< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photobscura sa for siden:

Jaggu glad jeg aldri har likt vingummi, sånn sett! :D

Lillemy71 sa for siden:

La den stå i vinduet du. Skygge betyr først og fremst at den ikke skal ha direkte sol (her i landet gjelder det bare vår/sommer). Her i landet er det jo ganske så mørkt på vinteren og bare et vindu vil gi nok lys. Dersom det kommer sol på den sånn mellom april til august/sept kan du flytte den til et annet vindu, litt inn i rommet eller sette opp skjerming.

Takker! :) Hvordan er den i forhold til vanning?

Lillemy71 sa for siden:

kan tørke lett ut. Vann den da skikkelig opp til den ikke trekker mer, ikke småskvett hele tiden :D

Hjertelig takk! Jeg trenger all den hjelpen jeg kan få når det kommer til potteplanter, altså. ;)

Dietta sa for siden:

• jeg lurer på hvor syla mi er................

Vaffeljernet som var borte for en stund siden, har nå kommet til rette. Det lå plutselig på plassen sin på hylla i kjelleren :eek:

Betyr det at jeg har smånisser som driver ap med meg :confused:

Kanskje sa for siden:

Noen som vet hvilken kapsel til Dolce Gusto som minner mest om "vanlig kaffe" , f.eks de røde posene fra Friele til vanlig kaffetrakter? Lurer på hva jeg skal kjøpe inn og tilby mine foreldre som drikker denne kaffen. Jeg har absolutt ikke greie på ren kaffe, så da blir det dumt å kjøpe inn mange forskjellige.

Gerd sa for siden:

Rød Zoege bruker vi i stedet for traktekaffe :)

smgj sa for siden:

Veldig ofte kan man finne sånne med 3 klumper i potta til 30-40kr. Om man steller pent med disse og setter dem i hver sin potte (og holder kattene borte fra dem) så kan de bli riktig store med årene.

Rin sa for siden:

Når jeg er hjemme hos mine foreldre og deres Dolce Gusto-maskin drikker jeg den grønne kapselen som heter Aroma. Den er rund og mild og veldig "vanlig" kaffe.

Bønna200 sa for siden:

:ja:

Du får sjekke om syla ligger der den skal. :p

Dietta sa for siden:

Ikke foreløpig - men nå har jeg mista gubben også :eek::eek::eek:

langaard sa for siden:

:eek:

Dietta sa for siden:

Noen har nissan bort :eek:

langaard sa for siden:

:w00t: Tviholder på mannen min her:D

BenteR sa for siden:

Jeg la min sånn for sikkerhets skyld :p

Noen som vet hva som er for lavt blodtrykk?
Har vært pjuskete både i går og i dag og sjekket. 72/45 første gangen og femten minutt senere 71/52
Så lavt tror jeg ikke jeg har hatt tidligere. Målingene ble tatt mens jeg satt (og hadde sittet i ro ei god stund)

Dietta sa for siden:

Vet ikke så veldig mye om dette, men vet i hvert fall at det ikke er normalt med så lavt brlodtrykk BenteR.
Les litt her.

BenteR sa for siden:

Takk; får knaske lakrisrot og se om det hjelper.
Hjertet er sterkt og friskt sies det, men det er plagsomt når man svimler sånn.

Kitt sa for siden:

Dette er ekstremt lavt og jeg syns du bør snakke med legen om det allerede i dag!
Vekten går ufrivillig ned og blodtrykket ville fått en hvilken som helst monitor til å pipe lenge og vel!!!:eek:
Drikker du nok? Får i deg nok salt?

Lavt blodtrykk er jo sjelden farlig i seg selv, men det er mer hvorfor du ligger så innmari lavt jeg blir bekymret for! Særlig i tillegg til vekten som bare går nedover!

vaskeklut sa for siden:

Jeg spør her også! Er det noen som har konkrete-ish forslag til bøker til ei jente på ni år? Hun er aktiv med alt mulig (sporty familie) og maler og tegner mye. Jeg har tenkt på kanskje noen teknikkbøker osv, men jeg er usikker på om hun kanskje er litt for ung enda.

smgj sa for siden:

Kanskje du kan finne noe her?
www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?sok=tegning&order=DESC&side=0&fasett=aldersgruppe^Ungdom

Søket fungerer sånn at du skan bruke søkeord i toppen (f.eks tegning) og så avgrense til norsk og aldersgruppe i venstre kolonne etterpå... Mulig du skjønte det, men jeg køla en stund før jeg forsto.

