Brokkoli sa for siden:
Jeg tror i dag blir en eggedag, uten middag. Skal snart spise en svær pizzaomelett, med kjøttblandingen fra gårsdagens middag og ost på toppen. Den kommer nok til å holde meg gående en del timer fremover.
Brokkoli sa for siden:
Jeg tror i dag blir en eggedag, uten middag. Skal snart spise en svær pizzaomelett, med kjøttblandingen fra gårsdagens middag og ost på toppen. Den kommer nok til å holde meg gående en del timer fremover.
Bønna200 sa for siden:
Har en taco -og blomkålmos grateng i fryseren. Så i dag gjør jeg det enkelt og putter den i microen.
Gerd sa for siden:
Løvstekburger: [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=3297&albumid=615&dl=1326895437&thumb=1[/img]
Dietta sa for siden:
Fiskesuppe alà Dietta. (Aner ikke hva det betyr, så det kan bli spennende) ;)
Bønna200 sa for siden:
Da er det kanskje tryggest å holde seg unna? :p
Rin sa for siden:
Akkurat det samme som i går, her - nakkekotelett og brokkoli med sesamolje. :cool:
Dietta sa for siden:
Helt klart :p Har lurt på å holde meg unna selv, men da blir det så dårlig med suppe................... ;)
Disen sa for siden:
I dag blei det en salat med svensk blandingsdeig med lavkarbo taco krydder, ost, rømme og en liten klatt (1 ss) taco saus. Er egentlig ikke så glad i salater til middag, men denne var god.
Veggpryd sa for siden:
Har noe kjøttdeig jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Tar litt reker i majones så lenge...
Venom sa for siden:
Idag ble det kyllingfilet stekt i Paprika, -hvitløk, -og chilli krydder. Som tilbehør hadde jeg blomkålmos, et helt blomkålhode most med 200g smør, og til krydder i mosen: muskattnøtt, hvit pepper, pepper og salt :) Til dessert tok jeg en atkinsbar ;D
Anarko sa for siden:
En slags hjemmelaget gryterett. Servert med salat og kesam.
mayeliz sa for siden:
I dag hadde jeg Raclett :) Det er deilig lavkarbomat :-)
StegforSteg sa for siden:
Hjemmelaget chillisuppe :)
Dietta sa for siden:
Kan rapportere at suppa ble veldig bra !!!!
Bønna200 sa for siden:
Du glimter tell;) Neida, du er sikkert en god kokk:)
Yrla sa for siden:
finnbiff med linfrøolje, mandelsmør og edamer, og bringebær med sukrin. te med soyamelk og natreen
nellie sa for siden:
Laksefilet med fetakrem. Også noe brokkoli, tenker jeg.
Bønna200 sa for siden:
I dag blir det litt spennende, for har funnet en gryte i fryseren jeg ikke aner hva er:p
Dietta sa for siden:
Best å holde seg langt unna da eller ? :p:p
Dietta sa for siden:
Her blir det fiskesuppe.
annex sa for siden:
Fårikål av lammebog og spisskål, har akkurat satt den på, så det blir ca 2 timer til middag...
Og det blir rødvin før, til og evt etter maten!!
annex sa for siden:
Blind date med fryseren?
.
PS: De tyrkiske kjøttbollene ble gode!
Gerd sa for siden:
Fløtepannekaker m/bacon [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=957&albumid=130&dl=1273655920&thumb=1[/img]
Rin sa for siden:
Jeg har spist grønn curry med scampi. :)
Disen sa for siden:
Her blei det en omelett fylt med paprika, vårløk og taco kjøttdeig fra i går. Sammen med en grønnsalat.
Veggpryd sa for siden:
Gjett om jeg fikk lyst på fårikål, da! "sikle"
I dag skal jeg gjøre noe med kjøttdeigen jeg ikke visste hva jeg skulle til i går. Det blir en eller annet gryte med grønnsaker, tomatbokser, fløte og/eller kokosmelk.
Bønna200 sa for siden:
:geip:
Bønna200 sa for siden:
Man må jo ha litt spenning i hverdagen;)
Helt enig! Kjøttbollene var kjempegode! :ja:
LibraGirl sa for siden:
Klappet flat 400gr kjøttdeig, hadde rødløk, hvitløk, sjampinjong, ost og bacon oppå, rullet
det sammen, stekte det ca en time å serverte med frisk salat til, nydelig!! :)
Bik sa for siden:
"Bacongrateng" av egg, fløte, purre, raspet ost og stekte baconbiter. Hadde det i ei ildfastform og i ovnen med det. Nydelig. Serverte agurk og perletomater til. Restene blir kveldsmat ;)
Anarko sa for siden:
Ble siste rest av kyllingfiletene. Slengte de i ovnen med grønnsaker og serverte med salat og kesam. I morgen er det inn til Sogneriket og få hjemmelaga burgere (uten brød) av mor. Hurra for mor som står for middagen helt frem til søndag!
rariteten sa for siden:
Blir lynrask kylling til middag her.
Den består av kyllingkjøttdeig, hvitløk, rødløk, hakkede tomater, cf, 2 eggeplommer og ost i de mengder man ønsker...
