< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Anarko sa for siden:

Ble cottage cheese med skogsbær og vaniljeskyr og litt valnøtter :)

BenteR sa for siden:

Elgkalv-lever i fløtesaus.
Har noen traumatiske barndomsminner som gjør at jeg ikke klarer og spise lever uten og kaste opp, men gubben og guttene elsker lever, og sausen er jo knallgod. Så jeg spiser masse grønnsaker + saus og sopp.

Bik sa for siden:

Klarer heller ikke lever. Men grønnsaker og saus funke supert :)

Her har vi hatt speket uer. Jeg spiste med blomkålmos til, mens de andre hadde potet og makaronistuing.

Ignite sa for siden:

Sodd med masse grønnsaker og kjøttboller.

nellie sa for siden:

Har spist en enorm laksefilet og blomkål/brokkoli/løkgrateng med philadelphia og gulost. METT.com!

Anarko sa for siden:

Etter mange timer med shopping ble det middag på sunt og nam. Fikk kylling i kinesisk peppersaus med wokgrønnsaker og salat istedet for ris. Brukte pinner, så ble ikke så mye saus heller.
I morgen (lille nyttårsaften som jeg hørte de sa på radioen) blir det kyllingtaco av kyllingfilet, hjemmelaget krydder, MYE salat av diverse slag, tacosaus og kesam.

Anarko sa for siden:

På nyttårsaften blir det forresten kalkun med diverse tilbehør. Omnom.

Dilly sa for siden:

I dag har jeg laget wok med kyllingfilet, paprika og vårløk. Krydret med masse paprika og chili, stekt i sesamolje og smør.. ikke noe tilbehør. Det varmet godt i skrotten :)

teleslynga sa for siden:

Pinnekjøtt, kålrotstappe, poteter, øl, akevitt, iskrem til dessert.

BenteR sa for siden:

Saltsprengt torsk, smelta smør, dampa grønsaker og poteter til de som vil ha det.

Gerd sa for siden:

Ribbe m/ tilbehør :D

Kitsu sa for siden:

Stekt halloumi med perletomater og kebabdressing.

BenteR sa for siden:

Hva er halloumi?

nellie sa for siden:

Det er en Kypriotisk ost, lagd på geite eller sauemelk. Kan se litt ut som Feta, men den smelter ikke. Veldig godt å grille, da den blir litt myk på innsiden.

nellie sa for siden:

Illeeee sulten i dag, så jeg spiste opp middagen etter Emma-Sophie, som var laks og blomkål/brokkoligrateng. Også blir det lammekoteletter med samma tilbehøret senere i kveld.:)

BenteR sa for siden:

Takk Nellie og Kitsu; da lærte jeg noe nytt i dag også:klem:

Dietta sa for siden:

Litt lei av julemat nå, så i kveld blir det sellerizza :D Yummy....
Har også begynt å glede oss til kalkunen i morgen... DobbeltYummy ;)

Anarko sa for siden:

Gobble gobble!

Malice sa for siden:

I dag blir det and....risikabelt prosjekt, aldri laget det før. Men absolutt anbefalt av en venn fra Danmark:) Ikke helt bestemt tilbehør enda, rosenkål og selleri ligger godt an.
Til dessert har jeg laget en slags bringebærfromasj...sånn etter eget hode out of the blue. Men den ser rosa og fin ut, og smaker ganske friskt :)

Kitsu sa for siden:

Middag hjemme blir enkelt; squash og blanda nøtter i cheddarsaus. Skal ut senere, der blir det noe tapaslignende.

nellie sa for siden:

Det blir kalkun som har stått pakket inn i folie i timesvis, sammen med saus kokt på innmat, rødøk og hvitøk. Skal begynne å la den koke nå, i håp om at kanskjeeeee den tykner bare på fløte, hvis ikke dlenger jeg i litt hvetemel. Rosenkålpurè med masseee smør til moi. Poteter til de som vil ha det. Grov sennep, tyttebærsyltetøy også kjøpte jeg noe salat som visstnok skal være god til kalkun.. Var noe mandarin og greier i. Ooooooog bacon og sopp "stuffing". Det var mye det.:p

Carisma sa for siden:

Salmalaks i ingefær-lime-soya saus
Andebryst med hvitløkspoteter, asparges, minimais, mangoskiver, aromasopp og rødløk, med soyasky
Klementin-pannacotta

LaLa77 sa for siden:

Forrett: seranoskinke med melonsalsa.
Hovedrett: gratinert hummer med blomkålpure og salat.
Dessert: kokosis med sjokoladesaus.

Gleder meg allerede! :)

TrillTrall sa for siden:

Lille Gubben kokkelerer og lager sin vidunderlige viltgryte etter mitt ønske. :) Men jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig på en venninne som skal ha lasagne og salat, det høres litt godt ut etter all julematen...

