< Tilbake til oversikten

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bønna200 sa for siden:

Det ER hun! :)

langaard sa for siden:

Nydelig inni og uttapå:ja::love:

Dietta sa for siden:

Hva skulle man gjort uten så gode venner som man finner her, som virkelig vet å bygge opp selvtillitten til folk :love::suss:

Nytt spørsmål ang foundation: De produktene man får på blivakker.no, kan man kjøpe (les: teste ut, se på) i parfymerier, eller er de kun for nettsalg ?
Tenker spesielt på Bare Escentual foundation.
(Klar over at jeg virkelig utbasunerer min uvitenhet innenfor dette området nå altså :eek:)

vaskeklut sa for siden:

langaard, bønna, dietta og resten: når kommer dere til barteland så jeg også får være med og kose da? :lol:

langaard sa for siden:

Klart det:D

Dietta sa for siden:

Vi er der før du aner :p

Bønna200 sa for siden:

Når vil du ha meg der?

vaskeklut sa for siden:

nå? :D

vaskeklut sa for siden:

stille seg i døra

Ziltoidia sa for siden:

Jeg prøver å være melkefri en periode, men det kommer jo ikke til å gå så lenge det finnes kremost (philadelphia, etc) her i verden! Er det noen som har forslag til erstattere kanskje? Da tenker jeg på kremost til å smøre pannekaker av ymse slag.

ElisaT sa for siden:

Det finnes kremoster laget av soya, har du sjekket de? Jeg vet de har de på min lokale Meny, tror de finnes overalt. Hvis ikke kan butikken sikkert bestille :).

Ziltoidia sa for siden:

Det har jeg aldri hørt om, men det var noe slikt jeg hadde i tankene. Takk for tipset. :D Får håpe de har det i engelske dagligvarebutikker også.

vaskeklut sa for siden:

Uhm... Jeg og mannen skal til Tyrkia, og jeg blir ikke klok på dette med attester og medisiner. Må vi ha med attester/kopi av resepten for venlafaxin, circadin eller cataflam? Eller noen andre medisiner for den saks skyld? Eller holder det med originalemballasjen med etiketten fra apoteket på?

Dietta sa for siden:

Jeg har ikke peiling, men apoteket har liste over alt som du tenger å ha med papirer på. Ring de og spør :)

vaskeklut sa for siden:

ah, det var lurt! det faste apoteket mitt ligger rett borti gata, så kan gå innom på mandag :ja: tænkju! :suss:

ElisaT sa for siden:

Så ikke at du bor i London ;). Her er en link til en side jeg fant med alternativer, og jeg ser at et par av produsentene er fra England, så jeg tror ikke du bør ha noe problem.

Åh, nå ble jeg reiselysten :D!

ElisaT sa for siden:

Jeg har søkt om bukplastikk, men jeg får det ikke godkjent. Legen skjønte veldig godt at jeg ville gjøre noe, men jeg er ikke "hengete" nok. Ergo må jeg bare begynne å spare...

Men, det jeg lurer på er om det er noe jeg kan gjøre selv for å få bollemagen min til å trekke seg litt mer sammen? Jeg har aldri vært veldig stor, men jeg har hatt to svangerskap hvor jeg fikk store barn og en gigantisk mage (så det ikke ellers på meg at jeg var gravid). I tillegg er jeg uheldig, genetisk sett, jeg har en hud som ikke trekker seg sammen så lett.

Jeg prøver nå å gå ned en 5-8 kilo og se hvordan det blir når fettprosenten min blir mindre. Men det går tregt... BMI'en min er på 24, så det er strengt tatt ikke nødvendig, men jeg har lyst til å se om magen blir mindre. Og så har jeg lyst til å kunne hive alt "hold-in"-undertøyet jeg bruker for å holde magen på plass!

Sorry for langt innlegg, og jeg håper jeg ikke framstår som veldig forfengelig, for det er jeg ikke. Jeg vil bare føle meg vel :o.

Kitt sa for siden:

Så dumt du fikk avslag! Koster jo litt å gjøre det privat, men kan underskrive på at det er verdt hvert eneste øre!;)

Du kan prøve å smøre huden på magen godt og du kan prøve å stramme opp musklene, men det vil bare kunne ta noe av det! Ødelagt hud/underhud er ødelagt, den trekker seg ikke sammen av seg selv akkurat som en gammel strikk aldri kan få elastisiteten tilbake!
I tillegg er sjansen stor for at du må sy magemuskler siden du hadde så stor mage under svangerskapene. Dette kan bare fikses kirurgisk og vil stramme opp magen innenifra!
Tenker du bør spare penger til å gjøre det privat. Det er så deilig å få det gjort!:D

smgj sa for siden:

Lag hjemmelaget sjokoladepålegg/nutella og du kommer aldri til å savne smøreosten... ;) Finnes mange oppskrifter der ute og du får sikkert tweaket en av dem til noe du liker.
lovelyliller.com/hjemmelaget-nugatti-sjokade-og-andre-sjokopalegg/

ElisaT sa for siden:

Jeg var hos legen rett før helgen. Får ikke gjort noe med avslaget, men sparingen er i gang :). Men det tar nok litt tid nå som jeg er student... Men da har jeg noe å glede meg til! Selv om bare tanken på operasjonen gjør meg svimmel...

