Carisma sa for siden:
Nei, leverer du ikke trekkes du 50% automatisk
Carisma sa for siden:
Nei, leverer du ikke trekkes du 50% automatisk
nellie sa for siden:
Takk, da blåser jeg i det.:)
Carisma sa for siden:
men jeg vet ikke hvordan det blir i desember, fot da trekkes man jo halv skatt.
Kitt sa for siden:
Lever skattekort som bevis på hvem du er etc og be om 50% skattetrekk ut året!
Ikke verre!;) Er jo dessuten alltdi høy skatt på den delen biarbeidsgiver skal ha. Både Gubben og jeg har vel 38% skatt på biinntekter!
nellie sa for siden:
Nei, men det er eeeeeeeeeenda bedre å bare slippe å bestille nytt.:p
Kitt sa for siden:
Du trenger da vel ikke bestille nytt. Enten har du alt fått det, eller forrige biarbeidsgiver må returnere det h*n har!
nellie sa for siden:
Har nok rota det bort for ganske lenge siden..
Var ikke ute etter å starte noe diskusjon angående skattekort her altså.:p Trengte bare svar på om jeg måtte levere det eller ei.
Kitt sa for siden:
Har aldri opplevd at de godtar at man ikke leverer over tid! Selv min "en sjelden gang" sjef ville ha skattekortet før første lønnsutbetaling. Skal ha det, sa han!
nellie sa for siden:
Har vært ansatt siden august og har ikke hørt noe, så da tenkte jeg at det ihvertfall ikke er noe vist i å levere for ei lønning.
langaard sa for siden:
Noen som har erfaring med kennelhoste:confused:
Photobscura sa for siden:
Da ville jeg hørt med arbeidsgiver, Nellie. Aldri hørt annet enn at man må levere skattekort. Jeg har alltid gitt del 2 (36%) til alle biarbeidsgivere.
Kitt sa for siden:
Spørs hva du lurer på?
Min lille dsg høres ut som han har kennelhoste hver vår og høst, men har bare lett for å bli litt betent i halsen!
langaard sa for siden:
Lille dvergpuddelen min hoster veldig, vi våkna av det grytidlig i morres:(
Høres ut som om det blir verre når hun er ute:confused:
Kitt sa for siden:
Høres faktisk ut som min lille! På det verste sto han på alle 4 i sengen og slet med å puste. De var sikker på at det var kennelhoste da jeg ringte, men det var halsbetennelse.
Blir verre om han bjeffer eller anstrenger seg litt!
Ville nok fått henne undersøkt av vet, ja! Liten hals blir fort tett! Vår vet sa dessuten at det går en del kennelhoste i landet for tiden!
God bedring!:klem:
langaard sa for siden:
Takk Kitt:klem:
Blir nok vet over helga tenker jeg:ja:
Kanskje sa for siden:
Kraftig hoste og brekkninger er ofte kennelhoste ja. Passe godt på, det kan utvikle seg til lungebetennelse, det gjorde det med minsten min, og det kunne endt riktig så galt om ikke hun fikk dyrlegebehandling og medisiner i tide.
Så følg med på almentillstand, og ring dyrlegen heller en gang for mye enn for lite. Stakkar voffsen.
Marella77 sa for siden:
Jeg tenker å bake en lavkarbo-kake til en bursdag... Jeg har kun prøvd gulkake, eller mandelkake med solkrem eller hva det nå heter...
Jeg har prøvde med sukrinmelis og tagatesse. Jeg finner ikke igjen oppskriften ;)
Er det noen som har en god oppskrift på en kake? Hvem er din favoritt?
Dietta sa for siden:
Ostekaka til Mariann er helt nydelig og min favoritt :D
Marella77 sa for siden:
Tusen takk, men er dessverre ikke så glad i ostekake ...
Kitt sa for siden:
Carisma sa for siden:
Fedons Franske!
vaskeklut sa for siden:
:hjelp: Jeg forsøker i år som i fjor! Er det noen her inne som har lyst til å selge meg The Julekalender DVD-en sin?:hjelp:!!!
Kan man tørketromle polyester-plagg?