Melusine sa for siden:

Har spist pinnekjøtt, god vossakorv, kålrotstappe og ribbefett...mmm!
Koser meg nå med litt tørr hvitvin :)

langaard sa for siden:

Pinnekjøtt med rotmos, rødkål,potet og tyttebærsyltetøy hos svigers som har 49års bryllupsdag i dag:)

Anarko sa for siden:

Komme hjem igjen til Bergen og tage hva man haver middag. Tomatsuppe, kylling og litt grønnsaker.

nellie sa for siden:

I dag blir det kalkungryte med erter og sopp i.

Brokkoli sa for siden:

Jeg har veldig lyst på laks til middag i dag, kanskje med en syrlig soppstuing til.

lille_trille sa for siden:

Kyllingkarbonader, blomkål og noe saus.

Anarko sa for siden:

Tenkte å lage tomat fyllt med kjøttdeig, løk, paprika og litt tomatsaus. Servert med salat og kesam.

langaard sa for siden:

Hamburger med salat, rømmedressing og bacon:)

Gerd sa for siden:

Siste rest av nyttårs-kalkunen.. m/ fløtekokt rosenkål :D

LIBBA sa for siden:

Blir rester her også.
Ribbe med tilbehør ;)

Bik sa for siden:

Elggryte. Rest fra i går :)

Dilly sa for siden:

I dag er det visst den store restematdagen :)
Vi har spist rester fra nyttårsaften: Fløtegratinert sellerirot, helstekt roastbiff og bernaisesaus. Nam nam..

teleslynga sa for siden:

Suppe med laks, brokkoli, blomkål, chili og purre.

tvilingmamma sa for siden:

Ja i dag hadde jeg stekt kjøttdeig og brokkoli dampet i smør med smeltet ost over. Syns sideretten ofte er litt kjedelig...dessuten er jeg dårlig på diverse krydder...
Lvkarbo dessert i dag var 5 ferske bringebær, og 2 ss pisket krem. Synden i dagvar vel en latte macchiato...er f* meg ute av ketose. Knurr! :(

langaard sa for siden:

Litt utenom tråden , men i dag her jeg og mannen laget ukemeny:) Masse god mat til ca 500kr i uka:)

Anarko sa for siden:

Chiligryte av svinekjøttdeig, sopp, hakka tomater, tomatpurè, noen solide ts sambal oelek, grønn paprika. Servert med kesam.

nellie sa for siden:

Forrett: salat av isberg, spinat, tomat, oliven, fetaost og fransk dressing
Hovedrett: kalkungryte fra i går (løk, sopp, lett creme fraiche, litt fløte, litt hvetemel, kalkun, masse erter)

teleslynga sa for siden:

Gryte med kokosmelk, tomat, garam masala, diverse grønnsaker, litt linser og kyllingfilet.

Dietta sa for siden:

I dag ble det fet, tysk ostesuppe. Nam, nam :)

BenteR sa for siden:

Kjøttbollefrikkasse med masse kårot, gulrøtter og persille.

Brokkoli sa for siden:

Det ble laks med grønnsaker, ost og bernaisesaus til middag før trening - rester fra i går. Jeg elsker middagsrester!

Etter trening ble det kveldsmat som føltes som middag nr 2; bacon, speilegg og blankstekt løk! Jeg synes løk som bare har fått surra bittelitt i smør er så utrolig godt, slik at den fremdeles føles litt rå.

nellie sa for siden:

Samma som i går. Og dagen før... Salat til forrett og kalkungryte til hoved.

Det er jaggu godt vi bare spiser den kalkungryta en gang i året! Kan bli litt meget med kalkun fem dager på rad, liksom.:p

LibraGirl sa for siden:

Idag blir det ett stekt egg med wok :) Lettvindt!

langaard sa for siden:

Røkt svineknoke m/rotmos og rødkål:)

Lauraloppe sa for siden:

eg har hatt kokt laks med blomkålris(m/litt ost) og hollandais saus. Knall godt!!!

Dilly sa for siden:

Oppvarmet blomkålmos fra i går, med en halv rød pølse.. og en rute melkesjokolade til dessert.

Gerd sa for siden:

Egg-drop-suppe m/ kjøtt og skinn av kyllingvinger i... :sikle:

Anarko sa for siden:

Ble inspirert av middagstråden i går, så i dag har jeg og sambo kjøttbolle-frikasse :)

Dietta sa for siden:

Kjapt og enkelt i dag, laksefileèr i mikro.

annex sa for siden:

Kyllingfrikassé - og det ble fire ekstra porsjoner som jeg puttet i fryseren

Gerd sa for siden:

Himmelsk gryte :D

Rin sa for siden:

Masse Tom Kha Gai-suppe. :D :sikle:

nellie sa for siden:

Paprika fylt med kjøttdeig, løk og tacosaus. Gratinert med ost.

