< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Anarko sa for siden:

Fikk svinestrimler, skinke, salat, agurk, paprika, stekt sopp og fjordland sin bearnaise pluss sukkerfri sweetchilisaus. Ganske så fornøyd! :D

Rin sa for siden:

Kyllingspidd, grillet rød paprika og peanøtt-sataysaus. :sikle:

Fedona sa for siden:

2-delte kyllingfileter med hjemmelaget brokkoli- og blomkålgrateng

Yrla sa for siden:

Kyllingfilet med linfrøolje og tahini, ridderost og en litt stor nøttekjeks.

Dietta sa for siden:

Medisterkaker (Lill's oppskrift) og tilbehør....Nam, nam

Anarko sa for siden:

Chiligryte med sambal oelek, mye sopp, litt ananas, svinekjøttdeig, hot pepper paste, hakka tomater og skyr naturell yoghurt.

Kitsu sa for siden:

Mozzarella, tomat og basilikumsalat, med litt peanøttolje.

lille_trille sa for siden:

Kylling med paprika og squash ovnsbakt i fløte og masse godt krydder.

langaard sa for siden:

På grunn av alt stresset med julegaver som skal sendes, husvask, bursdagsselskap for gubben før jul, så ble det gilde sine kjøttpølser m/coleslaw:rolleyes:

Bønna200 sa for siden:

Kyllingsuppe med chili og karri.

Kitsu sa for siden:

Laks og brokkoli.

Brokkoli sa for siden:

Ikke spis meg :confused:

Dietta sa for siden:

:lol:

Kanutten sa for siden:

Bite litt på er vel ok?? :lol:

Anarko sa for siden:

:D
Salat. Kylling, løk, sopp og paprika stekt med hot pepper paste og persille. Blandet inn et halvt beger naturell skyr. Ble meget godt!

BenteR sa for siden:

I dag blir det røkt griseknoke og kårot/sellerirot-mos....noe av det beste jeg får :D

Dilly sa for siden:

Å, er det middag snart? Det har jeg glemt i all ryddinga og surfinga.. Men her var det mange gode forslag, namnam.

Brokkoli sa for siden:

I dag skal jeg spise laks og brokkoli hos ei venninne. Jeg skal kjøpe med maten, og siden hun trolig er den største lavkarbomotstanderen jeg kjenner (hun himler alltid med øynene om jeg spiser burger uten potet og brød) spurte jeg henne om jeg skulle kjøpe med pasta eller potet. "Jeg klarer meg fint med grønnsaker, så du behøver ikke kjøpe med noe for min del." HAR JEG KLART Å SNU HENNE? :D

Anarko sa for siden:

Svinekjøttdeig med sopp. Salat og jakobs rødvinssaus. Omnom

Bønna200 sa for siden:

I dag skal jeg ha min stefars fantastiske "cowboygryte". Det er bønner i tomatsaus, flesk og noe mer han ikke vil si bort. Kan ikke sammenliknes med andre varianter.
Er nok litt sukker i denne, men jeg spiser den ca to ganger i året, så det får stå sin prøve:ja: :hungry:

lille_trille sa for siden:

Svinekoteletter m/ brokkoli og Fjordland bearneise (sausen smakte gymbag)

BenteR sa for siden:

Har hatt lyst på kyllingvinger i flere dager, så i kveld blir det enkelt og greitt grilla kyllingvinger, salat, dressing og ris til de som vil ha det.
Har planlagt og kose meg med et glass vin til maten....det er jo snart jul:D

Kanutten sa for siden:

Grillet ribberull fylt med urter, serveres med salat og fløtegratinert sellerirot.

nellie sa for siden:

I dag blir det middag hos svigers. Så da blir det nok noe skikkelig kjernesunt, hvertfall ikke svin og ikke lavkarbo. Antakeligvis noe med quinoa:p

Bønna200 sa for siden:

Skal ut med en kompis i kveld og skal på kinesisk restaurant. Der har de mongolsk buffet, så da tar jeg den og kan ta det kjøttet og grønnsakene jeg vil.

