nellie sa for siden:
Briegratinert svine"noe" med blomkål/brokkoli/løkgrateng.:)
nellie sa for siden:
Briegratinert svine"noe" med blomkål/brokkoli/løkgrateng.:)
Supera sa for siden:
Helstekt and med brokkolimos, spinatstuing og stekte grønnsaker.
Bønna200 sa for siden:
Vi driver og tømmer fryseren for pizza. (Min kjæres store lidenskap...) Så ble pizza på ham, mens jeg tok en fylt paprika fra i går mrd ruccola blanding ved siden av.
Snadder:)
Anarko sa for siden:
Skal til Sogn og besøke mor i helgen og har fått vite menyen for fredag og lørdag.
Fredag: hjemmelaga tomatsuppe med kokte egg fra deres egne gårdshøns, og litt atkins pasta.
Lørdag: familiejulebord! Altså; pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål på meg! Omnomnom.
Søndag aner det meg at det blir rester fra lørdag. Oppdatering følger...
Dietta sa for siden:
Laks, agurksalat og blomkål/brokkolimos
lille_trille sa for siden:
Koteletter, avocado, spinat og paprika. Fløtesaus.
Bønna200 sa for siden:
Hamburger med hvitløksdressing ala Egon.
langaard sa for siden:
Lavkarbopizza, stedatter kommer til middag:)
nellie sa for siden:
Greske kjøttkaker med masse oregano og fetaost.. Også tomat og fetasalat. Men uten mynte da. Sto i butikken i dag og VISSTE jeg egentlig trengte det, men kom ikke på hvorfor, så da ble det ikke med noe mynte hjem.
LIBBA sa for siden:
Karbonader med wok grønnsaker :D
nellie sa for siden:
I dag skal jeg være en skikkelig rakkerunge og lage "ekte" pizza! 50/50 hvetemel og fullkornsmel i bunnen. Også blir det nok med grilla kylling, paprika, masseeee løk, noen nøtter og masseeeee barbequekrydder. GLEDER MEG!!
Gerd sa for siden:
Her blir det kyllinglasagne og salat :D
Sanney sa for siden:
langstekt ribbe. aldri lagd ribbe før så det blir spennende :p
Dietta sa for siden:
Vi er så heldig å ha blitt bedt med ut på middag i kveld på Big Horn. Så det blir biff med salatbord (ikke bordet da, bare salaten ;)) og kryddersmør. Deilig å slippe å lage maten selv for en gangs skyld...
Bønna200 sa for siden:
I dag blir det dette:) Var så sliten etter en Sverigetur i går, at da ble det tikka masala rester:p
Señora sa for siden:
Indrefilet med grønnsaker, fløtesaus og kanskje noe smeltet ost.
BenteR sa for siden:
Lammegryte :D
Dilly sa for siden:
Det ble en kvart Grandiosa :o
langaard sa for siden:
Dilly da:realmad:
Dilly sa for siden:
Takk for skjenneprekenen. :lol:
Lover å aldri gjøre det mer, hihi..
langaard sa for siden:
Best for deg!Ellers:boxing:
Kitsu sa for siden:
Har spist tapas på Escalon. Yummy, smakte både kamskjell og hare for første gang.
annex sa for siden:
Kyllinglår med fløtegratinerte sellerirotbiter,
lettlagd i stekovnen
langaard sa for siden:
Hvitløksspekka, langtidsstekt lammelår (100 gr i 10 timer) m/fløtegratinert blomkål og fløtesaus:)
ftdmia sa for siden:
Hallo, hallo. I dag hadde jeg laksesalat til middag, studentstyle (dvs: ikke pretensiøst, ikke tidskrevende, ikke komplisert osv).
Ingredienser: Laks, isbergsalat, litt paprika og agurk. Masse ranchdressing- guilt free. (av merket walden farm, kjøpt på iherb.com. Uten kalorier, sukker, carbs, osv i det hele tatt. kjør på)
Slik går man frem: stek laksen i panne til den er ferdig. Lag salat i mellomtiden (vomfyll). Ha litt salt og evnt. pepper på laksen, og noen dråper sitronsaft. Ha laks i salaten. Hiv på så mye ranchdressing som du synes passer.
Kitsu sa for siden:
Basilikum-pannekake med spinat og tomatfyll.
Brokkoli sa for siden:
Pannekake var en god idé! Det begynner å bli en stund siden jeg har spist bacon, så kanskje jeg slenger på litt av det også. Så tar jeg litt blomkålmos til kvelds så jeg får i meg noen grønnsaker også. Kjekt å sitte på jobb og ikke tenke på annet enn middag.
Bønna200 sa for siden:
Hellstrøms blomkålsuppe med kylling. Veldig enkelt og veldig, veldig godt:ja:
Anarko sa for siden:
Kyllingstrimler i wok med litt grønnsaker. Hjemmelaget chopsuey-aktig-saus og salat.
Brokkoli sa for siden:
Hvordan lager du den "chop suey-aktige" sausen?
