< Tilbake til oversikten

1000 tråden!!!

Anne sa for siden:

Neida, Nalana, her er det ingen som går trøtt:)

Det har vel bare vært litt travelt på andre områder kanskje. Fint vær har det vært og.

En annen ting; Takk for "sterk link". Du har rett, det er viktig å se livet i et annet perspektiv noen ganger. Jeg sier det igjen; jeg burde ikke klage over noen kilo for mye. Det blir litt "smålig" på en måte, men vi kan jo ikke gå rundt å tenke at ting kunne vært verre hele tiden. For de færreste får en sånn skjebne som din venn.

Takk for innlegget ditt:klem:

nalana sa for siden:

Synes 1000-tråden er så underholdende, tror jeg har lest de 6 første sidene så langt.

Mener ikke at vi skal ha dårlig samvittighet for å ta våre egne problemer alvorlig, men det er godt å få satt ting i perspektiv av og til. Jeg har KRJs hjemmeside liggende i favorittene, og så går jeg inn og leser et dikt nå og da.

Vil presisere at jeg ikke kjenner ham personlig, har aldri truffet ham en gang. Har fått linken av en som jobber hos ham.

Ha en fin dag alle!

Marit sa for siden:

Hei igjen alle sammen!

Skriver litt og somler like mye...

Skal i begravelse i mrg. Det er jo idag det. ( legge deg nå mor)
Kvier meg litt liker ikke slike ting, men man bare må.
Eller's så er været bra, har hatt unga på stranden idag, og grillet. KOZZZZ.
Håper bare det forsetter.

Anne sa for siden:

Er det noen som har hørt det fantastiske klokkespillet i Oslo Rådhus?
[color=blue][/color]
Mange forskjellige "melodier"/"toner". Kjempeflott!
Det spilles en hel melodi hver time, en "halv" melodi hver halvtime og noen toner hvert kvarter.....
[color=#0000ff][/color]
Bystyret er helt sikkert stolt av det, men når du jobber 200 meter i luftlinje fra klokkene, da kan det av og til bli litt mye:cool:
[color=#0000ff][/color]
Jeg har etterhvert lært meg til at lyden er der, og på en måte så kobles det ut og jeg hører det ikke. Bortsett fra når kunder ringer klokken "Hel" og det er komplett umulig å høre hva de sier. Da er det bare å la kundene få nyte godt av litt klokkespill til det gir seg.
[color=#0000ff][/color]
De fleste synes det er flott å høre...:)

nalana sa for siden:

Har ikke noe spesielt på hjertet, hadde bare lyst til å se den nye signaturen min. Tror den er skikkelig fin

Er en stund siden jeg var i Oslo, er klokkespillet ganske nytt Anne?

Det er sikkert flott for byen, men for de som må høre det hver dag, kan det sikkert bli litt sånn terror-light. Jeg er i hvert fall veldig ømfintlig for påtrengende lyder, så jeg føer litt med deg, selv om det ikke var meningen din å samle sympati, for meldingen din var jo ganske positiv egentlig

Gidder ikke telle, men nå må det da være femti ord her skulle jeg tro.

magdalena sa for siden:

Det har blitt så liten trafikk på denne tråden nå?Er folk gått lei,eller fikk mange av dere nok av grilling hos Anne?Har ikke noe spesielt på hjertet,men kanskje noen andre legger inn et innlegg etter meg?Er jo et kjede seg tråd-og det er det visst bare jeg som gjør..En lørdagskveld/natt her jeg sitter alene...

Summer sa for siden:

Nei, nei... Vi er da ikke lei?
Tipper det tar seg opp igjen når det nærmer seg julebordtider...:D
Nå skal jeg ligge meg og sove... Blir kastet ut av rommet til svigerinnen min, for hun skal på jobb....
Skjønner ikke at jeg må gå jeg... Jeg har da ikke noe i mot å sitte her og taste mens hun sover....:snill:
Foreløpig underholdes jeg av musikken fra tastingen og småkjekling og flørting mellom henne og kjæresten,- som forøvrig skal kjøre hejm nå snart... så da får jeg vel tusle meg ut så de får sagt hadet...:p

Natta allesammen! :)

Nille sa for siden:

I dag har jeg vært i bursdags selskap til samboers søster. Hun hadde laget en nydelig pasta salat. Og jeg tenkte, - jaja, det var DEN maten (skulle søren meg ha spist før jeg kom som jeg pleier - :mad: men jeg kom rett fra jobb !)

Men så kom overraskelsen. Hun hadde laget en egen salat til meg, UTEN pasta oppi. Så jeg fikk skalldyr salat med deilig saus og en diger bolle med blandet salat (kjemisk fri for issalat). Helt for meg sjøl. Jeg ble helt rørt jeg. Det er andre gang noen har laget mat spesielt for meg i selskap (hvor det ikke finnes noen andre lavkarbere).

Første gang var det også henne - da hadde hun laget sukkerfri gele og vaniljekrem til meg.

Det er håp for resten av verden også.... :snill:

Anne sa for siden:

Nå er det ikke mellomrom mellom regndråpene her inne. Og det regner både oppover og nedover:cool: Alarmen på to biler gikk rett etterhverandre her ute..og det var regnet som utløste det.

I tillegg så ble det saluttert med kanoner fra Akershus festning kl 12 i dag.. Mette Marit fyller år. Hun kan da umulig ha vært snill i året som gikk, sånn som det regner på dagen hennes:confused: Stakkars HM!

Hvis det er sånn det er da.....:D

Carbokiller sa for siden:

Jeg tror jaggu vi får snø snart jeg! Det er jo dæven døtte meg iskaldt ute jo! Men likevel... det er liksom litt hyggelig også da... Nå er det mørkt på kvelden og jeg tenner masse stearinlys. Det er inne-å-jobbe-med-hobby-kvelder! Det er tid for å ta frem fonduen og racletten og be venner på mat! Snart skal jeg vasse i høstblader og presse noen som jeg skal bruke til min kortproduksjon. Forhåpentligvis blir det rognebær-år i år også, så kan jeg lage rognebærgele. Lurer på om det går an å lage lav-karbo-rognebærgele jeg? hmmm.. må forsøkes!

Snart kommer glassklare dager hvor luften er som knusktørre kliplater. Hvor himmelen er så mørkeblå at den ser ut som den aldri ender og hvor nattehimmelen viser seg i all sin stjerneprakt.
Det er jo litt sjarm i høsten også da.

Anne sa for siden:

Det er vel på tide jeg skriver litt her igjen nå da, for jeg tror kanskje Carbokiller har noe på hjertet:)

I går var jeg veldig beslutningsdyktig:D

For det første så klarte jeg å melde meg inn på Spenst , og det satt langt inne.

I tillegg så klarte jeg å få kjøpt sydenbilletter i går. Vi har nemlig ferie fra helgen av. Vi hadde ikke klart å bestemme oss for hva vi ville i ferien, men nå har det blitt så fort kaldt og jeg føler ikke jeg har hatt så veldig mye sommer i år, så da ble det Mallorca. Vi reiser 31. aug. og blir borte en uke :D :D

Herlig.:cool:

Fedonisten sa for siden:

Kjære vene lille deg - dere skal da ikke behøve å reise alene kan du skjønne! :p Jeg stiller gjerne opp for å vifte når det blir for varmt, hente vann for å leske strupen og åpne en og annen vinflaske. Bære kofferter kan jeg ikke tilby med den ryggen min, men noe kan vel denne samboeren din gjøre også??? :D For disse krevende tjenestene skal jeg ikke kreve stor betaling - kun reise og opphold.... Et enestående tilbud! .....kanskje ikke enestående bra - men enestående er det!

Anne sa for siden:

Åh du er vel en engel...jeg var litt bekymret for varmen skjønner du. Om vi klarer det mener jeg. Ikke tar du mye betalt heller.:cool:

Du skal få slippe å bære kofferter, det tar sambo. Han er kavaler, vet du. Vi har leid bil noen dager og han har påtatt seg oppgaven som sjåfør også. Og solkremsmører:D

Spise og drikke skal jeg klare selv, og bade og shoppe...
Gleder meg!:)

Marit sa for siden:

:)

Hei har vært å kjøpt meg trådløst tastatur og mus:p i dag+ skikkelig kontorstol, så nå er jeg konge på hauen.
Til den stasjonære
Så jeg er så fornøyd asse......

Men må nok øve meg på å skrive litt fortere
Men det kommer, bare vent å se.
Forøvrig så har minsten vært syk i dag, Så nå er jeg trett.
Natta.

Fedonisten sa for siden:

Hva skal man skrive på en dag som denne?

Værmelding?
Programoversikt?
Nyheter?
Sladder?
Noe naturvitenskaplig?
Reiseskildringer?