Kanutten sa for siden:

Det er en mongolsk restaurant i Dublin vi alltid er innom og spiser middag. 5€ for en runde i buffeen, men du verden så mye mat!

Bønna200 sa for siden:

Hvor er den? :D

Kanutten sa for siden:

Skal finne et kart :ja: Det er midt i Temple Bar området.
Du kan gå til buffeen flere ganger til 15€, men tro meg, en gang er nok. I allefall for min mage.

Kanutten sa for siden:

HER er hjemmesiden til restauranten.
HER er kartet.

Det er i disse to gatene nord for restauranten, Temple Bar og Fleet Street, at turister finner massevis av pubber og god musikk.

Rett over gata Cope Street fra restauranten ligger Blooms Hotel, det er der vi stort sett pleier bo siden det er så nært og faktisk rimelig.

Se etter hotellet for da finner dere kanskje restauranten kjappere.

Bønna200 sa for siden:

Det holder nok med en gang for min del også:)

Vi skal bo ved Dublin castle, så da er det ikke langt unna.

Anarko sa for siden:

Skal på teater i kveld, så etter treningen tar jeg meg en kylling"bab"salat.

Kanutten sa for siden:

Åhh de har nyydelig biff på Bull and Castle som er like i nærheten. :sikle:

Bønna200 sa for siden:

Kanskje vi bare skal dra på spise tur? :lol:

Rin sa for siden:

Sellerirot- og brokkoli-suppe, i dag. :)

BenteR sa for siden:

Det høres godt ut. Har du oppskrift?

Rin sa for siden:

Tok utgangspunkt i denne oppskriften, med modifikasjoner etter egen gane. :) Skippa løken, hadde myye mer sellerirot enn angitt, og kokosmelk istedet for fløte. Ble godt!

Brokkoli sa for siden:

Superenkel middag. Julepølse (Rema 1000 sin julemør - 0,8 g karbo per 100 g!) og blomkålmos, med littegranne ketsjup og sennep.

Albatross sa for siden:

gratinert sellerirot, indrefileet.

BenteR sa for siden:

Den skal prøves. Takk!

I dag blir det surra grisesteik, blackeye bean salat, soppsaus og dampa grønsaker.

Sanney sa for siden:

mørbradbiff med kantarellsaus og no grønnsaker

langaard sa for siden:

salat med reker, er fylllesyk:(

Marella77 sa for siden:

Kyllingfilet stekt med hamburgost på toppen, pluss en majonesdressing laget av Majones, pepper og Tigersaus. Smører dette på osten når kyllingen ligger i stekepanna. Serveres med salat. Ble godt ;)

nellie sa for siden:

Ørretkotelett eller skive, eller hva man kaller det, med saus av creme fraiche, soya og sitron + Blomkålstappe med bremyk i.

Anarko sa for siden:

I går: svinestrimler, sopp, soltørka tomat, salat, skyr, rødvinssaus.
I dag: red curry kyllinggryte. Omnomnom

nellie sa for siden:

samme som i går:)

langaard sa for siden:

Boknafisk m/bacon og blomkål:)

Bønna200 sa for siden:

I dag blir det rett og slett pølser før vi drar til flyplassen.

BenteR sa for siden:

Vi hadde en stor og sen lunsj i dag med bl.a. diverse sorter spekekjøtt,eggerøre, røykt laks, salater, etc., så middagen blir slakk i dag: rester av gårsdagenes svinesteik varmet i sausen + rester av blackeyebeansalaten, og så koker jeg noen broccoli + litt gulrøtter.

