Rattata sa for siden:
55 minutters spinning her hjemme på søndag.
Idag: 30min spinning, 10min roing og en runde styrketrening.
:)
Rattata sa for siden:
55 minutters spinning her hjemme på søndag.
Idag: 30min spinning, 10min roing og en runde styrketrening.
:)
søt uten sukker sa for siden:
Ehhh... aktivitet i tråden..kremt.. jeg tror jeg kikket på nest siste side i tråden og så på de datoene.. :_plystre:Flinke er dere..:heia:
SusieBlues sa for siden:
Syklet 25 min i dag. Svett og god.
tommygutt sa for siden:
Stisykling, 2,5 timer... Jeg har klart å få ribbeinsbrist, f...!!!!
SusieBlues sa for siden:
Kom meg opp og ut i dag. Har løpt en runde som tar ca 35 min.
Nike sa for siden:
Lenge siden det har blitt noe annen aktivitet enn turgåing. Men idag fikk jeg tatt meg en spurtøkt på stepen i 40 min. Det var godt å svette litt:)
Rattata sa for siden:
Onsdag: En time spinning i gruppe - tøff økt! Phu!
I går: 20min spinning, 10min roing, en runde styrketrening. Kroppen kjentes mørbanket og "uvillig" i går så i dag tar jeg treningsfri.
Nike sa for siden:
25 minutter styrke og 25 minutter step i morgentimene. Og så er det sol ute:):)
SusieBlues sa for siden:
I går syklet jeg inne og i dag har jeg løpt en tur. Tok med meg hååndvektene på 1 kg hver. Sliten i armene også. Deilig!
Rattata sa for siden:
50min spinning, pluss armhevinger og situps i dag :ja:
tommygutt sa for siden:
Jeg blir snart gaaaaaal av skader... Håper å kunne ta en rolig sykkeltur i morgen.
ailicec sa for siden:
Trener 3 dager i uken på helsestudio. Enten styretrening eller saltrening. Går 1 times tur med hunden hver dag.:snill:
Nike sa for siden:
30 minutter spinning i dag. Sykkelen har på merkelig vis sluttet å smelle for hvert trakk. Nå er det bare den evinnelige knirkingen fra setefestet jeg må få bukt med. Mye overflødig væske i kroppen merker jeg. Deilig å bli kvitt noe av det.
Nike sa for siden:
Tok en skikkelig 70 minutters speed-tur i regnet og. Begynner å kjenne styrkeøkten igår ja..
Fungirl sa for siden:
Da hiver jeg med på denne tråden da :)
Trening og mosjon uke 26:
Mandag: 1000 meter svømming
Tirsdag: 50 min rask gange
Onsdag: 50 min rask gange
Torsdag: 50 min rask gange
Fredag: Ikke tid dessverre, besøk hele dagen
Lørdag: 1 time og 15 min rask gange
Søndag: 2 timer rask/moderat gange med tantebarnet i barnevogn
SusieBlues sa for siden:
I kveld orket jeg bare en liten gåtur før jeg tok kvelden.
tommygutt sa for siden:
Endelig litt trening igjen i dag. 2 timer gåtur med hundene og 1,5 rolig sykkeltur. Back in business :-)
SusieBlues sa for siden:
Kun sykling i stua i går. Blir deilig å komme seg på hytta hvor jeg kan trene masse!
Nike sa for siden:
Igår: Kun 2 korte, rolige turer med vogn.
Idag: 40 min spinning so far.
Lavinia sa for siden:
Igår trente jeg styrke:
Oppvarming 10 min step maskin (100kcal)
Knebøy: 40kg, 10 rep, fem serier
Nedtrekk 45 kg, 5 rep, 3 serier
Pullups med hjelp 8 repetisjoner, 3 serier
Baksidelår 95kg, 8 rep, 3 serier
Og masse mage.