Lich sa for siden:

Hei BenteR
Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt meg en tur til legen:)
Dette blodtrykket er,som du vet,lavt og det må være en årsak til at det blir slik.
Synes det ville vært naturlig å diskutere med legen om det kan være Pga.Medisiner du tar feks?
Med så lavt trykk må man være litt forsiktig med å reise seg fort fra liggende stilling, så man ikke går i gulvet.

BenteR sa for siden:

Natriumnivået mitt har vært rett over referanseområdet, men har gått litt ned i senere tid (og magnesium har økt kraftig).
Jeg har faktisk økt saltmengden i den senere tid siden verdiene på natrium gikk nedover. jeg bruker havsalt og bergsalt, ikke "juksesalt".
Jeg drikker to kopper kaffi med fløte om morgenen, 1 kopp te med kokosolje om kvelden og ca 2 - 2,5 liter vann i løpet av dagen.

Jeg kan maile legen min, men siden jeg står på vent til Rikshospitalet, så rekner jeg med at jeg får beskjed om og vente til da.

Lich; jeg tar ingen medisiner som skal påvirke blodtrykket. Men jeg har jo oppdaget at jeg bør reise meg litt forsiktig :)

I dag er blodtrykket forresten som vanlig igjen, 109/86.

vaskeklut sa for siden:

Ja, altså. Jeg har et bokspørsmål igjen, jeg :o Jeg er også på jakt etter bok til en fireåring. Meeen, jeg vil ikke kjøpe sånne standard som kardemomme by osv, for det er så sannsynlig at hun har. Samme med sånne ting som er superpopulært... Er det noen som har et forslag? :o

BenteR sa for siden:

vaskeklut; Mamma Mø serien har alltid vært populær der jeg har gitt dem.

vaskeklut sa for siden:

Mamma Mø!! for et fantastisk navn! Takk, Bente!

Kanskje sa for siden:

Jeg synes bøkene om Ludde er herlige, det er humor det, for barn, og for dem som leser dem, hehe, men vet ikke helt om det er noe for en 4 åring da .

Kitt sa for siden:

Snuppa elsket bøkene om Jan og Julia (Margret Rettich) til lenge etter at hun kunne lese dem selv!:love:

vaskeklut sa for siden:

Haha, jaa! Ludde er så søt :love:

Jeg har kjøpt Tove Janssons Men hvem skal trøste Knøttet? til alle kids som nære og kjære har klart å avle opp! Min ultimate barndomsbok! :hearts:

vaskeklut sa for siden:

Så mange fine forslag dere kommer med! Nå ble det vanskelig å velge :o

Furine sa for siden:

Mamma mø er knallbra. :D Mannen min høyrde om det på cd i bilen hos ei vi er "tante og onkel" til, i 2010, og han snakkar framleis om tigerkråka.
Eg slår eit slag for Vaffelhjarte også, nydeleg!

Marella77 sa for siden:

Sp.mål: Noen av dere som har solgt noe på finn.no og mottatt penger via Paypal? Er dette trygt?

Marella77 sa for siden:

ZALANDO:

Noen som har kjøpt sko gjennom zalando? Nettside? Noen som vet om størrelsene er til å stole på?

Dietta sa for siden:

Har ikke mottatt noe selv fra Paypal, men betaler stadig med det, både utenlands og innenlands. Har aldri opplevd at mottaker har hatt noe tull, så det kan du stole på :ja:

Kitt sa for siden:

Har samme gode erfaring som Dietta!:)

Kanskje sa for siden:

Hvorfor fryyyyyyyyyser jeg sånn, til tross for 50 kg polstring? Brrrrrrr

Dietta sa for siden:

Det kan se ut som facebook profilen til mannen har blitt hacket :mad:
Må han slette profilen sin og opprette en ny, eller kan det fikses på annen måte ?

vaskeklut sa for siden:

skift passord. gjerne ett til med små og store bokstaver, tall og spesialtegn. og IKKE ha samme passord på andre kontoer. han bør skifte passordet på ALLE kontoer han eventuelt har samme passord som han har på fb på.

