< Tilbake til oversikten

1000 tråden!!!

Fedonisten sa for siden:

Jeg har vært på mange korpsturer - og av en eller annen grunn SANG vi alltid så mye på disse turene......

Man kan si hva man vil om alkoholen

• men allikevel så holder vi på den!
    I fra Afrika til langt inni Polen
    har den vært vår aller beste venn!
    Selv om du er sur og gretten
  • eller grinete på livets vei....
    Ja, så tar vi oss en knert!
    Og så blir livet mere verdt!
  • og det blir solskinn på vår vei......

HP sa for siden:

En jente og moren hennes gikk en tur og så sa jenta:

• Mor, mor, se hva jeg fant! Og tok opp en tyggegummi fra bakken. Da sa moren:
  • Esj du må ikke ta opp ting fra bakken! Etter en stund da de hadde gått et stykke sa jenta:
  • Mor, mor, se hva jeg fant! Og tok opp en smokk fra bakken. Da sa moren:
    Esj du må ikke ta opp ting som ligger på bakken! Så glei moren. Da sa hun til jenta:
  • Hjelp meg opp! Og da sa jenta:
    Du sier jo at jeg ikke skal ta opp ting som ligger på bakken. :p

guro sa for siden:

Etter at Gud hadde skapt himmel og jord, skapte han (som vi alle vet) menneskene, Adam og Eva. Det første Gud sa til dem var:

• Nei!!
  • Nei hva da? spurte Adam.
  • Nei, du får ikke spise av den forbudte frukten, sa Gud.
  • Forbudt frukt? Har vi forbudt frukt her? Eva! Vi har forbudt frukt!
  • Hva? Nei, det har vi vel ikke, svarte Eva.
  • Jo, det har vi så visst det.
  • Spis ikke av den frukten! kom det bryskt fra Gud.
  • Hvorfor ikke?
  • Fordi jeg er Faderen og det er jeg som bestemmer, svarte Gud og undret seg over hvorfor han ikke hadde sluttet med å skape når han var ferdig med elefantene.

Noen minutter senere så Gud at Adam tok frukt fra Det forbudte treet, og Gud ble sint.

• Sa jeg ikke at dere ikke fikk ta av den forbudte frukten? tordnet Gud.
  • Mmmm, mumlet Adam med munnen full av forbudte godsaker.
  • Hvorfor tok dere av den forbudt frukten? ville Gud vite.
  • Vet ikke, svarte Eva.
  • Det var hun som begynte, skrek Adam.
  • Nei, det var det slett ikke!! skrek Eva tilbake.
  • Johooo…
  • NEI!!

Nå hadde Gud Fader fått nok, og han bestemte seg for å straffe dem. Straffen skulle være at Adam og Eva selv skulle få barn, og dermed skapte Gud vesener som den dag i dag er som monstre å regne.

Det finnes et snev av trøst i denne historien: Dersom du med møye og stort besvær har forsøkt å lære dine barn sunn fornuft, forsøkt å gi dem den visdom de behøver for den videre ferdsel gjennom livets seilas, og de ennå ikke har skjønt tegningen, bli ikke fortvilet -- når selv Gud hadde slike bekymringer, hva er det som får deg til å tro at du skulle slippe unna?

Anne sa for siden:

Regn, regn, regn...jaja på en måte så er det greit også. jeg hadde så mange planer i dag, på hjemmedagen min, at jeg følte jeg hadde det litt for travelt. Bla hadde jeg tenkt å få gjort litt i hagen i dag. Legge noen kantstein i en sving rundt det nye "fjellhagebedet" og legge netting over jordbærene. Jordbæråker ..:D to rader:D :D , men det er bær der og de skal ikke kråker eller trost få.

JEG VIL HA DEM!!!! Så derfor netting.

Så har jeg kjøpt inn noen bambusstenger til å binde opp litt blomster og grener her og der....men , en annen dag kanskje.
Så iom regn, fikk jeg litt bedre tid. Rusker opp litt inne og har satt ALLE inneplantene ut i regnværet...vaske seg litt:cool: så det er jo på en måte litt plantejobbing det og:)

Litt tid fikk jeg til å kose meg med forumet også...herlig.
Kos dere folkens....

Summer sa for siden:

Herved går jeg løs på det kjedeligste innlegget i denne tråden så langt...:p
Jeg har rett og slett ingenting fornuftig å si... Jeg har PMS, jeg VIL ha skjokolade NÅ, men jeg skal være flink å gå å lage meg mat istedet (ok, kansje jeg kan spise sjokoladen mens jeg lager mat... Det krevs da virkelig endel energi å lage seg et anstendig måltid! :p )

Da tror jeg at jeg har fyllt dette innlegget med 50 or, og sender stafettpinnen videre... For vi skal da grille..:p

Anne sa for siden:

Et lite innlegg til fra meg da.

Vi skal til Island i august. Fire dager. Det skal bli spennende. Jeg har egentlig aldri hatt det som noe reisemål, uvisst av hvilken grunn, men nå blir det. Samboer'n hadde lyst når noen venner foreslo en tur, så kan jo ikke si nei da. Hyggelig blir det sikkert. Og når vi først er der blir det sikkert en fin opplevelse med den Blå lagune osv. Litt "anderledesland".

Jeg liker jo å reise:D

Summer sa for siden:

Hvis ikke jeg hadde tatt meg en tur innom her for å skrive dette innlegget, så hadde anne stått som siste innllegger på de ti siste trådene... SÅ nå må du skyndte deg igjen Anne, slik at du får meg bort igjen fra listen...:p

løper ut og fortsetter med maten

Har forresten holdt meg unna sjokoladen så langt... stolt

Anne sa for siden:

:D :D Skrivetrollet....eller heksa har overtatt. Det var jo så få her inne en stund, så hva skal en stakkar gjøre for å skape litt bevegelse da:confused:

Nå lover jeg derimot å gi meg. Jeg skal skal skal støvsuge i annen etg før jeg går ut...Det var mer fristende å være her ser du.
Tenker litt mens jeg sitter her da. Legger litt planer for kosthold og trim til høsten og sånn....
Ha det..:D

Summer sa for siden:

Beste måten å få igang bevegelse på er å starte bevegelse selv. det har du helt rett i :)

Nå har jeg overstått den største prøvelsen: Maten er ferdig og jeg har ikke rørt sjokoladen! :) Føler meg veldig flink. :ja:
SÅ nå skal jeg spise, og sette meg selv i bevegelse ned og hente poden i barnehagen...
Hadde tenkt å gå, men det høljer ned... Skulle nesten tro vi var i Bergen...:p

Fedonisten sa for siden:

Dette blir et blodig innlegg :p Er så frustrert og irritert og full av f... at jeg går i taket snart. Nå har jeg akkurat avsluttet min månedlige periode (i går morges) og i går kveld smalt jeg til igjen!!! Nesten umulig å røre seg og det kjennes ut som lillehjernen er på vei ut.... Hvor ofte er det normalt å ha mensen'a? Og hvor lenge skal jeg godta at det er sånn?? Og menn klager?! De må jo bare barbere seg!!!! :mad:

Anne sa for siden:

Nå skinner solen:) og livet blir straks litt lysere.

De regnværsvaskede plantene er tatt inn igjen. Utrolig hvor mange planter en har. Det ser en først når de blir samlet på en plass. Det var godt å få tatt dem et tak. Dusjen er i 2. etg, så et par er for store til å bæres opp, og regn er jo så sunt:D

Kjenner jeg er litt trøtt nå:) var tidlig oppe (0500)og kjørte den mellomste av jentene mine og tre venner til Gardermoen. De skulle til Nice en uke.... Heldiggriser. :D
Ut i solen nå, Anne. Det gjør deg godt :)

Summer sa for siden:

Regn ute.
Finn en pute.
trykk nesen mot en rute.

sol inne
sol i sinne(t)
nyt å være kvinne

Poetisk i dag også jeg.... Prøver å muntre opp meg selv litt jeg... :)
Som sagt: Det regner fortsatt.... Håper det blir sol i måren...
Så ble det nok et innlegg om (regn) været...:p

Anne sa for siden:

Sukk, ja nå braker det jammen løs igjen her også. Rakk så vidt å få gjort det jeg hadde planer om i hagen idag. Kanskje like bra det begynte å regne. Ryggen krangler litt i dag. :eek:

Fortsetter dette været utover sommeren så emigrerer jeg.....Da drar jeg sydover i august igjen. Jeg vil ha mer sommer, vil, vil,vil.....Ellers så blir det helt sikkert bare innevær og masse spising....sikkert kaker også..for å trøste meg. HUff for noen fremtidsutsikter.

