< Tilbake til oversikten

Treningsdagbok (for alle)

LilleM0r sa for siden:

4x 4 intervall + styrketrening her:)

Runegutt sa for siden:

Jeg trener fortsatt hver dag. Er bare litt sløv å skrive om det for tida.
Jeg skal på HV-skolen i uke 4 og 5, har derfor ikke starta ny runde RYP. Kjører på med styrke vedlikehold (5split) og går med stavene mine. Starta dagen i dag med frokost, oppvarming, 35 minutter styrke. Deretter 2 egg

screwball sa for siden:

Dag 1 uke 2 av RYP.
Moro å se hvordan kroppen føler det iløpet av denne uka når den skal over på færre reps og flere sett. Men er vel først når jeg kommer mot slutten av neste uke det virkelig kommer til å merkes.

Også selvfølgelig knallhard egenkomponert magetrening, og 1/2t på tredemølla.

solsikke sa for siden:

12km på ellipsemaskina, 45min
+30 min styrketrening
Herlig ;):)

Runegutt sa for siden:

Ryp uke 3 er j......

Skal ikke trene RYP før i februar.
Skal strax opp til vektene mine nu.
Må få meg 40 minutter før jobb.

Homer Simpson sa for siden:

Er slapp å skrive her, men er nå i uke 2 på andre omgang RYP-grunnprogram. Hadde 3 uker pause mellom de to pga forkjølelse og juleferie, men det var godt å komme i gang igjen.

Jeg gikk optimistisk til verks og økte M10 med 20 % på alle øvelsene. Så langt har det gått fint. Det er tungt, men det skal det jo være. Tror sisteuka med 10 reps blir den værste.

Runegutt sa for siden:

Kjører split ut uka. Hadde mave, knebøy og markløftdag i morges.
Du verden så mye bedre jeg føler meg med litt mere karbo i kroppen.

LilleM0r sa for siden:

20 x 45 intervall med 15 sec. pauser totalt 40 minutter med oppvarminge og nedtrapping.
30 minutter styrke med vekt på beina

supha sa for siden:

30 min styrke og 30 min ellipse

Runegutt sa for siden:

Starta dagen med 40 minutter styrke. Er ennu helt skjelven i armene.

screwball sa for siden:

Dag 2 uke 2 på RYP, magetrening (planke, liggende beinløft og situps), 30min på tredemølla med 2,5 % stigning, 7,5km/t rask gange. Alt i alt ei god økt, var svett og sliten når jeg gikk i dusjen, herlig.
Merker at RYP'en begynner å dra seg til nå, men går enda forholdsvis lett.

Runegutt sa for siden:

Og har hatt en liten halvtime turgåing sammens med min bedre halvdel. Kaldt men godt.

SusieBlues sa for siden:

Jeg holder det gående med tung styrketrening.
I går var det skuldrene som fikk kjørt seg.

Runegutt sa for siden:

Starta dagen med 40 minutter styrke

LilleM0r sa for siden:

4x4 intervall på tredemølla, 30 minutter stryketrening - med vekt på beina i dag, på Elixia.
Og i dag var det tungt....phu!

Mjauritz sa for siden:

Trente "vekt i sal" i går, en time med hard styrketrening :D Trente det på mandag også og man kan si at jeg har vært skikkelig støl en uken snart!!

solsikke sa for siden:

40 min på ellipsemaskina, og 30 min styrke!!

solsikke sa for siden:

Ble litt travelt i går, så fikk ikke tid til å føre inn...
45min på ellipsemaskina= 12,6km + 30 min med styrketrening:)

LilleM0r sa for siden:

Samme her - har meldt meg inn i treningsstudio på nett - og har sammen med Qunicy Douglas :p løpt 15 x 45 intervall på mølla!! Til sammen 40 minutter me oppvarming og nedjogging. Skikkelig artig!
Og så en stram-opp time med instruktør - 30 minutter

Anbefales - dersom noen er interessert www.exerto.no

Runegutt sa for siden:

Har vært på fjellskitur sammens med guttungen- Litt for lite sny, men fin tur. Litt begrensninger hvor man kunne kjøre ned.

Mjauritz sa for siden:

Fredag og lørdag sirkeltrening i en time!!

Nille sa for siden:

Er godt i gang etter jula. Andre fullførte uke med:

Onsdag: Les Mills Body Balance (Yoga, Tai Chi, Pilates) 1 time
Fredag: Les Mills Body Pump (med vekter) 1 time
Søndag: Les Mills Body Vive (kardio og styrke med ball og strikk) 1 time

Anbefales !

