Carisma sa for siden:
Noen som trenger "ny" sofa til jul?
www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=38756246
Carisma sa for siden:
Noen som trenger "ny" sofa til jul?
www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=38756246
Kitt sa for siden:
Kan den speilvendes? I så fall er jeg litt interessert!:)
Kitt sa for siden:
Har kontrollmålt! Den passer perfekt slik som den er!:D
Du har ikke gitt den til noen andre enda?:spent:
Sanney sa for siden:
da venter jeg pa a bli henta, veska full av smertestillende og jeg far ikke løfte tungt pa to uker. men hva er tungt lissom. vil gjerne ga pa butikken selv... men klesvaska ma nok mamma ta noen runder til... far bare hape jeg er bra nok til a jobbe pa mandag
langaard sa for siden:
Nå skal du bare ta det med ro:ja: God bedring:klem::blomster:
Huldr sa for siden:
God bedring, Sanney :blomster:
Håper du får sofaen, Kitt! :spent:
Sanney sa for siden:
hvor lenge kommer disse gass smertene til å sitte etter operasjon? er ganske irriterende å få syke smerter i skuldra hver gang jeg reiser meg opp :p
Kitt sa for siden:
De kan sitte i i opptil 7-10 dager faktisk! Men det tar vel vanligvis 2-3-3 dager!;)
Prøv å beveg deg så mye du orker, trappegåing skal gjøre underverker for slike smerter hos mange!:)
Promp og rap alt du føler for og husk å ta smertestillende jevnlig så det ikke kommer noen smertetopper. Binder du deg, sitter luften lenger i!
Masse god bedring!:klem:
Sanney sa for siden:
trappegåing ja, jeg bor i 3. etasje! siden jeg ikke får bære tungt kan jeg jo gå på butikken flere ganger om dagen istedenfor :p
fått med meg smertestillende som skulle tas ca hver fjerde time. og herregud for noen tabletter de ga meg.. paracetten var jo på størrelse med eucras tablettene :p
Kanskje sa for siden:
Et lite sånn litt flaut tema:
Når jeg må på toalettet og gjøre nr 2, så får jeg ofte ubehag i magen. Kjenner liksom ikke bare at "ok, jeg må visst på do" - men får vondt i magen min, nede i tarmene.
Enkelte ganger så får jeg skikkelig magevondt. Ulmende, skarp smerte, noen ganger nesten som rier, og meg bare må løpe! .. Da kan dette vare en god stund. Blir sittende på toalettet, gjerne først litt hard i magen, men så blir det løst. Det hjelper på å gni på en spesiell måte, for da får jeg liksom ting fortere ut av systemet ..... Jeg kan bli kvalm, sånn at jeg funderer på om jeg må finne bøtten. kaldsvetter i pannen, blir noen ganger helt våt i ansiktet.
Så når jeg tror det er over, og går inn igjen på stuen, så setter kanskje smertene til på ny, og jeg må løpe. Da må jeg fort ned på skålen. Samme smertene i magen, flytter seg fra midt på til nederst.
Er ganske sliten etter noen slike runder på toalettet med smerter og kaldsvette. Disse voldsomme tilfellene med smerte og svette, er gjerne kort tid etter et større måltid, som middag.
Er det vanlig å få smerter i magen når man må nummer 2? Mange går jo bare på do, og så feridg med det, mens jeg føler meg nesten syk. Synes det er litt rart,
Dette er jo ikke sånn man snakker så ofte om, men tenkte jeg kunne spørre er.
Så da er spørsmålet - får du vondt i magen /eller blir uvel når du må nummer 2 på toalettet?
Kitt sa for siden:
Det å tømme tarmen kan for de fleste være en svært grei affære, men det kan også være et slit for kroppen.
Er ikke uten grunn at hjerteopererte feks får beskjed om å holde avføringen myk og unngå forstoppelse.:p
Sånn som du beskriver det, høres det ut som om du kan ha spist for fort/fått i deg litt mye kunstig søtning/mer fett enn du tåler/evnt annet du ikke tåler så bra, eller at du har tendenser til nervøs/irritabel tarm!
TrillTrall sa for siden:
Det hender jeg plutselig føler meg veldig kvalm og har litt vondt i magen og når jeg da setter meg på do så kan det kjennes som at det er like før jeg må spy. Nå har jeg etterhvert erfart at om jeg sitter en stund, masserer magen og tar meg litt tid så kommer det i store menger. :_ohmy: Og når tarmen er vel tømt så er kvalmen borte også, heldigvis.
