Nerthus sa for siden:
De smaker rart om man har noen dager uten... jeg innrømmer også GLATT avhengighet - men har nå tvungen avrusning... sikkert derfor jeg er så j... blid for tida ;)
Nerthus sa for siden:
De smaker rart om man har noen dager uten... jeg innrømmer også GLATT avhengighet - men har nå tvungen avrusning... sikkert derfor jeg er så j... blid for tida ;)
gran canaria 76 sa for siden:
Klarer meg ikke uten linfrøbrød.
2 dl linfrømel(lager det med stavmiksern av hele linfrø)
en stor t-skje bakepulver
oregano etter smak og behag
en god slump salt
2 egg
1 skje olje
blandes med en skje til alt er bløtt og settes 2 min i mikrobølgeovnen,
jeg bruker samme litermål(mikrosikkert) som jeg knuser linfrøene i.
Avkjøles på rist, skjæres i passe tynne skiver, kan oppbevares like lenge som vanlig brød i en plastpose.
Syns det er best med mye ting oppå, f.eks, mayones, skinke, ost og agurk.
Jummi, skikkelig brødfrokost, eller matpakke, perfekt og ta med og metter lenge.....
Brimstone sa for siden:
Jordbær med fløøøøte på. Det er så goooodt å få :D
Idarull sa for siden:
MHM sin pannekake med rømme inni istedenfor CC. mmmmmmm
også har jeg en kopp kakao her som skal drikkes!
Rin sa for siden:
Cottage cheese med fløte, kanel og litt stevia. :)
IceBabe sa for siden:
Youghurt naturell med en dæsj bær, linfrø og solsikkekjerner. :p
ftdmia sa for siden:
Jeg er student og særdeles lite oppfinnsom (ikke har jeg mye mat i skapet heller) så da ble det to speilegg til frokost i dag.
Kiro sa for siden:
I dag hadde jeg fire kyllingklubber med litt paprika og isberg til. Nam. =)
Nerthus sa for siden:
To lavkarbo-skiver fra spisdegslank (liker dette brødet best når jeg har bakt det selv - synes det blir for bløtt når jeg får det levert frossent... ).
En boks makrell i tomat (av 4-pk), og masse deilig majones på ;) Holder meg mett i timesvis!
Supera sa for siden:
Jeg satt her på nattevakt. Det var travelt og jeg klarte ikke å vente til det ble rolig og spiste en 227g boks med kalkunskinke og sånn ca 40g hvitløkssmør. MED FINGRENE! :geip: Jeg hadde fortsatt posen med råvarene jeg skulle lage mat av ved siden av meg. Til middag blir det omelett, men uten skinke... :o
Idarull sa for siden:
En svæær smoothie!
LIBBA sa for siden:
I dag ble det 2 kokte egg,
noen skiver røkt laks,
3 skiver gul ost samt litt brie:)
Idarull sa for siden:
først ingenting, deretter knekkebrød med blåskimmelost på tube og en stor kopp lovlig kakao
arkine sa for siden:
3 skiver kavliost smelta i ovn ,,med kokt egg majones og salami
IceBabe sa for siden:
Pannekake med rips. Mmmm.... :)
Mammamiia sa for siden:
En stor kopp kaffe med en god slump fløte i.... Etterpå - tre egg med smør. (er mett!!)
SiljeMerete sa for siden:
Egg og Bacon ;)
crystall sa for siden:
Egg og bacon med majones og sukekrfri ketchup ;)
Cherry sa for siden:
havregrøt med en klatt sukkerfri blåbærsyltetøy
Zillah sa for siden:
Eggemjølkskakao med kardemomme.
En bit Babybel-ost.
Ravna sa for siden:
Tyrkisk yoghurt, med halvfrossen rørte jordbær, litt valnøtter og 2 ss havregryn :)
annex sa for siden:
Stekt torskerogn, blomkålmos med en god smørklatt, litt sitron og remulade
Kaffe med cocosa
lillemeg88 sa for siden:
jeg har spist cottage cheese med nøtter og frø på toppen (som jeg har hakket og ristet i ovnen)! NAM :D
Taran sa for siden:
I dag ble det en Smootie og to knekkebrød med smør og Ardennerpate med agurk og to kopper grønn te. :)
ada-emilie sa for siden:
Salat med ost og champignong.
echs sa for siden:
1 dl yoghurt naturell og 1 dl kesam 1% med bær, linfrø og solsikkekjerner oppi + 2 ts olivenolje og 2 ts splenda.
