< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

TrillTrall sa for siden:

Vi kjørte for et par år siden, men da i et meget turist-infisert område og fant ingenting - frister ikke å ligge i telt i en grøftekant igjen. :) Men vi fant et greit hotell i Sverige og skal dit et par netter og besøke Orsa Bjørnpark. :)

Carisma sa for siden:

Er det noen som bekymrer seg over terror-greiene? Jeg er på ferie og rimelig utmeldt av verden, men jeg syns det lille jeg har lest om det virker rimelig opphauset og i det blå? Store knutepunkt og kulturarrangementer bør man jo være på vakt på uansett hva som skjer og ikke skjer ute i verden.
Det blir nærmest parodisk og veldig vanskelig å ta seriøst når ordensmakta settes inn i hopetall på et lokalarrangement på Toten... Det er nok det første de tenker på når de sitter nede i Midtøsten og planlegger spik. :rulleøyne

mereo sa for siden:

Ikke noe spesielt nei. Setter heller min lit til de som faktisk jobber med detta.
Skjønner ikke helt at du faktisk mener at det er parodisk, skal vel heller være glad det blir tatt på alvor.

mereo sa for siden:

Forøvrig går jeg utifra at selv på Toten kan det dukke opp store folkemengder. Det er noe som regnes som ett mål.

TrillTrall sa for siden:

Vel om noe skjer og politiet og myndighetene ikke hadde giddet bry seg, da hadde nok pipa fått en annen lyd. Jeg er glad de bryr seg jeg!

Kanutten sa for siden:

Enig! Med Breivik var det motsatt. De hadde mange tips og konkrete ting de kunne gjøre noe med, men løftet ikke en finger. Bedre at de følger "snøvettreglene".

Cyan sa for siden:

Det er vel media som først og fremst hauser opp, og som får engstelige folk til å se terrorister rundt et hvert gatehjørne. Syns politiet har virket både rasjonelle og så nøkterne de kan være på de få pressekonferansene jeg har sett. Det er et økt trusselnivå og de har derved økt beredskapen. De kunne jo ikke gjort noe annet. Ellers sier både politi og pst at det er mest sannsynlig at det ikke skjer noe og ber folk om å leve som planlagt. Jeg er ikke redd, men jeg syns det er litt ubehagelig. Først og fremst fordi jeg syns det er litt vanskelig å ikke bli påvirket av det massive mediatrykket og maset fra redde familiemedlemmer fra grisgrendte strøk, men også fordi jeg tar Oslos mest travleste t-banelinje fra ytterste nordøst til ytterste vest hver eneste hverdag i morgen- og ettermiddagsrushet og sånn sett er litt mer eksponert enn f.eks. de som kjører til og fra jobb utenfor bysentrum. Og så jobber jeg i oljå da, skjønt jeg tviler sterk på at vårt lille norgeskontor skulle være et mål :p Så tenker litt på det, men er ikke redd og forholder meg til myndighetenes anbefalinger.

Og Utøya var vel ikke akkurat det mest sannsynlige terrormålet det heller ..?

Carisma sa for siden:

Jeg jobber ved et stort trafikknutepunkt, men har aldri ofret det en tanke. Hverken i rød eller oransje eller hva de forskjellige statusene heter. Jeg syns heller det er rart det ikke er mer som skjer jeg, når man ser hvor mye ubevoktet som skjer over alt. Har sagt det til sambo i flere år, at om noen vil skremme og såre bør de slå til på en festival (så jeg var ikke sjokkert over utøya som mål) Det eneste de sjekker sånne plasser er jo hvorvidt man har med seg paraply. :rolleyes: kanskje det er den tanken som har slått flere i ferien?....

