For noen år siden så såg jeg en dokumentar som handlet om en gutt som ville dø. Han var så besatt av å ta selvmord, at familien måtte passe på ham hele tiden. De var jo ganske så fortvilet over dette, siden det var en manisk tanke i ham at han skulle dø. Mener også han prøvde. og husker ikke om han klarte det til slutt. Er det noen som vet hvilken dokumentar dette er?
Jeg var så irritert i dag da EN person maste og maste på hva jeg ville ta utdanning i at jeg svarte at jeg ville blir sminkør i et begravelsesbyrå... :o
Enda godt noen vettuge mennesker havner der også!:)
Ofte er dt ikke enkeltmenneskene der heller, vet du. Det er systemet de er satt til å forvalte som til syvende og siste er helt tullete!:(
Jeg sitter på jobb og ler så jeg griner over maange av vitsene i vitse-tråden her inne :D Derfor sover ikke jeg. Men kjenner at det blir godt å dra hjem ved 6tida og få noen timers søvn ja :)
Jeg synes ikke det da :o
Har 2 pakker liggende - men har ikke blitt fristet til å lage de engang. Synes de var veldig gode første gangen, men etter det har det liksom ikke falt helt i smak. Når jeg eventuelt skal lage en igjen, skal jeg ha i sjokoladebiter og mere søtt.
Jeg har smakt dem en gang, og sier ja - det er de verd... bortsett fra at de ikke er helt glutenfri, så jeg og magen min tør ikke å gjøre det igjen. Blæ!
Skaffe seg en coach, kanskje! Som kan jobbe litt med flere ting og stå bak og støtte deg mens du gjør endringer!
Men det igjen krever at man tør åpne seg for noen og det er ikke alltid like lett. Mulig det er letter med noen som faktisk er betalt for å høre på deg!:)
Gjenstand Håndbagasje Innsjekket bagasje
Ammunisjon Nei Ja
Imitasjoner av granater, miner, sprenglegemer, sprengstoff Nei Nei
Patroner til røykmaskiner Nei Ja Gass og gassbeholdere (butan, propan, acetylen, oksygen i større volum osv.) Nei Nei
Fyrverkeri, bluss, pyrotekniske midler ("party poppers", kruttlapper) Nei Nei
Detonatorer, fenghetter og lunter Nei Nei
Sprenglegemer, herunder detonatorer, lunter, granater, miner og sprengstoff Nei Nei
I følge osl.no sine sider. Men sjekk på heimesiden til flyselskapet de skal bruke, der står det heilt sikkert ganske klart.
Da regner jeg med at du ikke har nattevakt i natt - så da burde vi ikke møtes her sånn midt på natten igjen :p
I hvert fall ikke hvis jeg greier å rote meg i seng i kveld - men jeg tviler :D
Jeg er sååååååå irritert og oppgitt over windows mediaplayer !!! Før i den gamle (les, en god del år tilbake), så kunne man liste opp sangene nedover, og velge at den skulle hoppe mellom sangene og ikke spille i rekke.
Nå får jeg bare valgene, Artist, Album,Sjanger, År.
Jeg vil ha SANGENE jeg. I en liste. Forstår ikke hvorfor de endrer på noe som fungerte fint. Ikke uten grunn at jeg ikke har brukt Windows mediaplayer de siste årene.
man kunne også LETT legge til nye sanger ved å søke på datamaskinen. Den funksjonen er heller ikke der lenger.
Er det noen som har erfaringer med ullgarnet Rubin fra Sparkjøp ?
Har en niese som lurer på å bruke dette til en puff, men vi vet ikke om det nupper seg eller holder seg pent.
Og i går natt kom leggkrampene... Dere hadde rett! :geip: Tok meg en heftig dose med magnesium og så la jeg meg igjen. Glemte det hver gang jeg skulle legge meg før det. Gah, hvorfor er jeg så dårlig på å ta kosttilskudd? :rulleøyne
Åkei. Jeg og sambo har visst bestilt reise til alanya, tyrkia! Er det noen her som har vært der og gjort andre ting enn soling/bading/snørrfyll som har tips?
Det var billig, det er sol og varmt og ingen av oss har vært i Tyrkia før, derfor drar vi dit. Vi er ikke fremmede for dagsturer til andre byer om det skulle være blant tipsene! Vi er interesserte i mat, kultur, historie etc.
Åh det er herlig i Alanya ! Kom hjem derfra for et par uker siden, og lengter tilbake.