Dietta sa for siden:

Takk takk kluten :blomster:
Men da er faren over altså - når han skifter passord ? (Det har han gjort allerede ;))

vaskeklut sa for siden:

Om han har skifta passord så skal ikke vedkommende som har tatt seg inn på den ha tilgang mer. Men om noen har noe å legge til her så kjør på!

Og jeg kan ikke si dette ofte nok, og det gjelder alle:

IKKE ha samme passord på flere steder!!!!

Marella77 sa for siden:

så godt å høre, tusen takk jenter! :)

Marella77 sa for siden:

Ps, ble forsøkt svindlet på Finn.no... Sjekk ut denne infoen fra finn.no sine sider...

En ”kjøper” sender SMS og ber deg svare til en e-postadresse

Hvorfor:
Kjøperen vil lure deg til å sende fra deg varene eller overføre penger til utlandet. Som oftest foreslår ”kjøperen” at dere bruker PayPal, og sender deretter en forfalsket e-post hvor ”PayPal” sier at pengene er på vei. Som selger bør du imidlertid aldri overføre penger til kjøper, eller eventuelt en person kjøper foreslår!

Når de har e-postadressen din kan denne også bli brukt til phishing.

Eksempel:
Hi, i’m interested in your car listed on finn.no, please tell me the interior condition of the car at [email][email protected][/email].

I'm ready to buy this car and will be paying you through PayPal ([url]www.paypal.com[/url])

Sanney sa for siden:

paypal i seg selv er trygt, brukt det i årevis. men phishing forekommer jo. og jo mer pop ting er, jo flere prøver å utnytte det og lage liksomsider.
nå har vel akkurat det med bil og finn vært ute i media flere ganger, er eposten på engelsk bør det ringe bjeller... de aller fleste i norge kan jo norsk.

Marella77 sa for siden:

Jeg skulle selge en lenestol, dette var kun et eksempel på finn.no.

Men jeg fikk også en mail fra finn om at jeg måtte godta at dette var min adresse...

Noen som har hørt om: SPid?

Fikk denne:

E-postbekreftelse fra SPiD
Hei og velkommen til din nye SPiD-konto i FINN.no.

Bekreft at din e-postadresse er korrekt ved å klikke på lenken nedenfor:

Dietta sa for siden:

Det er garantert svindel Marella. Ikke trykk på denne du :)

Huldr sa for siden:

Nei, SPiD er ikke svindel! Jeg har sett det på Finn.no de siste dagene. Det er bare en ny innloggingsløsning de har, det står på forsiden deres :)

Catwoman sa for siden:

Kjöpte meg ett par stövletter der til jul, og jeg bestilte samme str som jeg er vant til. Og superflott med gratis frakt/retur og 30 dagers betalingsfrist ;)

Marella77 sa for siden:

Phu!! Hadde allerede trykt Dietta, godt å høre at det var ok Huldr. :)

Dietta sa for siden:

Da tar jeg tilbake alt jeg har sagt :D
Har ikke vært på Finn de siste dagene, så dette var jeg ikke klar over.

Godt vi har Huldr her til å berolige oss :heia:

Huldr sa for siden:

Hehe, jeg så det tilfeldigvis, så da kunne jeg berolige ;)

Lillemy71 sa for siden:

Har aldri brukt paypal via finn.no, men bruker det på ebay og andre utenlandske sider i åresvis. Har både betalt med og mottatt penger via paypal og aldri hatt problemer med det. Paypal har også gode garantiordninger dersom det blir disputt om vare og betaling.

Marella77 sa for siden:

Tusen takk for svar :)

Marella77 sa for siden:

Tusen takk, jeg ble i tvil da jeg så målene på størrelsene i cm på foten. Målte min fot, og da måtte jeg visstnok opp 2 størrelser... Men da prøver jeg å kjøpe den samme størrelsen som jeg pleier da ;) Takk igjen for svar Catwoman! Ha en fin dag!! :)

silje21 sa for siden:

noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?

Anyway, et spørsmål til, hva gir man en far man nesten aldri ser, og som man egentlig ikke kjenner så godt, til jul? Han kommer forøvrig til å feire jul hjemme her hos oss...

smgj sa for siden:

1. Nei... Iallfall ikke om jeg ikke er av "de sære" også. Bruker sjelden mer enn en halvtime på stivpyntet, og 10 min på hverdagsmorgenen...