Supera sa for siden:
Jeg har latt en svinesteik langsteke i leirgryte siden i går kveld. Nå blir det deilig, deilig frokost! Orker ikke noe særlig tilbehør, kommer bare til å lage en saus av fettet, CF og krydder.
crystall sa for siden:
Pannekake med rørte bringebær og rømme :D
annex sa for siden:
Kokt egg, 1/2 boks stabburlaks, kaffe med cocosa og ketolysepillen
BlirFjong sa for siden:
Hadde lite pannekakerøre igjen så i dag ble det kun en halv liten pannekake med litt sukkerfritt syltetøy og en lavkarbobrødskive med smør og salami :)
Jadasåneidaså sa for siden:
1/2 skyr bringebær med litt fløte og et dryss av valnøtter(4-5 stk)
1/2 L vann
:)
Anarko sa for siden:
I går hadde jeg eggerøre uten melk, fløte eller vann i, barer rører de rundt i panna så plommene knuser. Lagde dette av 4 små egg. Hadde pittelitt isbergsalat og litt mer agurk til. Noen striper sukkerfri ketchup og en solid klatt smør :) Tenker det samme når jeg står opp i dag, men kanskje tilføre bacon siden jeg er tom for agurk etter middagen.
Zillah sa for siden:
Middagsrestar frå i går: Nakkekotelett m/ fløte&ostegratinert broccoli. Vatn.
Licota sa for siden:
Kyllinglår og blomkålmos. rap
Anarko sa for siden:
4 stekte egg, litt over en halv pakke bacon, litt agurk og litt to små salatblad. Smør og ketchup :)
cameri86 sa for siden:
Bringebær-pannekaker... nam nam:)
Anarko sa for siden:
Kotelett fra i går med ketchup og jarlsberg på inn i mikroen. Isbergsalat og agurk med chili explosion, olivenolje og litt majones. OMnomnom
skalaren sa for siden:
Idag spiste jeg:
1 Orginal Rug Sprø med 20g Stabburets leverpostej med 5g Ekte Majones sammen med 0,5L Kaldt vann.
Igår spiste jeg:
1 Orginal Rug Sprø med 55g Stabburets Makrell i tomat med 5g Ekte Majones med 0,5L Kaldt vann.
Blir mettest av frokosten igår.
lillemeg88 sa for siden:
i dag ble det igjen cottage cheese med nøtter over :) men i morgen skal jeg kose meg med omelett med kyllingkjøttdeig oppi, ost over, og bacon ved siden av :)
gotta love the weekend :)
Zillah sa for siden:
Bacon og overstekte egg (:(), vatn.
Enkelt, greit og godt (iallfall når dei har mjuk plomme), går aldri lei.
Gerd sa for siden:
Taran sa for siden:
I dag ble det en halv pakke bacon, 1 egg og 2 skiver proteinbrød med masse smør og sukkerfritt bringebærsyltetøy ;o)
Carisma sa for siden:
Verdens beste smoothie, med biola naturell, bringebær, blåbær, litt lime og en skyr skogsbær for å øke protieninnholdet.
crystall sa for siden:
Ost&Bacon salat med majones :hungry:
Blir aldri lei, det er så fantastisk godt!
LIBBA sa for siden:
Frokostpannekake med krem og sukkerfritt syltetøy.:)
Kaffe og litt Pepsi Max:o.....har prøvd, men jeg klarer ikke kutte helt ut
Pepsi Max. Prøver å unngå at det blir daglig:rolleyes:
Carisma sa for siden:
Blåbærsmoothie
Anarko sa for siden:
Fredag så hadde jeg omelettwraps med skinke, ost, salat, agurk og litt dressing. Lørdag var det også omelettwraps. Søndag; taco!