Alt stekes i panna og er ferdig på ca 5 min :)
Denne brukes flittig på dager hvor jeg har lite ork til å stå på kjøkkenet.
Også genial å ha med i matboksen å varme opp på jobb :) Mmmmmm :)
Kan serveres med all mulig salat :)
nellie sa for siden:
I dag blir det kyllingsalat. Har enormt mye salat i kjøleskapet som må brukes opp.. Kyllingfilet, fetaost, avocado, jalapenoostechips, litt mais, agurk, løk også kanskjeeee en hjemmelaget rømmedressing.
Malice sa for siden:
Idag blir det hot chiligryte, av karbonadedeig, bønner, tomater, løk m.m. Kjenner jeg gleder meg allerede :)
Bønna200 sa for siden:
Den mystiske gryta i går viste seg å være Chili Texas Style. Godt var det:)
I dag blir det wienerpølser. Har ikke helt bestemt meg for tilbehøret... Kanskje kål og løk?
Dietta sa for siden:
Aha. Begynte å lure på om du fortsatt var i livet skjønner du :p
Her blir det spagetti carbonara på mannen og suppe med ketolysepølser meg meg. (Nå skal fryseres "tømmes").
Note to self: Ikke kjøpe mer mat før fryseren er nesten tom
Disen sa for siden:
I dag ble det lavkarbo pizza for første gang, og den var himmelsk. Den blei så god at selv ungene elsket den og skal jeg være ærlig så smakte den mye bedre enn vanlig.
BenteR sa for siden:
Her ble det nakkekoteletter, kokt blomkål, broccoli og hulrøtter, bernaisesaus og selleri frites.
Ti dessert ble det himmelsk lapskaus og masse piska fløte.
TV-snacksen blir salte mandler laga i dag.
LibraGirl sa for siden:
Idag ble det omelett av 1egg, fløte og ost :)
Bønna200 sa for siden:
Kalkunfilet marinert i tomat, hvitløk og provancekrydder med ruccolasalat og fetaost:)
Dietta sa for siden:
Kalkunfilèt i leirgryte. Første gang jeg prøver, så ønsk meg lykke til ;)
Bønna200 sa for siden:
Lykke til! :D
nellie sa for siden:
Jeg vet at jeg skal bruke scampi, miracle noodles og wokpanna. Resten får jeg ta som det kommer.
Rin sa for siden:
Lammelår-skiver og masse krydder i leirgryta! :)
Malice sa for siden:
...note....husk å kjøpe leirgryte....
Men i dag blir det fårikål her :)
langaard sa for siden:
Hjemmelaga fiskesuppe:)
Veggpryd sa for siden:
I dag blir det nakkekotelett med fløtesaus og grønnsaker. :)
Dilly sa for siden:
Jeg har lagt noen kyllingfileter i en pose med marinade. Tenker på å ovnssteke dem i pose og spise sammen med blomkålris og bernaise.
.....
Senere:
Det ble kjempegodt. Stekeposebaking av kylling er helt fantastisk :)
Gerd sa for siden:
I kveld skal det bli kyllinglasagne, salat og lavkarbolapper :sikle:
Mariann S sa for siden:
Lasagne her og :) men med kjøttdeig og masse salat. Er so glad for at den en eller annen fant opp den digge pastaen, sånn at eg får skikkelig lasagne :love:
BenteR sa for siden:
Røykt svineknoke og rotmos laget av selleri og kålrot.
annex sa for siden:
Varmet opp fårikålgryte
steinar72 sa for siden:
skal steke ca to kilo svinebogstek til middag idag.hvordan får jeg den best stekt?hvor lenge skal den stå inne i ovnen og hvor mange grader?
mvh:Steinar
nellie sa for siden:
Har bestilt kålstuing og kjøttkaker av mamman min i dag! Blomkål til meg og potet til resta. Et sted får grensa gå.
Mariann S sa for siden:
Her blir det elgsteik :love: med blomkålmos og fløtegratinerte grønsaker :)
Dietta sa for siden:
Her er en grei fremgangsmåte :)
Disen sa for siden:
I dag skal jeg prøve meg på en oppskrift jeg fant her inne med 3 gode venner, kjøttdeig,bacon og ost som er rullet sammen og stekt. Samt en brokkoli grateng tror jeg det blir.
Gerd sa for siden:
Rester fra lasagnen i går :D
Qlio sa for siden:
Jeg skal lage medisterkaker (som hamburger) med bacon i. Det tror jeg blir godt? Kanskje hive i litt rødløk også? Hva med ost? Og grønnsaker, selvsagt. :)
Tarato sa for siden:
Pinnekjøtt og litt kålrabistappe... :sikle:Vurderer å lage litt blomkålmos som blandes i kålrotstappen slik at jeg kan spise "mye"
Dietta sa for siden:
I dag blir det rester fra i går :)
Malice sa for siden:
I dag blir det koteletter i ovn, med brokkoli og løk/sopp saus
Bønna200 sa for siden:
Currymarinert kalkunfilet med grønnsaker.
annex sa for siden:
Har dårlig mage :nedfor::nedfor::nedfor:
Tok opp kyllingfrikassé fra fryseren, men det ble smoothie med tyrkisk youghert i
.