2. Bøker?

Sugarpill sa for siden:

Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk. :D

Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.

Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?

Anarko sa for siden:

Har prøvd å google det uten å bli vesentlig glupere, så legger stoltheten til side og spør her; hva er en primer?

Marella77 sa for siden:

Hehe.... Jeg var sånn mascara og id-foundation før, men har nå blitt en slik jåledukke, hehe... Artig med sminke syns jeg. Men primer bruker jeg ikke. Hva er det, og hva skal man med det?

Er konturpudder et sluttpudder for å feste sminken?

Jeg bruker dagkrem (Clarins), Concealer (Diorskin Nude), foundationkrem (Capture Totale, Dior), pudder (Kanebo Sensai), Solpudder (Guerlain Terracotta) Blush (Chanel), Øyeskygge (Chanel) og 3 andre øyenskygger (Dior), eyeliner (Chanel), Mascara (varierer) og tilslutt litt Pudder (Kanebo igjen). Og så lipgloss... Så enig med Sugarpill, dette kan ta litt tid ;)

Men om morgenen går dette unna i en fei, da bruker jeg "bare" 30 minutter... Men om jeg skal "ut", kan det ta en time. For da fikser jeg mer på håret, som også tar tid...

Men det er jo fint når du vet at venninne dine bruker lang tid da, for da vet du hva det vil si at det bare skal "ordne seg litt" ;)

Ps, men skjønner den frustrasjon. Jeg brukte lite sminke før som sagt, og jeg ventet mye på vennene mine, så brukte uttrykket "hoppe i dusjen"... Men som egentlig betydde noe helt annet!! haha

Marella77 sa for siden:

sp.mål... Er det 10 minutter inkludert alt, fra du er opp fra sengen og til du er ute av døra, eller er det bare sminken? Er jo mye man skal gjøre om morgenen... Do, dusj/vask, klær, sminke, hår... Rekker du alt dette på 10 min er du god!!! :) Selv min mann bruker 20 minutter, enda han sminker seg ikke, og fikser ikke hår...

Ikke misforstå, det er ikke noe galt med å bare bruke 10 minutter, men jeg er bare så imponert... Føler meg pluttselig veldig treg som bruker 30 min ;) Og en time om jeg skal føle meg helt vel ;)

smgj sa for siden:

Nei, det er ikke alt. Det er do, klær, hår & sminke - som for meg begrenser seg til øyekrem (om jeg er trøtt og ser ut som en panda) og mascara. Dusjer ikke hver dag og tannpussen tar jeg etter mat, så den er ikke innregnet. Men jeg bruker stort sett 35-50 minutter fra senga til jeg er i bilen og da har jeg som regel spist frokost, alltid laget matpakke (om så bare pakket en boks makrell og en tube majones) og kanskje en liten kopp te også.

Marella77 sa for siden:

ok, hehe, da har jeg full kontroll på deg, neida, hehe...

TrillTrall sa for siden:

haha Jeg fikk tre slike, nesten likelydende sms'er i løpet av noen få dager for en tid siden. Ikke at jeg har avertert bilen min for salg akkurat! Men bilen min får du aldri! :D

Kanskje sa for siden:

Horfor hender det at Windows Live Mail plutselig laster ned mailer som jeg fikk for flere dager siden, og som for lengst er slettet - til innboksen ??

Hender det plutselig ligger 400 mailer i innboksen, og så er det altså gamle mailer som jeg har lest for lenge siden og altså slettet. Og noen ganger så kommer de dobbelt opp også.

Det tar jo en masse tid å gå gjennom en gang til og slette disse.

OG

Hvorfor fryser jeg sånn?? Burde jo ha polstring nok alle kiloene tatt i betraktning

Sugarpill sa for siden:

Primer er noe man "grunner" med før annen sminke for at den skal legge seg penere, holde lengre etc. Øyenskyggeprimer får selv crappy øyenskygger til å holde hele dagen.

Marella: Konturpudder er noe man bruker for å konturlegge ansiktet, skape en illusjon av f.eks. høyere, finere kinnbein ved å skape en illusjon av skygge under dem. :)

BenteR sa for siden:

Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen :D

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?
Har også medisterkaker, sosisser og rotmos av både kårot og sellerirot.