Dilly sa for siden:

Biff og fløtegratinert sellerirot. Beste som finnes :)

BenteR sa for siden:

Her blir det dampet laks, Sandefjordsmør + råkostsalat og bønnesalat

nellie sa for siden:

Slang sammen ei gryte med grytekjøtt av indrefilet, masse sopp, løk, creme fraiche, litt fløte, en liten rest tomatpurè og 1 ss sambal oelek.. Også blir det byggris til.

Anarko sa for siden:

Mannebeinet overrasket med middag etter senvakten min. Karbonader (jada, ikke helt bra, men spiste 2) MYE salat, stekt løk, stekt sopp og bearnaise. Jeg klarte som vanlig ikke å dy meg og hadde på litt ketchup i tillegg.

langaard sa for siden:

Her er det full julestri, så det går på rester i fra fryseren, i dag pølsegrateng (lavkarbo) og blomkålmos:)

Anarko sa for siden:

Det blir meatza av svinekjøttdeig. Vi skal reise i morgen og blir borte en stund, så på meatzaen blir det alt mulig fra kjøleskapet; fårepølse, skinke, paprika, sopp, løk, ananas, og ja, i hele tatt...

nellie sa for siden:

Samma som i går.:)

Kitsu sa for siden:

Tofu med pastasaus.

Anarko sa for siden:

Mors hjemmelaga tomatsuppe med skyr. Men lager kyllingsalat som kanskje kan regnes som middag også til vi skal på båten i kveld.

langaard sa for siden:

Siste innspurt på shopping i dag, så det blir vel noe fra varmmatdisken på ica:)

Rin sa for siden:

Her blir det pinnekjøtt og sellerirotmos. :)

Bønna200 sa for siden:

Blomkålsuppe med stekte currykrydrede blomkålbuketter.

nednoenkg sa for siden:

Her blir det lavkarbo lasagne:)

Kjøttsaus:
Kjøttdeig
klasetomater
hvitløk
løk
basilikum
oregano
sjampinjong

ostesaus:
CF
litt fløte
salt /pepper
ost
en dæsj JBK hvis for tynn

Også squash i skiver.

Alt legges i lagvis med ost på toppen:D

Brokkoli sa for siden:

I dag blir det pannestekt laks med blomkålmos og kanskje litt rosenkål om jeg husker det! :-)

BenteR sa for siden:

Jeg har rester fra gårsdagens lammelår + jeg fikk rester fra mors medisterkaker og grisesteik, så da blir det restemat på oss i dag!
I morgen skal jeg lage risengrynsgrøt for første gang siden jeg gikk over på lavkarbo.

nellie sa for siden:

Jeg vil ha julepølse! Men anern`te hva jeg skal ha til den...

timich sa for siden:

Hjemmelagde medisterkaker:)

Marella77 sa for siden:

I dag spiste jeg 2 stk løvbiff med norsk cheddarost, krydret med hvitløkskrydder, paprika, chili. Servert med crisp-salat med selskapsdressing. mmm ;)

Bønna200 sa for siden:

:sikle: Det hørtes godt ut!

Her blir det chili Texas style:)

Marella77 sa for siden:

Ja, det var faktisk veldig godt... Smeltet cheddar er godt ;) Hva er Chili Texas style?

Bønna200 sa for siden:

Det er en fantastisk chilirett som Photo har komponert. Oppskrift her på forumet. Må prøves:)

Marella77 sa for siden:

ok, takk for tipset ;)

Anarko sa for siden:

Pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål; get ready to be devoured.

BenteR sa for siden:

Pinnekjøtt og kålrabistappe her også (+ poteter til de som vil ha det)
Desserten i dag blir ikke riskrem slik vi vanligvis har, men appelsinris etter ønske fra eldstesønnen min som blir 28 år i dag.

Dietta sa for siden:

Svigermor skal få skinkesteik, vi andre skal ha ribbe, Lill's medisterkaker og julepølse. Tilbehør blir surkål, rødkål, grønnsaker og poteter. Desserten og også delt: Svigermor får frukt med melkefri is, noen får ordinær riskrem, og noen jukseriskrem, med rørte jordbær til.
Bon apetit folkens :D

nellie sa for siden:

Pinnekjøtt her også:) og hjortestek. Aner ikke tilbehør.

