Sanney sa for siden:
hjemmelaget lasagne og salat
Sanney sa for siden:
hjemmelaget lasagne og salat
gamlebyen sa for siden:
Helstekt benfri svinekotelett pakket i bacon, fløtsurrede grønnsaker
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig i tomatpurè og kryddersaus. Hjertesalatblad på tallerken med kjøtt og saus pluss kesam. Mmmmmm.
Dietta sa for siden:
Kyllingvinger med tilbehør
gamlebyen sa for siden:
Noe med lammekjøttdeig. Enten en lamb mince curry, eller kanskje lammekjøttkaker med salat. Får se hva grønnsaksbutikken har av snadder
BenteR sa for siden:
Det skal vi ha som TV-kos i kveld (House og Game of Thrones)
Til middag blir det nakkekoteletter i fløtesaus og gønnsakgrateng.
annex sa for siden:
:D.
Plukkfisk m/grønnsaker
( = kokt fisk (i dag sei) i biter, i hvit saus + grønnsaker)
Familetradisjon, man tok vare på restene etter et godt fiskemåltid, plukket/rensket det som var igjen av fisken.
Som barn var plukkfisk en favoritt, for alle beina var renska bort, og vi fikk rene fiskebiter i hvit saus. Skikkelige greier mao.
(Fint at jeg slipper gulrøttene nå... mora mi var overgira på betakaroten og gud vet hva godt gulrøtter har, vi bodde i nordnorge, men faen skal ha for gulrøtter vi fikk trykt i oss, hilsen opprinnelig Harstadværing, i langt eksil.)
nellie sa for siden:
Resten av kalkunbrystet fra i går og ertepurè:D
Bønna200 sa for siden:
Hamburgere med hvitløk og koriander. Salat med hvitløksdressing.
Qlio sa for siden:
Fløtegratinert kjøttdeig, oppskrift her på forumet. Utrolig godt!!!
Disen sa for siden:
I dag blei det kyllingfilet kryddret med kylling krydder, samt grønnsaker i fløtesaus.(blomkål,løk,paprika og squash)
Anarko sa for siden:
Kjøttdeig i tomatsaus, salat, kesam og litt ananas.
Dietta sa for siden:
Eh.....suppe
langaard sa for siden:
Suppehue:lol:
nellie sa for siden:
1 Fullkornspitabrød, kyllingkjøttdeig, salat, fetaost, paprika osv.
Har ikke spist pitabrød på den måten siden jeg var type 10 år! Godt.
Dietta sa for siden:
:ja: Må ha det - bare må ha det..........
Disen sa for siden:
I dag blei det lavkarbopizza med salat ved siden av. Deilig på en fredag.
BenteR sa for siden:
Her blir det elg, sopp og bacon i fløte/rømmesaus med enebær og tyttebær.
Dampa grønnsaker og sellerimos som tilbehør.
Veggpryd sa for siden:
Det ble pizza her i gården også. :) Det var godt - lenge siden sist.
Supah sa for siden:
I dag ble det taco. Det smaker alltid godt på en fredagskveld! :smile:
Dilly sa for siden:
I dag skal vi spise på restaurant i Danmark :), men i neste uke blir det kjøttsuppe med masse billige, deilige ingredienser fra handleturen :)
Gerd sa for siden:
Pizza med ostebunn :D
gamlebyen sa for siden:
Ikke middag, men lunsj: grilla bratwurst! Satt opp bålpanne på hytta.:D
pappaegøyen sa for siden:
Sor kjøtt kake og til desert pisket krem og 2 slanke muffins :) nam god middag alle sammen :)
Dietta sa for siden:
Viltgryte :D
Sanney sa for siden:
donald.
Bønna200 sa for siden:
Ikke soppe? :eek:
Her blir det rosmarinkrydret kotelett med salat.
Bik sa for siden:
Taco :D
Dietta sa for siden:
Nei, resten av suppa gikk med etter en uendelig lang tur fra møbelbutikk til møbelbutikk.
Her blir det helt vilt i kveld asså :p
Disen sa for siden:
Her ble det løvstek med fløtegratinerte grønnsaker(blomkål, brokkoli,løk,paprika,selerirot,pastinakk,squash og hvitløk).
annex sa for siden:
Lavkarbo fiskepinner etter oppskrift her på forumet,
steike det var godt! Og så enkelt å lage,da!
Anarko sa for siden:
Kjøttbollefrikasse med mye grønnsaker og kjøttboller av karbonadedeig. Yumyum.
Dietta sa for siden:
Og her ble det dårlig med vilt. Mannen hadde spist masse pølser og mama lupes lefser, så da gikk kjøttet inn i kjøleskapet igjen til i morgen. Jeg nøyde meg med osteknekkis med en boks makrell i tomat og litt ost til dessert.