Det er et museum i sentrum, men det var desverre stengt da vi var der. Og så finnes det båtturer, og jeep turer. Kleopatraborgen er gammel og vakker og bør besøkes. Den ble gitt til kleopatra , og er i forbausende god stand. Det finnes et sted i fjellene som heter Dim cave, om jeg ikke husker feil. Der kan man sitte med føttene i rent fjellvann og få serfert fersk fisk. har ikke vært der selv men hørt om det. Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke. Kjerreturer i hovedgatene er heller ikke et sjeldent syn, men jeg har nektet å være med, for det sies av de lokale at etter en sommer så er hestene så utslitt og vonde, at de slaktes. De traver jo frem og tilbake på astfalten hver eneste kveld.
Og så er det jo mange moskeer der, som man kan besøke og se. Har hatt lyst lenge men ikke passet sånn.
Ta bussen til borgen slik at du er der til solnedgang (sju-ish tror jeg det var). Selve borgen er stengt da, men i svingen rett nedenfor kan du ta nydelige bilder med litt av den gamle muren og en nydelig rød himmel i bakgrunnen. Gå så noen hundre meter nedover veien til du kommer til Panorama restaurant. Den har en helt fantastisk utsikt uansett om du spiser om dagen eller kvelden. Du ser utover hele byen derfra. De har gratis pick-up service og henter deg på hotellet og kjører deg tilbake hvis du spør om det.
I fjor var jeg i to store og billige butikker som het ATM og Kompedan. Verdt et besøk hvis de fortsatt finnes! Her slipper du pruting. Jeg gikk amokk i barneavdelingen på Kompedan faktisk. Babysokker for 3 NOK for eksempel. Kom hjem med to bæreposer med babyklær... Og jeg er singel og barnløs! Men har mange venninner som produserer, så det har blitt babygaver. Har fortsatt litt igjen ett år etter.
Og i tilfelle du ikke vet det angående innpåslitne selgere: Er du ikke interessert, ikke få blikkontakt og fortsett heller å gå. Er du så "dum" at du lar dem snakke med deg, så blir du stående der i fem minutter fordi de skal vise deg altmulig.
Det røde tårnet ligger langt nede. Og så strekker borgen seg oppover med lange murer. Virkelig et syn.
Solnedgangen i tyrkia er vakker. Men det går fort ! På bare et øyeblikk går det fra skumring, til helt mørkt. Er vel mørkt i 7 halv åttetiden.
Se frem og ned og gå er en grei taktikk. Men klart noen hilser jeg på. De er veldig interessert i hvor man kommer fra. De liker oss norske fordi vi ofte har god råd, og god oppførsel. Klart de vil selge, det er det de lever av resten av året. Men de har strenge regler og får en butikk klager på seg kan den bli stengt for en periode og taper masse penger.
Synes man møtes med smil og og sier see you later med et smil. Blir glad av å være der. Noe helt annet enn å gå i butikker i norge.
En ting jeg har lært er å vise interesse på avstand, de er kjapt borte om man går inn og ser på ting. Og spør man om pris så tror noen man vil kjøpe. Så jeg har sagt fra at Nei, jeg skal bare kikke, vil ikke handle i dag .... Å handle i lire er veldig greit, og prute grør man om det ikke står priser på ting. Men man kan jo prøve seg.
For å komme fra A til B bruker man ofte dolmusen - busser. Der står man som sild i tønner hehe og slenger fra side til side for de kjører fort. Om å gjøre å få flest mulig inn på en som samme buss. Man dyttes etterhvert bakover. Når man skal av må man komme seg av fort ! og da albuer man seg bakover. Er man for treg så kjører kanskje bussen.
taxi er enkelt og billig. Dolmusen kostet nå 1,25 lire om jeg ikke husker feil , ca 4 - 5 kroner. Ikke ille :-)
Det virker helt utrolig, men jeg kurerte meg selv faktisk:D
Som du kanskje husker fra tidligere svar til deg har jeg hatt samme operasjon...og var ille - og pinlig - plaget etterpå. Det var så ille at det dryppet ganske intenst
Men noen mndr etter operasjonen ( ca 3 ?) reiste jeg med fly fra England til Norge, altså ikke lange turen. Og etter det har jeg ikke hatt antydning til det.
Legene trodde meg først ikke, men da jeg fortsatt etter et år ikke hadde symptomer vedgikk de at trykkforandringen i flyet kunne ha vært en utløsende årsak.
Ikke vet jeg, men kanskje en flytur vil gjøre susen?
Jeg har reist med fly 3 ganger etter operasjonen, men det hjalp ikke meg desverre:mad: Har hatt en botoxbehandling, som heller ikke hjalp!
