< Tilbake til oversikten

Hva har du spist til frokost i dag?

Taran sa for siden:

Egg og bacon i dag. :)

LIBBA sa for siden:

To kokte egg og Karinbrød. :):)

Señora sa for siden:

To kokte egg med kviteseidsmør og ett nannahknekkebrød med smør, kavli smøreost med smak av basilikum og soltørkede tomater.

Lissi80 sa for siden:

3 stk scones med ost og nøtter med smør og gulost :) Og dobbel espresso med varmet fløte :)

Livsglede sa for siden:

Kaffemocca laget av:
25 gr meierismør
2 ts pulverkaffe
1 ts kakao
1 ts splenda
1 eggeplomme
2 dl vann

Smelt smør, kok opp vann, mos sammen smør og vann et par sek. ,med stavmikser, ha så i eggeplomme og mos et par sek.med stavmikser, ha så i kaffe og kakao + splena eller sukrin. Nyt. metter lenge og smaker himmelsk. Kan også lages med bare kaffe leller bare kakao.

Lissi80 sa for siden:

Frokost ble utsatt til lunsj -var ikke sulten før :) Spiste fiskegrateng fra minlavkarbomat.blogspot.com. Hadde salat med rømme til. fantastisk godt og den firkegratengen var virkelig nydelig :)

maia41 sa for siden:

:eek:
trudde en skulle unngå lettprodukta når e på lavkarbo?

Kitsu sa for siden:

Stangselleri og krydder-smøreost. XD

maia41 sa for siden:

3 egg, kokt i 7 minutter. Delt i 2 på langs og en dott kvitseidsmør som smelte i plommen. :hungry:
5 cherrytomata, ca 5 cm agurg og 4 skiver rød paprika. Og masse vann å drikke til.

Anarko sa for siden:

Ostewraps med mørpølse, avokado, salat, majones, grønn paprika og ketchup.

lillemeg88 sa for siden:

proteinkakao med krem, og osteknekkis (som jeg har lagt min eeeeelsk på!!)

lillemeg88 sa for siden:

ja, den hørtes veeldig mager ut den frokosten der..

Zillah sa for siden:

Ei lita frukostpannekake, ca 1/4 oppskrift. Litt salami og norvegiaost.

Lissi80 sa for siden:

Ikke sulten idag, så nøyde meg med denne -og den var virkelig en god erstatning for vanlig mocca :) Kjempegod!! Er så glad for at jeg har funnet så gode erstatninger for kaffe latte'r jeg, med eggemelk er det jo ingen sak ;)

EirinBK sa for siden:

Hadde med meg hjemmelaget tomatsuppe på termos og kokt egg!
Frokost inntas på jobben :)

langaard sa for siden:

Baconomelett m/litt purreløk, ost oppå 2min under grillen :D

Mellon sa for siden:

Hadde denne med en god ts cocosa- nam. Mettet godt så jeg tror jammen det blir frokost i morgen og, litt matlei, så da spiser jeg, eller drikker, kaffe/ te med cocosa

Tittit sa for siden:

to løvstek oppå hverandre med jarlsberg ost mellom + coleslaw (fått helt dilla) :)

Anarko sa for siden:

Ostewraps med salat og tynnribbe. Litt majones

annex sa for siden:

Bringebærsmoothie er blitt den vanlige frokosten her

Med ca 1/3 boks CC, 50-100 g bringebær, par spiseskjeer kaldpresset rapsolje, et par egg og litt vann i før alt jevnes sammen med stavmikser. Tilsetter evt en liten skvett fløte for smaken.

Anarko sa for siden:

Mørpølse stekt på panna, tar på 2 egg og rører rundt litt, tar på ost og lar smelte. Serverte med salat :)

Ildern sa for siden:

Reke- og krepsehalesalat :)

Kitsu sa for siden:

"Yoghurt" av kokosmelk, eple/pære syltetøy uten tilsatt sukker og kanel. Raskt i farten. Hiver noe frømusli og soyaflak oppi får å få den til å mette mer.

tullemor74 sa for siden:

Ett Nannahs hærlige knekkebrød med salami,majones,agurk og tomat..mmmmm :D

Anarko sa for siden:

Mørpølse stekt med egg på panna. Inni ostewraps med litt salat og ketchup.