Musklene mine er ganske sterke, men de er nok delt, legen mente det. Jeg prøver å smøre meg med gode kremer, men finnes det noen som har (dokumentert) oppstrammende effekt?

Lillemy71 sa for siden:

Det kan vel muligens finne noen kremmer som har litt effekt, men jeg har tilgode å prøve noen. Jeg har prøvd det meste men har mitt heng og det blir ikke mindre. Jeg har også fått avslag fra min lege og har vært på privatkonsultasjon. Kirurgen mente også at huden er ødelagt og jeg må ha operasjon for å kvitt det, inkludert bukmuskulaturen for å få et bra resultat, det er det eneste som vil nytte, så enn så lenge bruker jeg spanx under klærne :D

Men nå skal det være sagt at jeg vet om personer som ikke har særlig større heng enn meg som har fått operasjon gjennom det offentlige så her tror jeg det kommer ann på den som skal vurdere saken og ikke minst hva pasienten sier.

Photobscura sa for siden:

Uff, ja. Samme problemet mange steder, det er hacking i følge dem, i alle fall. Men om du laster ned ad block som tillegg på nettleseren din, så tar den mesteparten av sånne annonser (samt annonser her inne, facebook etc).

ElisaT: Min metode for å få bukt med løshud var å kalddusje mageområdet med litt hard stråle så lenge du hæler, og så massere GODT med en krem etterpå. Var ingen bestemt krem jeg brukte, men passa på å klemme og kna alt jeg var god for. Både det og kalddusjen setter i gang blodsirkulasjonen, og hjalp i alle fall synlig på her etter det første store vekttapet. :)

Carisma sa for siden:

Bailine eller andre former for figurforming bør kunne ha noe effekt.

Ziltoidia sa for siden:

Takk skal du ha! Skal være på utkikk etter disse neste gang jeg er ute og handler. :)

Oooh, det frister. Skjønt, det passer kanskje ikke så bra til kjøttpålegg :p bokmerker uansett

Kitt sa for siden:

Bailine hjelper litt, men selv etter over 100 behandlinger måtte det kirurgi til, gitt!:p

Lillemy71 sa for siden:

Stemmer det, har også prøvd det meste av kremer, massasje, urteomslag, trening m.m.

Har man gått ned i vekt og fått seg sleng i huden histen og pisten er det vanskelig å få det til å trekke seg sammen etterpå. Noen er så heldige at huden trekker seg sammen gradvis under vektreduksjon (har med bl.a. med alder og genetikk å gjøre), men hos andre gjør det ikke det. Det kirurgen sa til meg var at jeg ville ikke bli kvitt det, gitt at jeg nå er såvidt innenfor normal BMI (har egentlig litt falsk bmi i følge legen) og har hatt den vekta i 2 år. Min operasjon ville komme på ca 55 000,- men legen anbefalte meg å prøve å gå ned ytterligere 5-6 kg om jeg kunne og utsette operasjonen et år for det vil gi bedre resultater. Men det ser nå ut til at kroppen har bestemt seg for at det gidder den ikke, så jeg satser på operasjon neste høst så sant økonomien holder.

Så til deg som spurte, bruke heller 500 kr på konsultasjon hos en plastisk kirurg (helt uforpliktende) og hør hva de sier og hva de tror om huden din, i stedet for å bruke masse penger på massasje, kremer og behandlinger som i beste fall vil gi deg marginale resultater på huden, og ha liten effekt på bukmuskulatur.

ElisaT sa for siden:

Takk for gode svar!

Jeg skal prøve kalddusjen og mere krem, Photo, kna gjør jeg allerede :D!

Bailine hadde kanskje vært noe, Carisma, men tror heller jeg skal spare de pengene til operasjon. Jeg prøvde det for noen år siden, og det hjalp ikke nevneverdig, dessverre.

Lillemy, jeg har vært hos plastisk kirurg, bare kalte han legen. Sorry! Og det var han som ga meg avslaget. Men som jeg skrev, han skjønte godt at jeg ville gjøre noe. Som han sa er jeg velproporsjonert, men det var den magen, da... Jeg fikk ikke noe prisoverslag, men regner med at det vil koste rundt 50 000,-. Og da blir det litt fettsuging, de "drar" ned forhenget, og så blir navlen flyttet. Høres litt skummelt ut!

