Runegutt sa for siden:
Stavgang. Kort men fin økt
Runegutt sa for siden:
Stavgang. Kort men fin økt
tonetrollet sa for siden:
Noen dager på seminar denne uka, men med laaaange svette turer... På tirsdag vibrasjonstrening på Orange House og i dag 1 time styrketrening og 15 min LØPETUR!!!! på tredemølla. Første gang på mange år at jeg løper, og så skulle plutselig treningssenteret stenge:( Men det var en god følelse!
Runegutt sa for siden:
En times stavgang. Merksnodig, men denne treninga føles ganske bra
Runegutt sa for siden:
I dag begynner jeg på andre runde med RYP.
Det skal bli skjønt å komme i gang igjen. Føltes veldig slapt å ikke trene styrke i forrige uke.
Gleder meg også til havregråten jeg spiser etter trening. Har funnet ut at havregrøt + 2 kokte egg er supert til restitusjon.
Pearl sa for siden:
Nå skal jeg sparke meg igang med trening igjen. Har vært altfor sløv så altfor lenge. Blir med i denne tråden for å legge litt press på meg selv. Begynner litt forsiktig, for det har jeg best erfaring med. Starter med elipse 10 min og litt styrketreningsøvelser for rygg/nakke/mage. :boxing: :sparke igang:
tommygutt sa for siden:
På fjellet i helga, mange lange turer til fots i 10 cm nysnø.
I dag starter en skikkelig marathon-uke, med 7 stk 4x4-økter. Den første i kveld på tredemølle. Kroppen er lett etter en rolig uke forrige uke.
Michelin sa for siden:
Har vært i høykarboland på ferie, men det va godt å komme heim igjen....:rodme:
Kom endelig i gang med treninga igjen, 65 min spinn, ganske heftig økt, snittpuls på 185!!! Men æ har egentlig ganske høy puls trur æ. Har en plan om å prøve å måle hvilepuls,men det e jo ikkje bare bare...
Elizabeth sa for siden:
I dag har eg gått tur 1 time, 20 min på sykkel og 20 min pilates.
Pearl sa for siden:
Da var jeg igang med 10 min. elipse før frokost. :)
Oban sa for siden:
WOW :_oy:
1 time aerobic til jeg var blå i trynet:) Men det er gøy!!! Og akkurat da jeg trodde jeg ikke klarte mer så spilte anlegget Jokke, og da orket jeg litt til likevel...:D
tommygutt sa for siden:
4x4-maraton fortsetter...
Ny økt i dag, greit restituert på tross av styrkeøkten i går, måtte hente uante krefter fra ett eller annet sted på de to siste intervallene og nærmet meg 95% av max-puls på slutten.
Deilig etterpå!!
Mulig morgen-økt i morra tidlig hvis kroppen vil.
Runegutt sa for siden:
Stavgang 40 minutter hardt, et par timers kaffepause og 20 minutter full trøkk.
Er imponert over hvor god trøkk jeg får av de stavene, selv om jeg ser ut som en som har rømt fra lukka institusjon. Akkurat nu gir jeg p..... i utseendet. Forfengelig får jeg være et anna år.
SusieBlues sa for siden:
Altfor slapp trening på senter i går.
Men stod opp 04:15 i dag og syklet godt i tjue minutter mens jeg så på valgsending direkte. Stolt!
tommygutt sa for siden:
Tar av meg hatten for sykling klokka 04.15!!!! :-)
Runegutt sa for siden:
I dag blir det RYP uke en dag 2.
Er kjempe øm etter mandagens økt. Gruer meg til Arnoldpress. Jeg og Arnold er ikke venner.
Ellers må jeg melde at gåstaver så langt fungerer udmerket. Er imponert over den ekstra trøkken de gir.
tommygutt sa for siden:
4x4 på mølle i dag. Gikk litt på psyken løs i dag, men fullførte med stil :-)
Runegutt sa for siden:
Ferdig med RYP og 30 minutter heftig stavgang. Har "Skarbakken" i Løypa mi. Den bakken har en helling som ikke finnes maken til på noen offentlig veg i Europa. Hadde den vært 5 grader brattere, hadde den hatt overheng
SusieBlues sa for siden:
Ble sykling etter jobb i går også.
1 drøy time styrke i går
Runegutt sa for siden:
Har vært å skutt masse knestående.
Nu skal vi strax ut å teste stavene en times tid.
Formen er stigende. Har etterhvert fått tatt en fæl forkjølelse/magesjausak ved hornene.