Lissi80 sa for siden:

Ååå, løper på kjøkkenet og lager istand :) Er som deg litt matlei, eller egentlig ikke matlei -heller lite sulten om morningen. Men nå blei jeg faktisk litt sulten så lager denne og så spiser jeg mine to kokte egg som ligger igjen fra igår :)

Glad jeg kjøpte chai te igår nå altså :D

Kitsu sa for siden:

En halv plate 85% sjokolade. gjemmer seg

Carisma sa for siden:

Smoothie med skogsbærskyr, skogsbær, litt biola naturell og lime.

Anarko sa for siden:

Eggerøre med mør, og ostesaus som var til overs når jeg lagde lasagne i går.

Supera sa for siden:

Les kostholdsfilosofien hennes. ;) Lavkarbo er en samlebetegnelse på mange retninger. Ikke alle spiser mye fett.

LineJM sa for siden:

Hadde egentlig tenkt å ha egg og bacon men etter at jeg hadde hatt baconstrimlene i panna og kikket i kjøleskapet etter egg så fant jeg bunten med fersk timian og ombestemte meg.:rolleyes: Så jeg hadde en kvart rødløk i sammen med baconet når det var buna litt, deretter litt hvitløk og timian selvfølgelig, skar opp passe del av en grønn squash og hadde oppi en liten dash matfløte og kokte det hele sammen noen minutter. Nam.

Supera sa for siden:

Moren min lager noe ovnstekte greier. Grønnsaker i en ildfast form, bacon i biter over sammen med smørklatter og krydder. Mot slutten av steketiden slenger man i masse CF.

prøvermegfram sa for siden:

Jeg og 2 åringen spiste eggerøre idag av

3 egg
2 kalkunpølser
ca 1/2 dl raspet greddost
en god "dæsj" med baconost på tube
Alt stekt i meierismør :)

Fruktis sa for siden:

Den egg, bacon, stekt sopp, tomat høres jo deilig ut.. :) Men hvor mye skal jeg lage pr porsjon? :o

Anarko sa for siden:

I dag kokte jeg 3 egg. Hakket de så opp med picnic skinke, pittelitt sylteagurk. Hadde på en dæsj olivenolje, en del majones, og mye pepper. Blandet inn litt agurk og salat også. En herlig variasjon. Skal helt klart lage flere ganger :)

Supera sa for siden:

Eggemelkskakao hvor jeg hadde byttet ut 2/5 av smøret med Cocosa. Mmm, herlig kokoskakao! :snill:

Charlott sa for siden:

Du skal lage nok til at du blir behagelig mett - og helst holder deg mett noen timer ;)

Egwene sa for siden:

Strimlet svinekjøtt, stekt i masse smør og etterhvert en dæsj med fløte.
Og som tilbehør litt kantareller stekt opp/kokt i fløte:)

Rin sa for siden:

Krydret eggesmør og kalkunpålegg. :)

lillemeg88 sa for siden:

grøt, laget av fløte, vann, johannesbrødkjernemel og cocosa! lagde for første gang, og det skal definitivt gjøres igjen, det var heelt nydelig :D

Anarko sa for siden:

Tror jeg slår til med eggesalat i dag også :)

Supera sa for siden:

Eggemelkskakao med en kanelstang

Anarko sa for siden:

Resten av middagen fra i går (blomkålris, kylling og choronsaus) og 2 egg med majones.

Supera sa for siden:

I dag også. :snill: Det smaker jo helt herlig og metter kjempegodt.

Kitsu sa for siden:

Pastrami og goudaruller. Stinket ut bussen med dem, så damen ved siden av holdt seg for nesen. gliser

Lissi80 sa for siden:

Bringebærsmoothie :)

Anarko sa for siden:

Har ikke kommet så langt enda, men har 3 kokte egg i kjøleskapet, så tar de med majones og litt salat.