Nå gjelder det bare å spare. Kanskje jeg skal gjøre som han Kiwi-fyren? Reise rundt til forskjellige Kiwibutikker og tjene penger på utgåtte varer :D?! Nød lærer naken kvinne å spinne...

Ziltoidia sa for siden:

Noen som vet noe om tilberedning av flaskegresskar (butternut squash)? Finner en del oppskrifter som sier at man skal ha de i ovnen, men jeg lurte på om det går an å tilberede de i stekepanne? Finner det litt mer praktisk å ha alt oppi der. Jeg er en enkel sjel. :p

langaard sa for siden:

Kan fint steke den i biter eller skiver i steikepanna:ja:

annex sa for siden:

Hjelp ang linfrø til mageregulerende

Har en veldig ustabil mage, har noen råd om hvordan man skal bruke linfrø?

Lurer spesielt på om at om man har lagt linfrø i vann, om man da skal sile bort géleen som dannes hvis man er litt fotstoppet, og evt ikke ved løs mage?
Eller skal man bare ta linfrø uten at de ligger i vann først?

(Legger til at jeg har fått henvisning til CT av magen, og er i kontakt med legen om dette. Testet nei på cøliaki, det overasket meg.)

Ziltoidia sa for siden:

Så bra! :D Da blir det gresskar til middag i morgen!

Supera sa for siden:

Jeg skal til USA og kom på at da kan jeg jo handle sånne varer fra iherb som ikke er lov til å sende til Norge og sende til hotellet i USA (eventuelt finne det i en drugstore). Melatonin og store doser med D3 og magnesium tenker jeg i alle fall. Noen flere tips?

smgj sa for siden:

Store doser magnesium kan gi eksplosiv virkning... men du tenker kanskje på 3-måneders mengde?

Supera sa for siden:

Jeg tåler mye magnesium før det kommer vått ut i andre enden. Jeg har puttet pillene mine i en annen beholder så jeg husker ikke hvor sterke mine er, men jeg er ganske sikker på at de er på 600 mg. Og jeg har tatt tre stk uten å måtte gå på do. Det var den styrken jeg har nå jeg tenkte på av magnesium. De er kjøpt i utlandet. Vitamin- og mineralpiller i Norge er jo så svake.

TrillTrall sa for siden:

Du risikerer ikke å bli stoppet på grensa på vei hjem igjen?

smgj sa for siden:

Oki - da vet du hva du kan bruke. Hadde vært kjedelig å kjøpe og så finne ut at du ikke kunne bruke dem... ;)

Dietta sa for siden:

Carisma, da har jeg sjekket ut de grønne støvlettene.
Butikken heter Noa Noa på Gulskogen senter i Drammen.
Prisen var 2.399,- :eek:
Italiensk skinn - og de er drittlekre :D

Edit: Glemte å si at de hadde kun str. 38 og 40 igjen. Jeg kjøper vanlighvis 39, men 38 passet greit. Det er god vidde i skaftet.

Carisma sa for siden:

Åh, herregud de var jo perfekte!!! :_oy:
Men for en pris da gitt.... Jeg som fortsatt er sjokka over at jeg brukte 700 kr på støvletter i fjor høst :p

Dietta sa for siden:

Enig, de var ganske å dyre. Har følelsen av at støvletter man kjøper i klesbutikk er noget dyrere enn de man får i skobutikkene, dessverre.
Du får si ifra hvis du har planer om å ta en tur, så kan jeg sende deg en kjørebeskrivelse.
Må jo også innrømme at jeg prøvde de på - sammen med en grønn tunika i omtrent samme farge. Det skulle jeg IKKE gjort, for nå drømmer jeg litt også. Men jeg kjøpte nye skinnstøvletter for 2 uker siden, så det får holde :p

Supera sa for siden:

Ulovlige ting er jo ikke lov å ha med tilbake til Norge selvfølgelig. Men mener på at respetbelagte er lov så lenge det er forbruk under 3 mnd. Det var jo reseptbelagte jeg snakket om og ikke ulovlige stoffer. Ser at jeg ordla meg litt dårlig. Melatonin og sterke vitamin- og mineralerpiller er reseptbelagte i Norge.

Kanutten sa for siden:

HER om hva som er lov.

smgj sa for siden:

Men hvor mange plagg finner man i samme grønnfarge? Det blir stiv pr-gang-pris på de der... Selv om det var flotte saker.

Dietta sa for siden:

Enig der altså - grønt er jo ikke en enkel farge å kombinere. Nå skal sier at butikken hadde faktisk mange plagg som var veldig bra i fargen til støvlettene, men da blir det myyye handling.
Jeg holder meg til de sorte jeg kjøpte for 2 uker siden. Men de grønne VAR virkelig lekre :D

Sugarpill sa for siden:

De selger merket på mange hudpleiesalonger.:)

Dietta sa for siden:

Aha - tusen takk Sugarpill :blomster:

Carisma sa for siden:

Nja, de kan fint kombineres med helsvart og et smykke eller skjerf i grønt.