Eller skal man rett og slett bare la fingrene rase av gårde på tastaturet og håpe at det ikke tar så forferdelig lang tid før det er femti ord slik at man kan trykke på "send svar"? :p

Anne sa for siden:

Jeg hadde en litt ekstra koselig telefonsamtale i går da:)

Sønnen min ringte, for datter'n sin (2 år). Hun ville snakke med bestemor. Ville bare si "takk". Hun fikk bok av meg forrige dagen. En Mollybok (for de som er insidere:D småbarnsforeldre) Det var en brett-ut-bok. 4 sider med huset til Molly. Tredimensjonalt. Så hun hadde lekt med den i hele går. "Natta Molly" på soverommet, Mollys spiser på kjølkkenet nam-nam, Molly og Pusen i stua-mjau..osv...omatt og omatt...
[color=red][/color]
Samtalen avsluttet hun med "Jeg er glad i deg!" Riktignok på oppfordring fra en pappa; Kan du si..osv..men det var nå deilig okke som da. Nudelige ord fra ei lita tulle det.:)

magdalena sa for siden:

Nå har jeg vært på Aetat,og der var det INGENTING ledig!Det er så frustrerende,og alt er så håpløst.I denne lille byen(2000 innbyggere) er det godt over 150 helt ledig,så mange står nok foran meg i køen om en jobb,og ikke minst mer kvalifiserte.Så nå har jeg meldt meg på skole,kveldsundervisning som barne og ungdomsarbeider,så nå tar jeg steget å flytter vekk for et år eller to.Så kommer jeg hjem med fagbrevet forhåpentligvis.Er jo et nederlag siden jeg ville på høgskole,men går det ikke så går det ikke.Taper nå hvertfall ikke noe på å gå litt mer skole selv om det er på videregående stadiet-ennå!Skummelt og flytte avsted til et nytt sted hvor en ikke kjenner en sjel og ikke har mulighet for noe avlastning..Men Carpe Diem-nå reiser jeg snart,skolen starter om to uker!:eek:

Fedonisten sa for siden:

Klokken 17:50 i dag skrev Lise i tråden "Endelig". En stund etterpå reiste jeg for å hente min ste-sønn på treninga og for å kjøpe is til prinsesse Andrea. Vi tvi-holder nemlig på at det er sommer fortsatt, så hun får is.... Nå er klokken 19:50, det har med andre ord gått to timer siden Lise skrev noe - og det er neimen ingen andre som har skrevet så mye som et lite PIP!!

Hva DRIVER dere med i dag da folkens - som ikke har tid til å skrive innlegg som jeg kan lese i forumet? Hmpf! :p

Anne sa for siden:

Vært og vært, fru Fedonist....

Jeg har vært og trent selvfølgelig, hvor ellers:D
Var det deilig eller var det ikke deilig? Helt skjønt. Jeg er i toppform....:eek: Vel, nesten da, skal bli bedre i hvertfall.
Åh, det er så deilig å være i gang. Du verden så langt inne det satt. Takk igjen kjære dere venner, som har dyttet og dyttet. Uten dere så hadde jeg helt klart ikke kommet igang nå.
[color=purple][/color]
:klem:

Summer sa for siden:

Jeg må vel delta litt i denne tråden igjen da... Vi begynner å få dårlig tid til å rekke julebordet skjønner dere...:eek:

Det blir ca 16 innlegg pr dag det.....:cool:

Men kjenner jeg oss rett, så blir det vel julebord likevel....:p

Jeg sitter og stapper innpå sjokolade og drikker farris, og lar meg røre til tårer av alt og ingenting...også her inne i denne tråden fikk ejg jammen en god grunn også....
Så koselig telefonsamtale Anne! Så gode ord....

[url="http://www.nybaktmamma.com/plassen/newthread.php?do=newthread&f=199#"][/url]

Nille sa for siden:

Hei folkens !
I'm back !
Har vært i Stockholm siden mandag. Mye jobb, mye shopping-gåing etterpå og KUN LAV-KARBO SPISING !! Var veldig heldig med frokosten på hotellet. Eggerøre og bacon + 1 kokt egg + tomat, agurk og paprika + et bttelite stykke vannmelon hver dag. Lunch i kantinen på hovedkontoret. Wok med oksekjøtt og grønnsaker i grønn chilisaus + salat 2 dager. Cajun kylling saus (egentlig til pasta som jeg ikke forsynte meg av) med masse broccoli en dag og diger salat med en eller annen slags fisk i saus en dag. Drakk så mye vann jeg klarte på kontoret (1.5 liter). Middag første kvelden på hotellet var tapas. Bestilte lammekotelett UTEN potetsalaten, cajun kyllinglår og satay laks på spidd. - Fikk verdens minste lammekotelett 2x3 cm (!!!!) MED potetsalat som jeg ikke spiste. Et knøttlite kyllinglår som smakete ikkeno og 2 terninger med overkokt laks. yuck - Drakk en mugge vann og klaget ikke på måltidet til 120 kroner. Men jeg ga søren ikke driks heller ! Dagen etter var vi på TGIF (Thank God It's Friday) - hvor Atkins avtale ikke hadde nådd Scandinavia enda. Bestilte "smothered chicken" uten chips men med ekstra grønnsaker og fikk en gedigen salat ved siden av kyllingen. Kjempegodt var det ! I går spiste vi asiatisk buffet - alt lovlig (vel kanskje untatt den fritterte reka, og den var ikke god engang) - men noe salt. Måltidet (bortsett fra reka) smakte fortreffelig og jeg var god og mett !!

Hadde altså heller ikke denne gangen noe problem med å holde stilen matmessig - uten kommentarer fra reisefølge.

På mandag gikk jeg og la meg rett etter middag - dautrøtt. Tirsdag dro jentene meg med til byen - hvor vi vandra på kryss og tvers i timevis (fra 1600 til 20.30 med fratrekk for spisetid) Onsdag måtte de bare til byen igjen - vi så på et par tre hoteller vi selger og så var det shopping igjen. Vi vandra rundt fra 1500 til 20.30. (Inkl. hotellvisning - med fratrekk for spisetid).

I dag har jeg for det meste stått i kø på flyplasser og gått og gått siden klokka 1400. Med fratrekk for en times flytur og en 40 min flytur. Kom hjem klokka 2000 og har spist litt mens jeg har skrevet innlegget her. ( 1/2 avocado m/skagen salat, Kyllingvinger, broccoli med smør)

Er ganske trøtt, - (som dere sikkert merker på skriveleifene og de mer eller mindre usammenhengende setningene) men må komme ajour med innleggene her og kanskje skrive noen ord for jeg legger meg.

Skal på jobb i morra .....

Godt å være tilbake - har savnet dere !

Anne sa for siden:

Nille har ikke blitt bestemor enda:cool: Ellers så hadde hun vel helt sikkert sagt det.
[color=purple][/color]
Jeg tror jeg så at hun såvidt var innom her en dag mens hun var ute å reiste, så da tenkte jeg.; Nå...har det skjedd, men nei. Nille ble borte fra nettet igjen og jeg måtte vente videre. Det er vel ikke synd på meg da, men tipper det er noen som går og venter nå.
Og savnet Nille har jeg eller jeg kan sikkert snakke for fler, å si vi gjort..
[color=purple][/color]
Godt å ha deg tilbake:klem:
[color=purple][/color]

Nille sa for siden:

Tusen takk Anne :klem:

Har ikke blitt bestemor enda. Holdt daglig kontakt med den vordende mor og sa hun fikk værsågod knipe igjen til jeg kom hjem, ellers ville de blir dårlig med barnevakt i årene fremover !! - Ringte i dag før jeg dro til flyplassen og sa hun kunne sette igang. Venter at det skjer noe i helga.

Sneik meg innom forumet her et par ganger fra PC på jobb, men ble ferska hver gang ! Fikk ikke lagt inn noe. Bare lest et par innlegg !

Er i gang igjen !

HP sa for siden:

Jeg ville bare skryte av den nye flotte avataren min jeg! :snill:

Vi hadde fotosession ute idag for å få et skikkelig bursdagssol bilde til å ha opp på veggen i barnehagen. Tenker dette blir bra jeg... :) Har enda et par knallskudd da, men nå skal jeg printe ut å se hva som blir best...

Hvordan går det med denne tråden da? Begynnt å ta seg opp litt? Ikke så lenge igjen til julebordet nå! :p

Hadde en flott opplevelse idag. Eller skal jeg kanskje si to. Jeg og gubben måtte på foreldremøte til 2.klassingen og fikk i siste liten en 15 åring som er datteren til en god venn av oss til å passe krapylene. Tror du ikke at mens vi hadde vært borte så hadde barnevakten ikke bare passet barna men også tatt den meterhøye oppvasken med inntørka sleiver og kjeler som sto der og ble til et berg som bare var mer og mer uoverkommelig da!!! Hun burde forgylles!! Snakk om å redde dagen for en sliten husmor da!!

Og for å riktig sette en flott ende på denne dagen så SOVNET MAIA ETTER BARE EN HALV TIME!!!!!!

Kryss i taket!!!!!

Og takk gode Gud for at jeg har evnen til å glede meg over små hverdagslige mirakler!

