< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nellie sa for siden:

Nei, vasker over med vanlig gulvvaskemiddel.:) Hva er catnip?

nellie sa for siden:

Ja, han kan være ute lenge også går han inn for å tisse.:o Jeg prøver å se etter tegn på at han må på do og kaster han egentlig ut så fort han har spist eller har fått våknet. Han smetter inn så fort han kan igjen, men får bare fortsette med det.:p Det har jo gått sååå enkelt med de to andre. De var innekatter lenge, men så fort de begynte å gå ute så sluttet de å bruke kassa.

Photobscura sa for siden:

Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. :cool: Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.

nellie sa for siden:

Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.

Ja, det er litt fantastisk! (Søk på catnib på youtube, så vil du få deg en god latter om ikke annet. :D).

Dersom han fortsatt kan lukte på de stedene hvor han har tissa, foreslår jeg at du vasker med edikkvann. Det fjerner for det første eventuell lukt helt, og katter er iiiikke særlig glad i edikk, for å si det pent! Bare ikke amoniakkprodukter, for det kan få han til å markere på samme sted.
Og når jeg tenker på det, dersom han holder på sånn kan det virke som om det er en kjønnsmodning på gang, og at det er markering like mye som noe annet. Da har jeg bare to ord til deg: Snip snip! ;)

BenteR sa for siden:

Kan hjelpe og skifte sand-type eller fjerne taket på doen om du har det.
Om du finner en klatt bæsj, ikke kast den, men legg den i doen slik at doen lukter hans lukt.
Ikke alle katter liker samme type sand i kassen sin, og ikke alle liker og gå på do i åpen kasse, mens andre ikke liker lukket kasse.
Her i huset er det to katter, men jeg har tre do. I utgangspunktet skal det være en do pr katt og 1 ekstra i tillegg. Her er det da kort vei til nærmeste do uansett hvor i huset kattene befinner seg.
Mi frøken på fem og en halv måned har ikke fått lov til og gå ut enda siden hun enda ikke er kastrert, men hun bruker heldigvis doene inne slik hun skal.

Kanskje sa for siden:

Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.

Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.

Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.

Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
:) Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)

nellie sa for siden:

Ta med masse prøver hjem og se.. Jeg var i butikken og plukket meg ut en tapet som jeg syntes var helt nydelig, til en fondvegg på kjøkkenet.. Så for meg at den skulle bli kjempefin i forhold til alle de andre fargene, men den så grusom ut, når jeg så den her. Heldigvis tok jeg med meg prøve hjem..:p

Marella77 sa for siden:

Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg ;)

Sugarpill sa for siden:

Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min. ;)

Marella77 sa for siden:

HEHE, ÅJA. Trodde det førte den siden jeg linket til jeg, men det er vel fordi jeg er logget inn som meg der, derfor kommer du nok til din side.

Da er det den på 6 dollar jeg skal velge da. Nei, ikke dyrt, men hadde trodd at det var gratis...

Takk for hjelpen ;)

Kula sa for siden:

Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?

smgj sa for siden:

Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettsyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)

www.triomar.no/Triomar/Memorex/

Supera sa for siden:

"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.

Marella77 sa for siden:

Takk!! :)

Kanskje sa for siden:

Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.

Noen som vet hva som er galt?

Dietta sa for siden:

Merkur retrograd kanskje :confused:

Kula sa for siden:

Takk! :)

Kanskje sa for siden:

Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.

Kanskje sa for siden:

Våknet i natt med vond og uggen mage. :( Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene rødme. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....
[color=sienna][/color]
Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.:veitikke:
[color=sienna][/color]
Noen som vet hva dette kan være ?:confused:
[color=sienna][/color]
Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.
[color=sienna][/color]
Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.:(

Lich sa for siden:

Høres ut som du har fått i deg en sint bakterie som kroppen jobber hardt for å kvitte seg med.Jeg tror det er lurest å la det gå sin gang,men hvis det varer over flere dager,gå til lege.Pass på å drikke mye,litt svak saft,eller vann med litt honning og gjerne noe salt også. God bedring.

