annex sa for siden:
Kokt egg og Nannahs knekkebrød, kaffe med cocosa i - må huske å kjøpe salami...
annex sa for siden:
Kokt egg og Nannahs knekkebrød, kaffe med cocosa i - må huske å kjøpe salami...
evakrokvik sa for siden:
Skal begynne i morgen på lavkarbo dietten.
Hadde tenkt å ha to skiver med grove polarlapper med kokt skinke og ost på!:rolleyes: Håper at dere som leser dette kan veilede meg hvis jeg gjør noe feil. Har tenkt og skrive her vær dag en stund. :) Til lunsj har jeg tenkt og ha salat med kylling:rolleyes: Og til kvelds tar jeg to polarlapper med makrell i tomat.;)
SmykkeTherese sa for siden:
Hei, helt ny her, takk for mange fine tips, håper at min yndlingsfrokost kan passe for noen og gi litt variasjon:
1/2 pakke bacon, som når den er nesten ferdigstekt blir tillsatt en stor neve med blandete nøtter, f. eks valnøtt, solsikkefrø og hasselnøtter, noen få rosiner og en liten dasj honning sammen med litt balsamico eller vanlig salateddik. Hell dette over en avocado i skiver.
Variasjoner:
Litt brønnkarse under avocadoen,
lunken Chevreaux på toppen.
mamz sa for siden:
En løvtynn skive brød med et tykt lag meierismør, egg, roastbeef, majones og en grønnssalat på toppen....................+ litt pisket kremfløte med 1 jordbær på toppen :p
Sjanten sa for siden:
Norvegiaskiver skjært med kniv med majones på.
engasjert sa for siden:
Pannekake med usukret bringebærsyltetøy og en dæsj med krem... :D nammm!!
LineJM sa for siden:
lapper med smør,sennep,jarlsberg og agurk. Noen sukkererter ved siden av.
Haremamma sa for siden:
Hadde dårlig tid i dag, så frokosten ble:
Tre "pølser" av paprika i skinke og osteskiver.
Hver pølse besto av:
Norvegiaskiver - tre stk lappet over hverandre.
En skive med krydret familieskinke/skinke
En lang bit paprika.
Jeg rullet paprikabiten inn i skinken og osteskivene
Og vips - ent rask og godt og medbringbart lavkarbomåltid :)
LineJM sa for siden:
Forsov meg :( frokosten ble nøtter og noen cherrytomater.
Sjanten sa for siden:
I dag tror jeg det er første gang jeg ikke hadde lyst på skikkelig varmmat til frokost. Rørte sammen:
15 g cocosa (extra virgin)
75 g cottage cheese
35 g creme fraiche
15 g mandelflak
kanel
Det smakte kokos, crunchy og fortreffelig! Fettprosent på godt over 80:-)
lady jaja sa for siden:
Egg +bacon, enkelt og godt!
Veggpryd sa for siden:
Nannahs knekkebrød med smør, ost og danskesalami. Kaffe med fløte. :)
Bøtt sa for siden:
Egg og bacon her også...lenge siden jeg har hatt det til frokost faktisk ,har helst gått i hjemmelagede knekkebrød.
Zillah sa for siden:
Ei kokt sild (som dessverre var altfor salt) og ein lavkarbo-latte.
Litt uortodoks kombinasjon...
Supera sa for siden:
Hadde litt dårlig tid før jobb, så det ble en skål med tyrkisk yoghurt, fun light eple/pære og masse kanel. Egentlig har det i overkant mye kh for meg, men jeg unner meg det i blant.
Idarull sa for siden:
cc med fløte og sukkerfritt syltetøy. og litt flytende natreen da.. må bare ha det.