Anne sa for siden:

Ja da ble det to gull og en bronsje i OL i dag da. Jeg synes det var ekstra spennende med Gunn Rita Dale i dag. TV'n står på bak med her og i dag måtte jeg snu meg å følge med når hun hadde siste runden. Flott innsats og jeg synes hun fortjente det litt ekstra. Hun har vel vært litt tidligere mener jeg å huske.
Flott innsats av de andre og selvfølgelig.
[color=red][/color]
Gratulerer med medlajene og takk for innsatsen til dere andre som har stått på og virkelig ydet deres, men ikke har nådd opp enda.:visemuskl :smile:

Marit sa for siden:

:)

Må jo bare skrive litt.
sitter som eneste medlem her nå, og det er jo litt kjipt da:(

Begynner på kurset mitt 06.09.04. det gleder jeg meg til MAZZZZZZE.
Eller's så er hele huset invadert av alle mine barn, skal feire de 2 største's bursdag på søndag.

Ha en fin natt alle der ute som sover nå:)

guro sa for siden:

Har vist sviket deg en stund jeg, Tråden. Var ikke meningen.

Nå har jeg endelig fått byttet inn det gavekortet på CD jeg fortalte om tildiger. Det ble Henning Kvitnes: Bare vente litt på sjelen. Mulig det hadde med titelen å gjøre? Den er god å høre på også!

magdalena sa for siden:

I dag har jeg vært på trav og koset meg!Det var så koselig å være i hestemiljø igjen,og jeg kjørte 50 mil bare for en dag,absolutt verdt det!Tok masse bilder,men det ble bare fartsstriper i det de løp forbi på oppløpssiden,så jeg satser nok på å fotografere oppvarming og på/avseling i stedenfor,er mindre fartsfylt det!Denne dagen lever jeg lenge på,hvis det ikke blir motsatt da,at hestedillaen blir ennå verre:D

Summer sa for siden:

I går ryddet jeg og MHM sammen vi... :D
På hversin kant av landet.... :p
men vi ryddet sammen, og duverden så gøy vi hadde det! :p
Mye fikk vi gjort også, så kansje vi kan starte ukentlige MSN ryddetreff med enda flere sammen... :snill:

Nå skal jeg inn å legge meg, og det skal bli såååå deilig....:sove:

Marit sa for siden:

[center]Så var det ukens nest siste dag igjen.[/center]

[center]Er helt frik, og bruker altfor mazzzzzzze tid her inne.[/center]

[center]Men det er ett godt sted å være.[/center]

[center]Skal gi meg nå tror jeg:rolleyes: [/center]

[center]Men man skal aldri si aldri.[/center]

[center]Håper dere alle har det bra,[/center]

[center]det har jeg det i dag.[/center]

[center]Så nå vet dere det;) [/center]

[center]KOOOOOZZZZZ til ALLE SAMMEN.[/center]

[center] [/center]

melene sa for siden:

Var på vei inn på soverommet for å bruke en regntung søndags formiddag til å rydde i garderoben. Min garderobe består av for store klær, (JIPPI), for små klær(OM jeg blir så slank igen, er de fortsatt "in"?), noen nye fine som passer akkurat nå, og noen gamle store/små det er knytte føleleser til (som derfor er vanskelige å kvitte seg med), noen som jeg burde bruke fordi de er nye og dyre (men som jeg innser var tåpelige kjøp, liker jo ikke den stilen i det hele tatt), osv. osv.

Som dere skjønner, jobben med å donere til Fretex vil bli hard. Og når PC'en samtidig står rett utenfor soveromsdøren, spørs det hvorfor jeg er på nett akkurat nå. Er det "Flukten fra Alcatraz(plagg-utvelgelsen)", eller behovet for å sjekke innlegg på lavkarbo.no?

Jeg tror jeg vet svaret... Men NÅ fortsetter jeg mot soverommet.:(

Lykke til med 1000-tråden

Nille sa for siden:

Jaaaaaa, det var et flott ord......eskapisme !!! :D
Tror jeg må ta en ny runde snart. Såvidt inni str. 40 må jeg nok vente litt. Str. 42 er fin enda. Genserne passer enda (de kan jo godt være store ikke sant). Alle bukser i str. 44 og over forsvant i "ferie eskapisten" - sammen med masse andre plagg. Gikk helt av skaftet i går etter hyperrask handletur til H&M for å finne ny svart billig bukse i mindre størrelse... (249 er grei pris for noen måneders bruk). H&M størrelse 40 glei på gitt. Og da jeg kom hjem tok jeg motet til meg og prøvde klær fra "for lite" delen av skapet. Mye ble flyttet til "passer" delen. Og noen få ble faktisnk flyttet over til "litt for stor" - "mye for stor" er Fretex. Og det betyr at et ikke er noen vei tilbake....... om jeg ikke vil gå naken da...... og det tror jeg jammen ikke hadde vært så populært !! :rodme: Skinnet mitt har nemlig ikke fulgt med resten av kroppen (inni skinnet) og holder fremdeles str. 46-44 i et mer eller mindre fast "grep".......Cellulittene holder grepet i gropene sine.....

Så nå skal jeg heller ta en tur i dusjen og børste og børste og børste etterpå. Tørrbørsting skal være godt for å stramme opp slapp hud har jeg lest et sted.....

.....og så skal jeg spise lunch...... :snill:

...og Melene..... 1.68 lav ????? Du er søren meg minst 6 cm høyere enn meg jo !! Du er ikke lav når du er 1.68 !!!
Bare spør Anne .... santvel Anne at det er HØYT med 1.68 !!! Aaaaaannnneeeeeee !!!!!!

melene sa for siden:

Ok, jeg er 1.68 høy. Men det var bare fordi det er standard å si høy, at jeg skrev lav... Og så må det jo sies at jeg ikke føler meg særlig høy når jeg er gift med en på 1.90:rolleyes:

Jeg gjennomførte oppryddingen med stil, nå har jeg t.o.m. en helt tom kommodeskuff, og det er ufattelig deilig. Og så har jeg tatt vare på litt str. 44, som jeg kan bruke i dag og, og resten er bare 40/42, pluss at jeg satt følelsene helt til sides. Kastet den sorte "Banana Republic" fløyels-buksen jeg har kost meg meg i 1 1/2 år, som kostet 6 dollar på Katy (U know...). Buksen var bare så ideell super, min favorittbukse gjennom tidene. men her i vår fikk jeg et miksoskopisk hull i den, og sortfargen forandret seg de siste ukene til litt rusten på lårene. Og i dag har jeg innsett at livet må gå videre og der vil komme nye perfekte tilbud og modeller.. Bye Bye love...

Nå eskaperte (flyktet) jeg igjen, bort fra haugen med det som skal posepakkes til Fretex, ut døren og ned ved skrivebordet. Jada, jeg vet at jeg må fullføre jobben nå, ellers blir gubben gretten over en haug ubrukelig tøy som okkuperer gulvet akkurat der han må gå for å legge seg...

Og snart kan jeg sette meg ned og være kjempefornøyd med meg selv.

Deilig!

Av og til skulle man hatt noen grønne prikker på lager. Sånne reserveprikker. Når alt er brukt opp og det er en evighet til nesten gang man får lov å gi den ene eller andre en prikk. Det er nemlig utrolig frustrerende når man i sin glede har lyst å gi en prikk, ja faktisk noen ganger har jeg lyst til å gi TI PRIKKER.... og så har jeg ingen igjen å gi. Klart man kan skrive en mail, eller en melding også da. Men av og til har jeg lyst til å gi PRIKKER!! .... Og så har jeg ingen. Akkurat i dag var det Lise som skulle hatt en god del prikker av meg. For akkurat i dag så har Lise imponert meg grådig. Både meg sang til Fedonisten, men også for sitt evige engasjement, gode råd, omsorg, varme og kunnskaper hun alltid øser av seg. Du skulle hatt en kjempestor klem av meg i dag Lise!

Så desverre Lise... noe prikker får du ikke. Men du får disse ordene istedet.
C

Anne sa for siden:

JAAAAAAA.....1.68 er kjempehøyt. Det er sant det Nille. Og du er jo myyyye høyere enn meg, så jeg vet. 1.58 er jeg ....det er lavt det. Hadde jeg vært 1.68 så hadde jeg nesten hatt grei vekt også:D :D :D :D men jeg skjønner det er vekta jeg må gjøre noe med......

Nille sa for siden:

Er bare så vidt innom på tampen her...... skal være på jobb om 20 minutter og burde vært i bilen nå.

Har vært hos tannlegen i dag og verker i hele tanngarden. Har tatt 2 piller med rød trekant og må nok ta med meg noen fler på jobb :snill:

Hvis noen lurer på hvorfor jeg er helt i ørska har jeg iallefall en god unnskyldning....og hvite fine tenner !!

Kommer innom i pausen på jobben om jeg får tid ! Det er jo MUP'e dag i dag og det må jo kommenteres og heies på :D

magdalena sa for siden:

Da er det ikke skrevet noe her på en stund igjen,så kanskje jeg må starte denne gangen? Nå holder vi på å pakke ting og møbler,skal nemlig flytte vekk for par år:( Forlate dette koselige huset vårt mot en studentleilighet med ett soverom!Det som er mest leit er jo at poden må slutte i barnehagen og begynne i en ny,men det går seg vel til..Her hvor vi bor er det skikkelig nedgangstider og fraflytting,men vi tar sikte på å komme tilbake etterhvert.Vi har bredbånd i leiligheten også,så jeg skal nok følge med her videre:)

Nå gjenstår det bare å finne tilhenger og finne en dag når vi faktisk skal flytte.