Helt gele i beina da jeg kom hjem:)
dydde sa for siden:
tommygutt ang. karbo dag eller måltid. Hvis jeg skal ha et måltid midt i uken pga jeg har kamp dagen etter. Hvordan setter du det opp da? bytter du ut det siste måltidet du skulle hatt på kvelden som var protein + fett. med kun karbo? eller legger du til ett ekstra måltid som er kun karbo omtrent? slik at det blir mer kalorier. Hva synes du er best å spise på karbo dagene eventuelt måltid? fungerer bakevarer like bra som f.eks ris? f.eks kneip horn(lyst horn), bagels etc. ? siden det er så vanvittig mye bedre å lettere å holde seg i tøylene når man ser frem til karbo måltidet.
tommygutt sa for siden:
Jeg anbefaler deg å prøve deg litt fram her. Jeg spiser gjerne karbo til alle måltider, men da langsomme. Jeg drikker også en del 50/50 farris og eplenektar, gir både salter og karbo.
Tuppen sa for siden:
slenger med på igjen!
mandag : gerilja kardio før frokost
spinning i 60 min
Tirsdag: bare en gå tur
Onsdag: Gerilja kardio før frokost
planer om spinning i kveld i 90 min...
er i gang igjen!
Nike sa for siden:
40 min spinning idag og. Begynner å komme seg.:)
dydde sa for siden:
Ok. Hvor mye karbo spiser du på vanlige dager ? hvor mye karbo ca. er det på karbo dagen eller eventuelt måltid?
Men hva har du prøvd og hvordan har du respondert? me tanke på maten. Er så kjekt å kunne spise, boller osv. en dag i uka siden da har man noe å se frem til. Er ikke det samme om man skal se frem til gulerøtter og andre grønnsaker.
Nike sa for siden:
Tok meg en liten styrkeøkt i kveldingen og. Med spinningen i morges totalt sett en fin treningsdag.:)
Lavinia sa for siden:
Trening i dag:
Sykle til og fra jobb og til trening:)
Oppvarmin løping i 10 min
Benk: 35 kg 12 repetisjoner, fem serier
dips 8 repetisjoner, 3 serier
franskpress 20kg, 12 repetisjoner, 3 serier
DIGG!
Nike sa for siden:
40 min spinning etterfulgt av 20 min step. Begynner å finne tilbake til gammelt treningsmodus tror jeg. :)
Nike sa for siden:
Nye 40 min på spinningssykkelen. Og så tar jeg en styrkeøkt i kveld tenker jeg. Sol sol og mere sol:)
Tuppen sa for siden:
ferdig med dagens gerilja kardio!
Nike sa for siden:
Hva er dette geriljagreiene?
Lavinia sa for siden:
I går trente jeg rygg (styrketrening)
Tok nedtrekk, roing, rygghev, skulderhev og biceps + masse mage:)
Nike sa for siden:
30 min spinning etterfulgt av 20 min step idag. Begynner å ta seg opp.:)
Nike sa for siden:
45 min spinning + litt styrke for underkroppen. Tur senere.
Nike sa for siden:
60 min gåtur + 40 min spinning idag. Vondt i ryggstrekkerne av en eller annen grunn.
Tuppen sa for siden:
i dag har jeg tatt dagens gerilja kardio og spinning i 60 min ....
Nike sa for siden:
Aha! Må testes:D
Lavinia sa for siden:
I går kveld løp jeg 45 min i regnet:o
I dag har jeg hatt styrketrening med min kjære:D
45 kg knebøy 10 repetisjoner, 5 serier
rumpe, makset apparatet:o 95 kg, 10 repetisjoner, 3 serier
Michelin sa for siden:
63 km på sykkel :heia:
Nike sa for siden:
40 min spinning i dag. Får se om det blir noe styrke i kveld hvis nakken er bedre.
Nivanna sa for siden:
Heia!
Ja, etter å ha lest Tuppen's gerilja-bragder her inne, måtte jeg jo prøve!
Og det må jeg, sjelden følt meg så bra etter en trening! Tok 2 økter med god pause med bare rolig gange i mellom, og det kjennes..
Satser på økt fettforbrenning nå ja! :)
tommygutt sa for siden:
Endelig skadefri, 2 timer naturlig intervall på sykkel i kveld. Løpeøkt og styrketrening i går.
tommygutt sa for siden:
4 timer sti-sykling i går. I dag, 10 mil på landeveien, rolig langkjøring.
