vaskeklut sa for siden:
aner ikke, men hva med isoporplater så du kan skjære ut selv? eller er det like vabskelig å få tak i kanskje....
vaskeklut sa for siden:
aner ikke, men hva med isoporplater så du kan skjære ut selv? eller er det like vabskelig å få tak i kanskje....
Dietta sa for siden:
Hm... kanskje det. Men de isoporplatene jeg har sett er for tynne, så de kommer til å knekke :mad:
Får undersøke om det finner noen tykkere :)
vaskeklut sa for siden:
heng opp savnet-lapp på samvirkelaget :lol:
smgj sa for siden:
Du kan ikke bruke halmringer i stedet da? De er å få i større diameter?
Dietta sa for siden:
Jo, det står på listen over alternativer. Panduro får snart inn noen i riktig størrelse, og prisen er ikke så hakkande gal heller. Vet bare at jeg har sett i isopor i store størrelser tidligere år, men aner ikke hvor :o
smgj sa for siden:
Er det noen som har en ide til julegave til 12og1/2-årig gutt? Pris - opp til 500kr. Hovedinteressen er pc-spill, men jeg vet ikke helt om jeg vil "hjelpe til" der... Annet vet jeg ikke - kjenner ham ikke sååå godt, siden de bor på en annen kant av landet.
Carisma sa for siden:
Hva med sånn superfancy lego? Aner ikke prisen, men noe av det kan vel kobles opp mot pc om jeg ikke tar feil?
smgj sa for siden:
Smart - det skal jeg sjekke!
Fler tips mottas også med takk!
synsegulla sa for siden:
Mi jente er 11, går i sjette klasse. Og jeg vet at der liker og leser både jentene og guttene skumle fantasy-bøker. Mitt tips er å ta en tur i bokhandel og høre hvilke bøker de anbefaler. Ellers kan jo for eksempel et abonement på et blad (Pondus el lign) være en ide?
smgj sa for siden:
Takk, takk! Det var også gode ideer! Jeg vet han leser noe tegneserier iallfall. :)Carisma sa for siden:
Abonnement på et serieblad?
smgj sa for siden:
Mmm... må undersøke. Vet faren også hadde likt tegneserieabo. :D
Men jeg ble jo heeeelt forelsket i en legobil (utenfor budsjett da).
Photobscura sa for siden:
Jeg lurer på om jeg har spurt om noe lignende før, men jeg husker uansett ikke svaret.
Jeg har nettopp fått det nye kjøleskapet mitt på plass, men SÅ KLART er det et gigantklistremerke i papir, av den typen som ikke går an å få av, uten at det er en masse rester. Noen som har noen gode råd for hvordan å få det lettest mulig av?
TrillTrall sa for siden:
Plasterfjerner. Gni inn med såpe? Masse varmt vann og såpe?
Gnidd inn med såpe, funker bare halvveis, blir masse lim igjen. Plasterfjerner?
Kanutten sa for siden:
Aceton, dvs neglelakkfjerner.
Kitt sa for siden:
Niks, ikke aceton, det kan ta lakken!
Plasterfjerner får du kjøpt på apoteket.
Plasterfjerner på apoteket it is, altså. Sikkert greit å ha, alltid en eller annen idiotisk klistremerkeplassering ...
Kanutten sa for siden:
Aceton går greitt hvis man har det på en våt klut. Har prøvd. :ja:
Anarko sa for siden:
Er mange flater som ikke tåler aceton.. skal f.eks. være forsiktig med det i nærheten av vasken på badet. selverfart
Kanutten sa for siden:
Da kan jeg kanskje bare anbefale god gammeldags hilda?? DET funker i allefall! :lol:
Zillah sa for siden:
Kva er god gammaldags hilda?
Og eg lurer på kvifor mannfolk ikkje kan skrelle potetar som normale folk, men insisterer på å skyve skrellaren framover totalt utan kontroll, slik at poteten blir like fin som ein skabbete leopard, og heile kjøkkenet ser ut som om potetposen har eksplodert der inne. Argumentet for å halde fram med denne bakvendte idiot-skrellinga er naturlegvis "det er slik EG gjer det".
