Tunrida sa for siden:
Eggerøre av to egg med bacon.
Tunrida sa for siden:
Eggerøre av to egg med bacon.
mamma87 sa for siden:
pannekaker med cc og kanel
Tunrida sa for siden:
Omelett med litt pepperoniost... (ikke å anbefale.. :nei: )
blåbær sa for siden:
TrillTrall sa for siden:
2 stekte egg, 3 bacontrimler (hadde ikke mer igjen!) og litt salat av paprika, agurk og fetaost. NAM!
grotingeling sa for siden:
Vafler med salamipølse og gräddost
Anne sa for siden:
Et stekt egg og en baconskive, samt to asparges i småbiter, surret i panne. Vann,kaffe og omega:)
Supera sa for siden:
Omelett ENDA en gang. Har fortsatt en porsjon igjen fra omeletten jeg lagde på mandag av 30 egg. Hehe, har helt dilla på omelett for tiden. Mmm, deilig deilig!
Gracella sa for siden:
En tunfisk (med sataysaus) og avokadosalat
En boks tunfisk i sataysaus. Jeg plukker ut ananasbitene...
1/2 avokado
litt isbergsalat (eller annen salat)
3-4 cherry eller plommetomater
majones
sitronsaft
nykvernet pepper
Tunrida sa for siden:
10 mandler.. Får omtrent ikke i meg mat om dagen :confused:
JeB sa for siden:
1 skive soyaproteinbrød med gräddost, meierismør og paprika
1 kopp hvit te med granateple, 2 suketter
:)
TrillTrall sa for siden:
2 kokte egg med smør og pepper + en varm salat/grønnsaksgreie bestående av blomkål, paprika, vårløk og squash kokt opp i eggevannet (bruker bare et par cm vann når vi koker egg vi) med en god smørklatt. :sikle:
Ravna sa for siden:
Ostesnacks med smør på:o
Tunrida sa for siden:
Et halvt egg.. :(
Mammamiia sa for siden:
75 gram stekt bacon, eggerøre av to egg, fløte, salt og pepper - og en god dæsj salat av frisk spinat, ruccola og frisk basilikum med litt olivenolje over. Er mett enda.... :cool:
Oste- og spekemattallerken :D
annex sa for siden:
3 kopper kaffe med cocosa i, omegaene, ketolysepille
BlirFjong sa for siden:
I dag spiste jeg rester fra gårsdagens middag: Et par svinemedaljonger surret i bacon og en dæsj colslaw.. Drakk et stort glass vann ved siden av.
Maramara sa for siden:
Spiste tre kokte egg fra i går med noen sildebiter. En stor kopp kaffe, cola zero :p
Supera sa for siden:
Baconskilpadde
[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=6960&stc=1&thumb=1&d=1273075158[/img]
KarMa40 sa for siden:
F A N T A S T I S K ! ! !
Jeg har spist delikatess sesam med meierismør åtte skiver jarlsberg og en halv avocado. Aeryth vinner.:D
Og min første kopp kaffe med cocosa og fløte (noen har kjøpt kaffefløte. Hva skal vi med det liksom?) . Cocosa funket overraskende bra, Veldig fornøyd :-)
Orkide sa for siden:
"Tapas" litt røkelaks m/sennepsaus, 1 hardkokt egg, 2 skiver skinke, litt tomat og agurk og en liten rest av fløte og sennepstuet rosenkål.
Krøllerellerei sa for siden:
Dødskul! Hva består den av? Bacon, pølse, ost og?
Min frokost bestod av: Omelett med ekstra meierismør, laget av to egg, en halv avocado og litt paprika. Det var ikke mer igjen i kjøleskapet. Og en stor kopp te med fløte.
BlirFjong sa for siden:
Har visst fått dilla på middagsrester til frokost. I dag ble det rester fra "Nachos uten nachos" med litt salat og en dæsj rømme til. Drakk som vanlig et stort glass vann til :)
Supera sa for siden:
Og hjemmelaget kjøttkake. Klikk på linken for å komme til oppskrift. ;) Det var forresten min frokost i dag også. Når jeg først lager, så lager jeg av en stor pølse med kjøttdeig (750g) og da går det med 1,2 kg bacon og to pølsepakker. Det blir rundt 12 skilpadder. 1 skilpadde er ganske mettende.
