tommygutt sa for siden:
Dobbelt opp i dag, først 3 timer skogstur med hunder og kjerring, før jeg rundet av med 3x10 min styrketråkk på rulla i kveld.
DEILIG!!!!!!!!!!!!!!
tommygutt sa for siden:
Dobbelt opp i dag, først 3 timer skogstur med hunder og kjerring, før jeg rundet av med 3x10 min styrketråkk på rulla i kveld.
DEILIG!!!!!!!!!!!!!!
Antoinette6 sa for siden:
En times god styrketrening og kondisjnstrening på sykkel :)
Nille sa for siden:
En times Les Mills Body Vive (kondisjon og styrke) i dag også.
Det blir lettere hver gang, jeg klarer mer og er mindre støl etterpå. :D
Runegutt sa for siden:
3 timer i skogen.
Har vondt i motorsagmuskelen.
tommygutt sa for siden:
Laber og slapp start på dagen, men fikk fart på skrotten og kjørte en kvalitets pyramide-intervall på rulla i Sone 3 i kveld. 6-4-3-4-6 minutter, men god oppvarming og nedsykling.
Satser på litt finvær utover uka for å få lufta rulleskia en tur eller to.
LilleM0r sa for siden:
Og jeg kjørte en 4x4 i dag og holdt bra! Mestringsfølelssen er tilbake - dog med adskilleg laverer intensitet enn vanelig, men litt mer enn forrige intervall.
Sånn kommer jeg til å bygge på og presse kroppen til å bli flinkere til å forbrenne fett:)
I morgen har jeg 55 minutter styrketrening med PT
solsikke sa for siden:
En times styrke og sykkel på meg i dag!!
Antoinette6 sa for siden:
Guuuud, så flink du er, solsikke ! Og så på en søndag ! :)
solsikke sa for siden:
Da har jeg vert på ny treningsrunde på sykkelen min...persa faktisk runden min med over 7 min i motbakkene i dag...super stolt:)
Har i tillegg trenet styrke i 30 min..
KetoKay sa for siden:
Kommer nettopp hjem fra en times sykkeltur i nærområdet. For de som er kjent her så kan jeg jo avsløre at jeg sykla fra sentrum, gjennom Nesparken til "Lille-Sverige"(Krapfossvn), så Eikavn over til Krapfossvn igjen, svingene ned mot sentrum, gjennom sentrum og ned på Bastøkaia. Satt der fem minutter og hvilte før jeg sykla tilbake via Storgata og bort til Gudes gt hvor jeg bor. Variert og fint underlag og et fantastisk vær!
tommygutt sa for siden:
Årets første på rulleski, 1,5 time med fartslek og litt styrke-stak. Merker at det er en stund siden sist med slappe "stake-muskler" og litt Bambi på isen, men da er vi hvertfall i gang 2 måneder tidligere enn i fjor :-) Målet er ca 20 økter før snøen kommer, da burde grunnlaget for en bra ski-sessong være der.
fjanni sa for siden:
1 time styrketrening i dag. Ben, biceps og rygg i dag. :
Bulldog sa for siden:
Lett "komme i gang" økt i dag:
Militærpress 2 x 5, 40kg
Nedtrekk 2 x 5, 75kg
Dips 2 x 3, 102kg :p
Curl 2 x 5, 16kg
Knebøy 1 x 5, 80kg
Pappvekter, men jeg tok det pent fordi jeg har trent så lite de siste månedene. Pavel's 5x5x5 utgår pga mye overtid, så det blir dobbel arbeidsmengde og halv frekvens i stedet :)
Samme prinsipp ellers.
Runegutt sa for siden:
RYP uke 4
5X2 Knebøy 60Kg
Ut å gå 40minutter heftig tempo med så mange oppoverbakker som mulig.
Runegutt sa for siden:
Glemte nesten Situps med vri:
2X25
SusieBlues sa for siden:
Yes!! Etter armbrudd, ferie og kjøretimer til motorsykkel-lappen er jeg nå fullt motivert til å komme skikkelig igang med trening igjen!