Fedonisten sa for siden:

Nå må dere våkne - det er kjempelenge siden det har vært noe aktivitet å snakke om her!!! Javisst er jeg klar over at jeg sitter i glassbur, men et sted skal man jo sitte. I glass kommer i hvert fall lyset inn - i motsetning til om man sitter i en bunker under jorda.

Derfor kaster jeg stein som bare det - og lar det single rundt meg! :eek:

ÆÆÆÆÆSJ.... Jeg er kvalm!!! Er redd jeg er i ferd med å bli smittet av lillemor som har ligget her med forkjølelse feber og diare i tre dager. Dette var ikke med i programmet mitt for dagen. Jeg står nemlig på farten til å trene vannaerobic jeg. Det ser ut til at jeg må ta sengen i stedet. Uff. Kjedelig. Var dette femti ord mon tro?

Summer sa for siden:

Jammen atte jeg har jo ikke kjedet meg jo... :snill:
Og det gjør jeg fortsatt ikke her jeg sitter og ser hvordan Fedonisten sitter i domkirkeoden og kaster stein så det singler rundt henne,- særlig ikke når jeg tenker på at et av glassene koster ca 100.00 (var det ikke noe sånnt? Må sjekke bildet jeg har tatt :) )
[font=Verdana][/font]
Nå skal jeg spise litt (ikke noen overraskelse tenker jeg...) og så skal vi pakke og rydde slik at alt er klart så vi kan dra til Bergen i måren rett etter skolen.. :)

Fedonisten sa for siden:

Lise da! Det er leeeeenge siden dette var en kjede-seg-tråd!! Er du blitt glemsk på dine unge dager? Dette er jo en tråd for å få en fest det vettu!! Dessuten kaster jeg ikke stein fra Hamardomen da - får være måte på! Nei, det er nok mer et bittelite drivhus jeg sitter og kaster stein i - og da "gjør det vel ikke så farlig"?

God tur til Bergen i morgen da! Kjør forsiktig - det er kanskje fotobokser langs veien.....

Anne sa for siden:

Det var nok jeg og ikke dattere'n til MHM som skulle ha sprayet meg med det insektsmiddelet. Når vi kom hjem fra ferie på tirsdag så raste vi over hagen en runde, for å bli kvitt litt gress og ugress.

Det jeg ikke visste var at ca 1 mill med knott hadde tatt hus i en av buskene her, og den var jeg borti.:eek: Resultat: Hodet fullt av knottstikk...ca 50 og jeg holder på å bli gal. Tror jeg må smøre inn hele hodet med Eurax. Jeg reagerer så voldsomt på mygg og knott, så dette var litt for j.....Store stikk...Hjeeeelp.....:eek:
Kanskje det er fargen de liker:D eller nei...fikk noen på armen også...:cool:

Fedonisten sa for siden:

I kveld har jeg sitti med perlene mine igjen. Ikke laget så mye - bare et helt håpløst armbånd.... :rodme: men jeg har ryddet i dem. Da begynner det å bli en anseelig mengde skjønner'u - når'n må rydde i perlene sine. Så på "24" samtidig da - så det er kanskje ikke så rart at det både tok tid og at resultatet ble heller miserabelt..... Det gjø'kke no' - bare'n har det arti', sier nå jeg.
[color=darkorchid][/color]
Også er det viktig - siden jeg sitter i glasshus mener jeg - at jeg ikke kaster perler for svin når jeg er så godt i gang med kastinga...... :p
[color=#9932cc][/color]
Anne: Er neglene dine omtrent sånn lilla?

Anne sa for siden:

:ja: Fin farge?:cool: ...så flink du er til å rydde ...Koser du deg da? Litt godt å få sitte med sånt, synes jeg ihvertfall:D Litt bra for "tankevandringen". Ta bildet av det du lager en gang da og legg ut her så vi får se. Pls. [color=purple][/color] Oiii...jeg må skrive mer, for det er jo 1000tråden jeg har svart på..:klem:

Fedonisten sa for siden:

VÆLDI FIN FARGE!

Kan nok ikke love at det blir noen bilder av produktene her i forumet. De blir stort sett liggende i "kassa mi" i boden min. Men jeg koser meg fælt ja. Tror jeg kunne brukt flere tusen kroner på å kjøpe "hobby-ting" hvis jeg hadde hatt pengene tilgjengelig. Syns det er så morsomt - men jeg er skrekkelig klønete da, så det er liksom mer shoppinga jeg er flink til...... :rodme:
[color=magenta][/color]
Syns det er skrekkelig liten aktivitet her om dagen jeg - hva driver folk med'a???

Anne sa for siden:

Yes. Fedonisten er flink.

Hun finner de positive sidene sine. Sånn skal det være. Det er jo det vi snakker om hele tiden. Finn frem til dine positive sider. Og er du flink til å shoppe-så er du flink til å shoppe.Si det msnge ganger og du blir enda bedre, til både det og alt annet:D

Fedonisten sa for siden:

Hmmm. DET var et godt råd! Kanskje jeg skal ha det som affirmasjon en stund? Da blir nok HI HO SILVER veldig glad....
[color=sienna][/color]
Jeg har forresten lært ei ny regle i dag - og den vil jeg selvfølgelig veldig gjerne dele med dere :D Fordi den er så.....eh.....fin? :cool:
[color=sienna][/color]
Lang, lang rekke
gutta er så frekke
vet du hva de gjorde
bæsja under bordet
vet du hva de fikk
bleie i butikk!
[color=sienna][/color]
Lang, lang rekke
jentene er så snille
vet du hva de gjorde
tørka under bordet
vet du hva de fikk
kjærlighet i butikk!
[color=sienna][/color]
Den tenker jeg dere får mye bruk for!?....

Nille sa for siden:

Hva jeg har drivi med i dag ???

Jeg er sykemeldt og har fått streng beskjed om å hvile. Og det var planen min idag. Helt til lunchtid da jeg var inne på kjøkkenet for å fikse mat. La merke til at døra til fryser'n sto på gløtt. Vel, JEG har ikke vært inne i den på et par dager... Nå hadde den stått oppe x-antall timer og det var masse is. Så mye at det ikke gikk an å lukke døra. HARD is ! Da var det bare en ting å gjøre da. Alle varer ut (de som ikke var frosset fast). Store gryter med kokende vann på skift inne i skapet for å smelte isen fortest mulig. Og jeg sittende i en stol foran, med føneren på full guffe. Vet det ikke er den rette måten å gjøre det på, men den er effektiv og det går mye fortere. Kombinert kjøl/fryseskapet er over 12 år gammelt og må skiftes ut snart. Neste gang skal jeg ha et av de skapene som iser seg av sjøl !!

Jeg fikk hvile litt innimellom - på sofaen. Men lunchen ble en pakke med smeltede bringebær jeg glemte på benken.......og den siste av muffinsene - og en tomat ! Og da min kjære kom hjem fra jobb tok han over og fikset resten !

Fedonisten sa for siden:

Det mest fasinerende med barn - må jo være tanker, logikk og resonnement. Sånn som bare barn kan.

Jeg våknet av et kjempe-høyt "BØ" i dag tidlig - eller for meg var det fortsatt natta. Forklarte at det var natta og at vi måtte sove litt til + at jeg selvfølgelig klarte å slenge på en kommentar om at jeg ikke likte å bli skremt....
[color=royalblue][/color]
"Jammen det var jo derfor jeg sa bø - så du ikke skulle skvette..... dessuten spretter bare øya mine opp hele tiden, og de hører ikke etter når jeg sier at dem skal sove. Har øyer ører mamma?"
[color=royalblue][/color]
God morgen - dagen hadde visst startet uten meg. :cool:

nalana sa for siden:

...mye morsomt:D

Har en historie jeg må fortelle fra da min sønn var snart 3 år. Han hadde vært uten bleie noen måneder. Denne dagen var han litt uheldig og litt sent ut for å få tisset. Han rakk å få buksene på knærne, men ikke å få tisseredskapen over dokanten i tide.

Selv om jeg ikke sa noe, så må jeg ha klart å uttrykke litt fortvilelse over våt bukse med enten lyder eller ansiktsuttrykk. I hvert fall trøstet han og unnskjyldte seg med følgende ord:

"det e ikkje så fali mamma, det va jo bare en liten slurk"

Det heter jo slurk når det kommer inn, og ingen hadde visst lært ham at det heter for eksempel skvett når det kommer ut igjen:D

I dag skal jeg Harry-handle i Harry-landet "du gamla du fria-landet". Skal hente skolebarnet tidlig, og deretter til Harryland for å fylle opp fryserern. Vi har egentlig vært veldlig flinke å bruke alt som er i fryserern. Ligger igjen noen kaker, potetchips og annet anti-Atkins-snusk der, men kjøttet er borte!! Så nå skal de bli nye runder med kyllingfileeter, kylling vinger, kyllingklubbor, indrefileeter, koteletter, karbonadedeig, oster, pålegg, grønnsaker, olje og alt annet vi måtte finne på kjøpe. Ja... også sjokoladen min da.