Får ta en tur på kosten min for å se om jeg kan lage litt rabalder, så været snur tror jeg:cool:

guro sa for siden:

[left]Jeg vil også skrive et innlegg idag men har litt for mye å tenke på til å være særlig kreativ. Dere har i allfall vært flinke til å produsere inlegg idag. Jeg har har vært på helsestasjonen med minstejenta i dag. Denne gangen var barnet mitt for kort - det er alltid et eller annet. Jeg synes hun er passe lang jeg - det er økonomisk at hun ikke vokser så fort. Spøk tilside - vi skulle være litt obs - kanskje det var laktose eller gluten intolleranse ????!!! :eek: Ja, vi er jo igang kosttankegang, vil tar vell den også om det skulle vise seg å være slik.
[/left]

Summer sa for siden:

Jeg spiser igjen nå jeg... :)
SÅ koselig å ha noen å dele måltidene med! :klem:
Nå spiser jeg tomat gryte med kalkun ,gulrot, squash og litt kålrot. + olje da.. :)
Sjokoladen gikk som dessert etter forrige måltid, så nå har jeg ikke mere...
Men da må jeg jo finne på noe til dessert nå da... Hm... grapefrukt?
Kansje jeg kan trene litt senere, og så unne meg en smoothie. Det var en god ide! :ja: ...eller, sånn bortsett fra treningen da...:cool:

Anne sa for siden:

Her kommer noen ord fra boka til Kjetil Syverud. a4/svarthvitt.

[center]all kjærligheten i verden[/center]
[center] [/center]

[center]all kjærligheten i verden[/center]
[center]hvor ble det av den, egentlig?[/center]
[center]den hvor man gir[/center]
[center]uten å vente på retur[/center]
[center]har den gått i dvale[/center]
[center]i en hule[/center]
[center]eller har folk bare[/center]
[center]sluttet¨å synge om den[/center]
[center]bygge hus til den[/center]
[center]skrive malerier om den[/center]
[center]gå naken i parken[/center]
[center]for den[/center]
[center]kanskje den er her[/center]
[center]midt i blant oss[/center]
[center]uten at vi merker det[/center]
[center]uten at vi tenker på[/center]
[center]lever den[/center]
[center]tar den for gitt[/center]
[center]stakkars all kjærligheten[/center]
[center]i verden[/center]
[center]så mye og[/center]
[center]helt helt alene[/center]

Summer sa for siden:

[left]Unanswered prayers[/left]
[left][color=purple](sang av Garth Brooks )[/left]

Just the other night
At a hometown football game
My wife and I ran into
My old highschool flame
And as I introduced them
The past came back to me
And I couldn't help but think ofThe way things used to be
She was the one
That I´d wanted for all times
And each night I´d spend prayin´That God would make her mine
And if He'd only granted me
This wish I'd wished back then
I'd never ask for anything again
Sometimes I thank God
For unanswered prayers
Remember when you're talkin'
To the man upstairsThat just because He doesn't answer
Doesn't mean He don't care!
Some of God's greatest gifts areunanswered prayers...!
She wasn't quite the angel
That I remembered in my dreams
And I could tell that time had changed me,
And her eyes too, it seemed
We tried to talk about the old days
There wasn't much we could recall
I guess the Lord knows
What He's doing after all
And as she walked away
Well I looked at my wife
And then and there I thanked the good LordFor the gifts in my life
Sometimes I thank God
For unanswered prayers
Remember when you're talkin'
To the man upstairs
And just because He may not answer
Doesn't mean He don't care!
Some of Gods greatest giftsare unanswered....Some of Gods greatest gifts are all too often unanswered...Some of God's greatest gifts are
Unanswered Prayers!

--- ;) ---

[/color]Ubesvarte bønner – av Garth Brooks

Her en kveld på en fotballkamp i hjembyen. Traff min kone og jeg min gamle flamme fra videregående. Når jeg introduserte dem kom fortiden tilbake til meg. Og jeg kunne ikke la være å tenke på hvordan ting var før.

Hun var den ene. Den jeg ville ha for all tid. Og hver kveld ba jeg om at Gud ville gjøre henne min. Og om han hadde bare innvilget meg dette ønsket jeg ønsket da, så ville jeg aldri bedt om noe mer igjen.

Noen ganger takker jeg Gud for ubesvarte bønner. Husk når du snakker med ham der oppe at bare fordi han ikke svarer, betyr det ikke at han ikke bryr seg. Noen av Guds største gaver er ubesvarte bønner...!

Hun var ikke helt den engelen jeg husket i drømmen min. Og jeg merket at tiden hadde forandret meg. Hennes øyne også, virket det som. Vi prøvde å snakke om gamle dager, men det var ikke mye vi klarte å huske.

Jeg antar at Herren vet hva han gjør tross alt.

Og mens hun gikk videre så jeg godt på min kone. Der og da takket jeg den gode Herren for gavene i livet mitt. Noen ganger takker jeg Gud for ubesvarte bønner. Husk på når du prater med ham der oppe, at bare fordi han ikke svarer så betyr det ikke at han ikke bryr seg.

Noen av Guds største gaver er ubesvarte... Noen av Guds største gaver er altfor ofte ubesvarte... Noen av Guds største gaver er ubesvarte bønner!

Fedonisten sa for siden:

LANDSTREFF!!! tenkte jeg.
Og SÅ våknet jeg.
[color=navy][/color]
Nå syns du kanskje ikke det er det mest fasinerende du har hørt hittil, men det var nå det jeg tenkte på da. I drømmene mine. Tenk det da - lavkarbolandstreff! Hadde jo vært morsomt :stortsmil Men så begynte jeg å filosofere over hva eller hvem jeg skulle se etter.... De som kjenner meg, vet at jeg tenker mye i "tegneserie-striper" og bilder, og dette ble en særdeles fornøyelig morgenkvist.... For bildene på netthinnen raste forbi i en hel..... fart....
[color=navy][/color]
Og hvis noen vil vite noe om hvordan de så ut i hodet mitt - så må dere legge inn innlegg her :p

Anne sa for siden:

Klart jeg vil vite hvordan du ser for deg meg, Fedonisten:D Ikke så vanskelig å vite kanskje med den fine avatar'n jeg har fått av HP. Passer ganske godt iflg enkelte:eek:

Skulle av og til ønske jeg lignet enda mer, for da kunne jeg ha laget litt ugagn her og der hvor jeg mener noen fortjener en "smekk". Enkelte skulle fått litt mer enn en "smekk" også...men det er en annen historie:cool:

Fedonisten sa for siden:

Anne:

Bildet av en heks har jeg blitt påført, og får det ikke bort. ;) Tror ikke hun er akkurat det, og stiller nok heller på en Miele støvsuger enn på et kosteskaft til daglig. Kanskje en bestemor av samme format som ”Mrs. Doubtfire” fra filmen med samme navn? Begge versjonene var i hvert fall makeløse – og ga meg mye latter. Det tror jeg Anne også kan. Har sikkert med seg PC på landstreffet også – så hun kan klare å svare på et innlegg i minuttet. :stortsmil Har nok svart belte i tastaturknotting….

Anne sa for siden:

Ikke sikkert jeg ville hatt med med PC på landstreff, men jeg ville sikkert hatt med mobilen, og jeg er rå på tekstmeldinger :D Samboer'n vil at jeg skal kjøpe meg ny nå, for tastene er utslitt. da vil han jeg skal kjøpe en jeg kan sende bilder med...Tenk så dyrt det vil bli å ha mobil for meg da.

Jeg er et skrivetroll!!!!
Jo da Mr. Doubtfire kan jeg akseptere, men ikke helt meg da:eek:
Og hekser bruker helst mopp ikke Miele...