Dietta sa for siden:

Har akkurat vært diskuter inngående i 4000-tråden. Ta en kikk der ;)
(Jeg hadde heller ikke hørt om det altså :D)

smgj sa for siden:

Vent til det iallfall slutter å lukte svovel. Det er ikke sikkert at magen klarer å normalisere seg selv, men så lenge det lukter sånn så er det noe som ikke stemmer. Jeg anbefaler cola (med sukker) når det er sånn. Bare 1/2 glass i gangen og ikke oftere enn en gang i timen. Du kjenner om magen klarer å ta i mot det. Slutt med colaen når magen "fester seg" igjen. Og vær forsiktig og ikke spis for store måltider på en stund.

Kanskje sa for siden:

har ikke cola i huset, så det går i ørsmå slurker svak saft.

Hva i alle dager kommer denne svovellukten av? Er jo helt grusomt å kjenne på .

Kanskje sa for siden:

Jeg søker, men finner ikke tråden. Har du en link?

vaskeklut sa for siden:

søk på "firetusentråden" i stedet ;)

Dietta sa for siden:

Her er linken.
Gå til side 82 og start med innlegg 2032 :)

smgj sa for siden:

Saft er ikke det samme siden det ikke har så lav ph eller så høyt sukkerinnhold som Cola. Det hjelper mot væsketapet, dog. :)

Grunnen til at jeg anbefaler Cola er at den lave pH-en faktisk hjelper magesyren å balansere seg samtidig som at sukkeret gir litt næring i en periode hvor man ofte blir temmelig slapp. I tillegg er det væske og det skal man passe på med diarre.

Om du ikke blir kvitt svovelrapingen så kan det hende du har fått giardia eller magesårsbakterien. Da bør du ta en tur til lege og utredes.

Kanskje sa for siden:

Ok, da får jeg prøve å skaffe cola i morgen, hvis dette ikke gir seg. Blir spennende å se om jeg kan holde på det lille jeg spiser eller om det blir diare igjen. Har drukket litt buljong og det var godt med salt !

Hvis stinke rapene fortsetter i morgen så ringer jeg legen.

Dietta sa for siden:

• og jeg lurr fortsatt på hvor vaffeljernet mitt er :confused::veitikke:

Furine sa for siden:

I frysaren? Bak do? Loftet? Eg fann att nokre deksel eg har leita etter, i går... Dei var i kjøkenskapet saman med diverse teboksar. Kvifor dei har hamna der veit eg ikkje heilt... :o

Dietta sa for siden:

Ja du sier noe :D
Kanskje vi har noen små nisser som synes det er moro å gjøre ap med oss ?
Først litt her, så litt hos deg, så så tilbake hit igjen. Hm.... lurer på hva det neste som forsvinner blir jeg ;)

langaard sa for siden:

Jeg lurer på om jeg skal flytte sørover:confused:

Bønna200 sa for siden:

:ja: Det er klart! :D

Dietta sa for siden:

Bare kom, her er det plass :D

Kanskje sa for siden:

I dag er jeg bedre, men hadde samme smertene i magen i natt igjen. Helt oppe i magesekken, svir og brenner og ulmer. Vondt å ligge, vondt å bevege seg. var helt frustrert på slutten for jeg var så trett og ville sove, men så var det for vondt ...

Har ikke hatt mer idare, men det tar jo litt tid før det jeg spiste i går kommer gjennom.

Har ikke den grusome svovelrapen i dag.

Spørsmålet er likevel om jeg skal ringe legen og høre hva dette kan være for noe. Men noen time får jeg neppe.
Så er spørsmål to - skal jeg da prøve legevakten? de er veldig lite villige til å slippe folk til, og mener vi skal gå til fastlegen - selv om der ikke er ledige timer . Føler jeg trenger meg på.

Er redd disse smertene skal komme tilbake i natt. Og synes det er ubehagelig med smerter oppe i magesekken.

vaskeklut sa for siden:

Kanskje: du kan ringe legen din og høre hva h*n mener er best. Kanskje får du en time, kanskje får du beskjed om noe annet. Jeg ville i hvert fall ringt og forhørt meg! :ja: God bedring! :klem:

Har man ikke rett på akuttime hos fastlegen, da?