Jeg har det ikke så ille som det høres ut som du har det, og det skjer heldigvis ikke så ofte, men det er ubehagelig mens det står på. Og kaldt. Det skjer jo gjerne om natten og å sitte en halvtime på do i bare nettoen er en kald fornøyelse.
smgj sa for siden:
Det kan også være utposning på tarmen... Dere kan jo forsøke å sette en lav knakk foran toalettet sånn at man nesten sitter på huk som på "thaitoa" over toalettet. Dette retter ut tarmsystemet mye mer enn vår egen stolsits og kan avhjelpe både behov for å trykke og smerter i den forbindelse. Tarmsystemet vårt er visstnok mer tilpasset å gjøre unna sånt arbeid på huk, enn i 90-graders vinkel.
Jeg har også hatt det sånn et par ganger om natta. Tror det er fordi jeg ikke våkner tidsnok og ubevisst holder meg altfor lenge... Om dagen går det heldigvis greit.
Kanskje sa for siden:
Takk for gode svar.
Hender noen ganger at det faktisk knekker bak i ryggen mens jeg "holder på", Kanskje ikke så dumt å prøve med en krakk.
har slitt med magen i veldig mange år, den reagerer på alt mulig, og jeg får voldsomme smerter og ubehag. Noen ganger har jeg faktisk sittet og nesten ønsket å få dø- fordi det er så vondt at jeg nesten ikke holder ut. Det hjelper heldigvis litt å massere, for jeg har lært hvordan avføringen liksom forflytter seg, så å trykke lit og gni de rette stedene så skjer ting litt fortere.
Har spurt kjæresten min om han får vondt og blir dårlig når han må nummer 2, men han sier han bare kjenner han må på toalettet - men ikke får vondt. Så jeg vet sannelig ikke hva som er vanlig.:veitikke:
nellie sa for siden:
Det er ikke vanlig å ha vondt.
Anarko sa for siden:
Kan man spise laks som er stekt på torsdag? Den står innpakket i plast i ildfast form i kjøleskapet. Ser fin ut. Men lurt/ikke lurt i hele tatt?
vaskeklut sa for siden:
ser fin ut, men lukter den fint?:cool:
Anarko sa for siden:
Så, om den lukter fint er det grønt lys? :D
vaskeklut sa for siden:
hmmm, nå ble jeg med ett redd for å skulle si ja og så blir du sjuk :o
Anarko sa for siden:
Hehe, får gå for noe annet da. Vil ikke bli syk.
Huldr sa for siden:
Det er sant. Og vi venner oss til noe som ikke er naturlig. Jeg for min del får det bedre til hvis jeg lener meg forover. Jeg synes det er litt rart, og kanskje bare en uvane. Men da jeg var liten kledde jeg av meg og satte meg på huk oppå doringen. Jeg har vært plaget med hard mage fra jeg var liten og da gjorde jeg altså det som var mest naturlig for kroppen ...Jeg kan forresten også bli litt kvalm før jeg får det ut, så det er kanskje ikke helt uvanlig?
smgj sa for siden:
Ja. Fisk som er varmebehandlet holder lenger enn rå fisk, Så om det lukter greit så er det bare å kjøre på.
smgj sa for siden:
Lene seg forover, men sørg for å ha ryggen rett...
Går man for lenge - kanskje har dårlig avføringsrefleks (eller hva man nå skal kalle det) så kan det nok bli sånn.
Så anbefaler jeg å slutte å lese her om man ikke vil se personlig, pinlig, info delt...
Jeg var i en periode plaget med hard mage og hemmorider og fikk da det jeg tror er utposning ytterst i endetarmen, og siden da er det nødvendig å la være å holde seg da det gjør vondt verre. Er jeg da hard i magen (heldigvis sjelden) kan jeg få en sånn "propp" som gjør skikkelig vondt å få avgårde... For meg hjelper det å holde imot på mellomkjøttet før jeg kommer igang. Jeg tror altså at jeg har fått en utposning som vender den veien. Dette har jeg aldri gått til lege med fordi det for meg er et håndterbart problem som jeg kun plages med en gang i mellom. Men jeg vil jo si at dersom dere har liknende symptom som gjør vondt ofte så bør dere ta en tur til legen... Det skal jo ikke være sånn, og eventuelle utposninger kan bli verre med tiden & hard mage.
Sanney sa for siden:
hvor lenge skal sånne plasterlappbandasjer sitte på? regner med at de jeg fikk med meg var for å bytte etter å ha dusja...