Cyan sa for siden:

Ja, jeg har også snakket med min mann om f.eks. den manglende kontrollen på t-banen, at man bare kan gå rett på uten noen sluser eller noe, kontroll på konserter, festivaler etc. Jeg syns det er rart du aldri har ofret det en tanke. Tanken har slått meg når jeg har stått som sild i tønne gjennom sentrumstunellen, at en bombe der ville gjort stor skade og at det ikke ville vært noe problem å plassere den der. Ikke at det har gjort meg engestelig eller noe sånt, tanken har bare slått meg av og til. Vil de slå til så klarer de jo det uansett vakthold. Og denne ekstra beredskapen vi har nå er vel ikke noe mer ekstraordinært enn hva de har hatt i USA, Storbritannia og andre land som opplever slike trusler på mer regulær basis. En såpass konkret trussel har vi vel ikke hatt i Norge før, så vidt meg bekjent, så da blir det vel litt nytt og opphauset av media, naturlig nok.

Carisma sa for siden:

Tja, da jeg jobbet i Forsvaret var det rimelig konkrete ting de hadde ukentlig (og da måtte vi gjennom ekstrasjekker hver morgen for å komme inn på kontoret.) Uten at jeg vet alt for mye om dette nå... Men på meg virker det nesten motsatt, at de ikke har nok konkret nå.

Cyan sa for siden:

Vel, vi kan jo ikke akkurat vite helt sikkert hva PST sitter på. Det ligger vel en strategi i bunn her som ikke skal være offentlig kjent, og jeg er faktisk så naiv at jeg har trua på at den strategien ikke er å skremme vettet av folk uten grunn :rolleyes: Har vel ikke følelsen av at folk flest er direkte skremt heller.

Men dette er jo ikke en diskusjonstråd, så jeg slutter her, med å bare svare at: Ja, jeg syns media hauser det opp, nei jeg er ikke redd og kommer til å leve livet som vanlig, men jeg syns det er litt ubehagelig og ikke minst slitsomt med slekt som er redde for meg.

Bønna200 sa for siden:

Jeg skjønner at det det må være en god grunn til at de går ut med det og synes det er bra at de har så mye beredsskap. Men kan vel ikke si jeg er så veldig redd.
Dessuten tenker jeg for meg selv at terror behøver jo ikke bare bety kuler og krutt. De kan like gjerne forgifte drikkevannet, f.eks, og det kan vel gjøres ganske "usynlig".

Kanutten sa for siden:

Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt. Nei, jeg er ikke naiv, men jeg er fullstendig klar over at noen vil alltid noen vondt og at det kan skje hvor som helst når som helst. Å la bekymringer og angst for hva som ev kan skje forringer livskvaliteten alt for mye til at jeg tar det inn over meg. Blir liksom feil å være redd for å dø i et bombeangrep når det er den store kotelettbiten i halsen etter grillinga som er mest skummel. Hvis jeg skal være bekymret for noe må det være at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal svare og berolige mine barn hvis DE blir redde.

Kanutten sa for siden:

Og bare for å ha det sagt; min svigerinnes mor døde av en pølsebit i vranghalsen i en alder av 48 år for ikke så lenge siden. I fjor sommer tok jeg selv heimlich manøver på en brite i Praha. Så ja, pr nuhh er jeg mer skeptisk til kjøtt enn terrorister.

Ethereal sa for siden:

Og, hvis man snur det litt- hvis PST ikke hadde gått ut med det, men økt beredskapen så mye og så synlig, noe de nesten må gjøre uansett- ville vi ikke blitt mer redde av å ha politi, spesielt væpna polti, overalt? Det er sommer, folk reiser mye, selv økt grensekontroll/flyplasskontroll blir jo lagt merke til med en gang. Når vi vet hvorfor slipper vi jo å bli komplett paranoide.

Jeg synes mediadekningen har vært litt for preget av begynnende blodtåke og "å herregud, NÅ har vi endelig noe å skrive om", men når media kjører så hardt så kan det virke motsatt også, folk blir litt sånn, jaja, vi har skjønt det, la oss scrolle videre til neste sak.

Folk må ta ansvar selv for å tenke fornuftig, og i en verden der alle er hobbyjournalister med smarttelefoner så er det greit å være oppmerksom, uten å være hysterisk.

