< Tilbake til oversikten

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kitsu sa for siden:

Havets salat på Egon.

langaard sa for siden:

Torskegryte m/masse grønnsaker og sprøstekt over:)

nellie sa for siden:

Kyllingfilet, sjampinjong i creme fraiche og ovnsbakt blomkål.

Bjella sa for siden:

Sellerizza med kjøttdeig

Anarko sa for siden:

Tror det blir meatza i dag :)

Ninasju sa for siden:

Åja, Anarko! Meatza er kjempegodt, lager det ofte. Men i dag skal vi ha raclette med gode venner :-)

Anarko sa for siden:

Jeg har kjempelyst å prøve raclette :) Meatza er så enkelt og raskt, og så godt! Så lager det hver gang jeg har lyst på pizza :)

Dietta sa for siden:

I dag skal middagen inntas på restaurant - så slipper å kokkelere :)

Bønna200 sa for siden:

Skulle egentlig bort i kveld, så hadde ikke noe planlagt.
Men i dag blir det indisk drømmegryte, oppskrift funnet her på forumet. Den er fantastisk god. Og enkel:D

BenteR sa for siden:

Nakkekoteletter, coleslaw, grønnsakgrateng
og hvis slikkmunnene mine roer seg ned, blir det nok moccakake til dessert (men det minker stygt av kaka)

Kitsu sa for siden:

Squash-suppe.

Supah sa for siden:

I dag blir det lørdagstaco :hearts:

langaard sa for siden:

Pizza i dag, og ribbe i morra. Setter den i ovnen i kveld og lar den steke på lav temperatur til i morra:) (kålstuing og kokt brokkoli til)

Anarko sa for siden:

Ble ikke meatza. Matlysten er tydeligvis fraværende. Ble to stekte egg til middag/kvelds med litt sukkerfri ketchup. Men har drukket rødvin da, så mye antioksidanter og sånt.

annex sa for siden:

Det ble kyllingfrikassé her

Anarko sa for siden:

Min mor sin hjemmelaga tomatsuppe! Med egg og litt atkinspasta (bare litt).

BenteR sa for siden:

Minipizzaer av grov spelt + krydra linsesuppe.

Ignite sa for siden:

Ribbe! I ny steikeovn som vi monterte i går. Den forrige ovnen kokte alt ettersom den ikke slapp ut dampen. Dette blir spennende :spent:

Dilly sa for siden:

namnam, ribbe :sikle:

langaard sa for siden:

Å jeg har netopp spist ribbe m/kålstuing og kokt brokkoli + ribbefett over det hele:D

Yrla sa for siden:

Salat med rå grønnsaker, litt yoghurt naturell og dijonsennep, hjemmelagd fiskekake av torsk og egg, med hvetekimolje over.

Anarko sa for siden:

I dag er planen å lage hjemmelaga svineschnitzel! Med grønnsaker og ketchup.

nellie sa for siden:

Lilleberta mi sitter og spiser laksefilet med sellerirotfries. Hun elsker sellerirot.

Vi voksne skal spise tomatsuppe med vårløk, creme fraiche, chorizo og kokt egg:sikle:

Dilly sa for siden:

Blomkålmos og rød pølse m/hakket løk, sennep og ketchup mmm.... veldig godt. Hadde masse gressløk i mosen.

Yrla sa for siden:

Rå grønnsakssalat med litt yoghurt naturell og dijonsennep med stor fiskekake med hvetekimolje på i biter oppi.

BenteR sa for siden:

litt sent, men vi hadde altså helstekt lammelår med sennep, hvitløk og rosmarin, woka grønnsaker/rotfrukter med bacon og saus av krafta + CF/fløte.
Etter middag så vi en film sammen mens sjokoladekaka med jordbærkrem var kosen.

Carisma sa for siden:

I dag blir det Frøy's tikka massala saus med lammegrytekjøtt.

langaard sa for siden:

Lutefisk m/bacon og kokt blomkål/brokkoli:)

nellie sa for siden:

Nakkekotelett og smakspaprika med fetaost.

BenteR sa for siden:

Samme som i går, lammelår.

