< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

lille_trille sa for siden:

Grønssakssuppe med masse godt i :sikle:

nellie sa for siden:

Skal prøve å få slengt sammen en kyllinggryte:) Har paprika, løk og creme fraiche.

langaard sa for siden:

Idag blir det blomkålsuppe ala Hellstrøm:)

Kitsu sa for siden:

CC-lasagne og spinatsalat.

gamlebyen sa for siden:

I dag ble det braissert høyrygg av kalv med pannestekt jordskokk og sopp og grønnkål samt bearnaisesaus

Anarko sa for siden:

Min mor sin tomatsuppe (siste boksen :( ) med kjøttdeig, cottage cheese og kanskje litt atkinspasta.

BenteR sa for siden:

I dag blir det enkelt og greitt surra svinesteik, rotmos, saus og resten av blackeye bean-salaten.

Veggpryd sa for siden:

I går taco, i dag taco-salat. Med tacokrydder hentet herfra. :)

Kitsu sa for siden:

Squash-pasta med skinkesaus.

BenteR sa for siden:

I dag skal vi ha opprydning i kjøleskapet, eller sop-i-hop om du vil.
Jeg lager et eller annet helt unikt utifra hvilke rester kjøleskapet byr på.:D

LaLa77 sa for siden:

Andebryst med blomkålmos og avokadokrem med CF og chilli.

Yrla sa for siden:

Egenmekka kjøttkaker av en pakke karbonadedeig fra first price blanda med 3 egg stekt i ghee. 1/4 av dette pluss saltet "så lett"-ost + dijon sennep.

nellie sa for siden:

Har hatt planer om å lage både ditt og datt, men i dag blir det skikkelig latmannsmiddag her. Jeg lager meg en omelett med kremost og skinke.

Supera sa for siden:

Jeg skulle egentlig ha egg og bacon på jobb, men to av kollegaene mine spurte om jeg kunne lage mat til dem også. Så da ble det til at jeg kjørte hjem (bor 2,5 km unna) og hentet råvarer. Jeg lagde spinatstuing og serverte med stekte kyllingfiléter, brokkoli og rå rød paprika. Det var noe av det bedre de hadde smakt og de smattet godt. :snill: Selv om de var forferdelig skeptisk til spinat. Og han ene spurte hva søren jeg hadde gjort med brokkolien fordi han liker vanligvis ikke brokkoli. Stekt i smør... :lol:

langaard sa for siden:

Boknafisk m/sprøstekt bacon og kokt brokkoli med smelta smør over:)

Gerd sa for siden:

Saftig ribbe med barbeque-krydder..... :sikle:

smgj sa for siden:

I dag ble det ad-hoch-gryte av hjort. Saus med sopp, paprika, en skive brunost, 3 skiver cheddar, tyrkisk youghurt, krydder og helmelk (laget på spikersuppeprinsippet). Godt ble det også.

Anarko sa for siden:

Ble 2 hamburgere med ost, og mye salat med sukkerfri ketchup og hamburgerdressing.

Sanney sa for siden:

kylling og baconpizza. snytgodt!

Melusine sa for siden:

Grillet kylling med salat (hjerte og ruccula, cherry tomat, agurk og pinjekjerner) samt ekstra virgin olivenolje.

smgj sa for siden:

ad hoch = "man tager hva man haver" eller "på sparket".

Brunosten brukte jeg for å runde den litt for sure og "tynne" youghurtsmaken og cheddaren satte heller ikke merkbar smak annet enn å runde litt mer og jevne. Gadd ikke bruke maizenna og noe annet lettvint jevning hadde jeg ikke for hånde.

Kryddret med løkpulver, litt timian, gurkemeie, pepperblanding og salt.

Anarko sa for siden:

Skal rett fra skolen på seinvakt. Så tenker det blir salat med pepperbiffskinke, og ost på toppen.

nellie sa for siden:

Pitapizza av lavkarbopita, tomatpurè, kjøttdeig med masseeee barbequekrydder, fetaost, løk, paprika

Kitsu sa for siden:

Kyllinglår og brokkoli, tror jeg. Må bare få samlet meg etter fjellturen før jeg setter i gang å lage noe.