Eg berre lurer, altså... ikkje at eg er irritert eller noko :p
TrillTrall sa for siden:
Ungene mine skreller gulrøtter på den måten! Jeg fatter heller ikke hvorfor - det skvetter jo skrell og saft over hele kjøkkenbenken!
Carisma sa for siden:
Aner ikke hvor det kom fra, men etter baderomsoppussinga kom pappa med noe som het sitronspray som gjorde underverker med limrestene på ganggulvet (hele var dekket av tape- og limrester! :eek:) Men basert på hans innkjøpsmønster vil jeg anta den finnes på CLas Ohlson, Biltema eller en bensinstasjon...Men det funker også å holde en veldig våt klut med zalo på oppå det i noen minutter til det er skikkelig gjennomvått og så skrape det vekk.
TrillTrall sa for siden:
Sitronspray? Høres ut som skismurning-fjerner. Det lukter sterkt sitron i alle fall.
Kanskje sa for siden:
SMØR. Gammelt kjerringråd min bestemor sverger til. Gni det på limet, og limet løsner. Vasker så med såpe.
Kanskje sa for siden:
Denne forsvant litt , så jeg trekker den frem igjen, for jeg lurer fremdeles :-)
vaskeklut sa for siden:
kan jeg ta med laktasetabletter til norge fra den delen av tyrkia som ikke ligger i europa lovlig?
Kanskje sa for siden:
Jeg har de siste dagene verket i hoftene. Det kjennes ut som om det er i selve leddet, hvor kulen ligger i skålen. Det kan murre litt når jeg er i ro, og jeg kjenner det veldig godt når jeg er i bevegelse. Er forkjølet, men har ikke smerter i andre ledd. har kjent det nå siden onsdag. Noen som vet hva dette kan være?
elien sa for siden:
Jeg skreller selv på den måten, går myyyye raskere:p Men jeg har nok så stor kontroll på hvor skrelle fyker (som regel:D)
Elin
Kitt sa for siden:
Betennelse? Ta en tur til legen, du! Jeg ventet alt for lenge og nå blir det bare ikke borte igjen!
Kanskje sa for siden:
Oi, betennelse, det har jeg ikke tenket på. :eek: Men vondt gjør det jo så noe er det.
Annala sa for siden:
Har noen her prøvd MariannS sin lakriskonfekt? Finnes det alternativ "lakris-ting" fra Iherb i stedet for den hun foreslår. Den var så dyr å få fraktet hit fra Danmark. Eller finnes den i helsekost kanskje?
Ha en fortreffelig lørdag videre :)
Ps:Fant forslag på Fb ;) Lurt å sjekke før jeg spør kanskje...hihi
Hva med tagatesse på Iherb forresten?
Stemmer det at man ikke bør sminke våtkanten når man bruker linser?
Kanutten sa for siden:
Hvorfor skulle man ikke det da???
Jeg vil tro at det er mye værre at sminke kommer inn i tårekanalene.
Kitt sa for siden:
Jeg har aldri sminket våtkanten når jeg har brukt linser fordi jeg fikk beskjed o m å ikke gjøre det allerede første gangen jeg brukte linser for over 25 år siden.
Men tenker at om man har endagslinser blir det litt anderledes enn med etårslinsene vi brukte den gangen. Blir det smuss på endagslinsene, skal de jo likevel kastes samme kveld! De rekker nok ikke å lage noe betennelse eller annet jeg ble advart mot en gang i tiden!:eek:
Jeg har månedslinser. Skader vel ikke å prøve, da. (Fikk også beskjed om dette den gangen jeg begynte med linser første gang for nesten tjue år siden, og lurte på om det fortsatt gjaldt. ;)).
Kanutten sa for siden:
Og jeg bruker harde linser, dvs etårslinser. Jeg bruker sminke også på våtkanten, men jeg sjekker ofte at tårekanalene er åpne for DET er pyton hvis de blir tettet. I allefall hvis det er sminke som tetter dem.