Må bare legge til at jeg ble SÅ imponert over at en av de mest tabloide lokalavisene i Norge fikk til denne forsida dagen etter at trusselen ble offentliggjort, den gjorde meg GLAD, når de andre avisforsidene hadde bilder av væpnede politimenn og "dette bør du være ekstra, skikkelig redd for" og "her er det farligst":

[ATTACH]12047[/ATTACH]

Når bare en av fem nordmenn sier at de er direkte redde (det er lov å ikke føle at sånt er "ingenting" vs å være REDD), når de fleste av oss tar det med ro og lar livet gå som normalt, selv om man er klar over det som skjer, så synes jeg at ting har blitt håndtert ganske bra av oss alle sammen til nå.

nellie sa for siden:

Jeg er ikke redd på egne vegne. Tenker at det er en trussel hele tiden, bare at denne gangen plukket det de opp. Tar et valg om å ikke leve i frykt.
Men skjer det noe, så tar jeg det til meg.

Lemen sa for siden:

Hva er enkleste måte å komme seg fra Gardermoen til Porsgrunn? Tog? Buss? Direkte eller via Oslo S? Flyet mitt lander 0810, og jeg har time kl 1315 i Porsgrunn.

Og er det langt fra togstasjon/ busstasjon til Porsgrunn sykehus? Skal plutselig dit i morgen fikk jeg vite i dag, og har aldri vært i området.

Furine sa for siden:

Sjekk ruter.no, der har dei ein reiseplanleggar, med moglege alternativ.

mereo sa for siden:

Du må nok sannsynligvis bytte tog eller buss i Oslo.
Google maps forteller deg avstanden fra stasjon til sykehuset.

Lemen sa for siden:

Takk, men den foreslår at jeg tar flytoget og bytter på Lysaker, og det synes jeg virker litt tungvindt. Ville derfor høre om noen var litt kjent i området. :)

mereo sa for siden:

Du må uansett bytte - for det er ingen direkte ruter til Porsgrunn.
Nsb.no kan gi deg svar dem også.

Cyan sa for siden:

Det er nok det mest lettvinte altså, iom at det ikke går direktetog fra Gardermoen. Flytoget er kjapt, og Lysaker er en liten og oversiktlig stasjon så du slipper å bruke tid på å orientere deg og gå langt som du evt. må gjøre på Oslo S. Hvis det er buss du må bytte til, så er busstoppet bare rett ned trappa fra perrongen og ut på veien.

Bare pass på at du tar flytoget som går til Drammen og ikke det som går kun til Oslo S.

Lemen sa for siden:

Takk for svar! :)

Ser at jeg må bytte til buss i Larvik også, siden toget ikke går til Porsgrunn. Litt av en kinareise det her. :)

Cyan sa for siden:

Dette ser ut som det greieste forslaget hvis du skal ta kollektivt helt til sykehuset. Ser dog at det er buss for tog fra Skøyen, men Kristiansandbussen stopper på Sjølyst busstoppet, som ikke ligger langt fra Skøyen stasjon (kun få minutters gange, spør folk om veien eller sjekk google maps) så vil anbefale å bytte her i stedet siden buss for tog fort tar litt lengre tid. Rekker du et tidligere flytog enn 9.30 (og det gjør du hvis flyet lander presist) har du også tid til å bytte på Oslo S/bussterminalen.

Lemen sa for siden:

Tusen takk for at du sjekker og styrer! :D

Er dette jeg også har kommet frem til via søk på nettet, men så tok jeg og lastet ned nsb appen og da ser det ut til å gå direkte tog fra Gardermoen til Larvik, og så bytte til buss der videre til Porsgrunn. Tror det må være enklere enn å dra innom Oslo/ Lysaker med flytoget?

Cyan sa for siden:

Ja, det høres i utgangspunktet greiere ut. Men sjekk litt på nsb sidene, for det gjøres en del arbeid på linjene for tiden og er en del buss for tog, og da må du beregne lengre tid.

Lemen sa for siden:

Ja, jeg skal stikke innom pappa og låne pc for å sjekke i kveld. Sitter bare å knoter på mobilen her siden jeg ikke har innlagt nett, og mobilsidene er så uoversiktlige.

