidsdag enn andre.
Carisma sa for siden:
Nei, jeg har faktisk færre, for jeg jobber 80% :)
Hovedutfordringen for min del er at vi jobber i mange forskjellige mailbokser (4 hvertfall, noen ganger flere), så det er umulig å holde track på hvem som kommer først. Og jeg blir veldig stresset om jeg jobber i en boks og ser at det bare raser inn med mail i en annen, så det blir mye hopping frem og tilbake. I tillegg har vi telefoner inn som avbryter, så det er nesten umulig å jobbe sammenhengende med noe. (om vi logger av tilf blir vi logget på igjen av sjefen)
Beklager sutringa, men jeg må bare få det ut en plass :o (og vi skal på kick off i kveld, så jeg prøver å unngå å ta ut frustrasjonen der :_plystre:)
De siste dagene har jeg ikke hatt mulighet til lunsjpause, og jeg har grini på do daglig :rolleyes: også blir jeg sur og irritert på kollegaer som tar seg lunsj, løper rundt og skravler og forsvinner sporløst i lengre perioder, selv om de i teorien skal backe opp en del av de samme boksene.
Marella77 sa for siden:
Jeg føler med deg! Kjenner meg igjen!! Av erfaring, vil jeg si; senk skuldrene, pust, tenk at du gjør så godt du kan, skriv liste om mulig og kryss av når noe er gjort. Da vil du se alt du rekker, fremfor den lange listen i hodet ditt over alt du ikke rekker. Ta deg pauser til noe hyggelig du også, som dine kollegaer gjør. Du høres veldig sliten ut, og om du ikke bremser, vil du krasje!! Ønsker deg masse lykke til!!! You can do it!! :) tillat deg selv å ikke være perfekt!
Smgj: Tilfeldigvis jobbet på Burger King? Jeg jobbet der i min ungdom, og da var det mye fokus på fifo, first in, first out! ;)
bærrgen sa for siden:
Dersom du daglig griner på do må du virkelig vurdere om dette er rette plassen å være.... Sånne dager som du beskriver skal være unntaket, ikke regelen.
Lykke til, både med kick off og videre i jobben :)
Carisma sa for siden:
Som sagt er det ikke mulig å skrive liste siden alt er ad-hoc oppgaver. Og jeg klarer ikke ta pause før jeg har fått ting unna (annet enn en kjapp kikk på foum eller nyheter for å resette hodet), samtidig som det ikke er mulig å få ting unna siden det fylles nytt opp hele tida. :o I tillegg er jo lønna basert på bonus så om ordre blir liggende blir det mindre lønn. Og mer kundemas om ting blir liggende, som igjen gir enda mer å gjøre...
Men det er verre å vite at de andre syns jeg er udugelig når det hoper seg opp, og å lure på hva de tenker om meg som ikke får unna ting. For de får jo vite det når jeg ikke leverer. Så det handler veldig lite om mine krav til meg selv, det er kundenes og ledelsens krav.
smgj sa for siden:
Nei, men det er et lagerstyringsprinsipp og jeg var innom ØkAdm i min ungdom. Jeg synes det er et ok prioriteringsprinsipp når det ikke peker seg ut noe annet.
Carisma sa for siden:
Budapest i november, bra eller dårlig?
vaskeklut sa for siden:
budapest i november er kaldt, tror jeg. det blåser mye der. det var ganske kald vind da jeg var der i slutten av september.
Lemen sa for siden:
Var i Budapest tidlig i desember i fjor, det var koselig. Litt kaldt, men med rett klær (les dunjakke og vintersko) så var det ingen problem.
Kan man, i nødfall, bruke hvitvaskepulver på farget tøy? (Typ svarte, ikke spesielt nye klær)
Supera sa for siden:
Du kan nok hvis det er nød, men hvitvaskepulver bleker litt så det er ikke noe man bør gjøre.
Ah, takk. Ja, det er litt nød. Noen har prestert å bøffe alt vaskemiddelet mitt fra vaskekjelleren, og jeg har ikke anledning til å få kjøpt nytt og trenger rene klær nuh. Det meste jeg skal vaske er passe utvaska, så det går nok bra. :)
Ooog så lurer jeg på en annen ting. Hvor kan jeg få kjøpt osteklede/sileduk, eller tekstil som kan brukes til dette, i Oslo?
Kanutten sa for siden:
Jernia ol.
smgj sa for siden:
Du kan da godt bruke et godt vasket kjøkkenhåndkle om du ikke trenger det grovt, da...
Carisma sa for siden:
Jeg får besøk til helga, og har tenkt å servere boeuf bourguignon til hovedrett. Bør jeg da gå for en frisk dessert med bær e.l, eller kan jeg servere trøffelkake? (kamskjell til forrett forøvrig)
langaard sa for siden:
Frisk dessert :)
Marella77 sa for siden:
Høye hæler eller lave sko? Skal på fest, er ganske høy, er det finest å ikke være for stor, eller kulest? Jeg syns høye hæler er "hottest" til kjole, men da virker jeg veldig stor! Er jo ikke helslank heller... Blir 185... Eller med lave sko og bli 179?
Bolleprinsessa sa for siden:
Jeg synes det er penest med en mellomting! kanskje halvhøye kilehæler?
Men i bunn og grunn er det aller finest med det du føler deg vel i, det vises utrolig godt når noen er ukomfortable i antrekket/fottøyet sitt!:):)
Bolleprinsessa sa for siden:
Frisk dessert er deilig etter en såpass kraftig middag!:)
Supera sa for siden:
Jeg sier hæler. 6 cm hæl er jo ikke skyhøyt, så ikke tenk på at du synes du blir for høy.