I går syklet jeg nesten en halvtime hjemme. Innrømmer glatt at det var en nesten bortkastet treningsøkt! I dag er det rett på senter!
tommygutt sa for siden:
2 timer fartslek på sti med lykt i kveld. Stisykling med godt lys er fantastisk morro!! Landskapet blir helt forandret og det er så stille over alt mens man suser rundt i skogen.
MORRO!
Runegutt sa for siden:
Blei bare en rolig gåtur i dag, fra stedets mekaniske verksted og et par Km til bilen.
Måtte levere båten for oljeskift. Ny motor, som jeg ikke fatter hvordan man skal få olja ut av, grrrrrrrrrrrrr.
I morra er det Ryp
SusieBlues sa for siden:
Yep! Ble en god styrketrening! Merket ikke hvor bra den var før jeg kom hjem og det var litt ubehagelig å gå i trapper..
Nille sa for siden:
I dag ble det en runde med Body Balance. 1 time. Og svetten siler ! Det var kjempegøy !!
tommygutt sa for siden:
Laaaaaaang dag på jobb, etterfulgt av 4x4 minutter styrketråkk på rulla + oppvarming og nedsykling.
Runegutt sa for siden:
RYP uke 4 dag 2.
Alle vekter blei øka med 5%.
Og, hadde en heftig drøy halvtimes gange sammen med dattra mi.
Ikke gått så fort noensinde. Sannsynligvis hadde jeg jogga langsommere.
Kroppen føles bra.
SusieBlues sa for siden:
Hadde en effektiv styrkeøkt på Elixia i dag! Veldig fornøyd!
tommygutt sa for siden:
02-testing på Hokksund Kurbad i dag. Interessant med litt tall på hvordan man ligger ann samt gode treningstips. Tenkte på ta en ny test til våren.
Runegutt sa for siden:
Gådag. Hatt en fin tur med kona. Var å henta båten, etter oljeskift. Har nu forstått hvordan man skifter olje på "dyret"
Nille sa for siden:
Så var en times Body Pump gjennomført !
Yaaaaay !! :ja:
Runegutt sa for siden:
Rypnuken 4 dag 3 avlyst. Har greid å forstreke en muskel i en arm.
Må ha meg noen pausedager fra vektene:mad:
Blei en times gåtur med kona istedenfor. Hyggelig nok det i pissregnet.:)
Bulldog sa for siden:
Kall meg streber, men nå sitter jeg og venter på at gymmet skal åpne...
Bulldog sa for siden:
Pass på så strekken ikke får utvikle seg til noe mer... Nedkjøling og varme om hverandre hjelper på symptomene, og lett tøying (skal ikke gjøre vondt) kan fremskynde leging. Er det ett av muskelfestene til biceps som har ødelagt seg?
Runegutt sa for siden:
Jepp, har tatt venstre bicepsfeste. Tålte ikke masse trening en dag, og lemping av stokker to dager på rad.
Andreaen sa for siden:
Gå tur i nydelig regnvær i 1.5 time.
Runegutt sa for siden:
Har hatt verdens slappeste helg. Har gått endel, men hverken langt eller fort. Bare nytt høstværet. I dag er det RYP uke 5, men skal være forsiktig ,med venstre underarm. Muligens dropper jeg bicepscurl ei stund.
Armen er bedre, men ikke bra
JenJen sa for siden:
I gang med trening (igjen!), i dag ble det styrke + 25 minutter kondisjon. Begynner på nytt med opplegget, jeg tok litt vel lang pause etter forrige runde :o
Runegutt sa for siden:
Ryp dag 1 uke 5
Kjørte ikke roing, er ikke biceps som er problemet, en eller anna muskel i underarmen som har slått seg vrang. Reduserte vekter i bicepscurl også.
Ellers føltes 69Kg i knebøy bare godt. Duverden så frisk man føler seg etter endt trening.
Nu blir det lammesteik som ettertreningsmat. Proteinshake gå og vogg.
tommygutt sa for siden:
Langhelg i London, 2 intervalløkter på mølla på hotellet.