Oster er jo veldig billig i Sverige, og er jeg heldig og kan finne noe med lang holdbarhet så kjøper jeg inn alt jeg skal ha til ost og vin-selskapet mitt i starten av oktober. Det er greit med modne oster, men ett sted går grensen også da.
Og været der ute er fantastisk flott, og det er nesten synd å kaste bort dagen til Harry-land, men vi får nyte kjøreturen dit i stedet.

Ja.. også har vi kjøpt oss båt!

Nille sa for siden:

Hadde besøk i går jeg. Ei søt lita tulle i rosa sparkedress. smeeeeeelt. Kan vel ikke akkurat si jeg er verdens mest objektiver person, men det er jo en uanminnelig skjønn baby da ! Det var bare 11 dager siden hun lå inni mamma's mage.

..... er det rart jeg er stolt bestemor ???

Anne sa for siden:

Jeg har spist wienerbrød i dag....og ostekake:cool: Tror jeg. Wienerbrødet ble så fort borte at jeg tror det var noen andre som spiste det:D

Vi var en tur på boligmessa på ValleHovin i dag, og vi var så tidlig ute at det ikke var kø ved kafeterian:confused: Også en grunn til å kjøpe wienerbrød:D Jaja. kanskje smakte det, men trøtt ble jeg. Gjort er gjort. Kan kanskje kalle det ferieavslutningswienerbrød......:cool:
[color=purple][/color]
Nå er ferien slutt og arbeidsdagen begynner i morge.
[color=purple][/color]
Det gjør også MUP-rapport-tiden. Gleder meg til å komme skikkelig i gang igjen med det da.

Fedonisten sa for siden:

Jeg har spist pizza i dag jeg. Godt var det også! Og vet du - jeg gidder ikke gjøre det til noe stort problem heller. Andrea er syk, jeg er "i knestående" og vi er alene hjemme. Skulle jeg da bruke kreftene mine på å lage mat som jeg ikke egentlig orket å lage? Nei - jeg valgte heller å la Andrea bestemme, så dekket vi kjøkkenbordet og tente levende "Guardian Angel"-lys og koste oss. Hun orket ikke mer enn et par-tre-fire munnfuller - men var VELDIG fornøyd med å ha fullt fokus fra meg og at hun hadde fått bestemme.

Betyr mye mer det enn at jeg har spist skikkelig dårlig i dag!

magdalena sa for siden:

Nå er det lenge siden det er blitt skrevet her..Kjeder ikke folk seg lenger?

Ville bare sette ned noen ord om hvordan ting kan brått snu seg..Ene øyeblikket er alt bare helt svart og alt går i mot deg,man lurer på om ting er verdt å leve.En streber etter å komme ut fra mørket og klarer det halveis før en faller ut i det igjen.Men en dag,vil alt bare komme deg til gode,kanskje alt skjer på så kort tid at en svever på en rosa sky...?men like brått kan det snu seg igjen,men da vet man at ting blir bedre igjen.Av motgang blir man sterk,sies det,men med for mye motgang,kan det bli for uholdbart..Nå lyser alt for meg igjen,og det ska jeg nyte!En dag får jeg en knyttneve i trynet igjen,og da skal det bli godt å tenke på denne uken,som stadig ble bedre og bedre og vite at alt håp er ikke ute,selv om det virker slik i de tyngste øyeblikkene..:rodme:

StorOla sa for siden:

Siden jeg fritt kan velge tema ønsker jeg å skrive om kunstneren Rolf Groven, som jeg har veldig god sans for. I 1977-78 fikk jeg tak i reproduksjon av Vann-dal-isme som jeg hang på gutterommet mitt, siden har jeg sett hans engasjement for det som skjer i samfunnet enten det er kampen mot atomkraft, EU eller kraftutbygging, han er et oppkomme av slående bilder og jeg anbefaler alle å besøke hans hjemmeside www.groven.no , en gang tidligere i år fant jeg hjemmesida hans, sendte en mail for å høre om det fremdeles var mulighet å fremskaffe reproduksjoner, noe det heldigvis var, neste gang jeg tok kontakt var da jeg hadde utbasunert at jeg skulle starte aksjon vedrørende lik behandling av alle overvektige uansett hvilken helseregion de kommer fra, og han svarte positivt, jeg fikk lov å bruke bildet "karbokammeratene" til dette. Jeg er han evig takknemlig, og når jeg en gang blir rik skal jeg kjøpe meg en original Groven for å ha på veggen hjemme. Han er bare rå.

Jeg skal på hyttetur, og jeg skal på hyttetyr, trallalalalalaaaaaa UTEN unger og MANN!!! Gleder meg sinnsvakt til å dra på jentetur og vekk fra alt. Skal losse bilen opp med alle kortlagings/stempling/scrappetingene mine, litt alkohol, noen få klær og meg selv. Og det beste er at hun jeg drar sammen med er en skikkelig anti-karbo-friik, så det går an å spise karbofattig hele helgen og likevel ikke være UTAFOR!!! Dette er akkurat hva Carbokillern trenger nå tror jeg!!
Og det jeg også kunne trengt nå var et par valium fordi jeg har trent vannaerobic en time og er ennå så j.... gira i kroppen. Massssse vann skal hjelpe har jeg hørt.
Svelge,svelge,svelge
Ha derfor en flott, fargerik og gnistrende helg alle sammen!

Fedonisten sa for siden:

Nå er'e hælja
snart er jeg drita full.
Raver rundt med spritflaska
og glemmer at jeg er et null.
Leser aldri bøker
å se på TV er jeg lei.
Jeg digger Zappa!
- men Zappa digger sikkert ikke meg!
[color=olive][/color]
Og hvorfor kom jeg på den akkurat nå?? Mest fordi jeg er sliten, og for meg og Andrea er det helg når det er fredagen. Da har nemlig hun fri fra barnehagen, og vi har jentedag!! :ja:
[color=olive][/color]
sukk

Anne sa for siden:

Nå er det jammen lenge mellom hver gang vi skriver her. Har vi ingen lyse sider i livet om dagen eller:confused:

Må fortelle om barnebarna som var på besøk og minstejenta som hadde en av sine "gullkommentarer " jeg da.
[color=purple][/color]
Vi sitter ved frokostbordet og småprater om smått og stort, når strorebror begynner å snakke om "da han blir stor og skal flytte"...
Ja, sier jeg, skal du flytte da, skal du flytte når du skal gifte deg kanskje...spør jeg. "Neiii:( ...jeg skal bli rik" er svaret. "Og du da", sier lillesøster på 4, "du tenker nå bare på penger og gull du da"....Ble jo litt latter, for det stemmer. Han er sååå utrolig opphengt i hva penger er verdt og hva de kan brukes til.
[color=purple][/color]
Så fortsetter 4-åringen...Du..K...du skjønner det, du behøver ikke å gifte deg for å flytte å bo sammen med kjærsten din vet du.:)
[color=purple][/color]
Hva de vet ...ungdommen:D :D

StorOla sa for siden:

Skal vi komme til tusen innlegg må vi jammen stå på folkens, dette blir det samme som å sette seg mål om å ta av 30-40-50 eller som meg 100 kg, du må gjøre noe for å oppnå det. Når jeg ser på alle innleggene her på lavkarbo.no og all den entusiasme som legges for dagen for å hjelpe hverandre så ser jeg ikke det å oppnå 1000 innlegg som noe problem. Dette er en gjeng med pågangsmot og meninger, og som jeg har sagt på Storegutter.com så er det bare lavkarbo.no som får meg til å forbrenne mer kallorier enn SG. En skal gledes og forarges for å få utbytte av et slikt forum, og jeg får utbytte. Takk til dere alle.

Fedonisten sa for siden:

Det er som StorOla sier dere - å få til 1000 innlegg er det samme som å sette seg mål om å ta av xx antall kilo! Så da får vi vel bare gjøre det da?! Det eneste jeg lurer bitte-litte-bitte-granne på - er om jeg da kanskje egentlig bør holde meg unna denne tråden?! For det er jo nå etterhvert kjent at jeg faktisk går opp i fett og mister muskelmasse - og da kan vel min deltakelse i denne tråden føre til at innlegg blir borte også da eller????

MHM sa for siden:

Jeg har begynt å somle så fælt med å spise jeg. Nå står frokosten :o min klar på ovnen, men jeg skal bare - skal bare.... Det samme gjelder lunsj på de dagene hvor jeg spiser tidlig frokost. Og kveldsmaten vet jeg at jeg må spise, men hvorfor drøye det så lenge?

Tror jeg vet svaret: Jeg er avhengig av lavkarbo.no....
[color=navy][/color]
Og det er så himla mange innlegg om dagen, av så himla mange dyktige, hyggelige medlemmer, at det tar så himla mye tid å følge med.... Men så gir det meg himla mye å være med her også da... Så jeg skal kanskje ikke klage så himla mye. :rolleyes:

Anne sa for siden:

Jeg tror vi må innføre matpauser her på forumet, for MHM får ikke spist maten sin om dagen:o og det vil vi ikke ha noe av. Og hun har jo selvfølgelig rett i at det skjer mye her om dagen. Bare jeg er borte en liten stund for å jobbe litt, så er det 10 nye innlegg på et blunk:) Mange flotte innlegg. Både personlig hyggelige og veldig mange interessante temaer.