NoaNoa er jo en kjede, så mulig de har de andre plasser også. Vi har faktisk en her oppe til og med! Får se om jeg rekker å sjekke den ut i helga. For jeg har jo faktisk penger, som sambo stadig påpeker... Noe skal jeg jo ha igjen for eiendomsinvesteringene mine :D

ElisaT sa for siden:

Når jeg handler på nettbutikker bruker jeg et visakort med egen konto. Jeg har sjelden mer enn 1000,- på den kontoen, men jeg handler jo heller aldri for mer enn 200,- pluss frakt.

Jeg har flere ganger opplevd å bli avvist, sist i dag. Totalsummen var faktisk på under 200,-.

Er ikke dette litt rart? Hvis jeg har 5 ganger beløpet på konto skal det ikke være noen grunn til dette? Og ja, jeg sjekket saldoen med en gang :D.

Gracella sa for siden:

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men du (alle) burde bruke kredittkort når man handler på nett.
Da er det ingen sjanse for at noen kan tømme kontoen og man har garanti i kortet mot svindel.

amritam sa for siden:

Jeg vil gjette på at det er fordi de akkurat da ikke får kontakt med banken din for å sjekke om du har penger på kortet. Ellers vil jeg også sterkt anbefale kredittkort på nett.

Ikke alle kan ha kredittkort. ;) (Med det sagt er det lurt å være nøye med hvor man handler!)

Huldr sa for siden:

Nei, og Visa er som regel trygt - jeg har netthandlet masse, og har opplevd kortsvindel/hacking én gang, da fikk jeg igjen pengene fra banken uten problemer.

Ellers er det mange nettsteder der man kan bruke PayPal og andre betalingsløsninger, det gjør jeg som regel.

Samme her, handler jo så og si alt av bøker og kosttilskudd på nett. Har faktisk blitt svindlet for 200 kr en gang, da noen hadde hacket seg inn på noens ebay-profil. De pengene fikk jeg ikke igjen. Jeg brukte til og med pay pal, men akkurat sånne tilfeller dekkes visst ikke. Jeg er uansett ikke redd for å bruke visakort på nett, så lenge det er nettsider jeg har grunn til å stole på. :)

Zincite sa for siden:

Jeg hopper i tema litt :p
Hvordan får man til et "hint" av parfyme?
Jeg har lært at man skal lage en dusj i rommet og gå gjennom. Det blir litt for konsentrert.
Så åpen for forslag eller kunnskap :p

Supera sa for siden:

Vann det ut og gjør det samme? :geip:

Zincite sa for siden:

:lol: eller dele ut neseklype til alle rundt meg. Kreativ tenking :ja:

Huldr sa for siden:

Jeg forstår problemstillingen veldig godt! Bruker derfor ikke parfyme, men har lyst ...

Først og fremst bør det vel være den letteste typen parfyme, er det ikke Eau de Toilette? Og så tenker jeg at man kanskje bare kan gå gjennom et "hjørne" av den skyen, i stedet for å gå rett igjennom? I utkanten liksom, for der er det jo ikke så tett og man trenger ikke få det på hele seg ...

smgj sa for siden:

Gjør det samme ute, i lett vind?

Fremmed problemstilling for meg...har såpass lav "overflatetemperatur" at parfymer som regel blir diskrete uansett. :)

Dietta sa for siden:

Hvorfor er jeg så voldomt sulten enkelte dager ? Det er liksom ikke bunn i meg :eek:

Lich sa for siden:

Kjenner meg helt igjen,kunne også godt tenke meg å vite hvorfor:)
Kan ikke se at det står i noe forhold til hva man har spist dagen før ?

Zincite sa for siden:

Takk for svar.
Får gå ut, vind er sjelden et problem her :D og så vifte med håndleddet eller noe i "hjørnet" av parfymeskyen :)

Dietta sa for siden:

Nei, jeg greier ikke å sette det i forbindelse med hva jeg har spist dagen før. Jeg kan ha spist mye eller lite (kun ketgent da), spiller ingen trille. Ikke har det med uka elle eggløsning å gjøre heller (for det har jeg ikke for tiden :p). Ingenting å si om jeg spise sent eller ikke dagen før, eller om jeg har spist frokost samme dag eller ikke.
Det er bare noen dager hvor jeg blir som blir et svart hull av sult :eek::eek:

Gerd sa for siden:

Ulvehunger... Tror de aller fleste opplever det inniblandt. I vertfall jeg.
Tror ikke det er noe fasit på hvorfor...
Jeg har slått meg til ro at noen dager er bare sånn... Og noen dager er slik at man knapt nok er sulten :ja:

Dietta sa for siden:

Ja, det er merkelige greier denne ulvehungerern :o Tar det ikke så tungt, for selv om jeg spiser mer nå det skjer, er den jo borte dagen etterpå.