Fedonisten sa for siden:

Nille
[color=sienna][/color]
Fargerik – nesten litt bohemaktig (men mye mer elegant!!) kvinne som nyter sine cigarillos med munnstykke må vite. Slørete øyne under TUNGE øyelokk og trutmunn som bare BER om å bli foret med karbohydrater. Laaaange ben og spankulerer på irriterende høye heler uten problemer. Topplokket kan åpnes, og tar du en titt inn i hodet er det et stort sammensurium av karbohydratinnhold, flyavganger, golfballer, brokkoli og blomkål og tusen andre ting som flyter rundt i en mengde vann. Til og med en liten Robert flyter rundt med armringene sine!

Anne sa for siden:

Jeg får ta på meg rollen som fyllmasse jeg da, Fedonisten, så du får mulighet til å lage "tegneserier" her inne. Dette kan jo bli riktig spennende etterhvert, du må love meg å presisere at disse herlige beskrivelsene står for din regning:D Jeg er redd jeg ikke har råd til noe søksmål fra noen som føler de har blitt avslørt offentlig:cool:

Fedonisten sa for siden:

ALTSÅ - som Anne sier; disse beskrivelsene jeg kommer med her er tatt ut av en drøm jeg hadde i sovende/våken tilstand i dag tidlig. INGEN er vondt ment, og det er forskjellig hvor tydelige bildene er etter som hvor lenge jeg har fulgt personene bak "navnene".

Altså - jeg skriver for å komme nærmere en grillfest, og orker ikke skrive om været. Derfor drømmene mine ...... Nestemann ut er.....
[font=Comic Sans MS][/font]
Carbokiller

Minner litt om den ”gakkgakken” som irriterer vettet av Donald Duck når han er i jungelen og skal ta bilder av de søte små ”hummingbirds”. Den gakkgakken som hele tiden sier ”taratatataratataria – tarata – ihk – ihk – ihk” mens den spretter rundt og er alle steder på en gang. Bildet kommer IKKE fordi hun ER irriterende på noensomhelst måte, men fordi hun evner å være så mange steder og fremkalle så mange følelser hos meg. Nesten skummelt. Tror dette bildet må ha kommet som et resultat av det nye ordet KETONISERT. :stortsmil Og når hun ikke er ketonisert, sitter hun i en god stol med svulmende muskler, et stort glass rødvin, drømmende i blikket og hakker på en god gammel Remington. Sikkert på en gresk strand – og det er solnedgang. Historien er sannsynligvis tåredryppende eller hysterisk morsom – for i denne kroppen gjemmer hele spekteret seg.

Anne sa for siden:

Det er du som er forfatter , regisør og har hele settet, så det er vel ikke verdt å blande seg inn i figurene dine. Jeg har allerede begynt å se en hel remse med figurer og jeg tror at dette grillpartyet kommer til å bli en særdeles oppmuntrende fest. Tenk så mange "personligheter" som er her inne....uten at vi vet det selv nesten:D

Fedonisten sa for siden:

Å JO! Bland deg inn er du snill! Nå har vi alle blandet oss inn så lenge i utbrodering av vær, vind, barnesanger, vitser osv. osv. Helt på sin plass med litt innblanding i fantasi-beskrivelser av personene bak "navnene" her på forumet. Gjør det - snille du! Så blir jeg ikke så alene - og så slipper du å føle deg som "fyll-masse" vet du. Kan være fyllmasse jeg også!!!

Anne sa for siden:

Beklager, jeg mente det ikke sånn. Det er dine remser jeg ser, og jeg gleder meg til å se fler....Jeg er ikke noe god på tegneserier skjønner du, men jeg elsker å lese dem. Leser noen hver dag. Der jeg kommer over dem:D Tommy og Tiger'n liker jeg veldig godt., men mange av de nye har jeg ikke helt taket på...

Vær så snill og fortsett, Fedonisten.
HP kan også være fyllmasse....

HP sa for siden:

• Har dere bøker her?
  • Har dere en liste over alle bøker som er skrevet på engelsk?
  • Har dere en liste over alle bøkene jeg har lest?
  • Hvor er informasjonsskranken? (Dette spørsmålet ble stilt av en person som hadde et skilt hengende over seg der det stod "Informasjon".)
  • Jeg fant et bra sitat i en bok jeg leverte inn i forrige uke, men jeg glemte å skrive ned tittel og navn på forfatteren. Boken er stor og rød og jeg fant den lengst opp på en hylle. Kan dere finne denne boken til meg?
    • Har dere bøker om kunst?
  • Ja, er det noen spesiell kunstner, periode eller stil De tenker på?
  • Nei.
  • Da får De se gjennom alle de 120.000 bøkene vi har og se om De finner noe De liker.
  • OK…
    • Jeg har et maleri av Vincent Van Gogh. Maleriet er blått med stjerner på. Vet De hvor jeg kan få maleriet verdsatt?
  • Står det "'Metropolitan Museum of Art" helt nederst? Det gjør det ja… OK. Vet du, da er det nok en plakat som er kjøpt i museets suvenirbutikk. Jeg tror verdien er sånn ca $10.
  • Har De noen bøker med fotografier av dinosaurer?
  • Jeg trenger et fargefoto av Christopher Columbus og Sokrates…
  • Hvorfor har dere ingen bøker av ISBN? Han har jo skrevet en masse bøker.
    • Jeg leter etter en globus.
  • Det står en på bordet der borte.
  • Nei, den er for liten. Har dere ingen i naturlig størrelse?
    (Etter en kort pause) - Jo det har vi, men den er dessverre i bruk akkurat nå…
    • Jeg skal skrive en to-siders hjemmeoppgave om den andre verdenskrig, kan De hjelpe meg?
  • Tja, hvilken del av krigen tenkte De på?
  • Del? Jeg tenkte å skrive om alt.
  • Er kjelleren en trapp opp? (Spørsmål stilt ved informasjonsskranken i kjelleren.)
  • Jeg leter etter en liste med lover jeg kan bryte slik at jeg ikke kan bli tatt for noe.

guro sa for siden:

Så mange talenter du har, Fedonisten! Mer! Mer! Du kan ratt spille ut de 'karakterene' du skaper også.

Jeg har fått er gavekort på CD. Tenkte jeg kunne spørre her om tips til hva jeg skal kjøpe for det. Jeg har nemlig sakket helt akterut på musikkfronten, da jeg ikke engang har orket å høre radio på flere år. Men nå begynner jeg å bli klar for litt musikk. Gjerne noe å bli glad av. Jeg er ganske altetende, bare det er 'ekte'. Hva liker dere å høre for tiden?

Anne sa for siden:

Et lite innlegg her, klarer jeg vel også.

Jeg har vært ute og samlet runde steiner i dag...litt store. Tenkte å legge i et blomsterbed nede ved skogkanten. Vi fant mange steiner, som vi samlet i en haug, trillet dem bort under noen grener, så kan samboer hente dem i morgen. Det var litt tungt å ta dem på sykkelen nemlig:D
Mye rart en gjør gitt:eek:

Summer sa for siden:

God natt allesammen. :)
Håper dere får en deeeeilig natt fylt med dyp avslappende helbrende søvn og masse gøye og gode drømmer. :ja:
-Og at dere våknet utvhvilt, opplagt og i strålende godt humør i måren!
Ha en god natt allesammen, og god måren til de som ikke leser dette før i måren. :)

Nå skal jeg inn til den heeerlige sengen min og drømme søtt. :D

Anne sa for siden:

Jammen forsov jeg meg i dag. Samboer'n dro som vanlig 0645 og jeg lå og ventet på at klokka skulle ringe...Det gjorde den jo ikke:eek: og dermed sov damen til 0750....
Litt sent på en måte, pleier å være på jobb omtrent på den tida:confused: Ja ja ikke noe å mase med ihvertfall. Skulle kjøre bil og var ikke avhengig av togtider i dag. Kom meg opp, dusjet, spiste og kjørte innover. Nesten ikke trafikk i dag. Merker sommersesongen. Deilig. Var på jobb 0910 Heldigvis hadde sjefen kommet, så det var noen der. :D

Summer sa for siden:

Anne er en rosenknopp
hun er som sukkra bær i kopp
Hun er morsom snill og gei,
og jeg er glad hun krysser min vei.