BlirFjong sa for siden:
Jeg blir nok nødt til å teste disse skilpaddene dine snart altså! De ser virkelig fristende ut :) Fryser du de ned da?
Supera sa for siden:
Jeg blir nok nødt til å teste disse skilpaddene dine snart altså! De ser virkelig fristende ut :) Fryser du de ned da?
Har ikke gjort det enda, men det bør gå helt fint.
Brimstone sa for siden:
Rømmegrøt ala Gerd :D
Charl8 sa for siden:
Stekt torsk med brekkbønner og eggesmør....
Det er deilig med ferie, har tid til å lage skikkelige frokoster
Anne sa for siden:
Stekt egg med masse gressløk fra bedet...og en baconskive.
Supera sa for siden:
Bali mac'n'cheese med bacon :snill:
"Ostesmørbrød" = stektegg med salamipølse og ost - yummy
christine76 sa for siden:
Tacosalat med rester etter gårsdagens tacomiddag
Supera sa for siden:
[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=7258&stc=1&thumb=1&d=1281806642[/img]
Hadde noen spiseskjeer Cocosa EV oppi som jeg lot smelte. Mmm, da ble det enda litt mer kokossmak.
SøtesteTrikken sa for siden:
Lavkarbo-brød med meierismør og pepperskinke. Min første lavkarbo-frokost :). Begynner for fullt i morgen, så i dag er det bare prøvesmaking!
Cherry sa for siden:
Egg og bacon (og nei, man trenger ikke spise det hver bidige dag til frokost på lavkarbo)
BlirFjong sa for siden:
Har faktisk spist noe med egg i dag.. (hører til sjeldenhetene)..
Omelett med bacon- og tomatbiter.. Samt ost da.
Drakk masse vann til :)
Knekkebrød; 1 med salami og gräddost og 1 med nøkkelost
mingle sa for siden:
Frokostpannekaker med bringebær og blåbær :p
screwball sa for siden:
1bx tunfisk i olje
3 egg
3 ryvita m/kaviar, majones og jarlsberg
Burde holde det...?
Imp sa for siden:
Stekt omelett, bacon, tomat. Hadde tandoorikrydder i, veldig godt!
BlirFjong sa for siden:
I dag hadde jeg middagsrester igjen, nemlig en skål med Himmelsk Gryte (Gerd sin oppskrift). Veldig godt og metter lenge :) Skulle ønske jeg hadde mer og ha til lunsj!
Carisma sa for siden:
Ingenting... så jeg burde vel få i meg noe snart. Blir nok SKyr med fløte.
Supera sa for siden:
300g bacon og fire egg kl 06:30. Fortsatt mett.
Tunrida sa for siden:
En halv skyr.. Hurra for å være matlei.
Noen om veit hva man kan spise sammen med skyr for å få i seg mer fett?
Maramara sa for siden:
Var på skogstur i går. Så i dag ble det en omelettpannekake (to egg stekt så tynn som mulig) med kantarellstuing (kantareller stekt i smör med masse:pflöte, salt/hvitpepper)
Yammi!!!
BlirFjong sa for siden:
En halv skyr.. Hurra for å være matlei. Noen om veit hva man kan spise sammen med skyr for å få i seg mer fett?
Mange bruker fløte i skyren :) Har ikke prøvd det selv men det er sånn de spiser den i Island.
I dag hadde jeg tre nannah-knekkebrød med ost til frokost, ikke så fryktelig spennende med andre ord.