Gerd sa for siden:

Pinnekjøtt, kålrabistappe,
ribbe, surkål, julepølse,
medisterkaker,kjøttkaker,
potet, brun saus og makaroni...
Riskrem og rød saus til dessert.

:D

Bønna200 sa for siden:

Litt spesiell julaften her i gården. Middag hos besteforeldra mine kl 14.... For meg også kalt lunsj... Etter dette blir jeg og min kjære alene, så skal lage litt god mat da.
Ingen av oss er særlig begeistra for julemat, så her blir det sånn:

Middag nr en: Fylt paprika.

Middag nr to: Taco -og blomkålgrateng.

Dilly sa for siden:

I dag blir det ribbe, brun saus, grønnsaker, riskrem og ostekake og alt mulig på bordet. Ikke noe problem å spise lavkarbo i jula.

Kanutten sa for siden:

Ribbe, ribbefett, brunsaus, gulrot, rosenkål, rødkål, eplebåter, svisker, pinnekjøtt, sø, kålrabistappe, sossiser, julepølse, medisterkake OG potet.

Fruktsalat til dessert for dem som vil ha. :sikle:

Mariann S sa for siden:

Eg hadde pinnekjøtt, julemår, kålrabistappe og mandelpotet, mmmmmmm faktisk første gang på over 8 mnd eg har spist potet :)

BenteR sa for siden:

Jeg hadde kjøpt altfor mye pinnekjøtt, så da blir det rester i dag. Ingen som blir sure av det:D

Dilly sa for siden:

Eh... frokosten står fortsatt på bordet her..... :o men det er jo fortsatt en stund til vi trenger å tenke på middag.

Anarko sa for siden:

I dag var det runde 2 med pinnekjøtt og svinemør, kålrabistappe og surkål. Nå er jeg derimot klar for noe lett en stund fremover. Kyllingsalat; ja takk!

Sanney sa for siden:

vi hadde julebrunch kl 2, saa tror ikke det blir no saerlig med middag. bare noe kalkunrester tror jeg

BenteR sa for siden:

I dag blir det kalkun med stuffing av kjøttfarse, eplebiter, bacon, sopp og persille.
Serveres med potetsalat, rosenkål, gulrøtter og saus av den kokte innmaten, rømme, fløte og hvitvin.
Til dessert blir det himmelsk lapskaus.
Gleeeder meg:D

Dietta sa for siden:

I går hadde vi ikke middag, for her står julefrokosten på bordet "halve" dagen og litt til. Til og med ribbe m/tilbehør kommer kaldt på bordet da.
I dag er vi alene, og det blir mest sannsynlig lavkarbobrød og osteknekkis på meg med masse av det gode julepålegget, og røkelaks og eggerøre etc.

Señora sa for siden:

Koldtbord hos svigers i dag, enkelt penkelt å være lavkarber der i dag :-)

Anarko sa for siden:

Kjøttboller av karbonadedeig og wokka grønnsaker.

langaard sa for siden:

Svigerfars nydelige lutefisk:)

Señora sa for siden:

Jeg tror det blir lutefisk hos oss i dag.

Anarko sa for siden:

Finnbiff med blomkålmos, diverse grønnsaker, og litt saus.

BenteR sa for siden:

Jeg planlegger og woke fisk, grønnsaker og resten av kalkuna.
Enkelt, godt og en grei måte og få brukt opp litt rester:D

nellie sa for siden:

Mørbrad og gul paprika fylt med fetaost.

Anarko sa for siden:

Skal i familieselskap. VELDIG usikker på hva vi får der, så spiser en salat før vi stikker.

Mariann S sa for siden:

Når eg er usikker på kva eg får servert, bruka eg å spise litt creme fraiche med nøtter og bær :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.