SusieBlues sa for siden:
Styrketrening med fokus på beina.
Runegutt sa for siden:
Det blei en drøy times fin tur i dag. Supert litt vått høstvær.
SusieBlues sa for siden:
Trente Bosu styrke og stretching. Deilig og hardt!
tommygutt sa for siden:
4x4 intervall i går. Sliter med å få opp pulsen på rulle, begynner å bli godt trent jo :-)
Runegutt sa for siden:
Møkkadag. Mave i full protestaksjon, og blodsukker over alle støvelskaft, fra 4,6-6,5 med en liten yoghurt i mellom. Har spist bra i heile dag, men kroppen fungerer ikke. Føler meg j....... RYP og alt anna utgår.
Og så nu som vektene begynte å bli interessant tunge.
SusieBlues sa for siden:
I går ble det sykling foran tv. Veldig bra innsats, masse svette!
Hajdi sa for siden:
Kom meg endelig ordentlig i gang igjen i går etter to og en halv ukes treningsfri (har hatt noen småøkter innimellom, men de er ikke noe å skrive "hjem" om).
Kort fortalt ble det en standard styrkeøkt på halvannen til to timer i går (mye av tida gikk til å prate sjit med treningskopiser). Hadde kun lette vekter, i og med at jeg startet på et nytt program.
Hadde bla tre firere på 100kg i knebøy og det gikk knirkefritt. Hadde også et par firere på 60 i benkpress som også gikk bra. Ellers ble det litt lett stiffleggmark, samt fem tiere i frontpress (30kg) med stokken min.
Greit fornøyd! Treningen gikk bedre i ketose enn jeg fryktet på forhånd.
Andreaen sa for siden:
Dette er hva jeg har trent tilsammens i 4 økter tilsammnes idag:
16 x 8 vanlige situps
16 x 8 klapp-sammen
1 min. x 8 planke, statisk
1 min. x 8 armene 180 grader ut fra kroppen, statisk
16 x 8 vanlig ryggløft
16 x 8 "push-downs"
30 minutter gå tur, raskt tempo
2 timer turn
16 x 5tåhev
16 x 5 utfall
16 x 4 minutter planke
tommygutt sa for siden:
I går, ca 30 minutter fartslek på rulle.
I dag 4x4 bakkeintervall med joggesko ute i høstfargene. Motbakke må til for å nå 90% av maks HF nå, dette går vegen :-)
I morgen blir det første økt på helsestudio på årevis :-)
Runegutt sa for siden:
1,5 timer gåing i alle mulige tempi.
har bestilt meg staver
SusieBlues sa for siden:
Det ble en fin styrketreningsøkt på senter.
tommygutt sa for siden:
Rakk ikke helsestudio i dag, men tok en bakkeintervall på racern. Stenseth-bakken er BRATT!!!! 4x4, sone 4
Bulldog sa for siden:
Laber økt i dag... Helt tom og tung i kroppen, men jeg fullførte, og økte med to kg på Tate-press, så det var ikke bare ille. Gleder meg til mandagstreningen, full av glykogen og trøkk :D
Gracella sa for siden:
3 mil på trimsykkel i dag akkompagnert av "Life of Brian" på dvd.
Hadde egentlig bare tenkt å ta to mil, men jeg var så godt i gang ;)... og den filmen er bare SÅ bra :D.
Så tok jeg ca 15 min med tung rockering (filmen var ikke helt ferdig) og deretter litt vekter. Jeg har bare to 5 kilos håndvekter som jeg bruker, men jeg innbiller meg at alle monner drar :confused:.
Eterpå var det en halvtime i sauna (balsam for kropp og sjel) og deretter Senkveld med Thomas og Harald.
Kan man ha det bedre??