Fedonisten artig, hissig, snill
hun kan gjøre masse dill
Hun er blåkokken
og for tiden eurodiettkokken

MHM er krass men snill,
holder også grill
Liker å få med seg alt,
dukker løvetannhodet opp over allt

[size=1][/size]

Nille, du har fått dikt lengre oppe... Det lengste til og med..:p

Anne sa for siden:

Vi har en ekte poet i vår midte. Lise, jeg tror du har kommet på feil hylle her i livet. Eller hvordan vet jeg at du ikke er profesjonell poet forresten...:D

Du må begynne nå, å skrive en Ode til Grillfesten. Du og Fedonisten får gå sammen tror jeg :cool: Dere har helt klart en åre begge to.....full av liv og smil..

:klem:

Summer sa for siden:

Okei, der fikk vi avslørt at jeg ikke er profesjonell, for jeg vet jammen ikke hva en Ode er....:p

Tror du det blir noen grillfest i år da? jeg er ganske klar for å legge meg på mine knær og be om at MHM endrer reglene litttegranne... kansje sånn at vi får grillet etter 500 innlegg? :p

Anne sa for siden:

Beklager, en ode er dikt som synges, høystemt dikt i lyrisk form. Og det er jo det du driver med:D

Synes du ikke vi fortjener det da?
Du...Lise...jeg tror det var HP som satte reglene:confused: Kan du ikke prøve å legge inn et godt ord for oss hos han da? Spør pent...Du klarer det nok :D
Bortsett fra det så kan vi vel ikke ha grillfesten i juli vel? Så mange på ferie jo:D :D
Du bør nok snakke litt med MHM også...:)

Fedonisten sa for siden:

Hei-hei - det er den hissige blåkokken som titter innom :p Jeg har alltid skjønt at jeg er spesiell - men det har alltid vært så negativt ladet liksom. :hylgrine: Men i dag, da fikk jeg det liksom svart på hvitt; jeg er en blåkokke som både er hissig og snill. Er det ikke flott?!! Det mest fantastiske av alt er at blåklokker er de fineste blomstene dattra mi vet om - og som hun sier "Du er den beste mamman som fins i hele verden i hele mitt liv" - og da MÅ JO denne dagen være fantastisk?!

Sukk :stortsmil

Summer sa for siden:

Guro spurte hva vi likte å høre på av musikk for tiden...

Jeg hører lite på musikk, mest på en New Age kanal på nettet, men Garth Brooks er jo også kjekt å høre på. Ellers er jeg en sånn plukker... jeg liker ikke å høre alle sangene av artister, - for det er sangene og ikke artisten jeg liker..:p
Så jeg tar en sang her og en sang der og sitter sammen alt etter hvilket humør jeg har. :)

Fedonisten sa for siden:

Valborg - oh-oh-yeah-yeah
duaduaaaaa

Nå har det ikke klikket fullstendig for Fedonisten her - helt sant - men dette er da altså stort sett det som blir spilt i heimen for tiden. Riktig gjettet - bestemmer ikke musikken selv, for det er det prinsessen på 4 som gjør. HVIS jeg noengang får lov til å bestemme selv - eller skal høre musikk etter at hun har lagt seg, ja da blir det stort sett norske artister jeg hører på. Aller helst Jan Eggum, Bjørn Eidsvåg, Sigvart Dagsland, Karoline Krüger + at jeg elsker å høre på Oslo Gospel Choir. Men alt går i perioder. Nå er det a Valborg som gjelder!!

Summer sa for siden:

Svett i kroppen
trøtt i toppen
Skulle gjerne sovet en til time
øynene kjennes ut som noen har forsøkt å lime

Da kommer en liten gutt
som virkelig mener at natten er slutt
Han hopper på magen
og mener det er på tideå gå ut i hagen

Jeg har store øyeposeheng
pordi poden i natt har tatt min seg
han har ganske så uvennlig sparket meg vekk
utfor kanten som et gammelt bildekk

Så her sitter jeg i stua
med en gutt som vil ha på lua.
Han vil ut på tur,
og jeg,- nei jeg er aldri sur...

:sove:

Fedonisten sa for siden:

Vi er to små fine damer
som er over hundre år
Ingen andre fine damer
spiller munnspill når de går.
[color=purple][/color]
Vi er to små fine damer
hatt og veske har vi jo.
Ingen andre fine damer
har papir i sine sko.
[color=purple][/color]
Er det noen andre som har hørt den sangen? Som kan alle versene? Jeg har så koselige minner om pappa'n min som sang den og tullet og gjorde til stemmen sin når jeg var liten - og ville så gjerne ha kunnet hele sangen.

Anne sa for siden:

Jeg mener jeg har hørt ovenstående sang/rim, men finner den ikke i bøkene mine, skal sjekke nettet etterpå:D

Det har vært litt travelt et par dager..pga småttingbesøk, men nå har de reist.
Og bestemor er litt sliten i dag:cool: Prøver jo å gjøre noe som kan være litt kos for dem..og meg:)
I dag har vi vært borte på ridesenteret her og sett på de nyfødte føllene. Vi er så heldig å ha senteret som ganske nær nabo, så nå driver jeg og fyrer opp under at en eller noen av barnebarna kanskje kan ha lyst til å begynne å ri. Gutten (5) er totalt uinteressert ...rart:D og tullemor på 4 synes dyr er skremmende....selv kaniner...så da tror jeg at jeg har dårlige odds:cool:

Summer sa for siden:

Nå er det snart natt... og i natt skal jeg ligge i min egen seng og ikke på sofaen fordi poden tar min plass. Uansett hvor trøtt jeg er, - så skal jeg bære ham inn i sin egen seng om han kommer tuslende..Ja.
Jeg har gitt ham beskjed om at han i natt skal sove hele natten i sin egen seng,- og han svarte at "ikke falle ut av sengen" SÅ der ligger vel svaret... Han hadde nok ikke voknet om han ikke datt utav... Så nå har vi prøvd en liten lur (håper vi) løsning, så får vi se hvordan det går da..:)

Fedonisten sa for siden:

Anne - nå har jeg bestilt meg CD med sangene til Kjell Lund!! Tusen takk for hjelpen!!! Ikke så lett for noen å skjønne hvor mye det betyr for meg - men det er ikke så viktig heller. Er i hvert fall KJEMPEGLAD!!!

Blomster små
gule - blå
Rundt omkring på marken står
Nikker til
Anne - lill
for hun er så snill!!

:klem:

Anne sa for siden:

Så fint at Fedonisten kunne bruke linken...det er alltid hyggelig å være til hjelp....og det har HP vært og:eek: Vært til hjelp mener jeg, for nå tror virkelig barnebarna mine at bestemor er ei heks :D

Heksekosten min har de jo allerede sett utenfor døra og med den nye Avatar'n min så ble de overbevist. Tullemor lurte bare på hvorfor jeg hadde den grønne maska på...:D , om det var for at jeg ikke skulle bli kjent igjen...men de syntes det var "kult" at jeg kunne surfe på kosten da:p

De ville gjerne prøve kosten og se meg på den, men jeg sa det var noe som bare virket om natten....

Så sendte jeg Avatar'n til min svigersønn...han hadde visst kommet med noen kommentarer om dette, så ville bare vise ham hvor ungene hans befant seg når han ikke hadde tid til å ta seg av dem selv:D :D ...event hvem de kunne ligne på:D

guro sa for siden:

Kunne dette være en sang for grillfesten?