Men - nytt spørsmål i forbindelse med mat/ulvehunger:
Jeg må av og til sove litt på dagen hvis jeg ha vært oppe mye om natta med Junior.
Når jeg våkner på sofaen etter en times søvn eller så, er jeg bestandig kjempesulten - egentlig et nytt svart hull. Hvorfor :confused:
Er aldri sulten på morgenen da......

Gerd sa for siden:

Slik er det nok med de fleste, tror jeg.
Viss jeg sover på dagen, så blir jeg utrolig søtsjuk... ikke nødvendigvis sulten, men har et veldig sug....

Dietta sa for siden:

Aha - godt å vite at det ikke bare er meg da. Trodde nesten jeg var unormal :D

Gerd sa for siden:

Gubbelille "støvsuger" skapene etter søtt når han har dubbet av litt :ja: Spiser t.o.m ting han egentlig ikke liker :lol:

Dietta sa for siden:

Ha, ha. Jeg synes jeg ser det - utålmodig mann som roter rundt i alle mulige skap etter noe godt.... :D

Rin sa for siden:

Søvnproblemer og sult/søtsug henger i alle fall tett sammen for meg. Nå sover jeg nesten aldri på dagtid - problemet mitt er heller å klare å sove i det hele tatt - men i dårlige perioder hvor jeg ikke får sove, har jeg også ekstremt søtsug / utilfredshet i kroppen.

Anarko sa for siden:

Jeg er fullstendig bunnløs dagen-derpå... Så kan kjenne meg igjen der.

Kanskje sa for siden:

Var innom en helsekostbutikk i dag for å kjøpe brødbakemiksen til Funksjonell mat, som har 1 gram karb pr skrive.
Da såg jeg at de hadde salg på Atkins brødbakemiks. Men ble slett ikke klok på innholdet av karber. og ekspeditrisen hadde ikke noe greie på det heller.

Det ble jo en ganske stor prisforskjell, kjøpte brødet til funksjonell mat. Har blitt anbefalt det brødet at det er godt.
[color=darkorange][/color]
Googlet atkins brødbakemiks her på forumet, men fant tråder som var fra 2006, og produktet er kanskje endret for at jeg vet på den tiden.
[color=darkorange][/color]
Er det noe å bruke penger på?

Og et spørsmål til,

Trodde sjokoladene fra Cavalier var uten karbohydrater jeg siden de ikke inneholder sukker. Men så oppdager jeg at de har masse karber selv om de ikke inneholder ekte sukker.:confused: Er det slik at man skal lese karbene som karber, eller skal noe trekkes fra? Sjokolade er jo uansett noe man ikke skal spie masse av, men en bitteliten bit av og til, eller i mat. Og da vil jeg jo gjerne velge rett, noe jeg trodde Cavalier sjololaden var
[color=#a0522d][/color]
Ikke alltid så lett i denne lavkarboverden :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Det står vel at karbene kommer fra polyoler eller noe sånt, og de kan trekkes fra til en viss grad.
Bare pass på! Jeg og mange med meg, får skikkelig mageknip og løper på do i et sett av Cavalier.

Lillemy71 sa for siden:

Det gjorde jeg også før jeg begynte på lavkarbo, og da røyk til og med kokesjokoladen til mormor med og jeg liker egentlig ikke mørk sjokolade :o

Kanskje sa for siden:

Det skjer noe skummelt med meg !!:eek: Jeg har begynt å tenke på BARN !
Kjærligheten til et barn
Finne på ting og lage ting sammen med barn
Trøste, kose med, ta vare på, være sammen med
Å skape et nytt lite menneske, gi det en god oppvekst, så det blir trygt og sikker på seg selv som voksen
Amme, bytte bleier , synge, vugge i søvn,
Hvordan lære at all mat er god når jeg er kresen ....
Barneklær, trille vogn, bære en liten på armen

osv osv osv i lange baner !!! Og jeg lurer på om jeg ikke er frisk !

Med fødselsskrekk, og år som går har jeg liksom tenkt litt at barn ikke er noe for meg. Er også veldig lett stressa og irritert på andres bråkende barn. Men kjenner inni meg at jeg hadde kommet til å bli en omsorgsfull hønemor - eller løvinne med skarpe klør og tenner til å beskytte ved behov.

Er det dette som heter at den biologiske klokken tikker ??? nærmer midten av de 30 ......

Prøver å tenke på barnegråt, våkenetter, oppkast, diare til ørene, skjeer med middag som treffer gulv og vegger, hehe, har funket bra før.

men nå er det liksom noe et sted inni meg som prøver å fortelle meg noe. :confused: Jeg har ikke feber heller.....

