smgj sa for siden:
Om det er selve plasten som har fått avleiringene kan det være vanskelig, me om det er pakningene kan du prøve med olje. Det hender at den kan ta fettløselig dritt.
smgj sa for siden:
Om det er selve plasten som har fått avleiringene kan det være vanskelig, me om det er pakningene kan du prøve med olje. Det hender at den kan ta fettløselig dritt.
TrillTrall sa for siden:
Jeg har sluttet å sette plast i microen, tømmer innholdet over i glass eller steingods. Mye setter flekker på plasten etter en runde i microen og jeg har ikke klart å få dem av igjen, verken ved håndvask eller i oppvaskmaskina.
smgj sa for siden:
Jeg tenkte ikke jeg skulle ri flere kjepphester i dag, men...
Det meste av plast (dessverre også plast godkjent for micro) kan avgi østrogenliknende stoffer under oppvarming... Så man bør generelt vurdere både en og to ganger før man bruker plast i micro. (Ja, det er vanskelig å venne seg av... )
Dietta sa for siden:
Gjelder dette bare plasten som er i berøring med maten, eller gjelder det plastlokket med hull i som jeg gjerne setter over asjetten for å forhindre sprut ?
Supera sa for siden:
Gjelder dette Tupperware også?
Lillemy71 sa for siden:
Har samme opplevelsene og spesielt hvis det er mat med en del fett. Fettet (bl.a.) blir varmere enn det plasten tåler, plasten blir litt ødelagt og flekker blir umulig å fjerne. Og som smgj skriver; dette kan avgi mange rare ting vi ikke vil ha i oss.
Dersom du fortsatt vil prøve å rengjøre begrene, prøv oppvaskmaskinpulver og kokende vann og legg det i det. Tar ikke dette det, er nok "dritten" permanent (ødelagt plast).:D
:eek::eek::eek:
Ri i vei du, fint du driver med folkeopplysning (lister seg ut og tar plastikkboksen med middagen utav microen) :liste: :rodme:
Lillemy71 sa for siden:
Da må du nesten vite hvilken plast det er og hvordan den er fremstilt. Fremstillingsmetodene for plast varierer, men det er mye av det samme oppi.
Bl.a.tjenester.org/hormonbloggen/?p=26
freewater.biz/plast-kan-utgjore-helsefare/
Bønna200 sa for siden:
Jeg har jo hørt at plast svetter og at det stoffet kan være kreftfremkallende. Men at det hadde noe med hormoner å gjøre ante jeg ikke. :eek:
Nå blir det slutt på å varme ting i plast her i huset.
Supera sa for siden:
Googlet xenoestrogen tupperware og google sier at det gjelder Tupperware også. :( Men Tupperware sier selv at de i ikke bruker BPA (bisfenol A) i produktene sine, så det var i alle fall godt.
Bønna200 sa for siden:
På en eller annen måte har verktøylinja mi forssvinni. Hvordan får jeg den opp igjen?
Anarko sa for siden:
Jeg har fått en rabatt på sms av Stormberg. Kan tenke meg en fleecegenser som er god å gå med i f.eks. fjellet, eller på joggeturer ute når det er litt høstkaldt.. er det noen som kan anbefale en genser? Har sett på allesammen, og syns det er så mange fine!
Photobscura sa for siden:
På nettleseren? Gå øverst til høyre og se om du får opp den boksen som maksimerer vinduet ditt, og trykk på den. (Mener jeg å huske, orka ikke å eksperimentere, men det har skjedd en og annen gang under støvsuging av tastatur. ;))
Bønna200 sa for siden:
Takk. :) Men det funka ikke... :nei:
Anarko sa for siden:
Hvilken nettleser har du? Er det chrome så burde det være nok å høyreklikke og "Vis bokmerkerad".
akas sa for siden:
På nettleseren? Sett markøren øverst på siden, høyreklikk og merk av for "Menu bar" eller "Navigation Toolbar" eller hva det nå er som er borte. :)
Bønna200 sa for siden:
Hmmm... Jeg kan absolutt ikke data, altså. Fikk det som valgfag på skolen, men ble satt ved en gammel skrivemaskin. :eek: What the f...
Og siden interessen er så liten, så aner jeg ikke hvilken nettleser jeg har... Hvor står det? Har forsøkt å høyreklikke, men står ikke noe sånt der.