Ziltoidia sa for siden:

Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare? :p

BenteR sa for siden:

Knytte plastposer og legge rundt boka/CD-en/DVD-en i dulter før det pakkes. eller pakke f.eks. stein i bunnen av pakken slik at vekten forvirrer.

smgj sa for siden:

Rent kjøtt bruker man å regne 200g pr pers av (med tilbehør), men ribbe (som jo har bein og mye fett som iallfall ikke høykarbere pleier å bruke for mye av) har jeg sett beregninger helt opp i en halvkilo pr pers. (Det tror jeg er mye da...)

smgj sa for siden:

Gjem gaven og la vedkommende få "ledetråder". Enten i form av et rebusløp fra postkort til postkort, eller en tynn fiskesene i kryss og tvers rundt heimen fram til pakken... (Må være "usynlig (tynn blank eller tynn sort) sånn at den ikke er for åpenbar før man finner fram.)

Eller ta sånne smellestrips fra smellbonboner og føy inn i innpakningen...

langaard sa for siden:

Pinnekjøtt har mye bein da, så jeg bruker og beregne ca 500g pr person (voksne:))

Appelsinpiken sa for siden:

Jeg har kjøpt grå poser på ebay (vanlige gaveposer, bare i tykt gråpapir. Syns det er litt mer koslig en mange av de glorete gaveposene man får kjøpt, for disse kan man jo pynte selv!), men har sett de har tilsvarende på nille. Da syns det ikke hva som er oppi når man bare ser på selve gaven. Boka/cden/dvden pakker du inn i feks bobleplast, og så kan du legge oppi noe som gir ekstra tyngde. Til slutt stifter du igjen toppen, slik at man ikke kan se oppi gaveposen. Da må man rive opp gaveposen for å komme til gaven.

Eller så kan du ta den irriterende varianten: En kjempestor eske fylt med isoporkuler og boka/cden/dvden gjemt midt inni all isoporen et sted.

smgj sa for siden:

Og jeg skjønner ikke hvordan jeg fikk pinnekjøttet til å bli ribbe annet enn gjennom ren ønsketenking... :D

Pinnekjøtt: 500g pr pers.

TrillTrall sa for siden:

Samme her. :) I dag dusjet jeg ikke før jeg gikk på jobb så jeg karret meg ut av sengen kl. 6:00, gikk på badet, tisset, vasket meg, tok på deo og hoppet i klærne. 6:05 var jeg på stua og ferdig på badet. :D Om jeg dusjer tar det et 10-minutt ekstra + føning av lugg etter en stund.

Marella77 sa for siden:

Tusen takk :)

BenteR sa for siden:

Takk for svar smgj og langaard.
Vi blir 7 voksne mennesker, så da rekner jeg 4 kilo slik at jeg er sikker på at det er rikelig.

Supera sa for siden:

Bestevenninna mi ønsket seg pisk et år... Jeg kjøpte en to meter lang longeringspisk som kunne deles i to. Hvordan skal man pakke inn en tynn, tynn pakke på en meter til en person som har ønsket seg pisk uten at personen skal skjønne at det er en pisk? Jeg måtte hatt en gedigen pakke, så jeg ga opp å kamuflere den. I stedet fikk jeg lurt den hjem til henne (via lillebroren til bestevenninna til storesøsteren hennes) og ga henne en normalstor pakke der jeg hadde pakket inn småstein, kongler og pinner. På kortet utenpå pakken stod det "bare en av pakkene er den egentlige gaven". Det var visstnok suksess. :snill:

Supera sa for siden:

Jeg lurer på hvordan man kan ha høy CRP og føle seg ca frisk?

Jeg hanglet litt og hadde mistanke om lungebetennelse (stygg hoste, kunne ikke puste helt inn uten å hoste, feber osv). Innen jeg kom meg til legen (etter 1,5 døgn) var jeg så frisk at hun ikke kunne høre noe på lungene, men tok CRP av meg likevel og den var ikke superhøy, men høy nok til at hun ville at jeg skulle begynne på penicillin med en gang (fikk noen piller på legekontoret) og ikke vente en dag til medisinen kom på butikken... Grunnen til at jeg gikk til legen var at jeg hadde feriedag, så jeg ville gjerne ha den tilbake. :geip: Trodde ikke jeg var syk nok til at jeg burde ta medisiner...

nellie sa for siden:

"Høy crp" er vel ganske relativt. Hvor høy var den?