Så får man da holde seg frisk å rask, slik at treninga går fremover.
tommygutt sa for siden:
fin avkobling med 2 timer stisykling med lykt i Drammen i kveld. Godt for slitne bein!
På`n igjen med vinterens første ski-økt i morra :-)
SusieBlues sa for siden:
Jeg syklet hjemme i går, ikke helt i form og for lenge siden mat... det var en dårlig ide..
Idag var jeg oppe igjen, kvart over fire.. Deilig å ha trent litt allerede!
Pearl sa for siden:
Holder stand med litt elipse og styrke før frokost. :)
Runegutt sa for siden:
I dag er det siste dag RYP uke en. Takk og lov. 15reps/sett er grusomt. Spesielt er jeg og guvernør Arnold direkte fiendtlige.
Etter RYP blir det en times svømming.
Runegutt sa for siden:
Puh for en vellykket trening det blei i dag.
Først 45 minutter RYP med oppvarming.
Så 10X 25m crawl
noen brystsvømmelengder, en lang dusj og gåtur heim.
Blodsukker 4,2 etter treninga.
tommygutt sa for siden:
4x4 på mølla i går
Pearl sa for siden:
Elipse og styrketrening i morges. :)
tommygutt sa for siden:
Noe redusert etter litt for mye cognac i går, derfor HVILEDAG :-)
Runegutt sa for siden:
Pausedag. Har vært på havet i heile dag.
SusieBlues sa for siden:
Opp tidlig for å sykle før jobb. Deilig!
Runegutt sa for siden:
Søndag blei gådag. Ikke blei det langt og ikke gikk det fort. Råglatt ute
1 1/2 time styrke... Deilig etter fire dager inne med sykt barn!!! Nå er jeg god og sliten og gleder meg til aerobic i morgen!
Michelin sa for siden:
65min spinn, tomatfarge i trynet da æ va ferdig:)
Runegutt sa for siden:
Ryp uke 2 + 30 minutter turbogåing.
Du søte juletid, dette blir bra
tommygutt sa for siden:
Trente som vanlig i går, men med smerter. Har nå funnet svaret på kneproblemene og nye sko med spesial-såle er på plass. Ett par hviledager, så er det back in business :)
1 time aerobic (og i dag ga jeg alt!) 1/2 time styrke etterpå.
(Belønning foruten det gode følelsen bare av å trene; 15 min solarium. For ikke veldig lenge siden ville jeg ha unnet meg noe ulovlig mat:D) Fornøyd med meg selv jeg... Det må jo være lov innimellom!?!
solsikke sa for siden:
Har no hatt ei god økt på ellipsemaskina mi..1 mil!!
Deretter 20min styrke!!
Deilig etter en god uke uten trening på dette plan..
Runegutt sa for siden:
Ryp uke 2 dag 2
RYP gikk greit nok i ketose, men måtte ha lengre pause mellom settene.
Ut over det, har jeg aldri noensinde trengt så mye vann under styrketreninga.
2,5liters inntak er mye.
SusieBlues sa for siden:
I går ble det en god styrkeøkt. merker at hodepine og vonde skuldre blir bedre av å kjøre medium tung styrke.
I dag stod jeg opp tidlig igjen for å sykle en kosetur å 20 min. Deilig og svett betyr at det ble litt innsats
Runegutt sa for siden:
Kort medium stavtur ca 35 min.
Kroppen greier ikke å bestemme seg for om den liker mitt nye kosthold.
Får ikke fart på beina, ellers kan jeg holde et jamnt sig til evig tid.
1 time MRL. Litt kjedelig egentlig...
1 time Wake up Yoga kl 06.30! Flott start på dagen!
Runegutt sa for siden:
.Syyke Tralle. Ikke drive å plage småfuglene med å stå opp FØR dem.
Når får man konvertert Tralle Tonetrollet over til RYP?
Du vil kjenne bedre effekt av knebøy og markløft, enn av MRL
Runegutt sa for siden:
I dag blir det RYP uke 2 dag 3, og en time svømming. Svømminga blir tilpassa GK, dvs. 25 meter crawl så fort jeg greier, 10 sek pause, gjenta 8 ganger.
Deretter skal jeg svømme noen rolige runder.
Er spent på hvordan svømming og KetoKosthold passer sammen. Spes etter å ha kjørt musklene bra i styrke.