Kan man plutselig begynne å få slike tanker? en uvant og litt rar men god følelse

senka sa for siden:

Du er ikke syk Kanskje...fordi sånne tanker kommer før eller senere:)
Og det er innmari fin tanke med masse følelser inni deg,biologiske klokka tikker...masse lykke til:):)

Kanskje sa for siden:

tikk tikk tikk .... hjelp !!

Det har liksom vært så utenkelig - og nå er faktisk tanken her. Rar følelse :)

niisin sa for siden:

Jeg er 20 år, har en gutt på 11 mnd og tenker allerede på når vi skal ha nr 2!
Rart å tenke på hvor forskjellige vi mennesker er!

Jeg tenker litt (ikke for å være frekk på noen måte) hva har du drevet med alle årene? - Jeg tenker, jeg kan jo ikke se for meg et liv uten min lille (bare etter 11 mnd) og kan ikke helt tenke meg hva man skal gjøre alle årene uten en liten?
Nysgjerrig bare hehe :)

Lurer også litt på hvorfor må alt av karbs være så himla fristende når man har uka si?? Sikler etter ris med bernaise, pasta med pesto eller bare en brødskive med noe digg...

Hvordan i all verden skal jeg klare en graviditet uten alt dette? Inkl. godis.....

Litt tanker i natten.. Selv om jeg burde SOVE!!

milena sa for siden:

Vet du hva, jeg tror nok det er viktigst å høre på "kroppen" og hva den forteller deg. Det er nok en grunn til at de følelsene er der nå og ikke tidligere. Kanskje ditt indre begynner å finne den roen og troen på deg selv som er nødvendig for å oppdra barn (dette er min filosofiske tilnærmin - har ikke barn selv). Det jeg vet funker hvis du ikke vil at de følelsene skal være der er å ta seg en økt som barnehageassistent. Har alltid fungert på meg før:)... Men, som sagt, tror nok de er der av en grunn!

Kanskje sa for siden:

hehe har jobbet noen år i barnehage og de var veldig effektiv prevansjon !!! Såg så mye der som jeg overhode ikke kunne tenke meg å komme hjem til.

Tja, hva jeg har fyllt årene med ? Hundene mine. De har rollene som barna i mitt liv. Vi trener sammen, koser oss sammen, de er selskap og venner, og fyller rollen som noe jeg skal ta vare på og beskytte. Ganske sterk følelse det også faktisk.

Jeg har hele tiden tenkt at jeg kan ikke få barn før jeg er KLAR til det. FØr jeg er moden nok, sikker nok på meg selv, sikker nok på at jeg vil snu opp ned på hele hverdagen - og takle det.

har også vært redd for å bli fanget - man kan ikke be et barn gå og legge seg i buret eller på plassen sin hehe.

Men nå er altså den rare følensen her - til å vise kjærlighet , gi nærhet, ta vare på, gi og ta, se et barn vokse opp ... og gi det et godt stabilt grunnlag for senere i livet. Morsfølelsene er kommet !!!! .

smgj sa for siden:

All respekt til deg som vil være sikker på at de barna du eventuelt får er ønsket. Jeg er eldre enn deg og har til tider lurt på hvor den blir av. ;) Men det ser ut som at lykkelig, og av noen påstått egoistisk, barnløshet blir svaret.

Jeg har ikke de store problemene med å fylle tiden akkurat - og tenker vel til tider motsatt - har man så lite å gjøre at man må fylle tomrommet? Iallfall har den tanken vært langt framme når venninner har blit MAMMAER til de grader at jeg har lurt på om det finnes noe igjen av den selvstendige personen som jeg kjente. (Har også venninner som har blitt mødre uten at de selv har "forsvunnet" altså... men jeg må si at dersom de personlighetsfovandlingene jeg har sett hos enkelte også er representative hjemme, så skjønner jeg godt at pappaene blir satt ut og føler seg utenfor i den del tilfeller. Håper bare at de begge er like "oppslukt" i så fall. :) )

Hmm, ja, hva har man fylt tida med uten barn? Tatt utdannelse, jobbet, sosialisert, reist, i det hele tatt hatt fryktelig mye moro, og noen ganger ikke fullt så moro, men så absolutt INGEN problemer med å fylle tida! Med all respekt til mødre; unge som gamle, det finnes et liv uten barn også. Alt til sin tid, og så videre.

Lillemy71 sa for siden:

:ja::ja::ja:

Sugarpill sa for siden:

Vel, for min del har jeg greid å fylle mine barnløse år helt fint, og fått utrettet masse jeg nok måtte ha nedprioritert hvis jeg hadde barn. Og jeg har ikke følt savn etter barn et sekund, og er temmelig sikker på at jeg kommer til å forbli frivillig barnløs resten av livet.

Jeg for min del synes det er ganske trist hvis man ha barn for å "fylle livet sitt".

For meg blir ærlig talt spørsmålet litt som "er du ikke gift? Har du ikke samboer? Kjæreste? Hva GJØR du med dagene dine?"