Gerd sa for siden:

"Restesuppe" :
Rester av stekt kjøtt, grønnsaker, vann og buljong kokes sammen. Smak til med salt og pepper :D

maysa sa for siden:

ooopsie rull..m salat

Vienna sa for siden:

Middagen i går var:
FORRETT: Hjemmelaget tomatsuppe med hardkokt egg og basilikumolje
HOVEDRETT: Gratinert kylling/grønnsaksform. Denne besto i går av gulrotsticks, brokkolibuketter, hakket løk, hvitløk, paprika, fersk champinjong, ferske urter(i går timian, persille og basilikum), fløte, salt, pepper og chili. På toppen tynne tomatskiver og jarlsbergost.

I dag blir det:
FORRETT: Rekecocktail
HOVEDRETT: Omelett m/ skinke, hermetisk sopp og ost. Serveres med blandet grønn salat og Scones med ost og nøtter www.klikk.no/helse/dinkost/article685952.ece

Anarko sa for siden:

I dag ble det juleskinke kjøpt på rimi med stekt champignon, litt stekt gulrot, stekt paprika og en tomatsaus jeg fant på kinsarvik med lite karbs og med grønnsaker. Veldig godt.

Kitsu sa for siden:

Kjøttboller med chevre, tahini, kebabdressing og stekt sjampinjong.

teleslynga sa for siden:

I går chili con carne og salat.
I dag sprøstekt torskefilet med chorizo, smørdampede aspargesbønner med parmesan og blomkålmos.

Anarko sa for siden:

Er litt dårlig så trenger noe salt. Så; stekt kjøttdeig på salat med ost og ketchup og masse salt på toppen inn i mikroen.

nellie sa for siden:

Skal prøve å få til noen SKIKKELIG spicy kyllingkjøttboller.. Blir alltid sånn pinglespicy liksom. Vil ha dem SKIKKELIG sterke.

Også lager jeg noe blomkålstappe og kanskje yoghurt/hvitløksdressing.

Yrla sa for siden:

Karbonadekjøttkake med hvetekimolje og tre sorter oster til.

Gerd sa for siden:

Lavkarbo pølser og blomkålmos :D

Dilly sa for siden:

Lunsjkake fra Meny..

langaard sa for siden:

HOT!! kjøttdeigryte m/masse chili, løk og bønner, med hvitløksrømme over:)

Bønna200 sa for siden:

Åh, det hørtes godt ut!

I dag ble det lasagne med squash. Rester:)

Tiril77 sa for siden:

lang og slitsom dag på jobb, men hadde heldigvis pepperbiff i kjøleskapet.. Så her ble det kokte grønnsaker, pepperbiff og peppersaus ;)

Vienna sa for siden:

Forrett: Avokado m/røkelaks og en dressing bestående av creme fraiche, majones, dijonsennep og smørost m/ kryddersmak
Hovedrett: Lun salat med kyllingfilè, bacon, egg og ost

Anarko sa for siden:

Tynnribbe! Den har stått i ovnen siden i går kveld, og ser deilig ut nå. Tilbehør er jeg litt usikker på. Men kanskje salat og choronsaus.

Vienna sa for siden:

Høres spennende ut med så lang steketid :) Hvilken temp har du stekeovnen på når ribba står så lenge?
Jeg pleier å bruke buklist i stedet for tynnribbe. Legger den i saltlake i 3 døgn, så "koker" jeg den i 1 time med vann i det ildfastefatet/dekket med folie over. Så står den i mellom 3-4 timer på 80 grader. Til sluttet under grillelementet for sprøsvor.
Hvordan lager du Choronsaus? Bruker du både persille, kjørvel og estragon?

Anarko sa for siden:

50 grader gjennom natten. Kokte svoren først. Nå skal den sprøstekes :) Choronsausen har jeg en forenklet men veldig god versjon av; creme fraiche, kraft fra ribba, tomatpurè, bearnaiseeddik og estragon :) Tilbehøret blir forresten stekt sopp, raspet gulrot og eple. Pluss saus.

nellie sa for siden:

Tunfiskgryte:) Billig og godt.

Charlott sa for siden:

Pepperbiff, stekt løk/chilli, grønne grønnsaker surret i smør, blomkålpurè, ovnsbakte sellerirotstaver og fløte/peppersaus :sikle:

BenteR sa for siden:

Kjøttsuppe av elg

Charlott sa for siden:

:sikle:

Vienna sa for siden:

Nammmm, Anarko :)

Vienna sa for siden:

I dag ble det gratinerte hotte scampi med fløte, hvitløk og fersk champinjong til forrett og til hovedrett greske kjøttboller med tzatziki og div rå grønnsaker og blomkål/sellerirotpurè.