Mer info på [url]www.lesmills.com[/url]

SusieBlues sa for siden:

I går var det styrke på bryst og triceps med mannen som personlig trener. Så nå er jeg støl! Det er bra!

solsikke sa for siden:

12,5km på ellipsemaskin, og 30 min med styrketrening;)

screwball sa for siden:

I går var det følgende:
Dag 1 uke 3 RYP.
Dag 1 uke 1 PodRunner. 3,5km og 30min med 2,5% stigning.

SusieBlues sa for siden:

Trente beina i går. Veldig hard styrke. Mulig jeg ikke var helt i form, for etterpå var jeg litt apatisk og hadde egentlig lyst til å legge meg ned på gulvet og bare slappe av der..

LilleM0r sa for siden:

Fortell oss litt om den PodRunneren:)
Får du instrukser om både varighet, stigning og fart? Er den tilpasset nivå på bruker - musikk, finnes noe annet en teckno?
Fortell, fortell...

screwball sa for siden:

Legger bare inn en link til et innlegg i journalen min om dette - så blir det ikke så rotete her...
Screwballs møte med PodRunner

tommygutt sa for siden:

Slapp med oppdateringer, men ikke slapp på treningsfronten. Holder koken med 5-6 økter i uka nå, topp motivert til en ny sessong, som starter med Holmenkollen Skimaraton om en drøy måned. Endelig kom vinteren også :-)

solsikke sa for siden:

Har nett vert ute å jogga 5km på asfalt:( Veit det ikkje er bra, men var einaste alternativet i mørket....ska no til med litt styrketrening:)

LilleM0r sa for siden:

15 x 45 intervall på mølla, 30 minutter stram opp! Deilig og hardt!
I dag gikk det lettere......

solsikke sa for siden:

Såååååå flink du er:)

screwball sa for siden:

Hadde voldsom hodepine i dag, men klarte å tyne meg gjennom treningsprogrammet mitt likevel. Storfornøyd med det.

Dag 2 uke 3 RYP. M*1 i dag. Gikk veldig greit bortsett fra tricepspress - der var de to siste repsene på 2.sett tuuunge! Men 40kg som skal presses opp er jo ganske heftig.
Etter RYP var det magetrening, og så dag 2 uke 1 på RYP.

Mjauritz sa for siden:

Trente styrke i 1 time :0) Burde trent cardio, men er så snufsete.

SusieBlues sa for siden:

I går trente jeg overkroppen. Ojojoj! Prøvde 7kgs håndvekter til biceps, men det ble en kilo for mye..
Ble utrolig kjørt. Deilig! Litt ubehagelig å løfte vannflaska på vei hjem og så sliten og satt ut at jeg ikke orket å synge til Tom Waits i bilen! DA er jeg sliten, da!

solsikke sa for siden:

Har gått tur med tanteungen min i vogn i 2,5time!

indi sa for siden:

treg med oppdatering jeg og... men trener! doble spinningtimer mandag og onsdag, enkel fredag, styrke to ganger i uka, og av alle ting, jeg har begynt å spille HÅNDBALL! Var litt sånn småbekymra for at jeg ikke skulle ha kondis nok og sånn, men det har jeg! i massevis! morsomt! :)

screwball sa for siden:

Fredag 23.01.09:
-Dag 3 uke 3 RYP. Langt fra så tøft som jeg trodde.
-Magetrening
-Dag 3 uke 1 PodRunner

Det er fremgang å spore....

Nille sa for siden:

Tredje fullførte uke med:

Onsdag: Les Mills Body Balance (Yoga,Tai Chi, Pilates, stretching) 1 time
Fredag: Les Mills Body Pump (workout med vekter) 1 time

Jeg kjenner det gjør godt....

:D

Impulsiw sa for siden:

1.2 mil på ergosykkel :D

Impulsiw sa for siden:

5 kilometer på ergon i dag :D

screwball sa for siden:

Dag 1 uke 4 på RYP. Gikk nesten alt for lett. Men er jo bare 1RM 5rep. Får vel kjenne det de nærmeste ukene tenker jeg.
Dropsettene på f.eks knebøy viser fremgangen, jeg slet med 15rep på 52,5kg uke 1, nå tok jeg 20reps på 58kg i dropsettet.
Magetrening bestående av 2x15 situps med 10kg's vekt, 3x25 liggende beinløft med vertikalt spark og 1x25 beinløft liggende på siden (sidehev?).
Dag 1 uke 2 PodRunner. Var tungt i dag...