:D
SusieBlues sa for siden:
Jeg har løpt skogturen i dag. Brukte min nye pulsklokke som kan overføre data til pc. Men jeg sjekket ikke godt nok før jeg begynte for den klarte ikke å plukke opp pulsen. Prøver igjen i morgen!
tommygutt sa for siden:
2,5 time med stisykling i fantastisk Drammens-natur i dag.
tommygutt sa for siden:
3 timer stisykling i dag + 1,5 gåtur med kone og hunder.
Nille sa for siden:
Har trent tre ganger denne uka:
Alle økter er på 60 min.
tommygutt sa for siden:
4x4 bakkeintervall løping med staver i dag.
I feel great!!
Runegutt sa for siden:
Er sjuk igjen
Enten er det røykkutten eller så har jeg fått noe virusgreier.
Mave i opprør, sørrat og hoste
solsikke sa for siden:
Da var jeg på gang igjen etter sykdom den halvannen siste uka.
Har no syklet 40 min, og styrketrening 20 min.
Føles godt etter en varm dusj!!
Pantress sa for siden:
I dag har jeg kjøpt meg månedskort i svømmehallen :) Så nå er jeg i gang med treningen. Nå mangler jeg bare å komme meg ned på Spenst for å prate med dem.
Blir Vannjogg tirsdag og torsdag. Også håper jeg på Spenst to dager i uka. Må bare komme meg ned der å se hvordan programmene passer med alt det andre som skjer på min timeplan for dagene. Men jeg skal klare å få til to dager på Spenst, jeg vil:)
Håper dette får vekta til å gå litt jevnere nedover og ikke så i rykk og napp som til nå :)
Pantress
tommygutt sa for siden:
Dagens økt: Elghufsintervall. H....... så tungt det er!!
tommygutt sa for siden:
Dagens økt: drøye 2 timer med stisykling i Drammen med lykt i ruskende deilig høstvær.
Har masse overskudd for tiden!!
fjanni sa for siden:
70 minutters step-time i dag. føler at jeg endelig er i gang igjen med treningen. 50 sit-ups. hihi.
tonetrollet sa for siden:
Spenst har timeplanene sine liggende på nett... Du trenger ikke å gå ned der. Lykke til!
Runegutt sa for siden:
Har fortsatt kjempemagekrøll. Rennaræv må godt norsk.
Formen kommer seg sakte men sikkert.
Hjalp guttungen med å sette opp RYP.
Han er sterk.
Dette er hans 10RM
Knebøy 20KG
Strakmark 20Kg
Benkpress med hantler 6Kg/arm
Stangroing 20Kg
Hantlepress 6Kg/arm
Hantle pullower 5Kg
ArnoldCurl 6Kg/arm
Tricepspress 3Kg
Synes dette er rimelig heftig på en syltynn 12åring.
Han har trent i 8 uker nu, etter at han oppdaga at hans gamle, feite far var raskere enn han på 3Km. :D:D:D
Han har trent to dager i uka. En dag GK, og en dag med et hantleprogram fra iForm.
Nu skal han trene RYP etter ei uke med pause.
SusieBlues sa for siden:
Det ble sykling hjemme i går. Litt skuffet over den nye pulsklokka..
Shadow sa for siden:
Min trening så langt denne uka:
Onsdag, sykler 1 time ute i deilig høstvær, selv om det ble mørkt og litt kaldt på tærne.
Torsdag, 1 time og 15 min på treningssenteret, 15 oppvarming på "joggemaskin" diverse styrketrening etter oppsatt program og avsluttet med 15 min på "joggemaskinen"
Satser på pent vær for sykling i helga:)
tommygutt sa for siden:
4x4 bakkeintervall på racersykkel i dag
solsikke sa for siden:
Fikk ikke tid til å skrive inn i går, så tar det i dag i steden jeg.
I går syklet jeg 1 mil, jogget 1,5km, og styrketrening 30 min.
Var kjempetung siden jeg ikke har trenet skikkelig etter jeg var syk...men det føltes godt etterpå...
tommygutt sa for siden:
2 timer tur i skogen med familyn i dag. En deilig dag som gir masse overskudd til en laaaang stitur på sykkel i morgen.
solsikke sa for siden:
Ja, da har jeg trosset vestlandsværet og vert ute å trent.