Jeg lurer forresten på. Jeg skal ta en 24 timers syremåling av magesyre, samt trykkmåling. Hvordan foregår dette i praksis?

vaskeklut sa for siden:

jeg har svart deg i firetusentråden :)

Ok! Løper dit, nuh!

Kanskje sa for siden:

tok en tlf og de mente det var vanlig diare. Råttne egg stanken, den visste de ikke hva kom av.

Mener jeg hadde slike smerter oppe i magesekken før en gang, og da fikk jeg Nexium.

Mener jeg hadde det sånn da jeg fikk magekatarr en gang i tiden. Men jeg kom over denne tråden, kanskje noen gode tips og ideer der!?!

Catwoman sa for siden:

Noen som vet om hvor de selger solide trenings strikker, typ til å henge opp i tak el for trening av hele kroppen...?
Gjerne nettbutikk.

BenteR sa for siden:

Som jeg skrev i firetusentråden har jeg fått meg en oppvaskmaskin som tydeligvis ikke er beregnet på det norske markedet.
Det fantes kun monteringsanvisning og bruksanvisning på polsk, tysk og nederlandsk. Jeg pratet med Bosch Norge og det viser seg at modellen ikke selges i Skandinavia og det finnes ikke en gang bruksanvisning på engelsk :eek:
På det tidspunkt er jo allerede maskinen pakket ut og åpnet siden papirer og skruer og slikt lå iinni den.
Litt mailing frem og tilbake mellom firmaet jeg har kjøpt den fra gav med ei pdf fil med 30 sider bruksanvisning på en lignende modell, men ikke lik. Vel vi prøvde og få satt den på plass før vi ville montere på døra (helintegrert modell) og da viser det seg at den er så lav bak at det er umulig og la slange og ledninger gå fra oppvaskmaskin til skapet under vasken. Det må eventuelt bores hull helt med gulvet og så hull i metallplaten i bunnen av vask-skapet. Slangen vil få en rar knekk på den måten og gulvet i skapet vil selvsagt ikke lenger være tett om det lekker under vasken.
Videre har døren en veldig stram fjærbelastning som gjør døren vanskelig og åpne og umulig og la stå åpen mens man rydder inn/ut.
Jeg melder til selger at jeg vil heve kjøpet, men får beskjed om at da må maskinen leveres akkurat slik jeg fikk den.
Det er jo praktisk umulig siden den er åpnet og beslagene som skal settes på før den skyves på plass, er skrudd på.
Jeg føler meg lurt selv om selger påstår at alle Bosch er slik (noen som har Bosch og vet om dette stemmer? Altså at man ikke kan ha hull til slangene i veggen til skapet under vasken)
Kan jeg heve kjøpet selv om varen er åpnet?
Jeg hadde ingen mulighet for og finne ut hverken at produktet ikke omsettes i Skandinavia av Bosch eller at bruksanvisning og monteringsanvisning krever at man er stø i polsk, nederlandsk eller tysk.
Selvsagt kunne jeg målt på det tidspunkt hvor høyt det var ved uttaket til slangen, men dette er min tredje oppvaskmaskin på dette kjøkkenet, og det har aldri vært problem hverken med Husquerna eller Whirlpool, så det tenkte jeg ikke på.
Jeg har hatt oppvaskmaskin i tidligere boliger, og det har alltid vært hull i veggen til servantskapet.

vaskeklut sa for siden:

jeg har riktignok ikke bosch, men det er slanger i veggen. ta kontakt med forbrukerrådet :ja:

Kanskje sa for siden:

Jeg er ikke noe kaffemenneske. Liker ikke ren kaffe. Men jeg liker kaffe med smaker, som f.eks de som selges i slike porsjonsposer. Liker også kakao. Og te.

Ser at Dolce gusto maskinene har utrolig mange kapsler å velge mellom, med sjokoladesmak, kaffe mokka, med vanilje osv osv , altså ikke bare mørk kaffe.

Vurderer å invistere i en kapselmaskin, og googler som bare det for å hva som er best. Men da tar man ofte utgangspunkt i ren kaffe.