[center]Øl og peanøtter
(Melodi: Geir Luedy og Eduardo Andersen Tekst: Eduardo Andersen)
[/center]
[center]Jeg skal kutte ut øl og peanøtter
[/center]
[center]Jeg skal satse på vann og gulrøtter
[/center]
[center]Jeg har tenkt å innfri tidens krav
[/center]
[center]Jeg har tenkt å ta av
[/center]
[center]
[/center]
[center]Det skal bli så lett å leve
[/center]
[center]Skal trimme med henne på frokostteve
[/center]
[center]Når magen blir et vaskebrett
[/center]
[center]Skal jeg ut og bli sett
[/center]
[center]
[/center]
[center]Fettet kan ta farvel
[/center]
[center]Jeg har tenkt å bli modell
[/center]
[center]Skal bli så tynn og sensuell
[/center]
[center]
[/center]
[center]Skal si ha det til sjokolade og chips og smør
[/center]
[center]Jeg begynner allerede å komme i godt humør
[/center]
[center]Jeg skal kutte ut øl og peanøtter
[/center]
[center]Jeg skal satse på vann og gulrøtter
[/center]
[center]Jeg har tenkt å innfri dine krav
[/center]
[center]Jeg har tenkt å ta av
[/center]
[center]
[/center]
[center]Med våtdrakt og surfebrett
[/center]
[center]Skal jeg gå langs stranden og bli sett
[/center]
[center]Skal bare igjennom en liten diett
[/center]
[center]
[/center]
[center]Jeg skal si ha det til sjokolade og chips og smør
[/center]
[center]Jeg begynner allerede å komme i godt humør
[/center]
[center]Så når du er ferdig med denne kuren
[/center]
[center]og du har fått den flotte figuren
[/center]
[center]Når du har mistet din appetitt
[/center]
[center]Og alle sier så tynn du er blitt
[/center]
[center]Da vil jeg ha deg

[/center]

Summer sa for siden:

kansje det Guro, men jeg vil ha peanøtter altså! :p

Duverden så spennende lekene til poden ble i det sekundet jeg pakket dem i en pose og satt dem på boredet i stuen...
Jepp, nå har han lest hver bok og sett grundig på hver eneste leke... Som om de ikke har lagt der på romet hans alltid liksom.... :)

Barn er noen gøye skapninger! :love:

Fedonisten sa for siden:

Vi skal flytte vi. Om to uker. Hele tiden har jeg sagt at vi skal flytte i løpet av sommeren, og så er det akkurat som om jeg ikke har tenkt på at tiden går mens jeg sier det. Men nå er det altså bare to uker til.
TO UKER!!!
Blir helt sjelven bare ved tanken. En ting er at det er mye praktisk å ordne når man flytter. Noe ganske annet er alt det følelsesmessige som følger med.... Har ikke vært helt forberedt på det, og nå slår det meg i trynet med store boksehansker... :hylgrine:

Anne sa for siden:

Hm...er det ingen som vil følge opp denne lenger da? Blir det ikke grillparty..:(

Det var jo trist. Jeg får heller grille litt her idag jeg da. ..og synge noen av 1000-tråden visene alene. Kanskje like greit at jeg gjør det når det ikke er så mange tilstede:D Hekser synger ikke særlig pent....

Tralalalalalala...lalalalalala....

Summer sa for siden:

Jeg er med, jeg er med, jeg er med, jeg er med, jeg er med!!!

Anne jeg vil jo også grille... Du kan ikke ha grillparty uten meg altssssså!
-Eller, du skal få lov hvis det er for å øve da...
Så kan du øve på sangene også! :)
Jeg har forøvrig grillet marinert lammebog i ovnen i dag... og det var godt det...:)

Anne sa for siden:

Nå må jeg ut på kjøkkenet for å forberede litt kveldskos...grillmat, salat,saus..?kanskje...og rense jordbær. Piske litt fløte. Da håper jeg samboer'n blir fornøyd. Han står i garasjen og "mekker" på tilhenger'n sin. Noen jobber og noen koser seg med andre ting....Oi kan ikke risikere at Hp teller ordene her...for da hadde jeg blitt strøket:eek:

MHM sa for siden:

I dag hadde jeg to mål for dagen, og det var å vaske badet og å gå tur i skogen. Da klokka var ett hadde jeg gjort begge deler. Så jeg er fornøyd. Sola skinner og meterologene tar feil. Men lille-jenta på 2 år peser og stønner og har feber, så det er ikke noe koselig da. Til kvelds skal vi ha ostesuffle og gresk salat, men det er ikke mitt bord. Imens sitter jeg og koser meg på rommet mitt (=kontoret), og barna ser på barne-tv. Lørdag i heimen! :)

guro sa for siden:

Jeg har ikke gjort noe i dag jeg tror jeg, så hvor ble dagen av? :o Jeg har flettet en blomsterkrans til storesøster. Sovet middag med lillesøster. Hvert med dem begge på trampolina. Tenkte jeg skulle snike meg til litt trim, men jeg tørr ikke hoppe :o - bare gynge. Jeg har muligens vasket en maskin klær og satt igang oppvaskmaskinen. Ja, ja det får gå. Det blir eidskogpølse med blomkålmos til kvelds her.

Fedonisten sa for siden:

Ok, i dag skal vi tydeligvis fortelle hva vi har gjort, og jeg hiver meg på:

Har sett på sommermorgen og fylt en varebil med flyttelass. Prøvd å lære prinsessen å sette i strikk i håret sitt og gått tur i skogen. Var på et sted som het noe sånnt som "tælabælavægahaugen" eller noe... :rodme: Drukket masse vann-aktig saft. Pakket mer flytte-ting. Handlet og lager nå middag. Kveldens meny: Pepperbiff m/sopp, asparges og brokkoli. Og vin.
[color=#006400][/color]
SÅ er det kvelden tror jeg....

Anne sa for siden:

Jeg har igrunn ikke gjort særlig i dag jeg heller:) Dvs det er ikke helt sant da, for jeg har igrunnen kost meg litt i dag:D Det er vel å gjøre noe det?

Drakk kaffe på terassen i nattkjole i morges, spiste frokost, surfet, sendte tektmeldinger med datter'n min i Frankrike, dro på Senteret og drakk kaffe, spiste ikke kake, kjøpte rødvin, spiste karbonade på kafe, dro hjem og satt i sola og leste ferdig boka mi, innom Lavkarboforum, lager middag, skal kose meg nå med litt grillmat og et glass vin....kvelden er ennå ung:D

Nille sa for siden:

Idag har jeg veid & målt. Trenden er nedadgående, halvkilo'n forrige uke og litt mindre denne uka. MEN jeg har gått masse (3 rundet med 18 hulls golf denne uka) regner med at jeg har bygget noen muskler ! Det går innmari saaaaaaakte:o Men skitt au.... Jeg har da god tid og jeg er ganske fornøyd om dagen okke som.

I dag har jeg vært hos svigers for den vanlig lørdagsbrunchen. Henta drakta mi på renseriet, handla solbriller til gubben og mat for helga. Vel hjemme har jeg lest aviser, vasket og strøket masse tøy - (må jo gjøre klar til ferien, reiser tirsdag). Og så har jeg lagd middag.....og spist....

Nå skal jeg føre maten min og poste status.....:D

Anne sa for siden:

Jeg tok Grønt kort for 4 år siden. Dessverre har jeg ikke kunnet spile golf de siste 3 årene pga en albu som ikke vil bli bra, men nå begynner det å føles noe bedre, så det er ikke umulig jeg prøver noen treningsslag i løpet av sommeren. Kjempefin hobby, å golfe. Vil så gjerne....
Flotte baner 10 min unna. Jeg har vært og inspisert:D

Huldr sa for siden:

Hvis noen vil vite hva JEG gjorde i går, så var det følgende:

Bakte muffins med soyamel og med peanøttsmør og sjokolade i (ble vel egentlig mer cookies-aktige...) gikk i postkassa og fant Atkins-boka der (Så rask levering - JIPPI!). Spilte backgammon i parken med venninne, dro hjem til henne og spilte TP og Scrabble og drakk littegranne islay-whisky...mmm...:rolleyes: så på DVD til halv fire om natta og spaserte hjem igjen.

Så det så! :)

Anne sa for siden:

Heiii..trodde jeg fikk besøk av slekt/venner...:)

Det for et tordenvær forbi i full fart...håper det er forbi :D Det kom som lyn fra klar himmel:eek: og for videre. Jeg hadde akkurat rigget meg til på solseng med noen hagebøker og en kopp kaffe, da det kom. Bare lyn og torden...ikke regn. Kanskje jeg kan gå ut igjen nå? Ble litt grått men....