Vet du ikke, har du sikkert Internet Explorer (korser seg ... :cool:) Prøv å trykk F11? (Fant nettopp ut at det er den man bruker for å helskjerme hele nettleseren)
Bønna200 sa for siden:
Er det ille?
Prøvde det og, men da ble det bare et rødt kryss over lyden. :confused:
Hmm, ok. Kan du muligens ha andre hurtigkontroller enn meg?
Hva er det egentlig som er borte, sånn nøyaktig? Hvilken funksjon har den linja du har mistet?
Om Internet explorer er ille? Ja, for alle som har prøvd en hvilken som helst annen nettleser, så. :p
akas sa for siden:
Bønna: Har du prøvd mitt forslag? Sett "pilen" på det blå området (f.eks. bak fanene), høyreklikk, og marker med å krysse framfor det du vil ha fram. Det er det samme i både firefox og explorer. Lykke til!
Bønna200 sa for siden:
Jeg gjorde som du sa. Skjedde ingenting. Så sa gubben at jeg skulle slå av PCen. Da jeg gjorde det så gjorde den 14!! oppdateringer. Men jeg har fortsatt ingen verktøylinje. :o
Men pytt-pytt. Det er jo ikke akkurat det viktigste her i verden.
Bønna200 sa for siden:
Det er vel ikke noen veldig prekære saker... Jeg leste et sted at man bør slette leserlogg en gang i uka og sånn. Og nå får jeg ikke sletta noe.
Men jeg begynte plutselig å tenke på at denne PCen har ikke vært helt frisk på noen uker.
Detter ut, det btar lang tid når jeg søker på noe osv.
Lillemy71 sa for siden:
Men muligens de bruker ftalater, som er like ille?
Selv er jeg blitt mye flinkere til å bruke keramikk/glas når noe skal varmes opp. Er liksom ikke vits å utsette seg mer enn nødvendig. Dessverre er jo mye av maten vi kjøper i emballasje som er full av dritt som går over i maten. Og sånne fancy drikkeflasker? Der er det mye rart.....
Lillemy71 sa for siden:
Virus?? :eek::eek::eek::eek:
Supera sa for siden:
Nope, ikke ftalater heller. :snill:
"Produkterna tillverkas av bästa råvaror och utan polyvinylklorid (pvd) och mjukgörare (ftalater)"
Så jeg fortsetter å bruke mine Tupperware-produkter med god samvittighet så lenge de ikke varmes opp. Men microsteameren blir det nok sjeldnere mellom hver gang jeg bruker...
Supera sa for siden:
Kan du ta et screen shot og legge her, så klarer vi kanskje å hjelpe deg? En guide.
Carisma sa for siden:
Er det selve verktøylinja i Windows som har forsvunnet? Høyreklikk nederst og velg lås verktøylinje.
Anarko sa for siden:
Pusher litt på denne.
Bønna200 sa for siden:
Prøve i morgen. :) Og takk for guiden. :blomster:
Bønna200 sa for siden:
Der er du inne på noe. Får opp det, men det skjer ikke noe når jeg trykker?
smgj sa for siden:
Ah ... jeg tipper den er dratt ned sånn at det bare er en tynn strek nederst? I så fall må du
Marella77 sa for siden:
Noen som vil anbefale eller fraråde soyaproteinen og bakemiksen som selges på Ketolyse.no?
Ziltoidia sa for siden:
Nå er jeg ganske forvirret.
www.livestrong.com/article/284761-what-is-the-glycemic-index-of-butternut-squash/
lowcarbdiets.about.com/od/carbcounts/a/butternutsquash.htm
Innspill?:confused:
smgj sa for siden:
Har ikke satt meg inn i stivelsesmengden i gresskar, men regner med det er en del siden det smaker søtlig. :)
www.livestrong.com/article/115576-butternut-squash-nutritional-value/
www.livestrong.com/article/304071-butternut-squash-nutritional-data/?utm_source=undefined_R1
Jeg tenker at når vi bruker den i en suppe med fløte, kraft og fleskebiter så blir det greit. Og når jeg spiser kake så ser jeg også på gresskarinnholdet som positivt. (Men kaken teller jo uansett ikke som "grønnsak" eller bør være en del av hverdagsmaten, nei. ;) )
Gresskar er antakeliig ikke egnet for "ketolikkere". :)
Bønna200 sa for siden:
Nå har jeg fått det til! :heia: (men jeg veit ikke helt HVORDAN jeg fikk det til... :p)
langaard sa for siden:
:lol:
akas sa for siden:
Spiller ingen rolle bare det har løst seg! :klem:
Supera sa for siden:
Soyaprotein er soya og bakemiksen er myse (whey) + gluten. Soya er noe jeg prøver å holde meg unna, og gluten likeså. Jeg foretrekker å bruke nøytralt proteinpulver (av whey), mandelmel og kokosmel (og av og til litt fiberhusk for å binde sammen). Funker i det aller fleste oppskrifter.