Har du dolce gusto og er du fornøyd med den, eller finnes andre merker som har like mange variasjonsmuligheter i smak?

Gerd sa for siden:

Jeg har dolce gusto maskin, og er kjempefornøyd :ja:
Vær bare obs på at alle de lattene, sjokolader,iste osv. er fulle av sukker.
Du finner næringsinnholdet på allt inne på siden deres :ja:

TrillTrall sa for siden:

Jeg har Bosch (fra 2003 riktignok), dette er den andre leiligheten jeg har den i, den er integrert under benken og det har vært null problemer å installere den noen av stedene. Hvilken høyde slangene sitter i på baksiden av maskina aner jeg ikke og får jo ikke til å sjekke, men det var bare å smette den inn i benken, strekke slangene og koble til. De ligger riktignok langs gulvet der jeg ser dem i benkeskapet, men om de kommer fra lengre oppe på maskina vet jeg altså ikke.

Døra har to stillinger, helt åpen eller lukket. Den maskina di høres helt håpløs ut. Ta en telefon til Forbrukerrådet ang. heving av kjøp og tilbakelevering av varer om leverandøren blir vrang. Lykke til!

j88 sa for siden:

Jeg er som deg, ikke veldig glad i vanlig kaffe, men glad i andre kaffedrikker. Og jeg kjøpe en dolce gusto og er kjempe fornøyd, men det er mye sukker i de kaffedrikkene, så for meg blir det heller en kos, ikke noe jeg drikker hver dag, til vanlig bruker jeg espresso og lager min egen drikke, ved å varme opp litt fløte. Men er kjempefornøyd med maskinen min.

Kitt sa for siden:

Vi har en Tassimo og er veldig fornøyd med den. Mange typer kaffe og ingen har klaget enda. Den lager også te og kakao. Den er foreløpig den eneste som også lager te!:)

Kanutten sa for siden:

Vi har også en tassimo, men jeg synes ikke kaffen smaker så godt. Ikke lukter det kaffe heller. Men den er klin ny så kanskje den må innkjøres først slik at lukten og smaken av ny plast og glass blir borte? Vi har prøvd både classisc kaffe og dark.

Kitt sa for siden:

Vi drikker ikke kaffe, vi, men vi har hatt maskinen et år og ikke en gang svigermor har klaget på kaffen en eneste gang og ungene drikke mye kakao!

vaskeklut sa for siden:

svigermor har en sånn kaffemaskin, og hun er veldig fornøyd! kan lage kakao til barnebarna når de kommer på besøk og kaffe til seg osv. nå klarer jeg ikke for mitt bare liv huske hvilket merke det er da :o men vet man får kjøpt putene på rema og troooor den lager te?! så har jeg lært at om man ikke legger i riktig "plate" så blir kaffen tynn og ekkel som oppvaskvann.... :o men blir det gjort riktig (dvs av noen andre enn meg) så blir det god kaffe!

Kanutten sa for siden:

LGuttungen har vært og tatt endel blodprøver og blant annet IgA hvor det ble målt 0,8 og normalområdet er fra 0,7-3,8. Hva betyr det? Han er VELDIG ofte kvalm og jeg innbiller at det har noe cøliaki å gjøre.

Kitt sa for siden:

Det betyr at han med ganske stor sikkerhet ikke har cøliaki. Men utelukker jo ikke andre ting.

Vanlige indikasjoner for serologisk testing på cøliaki:

• Kronisk diaré uten kjent årsak
  • Irritabel colon syndrom med oppblåsthet og abdominalt ubehag
  • Vekttap av ukjent årsak
  • Jernmangel
  • Folatmangel
  • Vitamin D-mangel med hypokalsemi og sekundær hyperparathyreoidisme
  • Kjent cøliaki i nærmeste familie
  • Dermatitis herpetiformis

Snuppa hadde utslag på blodprøven da hun var 3.5 år og var til biopsi som ikke viste cøliaki- forandringer i tarmen, men heller noe mer i retning av allergi.
Hun sto på allergitbl i 6 år og kan nå klare seg uten. Sliter hun med magen noen dager, vet hun at en ukes tid med tbl fikser det igjen!

smgj sa for siden:

IgA er den klassiske allergiprøven. Den sier såvidt jeg vet ingenting om cøliaki.