Anarko sa for siden:
Jeg ble litt usikker på lukta. Så valgte å holde meg på den trygge siden :)
Bønna200 sa for siden:
Er jg usikker på noe, så gir jeg en bit til kattene. Vil de ha det er et null problem. ;)
Kitt sa for siden:
Rett og slett så lenge so m mulig om det ikke har trukket blod/væske gjennom dem.
For å forebygge infeksjoner bør du drøye dusjingen så lenge som mulig. Gjerne mange dager.
Så dusjer du med bandasjene på, tar de av etter dusjen og lar enten huden lufttørke godt eller blåser på med hårføner før du setter på de nye.
Anarko sa for siden:
Hah. Skal huske på den til en annen gang :D
Carisma sa for siden:
Hvor får jeg kjøpt hvite julekuler?
Supera sa for siden:
Ser ut til at IKEA har noen enkle hvite i alle fall. 15 kr for 12 stk. Regner med at det er forskjellige farger. Eventuelt så var de så billige at du kan kjøpe flere og bare bruke de hvite. :geip:
nellie sa for siden:
Vet ikke om det er en butikk som finnes landet rundt, men her i Sarp har vi ihvertfall en butikk som heter Marihøna. Der har de flotte julekuler i hvitt. Hvis ikke den butikken finnes i Oslo så er det en sånn typisk butikk som fører varer fra Sia.. Kanskje de har noe lignende i nærheten..
vaskeklut sa for siden:
glasmagasinet kanskje. mener jeg har sett slik der.
vaskeklut sa for siden:
dobbelpost.
vaskeklut sa for siden:
Hvem helte sirup i forumet? Jeg trodde vi holdt oss unna denslags... :cool:
Photobscura sa for siden:
Mulig de samme som helte sirup i hjernen min ... :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
frekke folk :eek:
men du. legg i fra deg bøkene og finn på noe hyggelig. det du leser nå fester seg ikke uansett! La hjernen fordøye det du allerede har lest og pugga. Jeg lover at den ikke blir mindre sirupete om du fortsetter ;) Lykke til i morra! :klem:
Sanney sa for siden:
hm, sirup'en forsvant plutselig fra min ende.. og den var sirup hele gårkveld og idag fram til ca kl 14...
vaskeklut sa for siden:
var vel noen som lagde sirupssnipper på den :D
Takk! Men jeg må nesten prøve, for mye av det jeg repeterer nå husker jeg virkelig ingenting av! :( Men tar det rolig, da!
Kanskje sa for siden:
Hva er det som gjør at det fryser til is på innsiden av bilrutene? Jeg er nå lut lei vinter og kuldegrader - og å skraper rutene på to sider. Det forsvinner når varmeaparatet går, men når jeg senere skal ut i bilen så har det frosset igjen på innsiden :-(
Lillemy71 sa for siden:
Fukt i bilen. Viktig å varme den opp og lufte. Er du på en lengre tur kjør varmen på full guffe og ha vinduene litt nede. Har du mulighet til å sette den i en oppvarmet garasje, gjør det. Ellers anbefaler jeg deg å gå på f.eks Biltema og kjøpe en luftsluker. Den fjerner mye av fuktigheten man lett får i bilen. I tillegg er det viktig å holde rutene rene og fettfrie på innsiden. Ikke tørk av med hånd/hanske/ermet eller en halvskitten klut. Sørg for rene ruter og bruk rene spesialkluter for å tørke vekk dogg. Da dogger det mindre og iser mindre.
Kanutten sa for siden:
Og hvis det ikke er nedbør så ha et par vinduer litt åpne over natta.
akas sa for siden:
Har du Air-Condition i bilen, så er det veldig til hjelp å få ut fuktighet på vinteren. :D
Hvor lenge kan en fryst tynnribbe ligge i kjøleskapet før det er krise?
Carisma sa for siden:
Puss vinduene med spylervæske på innsida, slik som er beregnet for kuldegrader.
BenteR sa for siden:
Jeg lar den tine to dager, rubber den med krydderier og slikt og lar den ligge tre dager og godgjøre seg før jeg steker den.
Det tåler den iallefall.
Ah. Jeg tenkte i grunn om det var mulig å legge den i kjøleskapet mens jeg er bortreist i seks dager. Det er kanskje ikke så lurt, da. Eller? :o
elien sa for siden:
Du kan muligens steke den, tror den holder lenger som stekt. Jeg steker ofte ribbe et par dager før den ska brukes. Det er også bedre å skåret den fint opp når den er stekt.