Anarko sa for siden:
Vann, soyasaus, litt østerssaus, mye ingefær, litt hvitløk (kan sløyfes). Så bruker jeg jbkm til tykning.
Brokkoli sa for siden:
Kult! Det må jeg prøve. Ferdigsauser inneholder jo ofte sukker, og jeg synes wok er best med saus :)
nellie sa for siden:
Kalkunfilet med gratinert sellerirot:)
Sanney sa for siden:
ribberester :)
Anarko sa for siden:
Den er veldig lett å variere! Litt sitron, hvitløk, chili, buljong, osv osv. Jeg fant ut på slutten at den trengte en litt annen tilsetning i tillegg og hadde oppi pittelitt sukkerfri sweet chili saus. Det ble veldig godt syns jeg :) Men jeg er ganske så forkjøla og setter pris på alt som smaker ekstra da :D
Anarko sa for siden:
Kyllingfilet med ovnsbakte grønnsaker, salat og et par ss med fjordland sin bearnaise.
nellie sa for siden:
Fy søren, det var for godt:sikle:
I dag blir det ørretfilet med fetakrem og den grønnsaken jeg måtte finne i kjøleskapet..
Bønna200 sa for siden:
Litt atkinspasta med saus av kyllingkjøttdeig, tomat, hvitløk og basilikum.
langaard sa for siden:
Juleshopping i dag, så det ble nakkekotelett fra varmmatdisken på coop:)
Yrla sa for siden:
Kyllingfilet med linfrøolje, tahini, edamerost og hasselnøtter. Og kaffe latte med soyamelk til dessert.
Sanney sa for siden:
kulkanfilet med oppvarma ihjelfrosne grønnsaker med smørecheddarost på.
Kyllingkarbonade m/ salat og cf.
BenteR sa for siden:
Ribbe surkål, gulrøtter, brun saus og poteter til de som vil ha det.....
langaard sa for siden:
Strimla oksekjøtt m/bearnaise og kokt rosenkål m/sprøstekt bacon:)
Albatross sa for siden:
Lavkarbonisert studentform! :D
Anarko sa for siden:
Mor sin hjemmelaga tomatsuppe med 2 kokte egg og litt cottage cheese.
Bønna200 sa for siden:
Røkte kalkunpølser med div stæsj. ( I dag fikk gubben bestemme:p)
Idamor sa for siden:
Hjemmelaget tomatsuppe med kokt egg!
nellie sa for siden:
Svinestrimler, fennikel og purre i en saus av buljong, lett creme fraiche, sesamolje og soyasaus + byggris.
Bønna200 sa for siden:
I dag skal jeg prøve meg på en kyllingsuppe som jeg så her istad. Den hørtes så sinnsykt god ut! :sikle:
langaard sa for siden:
Bondeomelett:)
nellie sa for siden:
Noe med kyllingkjøttdeig, men klarer ikke helt finne ut hva.
Edit: tenkte egentlig denne, men har litt vanskelig for å finne på tilbehør.
Anarko sa for siden:
Vet ikke om jeg skal kalle eggerøre med kjeks og kaviar middag, vil vel heller kalle det lunsj. Den egentlige middagen blir i kveld på peppes med klassen. Tar nok en av salatene der :)
Yrla sa for siden:
Det ble skavet reinsdyr med valnøttolje og tahini over ,med ridderost og peanøtter til.
Melusine sa for siden:
Rask tomatsuppe fra trinesmatblogg.no - super god (hadde ikke sukker oppi, men bittelitt sukrin).
Zincite sa for siden:
Hjemmelaget fiskesuppe med kraft kokt på rekeskall. Ellers torsk, laks, reker, blåskjell, rømme, purre og litt gulerot :)
langaard sa for siden:
Ååå! Det hørtes godt ut!:)
nellie sa for siden:
Da ble det sånn kyllingkebab med tomat og fetasalat:) Nomnom.
Bønna200 sa for siden:
Brukte du kanel eller spisskummin?
nellie sa for siden:
Kanel:) Og litt barbequekrydder. Og altfor mye Sambal oelek:p
Bønna200 sa for siden:
Mmmm:) Men godt når det river da:p
Da blir dette min middag i morgen:ja:
nellie sa for siden:
Kjempegodt med en frisk salat til!:)
Bønna200 sa for siden:
Salat må til:) Jeg blir mannevond uten:boxing:
Gerd sa for siden:
Hot chilisuppe m/ stekt kjøttdeig i, og en rømmekladd :D
Dietta sa for siden:
Au-au grønnsaker (det er grønnsaker hvor du slår kokevannet over fingrene) og nakkekotletter stekt og delt opp i pene biter av mannen (fordi du sitter med fingrene i en irrgrønn bakebolle med kaldt vann..........
langaard sa for siden:
Sånne grønnsaker liker jeg ikke:eek:
Bønna200 sa for siden:
Kyllingkebab med ruccolasalat og tzatziki.
Dietta sa for siden:
Ikke jeg heller. De skulle vært forbudt ;)
I dag blir det lakseburgere tror jeg......
Albatross sa for siden:
Tacosalat!