MHM sa for siden:

I dag har jeg sovet lenge, gått tur i skogen og vært i barnebursdag. Jeg er en karbojunkie.... Klarer virkelig ikke å styre meg når jeg ser fersk gjærbakst. Så nå har jeg bomull i hodet. (Føles det som da...;) ). I ettermiddag har jeg kost meg noe så inn i granskauen. Jeg har tatt fatt på en ca. 10 cm høy bunke med utklipp fra ukeblader med helsestoff. Har samlet et par år! Står masse om alternativ medisin og kosthold i ukeblader. Blant annet skrevet av Baldeklinikk-legene, Roald Strand, Fedon og homeopater/osteopater/akupunktører. Dette driver jeg og sorterer alfabetisk, for å sette inn i helsepermen min. Så heretter er det bare å slå opp på "S", så står det utklipp om sukker, søvn, stress, smerter m.m., på "m" står det om MS, mosjon, meditasjon, multer m.m. Skjønner? Dette synes jeg er givende, og jeg har også planer om å ha et blankt ark foran hver bokstav, som jeg anfører en henvisning til bladnummer og side for Mat&Helse-reportasjer. Så har jeg Mat&Helse-bladene sortert i andre permer. Jeg tenkte også å putte inn utskrifter fra nettaviser, fra lavkarbo.no og annet. Om 10 år har jeg kanskje en perm for hver BOKSTAV....????

Anne sa for siden:

Jeg har vært med samboer'n på tyveriraid i dag:eek:

Vi har vært og "stjålet" store runde steiner fra noen skogkanter...Noen var vi og la til side for et par dager siden, og flere fant vi i dag...så store at de må trilles:D
Vi hadde med tilhenger og trillebår. I tillegg en brei planke til å trille dem opp i tilhenger'n med.
Så nå har jeg fått steiner til bedet mitt:) Ikke alle er på plass der de skal være, men det kan jeg gjøre etterhvert.

Fedonisten sa for siden:

Sitter egentlig og ser på fotballkamp. Har liksom blitt vant til at det surrer og går på TV'n hjemme - så nå klarer jeg nesten å sitte rolig i en hel omgang. Men syns ikke det er morsomt enda..... Tripper rundt og venter på at Eurodiett-kaka mi med sjokoladebiter skal være ferdig - men det skjer visst aldri..... Er egentlig ikke noe sulten - men en kakebit skal jeg alltids få klemt i meg....:p

MHM sa for siden:

Oj. Ingen skrev i denne tråden i går jo! Får syte og klage litt jeg da... Morsomt for dere å lese tenker jeg. Har nemlig så vondt i skuldre, nakke og hode, men jeg forstår ikke hvorfor. Ringte til en gammel bekjent som driver klinikk (hudpleie, fotpleie, massasje m.m.), for å bestille litt massasje. Ble i godt humør bare av samtalen; "Heeeeei, hvorfor ringer du? Ringer du for å gratulere meg med dagen? Jeg er 30 år i dag skjønner du!". Skikkelig sprudlende dame. Har en bestevenninne som er 30 år i dag også, så jeg har hatt en hyggelig samtale med henne. Jeg prøver nå alt jeg har lært om positiv visualisering for å slippe å ta smertestillende. Ruller og strekker og veiver og gnir på nakken min selv, for å prøve å få litt blodgjennomstrømming. Massasje gikk det ikke an å få før om en uke, men jeg tok den timen jeg da, sikkert deilig uansett hvordan tilstanden da skulle være.

Fedonisten sa for siden:

Åhhhh - det hørtes godt ut! Skulle gjerne hatt litt massasje selv, men det blir nok ikke denne måneden. I dag kunne denne tråden godt ha hett kjede-seg-tråden igjen, for jeg er helt utkjedet jeg!! Skulle gjort nesten hva som helst for å kunne ligge rett ut og slappe av med en god bok og kost meg, men driver som kjent med ---- pakking! Ikke morsomt, og ganske trist. Skal tømme huset nå, så det ser jo ut som #¤%"##%&/%%¤ her.

Har forresten egentlig ikke stått opp enda heller når jeg tenker meg om.....

Anne sa for siden:

Hei...Hva kan det komme av tro at man blir stiv i nakke, armer og vondt i hodet tro:eek:

Jo det skal jeg si deg......mannen din har ikke massert den på en stund. Gi han skylda:D

Neida, men han kan jo avhjelpe litt til du kommer til en profesjonell kanskje? Kan jo være godt det og....Gi gubben en rask innføring i teknikken eller kjøpe en bok og gi et hint.

Ellers så er det sikkert ikke dumt å strekke å tøye litt innimellom øktene nei....

Fedonisten sa for siden:

I ren desperasjon ;) hiver jeg meg rundt og skriver litt til - vi skal da vel ha grillfest???

Snakket med en i familien i går, og de kommer på besøk på søndag!!! "Heldigvis" skal de sove hos pappa, men gleder meg jo til å se dem igjen. Skal vise dem hvor vi skal bo og få vært litt sammen og kost oss, og det blir deilig. Det er rart at man har så lite kontakt med noen i familien, mens andre kan man snakke med nesten daglig. Jeg er sånn som blir lei meg av sånt jeg da, men tror snart jeg skal "vokse det av meg"...... Jobber med det i hvert fall.

MHM sa for siden:

Får være "desperat" jeg også da... Jeg føler meg litt i vakuum. Ikke kan jeg sende ungene ut selv om det er fint vær, for ute er det gravemaskiner og dumpere som holder på med å planere hagen. Så tenkte jeg at vi skulle gå en tur bort i barnehagen som minstejenta skal begynne i til høsten. Men plutselig sovnet hun i senga si. Er ikke helt frisk ennå tror jeg. Nesten-7-års-jenta sitter med discman i sofaen og gauler og synger: "Super duper kille number one......". Og her sitter jeg på rommet mitt og snakker i telefonen og skriver på Karbojunkie. Ja-ja. Koselig det og. :)

guro sa for siden:

En liten rapport fra bondelandet. Vi har en nevø og hans kjære boende. De har sommerjobb og hjelper oss med ting som skulle vært gjort her. Akkurat nå klipper de 'plenen' (les: blomsterenga), det er andre! gang i år den blir klippet. Så skal de male hus og uthus. Det beste er nesten at det er lit liv på gården, slik at 6.åringen som har sluttet i barnehagen ikke går i frø av kjedsomhet.

Anne sa for siden:

Det var da voldsomt som du skulle stelle istand til grillparty da, MHM. Det er ikke nødvendig da....eller har du planlagt at vi skal hjelpe til med siste innsats....Finpussen. Gjør gjerne det jeg.

Men du, ikke stell istand for mye nå da. Dansplatting er ikke nødnvendig, vi kan danse i skogkanten vi vet du....:D
Godt det ikke regnet når de skulle planere i dag da:)
Ellers så er det alltids en løsning å spille Yatzy:) :) :D :eek:

MHM sa for siden:

Jeg er glad jeg ikke er der min mann er nå. Selv om han kanskje kunne trenge meg der. Han er i begravelse til en 33-årig barndoms-kamerat som døde i en ulykke. Det finnes ingen mening i at en livsglad og sterk mann plutselig ikke er der mer. Og med ulykker så kommer tankene "Tenk om han hadde gjort slik eller slik isteden". Familien fikk heller aldri sagt farvel. Mon tro hva det siste de snakket om var? Jeg kjente ikke han som er død, men familien hans. Har tenkt veldig mye på dem siste uka. Tenker også på at det kunne vært en av mine. Jeg var sammen med hans onkelbarn på søndag, jente på 8 år og gutt på 13, som forgudet onkelen sin. Jenta på 8 år sa: "Du skjønner, vi skal ikke på ferie i år, for onkelen min døde plutselig". Barn er befriende rett fram. Jeg visste ikke om jeg skulle prate med dem om det som hadde hendt, eller om de ville ha litt fred. Få lov til å le i bursdag og være barn. Huff. Det er så fælt.
Jeg får nok hjem en trist mann i dag. :(

Summer sa for siden:

Sender masse varme tanker til deg og din mann MHM..