Skal ha nye sprøyter i morra, krysser fingrene for at den virker som den skal, for dette er uholdbart:_oppgitt:
Dette var vondt å høre langaard :suss: Måtte google jeg også, og skjønner at dette ikke er noen dans på roser. Håper botoxen i morgen hjelper. Sender mange varme tanker din vei :love:
Nå fikk jeg et merkelig bilde i hodet, Carisma, jeg så for meg "innvendig" kroppslig rengjøring med faste :D! Det tok litt tid før jeg skjønte hva du er på jakt etter...
Hva har det med størrelsen på hestene å gjøre? Ponnier er gjerne utrolig sterke i forhold til størrelsen og selv de små shetlandsponniene som er knappe meteren høye over ryggen klarer fint å bære 100 kg.
Krysser fingrene for deg, jeg også. For det er virkelig ille. Jeg ble nesten folkesky etterhvert.
Legene sa til meg at det kunne forsvinne etter ca to år...men det er altfor lenge å gå slik. Hold oss oppdatert!
Ja, skjønner godt at du fløler at du klikker, har jo googlet jeg også.
Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, men jeg husker godt hvordan det var da Junior bare var noen uker gammel. Jeg satt i dobbeltsenga kl 12 på dagen og han hadde hatt 27 epileptiske anfall så langt siden vekkerklokka klang. Jeg hylgråt og lurte på hvordan i all verden jeg skulle greie å lære meg å leve med det.
Vet det ikke kan sammenliknes, men jeg kjenner den utrolig destruktive følelsen av at dette greier jeg ikke en dag til..... :hylgrine:
Det er ikke sånne hester man pleier se i norge. De tyrkiske hestene er veldig små spinkle hester, som ikke får noe særlig bra kost. De fores ofte med halm som er billig. Dette forbinder jeg heller med underlag ikke mat. Små kraftige hester kan bære mye. Jeg rir selv i norge, på en god kraftig norsk hest med masse muskler, som fint klarer å bære meg og har bært tyngre enn meg. På de tyrkiske hestene kan man telle alle ribbein. De er tynne og spinkle. Så de kommer nok ikke i kategorien ponni. De er bare veldig tynne :-( Noen skal være arabere - men jeg ser for meg arabere som majestetiske elegante hester. ikke magre og pjuskete dyr
Et godt spørsmål:
Hvorfor liker jeg ikke fisk og sjømat ????:confused:
Alle andre liker dette virker det som. Jeg synes både lukten og smaken er vond. Jeg har virkelig prøvd i det siste. Reker, scampi, stekt fisk, kryddermakrell ... Men jeg klarer ikke spise det. Klarer ikke smaken i munnen. Skulle ønske jeg likte det for "alle" spiser iallefall reker, og de fleste elsker fisk ..
Men ikke jeg , og det gjør alt vanskelig, med tanke på at man kan spise mye fisk på lavkarbo - og at det forventes at man liker det.
:-(
kan legge til at jeg da jeg var liten spiste både kaviar, kryddermakrell, fisk, og elsket krabbe.
Fordi det ikke smaker eller lukter godt? :geip: Jeg liker heller ikke fisk eller sjømat. Jeg pleier å si at jeg er mentalt allergisk. Jeg blir kvalm av lukta og tanken på å spise fisk og sjømat. Jeg likte godt leverpostei da jeg var liten, helt til jeg fant ut at de brukte ansjos i noen leverposteier. Etter det har jeg aldri spist leverpostei.
Jeg har ingen planer om å prøve å like fisk og sjømat. Ikke synes jeg at det er det verdt det heller. Det finnes så mye annen god mat. Jeg er ikke kresen ellers. Det er bare den fisken og sjømaten.
Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !
Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.
Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.
Høres ut som en typisk elveblestreaksjon, og det kan godt være på høyet. Morsomt nok får jeg selv elveblest av noen typer fisk, men har ikke greid å kartlegge akkurat hvilke. :p
Angående fisk og sjømat: Det er ikke noe GALT med noen bare fordi man når voksen alder uten å automatisk sette pris på alle mulige smaker og matvarer. :cool: Jeg har aldri likt eller vært vant med å spise noe særlig fisk/sjømat selv, og har jobbet ganske hardt det siste halvåret med å venne meg til litt av det for å tilføre jod og gode fettsyrer. Kommer aldri til å mene at laks er like godt som rødt kjøtt, men for min egen del løses mye med ekstra mye krydder, hehe.
