Kanskje moren min har hentet den hos Bønna, og så plassert den på din kjøkkenbenk? Hun surrer nok til å være i stand til det i dag...:p Og hun har vært ute et par timer, så godt mulig hun har forvillet seg ned til østlandet. :D
aldri i verden om jeg kjøper bukse til 1300 O_O
kjøper mest klær når jeg besøker typen min jeg. typ topper til £8-12, bukser £15-20... og dette er fullpris. ikke billigkjeder heller. jeg sliter sånn på tøy også, diger som jeg er blir bukser fort ødelagt mellom låra... så da kjøper jeg heller billige bukser som jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for å kaste etter et års bruk.
Det du må gjøre er å ta kontakt med "utenlandsavdeligen" i posten, gjerne på e-post, og sende med kopi av ordrene dine som viser sluttsummen. Iherb hadde en periode hvor de glemte å trekke fra frakt på sluttsummen på pakken, kanskje det har skjedd hos deg? Hvis du søker på Iherb finner du en lang tråd om dette fra i sommer, tror det skal stå riktig e-post og tlf der :).
Har prøvd å maile dem, brukte den adressen jeg har brukt før når jeg har måttet sende dokumentasjon for fortolling, men ikke fått svar. Tror jeg må ringe dem. På mandag. Når jeg har fått sove. Man bør ikke forsøke å takle posten norge etter 42 timer uten søvn. :o
Lurer på om noen har erfaring med Fibron kompositt-terrasse ?
Vi har lyst til å legge det på verandaen på hytta. Det er ganske så dyrt, men helt vedlikeholdsfritt, og det passer oss godt. (Lenge leve latskapen ?) ;)
Jeg lurer på om det er en mulighet for å bestille så store doser med vitaminer som gjør de kommer inn under legemidler fra iHerb på en eller annen måte vis en har legeerklæring?
Jeg må ta så store doser med vitaminer, og det er nå blitt et problem med å få tak i Vitamin-A og Afi d2 forte. Jeg får de på blå resept, men det hjelper jo ikke når en ikke får tak på det her:confused:
Du kan ikke bestille mer enn det tollreglene sier selv om du har legeærklæring, men du kan ta inn til landet personlig dersom du er ute å reiser. Slik har ihvertfall jeg fått det forklart fra tollvesenet.
Se denne tråden her for mer info på tollregler og lenker til relevant info :)
Er temmelig sikker på at jeg har hatt en pasient hvor apoteket tok inn E-vit i store doser etter legeerklæring på at pasienten måtte ha dette! Er noen år siden, men det skader jo ikke å spørre på apoteket. Men be om å få snakke med den som driver/eier apoteket, ingen av de andre tror ikke/vet ikke/kan jeg aldri tenke meg- folkene!;)
Det er det som er problemet, apoteket får ikke tak på de.
Nå fikk jeg en resept i posten i dag på noe som kunne erstatte Afi d2 forte. Men det er sånn som må spesialbestilles, på registreings fritak tror jeg det heter. Å de viste ikke når det kom inn. Tror ikke de hadde hørt om de en gang:confused:
Kjøpt noen A-vitamin i danmark, å når endikirnilogen reknet om hvor mye jeg måtte ta så ble det 33 tab den ene dagen å 66 neste (normal dose er 1 pr dag):eek:
Å det er bare 100 i hver boks (kjøpte bare 2), så det en så å si tomt.
Ikke så lett dette her, å nå begynner de å få litt bedre verdier på meg, så jeg håper det ikke varer så alt før lenge til jeg får noe
Resepter på registreringsfritak er ikke noe problem. Vi har flere av de her i huset til Junior, og jeg bare leverer på apotekt, og de fikser. Det er en egen type resept, og hvis jeg fårstår har du allerede fått resepten. Da burde apoteket kunne bestille den med en gang. Hvis det ikke er noe de har "på lager", kan de sikkert bestille fra Norsk Medisinaldepot el.
Forskjellige apotekkjeder får medisiner fra forskjellige leverandører. Jeg henter alle reseptene lokalt, men en type må jeg til en annen kjede for å få.
Får su problemer med registreringsfritak-resepten, prøv et annet apotek i en annen kjede.
Skjønner at dette er frustrerende for deg altså - ting burde ikke være så vanskelig i 2012 !!!
Fraråder på det sterkeste og ta disse. Jeg og flere andre har fått disse på resept, men det er D2 i store kvanta dette her, og D2 ga meg og flere andre forgiftningsymptomer i den doseringen. D2 finnes ikke naturlig i kroppen vår og må omdannes til noe vi kan bruke, mens D3 er naturlig for oss og tåles i store doser.