Jeg hadde mykoplasma lungebetennelsen i fjor, men var overhodet ikke i dårlig form. Bare kjente det i lungene litt innimellom.

Sanney sa for siden:

ifølge min lege sier ikke crp om hvordan du har det akkurat nå, men hvordan du hadde det for 1-2 døgn siden.

akas sa for siden:

500g før bløtlegging eller etter? :confused:

smgj sa for siden:

Man kjøper det tørt, så jeg regner med det er tørrvekt. :)

akas sa for siden:

Da har jeg i alle fall nok! :D

Carisma sa for siden:

Jeg pakker alt i esker

Uhm ... Hvor lang tid tar det for en pose isbiter å fryse i en vanlig fryseboks (i kjøleskap)? Jeg var tom for isbiter, og lagde noen for en halvtime siden. Men jeg vil ha ferdig med eksamen-rom & colaen min nå! :(

Supera sa for siden:

CRPen min var 64. Hm, måtte lese litt om mykoplasma lungebetennelse nå. Men har ikke vondt i hodet eller halsen, så tror ikke det er det.

Det kan stemme for min del. 1,5 døgn før prøven hadde jeg det forferdelig, men da jeg tok prøven var jeg jo OK.

Supera sa for siden:

Det spørs på fryseboksen og hvor kaldt du har satt den. I verste fall kan du kjøpe isbiter i butikken.

Helt vanlig fryseboks nederst i et kjøleskap, på nederste hylle. Vet ikke hvilken temperatur det holder. Og ikke eff om jeg går ut i tolv kuldegrader for å kjøpe isbiter! :D Tok en neve frosne bær i nå. Det funka overraskende godt. ;)

Carisma sa for siden:

Det ville nok gått raskere å satt brettet ut i den temperaturen. :rolleyes:

Sant nok. :cool:

Sanney sa for siden:

hvor lenge skal jeg "tolerere" å ha vond i mage/tarm regionen? 14 hrs and counting, akkurat nå. jeg var innom legen imorges da jeg er delvis sykemeldt og ikke kan bruke egenmelding, der sa de at de skulle ringe om legen ville ha meg inn til time. det har ikke skjedd. men akkurat da hadde jeg ikke supervondt, men stikkende smerte i blindtarm regionen begynte så smått akkurat da. og siden har det bare blitt vondere. har en time til legekontoret stenger, og jeg vil heller gå dit enn til legevakta ikveld om jeg skulle bli gal.. lang ventetid og dyrt -.-;

Kitt sa for siden:

Kom deg til legen og forlang en skikkelig undersøkelse!
Snart er det helg og alt blir så mye vanskeligere.

Man kan gå med "irritert" blindtarm lenge,uten at den er så ille at de "gidder" fjerne den. Stå på at du nå har hatt dette av og på så lenge at det går ut over livskvaliteten og forlang å bli tatt på alvor og undersøkt skikkelig! Du er jente og mye kan være galt "ned i der"!

Lykke til og god bedring!:klem:

Sanney sa for siden:

jaja. da sitter jeg pa akutten i tonsberg og venter. forhapentligvis sa tidlig pa en fredag at jeg ikke sitter her hele natta

langaard sa for siden:

Veldig fornuftig:ja:
Jeg var ikke så fornuftig, min betente blindtarm sprakk!! Det sto om livet en stund:eek:
Masse god bedring:klem: (håper det ikke er noe alvorlig, da)

Sanney sa for siden:

da det var min tur hos turnuslegen forsvant seff smertene. sa han trodde det ikke var blindtarmen. venter pa blodprover, men sa kommer han tilbake med kirurgen. nar han pirker meg pa magen gjorde det dritvondt. sa, 80-90% blindtarm. kikkhullsoperasjon senere ikveld. skummelt. aldri vart i narkose før.

amritam sa for siden:

Masse lykke til!

Kitt sa for siden:

Lykke til!:klem:

Kikkehullsoperasjoner og narkose er noe disse folka gjør mange ganger hver dag, så du er i de beste hender! Husk å puste ordentlig når du våkner og ta i mot alt de vil gi deg av smertestillende!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.