Sambo liker ikke hvit fisk. Det er både mentalt og fysisk, men han har gått med på å prøve engang i mellom fordi jeg blir drittlei laks (og han får ikke lov å lære junior at det er OK å ikke like uten å prøve). I forrige uke fikk jeg tak i thaimarinert steinbit. Hev denne sammen med wokgrønnsaker og litt kokkosmelk i en form i ovnen. Den syns han ble kjempegod, for thaismakene overdøvet fiskemsmaken. Kan nok fint bruke yellow curry fra glass sammen med litt sitron eller lime like greit som den marinaden. Og Pangassiusfilet f.eks om man vil ha det billigere.
Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.
Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.
Ja, i det hele tatt er nettsidene deres ganske håpløse. Har ofte hatt problemer med dem, og noen ganger måttet sende inn bestilling på epost. Sist jeg bestilte, skjedde det en feil når jeg sendte inn bestillingen og alle varer ble slettet fra handlekurven, men bestillingen gikk ikke igjennom. Så det kan lønne seg å skrive ned artikkelnr. på det man bestiller undereis, så man fort kan legge det til igjen - eller som jeg gjorde til slutt: lagre en utskrift av handlekurven innimellom.
dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de :p
Samma her på Obsen, det der franske greiene som er laga etter Tine sin oppskrift var ikke noe stas. Er vel laga av melk fra kyr som bare går inne og ser verken dagslys eller spiser naturlig mat. Skal ha meg en runde og hamstre litt Tine om jeg finner - viktig å bli litt hysterisk :D
Og siden dette er en "lurer på tråd", lurer jeg på hvordan i h*/¤%&/e Tine klarer å planlegge så dårlig, spesielt når jeg vet om mange bønder som må tømme premiummelk i sluket?
Den beskjeden må ha komemt før jeg begynte med lavkarbo, jeg begynte for en uke siden.
Håper jeg får sikret meg skikkelig smør. Bare så dumt det er begrenset holdbarhet på det .
Sjansen for at du blir syk av det er vel tilnærmet lik null, med mindre du har levd i en glassklokke hele livet... Jeg har aldri hatt trøbbel med oster som har stått ute, hverken faste eller smørbare.
Sikker? Jeg er psykosomatisk matforgiftet allerede, grunnet mr.google. :D
Og nå nevnte nevnte migrene-mor at røkelaksen i kjøleskapet jeg snackset på mens jeg tilberedte suppa ikke var helt god...jeg tror hun bevisst forsøker å matforgifte meg...
(hun er vanligvis ikke så surrete, altså, og vanligvis mrs.hygienisk)
Jeg tror ikke det er dødelig, men jeg lurte på om jeg ville bli hengende over toalettet det neste døgnet - vi får nemlig overnattingsbesøk om en time, og det passer dårlig å være matforgiftet...:p
Men ok, hvis dere alle tre sier at jeg er trygg, så stoler jeg på dere- og klandrer dere hvis jeg faktisk BLIR syk. :p
Ok, nå som det er avklart at jeg ikke kommer til å krepere av dårlig ost, nytt spørsmål:
Jeg bestilte to pakker fra ASOS.com, med en verdi på 20 pund. De har åpenbart feilmerket på tolldeklarasjons-klistremerkene, for jeg har fått oppkrav med fortollingstutgifter på begge to. Begge er brevpost.
Har tatt kontakt med posten fortolling på mail, men ikke fått svar. Og vet ikke om de er de rette å kontakte heller. Kan de på postkontoret der pakkene ligger hjelpe?
Har i min aktive karriere som nettshopper enda ikke opplevd å få feilmerket pakker som er godt under 200kr-grensa, så aner ikke helt hva jeg skal gjøre...
Dere som pleid å handle/fortsatt handler på Zizzi - alle klager over at klærne der er så dyre, men hva er "dyrt"? Skjønner at det er over Kappahl-priser, men jeg lurer på hvordan de ligger an i forhold til klær fra normal-sizede merker/kjeder jeg handler fra.
Jeg har akkurat oppdaget et pakke med smøreost på kjøkkenbenken som jeg ikke vet hvor kommer fra :eek:
Noen som savner den ? :p
(Og nei - jeg er ikke mora til Sugarpill ;))
kjøpte en bukse på zizzi, såkalt penbukse. 600 spenn. og jeg er ikke fornøyd.. greit de vanlige olabuksene mine koster opptil 500 i norge, men denne penbuksa fra zizzi er ikke pen lenger.. tok ikke mange vask før den ble nuppete. hele ene siden av låret først, nå er begge sider nuppete.. og jeg vasker buksene på vranga.
600 kroner for en bukse (eller 1300) er ikke så mye i min verden, men hvis det er bukser til 600 og over med Kappahl-kvalitet som blir stygg etter et par vask, skjønner jeg at dere synes det er veldig dyrt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.