SusieBlues sa for siden:

I går ble det trening av overkroppen! Kjenner at jeg blir sterkere! Deilig!

fjanni sa for siden:

trening denne uken:

mandag: step/styrke 1 time
onsdag: styrke og løping
torsdag : step
søndag: 75 min. spinning

:D

Dere er superflinke alle sammen.

Nille sa for siden:

Fjerde fullførte uke med:

tommygutt sa for siden:

Monster-uke denne uka, 7 intervaller og 3 styrkeøkter.

Runegutt sa for siden:

Har hatt en 14dagers periode i grønne klær.
Seff, vært flink å trene.

screwball sa for siden:

Vært sløv på innføring her, men ikke på trening.
Gjennomførte uke 4 på RYP forrige uke til punkt og prikke, samt podrunner.
I går:
Dag 1 uke 5 RYP + magetrening + PodRunner dag 1 uke 3.
Merker fremgang, gleder meg bare til å kline til med en enda hardere 10RM på runde 2!!!

solsikke sa for siden:

Har no trossa litt smerter, og jogga 10km på ellipsemaskina.Var knalltungt å trene etter å ha komme i ketose, så bruke litt lengre tid, 38,15 minutt på dagens mil.
Har og trent 25 min styrke...herligt å endelig få brukt kroppen litt igjen, sjølv om eg kjenne det godt no;(

solsikke sa for siden:

Har vert å gått tur i snøværet, i tillegg til å måka snø....ganske tungt arbeid det også!!

screwball sa for siden:

Dag 2 uke 5 på RYP.
3x15 situps med 15kg vekt på brystet.
3x15 liggende beinløft med vertikalt "spark" på toppen.
Dag 2 uke 3 PodRunner.

SusieBlues sa for siden:

Jeg trener fortsatt mest styrke

solsikke sa for siden:

40 min på ellipsemaskina..knallhard i dag, phu..

• 40 min me styrke:=)

Impulsiw sa for siden:

8 kilometer på ergon..:heia:

solsikke sa for siden:

Har vert ute å gått tur i snø...8km:)

Nille sa for siden:

Femte fullførte uke med:

Er veldig fornøyd med at jeg ikke har skulka en eneste trening på 5 uker. Har også øket belastningen på Body Pump med 2 kilo.... små skritt

screwball sa for siden:

Dag 2 uke 6 RYP. Kun fredagen igjen så er det hvileuke.
Magetrening (3x15 situps med 15kg vekt på brystkassa, 3x15liggende beinløft, 1x10 liggende beinløft med vertikale spark).
20min aktivitet på tredemølla...skulle gjennomføre PodRunner dag 2 uke 4, men fikk krampe i lår og legger med en gang jeg begynte å løpe, så da måtte jeg gå over til rask gange...løsnet opp etterhvert så jeg klarte å løpe 5-6min i 11,5km/t...

caz sa for siden:

hmm skal jeg kaste meg på her mon tro :-P
Første dag med splittet program igår.. Trener på nautilus, stort sett mye styrke, men har jo alt på treningskortene i studioet.. Uansett, igår triceps+ + mage .. Idag blir det ben+ rygg+ biceps + bryst.. Føler meg kjempebra iht. treningen nå, og vil gi gass... Er utrolig glad i styrketrening (til å være jente iallefall), men skal forsøke å få inn litt mer kondisjon etter hvert.. I første omgang vil jeg komme opp i 4 økter i uka med styrke igjen.. Så får kondisjon komme som naturlig følgesvenn..
Hadde tenkt å starte med morgenturene igjen idag, men en rask titt på gradestokken sa meg at vi venter litt :-P

SusieBlues sa for siden:

Støle magemuskler etter diverse styrketrening i går

screwball sa for siden:

Dag 3 uke 6 RYP
Magetrening
30min rask gange/småløping på tredemølle

Nille sa for siden:

Sjette fullførte uke med:

solsikke sa for siden:

45min spinning og 30 min mage/rygg + pluss litt rask gange!!!
Endelig ei treningsøkt etter gammalt;)

screwball sa for siden:

Dag 2 uke 1 runde 2 RYP
Magetrening (3x15situps m/15kg vekt på kassa, 3x20 liggende beinløft, planken)
30min på ellipse/crosstrainer-saken. Måtte teste ut noe annet enn tredemølla. Vet ikke hva som er mest effektivt men merket at jeg ble mer sliten i musklene i korsryggen etter crosstraineren, så tenker jeg prøver den en tid fremover.