Marella77 sa for siden:
Tusen takk!! Hva er whay?
Mariann S sa for siden:
Whey er ett myseproteinpulver.
Ziltoidia sa for siden:
Det forandrer jo ikke at de to sidene sier helt forskjellige ting. Vet jo fortsatt ikke hvilken av dem som har rett. o_O
Marella77 sa for siden:
Takk for svaret Mariann:)
smgj sa for siden:
Hvis den ene - den siste - har blandet glykemisk index og glykemisk load så er det ikke så langt på viddene. Glykemisk index er jo direkte avledet av hvilken karbohydrattype som finnes (tror jeg) mens load går på hvordan hele matvaren oppfører seg under inntak?
Utifra min erfaring så kan gresskaret i form av kake trigge søtsug, men sånn som jeg baker den er det jo en god del stivelse + sukker i den, så jeg finner vel ikke det så veldig merkelig. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd søtsug etter gresskarsuppe. Bare stor metthet.
Dietta sa for siden:
For en stund tilbake leste jeg i en eller annen tråd om dette med luft i magen og søtningsmidler, og opptaket av disse. Jeg får utrolig mye luft av maltitol, og også av tagatesse.
Mener at det stod noe om at hvis man får mye luft av ovennevnte, så tar man det ikke opp så godt som de som tåler det bedre.
Stemmer det ? Kan man derfor ut i fra et lavkarbo kosthold si at det faktisk er en fordel å få luft i magen, da det betyr at man ikke tar opp disse karbene ?
Kitt sa for siden:
Dersom det ble tatt opp i kroppen, ville det jo ikke rast gjennom tarmene som en vill orkan, eller?
Jeg får ikke blodsukkerstigning av de fleste søtningsmidler, men blir såååå dårlig i magen! Luft, smerter og hyppige turer til rommet med hjerte på døren!:eek:
Dietta sa for siden:
Nei, det var det jeg mente også ;)
Men av og til er ikke ressonementene mine helt gode, og så kommer det noen med gode forklaringer på ting og tang som viser at jeg har tenkt helt feil :p
Aner ikke om jeg får blodsukkerstigning da, for det har jeg aldri målt.
Mariann S sa for siden:
Dei få gongane eg har spist kake/dessert med vanlig sukker, kjenner eg at blodsukkerret mitt fyker til himmels.
Men eg merkar aldri den blodsukkerstigninga når eg spiser anna søting, får heller ikkje luft i magen, med unntak av når eg spiser lakeroldrops med xylitol.
Ignite sa for siden:
Fångad av en Stormvind...
Dietta sa for siden:
Nå lo jeg så jeg nesten ramla ned av sofaen :lol:
langaard sa for siden:
Bønna200 sa for siden:
niisin sa for siden:
Oi SHIT! Dette var jo ikke reaksjonen jeg forventa!
Jeg ordla meg jo helt latterlig feil da jeg skrev innlegget mitt!
Var vel mer at jeg lurte på hva hun hadde bedrevet tiden sin med?
Høre hva jeg "går glipp av" hehehe.. Rart hva man lurer på, og jeg lurte bare veldig på hva hun gjorde før hun fikk denne morsfølelsen :) :)
SÅ ingen mer diskusjon på det. Som regel velger man jo det man gjør med livet sitt, og jeg føler ikke jeg kommer til å gå glipp av alt det som blir beskrevet ovenfor. Barnet vårt er 100% planlagt, 20 år er absolutt ikke ungt, jeg personlig er FERDIG med all festing og tull og lever helt slik jeg ønsker nå :) - se bort i fra et par ting som kan forbedres, deriblandt vekta hihi :)
Har han ramlet å slått hodet sitt?? noen dager siden, uker siden, mnd siden?
Gubben ramla på isen å slo hodet sitt. Sykemeldt 1 mnd, ble helt fin.