Kjersti1982 sa for siden:

Jeg skal bort i dag, og der serverer de taco. Så regner med at det går bra at jeg ikke spiser alle ting, og bare plukker ut de "lovlige" varene :D

BenteR sa for siden:

Hellstrøm hadde ikke likt maten min i dag; masse first prize produkter:D

Jeg surra frossen first prize torsk inn i first prize bacon og hadde på et raust lag med nykverna 5-pepper. Inn i stekeovnen på 220 grader i ca 35 minutt.

På panna stekte jeg first prize sopp sammen med first prize bacon, tømte over 1 beger creme fraiche og en del nykverna pepper. Lot det surre 10 minutter før jeg hadde i resten av blackeye-bean salaten og finhakka first prize paprika.

Smakte nydelig og ble faktisk en relativt rimelig middag! Men neste gang skal jeg prøve med å surre fisken inn i ost før jeg surrer baconet rundt; tror det blir enda bedre!

nellie sa for siden:

I dag blir det finnbiffgryte MED brunost. Oh yes. Naughty i dag:p Også rosenkål til meg og poteter til mannen..

Også blir det hjemmelaget limegele til dessert. Laget på saften og revet skall av tre lime, ca 15 dråper stevia, 4-5 ss sukrin, 7 dl vann og 10 gelatinblader.

Anarko sa for siden:

Jeg pleier å ha litt brunost i også. Det ER veldig godt. Så blir det jo ikke akkurat mye brunost fordelt på all den sausen. Tips: blomkålmos er nydelig til :)

nellie sa for siden:

Ja, brunost setter en sånn ekstra piff.;)

Anarko sa for siden:

I kveld blir det pizza. Nomnom.

Gerd sa for siden:

Raclette i kveld :sikle:

Bønna200 sa for siden:

Jeg er syk:o Så i dag blir det tomatsuppe med masse antioksidanter:ja:

Kitsu sa for siden:

Et par bratwürst, spinat- og muskatstuing, en halv stekt løk og litt sukkerfri ketchup.

Krøllerellerei sa for siden:

Broccoli, agurksalat, kokt laks, smørsaus (smeltet smør med persille i) og stekte scampi. Nam!

Anarko sa for siden:

Tacosalat med cottage cheese :)

kiril sa for siden:

piizza mmmm

Marella77 sa for siden:

Akkurat nå sitter jeg og venter på at ovenen skal gjøre ferdig maten. Jeg har kokt brokkoli noen minutter, og så avkjølt dem. Jeg har stekt hvitløk, charlottløk, sopp og grønn paprika. Jeg tok på fløte, chilikrydder, paprikakrydder, salt, pepper og smør. Jeg blannet brokkolien inn i det andre. Så la jeg det i en ildfast form, tok på revet cheddar ost og litt fløte igjen. Deretter inn i ovnen på 220 grader i 10-15 min. mmmmm ;)

Når dette er ferdig, spiser jeg dette sammen med stekte choriso-pølser :)

BenteR sa for siden:

Vi hadde resten av gårdagens elggryte med litt kyllingstrimler i. Ble kjempegodt, og så ble jeg kvitt restene....:D

annex sa for siden:

Ribbe,
Det er første gang jeg har lagd det!

BenteR sa for siden:

Kyllingsuppe. Vondt i halsen....:(

Anarko sa for siden:

Resten av tacosalaten. Men lager meg en supergod lunsj til eksamen i morgen da :D

Bønna200 sa for siden:

Gryte laget av kjøttdeig, løk, hvitløk, chili, tomater, urter og bittelitt kanel:sikle: Og med masse ost på:)

Kitsu sa for siden:

Spinat-, kokos- og løk-curry. Jada, jeg vet, veggis igjen. Ikke lyst på kjøtt i dag.

Dietta sa for siden:

Resten av gårdsdagens sellerizza :)

Sweetie73 sa for siden:

laks bakt med CF og fiskekrydder + agurksalat

nellie sa for siden:

Elgkarbonader, blomkål, stekt løk og tyttebærsyltetøy.