Vibeke-67 sa for siden:

Bussbytte i Larvik er enkelt, bussen går der toget stopper:)
Har du kjøpt flybilett til Gardermoen? Ellers ville jo det enkleste vært Torp, tog til Larvik, buss til Porsgrunn.

Bønna200 sa for siden:

Noen som vet hvor man får tak i mørk sjokolade med mintsmak søtet med stevia fra Sukkerfritt?
Fikk den servert hos en venninne som hadde kjøpt den på Matkroken, men jeg har vært både der og andre steder uten å få tak i den. :confused:

Vibeke-67 sa for siden:

Kan dette være et alternativ? Flytog til oslo, også buss fra Oslo til Porsgrunn?
bestilling.nor-way.no/nbeiis/statictable/statictable.aspx?Language=o&Route=194&Direction=T&Product=P1

Lemen sa for siden:

Ja, pasientreiser-damen (og jeg selv forsåvidt) har sjekket, men det er ingen forbindelse fra min lille Widerøe flyplass og Torp, eller mellom regionflyplassen her og Torp. :)

Takk for info om buss-bytte, kjekt å vite at det ikke er langt i mellom tog og buss, når jeg sitter her og lurer på det. :)

vaskeklut sa for siden:

jeg har kjøpt på meny! husker ikke om den bor i glutenfri-avdelinga eller sjokoladeavdelinga eller hva det nå er da.

Lmtjom77 sa for siden:

Jeg skal til London neste uke, og lurer på om der finnes noen stormote butikker der?? Er London-jomfru.... :D

Photobscura sa for siden:

Er det noen som har samme problem med Chrome nettleser som meg? Den blå linjen øverst på facebook, der man får varsler og meldinger etc., har sluttet å være fiksert. Det vil si at den forsvinner når jeg skroller nedover. Den virker som den skal når jeg tester i firefox og IE. Det har vært sånn i et par uker. Har også et problem som kom for noen måneder siden, bl.a. inne her på forumet: dersom jeg skroller fort oppover, får jeg et stort, hvitt gap øverst, noe som fører til at alle knapper forskyver seg. Altså at man må trykke under dem. Det er stort sett bare å skrolle kjapt opp og ned, så retter det seg opp der og da.

Bønna200 sa for siden:

Takk! :blomster: Har bare sjekka sjokoladeavdelinga. Veeeldig nøye. :p
Da blir det å dra innom Meny etterpå. :D

Cyan sa for siden:

Sjekket for deg, jeg ;) Antar det er R10 du tenker å ta, til Skien? Det står at dette toget går, men må regne med forsinkelser fordi fordi deler av strekningen er delvis stengt. De andre togene på strekningen er det busspendel Skøyen-Sandvika. Står også info om at de sliter med solslyng grunnet varmen for tiden. Så det virker som alternativet med å skifte til Grenlandsekspressbussen på Oslo S bussterminalen er den sikreste løsningen.

Lemen sa for siden:

Bruker Chrome på jobb, og da er den blå linjen fiksert, men jeg har ikke gjort oppdatering på nettleseren på lenge, så bruker nok en litt gammel versjon.

Lemen sa for siden:

Så grei du er! Setter kjempestor pris på at du sjekker! Var R10 jeg tenkte på ja. Tusen takk, føler meg litt mer forberedt til å reise nå, enn det jeg var da jeg fikk sms i morges om å huske morgendagens time. (Ikke fått innkallingen pga de sendte til gammel adresse. Trodde forsåvidt at offentlige etater vasket registrert sitt mot folkeregistrert adresse, men nei ikke denne gangen.)

Nå sitter jeg bare å grugleder meg til morgendagens time, skal til konsultasjon for en full bodylift, og har ventet 1,5 år siden jeg var hos en annen plastikkirurg som ikke kunne hjelpe meg. Ventet forsåvidt 6 mnd før jeg kom til første plastikkirurg, så totalt har jeg nå ventet to år på denne timen. Håper bare jeg ikke må vente to år på operasjon også.