Kanutten sa for siden:

Hva slags allergi kan det være snakk om da for han er blitt testet for mange matvarer og alt var negativt.

smgj sa for siden:

Jeg retter meg. Jeg ser at IgA også blir brukt som cøliakiscreening. Det var nytt for meg. :)
celiacdisease.about.com/od/celiacdiseaseglossarytz/g/Total-Serum-IgA-Blood-Test.htm

Det ser ut som det er en fordel å ha litt (men ikke for mye) IgA. Unormalt lav er ikke bra - da fungerer ikke immunforsvaret som det skal (og jeg ser at unormalt lav regnes som en cøliaki-indikator), mens veldig høy er en allergi-indikator.
kidshealth.org/parent/system/medical/test_iga.html

Vettel sa for siden:

smgj: Cøliaki kan bare påvises med biposi av tarmtottene (eller der om kring..).
Kvalm kan jo være så mye, og ikke den vanligste symptomet på allergi. Psykisk, vondt et sted, stress, sovet dårlig, mye slimete, etc.

Tips: Skriv dagbok, noter hvordan dagen har vært, søvn, etc + det barnet har spist og når/hvordan han er kvalm/andre symptomer. Så kan du etter 2-3 uker se om du finner et mønster. :)

God bedring!

Cøliaki: Som du ser er symptomene på dette ulikt andre intoleranser.
no.wikipedia.org/wiki/C%C3%B8liaki

elien sa for siden:

Jeg har en stekeovn med Pyrolyse, men er ikke flink til å bruke den. Hvor ofte er det normalt å bruke det, å kan en bruke andre kjemikalier i den?

Elin

smgj sa for siden:

Vil krangle litt - at det er diagnosekriteriet i Norge, er ikke ensbetydende med at man ikke har cøliaki dersom man slår ut på en blodprøve, men ikke på en biopsi. At man ikke slår ut på en biopsi kan f.eks bety at man ikke spiser nok mel til at tarmen skades nok til at det vises... :(

En god artikkel om ulike måter å vurdere diagnosen på.
consults.blogs.nytimes.com/2010/01/12/confirming-a-diagnosis-of-celiac-disease/

Men, ja - det er å splitte hår, men dog, her på lavkarbo - hvor man kanskje ikke spiser allverdens med mel i heimen, så kan det være verdt å huske på.

Kanutten sa for siden:

Vi fikk beskjed om å IKKE begynne på glutenfri kost før han ble utredet mer. Dette sikkert grunnet det du skriver.

Poden har fremdeles for lavt dvit (kun det de har sjekket av vit) samt hemoglob. Henholdsvis 18 og 13. Så vi får se hva legen sier på mandag når vi skal dit igjen.

Vettel sa for siden:

Det med blodprøve vet jeg ikke, men slik jeg har forstått det så HAR man ikke cøliaki om det ikke vises på den biopsien. Men det forutsetter at man spiser normal mat, med brød og slikt for å få i seg gluten ja.

(HA! Sa jeg på et lavkarboforum! :p )

Men, man kan fint være intolerant mot gluten uten å ha cøliaki.

Og her inne vil man jo finne mange som føler seg friskere uten brød og slikt med mye gluten. Uten at vi har cøliaki hele gjengen. :)

Her står det forresten at blodprøve kan indikere cøliaki.
www.lommelegen.no/artikkel/c%C3%B8liaki
"Legen din kan i første omgang ta en blodprøve for å undersøke om du har cøliaki. Denne blodprøven måler antistoffer mot et enzym i tarmen. Lave nivå av vitaminer i blodet kan gi mistanke om cøliaki. Dersom blodprøven er negativ og det fremdeles er sterk mistanke om cøliaki, vil legen henvise deg til en spesialist i mage- og tarmsykdommer. Spesialisten vil utføre en gastroskopi for å ta en prøve fra selve tarmen (biopsi) som så kan gi deg en endelig diagnose.