Ja, ja, ja... RYP og RYP og RYP!!! Runemassegutten:p! Kanskje jeg hører på deg en dag. men jeg tror kostholdskonverteringa kommer før treningskonverteringa:D
solsikke sa for siden:
Glemte føre inn i går:
10km på ellipsemaskinen, gikk opp en motstand!!
30min styrke etterpå!!
Deilig-begynner å merke forskjell!!
God helg alle sammen!!
Runegutt sa for siden:
Måtte gi meg etter RYP. Har ikke det samme overskuddet til trening. Tror kroppen er skyldig glykogenlager. Har rimelig lave blodsukkermålinger med dette kostholdet.
solsikke sa for siden:
Nett ferdig med dagens dose trening:
10km på ellipsemaskina mi på halv styrke, og brukte 37,5min.
Var kjempetungt i dag, men gu så deilig no etterpå!!
25min styrketrening i tillegg!!
No skal jeg ta lørdagskvelden med god samvittighet:)
Runegutt sa for siden:
Lørdagen blei en eneste stor handletur i Harstad, og besøk til svigerforeldrene til guttungen.
I dag, 35+25 minutter powerwalk. En liten kaffepause midt i. Har foreldrene mine midt i løypa. :)
Ketolyse kjennes bra ut, jippi
tommygutt sa for siden:
En rolig uke er avlsuttet med 2 x intervall på mølle, en svømme-økt og 2 x stitur på sykkel.
På`n igjen med ny hard-uke :-)
Runegutt sa for siden:
Det snør det snør
Ser at skisesongen er i annmars- Håper på sny før jul, og at den blir liggende.
Jeg vil ha skiføre, eller sykkelføre. Alt det imellom, er bare tull
solsikke sa for siden:
Har i dag først vert å gått på tur med min familie, 4km. Jentene mine syklet, og jeg sprang/gikk etter for halv pris:)
Har også hatt min daglige mil på ellipsemaskina, etterfulgt av 25min styrketrening!!
Deilig!!
Runegutt sa for siden:
Ryp
tommygutt sa for siden:
4x4 pluss en time styrke. Bra kvalitet på treninga nå!
Runegutt sa for siden:
God lang powerwalk tur.
Utrolig så bra man går på ketoner.
Gårdagens RYPøkt var kun tung, men så begynner vektene å komme langt over grensa for godt. Er over 10RM nu. (Hva jeg klarte maksimum 10 med før jeg starta)
Men, i dag fungerer ting. Spiste middag etter trening, og tror det blei middag og kvelds i ett.
tommygutt sa for siden:
En god hviledag i går gav resultater i dag. 4x4 med klart lavere puls på samme belastning. Dette går vegen... Avsluttet med litt styrke på mage og rygg.
Runegutt sa for siden:
RYPdag igjen. Endelig fungerer kroppen på det nye foret.
Spiste en spiseskje cocosstearin før treninga. Herved er Cocosa opphøyd som vidunderenergimiddel på Ketolyse.
Super trening.
SusieBlues sa for siden:
Jeg har vært kjempeflink. Trening hver dag, minst en trening om dagen.
Deilig de dagene jeg har klart å sykle før jobb!
Runegutt sa for siden:
Solsikke, Susie og tommygutt, er det bare oss igjen som trener ?
Ser ut som vi har blitt en egen liten klikk.
LilleM0r sa for siden:
Neida, vi er flere - jeg trener jevnt og trutt, men jeg er dårlig til å skrive om det her....
Jeg er bare innom når det skjer endringer i treninga mi - dvs. dersom jeg har en opptur eller nedtur.
Spennende å overvåke trening i ketose - som før nevnt er noe helt annet enn med karber:):)
I dag har jeg vær på Elixia, trent intervall 4x4 på mølla og styrketrening, og formen er stigende.....
I går hadde jeg PT så - jeg er med...
Homer Simpson sa for siden:
Jeg er på 3. uka med RYP. Takk for tipset Runegutt!
Jeg er fornøyd med dette treningsopplegget, men er litt overasket over hvor tungt det er. Jeg tok riktig nok utgangspunkt i hvor tungt jeg kunne løfte med 10 rep før jeg begynte, men ser nå at jeg må gå litt saktere opp enn programmet tilsier på enkelte øvelser. Uansett så har jeg tro på dette.
Runegutt sa for siden:
Kjør på. Har du satt en litt optimistisk 10RM, greier du ikke så mange reps som du skal ha pr. sett.