Ja, det ser ikke ut som om det er noen andre enn meg som har dette problemet ... Har googlet meg i hjel, men finner altså ingenting! :(

Cyan sa for siden:

Ingen årsak. Lykke til :)

elien sa for siden:

Jeg hadde det sånn for en tid tilbake.
Men det gikk over av seg selv, like plutselig som det kom.

Kanutten sa for siden:

Oppdatert op.systemet?

Cyan sa for siden:

Vi har ikke opplevd samme problemet tror jeg, men vi har generelt hatt masse problemer med bruk av chrome på laptopen her hjemme, men det har gått mer på at lapperten låser seg når vi starter chrome. Vet ikke hvorfor, men mannen spekulerer på om det kan være at chrome ikke fungerer optimalt med windows 8. Andre som har opplevd det? Har ikke hatt problemer med bruk i windows 7.

Antar du har prøvd å reinstallere chrome?

Jeg har prøvd å reinstallere, ja. Og jeg har Windows 7. :o

Cyan sa for siden:

Nerden borti datahjørnet her foreslår å oppdatere driverne til grafikkortet hvis du ikke har gjort det.

Sjekka for sikkerhets skyld, men driverne er oppdaterte. Nå var det jo bare Chrome, og ingen andre nettlesere som hadde dette problemet.

Spinnerette sa for siden:

Har du prøvd å slå av/fjerne alle utvidelser til Chrome om du har noen? Fjern også historikk og cookies. Om det ikke funker, gå til innstillinger i Chrome, vis avanserte innstillinger, og trykk på "tilbakestill nettleserinnstillingene". Hvis det ikke funker, avinstaller og reinstaller Chrome, sjekk at du laster ned riktig versjon(32vs64bit). Hvis DET ikke funker, så veit jeg ikke. :p

Jeg har faktisk prøvd alt, gått gjennom alle feil-sjekklister there is ... :o Det er jo ikke livskrise, men irriterende nok. Ser vel ut som om jeg bare må krysse fingra for at det årner seg ved neste oppdatering. Muh.

Lillemy71 sa for siden:

Nå vet jeg jo ikke helt hvor stort stormote er for deg, men en del av de helt vanlige kjedebutikkene der borte, som f.eks Dorothy Perkins og Next har de utvalg som går ganske høyt opp i størrelse. De fleste departments store som Debenhams, John Lewis, House of Fraser, Marks&Spencer og Evans har alle plus size utvalg, og spesielt sistnevnte. På alle disse og spesielt John Lewis har jeg fått fantastisk hjelp med bh-tilpassing.

På de flere av disse kan du også få gratis "personal shopper" i et par timer som finner alle klærne du vil ha og hjelper deg å prøve. Kan anbefales men bør forhåndsbestilles. Jeg gjorde det og hadde gjort litt research på nette først om hva jeg var ute etter. Deilig å bare sette seg ned i en stol, får avkjølt vann og frukt mens man ventet på at klærne man ville ha ble hentet frem :D

Det finnes en butikk som heter BASE som ligger i Covent garden og er spesialisert på bare plus size, men har aldri vært der selv. Ellers kan du jo også bare google "plus size + London" så får du sikkert masse treff. Det kommer jo også ann på hvor du skal i London og hvor mye du gidder å bevege deg rundt. Som førstgangs Londonfarer, regner jeg med at du havner rett på Oxford Street sammen med resten av røkla og der finner du om ikke annet alle de ovennevnte department stores :D

Håper du får en fantastisk tur. Happy shopping:)

Cyan sa for siden:

Skal jeg dømme ut fra avataren og tickeren din er du neppe større enn meg, og jeg har aldri hatt problemer med å finne klær i standard klesbutikker i UK. Siste gangen jeg var i UK var jeg str. 48 og shoppet som en gal og kan ikke huske at jeg var i en eneste plus size avdeling (kan hende det var det altså, men la i hvert fall ikke merke til det) :p Dorothy Perkins og Mark&Spencer er særlig snille i størrelsene.