Det er svært viktig at man ikke selv starter med glutenfri diett før diagnosen er stilt! Da risikerer du at tarm-biopsien og blodprøvene blir (tilsynelatende) normale og du får ikke vite med sikkerhet om du har cøliaki eller ikke."

vaskeklut sa for siden:

Nå har jeg vært i butikken og sett at det er Senseo svigermor har! Den som Friele produserer kaffe til :)

Vettel sa for siden:

Kanutten: Hvor gammel er gutten din?

Her sa helsesøster at det er blitt veldig vanlig med d-vitamin mangel hos barn og tenåringer. De sitter for mye inne, og tar ikke vare på det lille sollyset vi har.
Min eldste på 13, snart 14 tar d-vitamin ekstra, samme gjør en kompis av henne.

EDIT: Jeg tenkte det kanskje hadde sammenheng med astma og mye medisiner pga det. For begge to har alvorlig astma og allergier. Men begge to er innegriser også, hehe!

Kanutten sa for siden:

Han er 16 år. Han tar allerede dvittilskudd, men likavel blir det ikke høyere verdier.

Kanskje sa for siden:

Takk vaskeklut og dere andre :-) Tror jeg får ta en tur i elektrobutikken og kikke på disse maskinene

j88 sa for siden:

Dolce gusto har også e chai latte, som er veldig god, i tillegg til nestle isteer, som er kjempegode, har også lagd de med varmt vann, men godt resultat.

Kanutten sa for siden:

Denne Tassimoen er på tilbud hos coopen til 499. Normalt koster den over det dobbelte. Nå har vi laget kaffe mange ganger på vår og en slik maskin trenger tydeligvis å bli innkjørt før den lager god kaffe fof nå smaker kaffen mye bedre!

Kanskje sa for siden:

Forvirringen lenge leve .... Det var billig. Dolce gusto er dyrere, men kan kanskje lage mer ....... :o

Kitt sa for siden:

Nei, faktisk ikke! Tassimo har hatt te i sortimentet lenge. Dolce Gusto kommer ikke med det før langt ut på nyåret feks! :cool:

Tror nesten du bare må lese litt om de forskjellige typene og så ta en bestemmelse. Er mange typer og modeller å velge mellom. Ikke så lett å råde deg til hva DU kommer til å få mest glede av!;)

Kanskje sa for siden:

Nei det er ikke lett å velge. Den tassimo maskinen er jo knall billig da :-)

Kanutten sa for siden:

Er det sambo som ligner på George Clooney eller er det GC som ligner på sambo? Det er vel alderen som avgjør? I såfall er det sambo som er orginalen! :lol:

Kanskje sa for siden:

Godt spørsmål hehe. Kanskje han kan ta betalt for å skrive autografer? alltid litt greit med en ekstra intekt :D

Supera sa for siden:

Vet ikke hva som er normalt, men jeg bruker den når jeg synes at det trengs. Det har vært sånn ca annenhver måned. Jeg setter brettene også i ovnen når jeg kjører pyrolyseprogrammet.

Jeg vil tro at du kan vaske den som normalt også. Glasset må i alle fall vaskes på min.

Carisma sa for siden:

Større elkjøp og expert butikker pleier å ha maskiner man kan teste ute i lokalet, typ elkjøp superstore på Lørenskog o.l.

Forøvrig syns jeg all automatkaffe smaker plastvann, men jeg er litt borskjemt med ekte kaffemaskin og egen kvern. :o Men om du er på lavkarbo og vil ha noe du faktisk kan drikke er det eneste alternativet. Som de andre sier er disse ferdigpakkene fulle av sukker.

Huldr sa for siden:

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en strikket kjole? :) En varm og god en med lange ermer ... Og gjerne i burgunderrødt eller grønt, lilla kan også gå an. Grå eller svart til nøds ...

Kitt sa for siden:

Finnes bare i grå, men er 100% ull! H&M

Huldr sa for siden:

Å, den var fin :ja: Men de hadde bare opp til str M så jeg ... Takk, Kitt :suss:

Kitt sa for siden:

Denne fra netthandelen er jo ingen kjole, men jeg likte den godt og den ser god og varm ut med 80% ull!