Carisma sa for siden:
Jeg håper det, for jeg gjør det ca daglig :D
Aha. Good! Har en vintagekjole som jeg skal bruke i kveld, og jeg vet ikke om den rekker å tørke.
Carisma sa for siden:
Har ikke tørket vintageting, men treningsklær går hvertfall fint.
Vel, polyester er polyester!
Marella77 sa for siden:
Tusen takk for tips!!! :)
Kanskje sa for siden:
Noen som vet hvorfor håret mitt blir så fort fett i bunnen? Vasker det mandag - og på onsdag så er det ikke noe fint ! Fett og ekkelt, og jeg prøver redde det med tørrshampo og klemmer, men det er ikke fint. Svetter en del i hodet om natten, og det forklarer noe. Men det blir like fett selv om jeg ikke svetter. Bruker bare balsam i tuppene. Wella.
Marella77 sa for siden:
Kjenner meg igjen... Kan det være at du tar deg selv i hodebunnen med fingrene ofte? Dvs fikser håret ofte i løpet av dagen?
Kanskje sa for siden:
Nei jeg gjør igrunnen ikke det. Bruker også lite hårprodukter, prøver å la det være i fred
Vettel sa for siden:
Bruker dere balsam på hele håret også innerst? Isåfall slutt med det, bare tuppene skal ha balsam, og noen hårtyper skal ikke ha balsam i det hele tatt. :)
Marella77 sa for siden:
Jeg bruker kun i tuppene...
Kanskje sa for siden:
Bare balsam i endene slik at det er lettere å gre.
TrillTrall sa for siden:
Men er det ikke vanlig å vaske håret hver - annenhver dag da? Jeg gjør vanligvis det, men når vi er på hytta så hender det jo at det går både 3 og 4 dager og da unngår jeg helst speilet ja... hehe
Kitt sa for siden:
Dersom man bruker feil shampoo eller for varmt vann, kan håret bli fort fett.
Ettersom håret blir fett i bunnen når det i prinsippet er nyvasket, bør du tenke på hva slags hodebunn du har. Det er nok den som er for fet, rett og slett. Jo mer du da vasker, jo mer fett vil det produseres!:eek:
Spør i en frisørsalong, så får du nok litt hjelp til å velge rett produkt!
Eller bare kjøp First Price sin. Den skal jo være best for normalt hår!:w00t:
Kitt sa for siden:
Jeg vasker håret hver 5-6 dag og det er mer enn nok, faktisk! :)
TrillTrall sa for siden:
Det hadde ikke vært nok for mitt hår. :) Jeg vasker det jo dessuten hver gang jeg dusjer og jeg dusjer hver - annenhver dag, litt avhengig av om jeg trener eller ikke - og gjennomsvett hår MÅ vaskes!
langaard sa for siden:
Prøv og vaske håret i natronvann ( 3ss i 1l vann) Håret mitt blir iallefall bedre av det:ja: Jeg bruker ikke balsam, bare litt marokansk olje i lengdene:)
vaskeklut sa for siden:
Samme her. Jeg brukte en gang et halvt år hvor jeg bare vaska håret en gang i uka, for å få det til å "normalisere" seg, det eneste jeg oppnådde var grisefett hår i slutten av uka, og at roomiene mine trodde jeg var ekstremt uhygienisk :o Måtte bare gå tilbake til å vaske annen hver dag.
Marella77 sa for siden:
Skal ha bursdagsselskap i morra, ikke for meg, en for et barn... En av gjestene spurte om det var greit om hun tok med seg hunden? Jeg vil ikke ha hund i huset, er jeg sær eller er det lov å si nei?
langaard sa for siden:
Det er klart det er lov og si nei:ja: (på en fin måte, da selfølgelig)
j88 sa for siden:
Jeg syns du bør kunne si nei, det er jo tross alt ditt hus, men å si det på en bra måte er jo selvsagt greit.
Gerd sa for siden:
Da ville jeg sagt nei. Det kan jo være at noen av de andre gjestene er redde hunder eller allergiske ..