SusieBlues sa for siden:

Jeg har vært flink de siste dagene. Bra styrkeøkter på overkropp og bein.
I tillegg noen mageøvelser og oppvarming er 10 min jogging. Deilig!

Bulldog sa for siden:

Hadde første økt på nesten tre mnd på tirsdag... Syns jeg tok det pent, men beina mine syns ikke det. Jeg skal aldri ha et så langt avbrekk i treninga igjen, for dette er svinevondt!

LilleM0r sa for siden:

Glemmer å gå inn her jeg....
Trener javn og trutt - akkurat nå så kjører jeg ganske høyintensive intervaller på mølla - 20 x 45 med 15 sec. pause.
Og da tar jeg skikkelig i, tester ut ketose og høyintensiv trening:)

screwball sa for siden:

Var tenkt å droppe treninga i dag da jeg var i skikkelig dårlig form i morges.
Men etterhvert som dagen skred frem syntes jeg det var for ille, så jeg trosset sykdom og sprang på treningsstudioet og trente likevel!

Dag 3 uke 1 runde 2 RYP
Magetrening (noe avkortet av at jeg holdt på å kaste opp...)
Ingen kondisjonstrening (se punkt over).

Likevel kjempetrøkk igjennom styrketreningen, har nok vært litt optimist mtp vektene men gir meg ikke så lett.

Impulsiw sa for siden:

1 mil på ergoen i dag. 20 minutters tur i går med akebrett på slep. Mandag ble det 45 minutters tur. Det er da noe :geip:

bibi sa for siden:

10 km på ergometersykkelen i kveld...

bibi sa for siden:

Har sykla 10 km i dag også. :)

nissemor sa for siden:

Hei. Prøver her og, har et spørsmål om noen vet svar: Jeg går til og fra jobb en gang i uka, ca 9,7 km. Trener på Elixia, styrke, sykkel,tredemølle.
Prøver å gå litt på ski, men der har jeg bare ingen energi, føler meg helt tappet. Alle andre aktiviteter går helt fint.
I og med at jeg går på eurodiett: forbruker man mere kalorier på skigåing, slik at man bør kanskje innta mere karbo når man skal gå på ski??

bibi sa for siden:

10 km på sykkel.

Vekt 76 sa for siden:

Dette har jeg trent denne uka:
Mandag: spin 2 60 min
Torsdag: 30 min bodypump (overkropp) og 45 min Bodyattack
Lørdag: 60 min bodystep
Søndag: 60 min spin 2

Syns det var tungt å trene i starten av lavkarbo, men syns d går bedre nå. Men synes fortsatt kondisen er litt dårligere enn før lavarbo. Men kan jo være innbilnin... ;-)

Runegutt sa for siden:

Er ute hver helg med ski og pulk. Fy for ei trening dette er for lårene.
Vektene får ferie denne uka. Må gå en hel masse, for å få livet tilbake i lårmusklene.

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i dag.

screwball sa for siden:

I dag:

RYP: Dag 1 Uke 2 Runde 2 (eller uke 9 av totalt 13 uker)
Magetrening: 5+15+10 situps med 20kg vekt på brystet, 3x20 liggende beinløft, 3x10 woodchops m/40kg vekt, 3x10 reversed woodchops med 30kg vekt
Kardio: 20min rask gange på tredemølla

SusieBlues sa for siden:

Her går det stort sett i styrke om dagen.
men nå blir det noen dager med utholdenhet siden vi skal bo på hotell

bibi sa for siden:

Tirsdag: sykla 10 km
Onsdag: sykla 10 km
I dag: sykla 10 km

Impulsiw sa for siden:

Syklet 1 mil i går og 1 mil i dag :heia:

screwball sa for siden:

RYP: Dag 2 Uke 2 Runde 2...sliter med siste reps på noen av vektene. Jaja...biter tennene sammen, trente så hardt i dag at jeg var kvalm og andpusten av vektløftingen...gikk MYE dypere i knebøy enn tidligere, og det kjennes i beina nå (jukset også og slengte på 10kg for mye på siste sett, så det ble 90kg...satser på å bryte 100kg-grensa snart).
Magetrening: 4x10 Woodchops, 4x10 reversed woodchops, 3x20 liggende beinløft ("sparker" beina opp og sakte ned, river skikkelig i magemusklene), 3x20 situps på swissball med 5kg vekt bak hodet.
Kardio: 30min på tredemølla, første 21min i 6,6km/t med 3% helning, så 4min med løping før jeg roet ned med 5min i 7km/t.

caz sa for siden:

Glemmer å skrive her, men trener helsestudio 4 dager i uka. Trener i utgangspunktet mage og rygg hver dag, og varierer bein + rygg og biceps/triceps +bryst.. Igår var beindag, 127 kg beinpress, 65 bakside ben, 65 forside ben, utside/innside lår, roing (vet ikke navnene men kjører to forskjellige a 36 kg), + mage og rygg. Avsluttet med 20 minutter sykkel. Mmm digg...