Michelin sa for siden:
I dag....4 mil rolig sykling med dattra framførr:)
Nike sa for siden:
30 min spinning idag, satser på styrke i kveld. Har hatt 2 dager treningsfri.
Nike sa for siden:
30 min spinning etterfulgt av 15 min step.
Michelin sa for siden:
lørdag-2 mil rolig sykling med tung belastning.
tommygutt sa for siden:
Lørdagen: Naturlig intervall, teknisk terreng, terrengsykkel. Ca 45 min + oppvarming og nedsykling.
I dag: rolig gå-tur.
tommygutt sa for siden:
Ble tid til en liten treningsøkt også gitt :)
1 time rolig landeveissykling med innlagte tempodrag.
Super-lette bein!!!!
Michelin sa for siden:
Søndag; 44km sykling, kjapp fisketur på kvelden:)
tommygutt sa for siden:
Hmm, den fisketuren, tok du den med rolig intensitet, eller mere intervallpreget?? :):)
Michelin sa for siden:
...hehe....ble egentlig overlappende intervall med to stenger:rolleyes:
tommygutt sa for siden:
Skjønner :)
Gårsdagens økt: pyramide-intervall på terrengsykkel 3-4-6-4-3
Dagens: alternativ trening, paintball :)
Tuppen sa for siden:
glemt å notere opp ang treninga mi siste uka.. men har fått med meg gerilja kardio utenom en dag pga jeg var syk... men ellers så har det gått som det skal- tenkte å øke tempoet i morgen og se hvordan det blir... spinning har det blitt lite av pga for mye jobbing.. men går veldig mye da...
SusieBlues sa for siden:
Jeg var flink hele ferien og fikk meg minst en halvtimes gåtur i løpet av dagene. De flinkeste dagene syklet jeg 3,5 mil og en dag gikk vi kyststien i 3 timer..
Nå er ferien over og i går var det styrketrening på Elixia. Trente armer og mage.
Tuppen sa for siden:
dagens gerilja kardio er overstått
spinning i kveld :D
tommygutt sa for siden:
Litt sykkel-lei for tida, så nå blir det løping og rulleski fram mot ritt-måned nr 1, august.
SusieBlues sa for siden:
Oj, har helt glemt å skrive her. Har vært på Elixia i går tidlig og i dag tidlig. Fint å være ferdig med treningen før jobb!
Michelin sa for siden:
de siste ukene har vært fulle av begersvingende aktiviteter, men i går kom æ mæ ut på hjul igjen, ca 4mil, litt terreng og gjørmekjøring....tryna litt....:rodme:
SusieBlues sa for siden:
Det er litt for varmt for utetrening for meg, så det har bare blitt litt sentertrening og noen gåturer seint på kvelden
wollafruen sa for siden:
Oi, denne har jeg ikke sett før! Slenger meg med her.
Trente i går da..men..det går vel?
18/8: 30 min kondistrening, langdrag (i den grad 30 min er lenge..hehe..det jeg mener er "ikke-intervall"), 40 min beinhard styrketrening med PT.
Rygghev med hantler - 3 kg 2 x 15
Markløft - 30 kg ca 15 reps(?..kjørte meg tom)
Utfall med stang(20 kg) - veeeeldig ustø! overraskende.. 12-15 reps hvert bein
Chins (med hjelp...herregud det var tungt) - 10 reps
Situps med vridning - 20 reps
Planken med motstand - 3 x 20 sek
400 m løping
Spensthopp med motstand (ant. usikker..)
Push ups (med hjelp) - 12 reps
Planken - gående på henda (vet ikke om denne har noe "navn) - 3 m fram, 3 m tilbake - veldig veldig teknisk vanskelig!..