Kitt sa for siden:
Det er lov til å si nei, men vær forberedt på at vedkommende kan bli svært fornærmet. For mange er hundene som barna deres og det å si noe mot dem er ikke alltid populært!;)
Marella77 sa for siden:
Takk for svar! Min mann kom akkurat hjem, og han sier at jeg må skjerpe meg, hehe... Han sier at vi må si ja, og at det blir sikkert kjempemoro for barna!! hm... er i tvil, med det er godt å høre at det er flere her som synes at det er greit å si nei...
vaskeklut sa for siden:
Jeg hadde sagt nei. Hos meg er det ingen hunder som får lov å komme inn. Unntaket er de to ekstremt veloppdragne hundene til venninna mi. De er forsåvidt også de eneste hundene jeg liker :o Men jeg sier rett ut at jeg ikke er glad i hunder. Blir de fornærma så får de bare bli det.
Marella77 sa for siden:
Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ku jeg, og ta med den rundt omkring! haha
vaskeklut sa for siden:
:lol: og bli blodig fornærmet om folk ikke lar deg komme inn med kua :D
langaard sa for siden:
Vil ikke ha noen ku inn i mitt hus, basta:p
Kitt sa for siden:
Ikke jeg i mitt heller! Den kunne jo komme til å skremme vettet av min sarte, lille rottweiler! :love:
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!;)
Marella77 sa for siden:
:lol:
Kanskje sa for siden:
Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?
Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-)
Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe
Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.
TrillTrall sa for siden:
Jeg skrubber jo ikke kroppen i såpe fra topp til tå når jeg dusjer da. Vasker håret, deretter bruker jeg såpe under armene, rundt halsen og mellom og under brystene (der jeg blir svett) + bittelitt intimsåpe i underlivet. Resten av kroppen blir bare vasket av det vannet (og evt. såpa) som renner nedover og skyller håret godt til slutt. Det går nesten like fort som en klutvask og føles mye freshere etterpå. :)
Marella77 sa for siden:
Det ble til at jeg sa ja... Tipper at hun vil ha den med for at den ikke kan være hjemme alene.. Jeg får bare bite tennene sammen for en dag. Barna kommer til å elske det!! Husker at jeg elsket å ha besøk av hunder da jeg selv var liten! :)
Ha en fin dag alle sammen! Voff-Voff! :)
Marella77 sa for siden:
hehe ;) :lol:
Microsoft Word, asså ...! :realmad: Hvordan i huleste får man til en forside UTEN å bruke de forhåndsinnstilte forside-malene? Jeg vil bare ha en blank side hvor jeg kan skrive inn teksten jeg vil selv. Det er til en kvalifiseringsoppgave, og forsiden skal ikke ha sidetall, sidetallene skal begynne fra side 2. Er det noen måte å gjøre dette på uten de tullete malene?
Carisma sa for siden:
Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.
Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....
Dietta sa for siden:
Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?
Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.
Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....
vaskeklut sa for siden:
jeg skal lage ostekake til oldemors 85-årsdag og tenkte å lage et hjerte med 85 inni og dette inni/under gelelokket. har noen forslag til hva jeg kan bruke? spiller ingen rolle om det er lav eller høykarbo
Kanutten sa for siden:
Disse runde små sølvkulene?
vaskeklut sa for siden:
de vil ikke rulle rundt da? har et minne om at alle blåbærene jeg brukte sist jeg kreerte noe i sånn bare ble kaos :o
Kanskje sa for siden:
Kan du ikke bare sy opp og ned gjennom stoffene? Tråklesting heter det, du kan google et bildesøk og se :-)
Dietta sa for siden:
Jo, det er en løsning, men jeg synes ikke tråklesting er så pent :o
Fant et fint gammelt hefet etter bestemoren min med masse forskjellige prydsømsting i. Der er det en som heter kontursting. De ser pene ut, og da kan jeg sy over kanten på hjertet. Skal lage en liten test senere i kveld ;)
Kanutten sa for siden:
Jeg ville ha heklet dem fast med strikktråd slik at de kan bevege seg med votten. Lag hull i hjertene hvis nødvendig. Stikk heklenåla opp gjennom votten og hent en lf ned gjennom hullet i hjertet. Strikktråd får man i alle farger.
langaard sa for siden:
Aner ikke, men er det mulig og bruke viselin:confused:
Lillemy71 sa for siden:
Mulig du har funnet ut av dette nå, men gjør følgende (har bare Office på engelsk, så derfor får du forklaring med engelsk meny uttrykk :o):
Åpne et vanlig, tomt dokument uten å bruke noen av malene, evt lag en blank side i begynnelsen av dokumentet. Skriv det du vil på forsiden, så kommer det som er viktig:
Du må sette inn et såkalt "section break". Det finner du under "page layout" - "breaks" og velg "next page" under sections.