Bønna200 sa for siden:

Grillet kylling med karrisaus og masse salat.

Gerd sa for siden:

Kyllingfilet fyllt med pepperoniost(tube), krydret og surret med bacon. Stekt i smør i stekepanna. Servert med blomkålmos, grønne festgrønnsaker (eldorado) og hjemmelaget bearnesaus :D

Mamaphenix 85 sa for siden:

Jippi i dag er det fredag å da har vi alltid noe ekstra godt til middag. I dag så skal jeg lage min super gode ostelasagne, salat og rømmedressing :D Mmmmm jeg og ungene har gledet oss i mange dager :)
Ostelasagne er kjempe enkelt, jeg lager først en god kjøttsaus med hermetisk tomat, hvitløk,urter og kjøttdeig. Deretter legger jeg skivet jalapeno ost og kjøttsausen lagvis og avslutter med raspet ost. Serveres med en enkel salat og hjemmelaget rømmedresing eller dip :sikle:

langaard sa for siden:

Røkt torsk m/hvit saus, smørdampa grønnsaker og sprøstekt bacon:)

Bønna200 sa for siden:

Tacomarinert kyllingfilet med salat og tacodressing.

Anarko sa for siden:

Mannebeinet sin bursdag i dag så det er viltgryte av elg. Med einebær, rømme, tyttebær, sopp, gulrot, bacon, løk og kraft fra alt :) Serveres med blomkålmos.

Gerd sa for siden:

Kremet kyllinggryte :D

Smakfull sa for siden:

jeg skal prøve å lage viltgryte i dag!

Med seterrømme, biff, løk, sopp og litt gulrot. Jeg er spent, har aldri lagd det før :)

Supera sa for siden:

Endelig! Jeg spiser innmat og jeg LIKER det! Morrpølsegryte. En del andre ting rundt, men poenget er at jeg får i meg noe innmat og nyter det. Ikke bare spiser det fordi jeg vet det er sunt selv om det ikke smaker så godt. Jeg prøvde å lage morrpølsegryte på måten moren min gjør det, men jeg fikk det ikke til å smake godt. Så da gikk jeg over til plan B og tilsatte ting som smaker mye. Som hermetiske tomater, pesto, sambal oelek, kyllingfond. Så det ble en hot tomatgryte med morrpølse. :snill: Det blir ikke siste gangen jeg lager det!

Vienna sa for siden:

Mye snadder fredagsmat, det her :)
Vi var på farten her idag, så det ble grillet kylling og spearribs + blandet salat med ost og hardkokt egg i tillegg og Creme Fraiche, Enkelt :) og raskt! Samt en vedig god rødvin, Nam, mener jeg :)

Gerd sa for siden:

Lasagne og salat :D

nellie sa for siden:

Kyllingfilet med sesamfrø på seg. Også sånn ferdigpose brokkoli og blomkålgrateng.

LaLa77 sa for siden:

Ribbe! Nam nam, med rosenkålmos og hjemmelagd rødkål. Rosenkål blir faktisk overraskende godt ved å lage mos av den, det tar bort den skarpe smaken:)

langaard sa for siden:

Røykelaks marinert i pepper og hvitløk m/luksuseggerøre og salat til:D

BenteR sa for siden:

Har akkurat kost meg med ribbe , masse grønnsaker og en deilig saus.
I dag fikk jeg faktisk hele svoren perfekt stekt, det er ikke ofte her i huset. Vanligvis serverer jeg en svor som noen steder er nesten seig, og andre steder en smule....godt stekt (les; nesten svart)

Kitsu sa for siden:

Taco-salat!

Anarko sa for siden:

Mannebeinet lagde hamburgere til jeg kom hjem. Med salat, hamburgerdressing, sukkerfri ketchup og sylteagurk fra rema med 6g karbo pr 100 g. NAM!

nellie sa for siden:

Kolje hvertfall. Men hva jeg skal ha til aner jeg ikke.. Mannen skal få den kjære poteta si hvertfall:p Ille viktig med potet til fisk. Blir blomkål på meg kanskje.