Dips (med hjelp) - 8 reps
Glute (spark bakover i maskin - maskinen heter Glute..vet ikke om øvelsen har noe "navn") -45 kg, 15 reps på hvert bein
Situps med strake armer med eksentrisk kontraksjon (negativ motstand) - 15 reps
Liggende tricepspress med strikk (farge; rød..hehe), eksentrisk kontraksjon - 15 reps
Jeg merker at formen er skikkelig dårlig, etter enda et svangerskap, men det jobbes det med nå..hehe.. PT'en min improviserer hele veien, men passer på at vi er igjennom hele kroppen i løpet av økta, og med så mange øvelser på en drøy halvtime sier det seg selv at det ikke er mye pauser her..Eller...det FØLES i hvertfall som mange øvelser. Kjører ikke mange set pr øvelse, men varierer heller. Kjører kroppen tom på hver eneste en. DIGG trening!!
Merker ikke så mye til at lavkarbo i utgangspunktet skulle gi meg lite energi på treninga, men er litt "småskjelven" de første minuttene etter endt økt. Fyller på med masse vann, så kommer det seg :)
tommygutt sa for siden:
Jeg har vært slapp til å oppdatere her, men i dag har jeg i det minste fått syklet en liten tur.
Intervall i morgen....
wollafruen sa for siden:
Hm....så korte innlegg alle har da? Skal jeg ikke skrive så langt som jeg gjorde kanskje? Eller kan jeg få lov? Tror det blir en fin måte å holde litt track på (forhåpentligvis) framgang.
tommygutt sa for siden:
Skriv så langt du vil du :)
Bulldog sa for siden:
Etter flere laaange måneder med rehabilitering av et kne, og en kranglete skulder, skal jeg nå begynne å trene på onkli igjen.
Jeg starter med Den Onde Russerens 5x5x5 program på mandag.
Programmet blir som følger:
Militærpress 5 x 40kg
Hantelcurl 5 x 16kg
Sumomark 5 x 80kg
Tatepress 5 x 16kg
Knebøy 5 x 80kg
Vektene tas litt på følelsen, alt etter som hvor fort styrken kommer tilbake.
5 økter i uka i fem uker, den 4. uka begrenses mengden til 3 rep, og den 5. uka er det maksløft.
tommygutt sa for siden:
4x4 bakkeintervall på terrengsykkel i dag. Prøver å finne toppformen til Birken neste helg.
SusieBlues sa for siden:
Løp den store skogrunden på 1t 20 min idag
Runegutt sa for siden:
Nytt treningsregime:
Geriljakardio 06:00 i dag
Når vekta går baklengs etter røkestopp, må man prøve nye ting.
Så her blir gerilja hver morgen i ei uke. Skal se om det får fart på systemet.
Og lett styrke 2-4 dager. Har klart å få meg litt skader, så en del som ikke går bra.
Gamle tullingen som har trent for hardt i sommer.
Runegutt sa for siden:
08:05
Har gjennomført min første gerilja, spist 4 egg, og tatt en dusj. er spent på om knærne tåler dette. Bruker en bit myk lysløype til springinga, for å avlaste kroppen max, og har supre sko. Men.... dette var tøft for knærne, trur eg.
Får se om heile meg er i støttebandasje i løpet av uka :-)
Veide meg i morres, og vekta går baklengs :-( Røykekutt er no møkk.
Bulldog sa for siden:
Ikke løp hvis det gir deg vondt i knærne. :)
Runegutt sa for siden:
Knærne henger ennu fast i resten av kroppen.
Er ikke helt krisevondt. Tenker vi driver gerilja mandag, onsdag, fredag
og sykkel de andre dagene, med dertilhørende styrke på kveldene.
Har jogga litt i sommer, bare oppoverbakker og flatt terreng, ikke nedover.
Knærne (spes høyre) blir stadig bedre.
Lar være å trene jogg/løp flere dager på rad/ pauser mens det er slitent/vondt.
så lenge høyrekneet ikke klikker, er jeg fornøyd. (Gammel leddbåndsskade etter noe ulovlig kjøring på Motorsykkel):o
MMM sa for siden:
Heisan!
Henger meg på her, jeg også. Er endelig i gang med trening etter måneders opphold. Og da har jeg også bare trent av og på.
Er nå inne i tredje uka med styrketrening mandag, onsdag og fredag. Deilig!