Kitsu sa for siden:
Svinekjøttdeig, purre, sesamfrø, en pakke kebab-krydder og ristede pinjekjerner.
langaard sa for siden:
Og jeg har spist fiskesuppe:D
Dietta sa for siden:
Erre mulig :p
Godt det er flere suppehoder her ;)
langaard sa for siden:
Jeg er suppegjøk nr.1:D
LIBBA sa for siden:
I dag blir det elgkjøtt med wok-grønnsaker :)
langaard sa for siden:
Hjemmelaga karbonader m/fløtesaus og blomkål/ purremos:)
Anarko sa for siden:
Laksekoteletter med blant annet agurksalat. Usikker på hvilke øvrige grønnsaker som skal brukes.
annex sa for siden:
Hei, jeg rapper din idé! Må ha rømme eller CF til...
Noen med tips til agurksalat? Jeg kan visst bare en måte...
Lager alltid a la Ingrid Espelid Hovik, tror det er fra den rutete kokeboka, fått oppskriften av søster:
Til 1/2 agurk (ca. 200 g.) (Kan gjerne beregne større porsjoner!) Lake: 2 ss eddik 7%, 2 ss sukker (byttes med tilsvarende søtning), 1 1/2 dl vann, 1 krm. salt, 1/2 krm. hvit pepper, evt 2 ss hakket persille (dette pleier ikke jeg å ha i, men sikkert godt)
Skyll agurken og skjær den i tynne skiver (jeg bruker ostehøvel). Bland ingrediensene til laken og rør til sukkeret er oppløst. Ha i agurkskivene og la dem trekke i minst en time før servering.
Jeg har nett spist 2 kotletter ,3 bacon strimler ,stapp mett :)
annex sa for siden:
Vil gjerne abonnere, og få det sendt hjem en gang i uken...
Gerd sa for siden:
I dag blir det ovnstekt kyllingfileer med fløtegratinert rosenkål, salat og bearnesaus :D
Dietta sa for siden:
I dag blir det endelig viltgryte :D
Kanutten sa for siden:
Fortell fortell! :lol:
Vi skal ha biffsnadder i dag. :sikle:
Veggpryd sa for siden:
Har tatt fram kjøttdeig fra frysern, og nå er jeg usikker på om jeg skal lage pizza (blir dag tredje dag med pizza), eller en gryterett med tomat, grønnsaker og fløte.
hmmm, når jeg tenker meg om blir det nok gryterett i dag. Pizza er godt det, men tredje dagen da, liksom... :D
Røsslyng sa for siden:
I dag blir det ovnsstekte koteletter med bacon-og ostesaus. Salat av isberg, hjertesalat og noen små tomater til:) yammi!
Dietta sa for siden:
Slipper å lage middag i dag, da det er så mye deilig viltgryte igjen fra i går :)
Anarko sa for siden:
Jeg bruker kesam. Og så ble det ovnsbakte grønnsaker. Når det gjelder agurksalaten tar jeg den på slump. Bruker eddik og sukrin. Jeg bruker ikke salt og pepper i den for jeg tilsetter en del pepper og salt i kesamen (gammel vane). Godt ble det i allefall :) Laken koker jeg opp, og lar den kjøle seg ned noe før jeg tar den over agurken. Da blir agurken litt mykere og ikke minst full i smak :)
Til lønsj ble det steikt kjøtt deig og kokt blomkål .dette kneker jeg sammen i en skål ost på toppen . dette blir også min middag :)
Dietta sa for siden:
Jeg lager agurksalat omtrent på samme måte (stort sett litt slump), men jeg lager den bestandig dagen i forveien, for da blir agurken så myk og god :D Liker den best når den blir helt slapp :eek:
Anarko sa for siden:
Enig der. Men den blir myk når du bruker varmt vann :) Jeg lar ikke den kokte laken bli helt avkjølt nemlig. Men lar den stå i kjøleskapet en del timer :) Namnam
Disen sa for siden:
I dag blir det hjemmelaget lavkarbo karbonader, blomkålmos og en liten purre stuing. Første gang jeg prøver så vi får se.
Dietta sa for siden:
Aha, det har jeg ikke tenkt på. Men - etter at jeg sluttet med sukker og bruker kunstig søtning, har jeg sluttet å koke laken. Bare blander ut og har i agurken :)
gamlebyen sa for siden:
Helstekt kylling i dag. Vurderer brokkoli i en blåmuggostesaus ved siden av.
Bønna200 sa for siden:
Blomkålsuppe med bacon.
BenteR sa for siden:
Her blir det også suppe, men vi skal ha kyllingsuppe.
Røsslyng sa for siden:
Har spist burger med ost og bacon, hjertesalat,rødløk,lit tomat og litt dressing til. Nam! :)
Anarko sa for siden:
Prøvde meg på hjemmelaget kebab med krydder fra eksotisk torg. Ble så hot at det var på grensen til vondt å spise, og jeg liker det hot. Men med MYE kesam og salat ble det ganske godt.
annex sa for siden:
Uff, forspiste meg på hjemmelaget is i går, så jeg orket ikke middag. Kyllingen får bli til neste dag.
gamlebyen sa for siden:
ribbe med stekt sopp og rosenkål.