Marella77 sa for siden:
Tusen takk for svar jenter!!! :)))
Carisma sa for siden:
Høye hæler, alltid høye hæler! :D
Cyan sa for siden:
Er det tak over tribunene på Ullevål Stadion? Eller det egentlige spørsmålet er vel mer om man bør ha på seg regntøy der hvis det regner :p
Anne sa for siden:
Deler av Ullevål har ihvertfall tak. Så da spørs det hvor du har billetter...
Sikkert ikke dumt med regntøy, men det skal vel egentlig klarne opp utover dagen.
Cyan sa for siden:
Jeg vet ikke hvor vi har plasser, men det er i jobbsammenheng så antar det ikke er de billigste billettene - hvis logikken min stemmer at det er dyrere dess mer tak man har over hodet :p
Jaja, får satse på at det regnet som kom nå bare var en forbigående skur, for jeg har glemt å ta med regnjakken.
Ethereal sa for siden:
Sånn til erfarne kaffedrikkere her (eller folk som vanligvis drikker kaffe overhodet, i motsetning til undertegnede)- billigste pulverkaffe? Merke, butikk?
(kan sikker smake greit også ;))
Spinnerette sa for siden:
Pulverkaffe smaker sjelden godt :o Iallefall "vanlig" kaffe, disse små posene med latte eller cappucino som er tilsatt sukker er smaksmessig halvgreie, om man drikker denslags.. Men, om det er vanlig, svart kaffe en skal ha, så går vel Evergood sin til nød.. Syns billigmerkene smaker skikkelig høgg.
Carisma sa for siden:
Evergood er vel filter/kokekaffe? Med pulverkaffe forstår jeg det som frysetørret? Da er det ikke noe annet enn Nescafe som til nød kan drikkes. De billige er rett og slett ubehagelige å drikke.
Cyan sa for siden:
Enig i at Nescafe er den eneste varianten som duger når det kommer til instant coffe, men den er vel ikke billig. Personlig liker jeg Nescafe Brasero varianten best. Men hvis du går for billig, kjøp for all del ikke First price sin. Den er fæl.
Brasero er, synes jeg, den eneste pulverkaffen som er drikkanes. (Men pulverkaffe er jo i grunn innmari dyrt i lengden. Du sparer fort inn en liten presskanne fra f.eks. Clas Olson. Ikke at du spurte om det - just sayin'. :p)
Butterfly83 sa for siden:
Jeg skjønner ikke at noen smaker forskjell jeg :p Jeg merker ikke forskjell på coop x-tra frysetørret eller evergood, ali osv filterkaffe :o Men sånn er jeg jo med rødvin også. Alt smaker det samme :)
Ethereal sa for siden:
Takk for svar, alle sammen! Kaffe er heldigvis for ikke-kjennere som meg noe alle er engasjert i. :D
Hvis jeg har forstått flertallet rett så er billig pulverkaffe crap, pulverkaffe holder uansett ikke helt mål, og er uansett dyrt i lengden.
Så hvis jeg nå skal være voksen nok til å ha kaffe jeg kan servere gjester på lur, selv om det ikke er helt min greie, så er det vel like greit å investere i en presskanne eller kaffekoker og ha "ordentlig" kaffe stående? (hvis merke er forferdelig viktig her også så si ifra :P )
I mellomtiden kan jeg ha sånne små poser stående, og satse på å ha lite besøk til jeg får ordentlig standard på kaffeserveringen. :P
Og igjen, takk! Jeg tenkte jo selvsagt at kaffe vel var kaffe, og at billigkaffe var sånn neeesten det samme som bra kaffe.
Ethereal sa for siden:
Fnis, mitt fremste kriterium for vin er "lettdrukket", og jeg liker kun hvitvin. Jeg vil nok alltid være den som synes at pappvin er helt greit, men drikker den iført klær hvis prislapper ville fått andre til å gispe. :D
Om kaffen var til meg selv hadde jeg garantert ikke smakt forskjell- men siden jeg ser at folk som drikker kaffe vil ha ordentlig kaffe, så bør jeg vel ikke våge å tvinge coop x-tra på dem. :D
Lemen sa for siden:
Haha, for en gangs skyld er jeg fullstendig enig! :D
Jeg er 174 cm, og går gjerne i 9 cm høye hæler på fest. Det blir litt for voldsomt på jobb, så moderer meg litt der, men det hender nok at jeg tar på meg noen høye kilehæler der også.
Cyan sa for siden:
Så lenge man klarer å gå i høye hæler uten å få heroinknekk i beina, så... Høye hæler på folk som ikke klarer å gå i høye hæler ser ikke bra ut, syns nå jeg da :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
La meg si det på et språk du forstår: Det er forskjell på sminke fra H&M og MAC :D
Bønna200 sa for siden:
Nei, det er virkelig ikke pent. :nei: Da er det bedre med flate sko og en fin holdning.
Ethereal sa for siden:
Ahhh! NÅ forstår jeg. Herregud. Man må jo bare snakke norsk til meg. :D
En presskanne får du fint for en hundring (tror det var det jeg betalte for min på C.O., og den er mer enn bra nok!), og en pose presskannemalt kaffe på butikken koster 20-30 kroner. En veldig lavterskel investering for kaffeservering, spør du meg! :)
Anne sa for siden:
Kaffe, både hele bønner og malt, kan du oppbevare i frysern hvis det er lenge mellm hver gang du trenger den, så holder den seg godt, enten du skal bruke den i kaffetrakter eller presskanne.
En billig kaffekvern er kjekt å ha i tilfelle, for hele bønner holder sg best på smak. Mal opp det du trenger der og da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.