Er usikker på hva alle øvelsene jeg tar heter, men skal finne ut av det så jeg kan skaffe med en grei oversikt over hva jeg driver med. Kanskje noen av der som har litt peil kan gi meg tilbakemeldinger underveis om når jeg bør forsøke å øke på vektene, hvor mye økning av gangen osv. Håper jo å få resultater av denne treninga om ikke altfor lenge...
SusieBlues sa for siden:
Fikk trent litt utholdenhet på Elixia i går. Nå vil jeg ta av denne gipsen!!
Runegutt sa for siden:
0600 i dag, sykkeltur for full fres.
Reine helligdagen i forhold til gerilja-saken.
Det blei 40 minutter styrke i går kveld.
Blir litt merkelig splitt på styrkeøvelsene. Har en Albu som har fått litt hard medfart i vedskogen, så endel øvelser gjør jeg ikke.
Blir spennende å veie seg i slutten av uka.
tommygutt sa for siden:
Vekt er en ting Runegutt. Overtrening er noe helt annet, som du kanskje bør ha i bakhodet i denne gerilja-perioden din?
SusieBlues sa for siden:
I dag ble sykling så svetten rant mens jeg så på tv!
Runegutt sa for siden:
Sykla før frokost. Kort tur, bare 20 minutter. Den løypamå utvides.
Trente ikke styrke, jeg slokna på sofaen etter middag (fy meg ) men duverden så godt.
tommygutt sa for siden:
Her er det rolige dager med mye mat og hvile. Birken nærmer seg....
Siste utblåsning i morgen med en intervall for å spisse formen til lørdag.
Runegutt sa for siden:
:p
Ferdig med Geriljakardio for i dag. Er bare fredag igjen med denne forferdelige treninga.
Blodsukkeret har vært ustadig i flere uker. Har stigninger på helt ulogiske plasser. Og... det går ikke ned under GKtreninga.
Tror det er en av mange mystiske reaksjoner på manglende Nicotin og Karbonmonoksyd, for ikke snakke om all den gode Tjæren kroppen min blir nekta.
Ser ut som GK virker på badevekta. Både jeg og min treningspartner går ned allerede. Jeg har gått litt baklengs et par uker.
Får se i slutten av uka om tendensen holder seg.
tommygutt sa for siden:
Siste utblåsning før Birken i dag, 4 tempodrag på henholdsvis 4-3-2-1 minutt, full fart.
Formen kjennes veldig bra!
Runegutt sa for siden:
Har trent mage i aften. Stønn.
Skal forsøke å ha en til to reine magekvelder i uka.
Mystefistisk nok, kjennes det ut som vonde knær trives med GK. Gjør mindre vondt nu enn noe løpstrening har gjort. Kanskje at det er meget kort og intenst gjør susen?
Bulldog sa for siden:
Hvorfor?
Runegutt sa for siden:
Fordi jeg trenger mere styrke der, og for å forsøke å dra sammen noe lausskinn. Trener mye hardere mage, når den ikke kommer etter all anna trtening.
Runegutt sa for siden:
06:30 blei det sykkeltur. Synd det snart er vinter. Det er nu beina mine begynner å få fart på seg. For å ødelegge nattesøvnen til alle her inne-----------------.
Torsdager har jeg kjempekort dag på jobb. Starter 12 og er ferdig 14
Bulldog sa for siden:
Ok.
Ta heller fem min med mage/kjernetrening i løpet av hver treningsøkt. Mer effektivt og mindre kjedelig (med mindre du syns det er gøy å trene mage, da ;) ).
Her har du noen ålreite øvelser: www.t-nation.com/readArticle.do?id=990092
Bruker du mye maskiner i styrketreningen din?
Runegutt sa for siden:
Takker for øvelsene, men har dem fra før .
Bruker maskiner? Nei, overhode ikke. Har hantler, stang, benk og et tonn støpejern.
Har ikke som intensjon å konkurrere i dette, er bare greit å ikke tape for mye muskelmasse, samtidig som jeg blir lettere. Skimter muskler i armer og bein igjen.
tommygutt sa for siden:
Dagens økt: roooooolig times tur på landeveissykkel for å kvitte seg med alt av dritt fra i går, samt å få igang blodsirkulasjonen i beina.