Kanskje sa for siden:
Kanal FEM sendte i kveld en dokumentar som het Når huden blir for stor. Jeg fikk bare sett de siste minuttene. Og prøver nå å finne den på youtube, men har ingen engelsk tittel, så søkene mine fører ikke frem til noe. Noen som kan klare å finne ut hva den heter og om den er mulig å se på internett?
Gerd sa for siden:
The Real Skinny
Sjanger:Britisk dokumentar fra 2012
Sarah og Chris har tatt slankeoperasjon og hatt enorme vekttap etter dette. Nå skal de operere bort all den ekstra huden som henger rundt kroppen. Vi følger de to på den følelsesladede reisen gjennom den store forandringen: nervene og frykten før operasjonen, lettelsen rett etter og drømmene for fremtiden med ny kropp.
www.tvnorge.no/tv-guide
I følge TV-guiden på kanal Fems nettside, er originaltittelen "The real skinny".
Kanskje sa for siden:
Takk begge to !:D :D
BenteR sa for siden:
Dere som har eller har hatt eldre tisper i hus; er det normalt de av og til lekker litt fra underlivet? Tispa her er nesten ni år og lekker av og til litt der hun ligger. Det er luktfritt og klart, og hunden virker superfrisk på alle måter og har heller ikke feber. Hun ble kastrert i sommer pga livmorbetennelse.
Gamle menneskedamer får jo ofte problem med blære som lekker, så jeg lurte på om det er normalt for hunder også.
vaskeklut sa for siden:
hæ?! jeg har brukt linser i over ti år og sminker alltid våtkanten når jeg sminker meg. nesten alltid. de siste sju-ish årene har jeg også brukt døgnet-rundt-linser. jeg har aldri hatt problemer pga eyeliner osv på våtkanten. øyenskygge og slike løse partikkeldingser er jeg forsiktig med fordi jeg -kjenner- at det irriterer.
edit: photo, ser jeg siterte feil melding fra deg. skulle være den der du faktisk spurte om sminken.. ikke lett med disse smartfonene... :o
Kanskje sa for siden:
Hm, er dette slim fra underlivet, eller er det urin?
Jeg har ikke vært borti at de lekker. Vet at de kan gå med utflod over tid når de har fått et valpekull. Jeg tror jeg ville snakket med dyrlegen om dette. Lurer litt på hva som kommer ut, for de har vel tatt livmoren..... og da skal det jo ikke komme noe derfra ... er det urin så skulle det jo luktet. Hm, liker det ikke helt. Har som regel å heller ringe en gang for mye eller for lite. Det er bedre å få sjekket det enn at de går med noe som ikke er bra.
Urin kan de så klart begynne å lekke med alderen. Men da skulle du kunne merke at det var urin. Begynner urinen å lukte sterkt, så er det fare for en urinveisinfeksjon, og lukter det "krabbe" så trengs det medisiner.
kanskje ikke helt svar på det du lurer på, men som sagt, ta en sjekk hos dyrlegen, siden hun er sterelisert, får det meg til å undre på hva som renner ut av henne. Lykke til !! si gjerne hvordan det går :)
Kanutten sa for siden:
Sambo og jeg skal til Irland igjen om 14 dager. Vi skal da til Belfast. Vi har aldri vært i Belfast og lurer derfor på om det er noen her som har vært der og kan anbefale noe i tillegg til seff Titanicmuseet???
Lillemy71 sa for siden:
Har heller aldri vært i Belfast, men det står på lista. Selv pleier jeg alltid å sjekke ut Lonely Planet (evt Rough Guide) sine anbefalinger.
Håper dere får en fantastisk tur. God tur :)
Supera sa for siden:
Jeg har vært i Belfast, men bare to netter. Og det var jobbtur med to timers forvarsel eller noe, så jeg fikk ikke akkurat tid til å planlegge noe. Jeg shoppet egentlig bare, jeg... Den første dagen var jeg på det store kjøpesenteret (Victoria Square) og andre dagen var jeg og labbet i noen gågater i nærheten av Victoria Square.