Man kan klare seg fint både uten barn, og uten partner (selv om sistnevnte er veldig fint å ha, bør man kunne greie seg selv uten i perioder av livet hvis "den rette" ikke befinner seg i livet ens for øyeblikket).

vaskeklut sa for siden:

Barn?? Hva skal jeg med det? Må man ha noe slik? :o

vaskeklut sa for siden:

Når man klarer å sende meldekort på torsdag (etter helga) i stedet for i helga som normalt, når kan man forvente pengene da? Spør for en venn:rolleyes:

Qlio sa for siden:

Jeg var 27 år før jeg fikk barn. Før de kom hadde jeg, som nå, ingen problemer med å fylle dagene. Jeg drev aktivt med hund, fest og andre sosiale ting, jeg sov lenge i helgene og kunne spise fra godteskåla som sto på bordet uten å tenke på hva slags rollemodell jeg var for noen.

Misforstå ikke, nå er hunden byttet ut med en allergisk mann, en stedatter på 15 og to jenter på 7 og 9 år, ville jeg byttet dem ut? Nei, selvsagt ikke, eller vel..... noen ganger innrømmer jeg glatt at jeg ville gitt bort alt gratis på finn.no. Jeg skulle til og med levert dem innen samme fylke med utstyr (og ja, mannen også). Jeg regner med at det er gjensidig.

Jeg er glad jeg ventet litt med å få barn. Jeg hadde ting jeg måtte gjøre først. Mammaer skal ikke dra bakfulle på jobb..... mammaer skal ikke ha one night stands...... mammaer setter seg ikke på et fly uten å vite hvor de skal sove i Thailand..... mammaer tenker ikke "alt ordner seg for snille piker" men gud så festlig jeg har hatt det og glad jeg er for at jeg har fått oppleve det OGSÅ!

For nå er det blitt et skifte. Nå er det ro, stabilitet, trygghet, andres lykke.... nå tåler jeg det utroligste fordi jeg har barn, fordi jeg setter deres lykke og behov før mine, og jeg føler ikke at jeg ofrer noe. Å se Ida ta med seg noen hjem fra skolen, vel vitende om at hun var så deprimert at hun ville dø i sommer som fersk 9-åring..... jeg mener, det er ikke noe som kan utkonkurrere det faktum at HUN opplever mestring og lykke?

Det er rom for alt og alle, heldigvis, og akkurat nå har jeg det fint der jeg er.

Kitt sa for siden:

Dersom jeg sender søndag ettermiddag, er pengene på konto mandag kveld likevel.
Tenker at man kanskje må vente til mandag, men om man har "riktig" bank, kan pengene være på konto i kveld!:)

vaskeklut sa for siden:

de kom i dag! :)

Annala sa for siden:

Ååååå, rekker ikke no jo før jeg blir logga ut :(
Kan noen svare meg på hvor tung pakke man kan bestille fra Iherb, og til hvilken pris? Orker ikke gå inn og titte på siden der igjen, og i dissa trådene fant jeg ikke svar som var nyere enn to år ;)

ElisaT sa for siden:

Hvis pakken er under 4 pund (nesten 2 kg) koster frakten til Norge $6,-. Det er alltid det jeg bestiller, over det blir fort dyrt :).

Carisma sa for siden:

WHAT!?! jo, du er frekk! Det er du som kaster bort livet ditt, ikke vi! Du går faktisk glipp av ALT!
Studietida, de tøffe, men Gud så herlige single tjueåra, trettiårskrise... Jobber, fester, kollektiv, reiser... Jeg ville aldri byttet det bort. Og det gir meg livserfaring. Da jeg var tjue ante jeg jo vireklig ingenting om livet!
Jeg får mark av tenåringsmødre på diverse mammaforum som kommer med bedreviterkommentarer om livet og oppdragelse og greier. Kjære vene, livet? De har jo ikke begynt det engang!!
Selv fikk jeg veldig overraskende barn for halvannet år siden snart, og jeg er fortsatt ikke sikker på om det var rett valg... Om jeg kan nok, vet nok, gir nok...

Kanskje sa for siden:

Det er jo det som har hindret meg, skremt meg... Det å miste friheten, ha noen som er totalt avhengig av meg. Ikke kunne pakke hundene i bilen og reise på trening eller tur - men måtte ha med barnevogn, med en liten som kanskje hylskriker. Ser for meg at man blir ganske bundet, og får lite gjort av det man vil selv. Men samtidig så vil det å ha barn gi mye også. Men sa skal man vite at man virkelig vil ha barn med den man er sammen med også. ...hm ..... må nok kjenne litt på disse følelsene fremmover .