Du søte juletid for en fin vekst jeg har rundt armene. Har økt med 2cm på 10 dager.
Homer, hvordan har du det med Arnoldpress?
Elizabeth sa for siden:
Trener jeg også, men er ikke flink å skrive. Er ute å går tur hver dag fra 8-9 og så trener eg igjen på kvelden. Har eg ikke så mye husarbeid tar eg å sykkler litt mens ho lille sover formiddagsluren sin.
Runegutt sa for siden:
Da er vi ei flott gruppe her :-)
Runegutt sa for siden:
I dag har jeg skutt først, deretter to ganger 25 minutter powerwalk
Jeg trener vanligvis 4 ganger i uka, men nå er jeg syyyyk:hylgrine: og har ikke trent på en hel uke...
tommygutt sa for siden:
4x4 i dag, pulsen er klart på vei ned på samme belastning som for 2 uker siden, selv med tilsvarende økt i går. YES!!!!!!!!!!!!! Farten må opp på mølla, men kjører neste økt på spinning-sykkel for variasjonens del.
Målet er å oppnå o2-opptak på godt over 70ml/min i april 2009, gjerne så nære 75ml som mulig. DA snakker vi langt ned mot 3 timer på Birken på sykkel!
Jeg synes faktisk ikke den er så ille. Har såpass tunge vekter at jeg såvidt klarer de siste 2 repetisjonene, men det går greit.
Det jeg sliter mest med er at jeg blir så sliten i underarmene. Spesielt den skråbenkøvelsen er ille (10x3 reps). Det er vel meninga man skal kjenne det i brystmusklene først og fremst... Jeg har trent en del på helsestudio tidligere, senest for 2 år siden, men da først og fremst med div apparater. Det er en helt annen sak å trene med løse vekter. Man må jo balansere vektene, så det er vel derfor underarmene blir gelé.
Runegutt: Hvor mye økte du startvekta med på runde 2?
Tok du prosentvis økning?
Runegutt sa for siden:
Jeg økte med Kg på de øvelsene jeg er god i, og 2,5 på de jeg er dårlig i.
Så normaliserte jeg øvelser, slik at jeg fikk minst mulig bytting av skiver.
Jeg gjør ikke skråbenk, bruker normal benkpress. Brukte hantler i 1. runde.
Kjører lik vekt på kne/mark, og ligger en dag bak på bankpress.
Kjører lik vekt på biceps/triceps
Kjører likt på enhånds roing og hantle pollower. (den siste er istedenfor nedtrekk)
Bulldog sa for siden:
Ferdig med andre uka på 5x5x5 programmet jeg måtte avbryte sist... Kjenner jeg blir hardere i kroppen av det, og i riktig lys skimtes nå fire ruter på magen. Det ser egentlig ganske spesielt ut med mageruter øverst og bilring nederst... :D
Runegutt sa for siden:
Bulldog, det heter fender.
Har hatt superdupertrenedag i dag.
Ryp siste dag uke 3, så rett i bassenget med GK crawl og 525m hurtig brystsvømming.
Deretter blei bassenget alt for mye folk i bassenget, så svømming blei umulig.
Var uansett ferdig utslitt.
Etterfyldte kroppen med 1 SS Cocosstearin, agurk, tomat, rapsolje, litt CC, 2SS Rømme og et egg, masse citronpepper og gressløk
tommygutt sa for siden:
4x4 på mølla i går.
Spinning med sykkelklubben i dag. Tung i kroppen nå etter 5 harde økter denne uka, men alt etter planen.
Andreaen sa for siden:
3 timer turn i dag. : )
Andreaen sa for siden:
Hihi:) Ja , flinke er dere.
Trener hver dag jeg:) Men tenker ikke alltids på å skrive det ned her inne.
Kanskje begynne med det, ja:)
:)
LilleM0r sa for siden:
4 x 4 intervall på mølla ( 3 munutter mellom med lett jogging) - 30 minutter
Styrketrening, med vekt på armer og mage - 30 minutter
Grei økt - men klarer ikke ta veldig i nå - får en intens smert under ribbene på høyre side, kanskje heg har en brist eller en strekk...vondt...:mad:
solsikke sa for siden:
Har da gjennomført dagens mil på ellipsemaskina...er ei stund siden sist eg trena grunna sjukdom og studie, så gjekk litt trengt, men deilig likevell.
Hadde etterpå 20min styrketrening..