Så e det bare å la ribben få en liten sjarmør etappe i ovnen før spising.
Men jeg ville også som noen andre sa rubbe den inn med salt og pepper 2 til 3 dager før stekingen:)
Elin
No no no! Her skal det gå forskriftsmessig for seg med Nannahs langstekemetode! Eneste jeg stoler på, samt at det virkelig ikke er tiden for eksperimentering. ;)
Nei, da får den bare ligge i fryseren så lenge, så får jeg legge den i kaldt vann når jeg kommer hjem, sånn at den tiner over natta så jeg får krydra den tidsnok. :)
Carisma sa for siden:
Hvis du legger den inn fryst, og døra er lukket i seks dager er det ikke sikkert den tiner engang. Jeg ville ikke vært redd for å legge den sånn. Men ikke tin den først og legg inn igjen....
Det var i grunn dét jeg tenkte, å bare legge den inn i kjøleskapet rett fra fryseren før jeg reiser bort. Så det vil gå helt greit, tror du?
Kitt sa for siden:
Jer er sikker på at det vil ga helt fint, jeg!:D
Har ikke du nytt kjøleskap, liksom? ;)
Ok, men da kjører jeg på! :)
Sanney sa for siden:
ikke morro.. tilbake pa jobb. 2 timer igjen og jeg far vondt i magen, og nar jeg gar pa do finner jeg blod i trusa. ene operasjonssaret er rett over musa.. skal jeg stikke innom lege pa vei hjem tro :/
smgj sa for siden:
Du skal ringe dit du ble operert eller til fastlegekontoret ditt og be om en vurdering, mener jeg...
Sanney sa for siden:
operasjonssåret ser helt flott ut og nesten grodd.. så blodet kom ikke derfra... så gudene vet hvorfra o_O
langaard sa for siden:
Fra musa, vel:p
Sanney sa for siden:
går på psprøyte og jeg har ikke hatt noe blødning på lenge.. og blodet var helt "øverst" så det så ut som det hadde rent ned fra under bandasjen. jaja.
Bønna200 sa for siden:
Hvem i all verden er det som har lagt tre bilder av meg som Lucia i 1983 i postkassa? Har spurt flere, men det er ingen av dem...
Koselig å få, men litt dumt å ikke vite hvem jeg har fått dem av... :o
Kanutten sa for siden:
Poden ringte nettopp litt småbekymret.
Han har mistet mye av følelsen under føttene. Dvs selve fotbladet som er i kontakt med gulvet, ikke fotbuen. Har har også mistet mye av følelsen i begge rompeballene og nå lurer hsn fælt på hva det kan være. Noen som har ideer? Kan det være dårlig blodsirkulasjon grunne mye sitting både på skolen og hjemme?
Lillemy71 sa for siden:
Har opplevd noe lignende og jeg hadde fått noen smånerver i klem. En omgang hos kiropraktor så var det fiksa. Men det kan selvfølgelig være noe helt annet, bør vel kanskje sjekkes profesjonelt om det ikke gir seg?
Kanutten sa for siden:
Han skal til legen i løpet av kvelden. Han har før fått halve ansiktet lammet grunnet virus så jeg skjønner at han er bekymret.
Nerver i klem er noe jeg også har fundert på..
Kanutten sa for siden:
Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms.... :(
Kanutten sa for siden:
Og nå har han fått beskjed om å møte på nevrologisk i morgen tidlig....
Dietta sa for siden:
Huff, det var ikke gode nyheter Kanutten :klem:
Både en god venn kamerat av oss og svigermor har ms, og det er virkelig noe skikkelig dritt :(
Kitt sa for siden:
:klem:
For det første, godt han blir tatt på alvor og utredningen satt i gang så kjapt! Det er slett ikke vanlig!
For det andre, han skal bare utredes, han har ikke fått noen diagnose enda i det hele tatt. Symptomene kan være så mangt!
For det tredje, ms er en sykdom ingen vil ha, men man må huske på at kun en tredjedel blir skikkelig dårlige og pleietrengende. En tredjedel lever så og si helt normale liv uten at sykdommen blir merkbart verre og de symptomene de har er fullt ut til å leve med.
Så ingen grunn til å ta sorgene alt for mye på forskudd, altså!