Takk til alle bidragsytere.

MHM sa for siden:

Matpauser hadde vært noe. Alle legger ned virksomheten mellom kl.12 og 12.30 osv... Men det spørs hvor lett det er å synkronisere snart 600 medlemmer over hele landet... er vel bedre jeg tar meg selv i nakken!

Jeg lagde noe kjempegodt, enkelt tilbehør til omeletten min i dag. Jeg har jo løk, sopp og paprika oppi omeletten. Men i tillegg så delte jeg opp en tomat som jeg la på tallerkenen. Kvernet pepper på og strødde på noen korn med grovt salt. Så drypper jeg over noen dråper balsamico, og helte på ca. 1 ss god olivenolje. Lot det stå og trekke mens omeletten ble ferdig. DIGG! :D

Fedonisten sa for siden:

Greit for meg med matpause kl. 1200 - men da må jammen folk stå opp tidligere på morgenen altså! Nytter ikke å komme dinglende inn på nett i 10-11-tiden da!! Men da får jo de som liker å sitte seint på kvelden og tidlig på natta et problem da - for det er jo URIMELIG å vente at de skal stå opp tidlig når de har lagt seg så sent?! Kanskje vi skal begynne med turnus? Sånn 3-skift eller no'..... Dette trenger vi egentlig et MØTE på altså dere...... Kanskje i november???

Anne sa for siden:

Ja!!!! Vi skal ha turnusmøte i November. Det blir fint. Kan vi spise da? Alle på en gang eller ? Og hvor skal det være? Åh nå ble det mye å tenke på på en gang, og jeg som skal gå hjem fra jobben nå. Ikke rett hjem en gang. Jeg skal i en leketøysbutikk først. Noen vil se på lego:D
[color=#800080][/color]
PS. Hvorfor flagges det i dag?????

Marianne sa for siden:

For oss som levde på 70-tallet var det vel ikke noe rart i å ta på seg duffelcoaten og ta tråsykkelen for å kjøpe "liten brus" av hu' dama som "sto i butikken".
Når vi kom hjem satte vi oss foran fjernsynet.
[font=Arial][/font]
Eller hygg deg! med disse:
EDB, motorbåt, telex, reisesjekken, hårvann, gubbanoa!, nattlue, 10 i skuddet, narresmokk,
rapp deg!, tråsykkel, å dovne seg, løype!, hele sulamitten, lompent, jumper, drosjebil, skyss, snasen (en snasen genser), snerten (litt bedre enn snasen?), leskedrikk.
[font=Arial][/font]
Men nå er poncho'n fra 70-tallet tilbake! Jeg har kjøpt en rå en! På x-company, tror jeg det heter. Den var virkelig rå! Gleder meg til å bruke den...tra...la...la..
[font=Arial][/font]
Ha en snerten kveld!
marianne

MHM sa for siden:

Jeg levde på 70-tallet, men svært lite av det som snakkende menneske, da jeg er født i 1975. Likevel har jeg hatt flere av ordene i mitt vokabular.

Men du Marianne?

Jeg bruker ordene liten brus, sto i butikken, skyss, snerten og leskedrikk rett som det er. Hva sier det om meg a'?
[color=navy][/color]
[color=navy][/color]
[color=navy][/color]
Savnet nemlig en liten konklusjon på det....

Nille sa for siden:

[/color][/font] [color=#800080][/color] Hva med meg som jobber skift da, når jeg begynner jobb 0655, kan jeg ta pause i 11-tiden da - og når jeg jobber kveld, kan jeg ta pause sånn i 1730 tiden ?? [color=blue][/color] :eek: Åååååååånei, da er jeg jo på JOBB - DA skal jeg ikke være på forum i det hele tatt.... det hadde jeg nesten glemt........:o [color=#800080][/color] Men jeg VIL være med på møtet altså......når i November ???? FÅÅÅR jeg være med ?? Værsåsnillværsåsnill !!! [color=#800080][/color] [color=#800080][/color]

[quote=Anne]PS. Hvorfor flagges det i dag?????[/QUOTE]
Trodde først det var for Celina jeg, men så er det a Märta Louise som har bursdag i dag !!:D

MHM sa for siden:

Märta har bursdag i morgen, men kanskje de flagger for at hun skal ha baby? Eller nei, det er vel ikke grunn nok til å flagge. Hun ble på en måte ikke gravid I DAG....

Hvorfor skulle ikke du få være med på møte Nille? Klart du får. Men hvem arrangerer og når blir det? Jeg har visst snart full november jeg. Utbrent som jeg er... :o

Marianne sa for siden:

Ha...ha...ha!

Jeg bruker også skyss, men mannen min erter meg for det!;)

Men liten brus, jeg vet ikke jeg - heter det ikke 1/2 liter, liksom...hi...hi
Og jeg blir stadig mobbet fordi jeg en gang hentet den "bærbare" telefonen når det ringte. (Det heter vitterlig trådløs i våre dager, må vite!).:)

Jeg har dessuten "tatt opp" mp3-musikk-filer fra internett (eh...laste ned, vel!):o

Leskedrikk - høres ut som du tuller, synes jeg...:p

Å stå i butikken prøver jeg vaffal å ikke si, da det virker som om den personen som jobber der bare står der liksom. Det er jo en salgsjobb m.m. å jobbe i butikk, men jeg er enige i at veeldig mange bare står der. Utrolig dårlig service i mange butikker i Norge.:rulleøyne

Ha en fortsatt snerten kveld, du MHM!
marianne:p

Nille sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅÅ er det 21. i dag ??? Huffameg, jeg er en kilde til feilinfo i dag jeg...:(

Men det er fordi jeg er så gammel det skjønner dere. Jeg var med sist det var platåsko og miniskjørt med brede lakkbelter. Jeg hadde også ballerinasko i alle farger og poncho. Jeg vokste opp og var tenåring med BALL-genser og bleika dongri med isydd blonde i sømmen. Jeg var tenåring til Stones, BB King og Santana. Jeg var småbarnsmor med Madonna frisyre og digre silkesløyfer i håret. Jeg dansa til "Like a virgin" og "Wake me up before you go-go", "Billy Jean" og "Thriller" - har vært med på alt mulig jeg........

sukk

Marianne sa for siden:

Jeg og! Knestrømper og foldeskjørt.

Så på collargol, titten tei, pompel og pilt, lekestue, 1/2 7, Brødrene Dahl, Tramteateret med Audun Automat!
[color=magenta][/color]
Men hvordan kan det ha seg at jeg også vokste opp med BALL-gensere og dansa til Like A Virgin, når vi ikke er like gamle. Jeg var litt tidlig ute og du litt sent???
Hilsen marianne, 68-mod.:p

Nille sa for siden:

Du var tidlig ute og jeg var tenåring til jeg var minst 30 !! Jeg trooooooodde iallefall jeg var det - og så visst sånn ut og. Alle trodde jeg var storesøster eller barnevakten til sønnen min. Enda jeg var 22 da han blei født ! Betalte barnebillett på bussen. Men kom ikke inn på voksen kino uten bevis !! DA var det ikke så kjekt, for DA ville jeg jo så gjerne være voksen. Det ble kjekkere etterhvert som jeg ble eldre. Da så jeg plutselig fordelen !

Nå er vel alderen i ferd med å innhente meg, - men jeg kommer nok aldri over i Vikingarnanana-generasjonen. Her går det fremdeles i Stones, BB King, John Hiatt, Keb Moe, Santana og annen blues/R&B/soul/rock. Får utslett av country og klarer absolutt ikke svensktoppar. Har ikke sansen for trance, dance og hiphop. Blir kjempestressa av sånn "musikk"... den er så travel. Men så kan jeg sitte i timevis å høre på klassisk med Vivaldi, Mozart, Beethoven & co. Er ikke helt ukulturell altså.

Har gått igjennom vise-perioden også, hvor jeg var på vise & lyrikkfestivalen i Haugesund 2 år på rad (med etterfølgende hussarrest fordi jeg dro når jeg ikke fikk lov) lå i teltleir med rødt flagg i midten og gikk i hippietog gjennom Haugesund - da var jeg 15 ..... Det var etter Woodstock skjønner dere, og festivaler var kjempekult. Sang "alle duene" sammen med Lillebjørn og "Blå bananer" med Jan Eggum...... mimre mimre

Marianne sa for siden:

Åååh - Maria, Maria med Santana! Smask! Men den er vel av nyere dato?

Hørte du ikke på Dire Straits, Manfred Mann, ELO, CCR, Pink Floyd, Queen og ikke minst på Bob Dylan?

Jeg liker det meste jeg også, men er vel enig i at dansband og en del country ikk er min stil. Eksperimentell jazz - grøss! Jeg går forresten på Jam-timer, og der er vi litt innom hip-hop - det er utrolig gøy å danse etter i hvert fall.
Har hørt litt på opera også, men av den lettere sorten. Stearinlys, rødvin og opera, liksom - litt sensuelt hva?