(PS: Magen min reagerer i dag som et damplokomotiv på alt som kommer inn, både med lyd og gass)
Kitsu sa for siden:
Pizza!
Brokkoli sa for siden:
I dag kommer jeg meg ikke hjem for seint etter trening, så det blir sikkert "dagens suppe" på en eller annen kafé :D
Dietta sa for siden:
Suppe er nam-nam. Mulig det blir det her i dag også :D
gamlebyen sa for siden:
Her blir det langstekt høyrygg av okse, med blomkålpuré og rødvinssaus
nellie sa for siden:
Kjøttsaus lagd på ferske tomater og løk og masse deilige grønnsaker.. Med kyllingkjøttdeig og fullkornspasta.
langaard sa for siden:
Grilla kylling m/salat:)
Bønna200 sa for siden:
Kyllingfilet krydret med hvitløk og koriander, med salat og fetaost ved siden av. Mmmm....
Malice sa for siden:
I dag juksa me litt, og hadde vesterålen fiskeboller og reker til middag, i karri saus med brokkoli og en stor salat ved siden av.
Disen sa for siden:
I dag hadde vi grateng med kjøttdeig, bacon,blomkål og brokkoli. Ungene elsket den også.
Veggpryd sa for siden:
Å, guriland! Jeg har kalvesteik i ovnen! Jaggu bra jeg kikket innom her... puh! :o
langaard sa for siden:
Ooops..håper den ikke ble tørr:eek:
annex sa for siden:
Kyllingklubber med paprikabiter til
(lite grønt pga dårlig mage/matlyst)
Veggpryd sa for siden:
Den klarte seg fint, men den ble i alle fall ikke rosa i midten. :lol:
Dietta sa for siden:
Resten av suppa fra i går på meg, og karbonader med blomkålmos på mannen.
gamlebyen sa for siden:
Tenker muligens sashimi av salma, men hva skal man servere i tillegg...
annex sa for siden:
Skal lage Chili Texas style
Rin sa for siden:
Både frokost og middag, restesuppe - et hode brokkoli, nesten en halv grillet kylling, en skvett kraft, en 3/4-full boks kokosmelk, saft av en lime, litt grønn currypasta, tamari-soyasaus, sesamolje, chilikrydder. Man tager hva man haver - godt ble det!
Gerd sa for siden:
Egg drop-suppe :sikle:
BenteR sa for siden:
Torskefileter surra i ost og bacon, krydra med nykverna pepper og stekt i stekeovnen. Som tilbehør blir det stor varm salat og bønnegryte.
Veggpryd sa for siden:
Åh! Hørtes godt ut! :)
I dag ble det kalvesteik med en helt nydelig fløtesaus til. Bare kjøtt og saus. Ittno grønnsaker, for det hadde jeg ikke tid til. :D
nellie sa for siden:
Torskefilet med baconterninger og spinatstuing (smør, spinat, fløte, salt, pepper)
Disen sa for siden:
I dag ble det rester av kjøttdeig og grønnsaks gratengen fra i går. Så fikk vi besøk av gjester som hadde med yoghurt is, så da sprakk jeg litt ved at jeg tok 50 gram sånn is. Veldig godt, så er spent på om jeg har falt ut av ketose i kveld.
Anarko sa for siden:
Første skikkelige måltidet på dagesvis. And it was amasing!
Lakseburger med dill
Wokka grønnsaker
1/3 grønt eple
kesam blandet med sukkerfri sennep, pepper og salt.
Kitsu sa for siden:
Torsk og purreløk i cheddarsaus, med chili og muskat.
Dietta sa for siden:
I dag blir det...... suppe (igjen :rodme: )
nellie sa for siden:
Kalkunfilet og blomkål og brokkoligratengen til Eldorado. Enkelt og greit.
langaard sa for siden:
Pizza med bunn av møllerens lavkarbobrød:)
Anarko sa for siden:
Hvordan er den som pizzabunn?
langaard sa for siden:
Helt ok, smakte grovbrød av bunnen:)
annex sa for siden:
Rester fra i går av Chili Texas Style - de sier den er enda bedre dag 2, gleder meg!
utolmodig sa for siden:
Karbonade, bacon, stekt sopp - tilbehør var revet ost, spinatblader, tomat, paprika og løk. Det var godt!
Kitsu sa for siden:
Omtrent samme som i går - Fiskemix stekt med purreløk, chilimix og muskat, i cheddarsaus og med ristede sesamfrø på toppen.
smgj sa for siden:
Mannens gresskarsuppe (på frossen gresskarmasse av egne gresskar) med baconbiter. Yummmm!
Veggpryd sa for siden:
Kalvesteik m/fløtesaus i dag også. Med brekkbønner. Gøtt. :D
Mariann S sa for siden:
Opp-ned pizza :)
Bønna200 sa for siden:
Tacomarinert kyllingfilet med kål og løk ved siden av. Dressing laget av 50/50 CF og First price tacosaus.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.