Har syklet 1 mil, jogget 2km og styrketrening 20min.
I tillegg har jeg vert ute å gått tur med familien..
Det føles så herlig å komme inn igjen i varmen:)
tommygutt sa for siden:
4,5 timer med stisykling i dag. Årets beste tur!!
solsikke sa for siden:
Da var dagens dose med trening over for i dag.
Syklet 4km, jogget 3km og gått 3km, i tillegg 25min med styrke.
Skal endelig også få ellipsemaskinen min i dag, så kan hende det blir en liten testing på den i kveld:)
Runegutt sa for siden:
Etter ei sykeuke, skal jeg ha ei ukes pause fra RYP.
Denne uka blir det gåing hver dag i ca. en time. Venter på gåstavene jeg har bestilt. Håper de gir mere "trøkk" i gåinga. Er ikke sjefta for å jogge på asfalt, og selv om vi har endel av noreuropas bratteste bakker her, trenger jeg noe mere kondistrøkk.
Håper stavene gjør susen.
tommygutt sa for siden:
Bruker kvelden til treningsfri og oppussing, selv om jeg er uforskammet pigg etter gårdagens langtur.
Runegutt sa for siden:
1,5 time med bra gange.
Passe tempo, sånn 60%.
Har masse å gå på,
solsikke sa for siden:
Da har jeg brukt min nye ellipsemaskin og trent:)
Jogget da 8km på 32 min på halv styrke, har også syklet 5km på min ergometersykkel og 20 min styrketrening...Var drithardt, men godt no etterpå:)
Runegutt sa for siden:
Solsikke, du trener rimelig mye. Forsiktig så du ikke møter veggen.
solsikke sa for siden:
Heisann Runegutt:)
Ja, jeg vet jeg trener mye nå, men skal til Spania til helgen, og da blir det ikke noe trening på en uke. Har da planlagt en en light variant av lavkarbo den uken, så prøver no å kompensere for dette. Har planer etter dette å trene sånn 3-4 dager i uken.
Har ingen plan om å møte veggen for å si det sånn...
Men takk for omtanken:)
Hvordan går det med deg forresten, frisk igjen??
Runegutt sa for siden:
Hvorfor ikke trene litt i Spanien da?
Trente bra i London i sommer :-)
Kjørte armhevinger, situps og utfall hver dag+
minst 2 timer rask kveldstur.
Det holdt blodsukkeret i sjakk ihvertfall, til tross for helt feil kosthold.
solsikke sa for siden:
Kan hende det går an, men skal reise med jobben, og det er lagt opp ganske heftig program, så vet ikke om jeg får tid.
Men skal uansett kjøre litt situps på kveldene...så blir det nok litt gåing og trasking rundtom...men time vil show...gleder meg vertfall til å komme vekk fra dette vestlandsværet...
Men skal love deg at trenigsklærne skal pakkes ned, og jeg håper jo å få brukt de da...vertfall èn dag:)
LilleM0r sa for siden:
I går: 1 times PT
I dag: 4x4 på mølla, litt styrketrening - mest på armer i dag, sliten i beina etter i går.
tonetrollet sa for siden:
Startet et nytt og bedre liv på treningsfronten i høst. Har som mål å trene styrke 2 ggr pr uke, aerobic en gang og yoga en gang. Legger inn dagboka hittil, og så fortsetter jeg å skrive her.
Fy søren så fort man blir hekta på trening! Men som alenemor til 3 er det ikke nok timer i døgnet!
Uke 41
Tirsdag Gikk til barnehagen, 1 time styrke
Onsdag 1 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga
Søndag 1 time styrke + 1/2 time på sykkel
Uke 42
Tirsdag 1 time aerobic
Torsdag 1 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga kl 06.30!
Søndag 1 time styrke + 20 min ellipse
Uke 43
Hjelp... Sykt barn, får ikke trent!