Rin sa for siden:
Omelett: 2 egg, en solid dæsj fløte, tomatpuré, chili, spisskummin, parmesan, 1 oppkuttet kjøttkake, masse meierismør. :sikle:
Bøtt sa for siden:
Hjemmelagede knekkebrød med strandaskinke og majones ,agurk..
blåbær sa for siden:
Tre fiberrik med philadelphia og nyplukket, nystekt traktkantarell :)
mamz sa for siden:
Har akkurat spist eggerøre og bacon.......som vanlig:p
Kiro sa for siden:
I dag ble det en helt enkel omelett laget av et egg med ost og en slice med skinke. Samt litt rød paprika, og rapidsalat på siden. :)
LineJM sa for siden:
Eggerøre og bacon.
Sjanten sa for siden:
Varmet rester av tacokjøttdeig (hjemmelaget krydder) med en god skje usaltet smør, spiste sammen med ost og rømme.
LIBBA sa for siden:
Nannahs knekkebrød med smør og mye ost (norvegia).
Dobbel expresso til:)
Carisma sa for siden:
Kyllingbryst, kinakål og hamburgerdressing
Zillah sa for siden:
Kanskje litt tidleg for frukost, men...
Eg åt middagsrestar frå i går, dvs nokre bitar gratinert svinekotelett fylt m blåmuggost. Erter, broccoli og aspargesbønner. Litt smør på toppen, og så vatn å drikke til.
frode73 sa for siden:
2 fiberrik knekkebrød (fordi jeg synes det er godt) med masse meierismør og 2 egg. Drakk ett stort glass vann. 1 stor kopp kaffe med en god dose kremfløte. Nå er jeg mett og det holder kjempefint til lunsj.
Carisma sa for siden:
Kjøttdeig-omelett
Nita75 sa for siden:
Er skikkelig ny her, og like skikkelig ny på dette med lavkarbokur. Jeg vil gjerne bruke det som en booster til å gå ned i vekt. Kan noen engler her inne dele med seg f.eks. en ukesmeny på lavkarbo? Jeg aner nemlig ikke hva jeg går til... :o
Anne sa for siden:
To fiberrik med mye Jarlsbergost:)
Zillah sa for siden:
:spisesnakMens eg gjorde i stand matboksar til ungane, snaska eg i meg to osteskiver med smør, ein munnfull kylling frå i går, ei halv valnøtt, ei teskjei heimelaga yoghurt og to bitar raud paprika. Trur det blir med det i dag, er eigentleg langt frå svolten.
Bøtt sa for siden:
2 knekkis lagd i mikroen med edamer ost og agurk.Kaffe med fløte ved siden av:)enkelt og greit.
Petin sa for siden:
Ostekjeks av kavli skivet ost, tar bare en liten stund i mikroen så blir de spø deilige ostekjeks som passer til det meste av pålegg :D
frode73 sa for siden:
3 fiberrik
1 - Mye smør, makrell i tomat, mye majones
2 - Mye smør, røkt ørret, 2 skiver
3 - Mye smør, skjærgårdsalat, kjøpt i sverige
Vann til drikke
Kaffe med en god del kremfløte når jeg kom på jobb :-)
Klistine sa for siden:
2 pannekaker laget kun av fløte og egg.
Hadde en med fårepølse i midten, og en med natreen :) nammmm
lady jaja sa for siden:
Laga gerd si ostekake i går, så det blei eit stykke av den :o og 0 karbo pølse
Supera sa for siden:
Jeg hadde rester av taco som jeg lagde i går. :snill:
Iset sa for siden:
2 sånne Kavli pepperoni-osteskiver i mikroen (osteknekkis?) med smør og blåmuggost.
ekenna sa for siden:
To tynne skiver med nystekt lavkarbo brød, med masse smør, et halvt hardkokt egg på hver og masse majones. Namme! (kan jo ikke bli lei av egg og bacon:p)
TrillTrall sa for siden:
ca. 100 g falukorv, stekt + 2 stekte egg, kyllingkrydder og sukkerfri ketchup på. :sikle:
Supera sa for siden:
Fire kokte egg med masse smør
TrillTrall sa for siden:
Godt å høre at det er flere som spiser både 3 og 4 egg i slengen! Jeg begynner jo nesten å lure på om jeg er normal når jeg leser her inne om flere som spiser "1-2 kokte egg + 3 strimler bacon til frokost og da er jeg mett helt til middag!" Det hadde vært å bare tirre opp magen min... Jeg hadde i alle fall ikke holdt i 6-7-8 timer pådet!