Kanutten sa for siden:

om andre narkomane/eksnarkomane får like mye spalteplass som Ninni Stoltenberg?

Sanney sa for siden:

som søstra til jensemannen var hun vel mer eller mindre kjendis. og kjendiser får spalteplass på godt og vondt. men 5 artikler i hver av de store avisene er vel å gå litt langt...

Ethereal sa for siden:

Står "alle andre" frem? Er det vanlig at noen på en så åpenhjertig måte viser at slikt kan skje i "de beste familier"?

Er der galt at kjente mennesker får mer oppmerksomhet enn oss ikke-kjendiser på generell basis? Hvis du kjørte i fylla, ville du fått like mye oppmerksomhet som Northug?

Nini Stoltenberg bidro med noe veldig viktig i samfunnet vårt- mer kunnskap, mer åpenhet, mindre fordommer og at hun får mye spalteplass for det har jeg rett og slett vansker for å se problemet med. Og den jobben hun gjorde hjalp de "andre narkomane" også, tror virkelig ikke de har et problem med det.

Kanutten sa for siden:

Hver dag ser jeg narkomane/eksnarkomane stå og selge et blad til inntekt for den institusjonen som hjelper dem til å bli rusfrie. Så ja, jeg synes de fortjener sin plass i media.

Søk på trappehuset.

millah sa for siden:

Jeg har vært i London flere ganger, men har aldri tenkt på å shoppe noe særlig, det er nesten flaut...:o Meeen etter kjapp googling kommer det opp flere navn på butikker. Evans, M & S og Base. Har hørt skryt om Evans før, faktisk, så det kan jo være verdt et besøk! :)

Marks & Spencer har et godt utvalg, som har blitt nevnt ofte her, men jeg syns de ofte har veldig 'voksen dame'-utvalg. Jeg personlig syns Next har mye finere klær sånn generelt, og jeg har sett ting helt opp i UK størrelse 22 der (blir vel europeisk størrelse 50, tror jeg)! Så kommer jo helt an på hva du liker! House of fraser has MYE fint, også i store størrelser, og de har et veldig variert utvalg. Håper du koser deg masse i London! :D

Sanney sa for siden:

bhs has også mye fint syns jeg. spesielt på basisting som underbukser, sokker og topper i bomull. marks n spencer bruker jeg mest til bukser og bh'er. next likte jeg ikke no særlig før, men nå er det lenge siden jeg har vært der så mulig de har blitt bedre.

jeg shoppa mye i sommer da jeg har mye gammelt tøy som fint kan byttes ut og ikke hadde lyst til å bruke masse tid på å vaske klær før jeg dro.. brukte vel i overkant av 2000 kr og tok med meg hjem 4 bukser, 3 joggebukser, 3 tshorter, 2 topper, 2 bh'er, 3 5pak med truser og 4 3pak med sokker. dyreste plagget kostet 250 kr. og jeg hater vanligvis å shoppe klær...

Lmtjom77 sa for siden:

Tusen takk for London-tips damer :klem:
Jeg bruker str 46/48, så da ser det jo ut til at jeg skal kunne finne litt :D

Jeg varierer mellom 42, 44 og 46 avhengig av produsent og passform, og har ikke har noe som helst problem med å finne klær i UK. Og jeg bor her! Så shopping for deg skal nok gå glatt :D

Ethereal sa for siden:

Jeg ser også narkomane/eksnarkomane hver dag. Som selger noe som er en del av media. Jeg har også lest om dem, en god del- Aftenposten, Dagsavisen, Natt&Dag, Megafon. Jeg har også intervjuet narkomane som journalist. Og vet du hva? Ikke så mange var innstilt på å være mediefigurer. Fortelle sin historie, ja. Stå frem som Nini gjorde, nei- det er UTROLIG tøft og UTROLIG stigmatiserende for all fremtid, uansett hvilken familie du tilhører.

Og folk flest greier faktisk ikke identifisere seg med narkomane. Med prostituerte. De ser på dem som "dem" og "oss", og de ser NED på dem. Nini var med på å bryte den barrieren. Hun fikk vestkantfruer OG narkomane til å lytte.