Kitt sa for siden:

Hihi, jeg fikk en til 145,-!:D
Kommer ikke jeg inni den denne vinteren, passer den nok til Snuppa!;)

Carisma sa for siden:

Noen som har forslag til kalendergaver for en på halvannet år?
Helst ikke over 20 pr stk.

elien sa for siden:

Når våre jenter var så små tok vi ting fra lekene som de ikke hadde brukt på en stund.
Det ble noen nye ting også, å ingen av de fant ut det var resirkulering.
De syntes det var hel topp:D

Elin

elien sa for siden:

Takk for svar, jeg har i løpet av 1,5 år nå brukt den en eller to ganger.
Har satt den på nå:)

Elin

Kanutten sa for siden:

Samme her! Ble nyyye flotte gaver som de ble veldig glade for å få. :ja:

Carisma sa for siden:

Vi har ikke vært så flinke til å oppdatere leken hans de siste mnd så han har mye for små barn... som jeg egentlig har tenkt å kassere endel av.

Kanskje sa for siden:

Forstår et så lite barn dette med kalendergaver:confused: Hehe.

Er ikke for å gi snop iallefall, og det blir jo mye dilldall som er smått og kan settes i halsen.

Duplo kanskje? kjøp inn en pakke med ulike dyrefigurer, menner og slikt, og del opp sånn at han eller hun får en om dagen kanskje? og fargeblyanter er jo gøy, maling, hm, ikke lett å komme på til en som er så liten :-)

Kanskje sa for siden:

Ble ingen Tassimo i dag - det var utsolgt :-(
Så jeg får vel bare sjekke priser rundt om kring.

Pleier slikt å være på salg før jul, eller etter jul, når er det mest gunstig å handle?

Carisma sa for siden:

Har tenkt å slå to fluer i en smekk. For det første etablere en hyggelig tradisjon, og for det andre kan pakkene være en god avledning når han er trøtt og lei etter barnehagen :D

Forøvrig tror jeg de er mer takknemlige å lage kalender til unger i den alderen enn åtte-tiåringer som har sterke meninger om hva som er bra nok, og hvem om får de fineste tingene osv. :rolleyes:

synsegulla sa for siden:

Jeg har pakket inn alt fra nye smokker, strømpebukser ol til en liten ren melkesjokolade, en liten bil, en liten ball osv. Ikke lett å finne billige gaver, jeg har kjøpt store esker og delt opp i flere gaver. Kos deg med kalender :)

vaskeklut sa for siden:

Sånn gjorde mamma og! ...Jeg fikk pinlig (og herlig!) nok julekalender fram til for to år siden :o Kunne være en kleenexpakke her og der, og så var gjerne lille julaften og julaften "store" pakker :)

Kanskje sa for siden:

Blir nesten litt misunnelig på dere som har barn :)
Jeg hadde nok også hatt adventskalender tror jeg, og laget tradisjoner som man bærer inni hjertet sitt også når man er voksen og forlatt redet. Fikk kalender lenge hjemme, det var koselig.

ekstra koselig med hjemmelagede kalendere og ikke bare den samme sjokoladebiten hver gang. Men det er klart, det blir fort dyrt. Så å dele opp er ikke dumt. Reflexbamser, sokker med et eller annet populert noe, små bøker, små bamser, mange ting å finne på :-)

Kanutten sa for siden:

Jeg liker kalendere, men jeg blir samtidig litt oppgitt for det er ofte de samme som klager over fars- og morsdag, valentindagen og halloween som på død og liv skal lage flott kalender????!! :confused:

Kanskje sa for siden:

Jeg har aldri vært vant med å gi noe til farsdag og morsdag. Og valentin og halloween er nye skikker som jeg heller ikke feirer. Vet andre gir mye til mors og farsdag men det har ikke vært tradisjon hos oss.

langaard sa for siden:

Hvor lenge kan man gå uten mat, hvis man ellers er frisk?(uten at det skader kroppen)

Kanutten sa for siden:

Skal du på polferd????

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.