Supera sa for siden:
Vel, kroppen min trenger ca 2500 kcal bare for å leve og jeg liker å spise få store måltider i stedet for mange små. Men de fire eggene holdt i fire timer. 11:30 var jeg ganske sulten igjen. En vanlig frokost er type 150g bacon og 3 egg. Jeg reagerer også litt på folk som spiser så lite, men tenker at de spiser oftere enn jeg gjør og at de er mindre enn meg. Jeg spiser to eller tre måltider til dagen.
TrillTrall sa for siden:
Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. I dag var det frokost kl. 7, 100 g falukorv stekt og 2 stekte egg, kl. 11:30 spiste jeg ca. 5 valnøtter / 8 mandler / 30 g jarlsbergost og kl. 14:30 lunsj bestående av 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat (en finsnittet skalk hodekål + agurk + paprika), men jeg var ikke akkurat utsultet da heller til tross for mange timer siden frokost. :) Middag i 17:30-tiden, en liten porsjon svin og linser i rømmesaus med agurk og fetaost. Mmmm...
Supera sa for siden:
En nakkekotelett med garam masala-saus (garam masala + CF).
Licota sa for siden:
To fiber balance knekkebrød med bremykt, masse kalkunfalukorv og majones. :D
Zillah sa for siden:
BlirFjong sa for siden:
Rester fra gårsdagens lavkarbo-lasagne. Blir aldri lei av den altså :)
Idarull sa for siden:
Skyr med fløte, masse fløte!
Carisma sa for siden:
Microknekkis med camembert.
Seba-stina sa for siden:
Ble et par fiskekaker til frokost i dag. De hadde 6g karber pr 100g, så egentlig over grensa på hva jeg spiser.
christine76 sa for siden:
Eggerøre av tre egg og en god klatt smør, pluss litt rester av CC med fløte, vanniljeessens og kanel.
Gerd sa for siden:
Egg og lettsalta flesk :D
Peaches sa for siden:
Bacon omelett med vårløk:) Litt tomato on the side..
Bøtt sa for siden:
I dag dekket vi bordet her med lys og masse godt pålegg.Guttene spiser brød og jeg har laget meg knekkebrød.kokt egg med smør og salt.MMM ..det var deilig.
LineJM sa for siden:
jarlsberg med kaviar, 8-10 mandler, 1 tomat og en god bit leverpostei med sennep.
Seba-stina sa for siden:
Lavkarbo-pannekaker mens mannen og guttungen spiste vanlige pannekaker. Skikkelig kosefrokost!
Zillah sa for siden:
Restane av gårsdagens lansteikte ribbe.
Betre i dag enn i går.
Bond-piken sa for siden:
Hei Iset,
hvor finner jeg induksjonskokeboka?
Zillah sa for siden:
Dagens frukost:
Nesten tomt kjøleskap i dag...
TrillTrall sa for siden:
3 rugsprø med bremykt og makrell i tomat (en hel oval-boks tilsammen) - det er såå godt! :)
Gerd sa for siden:
Egg og bacon :D
LineJM sa for siden:
fleskepannekake fra LCHF kokeboka til airam og dahlkvist(staving?) med litt rørte bringebær og litt rømme. nam.
frode73 sa for siden:
2 knekkebrød, smør med ostehøvel, 2 egg med 4 striper majones på, og litt havsalt på toppen.
Stor kaffe, med mye fløte i :-)
Manilla sa for siden:
2 tynne skive grovbrød,ost og litt smør.:)
Zillah sa for siden:
Egg, bacon, avocado, jarlsbergost og vatn.
sæterjenta sa for siden:
Hjemmelaget solsikkebrød med kokt egg, majones og fenalår :)
annex sa for siden:
2 kokte egg med majones og skinkerull (det er spekemat), kaffe med cocosa og et stort glass med funlight-saft + omegaer
Idarull sa for siden:
salami og ost stekt i ovnen også en 35grams atkins bar.
amandainez sa for siden:
tidenes omelett:)!