Dersom du skrur på visning av formateringer ser du hva du har gjort, det er den knappen som er uthevet i oransje på bildet (omvendt P).
Så kommer neste trinn for å få til sidetallene. Bruk Insert - Header/footer/pagenumber. Så for å bli kvitt sidetall på fremside og få tellingen riktig, gjør du følgende.Still markør i f.eks bunntekst på siden etter fremside, slik at menyen for topp/bunntekst blir aktivert. I menyen øverst er det noe som heter "link to previous", sørg for at denne ikke er aktivert. Dette gjør at du kan sette ulik topp/bunntekst i ulike seksjoner av et doument. F.eks dersom du vil ha kapittelnavn inni toppteksten. Så kan du velge "page number - format page numbers". Huk av for "start at" 1. Nå kan du evt sjekke at det ikke ligger noe topp/bunntekst på fremsiden, dersom det gjør det skal du nå kunne slette dette uten å påvirke resten av dokumentet.
Sånn har iallfall alltid jeg gjort det, muligens det finnes andre måter. Håper du forstod denne forklaringen og at du finner ut av det. Word kan til tider være slitsomt for det overstyrer og lager en del formateringer som kan være vanskelig å finne ut av, spesielt derom du velger å jobbe med maler.
Lykke til Photo, spør om du lurer på noe i forklaringen:)
Dietta sa for siden:
Strikktråd har jeg ikke tenkt på. Litt usikker på om jeg får det pent til, men må på Stoff & Stil i morgen, så da skal jeg ta en kikk på den.
Langaard, ja kanskje stryke på vliselin først, og så lage hull i hjertene og hekle med strikktråd som Kanutten foreslår.
Jeg prøvde meg med sømfix, men ulla tåler ikke høyeste varme, og da trenger ikke varmen nok igjennom til at det limer :mad:
Har funnet en tube med Scotch universallim, skal teste det på filten nå.
Så lenge det er liv, er det håp :D
Marella77 sa for siden:
Jeg har kanskje vært lite tydelig, det er et familieselskap med bare 4 barn, og resten voksne. Hunden var liten. Den var her i dag, og det gikk veldig bra. Glad for at jeg sa ja. Den var stille, men løp fort imellom bena, så jeg var redd for at jeg skulle tråkke på den...
Takk for alle svar :)
Huldr sa for siden:
Teppesting/tungesting passer godt til denslags. Det er dekorativt synes jeg, men det blir jo en røffere look enn med kontursting, så det spørs litt hva du er ute etter. Men jeg tror det kan være vanskeligere med kontursting på filt, siden den går lett i stykker, med mindre du har ullfilt da?Fant et bilde på Nøstebloggen, der er det vist flere stingtyper også. Google tungesting hvis du vil finne flere kilder, fant mer der enn med teppesting :)
Lime på flotte, hjemmestrikkede ullvotter ville jeg ikke gjort tror jeg :o. Og elastikk tror jeg er unødvendig å bruke, det holder nok fint med ullgarn. Men det er min mening, da :)
Men jeg ville brukt ullfilt hvis mulig, det er bedre kvalitet enn den vanlige hobbyfilten. Tror de har det på S&S, men muligens bare i større kvanta ... Evt ta to lag med vanlig filt?
Tungesting:
Anne sa for siden:
Vi er ofte 20-30'stk i barnebarnbursdager. Fifty-fifty voksne og barn....i tillegg opptil 3 hunder:eek: går veldig bra, men eieren har et ansvar for å holde øye med hundene sine, så vel som barna sine. Ingen kan legge fra seg ansvaret selv om de er borte.:cool:
niisin sa for siden:
Prøver igjen:
Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberbrød heter det tror jeg?