Og så var jeg på leting etter en irsk pub. Fikk beskjed fra en dørmann at det måtte man ut av byen for å finne... Men det endte bra da. Ingen irsk pub, men hadde en koselig kveld likevel.
Kanutten sa for siden:
Kan tenke meg at det kan være vanskelig å finne en irsk pub i Belfast siden de er under engelsk styre. Men vi kjenner noen "rebeller" så jeg tror vi skal finne en irsk pub. :ja: Jeg har dessuten lyst til å gå gjennom disse gatene fra Bloody Sunday. England innrømmet jo for to? år siden at det var DE som begikk overgrep den dagen og ikke irene som tidligere hevdet.
Supera sa for siden:
Jeg lette etter en irsk pub fordi det stod i reiseguide at man ikke kunne reise til Belfast uten å ha vært på en irsk pub... Og suvernirbutikkene var fulle av irske effekter, så jeg tror nok de føler seg mer irske enn britiske.
Kanutten sa for siden:
Hmmm, jeg tror noen er med meg for tiden for bla denne klokka kom på salg på cdon.
Kjøpte den da. :ja:
Carisma sa for siden:
:hjelp: Jeg har ansvaret for store kontrakter på jobb, men ikke fått noen opplæring rundt dette eller systemene vi bruker. Det er en ofisiell "finn ut selv" holdning på alt av rutiner og prosesser. Noe som gjør at alle har sin egen lille vri på hvordan ting gjøes. Dette stresser meg, fordi jeg ikke vet hvem jeg skal stole på, og blir forvirret av forskjellig fremgangsmåte.
I det siste har jeg blitt så redd for å gjøre noe feil at jeg blir helt lammet og får ikke gjort noe! Det smitter over på andre områder også. Hjelp, hvordan komme ut av det?
Huldr sa for siden:
Carisma, vær så snill ... stikk fingeren i jorda! Be om hjelp! Ikke spør om og om igjen her inne og drit i svarene folk bruker tid og omtanke på å gi deg. Søk hjelp!!!!
Carisma sa for siden:
Joda, men akkurat dette har jeg ikke spurt om før, for det gikk opp for meg for fem minutter siden at det var mye av årsaken til problemene jeg sliter med....
Og ref. punktet Smitter over på andre områder... Jeg er livredd for å kaste bort masse tid og penger på noe som ikke funker, så jeg aner ikke hvor eller hva slags hjelp... :o
Så jeg forsøker å bygge opp en selvhjelpsliste så jeg kan om ikke redde situasjonen nå, så ihvetfall ikke gjøre samme feilene på nytt.
niisin sa for siden:
Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberrik?
De steker det selv og har en grønn pose.
50% mindre Kh enn vanlig brød.....
Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise?
vaskeklut sa for siden:
ut i fra det jeg ser her inne så spør du om det samme, men bare på forskjellige måter... søk hjelp!!!
jeg ser argumentet med at du er redd for å kaste vekk penger, men vet du. du har selv sagt at kostnader ikke spiller rolle, og du kan slutte i behandling FØR du har kasta vekk masse penger. og hva om det faktisk virker?! er ikke psyken, ekteskapet, foreldreskapet og ikke minst livet ditt og resten ved deg verdt å gi det et forsøk? søk hjelp, carisma. bare det at du begynner å se at du har problemer og ikke minst hva som kan være årsaker gjør at du har et godt utgangspunkt.
ja, drt er vanskelig. ja, det kan gjøre vondt. ja, det koster penger. og visst f er det verdt alt det når man får rydda opp!! jeg har fått hjelp med alt fra ekstremt tung depresjon til tvangstanker og fobier, og hellige land så mye bedre det er å leve med kontroll på det!
ta sjansen, søk hjelp i stedet for å spørre om noe du sannsynligvis vet svaret på. du er verdt det! :klem:
Kitt sa for siden:
Gå til din nærmeste overordnede og si det som det er! At du trenger veiledning ang et par ting! Få det på mail eller annet skriftelig hvordan du skal gjøre det!