Men første dagen på jobb svimlet han hele dagen, og tilslutt svimte han av i dusjen hjemme. Hånda ble nesten lammet og kvalm/spydde i noen dager...
Hjernerystelse fikk vi beskjed om, og var sykemeldt i 8 mnd etterpå!!!! :O
Ring legevakt!!!
Kanskje sa for siden:
Hvorfor heter det ikke "Gården" ??
Farm - er ikke et ord vi bruker i norge om norske gårder. Hvorfor må språket vårt amerikaniseres sånn??
Sanney sa for siden:
språk er ikke statisk, det er i konstant utvikling, hele tiden. det engelske ordet "bag" er faktisk norsk, men det forsvant fra språket vårt underveis. så nå er det et engelsk låneord :p
farmen er forøvrig et ord som fungerer på norsk både skriftlig og uttale, og klinger kanskje bedre i pr-avdelingens ører enn "gården".
Kanskje sa for siden:
har litt piggene ut mot at man bytter ut norske ord med engelske. Står det SALE i butikk vinduene, så får jeg lyst å bare gå forbi. For i norge så heter det SALG.
Det kunne jo heter "Gardsliv", eller "Garden - ein kamp for og overleva", for på nynorsk så virker det jo mer dramatisk synes jeg. :D .
Kanskje sa for siden:
Sitter og leser om P- sprøyten. Og ble litt bekymret.
Det står faktisk at den ikke bør brukes lengre enn 2 år !:eek: Jeg har gått på min siden 2007 om jeg ikke husker feil ! Legen setter den på meg, og har ikke sagt noe om disse to årene :confused:
Tenk om jeg er blitt steril?
[color=darkorchid][/color]
Står også at det kan ta opp til TRE år før man får eggløsning og kan bli gravid ! Og at man kan få benskjørhet. Og at det ikke anbefales til unge. kjenner jeg blir litt bekymret nå. Har noen erfaring med p-sprøyten?
Sanney sa for siden:
hm, legen min snakka noe om at man bør ha pause etter 5 år, uten at han spesifiserte hvorfor. jeg har hatt min i 3 år og har absolutt ingen planer om å slutte med det første. (nå vil ikke jeg ha unger i det hele tatt da...)
norge har forøvrig verdensrekord i benskjørhet til tross for at vi også bruker mer melk enn noen andre..
veninna mi fikk beskjed om at det kunne ta et år eller to før hu ble gravid da hu slutta med piller. det tok 3 uker....
Dietta sa for siden:
Enkelt spørsmål, er denne kjolen noe fin ?
Synes den var stilig da jeg først så bildet, men har begynt å tvile nå. Gubben synes jeg burde kjøpe den da ;)
langaard sa for siden:
Den er stilig,ja! Hvor fant du den?
Dietta sa for siden:
Av alle stedet på Ellos :D
Her er den ;)
langaard sa for siden:
I love it!! Av en eller annen grunn, så liker jeg det mønsteret:)
Går til kassen:D
Kanutten sa for siden:
Den er jo råstilig!!!! Storrutet pepita?
Nydelig er den og du er enda nydeligere så hva er problemet???
Dietta sa for siden:
Da går jeg til kassa jeg også ;)
Shopping på nett fredag kveld når formen ikker er på topp, gjør alt litt bedre gitt :p
langaard sa for siden:
Shopp ivei:suss:
Nå er jeg en smule beruset, så jeg shopper i morra:p
Dietta sa for siden:
Best å vente da ja, ellers er det ikke godt å si hva som ender i handlekurven :p Kos deg videre :klem:
langaard sa for siden:
Sant det,Dietta:D
Men den kjolen skal jeg ha!!++++++:D
Kitt sa for siden:
Så rart at noen kunne si noe så feil! Siden tidlig på 90- tallet har legene visst at sjansen for å bli gravid når man slutter med senere generasjoner ppiller er ekstremt høy! For oss tok det 6 uker, begge gangene!;)
Grunnen er rett og slett at man får jevn, fin, stabil syklus og mange egg som skal modnes på kort tid!
langaard sa for siden:
Scååål eller:liste::sove:
Trener i morra, trur eg:uskyldig:
Dietta sa for siden:
langaard sa for siden:
Og jeg er alvorlig alkoholforgifta:eek:
Supera sa for siden:
Så hvis man vil bli gravid så bør man gå på p-piller en stund og så slutte? :geip:
Huldr sa for siden:
Kjempefin kjole, Dietta!Dietta sa for siden:
Takk, takk Huldr :)
Den er bestilt, så får jeg bare håpe at den både passer i størrelsen og i fasongen :p
Kitt sa for siden:
Det var det jeg gjorde da vi ville ha nr 2! Funka gull, det!:D Hun kom som bestilt, med termin i begynnelsen av juni! Ville nemlig gjerne være hjemme første året sønnen gikk på skolen!