Dietta sa for siden:
Godt å høre at det faktisk går så bra med mange :ja:
Våre 2 er hardt rammet, og det er ikke noen dans på roser nei :nei:
Kitt sa for siden:
Man hører liksom så sjelden om den tredjedelen som får funksjonshemninger som er til å leve med og den tredje delen som knapt nok merker noe til sykdommen. Det de fleste forbinder med ms er de som sitter pleietrengende i rullestol, men virkeligheten er heldigvis ikke sånn!
Har en bekjent som er i full jobb som brannmann mange år etter at han fikk diagnosen og hadde en tidligere nabo som døde svært ung pga ms, så det er langt mellom ytterlighetene!
Jeg har selv vært til utredning for ms- liknende symptomer over mange år(20 år faktisk) og fikk først i år diagnosen tynnfibernevropati, som betegnes som lillebror til ms. Samme sykdomsårsak, bare andre nerver som blir angrepet! Gir tildels samme symptomer, bare i svakere grad.
Det var godt å få et navn på ting. Faktisk kom det noe godt ut av at vi plutselig tilhørte Drammen sykehus og ikke Riksen!;)
Kanutten sa for siden:
:klem: Tusen takk alle sammen!
Da har vi vært en runde på sykehuset. Fikk ikke vite noenting. Skal tilbake på mandag morgen klokken 08:00.
Lillemy71 sa for siden:
:klem: til dere, håper det går bra!
Rin sa for siden:
Ah, interessant! Jeg er inni MS-utredningsmølla selv pga synsnervebetennelse og diverse, kjente ikke til tynnfibernevropati.
Forøvrig så måtte jeg vente et år på relevante undersøkelser etter at første åpenbare MS-markør dukka opp, så jeg synes det er flott at det går fortere hos andre! :)
Kitt sa for siden:
Jeg våknet en morgen etter 3 dager med høy feber med nedsatt følelse og kraft fra hårfestet til forsålene og ble etter hvert innlagt akutt på Riken påskeaften. Ble skrevet ut etter 2 uker med resept på engangskatetre(kunne ikke tisse selv) og en mulig ms- diagnose!:eek:
Senere ble det konkludert med hjerne- og ryggmargsbetennelse, men siden det ikke var heeeelt sikkert, har utredningen fortsatt, særlig etter at jeg fikk fibromyalgi for 10 år siden! Først denne våren fant en lege på nevrologen på Drammen ut at han skulle teste for tynnfibernevropati! Og det var det jeg hadde, ja! Og da fikk jeg plutselig innvilget 100% uførepenjon også, gitt! Den diagnosen svart på hvitt kunne ikke nav tulle seg bort i fra!;)
Dietta sa for siden:
Jeg har akkurat laget bounty etter denne oppskriften :D Nomnomnomnom.
Kunne tenkte meg at den var enda fuktigere inni, så da lurer jeg på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg fikser det. Mere fløte kanskje ?
Carisma sa for siden:
Hva i all verden skal jeg kjøpe til mamma til jul?!
smgj sa for siden:
Lettere om du sier noe om prisklassen for julegaver i deres familie, og interesser/hobbier.
Carisma sa for siden:
Prisklasse 500+/-
hobbyer: barnebarnet, håndarbeid
Moa veldig lite å gå på.... Kan også tilføye at hun er shoppoholic og samler på alt for mye gammel dritt... :rolleyes: så hun har virkelig ALT fra før....
TrillTrall sa for siden:
Gavekort på fotpleie. En schlager her i familien i alle fall. :)
Carisma sa for siden:
Hun er ikke fan av slike pleieting... Ga massasjegavekort for fem år siden og det har hun enda ikke brukt!
Forøvrig er fotpleie noe vi gir bestemødrene mine, så å gi det er det samme som å si at nå er du gammel! :p
nellie sa for siden:
Egentlig litt farlig å svare deg på sånne spørsmål, Carisma, for du har jo et svar på alt, uansett hva man prøver å foreslå.:p Hva med noe med bilde av barnebarnet da? På lerret eller ettellerannet? Abonnement på et blad?
Kitt sa for siden:
En bok med strikke-/hekleoppskrifter til barn! Gjerne med garn til oppskrift på det du ønsker deg til sønnen din! :)
Så får du kombinert interessene! ;)
Carisma sa for siden:
Vel, akkurat nå så er det fordi hun har alt allerede... :o bilde får hun fra barnebarnet. Og kalender med bilder av han. Og hun abonnerer på åtte (!!!) forskjellige blader, så for faren min sin skyld (de drukner i magasinhauger, hun kaster jo ingenting...) tror jeg ikke det er så bra med flere... :rolleyes: men takk for tipsene altså. (dere begynner kanskje å se årsaken til desperasjonen min...)