Mariann S sa for siden:

Har man barn, er det naturlig å tenke at en hadde aldri klart seg uten... om en får dei seint eller tidlig i livet.
Har en ikkje barn er det vel like naturlig å tenke at en klarer seg fint uten til/eventuelt om dei kjem en gong :)
Det er vel umulig å sette seg inni kordan det ville vere hvis eller hvis, enten er der barn eller der er ikkje.
Eg fikk barn som 20 åring og som 36 åring, og for meg greit begge deler, hadde ALDRI villet bytte vekk noken av dei :)
Aleine med den første, og sammen med pappaen med den siste. Vi tilpassar oss det livet vi lever, med eller uten, ung eller gammel :)

Mariann S sa for siden:

Vil du seie eg har kastet bort livet mitt??? Eg fikk barn som 20 åring og som 36 åring, og eg levde før eg var 20, mellom 20 og 36 og etter 36.
Kven seier kordan livet skal leves?? Du?
Eg har både utdanning og jobb eg, og om eg har vore ansvarsfull mor, har eg nok hatt mine opplevelser eg og :)

TrillTrall sa for siden:

Jeg synes nå du er minst like frekk. Og det er ikke alle av oss som er så opptatte av å gå på fest eller fly på byen.

Jeg var selv 30 da førstemann ble født og 32 da nr. 2 så dagens lys og selv om jeg ikke ville byttet dem bort mot noe så hadde det ikke vært noen krise om jeg ikke hadde fått barn heller.

nellie sa for siden:

Skjerpings, a!:) Folk ønsker seg forskjellige ting i livet og finner glede og mening i forskjellige ting.

Jeg fikk ikke barn sånn kjempetidlig. Fikk jenta mi da jeg var 24, noe som vel er tidlig nå til dags.. Jeg går ikke glipp av en dritt! De herlige single tjueåra? Har aldri vært så ulykkelig som jeg var de første årene av mine tjueår. Det var totalt meningsløse år som bestod av jobbing og regningsbetaling. Ikke videre givende. Ting bedret seg betraktelig da jeg ikke lenger måtte være singel, alene og barnløs. Studietiden? Festingen, mener du vel? Går da fint an å være mamma og student. Og jaggu går det an å ta seg en fest i ny og ne, selv når man har barn. Kollektiv? Hallo? Er å få bodd i kollektiv et av høydepunktene i noens liv?

Og hva skjer under 30-årskrisa egentlig? Er det da man ligger langflat i ei grøft og finner meninga med livet, eller hva går det ut på?

vaskeklut sa for siden:

hahaha, herlighet. jeg er 25, var sykt ulykkelig som singel og levde på autopilot. jeg hata kollektivlivet og var den kjipe som gikk lei av festing i studietida rimelig raskt. jeg ønsker meg (per nå i hvert fall) ikke barn, men jeg synes ikke at de på min alder som velger barn nå kaster vekk livet sitt?! det er jo noe de ønsker!! akkurat som at jeg ønsker å leve livet mitt uten barn. det er da heller ikke "meningsløst" eller bortkastet på noen måte. det er MITT valg og slik JEG ønsker å ha det. det er da ingenting galt i det! akkurat som at det ikke er noe galt i å få barn tidlig i tyveårene, i tredveårene eller å ikke få barn i hele tatt. den som våger å påstå at jeg gjør feil, den kan for min del ta rennafart og sykle vannrett inn en viss varm plass.

vi er forskjellige!

nellie sa for siden:

Jeg hadde ikke planer om å få barn, før jeg traff han som jeg skjønte bare måtte bli far til mine barn!:) Ikke at jeg fikk barn med han for å holde på han eller noe sånt, men når vi ble sammen visste jeg det var rett og da måtte det skje snarest.

Nå gir jeg meg ikke før jeg har minst 2-3 til.;) Bare bli ferdig med skolen først, så skal jeg være en eneste stor rugemaskin i 5-6 år, frem til mannen fyller 40, for etter det vil ikke han ha noen fler.

Husker venninnene mine gikk og så på barnetøy når vi gikk på ungdomsskolen.. Jeg var veldig care face. Likte ikke barn og hadde overhodet ikke kjemi med et eneste eksemplar, før jeg fikk min egen. Syntes ikke de var søte, skjønne, snille, fine eller noe som helst.

Er fortsatt dødsredd for type 6-åringer og sånne uhåndterlige typer.:p Men det kommer vel.

Jeg skjønner veldig godt at folk venter, eller at de ikke vil ha barn i det hele tatt. Det ligger jo ofte mer enn "det er slitsomt" bak en sånn avgjørelse..

Bønna200 sa for siden:

Er dette diskusjon eller "Jeg lurer på tråd" som skal være uten diskusjoner??? :eek:

Jeg lurer på: Gubben har vært litt dårlig her i kveld.. Mista følelsen i hånda, men følte seg ikke så verst etterpå. Nå er han kvalm, trur han på spy hele tida og har hodepine. Noen som har erfaring med dette?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.