Det er ufattelig når slike ting skjer, og det virker så meningsløst....

Legger inn et dikt jeg... (som du nok har sett før...;) )

Livsveven:

Ikke før veven er stillnet,

og skyttelen sluttet å gå,

vil Gud trekke teppet tilside,

og la oss riktig forstå:

at også de mørke tråder,

såvel som de lyse bånd,

var nødvendige for mønsteret

i mesterens mektige hånd...

guro sa for siden:

Jeg leste i lokalavisen i går at det blir lite båbær i år. Jeg vil derfor komme med en lite advarsel: Der jeg lufter stavene om dagen der ser jeg både ulv og bjørn rett som det er. Og om det hadde vært blåbær der, så er det sikker veldig lenge til den er moden.

Gleder meg til fredagen jeg. Da skal vi ha ertesuppe og rømmepannekaker med masse blåbær! Ops!:o

MHM sa for siden:

SER du bjørn og ulv, Guro???? De er rett borti høgget her også, men jeg er sjeleglad for at jeg ikke har sett noe. Jeg går med stavene foran meg jeg, og slår dem i hverandre. Litt alternativ stavgang kan man si.... Den nye sportsgrenen "rovdyrstavgang". Nå har jeg vært ute på gåtur i sivilisasjonen. Nåja, det er fortsatt grusveg da (ikke asfalt-sivilisasjon jeg snakker om), men det er da i det minste noen hus av og til.... Jeg fulgte 6-åringen til ei venninne noen km unna, så vi syklet dit, og jeg gikk hjem. Ganske greit å gå fra A til B egentlig. Minstejenta er i barnehagen. Åååå så godt det er med litt fred i huset. I går trodde jeg det skulle rable for meg, av all krangling, sutring og bråking. De blir ganske oppfinnsomme i å erte hverandre etter noen dager fri sammen. Jeg skal ærlig innrømme at selv om jeg elsker barna mine over alt på jord, så er det deilig med tid ALENE. Særlig når man skal skrelle lag av mental-løken.

Anne sa for siden:

Jeg gleder meg vannvittig til å komme i gang med MUP.....men jeg håper ikke det er lagt inn Alternativ stavgang...Rovdyrstavgang:D Selv om det hørtes aldri så spennende ut. Rød kledning og staver...:eek: Ulven blir nok litt forvirra da tror jeg. Da tror jeg mer på vektløfting ala blåbærplukking. Eller plukke noe som vokser på trær så vi kan få strekt litt på de slanke livlinjene våre:D

Summer sa for siden:

Jeg måtte skrive i denne tråden nå... for Anne kunne ikke skrive med seg selv i denne tråden hun... Nemlig... for sånn er reglene... :p Så da får jeg vel hjelpe litt til da... For vi må jo holde Anne i aktivitet må vite... :)

Og litt meg selv da.... Har fått de muskuløse fingrene etter å taste så masse... :cool: :p

Anne sa for siden:

Se det, endelig noen som kunne bidra med et innlegg:D Styrketrening....av fingrene...der sa du noe. Da har jeg trimmet litt i dag også. Herlig. Jeg føler meg i så fin form når jeg får trimmet litt:cool:
Ellers så hadde jeg jo håpet at vi innen morgendagens slutt hadde klart400 innlegg om ikke noe qannet...Da har vi nesten like mange innlegg her som det er medlemmer..:eek:
En form for målsetting det og. Viktig å visualisere noe har jeg skjønt....
Natta...igjen!

Summer sa for siden:

Jammen, da kan du jo ikke gå å legge deg om vi skal skrive 400, kan ikke bare visualisere og ikke handle vettu! :)

Vi kan godt stå på vi... Men det blir vel kansje ikke så interressant for andre å lese, for jeg er skikkelig usaklig humør i dag.... :p
Men det blir da noen ord av det likevel skal du se... :)

Anne sa for siden:

Ja da sitter jeg her da, på jobb, og kan vel ikke annet enn å skrive noen ord. Lise trodde vi skulle skrive 25 innlegg i går kveld, men den gang ei. Målet mitt var i løpet av dagen i dag. At vi klarte å komme opp i 400 i løpet av denne dagen, Lise....

Det er stille på kontoret om dagen, og nå er vi bare to stykker her. IKKE MYE JUBALLONG HER NEI...:eek:

Summer sa for siden:

Tøffe, tøffe ,tut tut tut, nøkler og bokstaver er morsomt du, og jo mer du gjør jo mer du vil forstå som før, når toget kommer tøffende iiii en fei... Tøffe tøffe tut tut.. synger

Vi har spillt labbelangøre lek og lær med poden.. Og alle de sangene fortsetter liksom å kvern i hodet mitt resten av dagen...
(Litt flaut å ta seg i å synge lille petter edderkopp på butikken da...:p )

[size=1][/size]

Anne sa for siden:

Hallooooo...alle som har fri/er hjemme idag, nå må dere reise ut på stranda å bade. Ihvertfall de som bor i Oslo området. Det er knallvær og jeg skulle gjerne vært på sjøen i dag. Kanskje samboer'n og jeg finner på noe i ettermiddag. Det går mange øybåter her i Oslo-fjorden som det går an å ta turer med. Noen steder er det også matservering, så kanskje...:D

guro sa for siden:

Her må det skrives om vi skal nå 400 i dag. Jeg lover å reise på stranda etter at jeg har vært hos tannlegen, hvertfall en liten tur. Det er fint vær litt nord for Oslo også. Sommerhjelpern er endelig i gang med maling av driftsbygningen og storesøster er med. Jeg har stort sett regenet karbohydrater og proteiner hele morgenen.

Summer sa for siden:

Da håper jeg jammen at været tar seg opp her også... Vi var en tur på stranden og grillet i går, og da var det veldig vekslende.. Det blåste litt, og når solen var fremme så holdt vi på å renne vekk, men med en gang den gikk bak en sky, så økte vinden og vi begynnte å fryse.. Eller ikke HP da, han er alltid varm...:cool:

Bare jeg og svigerinnen min... Også så jeg etter en stund at poden fikk gåsehud på leggene... (hadde brettet opp buksen)

Lise vil ha sol i dag! :ja:
(bare legger inn en bestilling)

Anne sa for siden:

Obs..innlegget jeg skrev kom ikke opp gitt. Noe er feil med systemet her i dag. Det er så tregt.

Skrev ihvertfall at folk i Osloområdet måååå skynde seg ut hvis de vil ha litt sol og pent vær. Jeg leste nettopp på nettet at det er et voldsomt regnvær på gang. Det ligger over Vest-Frankrike og England nå og ventes hit i løpet av natten:eek: Så helgeværet er gitt! Grått og vått. Takk for det:eek:

guro sa for siden:

Nei, vil vil ikke ha mere regn. Jeg spør storesøster etter en solsang og hun synger:

Sommer kommmer, sommer kommer, sol og rein og latter og sang, sol og rein og latter ha ha ha, latter, sol og sang.

Den er fin!

Nå skinner sola i vinduskarmen og katta maler som aldrig før. Hu' ligger lanflat og kjenner varmen og er ei katte med godt humør.
Jeg håper instendig på at soldans og sang hjelper så vi får beholde finværet!