Jeg blir helt vilt oppgitt over at noen ikke skjønner at kjente mennesker får spalteplass når de dør, og at tidligere statsministers/påtroppende NATO-sjefs søster får spalteplass? Er det provoserende på noen måte i forhold til hvor mye krangelen mellom Justin Bieber og hans nye fiende har fått i dag?

Hvis du vil forsvare narkomane, ikke google "trappehuset". Gå å snakk med en av de som selger magasiner. De er ofte innmari takknemlig for å ikke bare bli gått forbi med blikket vendt en annen vei. DET er trist.

Herregud, at noen som var en talskvinne for en gruppe skal bli fremstilt som noen som får mer oppmerksomhet enn andre i gruppen? Jeg blir trist av sånt.

Kanutten sa for siden:

Jeg snakker med dem hver dag og kjøper alltid bladene deres. Jeg synes de gjør en fantastisk jobb og jeg blir imponert over den viljestyrken de viser. Respekt!

mereo sa for siden:

Ta t-banen til Shepardsbush, gå over veien til westfield der dinner du ALT du kunne tenke deg på en plass.
De fleste butikkene har ett greit utvalg av store størrelser i London. NewLook, Dorothy Perkins, M&S, etc.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg kan også absolutt anbefale å ta turen til et av de to Westfield shoppingsenter Sheperds bush og Stratford). Alt er samlet under et tak, inkludert mange kjekke restauranter. Stratford er det største og nyeste.

mereo sa for siden:

Betyr det alle reiser til Stratford så jeg får ha Sheperds Bush for meg selv? Ja? For om det er helt tomt når jeg kommer dit nå på mandags morran så er det egentlig helt greit ;)

mereo sa for siden:

Tror egentlig bare det er plus size på nettet - ikke i butikkene :)

Sanney sa for siden:

bhs og marks n spencer har hvertfall klær opptil str 22 og 24, 50 og 52. tror til og med jeg har sett 26 et par ganger.

Carisma sa for siden:

Jeg har plukket solbær, og har lyst til å koke den inn til en tykk "saus", nesten som balsamico til å ha i dressing og sauser. Kan det gjøres sukkerfritt? Og evt hvordan?

Kanutten sa for siden:

Kok bæra i så lite vann som overhodet mulig. Etter en tid siler du den. Kjøl ned og frys i isposer. Skal du ha den tykk må du bruke pektin, gelatinpulver eller jbk eller noe annet lurt. Trenger ikke sukre den. Men den er lite holdbar hvis den ikke er hermetisert eller frosset.

Er det grei skuring å skifte fra amerikansk til norsk standardstøpsel på en elektrisk hårstylingsdings som har spenning på 110-240V?

Bønna200 sa for siden:

Det finner du ut. :p Håret blir i hvert fall styla på den ene eller andre måten. :lol:

Vil gjerne vite om det går først, så kjedelig med elektrisk brann og sånn. :p

Kanutten sa for siden:

Blir ikke brann. Det sier bare poff og så er sikringene gått (derfor man har sikringer).Hvis det er det spekteret i volt du sier bør det gå greitt.

Bønna200 sa for siden:

Sorry, men jeg kunne bare ikke dy meg. Så for meg Photo meg Eli Hagen-sveis. ;)

Cyan sa for siden:

Ja.

Lillemy71 sa for siden:

He he he, helt tomt er det vel aldri. Sist jeg var på Westfield, Sheperds Bush var på en lørdag i begynnelsen av juli. En god del folk men ikke travelt, imotsetning til Oxford Street. Sist jeg var på Statford var en torsdag og det pisseregna så det var ganske mye folk ja. Er nok litt væravhengig, emn Startford er større og har mer butikker. Og sinnsyk god Margerita til lunch :D

Dorothy Perkins, Next, M&S, Evans har store størrelser i butikk. Det er der jeg har handlet og settt det, har aldri handlet på nett i disse butikkene. kan jo være utsolgt, men det er jo sommersalg også nå så da må man regne med det.