Carisma sa for siden:
Et spørsmål om barneoppdragelse:
Junior på 16mnd respekterer ingenting jeg sier eller gjør. Pappan kan si det samme, på samme måte og han lyder det med en gang. Når jeg sier det enten overser han meg eller ler og fortsetter. I tillegg er han direkte slem mot meg (så ille at andre kommenterer det), klorer i øynene, lugger, slår, kaster ting på meg osv. Han kommer ofte og vil kose, baare for å komme nær nok til å lugge, klore eller slå.... Gjør aldri sånt mot pappa eller noen i barnehagen.
I perioder gruer jeg meg til å være alene med han fordi det alltid ender med masse hyling fra han fordi han ikke får gjøre slikt. Og om jeg ikke får tak på det nå blir det snart veldig ille. Tips?
Kitt sa for siden:
Du må nok sette deg i respekt, vennen! Ut i fra hva du sier her inne, føler du deg på tynn is og lurer på om du er god nok mor! Han føler det og utnytter svakheten din! Når han ikke vil gjøre som du sier eller gjør noe han ikke skal, løft han opp, hold han inntil deg på fanget (kan se brutalt ut, men...) og snakk rolig til han uansett hvor mye han spreller og hiver på seg. Når han roer seg og slutter å herje, kan du be om en kos og finne på noe som viser at du slett ikke er langsint! Viktig at han skjønner at du er glad i han uansett!
Ta han gjerne også med på ting, la han hjelpe deg med å bære noe eller hente ting osv. Selv om det tar lengre tid enn å gjøre det selv osv, bygger det bånd mellom dere du "har bruk for" i andre sammenhenger! Han er liten, men ikke ubrukelig! ;)
Har brukt dette på begge mine som ble svært flotte unger og er nå i gang med nr 3. Litt verre når han først kom hit som 2,5 åring, men etter bare 10 dager har det hjulpet mye allerede!
Masse lykke til! Barneoppdragelse er ikke akkurat bare morro, men man får heldigvis igjen for strevet etter som de blir eldre!;)
Carisma sa for siden:
Joda, utfordringen er jo at jeg nesten ikke får holdt han fast, fordi 1: han er bare opptatt av å lugge eller slå (evt bite om han ikke har ledige armer), 2: han er skremmende sterk... og 3: han fortsetter med akkurat det samme i det han slipper løs igjen....
Kitt sa for siden:
Du må bare fortsette til han skjønner tegninga! :p Fordelen med barn er at de vokser. Ting endrer seg ofte fort, men vi må være konsekvente og alltid reagere på samme måte mot samme handling! Det er nok litt for tidlig å forvente at han forstår alt, men konsekvens forstår han! Og du vil få mye igjen for det senere!
Fortsetter han når du slipper han ned igjen, vel, så får du bare ta han opp igjen, da! :p
Vet det ikke er lett å holde dem fast, men det går!
Kanskje sa for siden:
Ble litt lettet nå. Virker jo veldig skummelt å skulle gå kanskje tre år og vente. Blir ikke til at jeg slutter enda, men en gang så skjer det jo.
Håper bare ikke det er farlig å gå på dem lengre enn to år :confused:
Kanskje sa for siden:
Er han for liten til timeout?
Kitt sa for siden:
Jeg hadde gått på ppillen mer eller mindre uten opphold i 8 år og Sønnen satt som et skudd etter 6 uker! :D
Legen sa at dagens prevensjon var mye bedre og sikrere på alle måter og det er snart 20 år siden. Bør jo være enda bedre nå! ;)
Sanney sa for siden:
det er farlig å sole seg, farlig å spise mye gulerøtter om du røyker, farlig ditt og farlig datt. det er farlig å leve, du dør av det. kan ikke si jeg har merket noe negativt i det hele tatt i de 3 årene jeg har brukt sprøyta. heller det motsatte...