De steker det selv og har en grønn pose.
50% mindre Kh enn vanlig brød.....
Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise?
Dietta sa for siden:
Se der ja, det var noe sånt jeg hadde i hodet :D men ante ikke hva det het.
Jeg får legge meg i hardtening med synåla skjønner jeg.
Forøvrig så testet jeg det å lime litt filt på innsiden av noen gamle, stygge ullvotter i går, og det fungerte faktisk veldig bra. Satt bom fast, og filten ble ikke hard og stiv som jeg fryktet.
Får jeg ikke til sømmen, så er nok veien til limet ikke lang - hjemmestrikka eller ikke :eek:
Utålmodig jeg ? Nei ikke i det hele tatt :rødme:
Tusen takk Huldr :blomster:
Lillemy: Jeg skjønte alt fram til det med bunn- og topptekst. Mente du da det som var i malen? Mulig jeg var litt trøtt i går, men jeg trodde liksom jeg fikk det til. Høyreklikket på alle boksene på forsiden, og alt så fint ut - forsiden hadde ikke sidenummer, og side to begynte med side to. I dag da jeg åpnet dokumentet for en finpuss før avsending ser jeg at jeg side to nå er side en ... Sukk! :o Aner ikke hvordan jeg får det tilbake. Blir klin gæren av alle overstyreinger på word, asså.
PS: Min versjon er også på engelsk, så det var bare til fordel. :)
Lillemy71 sa for siden:
Ahh jeg trodde at du ville ha side to som side 1 (er det jeg er vant med at forside ikke "teller med"). Jeg bruker knappen "page numbers" øverst og velger en "stil" for sidetall der. Når sidetall er satt in velg "format number" i section 2 og kryss av "continue from prevoius" eller kryss av for "start at" og skriv inn 2. Håper du finner ut av det for det er litt vanskelig å svare på akkurat det problemet her siden jeg ikke ser det hele.
Aha! Nei, det er standard på oppgave. Forsida teller, men skal ikke ha tall. Litt som i et blad. ;) Men nå fikk jeg det til! Tusen takk! :blomster:
Huldr sa for siden:
Bare hyggelig! Jeg måtte rote litt rundt i hodet for å komme opp med riktig begrep selv :p. Og er absolutt ingen kløpper med synåla jeg heller, men det er jo veldig nyttig å ha på repertoaret!Skjønner at det ikke er så farlig å lime som jeg kanskje tenkte da nei :)
Lykke til, vis gjerne frem resultatet! :)
Dietta sa for siden:
Ha, ha. Nå er det ferdig limt gitt, både røde og beige hjerter :D
Legger inn bilde i håndarbeidstråden jeg :)
Lillemy71 sa for siden:
Så bra du fikk det til. Tror den "standarden" varier fra skole til skole og foreleser til foreleser gitt :D
Forøvrig ga jeg opp å skrive i Word etter som oppgavene jeg skulle lever på Universitetet ble større og større, det er bare helt umulig med all den overstyringa av formatering. :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
Jeg bruker Open Office / Libre Office, alt ettersom hvilken pc jeg bruker. De er gratis og overstyrer nada :) For større oppgaver er det snasent og kjekt å bruke LaTeX, men det krever litt innsats for å sette seg inn i og bruke. Dog er det en av de mest brukte programmene for større oppgaver.
Det må da finnes en måte å overstyre overstyringene på? Blir så irritert. Var ikke sånn sist gang jeg brukte word. (Som vel er ... ti år siden eller no? :p)
Vi har sånne offisielle ti bud som vi følger i forhold til oppgaveskriving, det tar for seg alt fra tekststørrelse, linjeavstand, overskrifter, forsider, unt so weiter. Venninna mi som går på Westerdahls tekstforfatterlinje har akkurat de samme retningslinjene. Mulig de endrer seg over tid?!