Ha en musikalsk kveld!
marianne:_plystre:

Fedonisten sa for siden:

Nei NÅ altså! :visemuskl Nå får jeg ta Vikingarnarnanana og Kramgoda låtar 544378 i forsvar. Og Ole Ivars! (som om jeg er så veldig fan.... :rodme: )

Du skal få sukkertøy og du skal få lade!

Nei, så tjukk du har blitt!
Nå har du pina dø lagt på deg gitt.
Du som var tynn som ei høvelflis
Nå er'u blitt feit som en julegris!
[color=magenta][/color]
Det er det eneste jeg kan - men ønsker meg den som ringemelodi på mobilen.... Syns'n er tøff!! :cool:

Anne sa for siden:

Jeg spiser mye forskjellig musikk,jeg. helt avhengig av humør og hensikten md musikken.
[color=purple][/color]
Skal det være jobbemusikk, dvs husarbeidsmusikk, så kan jeg åpne alle vinduer og sette på opera eller feks noe av Kiri Tekanawa. Da får jeg masse krefter og lyst til å jobbe.
[color=purple][/color]
Skal det være lese-/læremusikk så er det noe lett klasisk, feks Mozart Romanser
[color=purple][/color]
Eller kosemusikk om kvelden kan være Blues, Gjerne Reidar Larsen eller Amund Maarud eller gammelblues.
[color=purple][/color]
Søndag morgen noe klasisk.
[color=purple][/color]
Ellers liker jeg 60-70-80-90 -talls pop/vise/dansemusikk generelt.
Jeg er ikke musikalsk, men liker å lytte:)
[color=purple][/color]
Også må jeg få informere om at det jeg spurte om; hvorfor flagges det i dag? JO, fordi det er statsbesøk. Den Italienske presidenten og frue er på besøk:D
[color=purple][/color]

Nille sa for siden:

Yepp, men kjempebra fremdeles ! Black Magic Woman og Abracsas var min tids topper fra Santana. Yess, yess og yess, yess, yess, yess og yess !!! All musikken fra Woodstock, - Og Leonard Cohen m/Suzanna. Joni Mitchell med "Blue" og Kate Bush !!!

Kveldens klassiske tips: Sett på Bach's Brandenburger
Concertos etter vinen og osten, - sånn rett før sengetid...... (Bolero er ut datert !!)

Ha en sensuell kveld ! :rodme:

Fedonisten sa for siden:

Men tør noen innrømme at de har sett på Grand Prix på TV?? Jeg tør! Jeg tør tilogmed innrømme at jeg kjøper Se og Hør jeg! Men tilbake til Grand Prix... Det er to sanger jeg ikke helt blir ferdig med - ikke fordi de er så bra, men fordi de er så like..... Derfor kan det fort gå litt i tull.....

Romeo! Romeo!
Gudene skal vite at du aldri blir en
Romeo! Romeo!
Prøv å ta det med roooo

Diggi-loo Diggi-ley
alle tittar på ....

Romeo! Romeo!

....osv....

:D

Marianne sa for siden:

Hæh?:eek: Brandenburger Tor med Ketil Stokkan - er den no' sexy, da?:confused:

Huff og huff, nå har jeg gått att og fram, til og fra, fram og tilbake, satt meg opp og ned ved pc'n i hele dag - og denne siden står på stort sett hele dagen!

Dårlig samvittighet for å ikke klare å gå forbi pc'n uten å svippe en snartur innom her. Nå får det holde!!! Jeg går jo glipp av tv'n og alt mulig!

Ha en sexy kveld med Ketil Stokkan!
marianne:p

Nille sa for siden:

Har vel ikkeno med Kjetil Stokkan å gjøre vel !!!!! :D

Åååååååå, kan dere ikke bare LESE hva jeg skriver da, isteden for å rote det enda mere til for meg idag ??? Uansett hva jeg skriver så blir det bare rot & tull visst. Er kjempetrøtt og SKAL logge meg ut øyeblikk. Nå må jeg finne på flere ord å skrive for ikke å bli slettet også .

......eller tuller dere bare med meg igjen ??? Det er ikke snilt mot en gammel dame !!:o

Fedonisten sa for siden:

Dette innlegget får bare slettes hvis det ikke blir nok ord - det gjør ingenting, for nå bare gapskratter jeg noe så godt og inderlig over det salige kaoset som råder her inne!!

Tjo-hei - Leverpostei!

Vil bare minne Nille om at det ikke trenger være sammenheng mellom innleggene her - og at Romeo faktisk ble sunget av Ketil Stokkan(d? :D ) men at det selvfølgelig ikke har noe med om han er sexy å gjøre - eller med Brandenburger Concertos eller Tor å gjøre.

Stadig like forvirra?

Ikkje etter neste episode av......."Forviklingar" (hilsen Harald Mæle)

Marianne sa for siden:

[quote=Nille]Har vel ikkeno med Kjetil Stokkan å gjøre vel !!!!! :D

Got You There, nille!:p

Foreslår for deg denne kvelden:

- The Blues Brothers: Gimme Some Lovin'

- B.B. King & Eric Clapton: Hold On, I'm Coming

- Van Morrison: Ain't No Sunshine, Days Like This, Brown Eyed Girl

- Eric Clapton: Before You Accuse Me

- Bruce Springsteen: Hungry Heart

- Santana, Hendrix & Clapton: After Midnight

Ooh...Mama!

Musti sa for siden:

Kommer aldri til å vise gubben innlegga i denne tråden :eek:

Fedonisten må være drømme-dama til mannen min,- når det gjelder musikksmak i alle fall. (Bråkikka i profilen hennes for å sjekke ut at det ikke var gubben min som fleipa med meg.)

I år har sommer-plagen her i huset vært "Det er så mye rart som går, - en vet aldri hva slags sjukdom en får", i fjor sommer - "Nei, så tjukk du har blitt":rolleyes:

har de gutta i Ole Ivars aldri tenkt til å legge opp eller pensjonere seg eller noe sånt :confused:

Lurer hva neste sommers Ole Ivars plage heter..... SUKK:veitikke: :stuart:

Marianne sa for siden:

Skulle bare tulle litt med Ketil Stokkan, jeg...eller med nille, da!

Helt villt! Ha...ha...ha!

Helt utrolig at Fedonisten kommer inn med Romeo og Ketil Stokkan innimellom min Brandenburger Tors Ketil Stokkan og Nille's Brandenburger Concertos.

Jeg venter i spenning på neste innlegg!!!

Puh...jeg trur jeg fortjener et glass vin, jeg!

Ha en vill og våken aften!

Spente, spenstige og spretne marianne:p :p :D :D :) :)

Fedonisten sa for siden:

Å nei - ikke si det!!! Jeg kan godt være drømmedama til noen altså, men helst ikke en annen kvinnes mann, og særlig ikke på grunn av Ole Ivars!! Får kanskje presisere at jeg IKKE er fan av dem - men at jeg på grunn av min kostholds-interesse syns at akkurat den "tjukke-sangen" er morsom.
[color=purple][/color]
Jeg er mer av typen som får følgende bilder på netthinna når jeg hører "dæinse-musikk"......
[color=purple][/color]
Da kjæm'n Johan inn på lokalet. Sveipe over lokalet med sitt slørete blikk... Hæinn har pynte seg i dag, har på rau-skjorta og skinn-væsten. Trange ola-bukser og kvite tennis-sokker i treskoa. Oppsann - der reiste jaggu gølvet seg og slo'n i svime gitt....jaja.....er'e fæst så er'e fæst.
[color=purple][/color]
Konklusjon: JE ER ITTE DRØMMEDAMA ÅT GUBBEN DIN!!! :D

Marianne sa for siden:

Samma det vel, Fedonisten - om du er drømmedama til en annens mann! Skjerp appetitten ute - og gå hjem og spis! Det gjør jeg hele tiden, jeg. Ser på sjokolade og sjokolade i butikken - og går hjem og spiser egg!

Hold ut jenter, (hvor er gutta forresten?). Eh...ikke rart de holder seg unna, når jeg tenker meg om. Hold ut litt til, for jeg kom akkurat på at jeg snart runder 90 - og det på bare èn uke! Neeei - ikke 90 år - det bare virker sånn! Neei - ikke 90 kg - det bare virker sånn!

90 innlegg vel! Kult? Bare to til etter dette. Det skal jeg klare!

Bare...PST...ikke ring barnevernet!

Ha en taletrengt aften!
;) marianne

Musti sa for siden:

[center]DERE TO ER KLIN HAKKA [/center]
[center]KJEMPEHERLIGE SPRØ !!!!!!!!![/center]

[left]Lo så jeg nesten tissa i buksa her. [/left]
[left]Men, du Fedo - kjente eimen av fersk himkok fra det lokalet ditt å jeg.[/left]
Du kæn jo ta ein dæns me gaml kællen min da, berre for arti.

