Sugarpill sa for siden:
Hva koster en pakke rulletobakk nå for tiden?
Sugarpill sa for siden:
Hva koster en pakke rulletobakk nå for tiden?
Gerd sa for siden:
ca 200....
vaskeklut sa for siden:
teklype/egg? jeg bruker å fylle halvparten :)
BenteR sa for siden:
Jeg fyller også den ene halvdelen i te-klypa. Hender jeg tar en halv kopp til etterpå med samme klypa.
Kanskje sa for siden:
Ok takk :-) Var usikker på om jeg skulle fylle opp hele. Men nå ble det passe :-)
Ziltoidia sa for siden:
Her kommer et spørsmål om kalorier! Dette er kanskje ikke det rette stedet å spørre om denslags... men kanskje er det også nettopp derfor jeg spør her. :D
Jeg har, som mange andre her, gått ned mye på lavkarbo... men har i det siste stagnert. (Og med "i det siste", snakker vi måneder) I tillegg til å kutte ut meieriprodukter, har jeg som mange konkludert med at det også er lurt å se på kalorinivået for å gå ned ytterligere 5-6 kilo (ca). Spørsmålet er da hva som er det optimale kaloriinntaket for ei på 22 år og 168 cm i høyde. Gå ut i fra at jeg ikke mosjonerer noe særlig (nøyaktig hvorfor trenger vi ikke å ta for oss nå). Jeg vet det finnes en del kalorikalulatorer der ute, og dere må for all del linke til de også... men jeg vil først og fremst vite hva dere tenker.
Egentlig så har jeg ikke noe hastverk, men her sitter jeg altså og strikker en kjole som står i fare for å bli for trang ;)
langaard sa for siden:
Du må nesten fortelle oss hva du veier også;)
Ziltoidia sa for siden:
Det laveste jeg har veid i det siste er 70,4... men har ikke fått veid meg på 1.5 uker ettersom jeg har vært på flyttefot. Har spist vanvittig mye nøtter i denne travle perioden, så vi kan sikkert runde opp til 71. :p
Bønna200 sa for siden:
Hvorfor i all verden har jeg så forferdelig leamus? Det er spesielt øynene, nesa og kinnet. Hopper fra den ene siden til den andre. :eek:
Har hatt det en stund, men det blir liksom verre og verre...
vaskeklut sa for siden:
magnesiummangel?
Dietta sa for siden:
Mangel på musefeller ????? :p
Bønna200 sa for siden:
Jeg tar magnesium hver kveld, så tror ikke det. :confused:
Og du da, Dietta. Moroklumpen! Her er det IKKE mangel på musefeller! ;) :p
smgj sa for siden:
Vanligvis magnesiummangel for meg... skjer etter at jeg har vært på ferie og drukket mer enn vanlig denne gangen. Ellers typisk i perioder med stress eller dårlig søvn..
Bønna200 sa for siden:
da tror jeg kanskje det kan ha noe med dårlig søvn å gjøre, for det sliter jeg ganske mye med. Kanskje begynne å notere mønsteret? :blomster:
Huldr sa for siden:
Kan være kalsiummangel også. Jeg tar magnesium, fyller på først der, så kalium (en relativt høy dose av begge deler fordi jeg tisser ut veldig mye, men obs, kaliumtilskudd skal man være litt forsiktig med! For mye kan føre til hjertestans), og når begge de er fylt opp og jeg likevel får rykninger pleier jeg å ta en kalsiumtablett. Da pleier det å gå over. Jeg sover også dårlig, men opplever ikke at det kommer direkte av det, derimot fører dårlig søvn til mer stress i kroppen og høyere utskillelse/økt behov, så indirekte kan man si det er søvnmangelen som gjør det (det er vel det smgj mener også, tror jeg?)Bønna200 sa for siden:
Aaah! Kjøpe kalsium i morgen. :)
smgj sa for siden:
Altså for å utdype - lemus kan ha flere årsaker - flere mineralubalanser. (inklusive kalsium, natrium m. flere)
Magnesium brukes i forferdelig mange av kroppens prosesser og forbrukes raskere under stress, dårlig søvn osv. Årsaken til at jeg trekker fram magnesium er at den mangelen er mye vanligere enn kalsiummangel. Vi trenger begge, men i balanse - og kalsium konkurrerer (og kan fortrenge) magnesium. Et typisk norsk (også lavkarbo) inneholder ofte mer enn nok kalsium så lenge det ikke er melkefritt/melkeredusert så derav forslaget. :)
Jeg har også inntrykk av at de fleste lavkarbere ikke går omveier for å unngå salt, men salter etter smak - og det vil antakelig være en god rettesnor for de fleste?