Yrla sa for siden:

Å, det hørtes nydelig ut. Har du lagd tyttebærsyltetøyet selv?

nellie sa for siden:

Nei!:) Jeg er ikke så streng på karbohydratene, så det går greit med butikk-kjøpt. Selvom sikkert egenlagd er bedre?

Charlott sa for siden:

Ribbe med stash :sikle:

nellie sa for siden:

I dag blir det tacosuppe!:)

annex sa for siden:

Har tatt opp rester av kyllingfrikassé fra fryseren

BenteR sa for siden:

Ribbe, asiatisk inspirert rød bønne gryte og broccolimos

Veggpryd sa for siden:

Idag har jeg ikke tid til annet enn egg & bacon. Lenge siden jeg hadde det nå.

Anarko sa for siden:

Hjemmelaget er sikkert top notch. Men det finnes tyttebærsyltetøy uten så mye sukker i.

nellie sa for siden:

I dag blir det biffsalat.. Eller. Rødtkjøttsalat:p Med ruccolablanding, rødløk, cherrytomater, avocado og oljedressing.

BenteR sa for siden:

Fikk virkelig lyst på "stygg fisk" jeg også, men her blir det å snekre sammen ei gryte med restene av gårsdagens middag (ribbe, bønner, saus) med litt kyllingfilet, kokosmelk og urter. Damper broccoli og blomkål ved siden av og så koker jeg bittelitt fullkornsris for de som ønsker litt mer karber.

Brokkoli sa for siden:

Jobben bestiller overtidsmat fra Dolly Dimples i dag, og det var greit at jeg valgte salat istedet for pizza - så da blir det dollysalat. Sikkert ikke like god som min egen, men det er iallfall ikke pizza! :)

Anarko sa for siden:

Salat med kjøttdeig, tomatsaus og ost

Gerd sa for siden:

Hot chilisuppe, stekte kyllingbiter og osteknekkis :D

Kanutten sa for siden:

:sikle: Stygg fisk er godt! :ja:
Hmmmm kanskje i morgen?

Kitsu sa for siden:

Røkt torsk, en biffpølse, løk og spinat.

langaard sa for siden:

Pølsegrateng på lavkarbovis:)

langaard sa for siden:

:lol:

Bønna200 sa for siden:

Har influensa og er ikke særlig rask i verken matlaging eller tankegang, så måtte bare rote sammen noe... Hadde kyllingkjøttdeig, så blanda det med tomater, urter og krydder. Gubben påstod det var godt. Men jeg hadde i chili og sånn ca et tonn med pepper og kjente ingen smak:eek:

Brokkoli sa for siden:

Haha. Seriøst den stusseligste salaten jeg NOENSINNE har sett og smakt. Isbergsalat, tre bittebittesmå kyllingbiter, et stykke svidd bacon og masse krutonger jeg måtte bruke evigheter på å pelle ut. Og det var det. Ikke agurk, løk, tomat. Ingenting.

nellie sa for siden:

Har gledet meg leeeeeenge til å si dette: I dag skal vi spise ribbe! :D :D :D

Gerd sa for siden:

Stekt falukurv, blomkålmos, og smørstekte løk og paprikaringer :D

Dietta sa for siden:

Ingen aning forløpig........ :eek:

Bønna200 sa for siden:

Hellstrøms blomkålsuppe ala Bønna:) Dvs med currykrydret kyllingfilet og blomkålbuketter:)

Yrla sa for siden:

Kyllingfilet med hvetekimolje og tahini, greddost og så lett ost.

Anarko sa for siden:

Svinestrimler med litt tacokrydder, løk, paprika, noen ts hot pepper paste, litt ketchup, salat, cc.

BenteR sa for siden:

I dag blir det torsk innpakka i ost og bacon med peppermix over og så stekt i stekeovnen, servert med fullkornspagetti med pestosaus (squash-spagetti til meg) og en stor varm salat.

Bønna200 sa for siden:

I dag blir det lasagne med squash og salat ved siden av.