LIBBA sa for siden:
En skive av "Karins aller beste brød" med ost og røkt bogskinke.:)
Smakte kjempegodt:cool:........det brødet er bare supert;)
Anarko sa for siden:
I dag hadde jeg 3 stekte egg med ost og skinke. Salat, agurk og soltørket tomat. Pittelitt ketchup og olivenolje :)
Idarull sa for siden:
Egg og bacon. Lenge siden sist! Har blitt mest smoothie, knekkebrød og pannekaker.
Gerd sa for siden:
Cherry sa for siden:
Laks, smørdampa blomkål og fløtekokt rosenkål. Jeg ELSKER rosenkål:D
TrillTrall sa for siden:
I dag ble det klassikeren 2 kokte egg med smør, pepper og kaviar. :lol: Holder meg mett hele formiddagen og vel så det faktisk. Masse vann til selvfølgelig.
Zillah sa for siden:
Ein litt for stor avocado, vatn.
Om litt skal eg vel finne meg ein frukost nr 2, med mindre eg ventar lenge nok til å kalle det formiddagsmat.
moghiden sa for siden:
Cottage cheese med fløte og kanel =) Er veldig glad i cottage cheese fra før så det var epic. =) Å så noen strimler bacon og ett par glass vann. Vitaminer og tran også. =)
Idarull sa for siden:
En kopp lovlig kakao og en peanøttkjeks (lovlig selvsagt).
marjusen sa for siden:
Hjemmelaget kjøttpudding med litt grønnsaker til
lillemeg88 sa for siden:
Pizza :) laget av egg, skyr, litt mandelmel, litt hi-maize, og litt fiberhusk :) topper med kyllingkjøttdeig og ost, naaaaam <3
TrillTrall sa for siden:
Jeg er fryktelig fantasiløs når det kommer til frokost - hele denne uka har jeg spist 2 kokte egg med en god smørklatt, rikelig med grovkvernet pepper og kaviar. :) Men det er lettvint, godt og det holder meg mett en god stund i tillegg til at det er sunt. Så da så. :ja:
ninasov sa for siden:
rester fra i går; ostelasagne. :)
Anarko sa for siden:
Resten av ribben fra i går. Tok litt cottage cheese senere :)
Lissi80 sa for siden:
I dag var frokosten egg og bacon i muffinsform :) Har en silikon form fra tupperware med syv former i. Surrer en baconskive rundt kanten og klæsjer oppi ett egg (idag ble det tre stk "eggemuffins på meg). Steker i stekeovn på varmluft, 200 grader ca 20 min.. Man ser når eggene har stivnet på toppen, da er de ferdig :) Ved siden av hadde jeg to skiver stekt bacon og ovnstekt tomat med litt ost på.. Enkelt, lettvint og veeeeldig godt :D
Idarull sa for siden:
Vennlige knekkebrød med greddeost og en kopp lavkarbo kakao med fløte og kokosolje.
Gerd sa for siden:
Egg og bacon :D
Charlott sa for siden:
Taffelostknekkis med majones, Trønderfårpølse og Brie :D
LineJM sa for siden:
Middagsrester fra i går.
Anarko sa for siden:
Lagde i går en kyllingwok med creme fraiche i, og peppersaus attåt. Hadde restene til frokost i dag :)
nellie sa for siden:
Pølse og spinatfrittata:sikle:
Carisma sa for siden:
Skyr bringebær.
Zillah sa for siden:
Avocado med chili-rømme-dip.
Supera sa for siden:
En salat av kalkunskinke, ruccola, rapidsalat, avocado, agurk, rød paprika, purre og sukkererter. Hadde hjemmelaget dressing til laget av CF, macadamiaolje, valnøttolje, sesamfrøolje, karri, salt og pepper. Mmm!