Jeg føler meg i KJEMPEFORM :-)
Runegutt sa for siden:
Du trener som en helt Tommygutt. Håper du får klaff på Maraton.
Btw. Har Tommygutt også vært stor, eller du mangeårig lett fluevekt?
Runegutt sa for siden:
[QUOTE=
Jeg starter med Den Onde Russerens 5x5x5 program på mandag.
Programmet blir som følger:
Militærpress 5 x 40kg
Hantelcurl 5 x 16kg
Sumomark 5 x 80kg
Tatepress 5 x 16kg
Knebøy 5 x 80kg
.[/QUOTE]
Trenger forklaring på endel øvelser:
Sumomark??
Tatepress?
Har fått en albueskalde, så endel utgår/reduseres vekt på. Har i tillegg en gammel kneskade, som får fred mellom GKdagene. Tror den skal bli mye bedre.
Jeg trener dette:
Benkpress 8-12X40Kg 3 sett (Har bestilt mere jærn mangler vekt til stanga)
Hantle press 8-12X20++Kg 3 sett
Press flies 8-15X15Kg 3 sett
Skrå press flies 8-15X15Kg 3 sett
Sidehev 8-12X10-15Kg 3sett
Situpchrunch 20+ 5-6sett
Beinløft 20+ 5sett
Markløft og knebøy må vente ei stund. Albue og kne vil ikke mere.
Trener styrke 4 dager i uka. Sprer Hovedøvelsene utover, med nærtliggende støtteøvelser.
Mage trenes 2 dager i uka nu.
Ser dette ille ut, Bulldog??
tommygutt sa for siden:
Har aldri vært stor nei, slank i 30 år.
Men det skal også sies at jeg for ett år siden stilte på start i Birken med 82 kg. Til start på lørdag veier jeg 75 kg. ALT som har forsvunnet er fett. 7 kg mindre å drasse på over fjellet burde være greit :)
PS! Du står på utrolig bra selv også!
Bulldog sa for siden:
Nr 6 i denne artikkelen:
www.t-nation.com/article/bodybuilding/dissecting_the_deadlift&cr=
Og litt nedover i denne:
www.t-nation.com/readArticle.do?id=1373279
Du har flere overflødige øvelser der, og ingen (såvidt jeg kan se) for beina og ryggstrekkerne. Så, ja, det er en liten katastrofe ;)
Du bør redusere arbeidsmengden på skuldrene dine først og fremst. Armhevinger er veldig bra, så den bør du fortsette med, men alle de flies/pressvariantene du gjør bør du begrense til en for hver økt.
Har du mulighet til å anlite profesjonell hjelp for kne og albu? I så fall ville jeg gjort det, og satt i gang med et hederlig 5x5 program eller tilsvarende når ting var i orden (eller nært nok - jeg har noen gamle knirk som liksom aldri blir bra, bare bra nok selv).
Thibs har en god artikkel om hvordan man bør sette opp et program her:
www.t-nation.com/readArticle.do?id=1701042
tommygutt sa for siden:
Bulldog:
jeg tenkte jeg skulle kjøre på med litt styrketrening til årets ski-sessong fra september måned.
Har du noen gode tips til ski-rellaterte styrkeøvelser, samt antall reps etc? Tenker da først og fremst på overkroppen, for jeg kommer paralelt til å kjøre styrketråkk på spinningsykkel/rulle for beina.
Gode tips mottas med stor takk :-)
Runegutt sa for siden:
Dette var bare en øvelsesoversikt.
Kjører jo ikke alt det der på ei uke da.
Det jeg burde forklart var at jeg kjører hovedøvelsene benkpress, armhevinger, markløft og knebøy. Deretter støtteøvelsene.
Veksler støtteøvelsene litt etter sesong, og hvor spylei jeg er.
MArkløft og knebøy er uaktuelt nu. Et kne og en albu funker ikke. Albuen er et feil løft, kneet er en gammel motorsykkelskade.
Kneet ser ut til å komme seg, sakte men sikkert. Albuen trenger bare hvile.