Brokkoli sa for siden:

De siste tre dagene har jeg stekt kjøttdeig og kål og spist dette med salsa og rømme. Delvis fordi jeg har litt lite penger frem til neste uke, delvis fordi jeg i det siste har vært nødt til å kaste mat - så jeg må spise opp den jeg har før den blir dårlig. Men når det er sagt; kjøttdeig og kål smaker utrolig godt sammen. Om jeg hadde giddet hadde jeg laget kålruletter.

Anarko sa for siden:

Middag nr 1 (nattåpent på vestkanten): kyllingsalat på bon apetit med hvitløksdressing og en annen merkelig dressing jeg ikke husker navnet på.
Middag nr 2 (hjemme og sulten igjen, så er det jo fredag): kjøttdeig med tomatpure, og hot pepper paste, cc og magerost på toppen.

langaard sa for siden:

Kjøttdeig og kål er godt:)
Kålrulletter gidder ikke jeg heller! Smaken blir den samme:)

Yrla sa for siden:

Sjokoladekake (egen oppskrift med cc og proteinpulver) med ghee og ost til.

Moe sa for siden:

I går: tacokjøttdeig, salat, salsa, ost og rømme.

I dag: pepperbiff, asparges, tomat og minimais, jalapenos og rømme. Skal forsøke meg på peppersausen til Fjordland, aldri smakt før, håper den er grei. Varmer aspargesen, tomaten og maisen i stekepanna, utrolig godt.

Gerd sa for siden:

Biffpizza u/ bunn :D

Dietta sa for siden:

Sellerizza med masse deilig kylling, og cf full av hvitløk og chili :D

Anarko sa for siden:

Kyllinglår med diverse grønnsaker. Og bestemt nå nettopp: sellerirotrøsti! Ikke smakt før, så gleder meg :)

nellie sa for siden:

Ribbe!:) Og sikkert noe rosenkål. Sukk jeg er lei av rosenkål... Kjøpe noe ferdig surkål isteden kanskje.

Bønna200 sa for siden:

Rosmarinmarinerte koteletter med grønnsaker.

Brokkoli sa for siden:

Svinestrimler med fløte- og chilisaus og rosenkål tenkte jeg. Eventuelt kyllinglår med blomkålmos. Skal uansett ha dessert i dag! :-D Bringebær med litt pisket kremfløte.

Kanutten sa for siden:

Skal skjeie litt ut i dag. Jeg skal lage pirog til alle sammen. Fylt med skinke, ost, paprika og purreløk. Hver butterdeig blir å inneholde ca 34 karber, men jeg har mer enn nok med en halv en. Serveres med salat. :sikle:

Jeg har laget butterdeig av glutenmel tidligere, men er seff fri nå! :veitikke:

BenteR sa for siden:

Hørtes godt ut med piroger, men her blir det Kiwis helgetibud; laks med kreaolsk marinade.
Steker laksen i pannen og serverer med en stor grannsakgrateng og selleri-frites. Saus blir fiskepannen kokt ut med cremefraiche/fløte.
Skal også smelle sammen ei moccakake før Indiana Jones begynner halv ti.

LineJM sa for siden:

Lørdagskos av eggerøre med masse purre i, mørpølse, 3 år gammel gouda og salat.

Mariann S sa for siden:

Her vart det biffsnadder med rømmesaus til middag/kvelds.

Anarko sa for siden:

Svinekjøttdeig med sopp og salat. Muligens tacokrydder og cc også.

Kitsu sa for siden:

Kreolsk laks, innbiller jeg meg at det blir.

nellie sa for siden:

Kyllinggryte med hauger med sopp og løk. Og fullkornsris.

LineJM sa for siden:

Holder på å bløte römertopfen, så skal det diverse grønnsaker og løk og gode greier oppi sammen med et stykke bacon siden jeg ikke fant lettsaltet flesk på nærremaen i går. Muligens også en skvett hvitvin som står igjen i kjøleskapet.

nellie sa for siden:

Ønsker jeg kunne skrive: kjøpepizza

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.