Bønna200 sa for siden:

I dag skal jeg omsider få somlet meg til å lage Hellstrøms blomkålsuppe.

nellie sa for siden:

Bare til å glede seg:D

Gerd sa for siden:

Lasagnerester og salat fra i går :D

Ignite sa for siden:

Ribbe, den har stått i to timer nå - kun fire igjen :heia:

langaard sa for siden:

Langtidsstekt skinkesteik m/ hjemmelaga surkål,sellerirotmos og fløtesaus:)

BenteR sa for siden:

Kyllingsuppe her i dag. Tenker og piske eltesjefen her i huset, eldste sønnen min, i gang med å lage noen speltrundstykker med gulrot i, slik at det blir rundstykker til suppen.

Anarko sa for siden:

Kjøttdeig og grønnsaker, pluss salat i tomatsaus.

Kitsu sa for siden:

Kjempekrydrete kyllinglår. Graver frem noe grønnsaker fra frysen.

teleslynga sa for siden:

Stekt breiflabb med auberginepure i går. Andelår med sellerirot og asparges i dag.

Bønna200 sa for siden:

Får nok glede meg litt til, for jeg hadde glemt purre:mad:

Så da ble det kyllingfilet med ost -og tomatsaus med masse urter og squash.

Vienna sa for siden:

Kunne godt tenke meg litt mexikansk mat! Kan jeg be om oppskrift? :)

Vienna sa for siden:

Lørdag ble det krabbesalat i små salatblader til forrett. Til hovedrett Carpaccio med olivenolje, sitronsaft, parmesan og pinjekjerner servert med grønn asparges m masse smør.

I går ble det pinnekjøtt med blomkål/sellerirot- puré. Nam, nam :)

Anarko sa for siden:

I dag tror jeg det blir cottagecheeselasagne. Første gang jeg prøver det, men tror det blir namnam. Legger til: taco-cottage-cheese-lasagne.

Supera sa for siden:

Taco lager du lett lavkarbo ved å lage ditt eget tacokrydder og enten skippe skjell eller lage dine egne.

Det tacokrydderet du kjøper er fullt av sukker... Sukker står som regel som første eller andre ingrediens! Og krydderet er utrolig enkelt å lage selv. Det eneste krydderet du trenger å kjøpe er sannsynligvis spisskummen. Resten er helt vanlige krydder de aller aller fleste har i krydderskapet.Søk på tacokrydder i forumet, så finner du mange oppskrifter. Du kan også lage din egen versjon med for eksempel karri eller koriander.

Tacoskjell har jeg laget ved å ta skivet skinkeost og legge oppå en hvelvet kopp i mikroen (med bakepapir ganske stramt rundt koppen). Jeg husker ikke hvor lenge. Jeg tror 90 sek var akkurat passe for to stk i min mikro. La skjellet ligge i 30 sek før du tar det av koppen. Ei høykarbovenninne synes at de skinkeostskjellene var bedre enn de maisskjellene man kjøper. :snill:

Resten av tacoen er for det meste plankekjøring. Skipp mais og bruk fullfet rømme (eller creme fraiche) i stedet for lettrømme som de fleste bruker og velg en tacosaus uten tilsatt sukker.

Jeg skipper som regel tacoskjell og blander bare alt i en skål. Altså tacosalat. Mmm!

nellie sa for siden:

Nakkekoteletter med blomkål og brokkoligrateng, eldorado style.

BenteR sa for siden:

Fiskegryte med røkt kolje
Fun-gele og hjemmelaget vaniljesaus til dessert.

Vienna sa for siden:

Forrett: Stekt ørretfilet og dijon-sabayonesaus m/ kokt hodesalat og svartkaviar blandet med sjalottløk, chili og gressløk. Mmmmmm :)

Hovedrett: Stekt kyllingfilé, tomat og mozzarellasalat med majones/rømme/sitron & en liten dæsj ketchup- dressing, samt kokt grønn asparges(rester fra lørdag) med mye smør.

På 2. uka nå med ketose, går veldig bra så langt :) Mye bedre enn hva jeg hadde tenkt meg! LOL!

Kitsu sa for siden:

Dobbelt-krydret kebab-salat med chevré og spinat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.