[center]Blei detta 50 orda a, nope trur nok ikke det[/center]

Fedonisten sa for siden:

FEDO?? Har aldri følt meg mer som en hund enn akkurat nå. HMPFR! FEDO!!! :eek: Jaja. Eimen av hembrent er nok absolutt til stedet i lokalet ja - men må bare presisere at lokalet ikke er m i t t da.... [color=blue][/color] Kan jo benytte anledningen til å introdusere dere for to lokale fæst-drikker; Løten-campari og Stange-sjampis [color=blue][/color] Løten-campari: hembrent og nasablod! Stange-sjampis: hembrent og Nyco. Drekk mens det bruse..... [color=blue][/color]

Marianne sa for siden:

Hæh? Drekker Fido himkok, sa du Musti...:p ?

(PS - jeg kutta ut det jeg ikke likte i quoten, ikke noe å snakke om, bare en bagatell egentlig - det med Se og Hør).

Jeg har sett på Grand Prix, jeg - ja jøss.
[color=#ff0000][/color]
Husker godt Mata Hari, Samid Ædnan og Lenge Leve Livet med Dollie de Luxe, jeg. Vel, det var vel ikke favorittene. Men Anita Skorgan og Jahn Teigen var jo søte, da - i Adieu. Og jeg var stolt når Bobbysox vant! Vi pleide og mime og synge etter Grand Prix-sangene, vi - men jeg må jo si at mange av de engelske, irske og svenske var favorittene.
[color=#ff0000][/color]
Nå babler jeg mest om Grand Prix fordi jeg har ambisjoner om et par innlegg til i kveld. Bare på trass. 89 er jeg vel kommet til nå, trur eg!
Ett igjen og så er målet nådd (til nye lesere må jeg bare få informere om at vi ikke snakker om kilo her).
[color=#ff0000][/color]
"Rødvinen roper"
"Hakke tid - må bare skrive et innlegg først!"
[color=#ff0000][/color]
Tørst hilsen marianne:rolleyes:

Musti sa for siden:

Fedo eller Fido eller noe sånt .. kjært barn har mange navn!

Jenter, vi er vel ganske høyt oppe på invitasjonslista til detta 1000 treffet det er snakk om nå eller. Vi må jo få prøvd ut det spennende drinke-utvalget til Fedo (nisten). Jeg er i alle fall klar som et egg ..... til ganske mye egentlig,- trur eg.

Ha en useriøs aften, det ville sikkert Marianne ha sagt :p

Fedonisten sa for siden:

På tide å roe ned litt for min del..... Ler så mye at jeg ikke kommer til å få sove hvis jeg ikke begynner nedtrappingen. I kveld har det nesten vært som å være på et av de "gode gamle vorspiel'ene" jeg hadde sammen med en venninne da vi var YFS...

Vi kunne altså ha vorspiel - bare hun og jeg - i 4 timer før vi gikk ned på stam-puben vår. Der skulle vi alltid bare ta EN øl før vi gikk på byen.... "Plutselig" skrudde dem på lyset og sa det var stengt gitt.... Det som faktisk skjedde var at eieren "jagde" ut de som ikke var ønsket, låste døra, dro ned persiennene - og så hadde vi "privatfest" etterpå. :)
[color=darkgreen][/color]
Morgenen etterpå - når jeg tuslet ut på stua, bakfull og fæl - så det ut som om det hadde vært 20 stykker i leiligheten min.... At to jenter kan herje og rote så fælt på vorspiel....

sukk det var tider det......

Marianne sa for siden:

Har HP tenkt å lage drinker som egen kategori under oppskrifter, lurer nå jeg på...
[color=purple][/color]
Fido har et par utmerkede på lur, og en god sak kan ikke gjentas for mange ganger:
[color=purple][/color]
quote:
Løten-campari: hembrent og nasablod!
Stange-sjampis: hembrent og Nyco. Drekk mens det bruse.....
unquote
[color=purple][/color]
Jeg lurer på om disse oppskriftene er fra den tiden jeg drakk Sangria og Kir. Var det trendy med Kir på 80-tallet, liksom eller har det aldri vært trendy med Kir?
[color=purple][/color]
Og er Løten-Campari og Stange-sjampis fra den tiden kabaret, fiskepudding i hvit saus med erter og gulrøtter i terteskjell, oste-fondue, leskedrikk, limonade, blodpudding, lungemos, reke-coctail, betasuppe, fletteloff, smørgrøt var moderne spise?
[color=purple][/color]
Eller har Løten-Campari og Stange-sjampis aldri vært moderne utenfor Løten og Stange?
[color=purple][/color]
Hva med nå da? Hva er trendy å drikke for tiden (utenom rødvin (ja, ja - jeg hører du roper)?
[color=purple][/color]
Hva passer til Bruschetta, foccaccia, sushi, guacamole, chapati, tapas, wrap, tzatziki, garam masala, carpaccio, ciabatta, fajitas, burritos, taco liksom?
[color=purple][/color]
Eller til fett og proteiner av ulike slag? Nei, man drikker jo ikke under Atkins, nei - hvordan kunne jeg være så dum:confused: Nei, nå må jeg gå - rødvinen roper, har jeg sagt:D
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
Ha en eller annen aften!
marianne on the rocks

Fedonisten sa for siden:

Je drakk støtt Kir Royal je da men...... Dæ var i vaffal innmari fint å trendi.... Men ellers var det mest Irish coffee ja. Itte akkruat mæ ækte vare da - for som mange sa på den tia; Bli så då'li ta polsprit'n atte..... [color=blue][/color] Så hadde jeg en periode med shots - og hujedamej! Det er vel det eneste som er å si om det. Tyrker-shots syns jeg fortsatt er godt, men prøv å få i meg en galliano..... :nei: Eller Apfelkorn..... Etter å "ha sett" cup-finalen på stampuben 3 ganger på samme dag (måtte jo ta opp på video - så festen kunne vare lenge) med øl og Apfel til frokost - etter å ha vært på byen dagen før..... :nei: Aldri mer....

Men det var nok av fest-betroelser fra Fedonisten.....

Musti sa for siden:

Nei, ærlig talt, slenger dere inn håndklet alt nå…….. Nå går de gamle hjem :_plystre:

Tenke, tenke, - om det skal bli julebord :full:ut av detta må vi (løper å henter kalkis) skrive 400 innlegg på ca 10 uker som blir 70 dager. Og 400 delt på 70= Jøsses, ikke mer en 5,71 innlegg pr. dag.

Fordeling : Mariannne 5 pr. dag og Fedo/Musti deler på resterende 0,71

Tøft,- detta skal gå bra ….er dere klare eller

Kan vi gjøre som på Grethe Roede og spare opp kose-karbo-merker :p :rolleyes:

Fedo lille, jeg er gør go på vorspill
Marianne, blir kvalm bare du sier Kir ..., men, du, skal du ikke dele litt på den rødvina di a :sikle:

Fedonisten sa for siden:

Slenger aldri inn håndkle tenk! ....henger det pent på plass før jeg smyger mine lekre føtter (les innlegg til Marianne om å se godt ut og føle seg bra eller no sånt...) under dyna til min kjære mann. Mann? Hallo? Hi Ho Silver??? Å - han sitter i telefon og snakker om racing med gutta.... BOMBE!!!

Apropos å slenge...
[color=teal][/color]
Husk å ta
alltid lua av
Ikke kast den
ikke sleng den
Pent og rent på knaggen heng den
Tørk av foten din
Og gå stille inn
[color=teal][/color]
Og ja! Dette var 2. vers av "Nei nei gutt"

Marianne sa for siden:

Å jo - flaska, eh...jeg mener kartongen, er ennå ikke tom!

Og du - Musti, jeg blir så imponert av den på slutten hos deg hver gang:

"snille" jenter får ingenting.

Jeg har vel egentlig lært/hørt at "alt ordner seg for snille jenter!" Hva mener resten av jentene om dette - og hva mener gutta??!!

Ha en trøtt og useriøs aften som jeg! Nå slutter jeg å skrive, tar ett glass rødvin, og legger meg! Ha en god natt ogxå da!
[b][/b]
marianne

MHM sa for siden:

Men Musti da! Nå har jeg en høne eller to å plukke med deg! (Var det også gammeldags å si eller Marianne? Tør snart ikke skrive noe her jeg, i tilfelle det står på lista di over utdaterte ting...:p )

Musti; Listen carefully - I shall say this only once:
[color=navy][/color]

1. Hvordan skal Marianne klare 5 innlegg per dag, mens du og Fedo skal dele på 0,71. Du kan vel regelen om å ikke svare på sitt eget innlegg?
    [color=navy][/color]
  2. Hvor kommer JEG inn i bildet? Hrmpffffff....... :cool:

Fedonisten sa for siden:

Å ha en høne å plukke med noen..... Er det det samme som å gå på høne-sanking?? Jeg har aldri helt skjønt det ordtaket altså.... :rodme: Men er sikker på at et klokt hode nå vil forklare meg alt. MHM? Marianne? Eller er det kanskje helt ut å forklare noe til de som ikke skjønner noe også?
[color=darkorange][/color]
Tiden flyr altså.... :rolleyes:
[color=darkorange][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.