Og så holder du deg til det du har læret av vedkommende dersom du står fast!
Kan ikke annet ennå tenke at du må ha grusomme dager når du sliter sånn på jobb! Er redd du kommer til å gå på en megasmell, vennen! På tide å ta tak i ting og svelge noen kameler?
Lillemy71 sa for siden:
Du har innsett at du har et problem, hva det er betyr egentlig ikke så mye for oss her inne. Du trenger hjelp, profesjonell hjelp og det er det ingen her inne som kan gi deg. Skal du komme ut av dine negative tanker må du komme deg til en psykolog, det er så enkelt og allikevel så vanskelig. Du trenger samtale og kognitiv terapi for å finne ut av det.
Du kan gå til legen og bli henvist til en psykolog som er innunder Helfo ordningen slik at du bare betaler egenandel. Her er det som oftest minimum 6-9 mnd ventetid. Har du råd til å ta det privat (1000-2000 kr pr time) kan du komme inn i løpet av få uker. Ring/mail gjerne en praksis der det er flere psykologer og gi en kort forklaring av problemet ditt så vil du få time hos "rett type" psykolog. Evt må du gjennom en time der de kartlegger problemet ditt før de henviser deg til psykolog som kan hjelpe akkurat deg.
Så vær så snill Carisma, oppsøk hjelp snarest før ting blir virkelig ille, jeg snakker av erfaring. Det er bare så mye et slik forum kan hjelpe deg, det samme gjelder diverse selvhjelpsøker. Enkelte slike bøker og råd kan og faktisk være mer ødeleggende enn mye annet.
Kjære deg, slipp all tvil om hvem, hva, hvor og hvorfor og oppsøk hjelp snarest. Jeg kan nesten garantere at det er ikke bortkastet, det er mer bortkastet å gå rundt og ikke ha det bra :klem:
vaskeklut sa for siden:
Den hvite blusen min med blå blomster har etter å ha vært med til tyrkia fått svettemerker. jeg vaska den, og da ble de gule merkene oransje? :eek: hvordan får jeg bort dette?!
Supera sa for siden:
Tåler den klor?
Sugarpill sa for siden:
Du har fått GRUNDIG svar på hvor/hva/hvem/hvordan av flere av oss her inne, deriblant meg...folk viser omtanke og forsøker å hjelpe, og du bare ignorerer det, og spør så igjen om samme greiene en uke eller to senere. Jeg foreslår at du enten hører på oss og søker hjelp, eller du slutter å syte...
vaskeklut sa for siden:
uhm. den er bomull? :o jeg vet ikke? hvit med blå blomster... vil ikke de blå blomstene bli misfarga om man klorer?
Dietta sa for siden:
Prøv å vaske den med vanish. Bruk gjerne litt flytende vanish flekkfjerner rett på flekkene, og putt vanish pulver i maskinen :)
vaskeklut sa for siden:
sette vanish på handlelista
Dietta sa for siden:
Vanish er faktisk BRA saker (synes nå jeg i hvert fall) :D
Supera sa for siden:
Hvis det ikke er blått akkurat der det har blitt misfarget og det hvite tåler klorbleking, så kan du bleke bare det som er misfarget. Tåler stoffet klorbleking så skal det jo ikke bli misfarget av det.
TrillTrall sa for siden:
Bare ikke bland vanish og annet vaskepulver! Jeg gjorde det et par ganger og det endte med at klesvasken stinket surt til tross for at jeg tok den ut av maskina rett etter vask!
vaskeklut sa for siden:
Mottatt!
Dietta sa for siden:
Det har aldri skjedd meg. Jeg bruker vanlig biotex pulver, og vanish pulver sammen med dette :)
vaskeklut sa for siden:
Jeg vasker med Ariel eller Skona :ja:
Lillemy71 sa for siden:
Har aldri opplevd dette, bruker omo, blenda eller neutral + vanish. Bare ikke bruk vanish på noe som det er ull eller silke i. Det ødelegger fibrene totalt.