Kitsu sa for siden:

"Musli" og kokosmelk. XD

Vean00 sa for siden:

Forsov meg, så hadde ikke tid til frokost, så ble en tab x-tra da jeg kom på skolen .. :rolleyes:

Anarko sa for siden:

Rester fra gårsdagens middag. Kylling med philadelphia inni og bacon surra rundt, choronsaus og salat.

TrineG sa for siden:

høres godt ut ! oppskrift ?

lillemeg88 sa for siden:

jaa, oppskrift?? hørtes GODT ut!! :)

Anarko sa for siden:

Nok en gang rester. Kotelett med tomatsaus. Litt ruccula og soltørket tomat.

Kiro sa for siden:

Bacon med rømme og agurk. :)

Kitsu sa for siden:

Tomatsuppe med tabasco og kokte egg. En kopp kaffe.

Seba-stina sa for siden:

Egg, bacon, litt ost, sukkererter, agurk, paprika og tomat.

Kitsu sa for siden:

Friske bringebær med kokosmelk og bittelitt splenda.

Kiro sa for siden:

kyllinglår med agurk og isberg. :)

Anarko sa for siden:

Hadde enda en kotelett igjen etter fredagen, så ble kotelett med litt agurk og soltørka tomat. Og en dæsj creme fraiche dressing iblanda majones, ketchup, salt, pepper og estragon.

Mara Laite sa for siden:

Heia! :)

I dag er min store L-dag: Jeg begynner med lavkarbo og er veldig spent! Og her er min første innlegg :D

Frokost i dag var enkel og grei: 2 hardkokte egg med 50 g røkt ørret.

Señora sa for siden:

Ost- og skinkeruller med majones. Glemte frokosten hjemme i dag og møvlet fra kantina.

lillemeg88 sa for siden:

pisket krem med bringebær, kokosmasse, mandler og et lite dryss av confecta cacao :) litt ekte luksus i hverdagen :)

Anarko sa for siden:

2 egg med skinke og ost, og litt cherrytomater som omelett. Litt salat attåt.

Babycherry sa for siden:

Et kokt egg med litt urtesalt på, to skiver ost og litt agurk. Vann.

Husmor27 sa for siden:

En skive med masse frø & baconost på..:eek:

lillemeg88 sa for siden:

cottage cheese med mandler, kokosmasse, solsikkefrø, sesamfrø og sukrin :)

Anarko sa for siden:

Ostewraps med skinke og salat.

Lisa-pyon sa for siden:

spinatsalat(spinatblader, løk, agurk, tomat, sopp + olje/basilikum dressing)
med tunfisk og et stekt egg over.

Ildern sa for siden:

1 skive Ingers rugbrød ala Ildern med ost og paprika og et glass eggemelk.

Supera sa for siden:

Eggemelkskakao med kanelstang

50g smør (eller en blanding av cocosa og smør. F.eks. 20g cocosa og 30g smør ble godt)
1 egg eller 2 eggeplommer
2 dl vann (jeg liker tykkere, så jeg tar bare i 1 dl vann)
1-2 ts bakekakao
søtning etter ønske (jeg pleier å ta 2 ss sukrin og en knivsodd stevia)
En skvett fløte hvis du vil
Kanelstang

Smelt smør. Kok samtidig opp vann i en vannkoker. Mens du venter, så tar du egg, kakao, søtning og evt fløte i en passende beholder som har plass til eggemelkskakakoen. Når vann og smør er klart, kjør eggeblandingen noen sekunder med stavmikser og hell i vann og smør etterpå mens stavmikseren fortsatt kjører.

Hell eggemelkskakaoen i en kopp og bruk en kanelstang til å røre litt med. La gjerne kanelstangen ligge litt eggemelkskakaoen og rør av og til. Hvis du lager større porsjon, så kan du jo putte kanelstenger i muggen/termosen/whatever.