Bønna200 sa for siden:
I dag skal jeg lage chicken tikka masala. :D
Dietta sa for siden:
Her blir det kyllingsuppe :)
Bjella sa for siden:
Restepai, ble veldig godt.
Føler meg så flink når jeg bruker rester :D
smgj sa for siden:
Laks i form med feta, creme fraiche, sorte oliven, masse spinat og soltørket tomat. Yumm!
Kitsu sa for siden:
Jeg har demontert en halv kylling. Får holde det, kom så sent hjem fra jobb.
Anarko sa for siden:
Lapskaus med kål, sellerirot, gulrot, vårløk, kålrabi og kjøttboller av svinekjøttdeig. Ble litt rotihop, men veldig godt på en kald vinterdag.
annex sa for siden:
Kylling med fløtesaus og smørsurra grønnsaksbuketter (skulle gjerne hatt tyttebær til, men det er tomt)
PS: Takk for innspill om agurksalat!
Dietta sa for siden:
Her ble det laks og grønnsaksmos :)
Disen sa for siden:
I dag blei det 2 fredagspannekaker med litt rørte bringebær, og litt stekt sideflesk ved siden av.
Gerd sa for siden:
Egg drop-suppe :D
Bønna200 sa for siden:
Tikka masala rester fra i går. :D
Dietta sa for siden:
Tror du må sende den oppskriften til meg en dag :D Høres veldig godt ut :sikle:
Bønna200 sa for siden:
Den er veldig god. Og jeg har trikset og mikset den fram helt alene for meg selv:p
BenteR sa for siden:
Hotte kjøttboller og grannsakgryte:D
Dietta sa for siden:
Oppskrift ? Pretty please, pretty please, pretty please :love: smiske, smiske, smiske
Bønna200 sa for siden:
Jeg må skrive det ned neste gang, for nå bare slumper jeg oppi litt av hvert. SÅ kan jeg legge ut oppskrift. :ja:
Dietta sa for siden:
Takker og bukker :blomster:
Da gleder vi oss alle til Bønnas Tikka masala kommer i oppskriftstråden :D
Bønna200 sa for siden:
Man skal aldri glede seg for tidlig;)
Dietta sa for siden:
Jeg er evig optimist :D
Anarko sa for siden:
Skinkegrateng med diverse grønnsaker.
Brokkoli sa for siden:
Jeg prøvde meg på disse lappene, bare med mandelmel istedet for kokosmel. Det er første gang jeg har prøvd å bruke mandelmel, og dessverre synes jeg lappene ble litt for "marsipanaktige" og "kakete". Jeg hadde tenkt å bruke lappene til å ha pålegg på til frokost og den slags, og skulle lage en prøvebatch til middag. Konklusjon: mandelmel er sikkert supert til kaker, men til "hverdagsmat" var det ingen slager for min del.
annex sa for siden:
Chili texan style + konjakk-is til dessert
langaard sa for siden:
HOT!! kjøttdeiggryte:D (med parika , chili og løk)
StegforSteg sa for siden:
Spekemat :D Gleder meg!
Disen sa for siden:
I dag skal jeg og mannen på bighorn, det skal bli så deilig.
Bjella sa for siden:
Kjøttdeigform med nepe og tomat, spent på om det blir bra.
annex sa for siden:
Tyrkiske kjøttboller (rett fra fryser'n), nam nam nam...
annex sa for siden:
Håper dere kan nyte en deilig kveld!
Venter på referat om det var god mat!!
Gerd sa for siden:
Jammen ble det egg drop-suppe i dag også :D
Dietta sa for siden:
Og her ble det laks for andre dagen på rad :D
Bønna200 sa for siden:
Kalkunfilet marinert i olje, grillkrydder og cayennepepper. Med salat.
gamlebyen sa for siden:
I dag ble det røkt laks m masse digg salat og eggerøre a la Gordon Ramsay. Mulig det blir en bit god ost etterpå.
Anarko sa for siden:
Chiligryte.
Veggpryd sa for siden:
Det ble wok/gryte/curry av strimlet svinekjøtt kjøpt i Sverige. Gøtt. :D Dessert = kaffe med fløte.
Har vært flink og hatt middag hver dag i 3 uker nå. Har også vært flink til å huske å ta noe ut av fryseren om kvelden. :uskyldig: :ja:
Brokkoli sa for siden:
I dag ble det raspeball til middag! Jeg har ikke litt dårlig samvittighet pga karbohydratene, men jeg angrer likevel... Nå har jeg så vondt i magen, og går rundt som et lite atomkraftverk på to bein... Men godt var det :D
Disen sa for siden:
På Bighorn blei det 200 g indrefilet på en seng av rød løk,brekkbønner,sopp, med rømme og hvitløkssmør. Med salat med rømmedressing til forrett.
Bønna200 sa for siden:
Det hørtes jo ikke det minste godt ut! :p
Brokkoli sa for siden:
Nei fysj, det høres jo faktisk VONDT ut :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.