Dietta sa for siden:
Jeg bruker vanlig mengde i vaskeballen, og putter oppi en scoop med vanish på toppen av det andre pulveret. Funker som bare det :D
TrillTrall sa for siden:
Mitt vaskepulver heter Shiny og er ikke "kompatibelt" med Vanish gitt... :mad:
Kitt sa for siden:
Har bare opplevd lukten med billige vaskepulvermerker som feks Rema sitt. Men da har den like gjerne kommet selv uten Vanish i samme vask! Særlig på mørkt tøy!:(
TrillTrall sa for siden:
Det lukter helt greit alene og det gjør jo vanish også, men sammen ble det helt grusomt! Dette er et billig-vaskepulver, tenkte bare jeg skulle prøve det.
Carisma sa for siden:
Siden det bare er Omo som vasker skikkelig hadde jeg bytte til dette ASAP! Og det er kompatibelt med vanish.
BenteR sa for siden:
Det er vel en smaksak. Hadde det bare vært OMO som virket, så ville ingen kjøpt for eksempel Neutral som jeg bruker og er fornøyd med
TrillTrall sa for siden:
Vi har brukt mye forskjellig og synes ikke Omo skiller seg ut i så måte.
silje21 sa for siden:
vi skal nå skrive oppsigelse av vår leilighet som vi leier. Selv oppsigelsen er ikke noe problem. men det jeg lurer på er: kan huseier kreve å ha visning før vi har flyttet ut? eller "eier" vi leiligheten fram til siste dag vi kan bo der??
smgj sa for siden:
Jeg kan ikke regelverket her, men hos oss er det sånn at leieboere gjerne flytter ut før oppsigelsestiden er over. Dersom de går med på å ha visning før og vi får inn folk før oppsigelsesperioden er over sparer de som flytter ut leie. Så så langt er det ingen som ikke synes det er greit.
Etter det jeg finner her: www.regjeringen.no/nb/dep/krd/dok/nouer/1993/nou-1993-4/4/11/1.html?id=373828 er man som leietaker pliktig til å medvirke...
silje21 sa for siden:
Ok, takk skal du ha, det hjalp :) Vi kommer vel kanskje til å flytte ut før oppsigelsestiden er over, men det er ikke helt sikkert enda. Vi har helt ærlig rotet fryktelig, det er ingen skader på leiligheten, men det kommer til å ta ekstra tid å rydde og vaske opp etter oss. derfor jeg lurte. Men har fri fram til 5november, så bare å sette igang ;)
Noen som vet om hvor jeg kan få kjøpt et pistolsmykke/nøkkelring i Oslo? Må være i butikk, for jeg rekker ikke å bestille noe fra nettet (skal brukes på Halloween-fest på fredag). Helst ikke større enn 5-6 cm fra håndtak til munning ... Har så langt vært på Bodymap og Oiya på Løkka.
Kitt sa for siden:
Lekebutikk/Standard? Steder de har nøkler/filer sånt? Venner med barn?
Jeg hadde en gang en liten Derringer ala den på bildet under, men aner jo ikke hvor den er hen nå!:p
Rin sa for siden:
Ta en kikk i bodene på Youngstorget, kanskje? 99% sikker på at jeg har sett "alt" av typisk krimskrams der, inkludert pistolsmykke - men kan jo hende de rullerer utvalget med årenes løp. :p
Skal sjekke i noen lekebutikker, men er redd de ikke er små nok, forsåvidt. Standard glemte jeg å si at jeg alt har sjekka ...
Ja, du, det tenkte jeg på. Men orker ikke mange butikken i slengen, så droppa det i dag. Skal jommen sjekke i morgen!
Carisma sa for siden:
Ville sjekka den 50-talls sjappa til Vardøen i Thv Meyersgt. Og Den i Rathkesgt.