Kitt sa for siden:
Han er 16 måneder. Tror ikke han skjønner bæret av noen timeout, nei!
Min på 2.5 skjønner ikke helt, men det er jo så kjedelig å bli avbrutt og båret ut i gangen og måtte sitte der litt at han skjerper seg om vi spør om han vil sitte litt i gangen!:p
Carisma sa for siden:
Hahahahahaha, jeg syns jeg ser at vi prøver på det :lol::lol: svaret er ja!
silje21 sa for siden:
er det noen forskjell på brune og hvite egg, utenom fargen på skallet?
langaard sa for siden:
Nope;)
Dietta sa for siden:
Må være fargen på høna da :p
Sanney sa for siden:
typen min så med store øyne første gang han så egga våre... der han kommer fra er det kun brune :p
Ziltoidia sa for siden:
Mens vi snakker om egg... egg her omkring (i London) er så bleke inni! Når jeg lager eggerøre blir den hvit. Ikke er de så rike på smak heller. Noen som kan forklare det? Hadde vært fint å vite hva man skal se etter for å finne gule smakfulle egg. :p Når jeg har kjøpt egg av frittgående høns er det fortsatt det samme. Rare greier.
Sanney sa for siden:
hm, egga på jersey var helt normale i fargen.. men jeg merker at økologiske egg i norge er mye bleikere enn såkalte batteri-egg.
og egg i england er ofte mer økologiske enn vanlige frittgående hønseegg i norge. strengere lover der. fargen på egga har jo gjerne med hva hønene spiser... solegg høns har annet for enn "vanlige" høns :)
smgj sa for siden:
Det er "frittgående" og frittgående. For at plommene skal bli skikkelig gule bør du finne gårdsegg hvor hønene får lov til å være ute og spise insekter. Her i Norge tilsettes foret blant annet maismel for å gi den gule fargen.
www.chow.com/food-news/55099/does-the-color-of-an-egg-yolk-indicate-how-nutritious-it-is/
www.incredibleegg.org/egg-facts/eggcyclopedia/c/color
Kanutten sa for siden:
Flere enn meg som følger med på fallskjermhopperten? : meditere:
Kanskje sa for siden:
Når jeg kobler min iphone til pc, så åpner itunes seg, og den begynner å synkronisere. HVA er det den synkroniserer- og HVORFOR ?
Og MÅ den få synkronisere? Har opplevd at den la over ALLE mine internettfavoritt adresser til telefonen, og telefonnummer listen ble full av internettadresser og kontakter som jeg en eller annen grang har sendt epost til fra min pc.
jeg vil ikke ha alt dette på telefonen min !! Men når de kobles sammen så skjer dette uten at jeg vil.
sukk, er frustrert og lei av å slette kontakter og epostadresser. Og har nå masse gamle internettfavoritter på tlf som jeg ikke TRENGER.
Sanney sa for siden:
du har en iphone, så du har værsågod å gjøre som apple vil du skal gjøre :p
men mere seriøst, er nok en funskjon som går an å skru av et sted. men jeg nekter å røre epleting, så akkurat hvor vet jeg ikke :p
Lillemy71 sa for siden:
Du må åpne Itunes, gå så på Rediger - Innstillinger -Enheter og huk av i boksen for å hindre automatisk synkronisering. Ellers finnes det jo egne apple-forum som sikkert kan gi mye bedre svar enn det vi som ikke bruker/liker/hater apple, gjør :D
Kanskje sa for siden:
Takk, skal prøve dette :-)
er det forumet norsk tro?
TrillTrall sa for siden:
Det avhenger av hva hønsene spiser. Har en svoger som er så sær at han bare vil ha solegg fordi plommen der er så mørk gul, de er jo grisedyre. Vi kjøper egg rett fra bonden, 50,- for 30 egg (såvidt jeg husker) og de har skikkelig guloransje plomme! Soleggene kan bare gå og knuse seg. ;) Har også hørt at mais gjør at høns legger egg med skikkelig gul plomme og at fiskemel i foret gir lys plomme.
langaard sa for siden:
Har fulgt med, ja. Dritskummelt:eek::eek:
Kanutten sa for siden:
Han var en tøffis!! Og så du så galant han landet??
langaard sa for siden:
Ja, pusta letta ut:)
Har hoppa i fallskjerm jeg også, men det var et tandemhopp fra normal høyde:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.