LIBBA sa for siden:
Toast av Karins beste brød, norvegia og bogskinke. :)
Rin sa for siden:
Skinkeruller med smør, pepper, persille og egg :)
Charlott sa for siden:
Eggsandwich med ost og bacon i midten :D
Kiro sa for siden:
Jeg har nå nylig funnet ut at jeg liker bacon. Så i dag hadde jeg 100g baconterninger og ett speilegg med litt salat på siden. Var himmelsk. :)
Gerd sa for siden:
Tallerken med: røkelaks, eggerøre, brie, paprika og osteknekkis med smør. Nam :sikle:
BlirFjong sa for siden:
En halv lavkarbopannekake med litt sukkerfritt syltetøy og en halv pakke sprøstekt bacon. Nam nam :)
Anarko sa for siden:
Eggerøre av 3 egg, skinke, ost, salat, agurk, olivenolje, sukkerfri ketchup, og litt skinkeost :D
picasso sa for siden:
Rester av stirfry middagen fra i går
Eggerøre av ett egg med rød løk og rød paprika
Var godt.
Mett hele dagen med denne kombinasjonen:)
Idarull sa for siden:
ett glass vann og en hals skyr. fyllesjuk!
Seba-stina sa for siden:
2 skiver lavkarbobrød med majones, kalkunfilet, rapidsalat og agurk :nam:
LineJM sa for siden:
En nakkekotelett med sukkererter surret kjapt i smør med litt løk og hvitløk og en liten sving med balsamico over på tallerkenen. Tomatskiver med salt og pepper og oregano ved siden av.
picasso sa for siden:
Ble ikke frokost. Våknet sent og dro inn til byen for å handle.
Frokost/Lunsj ble satay kylling, pepperbiff, sitronblad kylling og grønnsaker! Nam,
Gerd sa for siden:
Osteskiver og trønderfår. :)
Charlott sa for siden:
1/2 boks cottage cheese med 1 ts syltetøy, god skvulp fløte, litt Kellogs K (digg med noe som knaser!) og valnøtter :D
tullemor74 sa for siden:
2 stekte egg med bacon, ei halv pølse, noen agurkskiver og tomatbåter.
Fun light saft til drikke :)
TrillTrall sa for siden:
Etter å ha funnet ut at jeg spiste mer (og trente mindre) da jeg var et par kg lettere har jeg i dag økt frokosten fra 2 til 3 egg med smør, pepper og kaviar. :D
hkam sa for siden:
sen frokost i dag, orket ikke skolen.. :/
4 egg, håndfull norwegia og en håndfull mozerella, 2 ss dijon sennep og en halv boks creme freche. :) Sennep er lov?
så mikset jeg alt sammen og steker det :)
marjusen sa for siden:
sukkerfri (grønn kork) og dijon sennep er lov
Supera sa for siden:
Omelette au fromage
annex sa for siden:
Først en skive lavkarbobrød med mye smør, Philadelphia og fårepølse.
Siden en laksebit (ca 140 g) som egentlig skulle vært middagen i går, med en smørklatt og litt sitron på, og en god klatt rømme til. Ketolysepille og en stoor kopp te.
frk_johansen sa for siden:
Det ble lchf-bloggen.blogspot.com/2010/07/burgere.html (bare brødet) med meierismør, kalkunskinke, cherrytomat, ost og majones på meg i dag, det var knallgodt! Savner ostebriks, så dette var ikke langt unna :D
Gerd sa for siden:
Som i går: Osteskiver og trøndefår :D
marjusen sa for siden:
I dag blir det Gerds frokostboller og en bringebærsmoothie:D
Millsi sa for siden:
[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=7924&stc=1&d=1295946629[/img]
Eggemelklatte! nyyydelig!
Supera sa for siden:
Omelett, og så hadde jeg lyst til å ha kryddersmør på, men hadde ikke og gadd ikke å lage. Lagde heller en dressing av seterrømme, karri, salt, pepper, kaldpresset macademiaolje og kaldpresset avocadoolje. Mmm!
tullemor74 sa for siden:
Lavkarbobrød med kokt egg.
Anarko sa for siden:
Eggerøre, røykelaks, majones, isbergsalat, agurk og olivenolje.
Penguin sa for siden:
To fiberrik med avocado og spekeskinke :)
Ildern sa for siden:
Ei skive Ingers rugbrødinspirert brød med kokt egg, et glass grønnsaksjuice og et glass greens.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.