Kalium kjenner jeg ikke så mye til, så det skal jeg ikke si så mye om, tror jeg. ;)
Av min erfaring så kommer disse rykningene for meg etter perioder hvor jeg ser det er ting som kan ha ført til økt utskillelse - som dårlig søvn eller mer alkohol enn vanlig. (Den skal jo behandles og ut...)
Huldr sa for siden:
Ja, helt enig med deg i å prøve magnesium først, smgj :ja:. Men siden Bønna allerede hadde gjort det ville jeg supplere med min erfaring, som er at når jeg har sørget for nok magnesium (det kan være en god del mer enn "vanlig" dose) og kalium, så er det kalsium som gjenstår. Det kommer selvsagt an på hvor mye kalsium man har i kostholdet sitt ellers, for meg som ikke tåler melkeprodukter noe særlig, så kan det bli for lite. Jeg tar derfor en tablett sånn ved behov - ikke ellers, siden jeg er obs på at det kan ha negative effekter.
Kalium (kaleorid) begynte jeg med for flere år siden fordi jeg har disse problemene med abnorm vannlating, ettersom folk som må ta vanndrivende medisiner som oftest også må ta disse kaliumtablettene. Jeg merker det svært godt på hjertebank etc hvis jeg slutter med dem en periode. Seinere har jeg også lest at mange med ME og/eller hypotyreose også har lave nivåer av kalium og at noen må opp i så mye som to tabletter kaleorid á 750 mg, altså 1500 mg. Det er mye, så det tør ikke jeg, men tar en ekstra tablett innimellom hvis jeg kjenner at jeg har økt behov (da på en annen tid av døgnet enn den forrige tabletten, aldri to på én gang).
Bønna200 sa for siden:
Og hvor mye magnesium kan man ta? Det står jo max 600 mg i døgnet. Er det skadelig å ta 800, f.eks?
Huldr sa for siden:
Det tror jeg neppe, men jeg vil ikke gi noen råd her, vil ikke ta det ansvaret. Selv har jeg økt dosene til 600 mg om kvelden, 400 om morgenen og 400 om ettermiddagen og føler meg bedre da. Men jeg har altså veldig økt tap, da, så ikke ta det som noen rettesnor!Jeg har lang erfaring med dette på egen kropp og derfor vil jeg ikke anbefale noen å ta veldig mye av noe som helst uten å konferere med lege.
Dietta sa for siden:
Jeg lurer på hvorfor jeg har lakenskrekk :høh:
Kanutten sa for siden:
Jeg går også på kaleorid. Jeg tar 750 og 1500 annenhver dag. Jeg kjenner det også veldig godt hvis jeg har glemt dem en periode. Da begynner det å krible i den venstre hånda og jeg får hjertebank. Magnesium tar jeg for maur i kroppen.
smgj sa for siden:
Spennende... skjønner at jeg bør lese meg opp på kalium, jeg. Tror forøvrig at vi er helt på linje, men at vi ser på saken gjennom to ulike erfaringer. Ingen feil, ingen riktige - bare forskjellige. :) Fasiten for Bønna, må det bli Bønna som finner.
Til Bønna:
Når det gjelder mengden magnesium så får man som oftest diarre før man oppnår et skadelig opptak. Men sjekk typen magnesium du tar. Er det magnesiumoksid så er biotigjengeligheten liten - man regner 5% av de milligrammene man putter i seg. Magnesiumsitrat regnes for å ha 4x bedre opptak, men også lettere for å gi diarre. :)
I studier har jeg iallfall sett mengder på 500-1200mg magnesiumoksid daglig i bruk.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2407766
en.wikipedia.org/wiki/Magnesium_(pharmaceutical_preparation)
ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/
smgj sa for siden:
Og jeg på hvorfor jeg måtte våkne kl 05 i morges...
Photobscura sa for siden:
Og jeg lurer IKKE på det for mitt vedkommende, men katta mi burde kanskje gå i seg selv ... :cool:
Dietta sa for siden:
Puteskrekk :confused:
:lol:
Ziltoidia sa for siden:
Ikke glem meg da. :o
Sugarpill sa for siden:
Hva med å ta utgangspunkt i hvor mange kalorier du spiser nå, og så trekke fra, la oss si 500? Hvor mange kalorier en trenger er så innmari individuelt, at selv sånne kalkulatore ikke kan gi et godt svar. Og du skriver ikke hvor mye du veier heller, en person på 96 kilo trenger en god del mer energi enn en på 66.:)
Edit: nå så jeg at du skrev hva du veier lenger bak i tråden. Men jeg holder fast på å gå ut i fra det du spiser nå, og så trekke fra litt.