Beina får nok pæs av GK og Syklinga (GK ma, ons, fre, sykkel de andre dagene)
Ser ut som jeg må omarbeide stykeprogrammet en del. Jeg må ned på tre styrkedager. Jobben som ikke passer inn. Sykkel og GK taes om morgenen.
Bulldog sa for siden:
Sånn på hoppende fot foreslår jeg et program med kun dips, chins og markløft, 4-5 rep 2-3 sett på hver, to ganger i uka. Løft så tungt du klarer, og avslutt settet mens du fortsatt er god for 1-2 repetisjoner. Øk vektene etter hvert som du blir sterkere, men husk å ikke ta deg helt ut. Er det for tungt å gjøre dips og chins uten hjelp er det helt greit å bruke maskiner. Er det for lett, bruk vektbelte :)
Merker du at styrketreningen går ut over innhenting fra skitreningen, så begrens arbeidsmengden (antall repetisjoner og evt sett - eller hopp rett og slett over en økt), ikke begrens vektene.
Ps: Jeg kan ha misforstått deg; du mener i tillegg til skispesifikk trening?
Bulldog sa for siden:
Ok. Kan du ikke føre inn en typisk økt?
Da er du jo på god vei, da :)
Adaware sa for siden:
Sykling kan aldri erstatte beintrening som knebøy ;)
Skjønner godt at folk faser det ut ved smerter for det er jo utrolig tungt.
tommygutt sa for siden:
I tillegg ja :) Takk for gode svar.
Runegutt sa for siden:
Dagens styrke økt blei slik:
Dette er i grensa til hva albuen holder. Dvs.påfører ingen belasting på skaden, så lenge løftene er bra.
Er krøkkete å trene når man er skada. Blir så mange øvelser som må gå ut. Er grenser for hvor mye maveøvelser man greier/gidder
Runegutt sa for siden:
Endelig Fredag
Ferdig med ukas GK, og er kommet meg på jobb. Det kjennes som kondisen kommer seg. Tilbakelegger flere meter under løpinga enn jeg gjorde mandag. Knærne ser også ut til å holde. De er litt ømme, men ikke værre enn at de er fine i morgen.
Får ei mystisk blodsukkerstigning rett etter GK. Må være noe glucogen som løses ut fra muskler eller lever. Skal ta dette opp med Dåktern.
Så langt trives et typisk B-menneske med morgentrim. Det gir en mystisk piff på dagene. Er generelt mere opplagt.:)
Cherie sa for siden:
Jeg har begynt med styrke! :)
Endelig fått med meg ei venninne rett etter jobb på mandager og onsdager, så slik har denne uken sett ut:
Mandag:
Oppvarming: Elipsemaskin 15 min.
Program:
Benkpress: 20kgx12, 25kgx12, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 80kgX12, 90kgx10
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 25kgx12, 30kgx12
Rygghev: 12rep, 12rep, 10rep
Situps på sktåbenk: 12repx3 set
Onsdag:
Oppvarming: Elipsemaskin 20 min (spurt på slutten, syke 207 i puls!!!:eek:)
Program:
Benkpress: 20kgx12, 30kgx10, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 90kgx10, 90kgx8 (Tom i bena etter spurten gitt..)
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 30kgx12, 35kgx12
Rygghev: 12repx3 set
Torsdag:
Svømming!!:D Ca 30 min ren svømming, og 30 min lek og morro..
Fredag:
Styrke i dag og gitt, for treningspartnern min kunne ikke onsdag, men ble fredag istede! Og jeg hang meg på!
Oppvarming: Elipsemaskin 10 min
Program:
Benkpress: 20kgx12, 30kgx10, 30kgx8
Benpress: 60kgx12, 90kgx12, 100kgx12
Dra-ned-til-bryst: 20kgx12, 35kgx12, 40kgx10
Rygghev: 12repx3 set
Fornøyd med denne uka, og kan se det setter fart på å stramme opp kroppen min også! Kjenner bare at jeg ikke kan yte helt max fordi muskla ikke har mye karbo i seg, rar følelse å kjenne at jeg plutselig bare går tom. Men dette funker bra! For jeg vil jo ha i pose og sekk, dvs ned i vekt og stramme opp muskla og bli sterk! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.