Carisma sa for siden:

Hiver meg på rapportering her jeg.

Uke 10:
Mandag: Xyckling
Onsdag: Afrodance
Fredag: Xyckling 45 min, morgen-trening

caz sa for siden:

dagens var mage+ rygg, triceps+ bryst+ skuldre.. Avsluttet med 10 min. i full fart på ellipselignende sak...

bibi sa for siden:

10 km på sykkel i går.

Mjauritz sa for siden:

Har vært dårlig til å legge inn her hva jeg har trent - men jeg har ikke vært dårlig til å trene!!
Mandag: Body Pump 1time
Tirsdag: Step m/ styrke 1 time
Onsdag: Sirkeltrening 1 time
Fredag: Sirkeltrening 1 time
Lørdag: Slalom 5 timer
FORNØYD!!

screwball sa for siden:

RYP: Dag 3 Uke 2 Runde 2.
Magetrening: 4x10 Woodchops, 4x10 reversed woodchops, 3x20 liggende beinløft, 3x20 situps på swissball, 3x20 skrå crunches, 3x20 crunches med samtidig "sykling" med beina.
Kardio: 20min på tredemølla.

caz sa for siden:

40 minutter morgenkardio, bein, rygg, mage biceps osv. i studio, og 30 minutter kardio til slutt..

screwball sa for siden:

Tidsklemma ødela litt for meg i dag...
Ble bare ei beinhard økt med styrke i dag, kjørte RYP + litt ekstra for biceps og triceps.
45min lang treningsøkt, mage og kondis fikk fri i dag.

caz sa for siden:

mage+ rygg, triceps+ bryst+ skuldre. + 20 minutter sykkel..

Utrolig mekrelig følelse idag.. Jeg har skikkelig dårlig matlyst for tiden, så idag før trening gikk det i kaffe med fløte i + proteindrikk med rapsolje i bare for å få i meg noe + at jeg drakk mye vann.. Jeg har aldri svettet så sinnsykt i hele mitt liv.. Det rant nesten fra nesa under kardioen hehehe

Carisma sa for siden:

10 min elipse maskin, så 55 min elixia power, og 15 min ergometersykling tilslutt.

Impulsiw sa for siden:

I går 14 kilometer på ergoen. Det tok 40 min.

I dag: 30 minutters rask gange med staver :heia:

caz sa for siden:

Idag har jeg hvildag (fra styrke), men gikk en time i bratt terreng.

SusieBlues sa for siden:

Trente armene i går. Bra økt!

tonetrollet sa for siden:

Etter et langt sykeopphold (siden midten av november) har jeg nå vært så smått igang igjen med trening i en måneds tid. Lungekapasiteten er på kun 33 %, og jeg må smøre meg med masser av tålmodighet. Treningsuka er roligere enn hva den var, men jeg får til 2 ggr Yoga, 1 gg aerobic, 1 økt på tredemølle/ellipse...

Og formtest i dag viste at jeg (på tross av en skikkelig fysisk kollaps) er i bedre form nå enn jeg var i høst!

Bulldog sa for siden:

Har hatt første økt på "Russian underground bodybuilding fatigue cycling program" (litt av et navn :lol: ) i dag, og det er tøft. Litt for tøft for meg i ketose, så jeg skal justere treningsmengden ned og vektene opp neste økt.

Jeg tok meg selv i å mumle "forbanna russere" flere ganger i økta :lol:

Ellers virker det som en veldig god plan (som med alt som er russisk og undergrunns :nei: :lol: ), og jeg kommer til å holde meg til den de neste 3mnd, kanskje lenger, avhengig av hvordan det går.

Bulldog sa for siden:

Jeg valgte, i stedet for å justere på treningsmengden, å følge programmet 100% og se hvor langt det gikk. Hadde økt nr 6 i dag, og selv om programmet er jævlig tøft, så går det. Og det er effektivt. Så da får det bare være om jeg er på gråten på de siste settene :lol:

caz sa for siden:

2 dager styrke + kardio denne uka.. Var dårlig forrige uke, så har tatt det pent..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.