Hun kjøper stort sett alt av slike bøker når hun finner de hun vil ha. Og strikker til han før jeg rekker å komme med ønsker engang... :o hun har allerede en liste klar med ting hun har lyst til å strikke til han fram til str fem år!!
j88 sa for siden:
Gavekort hos frisør?
vaskeklut sa for siden:
Når folk er SÅ dæskla vanskelige at de har alt i hele verden, så kjøper jeg ei flaske vin (eller noe annet de synes smaker godt enten i fast eller flytende form) og tenker ikke mer på det. Sånne folk har som regel ikke bruk for mer ræl :o
Huldr sa for siden:
Alternative julegaver og kaffe, te, vin og/ eller god sjokolade/håndlaget konfekt - eller noe annet spiselig ...
Carisma sa for siden:
Ja ikke sant? Men selvfølgelig drikker hun ikke (det ville jo gjort det for lett...) :rolleyes: Og hun har sikkert 30-40 flasker vin stående som hun har fått.
Huldr sa for siden:
Eller, hvis det ikke faller i smak heller - hva med et universalgavekort på 500 kr som hun kan shoppe mer for? ;)Dietta sa for siden:
Gavekort på håndarbeidsbutikk fx
vaskeklut sa for siden:
Et gavekort på en "fin" matbutikk? Eller gavekort på et kjøpesenter? Eeeeeeeeeeller. Nei, nå er jeg tom for ideer som ikke er sagt. Har du spurt om hva hun ønsker seg? :o
Furine sa for siden:
Vindusspylarvæske! Det treng ein mykje av no om vinteren, kjøp henne ei god ladning med det! ;) (Ein på jobben til mannen fekk det i julekalenderen dei hadde! :lol:)
TrillTrall sa for siden:
Men kaffe eller te drikker hun? En fin kurv med god kaffe / te, en fin kopp, noe god håndlaget konfekt og slike ting? Jeg hadde eeeelsket noe slikt!
synsegulla sa for siden:
Ryddehjelp. Evt betale for en nedvask med byrå.
akas sa for siden:
En sånn digital fotoramme med bilder av barnebarnet? Da kan bildene "byttes ut" senere. Eller kompletteres med flere.
Dilly sa for siden:
Jeg er sikkert omtrent på samme alder som mora di, og har huset fullt + kjøper det jeg vil ha ellers med mannens Visakort :)
Likevel så er jeg alltid kjempeglad for noe tøys. God såpe, kaffe, te, flakslodder, en leppepomade, kanskje litt fint undertøy eller noen rare sokker/strømper. En liten kurv med te-lys, servietter, konfektbiter eller noe.
Rin sa for siden:
Dette er sikkert et overflødig forslag hvis du mener hun har alt allerede, men kanskje en garnpakke fra pickles til et fint plagg?
Hverdagsluksus - matoljer, konfekt, te, kaffe, osv
JEG drar som regel "se mamma, laget selv!"-kortet og belemrer mitt opphav med noe jeg har tegnet eller dekorert selv... Men jeg har også hatt litt lyst til å kjøpe en time hos fotograf, og få et skikkelig fint bilde av oss. Mor og datter, liksom. Ideen kom opp etter en gjennomgang av gamle slektsbilder for lenge siden, og vi har ikke vært spesielt ivrige med den type dokumentasjon i vår lille familie, så...
Kitt sa for siden:
Jeg må ha en ny støvesuger!
Den bør ikke være av de største, men ellers må den være sterk,(2-2200W) ha HEPA- filter og ikke koster mer enn 2-3000,-
Noen som har en de er fornøyd med og kan anbefale?
Jeg har lurt på denne fra Miele!
vaskeklut sa for siden:
Kan jeg bruke vanlig sukrin i stedet for sukrinmelis når jeg koker fudge? Bruker fristende lavkarbo sin oppskrift..
Bønna200 sa for siden:
Og jeg lurer på om sukrinmelis blir det samme som melis når jeg skal lage glasur til gulrotkake.
LinLeia sa for siden:
Har en gamlere utgave av denne.. Har vært strålende fornøyd i mange år:D
Kitt sa for siden:
Takk for kjapt svar! :)
Da er det stor sjanse for at det blir den, gitt!:)
vaskeklut sa for siden:
jepp. men i min mening smaker det ikke no godt, da.. bland litt med vann og smak på og kjenn etter hva du synes!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.