Jeg gikk over til og kjøpe D3 helt lovlig fra Danmark (lov og handle innen EØS-land), og fikk d-vitaminene mine opp fra ynkelige 33 til et mye mer akseptabelt nivå. Spiser dem enda.
Istemmer. Kjøp heller maksdosen av d3, helst i gel-kapsler og ta solarium dersom du tåler det. Få også sjekket folat. Skal du sole deg opp i d-vitamin bør folatnivået være tilstrekkelig høyt siden folat forbrukes i denne prosessen.
Når det gjelder a-vitamin bør du se etter vitaminer som inneholder retinol da dette er MYE mer biologisk aktivt enn betakaroten (som er den vanligste formen for a-vitamin i handelen og som tas dårligere opp og som må omdannes før den er a-vitamin i kroppen.
Vi har brukt polyfiber.no/ og er så langt veldig fornøyd. Litt aber at planken må legges med 40cm cc i stedet for de normale 60, og siden vi la på bakken måtte vil kjøpe "tilfarere" i kompositt også... Ingen grunn til å legge tre som råtner under.
Det eneste jeg kan si så langt som kanskje er litt negativt er at der hvor vann ikke renner raskt nok bort og det er skygge gror det litt grønske. Men det er jo greit å få bort med høyttrykksspyler eller behandling. Så langt veldig fornøyd!
Jeg er "snill" pike å tar det som blir foreskrevet, men tar veldig ofte blodprøver for å sjekke hvordan jeg ligger an. Skal prøve å spørre endikrinologen om disse neste gang. Men jeg tar store doser, 4 stk hver dag. Tror ikke jeg har noen tegn til forgiftning.
Jeg tar også noe jeg tror de kaller "aktivt" d-vitamin (heter rocatrol)
Jeg var også snill pike og trodde på legene.
Før, altså.
Nå er helsa såpass herpa fordi jeg har stolt på legene, så nå tenker jeg i stedet selv.
Det var en endokrinolog ved Aker som skrev ut Afi D2 Forte til meg, og en helt vanlig lege som grep tak i forgiftningsymptomene mine.......
Jeg lurer på en ting :
[color=magenta][/color]
Hva kan jeg bruke for å høre musikken på iphonen min - på radio/cdspiller i bilen? kan ikke bruke usp for spilleren er ikke så ny.
Supert smgj - da fikk jeg bekreftet det jeg trodde. Nemlig at dette er smart å legge. Vi var å så på farger etc. i dag, og vi går også for en grå akkurat som dere. Sikkert ikke samme gråfarge da, siden vi kjøper fra Fibron. Ja, det er jammen ikke billig, men tror ikke vi kommer til å angre. Vi skal ha komposittrekkverk også, både variant med stendere og "glass" "nede på flata". Så må vel vi også ha tilførere i kompositt. Ha, ha Kjenner jeg får vondt i lommeboka her ja :o
Kjempefine bilder på bloggen din, og veldig moro å lese om prosjektet.
Tusen takk for flott tilbakemelding :blomster:
Sorry, den onde eplebedriften liker ikke at du spiller på noe annet enn deres produkter. Om du så har kjøpt sangene lovlig så vil de ikke la deg brenne ut dette på en CD. Siden du ikke har en ny cd-spiller, så har du sikkert ikke bluetooth heller. Men du kan kjøpe en radiosender og koble til mobilen og sette radioen til å motta på den frekvensen for eksempel. Eller ta opp sangene på PCen, lagre filene og brenne.
Hadde ikke hørt om det engang jeg :o så jeg måtte google.
Det hadde ikke gjort noe å prøve da (har dog ikke sett prisen), tenk om det virker..........
Kanskje vi skulle bli veldig unge og freshe i huden begge 2 :D
Sambo kommer til å føle seg pedo hvis jeg ser yngere ut....
Han er jo ti år eldre enn meg.
Jeg får kjøpe greia og håpe på at sambo blir senil innen få år.
Da kan jeg bli sånn Smith&Høiness!!!!
Jeg har masse musikk på tlf ved at jeg har Wimp. Og det er denne musikken jeg gjerne vil spille av via høytalerne i bilen. Men radiosender, de har jeg ikke hørt om, hva slags duppeditt er det?
Det ville forbause meg stort om det slik var! Sånt foregår normalt i det stille. Men vi kan jo teste.