Supera sa for siden:

Frokosten min i dag ble noen slurker kremfløte... Jeg forsov meg veldig (våknet 15 min etter at jeg skulle vært på jobb) og måtte bare få ned noe med masse fett fort. Så jeg drakk vel sånn 1,5 - 2 dl fløte. Mettet godt i alle fall. :snill:

Anarko sa for siden:

Har ikke spist frokost enda, til tross for å ha vært våken siden 6. Sitter på båt, og tenker på all slags mat jeg har lyst på. Hirr hirr. Men blir nok et par kokte egg :)

Lisa-pyon sa for siden:

Spinatsuppe(frossen spinat, løk, hvitløk, sopp, kokosmelk, olivenolje, vann, 1 nuljongterning) + eggebåter

Husmor27 sa for siden:

Eggerøre & røkelaks ble det på meg i dag.

Anarko sa for siden:

2 egg i en eggesalat bestående av: litt grønn paprika, litt isbergsalat, litt ruccula, salami, majones, litt cf, salt og pepper. Meget oppegående frokost!

Lisa-pyon sa for siden:

1 avocado
1 pakke salami
grønn te

TrineG sa for siden:

Takk :D

Babycherry sa for siden:

To skiver lavkarbobrød med majones og kokt egg.

Anarko sa for siden:

Eggesalat med salami.

LineJM sa for siden:

Ingenting, var ikke sulten i det hele tatt i dag før klokka nærmet seg halv tolv.:confused:

lillemeg88 sa for siden:

vil du dele oppskriften? :D

LIBBA sa for siden:

Eggerøre med røykelaks og ost :)

Babycherry sa for siden:

Pannekaker med meierismør og blåbærsyltetøy!

Lisa-pyon sa for siden:

100g kjøttdeig. Er så fattig for tiden at jeg bare har råa til å spise 3-400g kjøttdeig dagen fram til neste stipend :/

Ashley sa for siden:

2 hjemmelagde lavkarbo scones. 1 med baconost og en med kanel og kirsebærkremost

Tunrida sa for siden:

Oppskrift? ;)

Huldr sa for siden:

Enids oatmeal frittata! Altså havrelapper, med blåbær på. Anbefales alle Lindbergere og lignende. M-m-m! :sikle:

babydoll sa for siden:

To pølser (lavkarbo) med masse majones på og to babybel. og kaffe. ikke glem kaffe.

Tittit sa for siden:

har spist 1 1/5 mellomstor sommer kotelett.

Anarko sa for siden:

Sommerkotelett hadde vært godt nå...

Jeg laget en omelett til meg og min kjære bestående av pølse, ost, løk og sopp. Serverte med salat og litt ketchup.

Tittit sa for siden:

om sommeren når vi griller er det bare sommerkotelett og grillskiver som gjelder hehe

annex sa for siden:

Avocadosmoothie:
I dag lagd av 1/2 avocado, 15 g løk, 1 god ts creme fraiche, 1 egg, 15 g proteinpulver, salt, pepper og sitronsaft og tynnet ut med ca 3 dl vann til passe drikkekonsistens (tar vannet bare på øyemål)
(bruker ellers ofte CC i, men var tom for det i dag)

og noen kopper kaffe med cocosa i

Ha en fin dag alle sammen! - :) -

Babycherry sa for siden:

Lagde to kokte egg og tre baconskiver og litt tomat og agurt, men klarte ikke å spise opp alt. Blir så sinnsykt fort mett for tia og d tar laaaaang tid før jeg blir sulten av meg selv! :confused:

Huldr sa for siden:

Oi, løk i smoothie! Hvordan blir det? Spennende :)

Anarko sa for siden:

I dag er dagen-derpå og da kommer man på mye rart som er godt. Delte denne med min kjære:
Stekte 2 bønes biffpølser i småbiter sammen med 1 gul løk. Hadde på tomatpure. Kokte opp fløte med ost i og blandet i ca 1/3-1/4 kinakål. Blandet sammen og serverte. Veldig godt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.