Anne sa for siden:

Jeg skulle gjerne vært med deg på den Soldansen, guro, men det kan hende kollegen min vil lure litt. Riktignok en humoristisk og hyggelig fyr, men det får jo være grenser for hva jeg skal utsette dem for her. Det får holde med musikken jeg spiller på "full guffe"...nesten da. Radio og tv på kontoret..ikke verst?:cool:

Vær snill å be datter'n din synge og danse mer...Jeg vet det hjelper. Ihvertfall så er det kos å høre/se på dem:D ...en stund:)

MHM sa for siden:

Radio, tv og Karbojunkie på kontoret? Høres ut som det er litt av en jobb du har Anne! Joda, jeg skjønner at det er slitsomt å skulle fylle 1000-tråden nesten helt alene men.... :p
[color=navy][/color]
Jeg skal snart ut i solen. Tenkte å legge meg toppløs på terassen slik at gravemaskinmannen ikke får gjort noe...he-he! :D
[color=navy][/color]
Skal trene styrke i dag, men tror jeg drøyer det litt, i tilfelle det blir dårligere vær på ettermiddagen. Passer bedre med inne-trening da. Nå tenkte jeg å angripe yoga-boken i solen. Minstejenta er i barnehagen, eldstejenta er på badetur med snille tante (min bestevenninne er min manns søster - med like store barn omtrent - praktisk!). Så var det gravemaskinføreren og jeg igjen da...;)

Anne sa for siden:

Det er veldig stille her i perioder, og nå har ferietiden begynt. Til gjengjeld får vi det ganske tøft i august og september. Da kan det gå ei kule varmt på kontoret her. Kunne godt tenkt meg at det var litt javnere fordelt med oppgaver, men kan jo ikke få alt heller. Innimellom har jeg oppgaver som er litt rutinepreget (rapportutskrifter mm) og da er det greit å ha litt radio ved siden av...Tv'n er til Go'morgen Norge :D Jeg er som regel her myyyye tidligere enn de andre skjønner du. Den bare står på i bakgrunn. Karbojunkie ; bare må ha den, bare må....:D

Summer sa for siden:

Nå har jeg fått bestillingen min: sol. :)

Men jeg skal love dere at jeg ikke skal sole meg toppløs i hagen vår!!! For den ligger midt i en sving der det kjører biler forbi stadigvekk.. :p
Kansje jeg kan løpe toppløs i skogen? .... neeeeeeh, er ikke så tøff jeg... :o
men jeg skal hvertfall ut og nyte solen littegranne..:)

MHM sa for siden:

Ånei, nå har jeg brukt opp alle ordene mine i tullball-tråden. For noe tullball! Glemte helt at det var denne tråden som gav grillfest. Men jeg kan da prate rundt grøten noen ord til jeg, slik at Anne eller Lise kan bidra igjen. Hvor er de andre hen? Kan ikke skjønne at de ikke synes dette er interessant å lese om...? Vi skriver da så mye spennende og lærerikt i dag..... :o ;) :rolleyes: :cool:

Summer sa for siden:

Ja ikke san? Jeg føler dette er en av de bedre dagene. Har så utrolig mye viktig å bidra med..
Skjønner ikke hva de andre kan drive med jeg? Vi har jo en grilfest å rekke...:cool:
Åssn blir det med den datoen? Nå må jeg skyndte meg å få lagt inn før poden sletterhele innlegge5t...

Fedonisten sa for siden:

Lurer litt på om det begynner å bli litt vel sommervarmt for enkelte her jeg!? Bare siden jeg logget meg av i går så har det vært utrolig mye toppløs-prat, og da lurer jeg jo litt...... Eller tør dere ikke snakke om det når jeg er her? Skjønner i tilfelle det veldig godt, for jeg har IKKE vært meldem i naturistforening, har aldri vist meg naken offentlig, og er i det hele tatt ganske streng og prippen!!!

MHM sa for siden:

Jenter? Alle unntatt Fedonisten! Kan alle være så snille å rope høyt til Fedonisten på en gang, slik at hun blir kjemperedd og svarer rett fra levera? Ikke noe flakking med blikket og løgner som hun til og med serverer i blå, uthevet skrift!

Klare? Vi roper i kor: "Fedonisten, har det seg ikke slik at du har vært på tv i beste sendetid splitter naken?"

Du ba om det selv...

Summer sa for siden:

HÆ??? Fortell hva som skjer nå da??? :confused:

Jeg har jo nesten ikke tålmodighet til å fylle inn femti ord her før jeg trykker på send knappen... Og jeg som trodde det var i MHM sin tråd det skjedde saker og ting...
Nå begynner det jo å bli riktig festlig her! :D

Ingen rosa skrift takk. :p

venter i ekstatisk spenning

Fedonisten sa for siden:

Jo. I Se og Hør også. Men når det er sagt, så kan jeg også fortelle en annen ting; Da jeg gikk på skolen hadde vi om noe som het IRONI i norskundervisningen. Ringer det noen bjeller? Har vært medlem i Oslo Naturistforening også jeg!

Løgner serverer jeg ikke i uthevet blå skrift - de serveres i usynlig skrift de!

Summer sa for siden:

Er du liksom kjendis du da? Siden du oppererer på tv og sladdreblader for kjendiser?

føler meg litt uttafor som ikke har kjent deg igjen da

.............

Hm, nei, dette trenger mer utfylling altså! :ja:

Det var da fælt så vanskelig det skulle være å finne på femti ord for å få sagt det jeg vil, men det hjelper jo på å skrive ordet femti i stedet for tallet.. :p

MHM sa for siden:

Jeg skulket enkelte norsktimer, jeg må innrømme det. Var det på ungdomsskolen eller gymnaset dere lærte om det? Nei, her ringer det ingen bjeller. Gjør det det hos deg? Isbilen? Be han komme hit! Hæ, sier du at du har vært medlem i Naturistforeningen. Men-men-men.... For litt siden sa du at du IKKE hadde vært medlem i Naturistforeningen!?! Skjønner ingenting jeg.... :p

Tror ikke det var så mange her inne som hadde mulighet til å skjønne at det var ironi, så det var da enda bra jeg oppklarte de faktiske forhold og nye sider ved Fedonisten!

Summer sa for siden:

Ja, det er jammen godt vi har deg MHM...

Jeg har det: Jeg vet hvorfor jeg ikke kjennte igjen kjendisen vår:

Jeg kjennte henne ikke igjen med klær på...

Ja, ja... Det er bra vi får litt action her inne av og til! :ja:
Men nå skal jeg ut og nyte solen!

guro sa for siden:

400 bare 600 igjen!!
[color=#ff0000][/color]
Måtte bare skrive det 400ende inlegget. Men har egentlig ikke tid for ungene er veldig trøtte så vi får se å komme oss i seng. God natt alle sammen. Skriv helst noen inlegg til her da, mens jeg sover. Er det snar 50 ord tro. Slutt med tolvmodigheten for lillesøster.

MHM sa for siden:

Grattis med kuul avatar, Guro!
[color=navy][/color]
Jeg reiste ikke på styrketrening i dag. Skal ta det til helga heller, da det er meldt dårlig vær. Skrøt til en venninne i dag at jeg var så sterk så jeg skulle hjelpe henne å løfte noe i morgen. Ikke før jeg hadde sagt det, så sa det PANG i ryggen min, mens jeg la inn klær i et skap... For de med god hukommelse, så hadde jeg tilsvarende episode i påsken, og måtte stå over en dåp. (Og hatt mange tidligere også). Nå har jeg tatt paralgin forte og en muskelavslappende tablett, samt at mannen min har prøvd et grep som jeg har lært av en osteopat. Men like vondt er det. Jeg burde jo ikke sitte her heller, men krøker meg halvdreid ned på stolen mens jeg holder pusten....
[color=navy][/color]
Har ikke hatt lyst på noe usunt på noen dager, og jeg er egentlig overveldet over det. Tror KANSKJE at det er visualiseringen og selvsuggesjonen jeg driver med om kvelden som har hjulpet meg. Men nå har jeg vondt, synes synd på meg selv og får lyst på litt trøst. Trøst = mat og søtsaker. Men jeg har ikke noe tilgjengelig, og ikke kommer jeg meg i noen butikk slik jeg er nå, så jeg skal ri av stormen. Blir jeg liggende på ryggen så får jeg goooood tid til å programmere hjernen min med masse positive tanker. "Jeg er trygg, jeg elsker meg selv, jeg spiser sunn og riktig mat, jeg er sterk og slank". Slik messer jeg hver kveld (inni meg...).

Anne sa for siden:

Hei...Se på Avatar'n til guro da. Nå har hun også fått en. Kjempefin var den. Ligner det også guro???? Eller er det noe sybolikk i den som jeg ikke skjønner:D

Du må fortelle når du våkner igjen. Dere har jo vært sååååå flinke til å skrive innlegg i denne givende tråden her....Masse spennende stoff...om Fedonisten også.
Det kommer for en dag etterhvert, hvem vi egentlig er innerst inne. Bare fortsett å fortelle:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.