Omelett med sprøstekt bacon (Du må huske å steke baconet før du blander det i røra.. hvis ikke får jeg ikke det til å srøtt å godt!) , fløte i omeletten og ost på toppen
jumjum<3
Er dette en grei frokost på ketolysekuren? :)
Anne sa for siden:
Stekt egg og en skive bacon
mamz sa for siden:
Eggerøre og bacon :rolleyes:
LineJM sa for siden:
Rester av taco fra i går.
Kiro sa for siden:
En liten skive med "det perfekte ketolyse brødet" med en liten dæsj med majones og reker. :)
Seba-stina sa for siden:
Kyllingpanetter som jeg fant oppskrift på her inne. Og de var utrolig gooode :nam:
LilleMill sa for siden:
Hvor fant du oppskrift? Er det samme som nuggets?
kennygirl sa for siden:
Spis-deg-slank brødskiver med salat, kyllingpålegg, ost, bacon og majones:sikle:
mamz sa for siden:
1 skive fedon-brød med 2egg :)
Gerd sa for siden:
Ost og skinke ruller m/paprikapulver på :D
Anne sa for siden:
Egg og bacon pluss 4 Omega og en annen frokostkostpille:p
blåbær sa for siden:
Eggerøre med røkelaks!
LineJM sa for siden:
Tacosalat. :p
Seba-stina sa for siden:
Beklager, det var visst ikke her jeg fant oppskriften :o Og det var ikke kyllingpanetter, det var kyllingpletter :D
Gerd sa for siden:
Sylte med litt sennep på :sikle:
nellie sa for siden:
En atkinsbar:o
Trolltika sa for siden:
Kyllingfilet og ternet norvegia i olje.
BlirFjong sa for siden:
En lavkarbopannekake med litt sukkerfritt syltetøy og bacon ved siden av. Nam nam! Var vel mer brunsj enn frokost da det ble inntatt i 12-tiden.
Zillah sa for siden:
yunaluna sa for siden:
Omelett med ost, skinke og løk
Marte83 sa for siden:
en boks tunfisk med majones, mager kesam og en dæsj sennep, litt sitron og pepper :) nam nam
Kiro sa for siden:
I dag var det en liten ketolyse- skive med en fjerdedels omelett (laget av et egg) som pålegg.
Cherry sa for siden:
Haha....ei svær skjei med peanøttsmør:p
LIBBA sa for siden:
I dag ble det grovt tebrød med ost:)
Nerthus sa for siden:
Deilige skaldemanskjøttkaker av svinekjøttdeig, fløte og eggeplomme, majodressing med majo/CF/dasj kethcup uten sukker, og litt flytende søtt :)
Mett i timesvis og vel så det...
Sivensvans sa for siden:
Omelett med lavkarbopølser (Idsøe), paprika, purre, fløte, squash og ost. Litt lei omelett egentlig - men, disse pølsene gjorde susen;)
Nerthus sa for siden:
spisdegslank brødmix-brød, to skiver, en pk (av 4pk) makrell i tomat med majones på... herregud som jeg elsker dette kostholdet!!! :D
Supera sa for siden:
Bacon og eggerøre med purre og jarlsberg.
sæterjenta sa for siden:
Eggerøre med litt fløte i, spekeskinke, reddikker, cherrytomater og agurk :)
Kiro sa for siden:
En Atkins advantage bar. (og ja, jeg innrømmer det...Jeg er blitt avhengig :/ )
Supera sa for siden:
Høyrygg (fytti så seigt kjøtt, det kjøpes aldri igjen) med karrisaus og stekt brokkoli og purre.
De er farlig gode. Lillesøstera mi som ikke spiser lavkarbo foretrekker dem over vanlig sjokolade.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.