Onsdag 1 1/2 time styrke
Fredag 1 time wakeup Yoga
Søndag 1 drøy time styrke (tungt i dag, gitt!)
Uke 44
Tirsdag; gått masse og vært i mye aktivitet + en økt vibrasjonstrening på Orange House
tommygutt sa for siden:
Lurte meg til en ekstra hviledag i dag. På`n igjen i morra!
Runegutt sa for siden:
1 time gange.
Føles veldig fint med ei hvileuke
solsikke sa for siden:
Har også i dag hatt meg en liten treningsøkt innimellom eksamenslesingen.
Blir så mye klarere i hode da etterpå.
Har i dag jogget 10km på ellipsemaskinen på lavt nivå og brukte 37min.
Tok først 5km og hadde en pause med styrketrening, og deretter de neste 5km
Deilig følelse:)
Runegutt sa for siden:
I dag skal jeg ut å prøvegå staver for første gang i mitt liv.
Håper det gir mere kondistrøkk. Er for tung til å jogge på asfalt, så det er ikke et alternativ.
tommygutt sa for siden:
Runegutt, finn deg en motbakke i skogen med stavene dine, skal love deg puls :-)
Runegutt sa for siden:
Er bekmørkt i skogen nu, og det pissregner ute. Er ikke ferdig på jobben før etter 18:00
tommygutt sa for siden:
Hodelykt min venn, hodelykt :-)
Da er det bare å heise flagget, jeg har trent på helsestudio!!!! Snøen fikk meg til å trekke innendørs i kveld, fikk kjørt en kvalitets 4x4 på mølle med god pulsstyring, etterfulgt av ski- og sykkel rellatert styrketrening.
Dette gav mersmak!
Bulldog sa for siden:
Never underestimate the power of the dark side :lol: Før du vet ordet av det kjører du bil til og fra trening, og kaller en hel dag på ræva for "innhentingstrening" :p
Ja, jeg kjørte bil til og fra gymmet i dag :o
tommygutt sa for siden:
Det gjorde jeg også, med sommerdekk :o Lover å bytte i morra tidlig :)
Runegutt sa for siden:
Det finnes ikke den hodelykt i verden som kan lyse opp skogen slik at jeg vil finne på å gå i den nu om kveldene. Man trenger minst et par 1000metere, og det gidder jeg ikke drasse med.
Nordnorsk skog rett rundt frysepunktet, er skumle saker, glatt that is.
Har foresten testa stavene. So far so good.
Oban sa for siden:
Det samme var trappene hjemme hos oss i morges. Det blir nok et ufrivillig treningsopphold på noen dager for min del. Sikkert ingen brudd - bare skamslått på venstre side. :nedfor:
Elizabeth sa for siden:
I går var det 1 times gåtur, 30 min sykkling og tja... ca 45 min wii sport (gåen i armen i dag...:o )
Så langt i dag en times gåtur
Runegutt sa for siden:
I svarte.... Den testturen med staver i går, den ga ikke spes ekstra trøkk i kondisen, men i dag er armene pudding. Hm
SusieBlues sa for siden:
I går: Styrketrening Elixia. Litt lite fokus fordi jeg så det begynte å snø igjen og jeg hadde sommerdekk. I dag er det vinterdekk og bedre fokus!
Runegutt sa for siden:
Blir stavgang i dag også, og en time skyting. Er ikke mye mosjon i det, men regnes som sport
solsikke sa for siden:
8km på ellipsemaskinen i dag, og 15 min styrketrening
2 dager igjen te Spania..HURRA!!!!!!!
tommygutt sa for siden:
Støl etter dag 1 på helsestudio, så jeg tok en fridag i dag.
SusieBlues sa for siden:
Sykling foran tv i går. Minsten ble imponert over svettingen min!
solsikke sa for siden:
Morgontrim i dag, 10km på ellipsemaskinen min, brukte 41,5min.
15min styrketrening:)
Spania here 1 come:):)
God treningsuke alle sammen:)
SusieBlues sa for siden:
I dag ble det styrketrening i Sandvika igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.