Nå har jeg vært så heldig (?!) å få en gratisversjon av Microsoft Office. Har selv brukt Open Office i årevis, men ser det særlig åpner for en del formateringsproblemer og merarbeid når man kopierer tekstelementer, og f.eks. jobber i gruppe, hvor folk sender sine bidrag (for jeg har nemlig en tendens til å bli den som sitter med redigeringen. :cool:). Jeg må vel kanskje bare finne en måte å banke systemet. ;)
Og noe som kreves innsats utover alt annet som krever innsats nå om dagen, prioriteres ned, dessverre ... Men takker for tips!
vaskeklut sa for siden:
Ser den! Men hva om dere bruker google docs i stedet når dere jobber i gruppe? Da ligger alt på det store internett og man kan gi tilgang og redigeringstilgang til den man vil. så kan man f.eks hive alt inn i ms word etterpå eller noe, eller bare bruke google docs.
Ja, har tenkt på det, eller dropbox eventuelt. Siste gruppearbeid dannet vi en facebookgruppe, noe som i prinsippet var genialt (hadde det ikke vær for gruppa :lol:), og der er jo dropbox tilgjengelig.
Men nå begynner jeg så vidt å bli venner med Word, forsåvidt. Og jeg har kun en oppgave til i år. Yay!
Kanskje sa for siden:
Hvor kjøper man tøyfarge, slik man bruker i vaskemaskinen? Og er dette dyrt? og er det vanskelig å få pent resultat?
Skal farge håndklær
Kanutten sa for siden:
Jeg kjøper mitt på obs, fargehandel eller hobbybutikk.
Så lenge alt er godt vått på forhånd har jeg aldri hatt problemer med resultatet, med mindre det er syntetisk og bomulln om hverandre.
Husk fikseringssalt!!
Det koster ca 200 kr, farge + salt.
langaard sa for siden:
Fargerikebutikkene har, men det er ganske dyrt tror jeg:)
langaard sa for siden:
Har farga en del tøy og resultatet har blitt veldig bra;)
Lillemy71 sa for siden:
Skriver under på å bruke LaTex og spesielt hvis man skal ha inn mye figurer og andre finurligheter :D Her kan man også laste ned et grensesnitt som heter LyX, som minner med om word, så det blir litt mer intuitivt. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten det programmet.
Photo: Jeg har ennå ikke klart å overstyre, overstyringene og det dukker stadig vekk rare formateringer opp i word som jeg ikke aner hvor kommer fra (må bruke dritten på jobb) og jeg har mange stille illebefinnende i løpet av en dag :o
Dilly sa for siden:
Jeg har også kjøpt på Fargerike. Helt OK, men vær obs på sømmene. Jeg har farget dongeribukser, men sømmene lot seg ikke farge....
smgj sa for siden:
Sømmene har ofte polyestertråd og den tar som regel ikke farge.
Lillemy71 sa for siden:
Man kan få tak i tekstilpenner som kan brukes til å farge over sømmen i etterkant. Har ikke funnet her i Norge, men man finner sikkert på ebay :D
Carisma sa for siden:
Jeans skal vel helst ha annen farge på sømmene?
Lich sa for siden:
Jeans ja, men andre plagg man farger kan det være irriterende med disse sømmene som ikke tar farge.
Jeg bruker mye svarte klær,etterhvert som de blir litt falmet farger jeg en maskinen svart.Blir vel ikke akurat som nye,men blir i hvert fall svarte igjen.
terry sa for siden:
Lurte på om noen kunne anbefale en god multivitamin?
Hvilke kriterier man bruker for å anbefale en mulitivitamin har jeg ikke peiling på, men håper at noen av dere har :-)
Kitt sa for siden:
Vel, de som har tatt GBP og således har litt mindre opptak fra tarmen, får denne på resept fra kirurgen!
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnRWmPwDjRgrXpB8wx5s0oavjklFeN5NauIQRTVwYbzEVioYAG[/img]
Dilly sa for siden:
Den spiser jeg 2 av hver dag..
Bønna200 sa for siden:
Hvorfor i huleste har jeg så akutt lyst på Troika?! :eek:
Dilly sa for siden:
Enkelt, vennen :) det er bare derfor atte :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.