TrillTrall sa for siden:
3 kokte egg, delt på langs og på tvers med eggedeleren, litt bremykt og litt olje fra fetaostglasset over + pepper og kaviar. Og en stor salat av rolloblader, paprika, agurk og fetaost til. Mmmm.... :)
Nerthus sa for siden:
Tunfisk- og eggesalat med urter og majones og creme fraiche :) Holdt meg mett lenge gitt! (jeg bare ELSKER majones...;))
nellie sa for siden:
En kopp kaffe med fløte i.
christine76 sa for siden:
To kokte egg og to ostekjeks med avocado
kennygirl sa for siden:
Tyrkisk yoghurt med jordbær og soyaflokker :) NAM
Maramara sa for siden:
Egg og bacon. Fortsatt frokost favoritten!
(Selv etter fire måneder på lavkarbo ;) )
Rømmegrøt og spekemat
mallilen sa for siden:
Idag ble det bare kakao av eggemelk med massemasse smør i. Stappmett av det lille der.. :p
Yonah sa for siden:
Omelett stekt i stekeovn med noe grønt til.
TrillTrall sa for siden:
3 kokte egg med smør, pepper og kaviar + en dunge med rød og gul paprika i småbiter. Paprikaen forlangte jentungen å få med seg på skolen så hun fikk i overkant av halvparten i en liten boks. :)
Anne sa for siden:
1 stekt egg og 1 skive bacon og kvart rød paprika-surret i panna sammen med litt vårløk.
Vann, kaffe, omega og ketosepiller....:p
BlirFjong sa for siden:
Lavkarbo-pannekake som jeg fant oppskriften på her på forumet. Kjempegod! Hadde litt sukkerfritt syltetøy på.
Belin sa for siden:
To kokte egg med smør, tomat og løk. :)
screwball sa for siden:
1bx Cottage Cheese med 75g proteinpulver...
Brimstone sa for siden:
Rømmegrøt. Eller ræmjegrøt som poden til venninna mi kaller det. For det er så godt at man ræmjer på mer. Hun har skjønt det i den ringe alder av 6 :D
BlirFjong sa for siden:
Pannekaker igjen gitt, med litt selvrørte blåbær på. Fått helt dilla jeg ser dere ;)
Supera sa for siden:
En halv stor entrecôte, en bit omelett og med masse kryddersmør.
Brimstone sa for siden:
En halv stor entrecôte, en bit omelett og med masse kryddersmør.
OoooooOOOooo Nam!!!!!!
Selv har jeg spist rømmegrøt med diiigert smørøye :D
Mørbradbiffgryte
Maramara sa for siden:
Egg o baconmuffins, med en römmeklikk ved siden av!! Super godt!!
[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?albumid=438&pictureid=2425[/img]
Se oppskriften her!
Bee sa for siden:
Kinakålblad med smør, salami, ost, kokt egg og cherrytomat.
Carisma sa for siden:
Microknekkis med gulost
Zillah sa for siden:
3 ostekjeks m salami og majones, et stort glass eggemelk-latte og 3 gram 90% sjokolade.
TrillTrall sa for siden:
ca. 130 g falukorv, stekt og så dura i microen med et lag jarlsberg på og to stekte egg til + masse "egg&steak"-krydder og sukkerfri ketchup. :sikle: Så nå holder jeg i timesvis. :ja:
Supera sa for siden:
En god porsjon ovnstekt omelett med en klatt hvitløkssmør. Lagde omelett av 20 egg i en ildfast form i forgårs. :snill:
Carisma sa for siden:
Dansk brunsj! Eggerøre, røkelaks, ost, agurk, kald ribbe ( i stedet for bacon)
mamz sa for siden:
Omelett m/ost og bacon :p ....det holder meg mett leeeenge:D
Carisma sa for siden:
Nannahs snitte-brød med philadelfia, varmrøkt krydderlaks og salatblad.
screwball sa for siden:
Mange syyyltynne skiver proteinbrød/lollipopbrød (ble en mellomting sist jeg bakte...hehe) med peanøttsmør på, og 1l vann.
TrillTrall sa for siden:
Kjøttdeigform, rester fra gårsdagens middag tilsatt en god dæsj chilisaus for jeg synes den ble litt smakløs. :) Nammenam.