Gerd sa for siden:
Lutefisk med tilbehør :sikle:
langaard sa for siden:
Ååå... lutefisk er noe av det beste jeg får!! (den som svigerfar luter, er helt perfekt!)
Anarko sa for siden:
Squashbolognese med svinekjøttdeig, en revet gulrot, en rødløk, en boks tomater, en haug med persille og annet diverse krydder.
Señora sa for siden:
Laks i form med brokkoli, sopp, løk og paprika med fløte, smør, salt og pepper.
Anarko sa for siden:
Pinnekjøtt, kålrabistappe og surkål! Til dessert: epler med sukrin og kanel, bakt i ovnen, med en klatt krem med vaniljepulver i! Så blir det en rom med lite sukker i etterpå :D
Bønna200 sa for siden:
Den desserten din hørtes god ut:sikle:
Jeg skal prøve meg på chana masala i dag. Tror det blir bra:)
BenteR sa for siden:
Stekt julepølse, rotmos og dampa grønnsaker
langaard sa for siden:
Mousaka og coleslaw:)
Sanney sa for siden:
hvis jeg får rota meg til å lage mat blir det kyllingwok.tenkt på å lage middag i ca 4 timer... :p
nellie sa for siden:
Ribbe, ertepuré og en halv poteito.
Rin sa for siden:
I går og i dag - samoansk-inspirert ovnsform med kjøttdeig, spinat og kokosmelk. Marsipankjeks til dessert. :p
Dilly sa for siden:
Det høres veldig godt ut :)
Men duu..? de marsipankjeksa, har du oppskrift å dele?
BenteR sa for siden:
Fiskegryte med flere typer fisk, masse grønnsaker og fløte
nellie sa for siden:
Laksefilet, bacon, brokkoli, litt gulrot. Og 2 poteter. Har spist mer poteter denne helgen enn jeg har gjort tilsammen i hele år:p Og har fått bekreftet at det ikke er noe høydare akkurat.
Brokkoli sa for siden:
Kjekt å teste ut ting i praksis innimellom, så man veit helt sikkert at det stemmer :rolleyes:
nellie sa for siden:
Å jada! Har vel aldri vært så ille glad i poteter, bortsett fra ovnsbakte potetbåter som blir sånn deilige og myke inni og bakt potet da.. Men det er vel mer tilbehøret.
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig med diverse krydder, salat og cc. Sukkerfrie kokosmakroner til dessert :D
Kitsu sa for siden:
Gryte av chorizo, squash, hakkede tomater, hvitløk, chili og ristede mandler.
Anarko sa for siden:
Hørtes godt ut! Tror jeg må handle inn chorizo :)
Brokkoli sa for siden:
Samme her. Kokt potet bryr jeg meg ikke så veldig mye om, men poteter som er sprø utenpå og myke inni synes jeg er fantastisk.
Jeg ble så lat etter at ribba mi var ferdig at jeg ikke spiste noe tilbehør til den lille ribbebiten min. Så et par timer senere ble jeg sulten igjen og spiste en hjemmelaget krydderburger med blåmuggost.
Dette har vært en dårlig grønnsaksdag merker jeg, men det blir vel bedre i morgen.
Albatross sa for siden:
gratinerte grønnsaker og kylling :)
Anarko sa for siden:
Mannebeinet skal lage overraskelsesmiddag til jeg er ferdig på senvakt! :D Oppdatering følger...
Ribberester og sellerirotpurre.
Dilly sa for siden:
I dag blir det lutefisk med tilbehør. Var på Meny og kjøpte flott lutefisk. Gleder meg :)
Brokkoli sa for siden:
Det ble middag til lunsj i dag, hjemmelagede burgere (med løk, hvitløk, chili, ingefær og kanel!) og salat med oliven og fetaost. Og selvsagt en fin kladd med blåmuggost på burgeren!
nellie sa for siden:
Ribbe og rosenkål
ToreH sa for siden:
Tomatsuppe! Bruker tomater på boks, koker, maler og putter egg oppi (kokte)
timich sa for siden:
Nettopp laget meg to store former med favorittlasagnen min, så nå har vi til middag i dag og jeg har til lunsj mange dager:)
Jeg lager lasagne som jeg alltid har gjort, men bruker tynnskåret aubergine i stedet for pastaplater (jeg har uansett aldri laget hvit jevning, men lager en blanding av cottage cheese, ost, persille, egg og fløte). Både voksne og barn digger den like mye som den tradisjonelle lasagnen:D
BenteR sa for siden:
Kjøttdeigsuppe.
Yrla sa for siden:
Skavet reinsdyr med linfrøolje over og hvit fløteost, tagatosesjokolade og hasselnøtter til.
BenteR sa for siden:
Siden jeg sovna på sofaen neddynga av dyr, ble det hastverksmiddag da jeg våkna halv ni i kveld:eek:
Fikk på ei gryte med grønnsaker, kutta noe biff og litt juelpølse, surra det i smør og tømte over en kartong fløte og hadde noe fullkornspasta til dem som ville ha det.
Middag ble det, selv om det ble sen middag:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.