Sånn... no er du ignorert. Fikk du systembeskjed? (Eg må hugse å ta deg av lista igjen om litt, da, haha.)
jeg koker saltkjøtt på griseknoke i dag, kan jeg bruke krafta til å koke usalta lam i en annen dag, til f.eks kjøttsuppe? eller har noen andre tips? jeg har aldri gjort dette før, hverken saltkjøtt eller kjøttsuppe...
Jeg ville ikke blandet ulike kjøttsorter, men det kan godt hende det går an. Kan du ikke bruke litt av kjøttet fra griseknoken i suppa? Godt til ertesuppe i hvert fall (om det ikke er for mange karber i erter :confused:).
Neste gang du logger inn, skal du finne er sånn kryss av boks for å forbli innlogget, så vidt jeg husker!
Gjør det jo bare de få gangene jeg er på en annen pc eller bytter pc eller noe sånt!
Jeg logget meg ut, og så inn igjen, men jeg ser ingen slik boks. Bare en der det står "husk meg" og det gjelder vel passordet? Vi er flere om datamaskinen, så jeg vil ikke ha mitt passord åpent.
Ikke noe sted man kan skrive inn hvor lenge det kan være inaktivitet før utloggning?
Takk for svar, Kitt! og God bedring! :klem:
Jeg har ikke prøvd og bruke kraft fra en type kjøtt til og koke en annen type kjøtt i, men når vi lager den gode gamle Setesdalsuppa, koker vi flere typer kjøtt samtidig, og det blir ei knakende god suppe.
"Husk meg"-funksjonen lagrer passordet og logger deg automatisk inn. Tror ikke det finnes noe slikt som du etterspør unntatt hos noen av symantec-antivirus-produktene. Der kan du lagre passord til alle sider du bruker, ha et "masterpassord" for å logge inn i din profil. Når du er innlogget kan du videre velge om bestemte sider skal auto-fylles eller ikke og om det skal kreves ny "master-autentisering" før passordet til siden legges inn (fint for pay-pal etc.). Har man en sånn løsning fra symantec kan hvert familiemedlem ha eget symantecpassord og personlige passordlister på samme pc.
Wow, en jente til som faktisk ikke liker shabby chic! Det virker som at vi to er nesten de eneste jentene i hele verden som ikke liker shabby chic... Jeg vet ikke hva hamptonsstilen er, men jeg stemmer med på YUCK til shabby chic-stilen. Har ikke noe særlig å bidra med til inspirasjonskilder da... Det meste jeg har sett er hvitt, hvitt, hvitt og blomster og hvite blonder. :rulleøyne Gi meg heller litt sterke svart-hvitt-kontraster og noen knæsje farger (gjerne litt gjennomført med en farge som går igjen i rommet). Angående svart-hvitt-kontraster så er kontoret til onde dronnninga/borgermesteren i Once Upon a Time kanskje litt inspirasjon. Synes den har noen kule detaljer, selv om det blir altfor mye sånn som det er der.
Neida, flere som ikke liker shabbygreier. Synes det kan være morsomt å se på tingene som postes på Saucy Dwellings (selv om livejournal-formatet er fryktelig). :cool:
Jeg liker heller ikke shabbye greier. Hos oss går møblene i svart og passe mørkt tre. Så supplerer jeg heller med knallsterke farger på lys, duker, bilder etc etc.
Jeg gleder meg mest til om en ... 20 år når de hvithvithvitblomsterslittetingblomsterhvithvitt-folka ser bilder fra hjemmet sitt og (forhåpentligvis) lurer på hva i eff de tenkte med....:cool:
Min stil: mørkt med knæsjfarger, og innslag av forskjellig, også shabby chic (synes bittelitt kan være fint, men ikke et helt rom:eek:), men det legger man ikke merke til,fordi det blender så godt inn med resten:D. Ja, og så må man ikke glemme mannfolkets urstygge reoler og sofa som vi ikke kan bytte ut før vi flytter... (da kan det hende at på mystisk vis så faller reolene og sofaen i bakken. gjerne fra åttende etasje og ut vinduet:o )
Jeg er stikk motsatt jeg da hehe. Liker det lyse, hvitt , beige, naturfarger, blonder, engler, masse lys . Kos og romantikk.
Noen som kjenner til et forum for interiør? Ikke hvordan man bygger hus og slik, men hvor man kan få ideer, og diskutere ulike stiler osv. Pusser opp gamle ting osv -
Jeg også. :) Mørkt og knæsjfarger er ikke min stil selv om jeg kan se at det er stilig og sånt - jeg vil bare ikke ha det sånn. :) Men vi/jeg har det overhodet ikke sånn som i mange av disse hvite-chabby-chic-bloggene altså! Vi har det sånn at vi trives og det er jo i grunnen det viktigste. :)
Takk for i spill, men det var ikke helt meg det heller :o
Supera: hamptonstilen er sånn amerikansk type drivved og puter med stjerner på...