Jepp, Angels Speed Equipment, har tenkt på det også, og Man Illusion. :) Den første du tenker på: Los Lobos, er nedlagt.
vaskeklut sa for siden:
Neglene mine flaker, dvs, de deler seg "bortover" sånn at de blir tynnere og tynnere for hver gang de flaker og deler seg. Er det noe jeg kan gjøre for å få de til å ta seg sammen og slutte med det der tullet?
smgj sa for siden:
Vel - vitamin og mineralmangler som kan medføre "peeling nails":
a-vitamin
b-vitaminer (spesielt biotin)
d-vitamin
Jern
Sink (har som regel følge med hvite flekker på neglene dersom de IKKE er slagmerker)
Gode fettsyrer (les: omega3)
(kalsium)
(proteinmangel)
Flakete negler kan også være et tegn på soppinfeksjon elelr for lite magesyre, sies det. (For lite magesyre vil jo føre til dårlig opptak av næringsstoffer generelt og er ikke bra å gå med over lang tid. )
Sånn rent praktisk kan du få bra pålitelige målinger av sink, jern og d-vitamin hos legen. For å vurdere de andre mulighetene må du nesten bare google symptomer og vurdere hvilke andre indikatorer som taler for/mot i hvert enkelt tilfelle.
Mine negler ble bra på lavkarbo kombinert med omega3, d-vitamintilskudd + jern og sink.. (og multivitaminen min inneholder b-vitaminer i mengder...) Men akkurat HVA det var som var cluet vet jeg ikke. Sånn bortsett fra at behandling av stoffskiftet og økt opptak gjennom økning av magesyre + "fikse magen" også sikkert har bidratt masse.
Ja, og om du er jevnlig neglelakkbruker så enten stopp med det for en periode eller iallfall vurder grundig hvilken lakk og lakkfjerner du bruker... seff.
Carisma sa for siden:
Noen som har erfaring med å reise til Egypt med småbarn (1-2 åringer)? Tenker på vaksinasjon, magetrøbbel osv.
Vi har plutselig fått mulighet til en sydentur i november, men jeg har veldig mye mer lyst til å reise til Egypt enn Kanariøyene... :rolleyes:
Kitt sa for siden:
Aner ikke, men fortell hva du finner ut. Vi skal nedover dit med en 3- åring i februar!:)
vaskeklut sa for siden:
Er det noen som har smakt de steviasøtede sjokoladene som life har begynt å selge og som har noe å si om de?
Sanney sa for siden:
tips for å bli kvitt blemmer på tunga? hatt en i snart en uke som driver meg gal.. seff på tungespissen og den er borti ALT. prøvd å dyppe tunga i listerine men det gjorde bare vondt...
langaard sa for siden:
" Jugeblemme" som bestemora mi kalte det, lita hvit og frykteleig irriterende:ja:
Må nok bare gå sin gang, men en uke, det var lenge:eek:
Kanskje sa for siden:
Det finnes spray og gel på apoteket som skal beskytte og lindre og hjelpe til å få bort blemmene. Hør på apoteket :-)
Carisma sa for siden:
I rest my case... www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/test-av-vaskepulver-hva-er-best-av-billig-og-dyrt-3914742.html ;)
Vel, ser at Blenda sensitive får like bra score. Eneste jeg bruker. Omo får meg til å klø ...
vaskeklut sa for siden:
Omo lukter i tillegg grusomt :o
Sanney sa for siden:
bruker neutral sitt for farger. typen min er hypersensitiv for de fleste typer vaskemiddel, så der gidder jeg ikke kimse når jeg har funnet noe han tåler. så da holder jeg meg til det.
nå bruker jeg ikke brunkrem, og liker ikke makrell i tomat, så de flekkene slipper jeg uansett :p
nellie sa for siden:
Må man levere skattekort til biarbeidsgiver? Sikkert teit spørsmål, men.:o
Kunne egentlig tenke meg å betale 50% skatt hos biarbeidsgiver resten av året, men man MÅ kanskje levere skattekort uansett?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.