Furine sa for siden:
Kva er beste måten å få opp jernnivået i kroppen? Blodmat, tablettar?
Kitt sa for siden:
Jerntilskudd intravenøst!:D
Selv om det er litt drastisk, da!;)
Noen tar ikke opp jern fra mat så godt, andre trenger spesielle typer jerntilskudd. Er liksom ikke noe fasitsvar.
En kombinasjon med mat og det tilskuddet man har best nytte av, er det aller beste!
Men det er også mange feller å gå i, som hva du spiser sammen. Er vel kalium som hindrer opptak av jern, så det må ikke spises samtidig om du vil ha nytte av jernet. C- vit sammen med jern er derimot veldig bra osv osv!
Har man lavt jern/-lagere, er det legens ansvar å hjelpe deg til å finne DIN måte å få det opp igjen på!
Dietta sa for siden:
Vil xanthan gum bli like "slimete" som JBK hvis jeg bruker det til å jevne med ?
JBK og jeg er nemlig bitre uvenner :eek:
Lillemy71 sa for siden:
Synes ikke XG er så slimete som JBK, men det har noe av det samme så det er mulig du ikke blir fornøyd dersom du absolutt ikke liker JBK. Nå koster det jo ikke så mye med en XG på Iherb da, så du kan jo prøve uten å bli ruinert :D
nellie sa for siden:
På meg funker tabletter best!:) Kjøper noen tyggetabletter på matbutikken, som har C-vitamin i seg.
Dietta sa for siden:
Har XG i skapet, bare ikke prøvd den ennå. Må ta sjansen en dag og teste det ut :o
elien sa for siden:
Min erfaring med XG er helt greie, men fant fort ut en ikke skal bruke for mye av det i sauser å sånt. Den måten jeg er mest fornøyd med er å blande det ut i kald veske å så varme gradvis opp. Men sier det igjen, bruk mindre en du tror du trenger:p
Lykke til:)
Elin
Dietta sa for siden:
Takk, takk :) Jevner aldri noenting med JBK, for jeg greier ikke den slimete konsistensen. Det går greit i bakverk, men ikke supper og sauser. Skal teste ut XG neste gang noe skal jevnes.
BenteR sa for siden:
Jeg jevner oftest suppene med og rett og slett bruke stavmixeren og finmose grønnsakene. Pleier ofte og bruke rømme/CF eller fløte i suppen, og la det tykne videre med koking.
Dietta sa for siden:
Ja, det er måten å jevne supper på BenteR, det gjør jeg også. I går hadde jeg en gryte basert på kokosmelt, og hadde lyst til å beholde alt i biter og ikke most. Tenkte å prøve XG, men var rett og slett for FEIG :eek::eek:
Var sulten må vite - og veldig redd for slim ;)
smgj sa for siden:
Går an å sile ut den porsjonen grønnsaker man ønsker å beholde hele og mose ned resten. Det skal også gå an å bruke eggeplommer (som man gjør i vaniljesaus), men da kan ikke suppa koke etterpå...
Dietta sa for siden:
Eggeplomme i supper har jeg aldri prøvd. Hm.... kanskje det ja. Smart å ta ut litt da, og mose resten. Eller bare koke litt ved siden av å mose og ha i. Men i går skulle alt gå fort, så jeg spiste gryteretten tynn som den var - og riktig god var den uansett :D
Kitt sa for siden:
Jeg tykner enten ved å bruke stavmikseren på litt av innholdet, ved å putte oppi et egg/plomme eller om det passer, putte opp i en type ost som kan gi både smak og jevning! :)
Dietta sa for siden:
Ja ost er bra Kitt :)
Jeg lurer på hvor alt støvet kommer fra - og hvorfor jeg er tom for støvsugerposer :realmad::realmad::realmad:
Dietta sa for siden:
Og i samme slengen, HVORFOR i he..... greier ikke mennene i huset å sikte når de skal bimelim ???????????? :mad::mad:
silje21 sa for siden:
eller hvorfor de ikke sitter? bedre for alle, inkludert dem selv.:D
<3 min gjør det 99 an 100 ganger <3
Lillemy71 sa for siden:
Neste gang tar du bare litt av sausen/suppa og prøver litt XG oppi, så slipper du å ødelegge hele retten dersom du ikke liker det ;)
Dietta sa for siden:
Rapport kommer :D
Kanskje sa for siden:
Er lut lei av den lille ruten som kommer opp med noe sånt som:
Internett explorer har sluttet å virke, og må avsluttes. ser etter en løsning på problemet. Et program har ført til at programmet må lukkes
[color=#008000][/color]
Hva er det som skjer?
vaskeklut sa for siden:
du åpner en nettside som får leseren til å kræsje.