Dietta sa for siden:

Samme som i går - laks :D

BenteR sa for siden:

Hjemmelagede fiskekaker i brun saus med rotmos og dampa grønnsaker.

Sanney sa for siden:

and. ikke helt sikker på hva jeg skal ha til, men freser donald i panna først og så inn i ovna me'n :p

langaard sa for siden:

Ribba er ferdig om 10min :D

Anarko sa for siden:

I dag ble det ovnsstekte svinekoteletter og en slags waldorffsalat.

BenteR sa for siden:

Hva er himmelsk gryte?

TrillTrall sa for siden:

Lille Gubben skal spise middag borte og ungene er hos pappan så i dag slår jeg meg løs og prøver noe nytt:

Kremet kikertsuppe (er litt usikker på de stangselleriene som skal være oppi altså...) med sprøstekt flesk og solsikkebrød (lavkarbo, bakt i går) til. Gleder meg! Håper den suppa er god, har ikke prøvd den før.

Edit: Yak! Smakte gress. Selv med chilisaus og masse krydder i ble den ikke god og endte i snøen ute. krøller sammen oppskrifta og kaster den i søpla

langaard sa for siden:

Boknafisk m/bacon og blomkålmos:)

Dietta sa for siden:

Middag ? Huff, jeg har ikke tenk på frokosten ennå engang jeg :eek:

Dilly sa for siden:

Suppe: kjøttdeig, løk, persille, 1 skive kålrot, en bit sellerirot, masse krydder (altor mye chili)
Først stekt, og så kokt sønder og sammen.

Anarko sa for siden:

Filmkveld, og planen er å gjenta suksessen med fylt tomat.

Dietta sa for siden:

Det ble en variant av fet, tysk ostesuppe (igjen) :)

Melusine sa for siden:

I dag ble det entrecôte med brokkoli og cherrytomater

Carisma sa for siden:

Entrecote med sellerirotfries og peppersaus :sikle:

nellie sa for siden:

Svinefilet og rotfruktgrateng. Standard middag etter at vi har vært i Sverige og handlet!:)

annex sa for siden:

Kyllingklubber og stekte tomatskiver m/salt og provencekrydder

Kitsu sa for siden:

Cayenne-sellerirot-røsti.

langaard sa for siden:

Og ikke noe mer?:)

nellie sa for siden:

Blir viltgryte her. Prøver å tømme fryseren og tror jeg finner noe skav der.

Kitsu sa for siden:

Ikke egentlig, men den var diger og med en del ost i. Jeg har perioder der jeg ikke takler kjøtt/fisk, da blir det rare middager.

Dietta sa for siden:

Mannen skal på julebord i kveld (vi har ikke barnevakt, så jeg blir hjemme :(), så i kveld skal jeg kose meg med pizza på osteknekkis :)

nellie sa for siden:

Trodde jeg.. Men så blir det lavkarbo pitapizza til meg og vanlig pizza til mannen.

TrillTrall sa for siden:

Pizza. Hjemmelaget høykarbo sådan. :sikle: En langpannepizza er alt for mye for oss to så vi har middag i to dager + litt ekstra av denne. Nammenam!

Kitsu sa for siden:

"Mac n' Cheese" - Tapaspølser og raspet sellerirot stekt i smør på panne, og ostesaus av smørbar cheddar/camembert pluss litt Norvegia. Masse cayenne og muskat. Nammis!

Anarko sa for siden:

Kylling, squash og litt diverse andre grønnsaker. Pluss en tomat- og urtesaus.

annex sa for siden:

Kyllinglår med jukseris, brokkoli og fløtesaus

langaard sa for siden:

Det blir HOT kjøttdeiggryte i morra:)

Anarko sa for siden:

Squashpasta med vårløk og tomatsaus. Litt ost også.

timich sa for siden:

Jeg elsker Mac´n´Cheese - denne må jeg prøve!:D

annex sa for siden:

Tok opp en porsjon kyllingfrikassé fra frysen

Brokkoli sa for siden:

I dag visste jeg ikke hva jeg skulle spise før det var ferdig. Stekte kjøttdeig og hvitløk, så var det plutselig litt sognemorr oppi og plutselig litt fløte og oisann, der ramla et par egg oppi også. Det endte i en omelett enhver kjøtteter hadde vært stolt av.

Anarko sa for siden:

Det jeg kaller burning love; svinekjøttdeig, tomatpurè, blomkålmos og ost. Tilsatte også persille og revet gulrot.

Kitsu sa for siden:

Torsk i curry.

Angeliqa sa for siden:

I dag blir det ovnsbakt blomkål, brokkoli, sjampinjong, avokado med scampi, koriander og litt løk/vårløk OG litt Philadelphia kremost oppå grønnsakene! :D

Dietta sa for siden:

Laget en stoor kjøttdeigsuppekjele i går, så det blir det samme i dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.