Carisma sa for siden:
1 kopp te med cocosa
Idarull sa for siden:
Egg og bacon med agurk og paprika!
Tunrida sa for siden:
Kyllinggryte fra i går :D
Carisma sa for siden:
2 skiver riojaskinke
Grovsnus sa for siden:
150 gr bacon og et egg. da holder jeg til middag i 4-5 tida. rikelig med vann i løpet av formiddagen.
Mvh Grovsnus
Tunrida sa for siden:
"kinarull" Kinakål med majones, skinke og ost rullet sammen.
Og litt fenalår med rømme :D
Kanutten sa for siden:
En magnesium og et kokt egg...
Treningsfrik sa for siden:
I dag har jeg "spist" to rå egg vispet sammen med en dæsj fløte.
Idarull sa for siden:
egg og bacon! og en skyr... med masse fløte!
Idarull sa for siden:
Pannekake av proteinpulver med litt syltetøy, 2x fiberrik med greddeost. ble kanskje litt mye...
TrillTrall sa for siden:
Omelett av to egg og en slant med vann (hadde ikke fløte) + krydder, purreløk, skinke og jarlsbergost. Hadde salat av agurk, paprika og fetaost til og litt sukkerfri ketchup på. Er egentlig ikke så veldig glad i omelett, men denne ble grei nok, men inneholdt kanskje litt lite fett for til tross for at den ble ganske stor sp ble jeg sulten igjen etter 3-4 timer.
Anne sa for siden:
To fiberrik m gulost(Norvegia)
Vann, kaffe og omegaene mine
Zillah sa for siden:
Ingenting. Hadde ikkje tid til frukost før eg måtte rekke skolebussen til fjelltur saman m skolebarna. Men nistemat da vi var oppe var jo godt, da.
aberge sa for siden:
Jeg har blitt så hektet på eggsalat! Det er jo så godt på lavkarbobrød! Av 1 egg, 2 ss majones, litt rømme, purreløk om man vil, og litt seltin og pepper. SÅÅÅ nam :D
Bøtt sa for siden:
I dag har jeg hatt oppsie som brødskive med kokt egg, strandaskinke og majones.Deilig lettvint frokost.
BlirFjong sa for siden:
I dag ble det som vanlig lavkarbo-pannekaker med litt sukkerfritt syltetøy og et stort glass vann :)
TrillTrall sa for siden:
3 (små) kokte egg m/bremykt, pepper og kaviar + en salat av masse paprika, agurk og fetaost. Nammenam! :)
Zillah sa for siden:
Roastbiff som eg steikte sjølv i går
Smørfrest asparges.
Eggemjølk-latte.
Skulle sikkert spart aspargesen til middag, men eg fikk så lyst på.
Rin sa for siden:
Cappucino-yoghurt! 100g tyrkisk yoghurt, en halv desiliter fløte, en porsjonspakke stevia med vaniljesmak, masse kanel, to skjeer espresso, og så et godt dryss hakkede mandler. Mmm.
Idarull sa for siden:
cc+soyaflokker+søtning+eplesyltetøy og kanel, nam!
BlirFjong sa for siden:
I dag hadde jeg en liten lavkarbobrødskive med masse meierismør, en stor porsjon eggerøre, røkelaks og noen biter agurk. Skal tilstå at jeg drakk sukkerfri iste til ;)
Tunrida sa for siden:
Prøvde meg på pannekanene til Stor&Liten.. De blei vanvittig gode!! :_punk:
gryggaa sa for siden:
Hhei og velkommen. :)Jeg lager alltid en omelett med cheddar og skinke til frokost. Har en ss rømme og gressløk oppi også. Til avveksling spiser jeg HPs eggerøregryte, som du finner oppskrift på her inne på induksjonskokeboka, laaangt bak. :)
Til lunsj går det ofte i salater, evt stekt kjøttdeig med ost, eller rett og slett "middagsmat".
:)
Vil bare si: FOR EN FLOTT NEDGANG! GRATULERER! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.