Supera sa for siden:
Er det samme siden du prøver å åpne hver gang? Det kan være et problem med nettsiden. Det er mange tunge flash-applikasjoner som gjør at browserne kræsjer for eksempel. Men Internet Explorer er ikke noen god nettleser... Last heller ned Opera, Firefox eller Chrome. ;)
Kanskje sa for siden:
Det er ulike sider hver gang. Hm, får kanskje prøve en av de andre ja
Ziltoidia sa for siden:
Takker for svar!
Jeg pleier å ligge på 1500 kcal i gjennomsitt per dag... så.. å trekke 500 blir kanskje litt drøyt? :p
vaskeklut sa for siden:
baaaaah ja! skulle vært montert noe som gir elektrosjokk hver gang de skvetter utom skåla.
Dietta sa for siden:
Strålende ide :heia::heia:
langaard sa for siden:
Kanskje sa for siden:
Et Iphone sprøsmål:
[color=red][/color]
Jeg har fått melding om en oppdatering som heter iOS 6 og som skal gi 200 nye funksjoner. Trenger man dette, og minster man anonymiteten? Liker ikke at tlf f,eks skal plassere meg rundt i norge alt etter hvor jeg er, for det angår ingen andre enn de som jeg har sagt det til.
Kanutten sa for siden:
De plasserer deg like mye UTEN denne oppgraderingen siden dette var på den forrige versjonen også. Du må gå inn å huke AV for denne tjenesten.
Kanutten sa for siden:
Innstillinger Personvern Stedstjenester AV
Lillemy71 sa for siden:
I følge en venninne hjelper det å ta klut og bøtte og be mann og guttunger om å tørke opp etter seg selv- hver eneste gang. Har blitt mye sitting på mennene der i huset etter den kuren :D
La det være sagt at de hadde et gjestetoalett ute i gangen som nesten ikke var i bruk og når badet ble for ille brukte hun dette, inntil mannen vaska. Nå er han blitt så flink og veloppdragen atte......:D:D:D
Dietta sa for siden:
Aha, flere smarte ideer :D løper og henter bøtta
Kanutten sa for siden:
Det er best for prostataen at menna sitter. :ja:
Kanskje sa for siden:
Mener jeg har tatt bort dette ja.
Bør jeg da godta oppdateringen? Virker litt rart at det skal komme 200 endringer liksom
vaskeklut sa for siden:
hahaha! stilig :D dessverre hadde det nok ikke hjulpet på vanedyret/stabeistet her i gården :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
om du skal takke ja eller ikke skal jeg ikke legge meg opp i, men 200 oppdateringer/endringer er ikke akkurat rart eller uvanlig når man oppdaterer et helt operativsystem...
Lillemy71 sa for siden:
Nei det måtte bli ganske ille på badet til venninna mi også før det begynte å virke, men etter at de måtte vaske et klissete, illeluktende toalett en del ganger ble det slutt på skvettinga :D
Kanutten sa for siden:
Ikke bare endringer, mye tillegg også. Må huske på at denne versjonen skal jo brukes på nye iphone 5.
smgj sa for siden:
Samme metode som jeg brukte for å få mannen til å rense slukristen i dusjen etter seg.... Om den ikke var ren når jeg dusjet - så lot jeg også håret mitt ligge igjen... :D
Dietta sa for siden:
Kan noen anbefale en god mineralfoundation ?
Det merket jeg bruker er kun for salg i England, og nå har de lagt ned så jeg får ikke tak i mer :mad:
Kjøpte i desperasjon en fra apotekt, NO 7, men den likte jeg ikke i det hele tatt :(
langaard sa for siden:
Har du sjekka på blivakker.no?