Runegutt sa for siden:
En drøy halvtimes stavgang. Kroppen er mørbanka etter gårdagen
indi sa for siden:
35 min på spinningsykkelen hjemme idag, moderat belastning. I morgen blir det skikkelig kjør igjen:)
LilleM0r sa for siden:
Intervall 20x45 med 15 sec pauser - herlig!!
Første gang jeg har klart å kjøre denne siden jeg kom i ketose:):)
Dog ikke helt samme tempo - men jeg er fornøyd, bedre en forventet:D
Runegutt sa for siden:
En powerwalk på 40+15minutter.
Kroppen er tung. Beina mangler helt futt.
Tror det er fredagens trening som sitter i, eller en hel dag rullende på fjorden.
Når er det lurt å trene igjen etter en heftig runde med lungebetennelse? Kjenner terningsabstinensene her, men er absolutt ikke i treningsform enda:(
solsikke sa for siden:
Har i dag virkelig testa ut formen etter all ellipsetreninga inne. Siden det var så fint vær bestemte jeg meg for i utgangspunktet å gå meg en tur, men etter ca 2km fann jeg ut at jeg ville teste ut formen(i oppoverbakke). jogga deretter 2km i motbakke, for så å jogge helt hjem etterpå, dvs. 2km rask gange, og 6 km jogging.
Er superstolt at meg selv, var egentlig ikke skikkelig sliten engang da jeg kom hjem:)
Hadde også 20 min med styrke etterpå:=)
indi sa for siden:
To styrkeøkter idag, biceps, triceps, skuldrer (deltoids) chestpress, low back row... Går mye på armer, etter tre operasjoner har jeg litt potensial, for å si det slik! Kjekt å se resultater! I tillegg ble det en 60 min spinningtime med snittpuls på 80 prosent av maks, og det var med nedkjøring etterpå, knallkjekt! :)
Runegutt sa for siden:
Ryp uke 4 dag 1 og 45 minutter powerwalk.
RYP går lettere enn forrige uke, men så er det bare 5reps/sett i uke 4,5 og 6 + droppsett.
Droppsettene føles bare nydelig.
Hadde første dag på RYP, uke 4 igår. Økta var mye lettere enn siste dag på uke 3. Synes det er litt merkelig at man ikke skal øke på vektene når man går fra 2x10 reps til 2x5, selv om det er drop-set på enkelte av øvelsene. Derfor kommer jeg til å øke litt mer på vektene enn programmet sier.
Runegutt sa for siden:
Homer, hold deg til programmet, og kjør droppsett til du ikke makter mer.
Det blir tungt nok senere i programmet, stol på meg.
OK, får prøve å holde igjen, he-he...
Merker jo at de drop-settene har sin effekt
Runegutt sa for siden:
Og, cocosa før trening virker supert på min kropp.
Runegutt sa for siden:
Dagens trening: Powerwalk 40 min. + 20 min slapp gange.
supha sa for siden:
Dagens trening: 22 min på ellipsemaskin (ca 10 km i hastighet) og 1 time styrketrening.
solsikke sa for siden:
Da var dagens treningøkt over, 10km på ellipsemaskinen, og forbedring med 1,5min:=)
I tillegg til 25min med styrke!!
Det går fremover:)
indi sa for siden:
Rakk ikke trene igår, dessverre, jobbjobbjobbjobb.... men i dag 45 min hard belastning spinningtime. Møter i hovedstaden i hele morgen, så da blir det heller ikke trening! Grrr.... men fredag... skal ta igjen litt da, og lørdag og søndag... :)
supha sa for siden:
I dag ble det 30 min på ergometersykkel. Typen hadde fyret så veldig så jeg holdt på å svime av i varmen:rolleyes:
supha sa for siden:
Hvor mange min bruker du på 10 km?:p
solsikke sa for siden:
I dag brukte jeg 36,17min
Runegutt sa for siden:
Ukas 2. RYP. Armene var av gummi, så jeg greide ikke å fullføre benkpress.
Føltes ikke bra i hodet å måtte redusere vekta.
Er egentlig helt utslitt etter jobben, Vært supertung dag.
solsikke sa for siden:
Dagens mil er no unnagjort, deilig!!!
30min styrke etterpå!!
supha sa for siden:
Dagens trening: 1 time med aerobic
JenJen sa for siden:
3 kvarter snømåking med spade, kjenner supersexy skuldermuskler sprenger seg frem :D
Trening blir nedprioritert nå i eksamensperioden, men jeg kommer sterkere tilbake etter jul ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.