Cyan sa for siden:

Noen som vet om det er en lekeplass i den relativt nye Grorudparken?

annex sa for siden:

Jeg har noen liter tyttebær i frysern som nå er blitt to år gamle. Vet dere hvor lenge de kan holde seg? Eller bør jeg kaste de nå?
De er frosset ned ubehandlet, jeg pleier å ta opp litt og litt og røre dem når jeg trenger til noe mat.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg brukte nettopp blåbær som var et par år gamle. De var litt bleiker enn normalt, men helt fine i smaken. Ta opp bæra, tin de og lukt, dersom det ikke lukter rart smak, dersom det ikke smaker rart er det bare å bruke. Det lærte jeg av mormor (som aldri kasta noen ting) og har ennå ikke blitt syk av det. :D

thessis sa for siden:

Prøver meg igjen med spørsmålet, for har vært innom noen plasser uten hell ;)

:confused:

thessis sa for siden:

Jeg vet man kan lage selv, men det er ikke er aktuelt, desverre.

Jeg vet at sukkerfri sweet chili saus fås kjøpt her i Oslo, men vet ikke hvor jeg skal sende den som handler for meg, for å få tak i det.

BenteR sa for siden:

Da kan jeg ikke hjelpe; bor ikke i Oslo

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har sett etter den sausen i mange innvandrerbutikker i Oslo, men ikke funnet. Men fant den i sjappa i solheimveien i Lørenskog :) Mellom Star autoco og peppes om andre vil kjøpe den der :)

mereo sa for siden:

Kan opplyse om mye folk på westfield på ettermiddagen.
Å shopping er ikke noe problem ;) har med meg min mor som er "noe" større enn meg. Som kom med kommentaren "til og med jeg kan kjøpe denne!" Da hun fant ut at de i grunn har godt utvalg av størrelser i de fleste butikker.

Lillemy71 sa for siden:

Ja de er mye flinkere der borte med store størrelser og det er ikke slik at alt som er for store er "blomstrete telt", slik min opplevelse av stormote her i Norge var da jeg var på mitt største.

Hvilket Westfield var du på?

mereo sa for siden:

Jeg er på shepherds bush (akkurat nå faktisk!)

kennygirl sa for siden:

Noen som vet hvor jeg kan få tak i rå cashewnøtter, bortsett fra på iherb?

Anne sa for siden:

Jeg vil anta i en "innvandrerbutikk". De pleier å ha så bra uvalg av så mye.

Cyan sa for siden:

Hva mener du med rå? Usalta? I så fall har eldorado en rosa boks som jeg finner på de fleste velassorterte dagligvarebutikker.

kennygirl sa for siden:

De to vi har her i byen er bittesmå eller aldri åpen :P Men skal gå innom de. Tusen takk for tips! Pleier å glemme de innvandrerbutikkene :o

Mener ikke ristet og saltet. Skal se om jeg finner fra Eldorado. Takk takk :)

j88 sa for siden:

de har ikke helt rå nøtter i vanlig matbutikk, men på helsekost så skal de ha. Der har de fra navitas naturals som er et av merkene de selger på iherb, de er virkelig gode

Cyan sa for siden:

Den fra Eldorado er dessverre ristet.

Kanutten sa for siden:

Sanabona.no har rå cashewnøtter.

millah sa for siden:

Jeg har hørt at solsikkesmør skal være et godt alternativ til nøttesmør (har allergikere på skolen til eldstejenta vår). Noen som vet hvor jeg finner sånt?

vaskeklut sa for siden:

iherb (sunbutter) og helsekost! :)

Rin sa for siden:

Hei! Jeg hadde dette i bakhodet da jeg var ute på krydderhandel i dag. Sukkerfri sweet chili-saus finnes på den store innvandrerbutikken i storgata, rett ved brugata holdeplass. (Når du står med ryggen til gunerius, er butikken altså mot høyre.)

Det er ganske store flasker, de står "baki" butikken sammen med andre chilisauser.

thessis sa for siden:

Hurra!! Tusen takk!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.