Ziltoidia sa for siden:
Jeg tenker at denne metoden skulle kunne brukes i slike tilfeller også :p :
Dietta sa for siden:
Jeg iler...... vil jo gjerne "bli vakker" :p
langaard sa for siden:
Det tror jeg at du allerede er:klem:
Dietta sa for siden:
Aaaaawwww - du er nå god da :love:
Men jeg tror ikke jeg kan bestille på nett. Må liksom teste det selv, og se både på farge og konsistens. Får vel ta en tur til et parfymeri til uka.
(God unskyldning for shopping ;))
Kanutten sa for siden:
Ho er i allefall gulleste go!! :love:
Og jeg er skråsikker på at ho er smellvakker også!
langaard sa for siden:
:ja:
Dietta sa for siden:
Selvfølgelig er jeg smellvakker :_plystre: :p hi, hi.
Dietta sa for siden:
Dette var dagens. Denne skal kopieres - og henges opp :D
Kanutten sa for siden:
For ikke snakke om knallvakker!! :lol:
Blir mye lyd rundt deg. :p
vaskeklut sa for siden:
Vel, mannfolket er giganerd/systemadministrator av yrke, så det hadde han fort løst uten å gjøre noen av tinga på lista :p
Kanskje sa for siden:
:eek:EEEEEEEEhhh ???:eek:
Åpner Piratebay - skal se etter en film - og møtes av et digert bilde av en erigrert penis, som vokser. Ikke noe jeg hadde ventet å få opp på skjermen. Og er lykkelig og glad at ingen barn , eller noen i det heletatt var i nærheten av min pc akuratt da.
Måtte sjekke en gang til, og den dukket opp på ny,
er dette lov?? Synes ikke dette er noe å få rett i fjeset, jeg er voksen, men det er langt fra alle som åpner denne siden.
For ordens skyld, har ingenting i mot erigrerte peniser altså - men alt til sin tid. :p
vaskeklut sa for siden:
lov og lov. piratebay i seg selv driver jo ikke helt lovlig i følge en del myndigheter.. ;) og det gjør jo heller ikke du som går inn dit for å laste ned :p
--
det er vel en mulighet for at de er blitt hacket, dvs, at noen utenforstående har "brutt seg inn" på sida deres og lagt ut det der. og om det er lov å legge ut bilder av peniser på internett... vel, det er nok et definisjonsspørsmål man kan diskutere inn i evigheten :rolleyes: du kan jo foreta et bildesøk på "penis" og se hvor mange bilder som kommer opp i søkeresultatet :lol:
langaard sa for siden:
Er det lørda, så er det lørdag:p
Kanutten sa for siden:
:ja: :lol:
Dietta sa for siden:
Og folkens - det er lørdag :heia:
vaskeklut sa for siden:
så... lørdag = penis? :D
vaskeklut sa for siden:
i tillegg, så rulerer det hvilket bilde/animasjon som ligger på framsida av piratebay, da.
Dietta sa for siden:
La oss si at lørdag er dagen for det uventede :p
Forøvrig er det jo noe som heter lørdagsgodt.........
Sanney sa for siden:
jeg var på piratebay for knapt et par timer siden, ingen pop up penis der...
(det sørger typen min for her i huset.. :rolleyes:)
vaskeklut sa for siden:
:D :shifty::lol:
Kanskje sa for siden:
Synes iallefall ikke det er noe barn bør få rett i ansiktet.
vaskeklut sa for siden:
nei, det kan jeg da være enig i, men jeg lover deg at det gir piratebay beng i! ;) og barn har vel uansett ingenting på piratebay å gjøre i første omgang? :]
Carisma sa for siden:
Trodde det var på freddan jeg?.... :D
langaard sa for siden:
Da også:D
vaskeklut sa for siden:
men.... men.... hva med LØRDAG??? :eek: betyr det null penis på lørdag? :_ohmy:
Kitt sa for siden:
Neida, men det er da det heter lørdagsgodis! :D
vaskeklut sa for siden:
sånn var det ja! :D
Carisma sa for siden:
Aner ikke, her er det bare hennig olsen-is.... :rulleøyne
langaard sa for siden:
:lol: hurra for lørdag:D
Kanutten sa for siden:
Hmmmm, lørdagsgodisen min er ca 250 km unna.... Det ER vel nor som heter søndagsgodis også? :spent: Skjønt det spiller ingen rolle; sambo er fullstendig døgnvill.
Kanutten sa for siden:
Hvis unga er gamle nok til å frekventere på ei halv lovlig/ulovlig side som piratebay er så tåler de nok å se en stiff snopp :ja:
vaskeklut sa for siden:
hahaha! for et bra uttrykk :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.