Jeg liker litt røffe naturmaterialer, gjerne litt mørke møbler. Veggene er cafelatte fargede, og spisestuen er i eik med mørke skinnseter. Der har jeg grønne detaljer i glass til pynt. I andre enden av et ganske stort rom er stuedelen. Der har vi en stor hvit ikeaseksjon (litt overilt kjøp....) hvitt stuebord (panikkjøp for å matche seksjonen) og en diiiiger beige sofa som skal hives. Så det jeg trenger er inspirasjon for stuedelen som delvis matcher spisestua, men likevel er et eget område. Før vi klarer å panikkjøpe sofa også... :rolleyes:
Hehe, den spisestua ja :D Men vi har bare fire stoler til vanlig (har plass til 10 når vi legger i lemmene, men da har vi klappstoler bare) Men ja, helt lik!
Da jeg var i Tyrkia fikk jeg sydd trenchcoat i skinn. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe sånt i det hele tatt, men både jeg og sambo endte opp med skreddersydde skinnjakker :) Verdt å sjekke ut, vi ga 2000 hver. Hadde aldri funnet en sånn jakke i en vanlig butikk, og definitivt ikke til den prisen.
Også kjøpte jeg veske i en skinnbutikk. De i veskebutikkene var jo bare stygge fakevesker (jeg syns ekte merkevesker er tacky og jeg da :o), men dette var en stilig svart jobbveske. Prutet som en gal og fikk den til et par hundre kroner. :D Også hadde de endel ålreite sko der.
To arrrger fra meg! Hvordan får jeg maskina mi til å slutte å innstallere micorsoft fram network 4 igjen og igjen? Hver gang jeg slår av maskina så skal den gjøre fire helt like oppdateringer. Noe må ha haka seg opp, men jeg aner ikke hva eller hvordan?
Og arrrg nummer to: Nye NRK nett-tv funker ikke hos meg! Jeg bruker firefox (og nekter å bruke noe annet. :p), og verken oppdatering av flash eller windows media player hjelper, java står på, etc. Det eneste som dukker opp når jeg klikke på en programlink er et bilde av tv-programmet jeg ønsker å se ...
Kjøpte en kjempefin skinnveske i skikkelig mykt skinn sist jeg var i Tyrkia. Elsker den! Jeg kjøpte også et ganske fint backgammonspill. Det finnes mye fine ting i tre (skrin, fat, spill osv.) og gulvtepper (om man liker den stilen). Jeg er glad i sjal ;) Jeg synes generelt det var finere ting i Istanbul enn i Alanya/Side.. Jeg vet ikke hvor du skal, men de turistifiserte stedene har mye tull (og ting koster 3-4 ganger det det koster i Istanbul). Men i Alanya kjøpte jeg noen nydelige strikka- og heklaklær og sjal av en gammel dame på et marked. Kjente jeg også fikk lyst å reise til Tyrkia..
skal til alanya :) oh, strikkeklær og sjal og sånn høres jo ut som fenomenale julegaver for en som har fått strikkeforbud av naprapaten. det skal jeg se etter! takk vimsen!
De var kjempefine. De hadde vel mest barneklær, foresten. Men de hadde veldig fine tøfler. Og det var ganske billig. Jeg gadd ikke prute en gang, for jeg syns den gamle tannløse dama var så søt og tok så lite for jobben. Så hun slengte med et sjal gratis ;)
Jeg pleier å drømme meg bort på Yatzer: www.yatzer.com/category/interiors
Mye sært/ekstremt/svinedyrt, men man må jo kunne drømme.
Et par favoritter: 1,2,3.
I know. Men jeg orker ikke å bruke tid på å betale 10 kr mindre. Den gamle dama hadde sikkert bruk for pengene til noe, om så å kjøpe seg noe fint ;) Jeg vet det ikke er uhøflig og prutet på andre ting, som backgammonspillet..
Og jeg malte for en ti års tid siden en stor gammeldags måne i taket, og skrev diktet "Dreamland" av Christina Rosetti (engelsk 1800-talls-poet). Mulig jeg var shabby, og ikke visste det. Svulstig var jeg i alle fall. :p
Hvor mye te skal man bruke når man ikke bruker tepose, men i en sånn rund holder?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.