< Tilbake til oversikten

1000 tråden!!!

nalana sa for siden:

Det er vanskelig å finne noe morsomt i kveld, det meste blir alt for stort til at jeg klarer å bruke det til vedlegg. Har sett film i kveld da, så har ikke prøvd veldig mye enda, men fant et bilde av en katt som sikkert kunne trenge litt lav-karbo for:(

Summer sa for siden:

Oki, flere fra meg:

har dere hørt om de to eplene som skulle på nattklubb, men ikke kom inn fordi det sto en eplenektar i døra ...:D

eller humoristen som kallte Zebraen sin for flekken...:D

eller denne:
Det var en mann som kjørte ut i elven, men det gjorde ikke noe for han hadde en grønn vaskeklut

(og det var en enorrrrm katt nalana!:eek: )

ryli sa for siden:

Dette blir faktisk mitt første innlegg i 1000-tråden. Har en stund gått og lurt på å ikke bidra noe, bare komme inn og prøve å kuppe innlegg nr. 1000. Men selv ikke jeg klarer å være så sleip. :D Så når jeg nå står med 199 innlegg, akkurat har proppet i meg Lises deilige eggepizza, og ikke har noe spesielt annet å gjøre, kan jeg jo like godt feire innlegg nr. 200 her som noe annet sted. Jeg fant i hvert fall ut at det ikke er noe problem å skrive 50 ord i et innlegg. Nå var kanskje ikke dette det morsomste innlegget dere har lest, men kvelden er jo ennå ung. Og det sier jeg, som ikke har vært oppe så lenge siden Ålesund brant (og det skulle være sånn ca. 90 år siden, er det ikke det?):D

nalana sa for siden:

Eplenektaren var strålende Lise, og vi håper på flere morsomheter fra deg også ryli, før vi tar kvelden. Troe det blir mest nusseligheter fra meg i kveld, men det kan kanskje være like greit, siden jeg var så grov her for noen kvelder siden.

Tenkte dere skulle få se hvor søt "jeg" er med ører. Ikke plass til alt i avatarvinduet skjønner dere.......

Musti sa for siden:

Hei alle natteravner

Er det her vi skal holde på i kveld? Finne på noe gøy?
Eller ikke? Ramla rett inn her i 1000 tråden jeg etter først å ha lest Ryli sin journal.
Stakkars Ryli-junior som må spise gøttegæller :eek:
Det er det vondeste jule-godteriet som finnes. Fysja mei a!!

Ja, kommer dere eller....... venter og venter ..... fort dere litt da ;)

nalana sa for siden:

Det var da veldig til mas på deg jente, men hvis ikke dette er fort nok, så vet ikke jeg. Godt du kom, for jeg hadde også planer om å ha litt morro i 1000-tråden i kveld. Så en stund ut som jeg bare kunne glemme det, så nå hadde jeg egentlig begynt med litt jobb. Legger det til side litt jeg, for det er jo tross alt søndag.

ryli sa for siden:

Du skal ikke mase sånn Musti. Du skjønner vel at vi bare har tatt en liten pause så vi skal være sikre på at de gamle sover, slik at vi ungdommen virkelig kan ha det moro her. :D Forresten vet jeg ikke om jeg har så lyst til å leke med deg akkurat nå. Du kommer her og forteller at du har vært på besøk hos meg, og så har du ikke lagt igjen en eneste bitte liten hilsen engang!:mad: Dessuten har jeg et stort problem. Er ikke så veldig datakyndig av meg, så jeg får ikke til å legge inn bilder. Hadde gått greit hvis de lå på nettet, men hva gjør jeg når jeg har de på harddisken???

Musti sa for siden:

Du er nok en liten kjappis du Nalana ;)

Hvor i all verden er det blitt av alle folka som pleide å være her inne?
Er de gått lei alle sammen eller?
Har jo sett noen som skulle trappe ned på forumet, men det får jammen være måte på kjapp nedtrapping da :p Ting skal tas over tid ellers så får en abstinenser som kan gi uante negative følger .... ikke sant. Hmmm
Måtte bare se "Hanibal" før jeg logga meg på her, men det er vel jeg tilgitt eller. Elsker nemelig "Nattsvermeren" som "Hanibal" er oppfølgeren til... noe dere kansje vet allerede.

Ja, så, hva driver dere andre med midt i natten da?
Ryli venter på kona,- men du da Nalana, driver du med?

Pokker, detta ble jo masse mer enn 50 ord, kunne jo blitt to innlegg i stedet for et?
Surrehue som jeg er

Musti sa for siden:

Kan noen forte seg å skrive noe, jeg får jo ikke svart. 2 innlegg etter hverandre er ikke lov vet dere :cool:

ryli sa for siden:

Nå sitter jeg ikke akkurat og venter på kona mi, da. Da blir det i så fall en lang natt, siden jeg ikke er gift engang. :D Hadde bare lyst på litt koselig selskap, jeg. Mens vi venter på nalana så kan jo du fortelle hvorfor du er her da. ;) Eller tør du ikke det kanskje?:p

nalana sa for siden:

Ja da Musti, jeg skal skrive fort, men da får jeg ikke lagt til noen morsomheter altså. Tenkte bare jeg måtte forklare ryli at det går an å ta fra harddisken også. Ikke så god til å forklare, men trykk på C: eller hva nå din harddisk heter, så skal det gå an å hente ting derfra. Det er litt avhengig av størrelse på vedleggene, men det kan jo krympes. Det er det ikke godt å rekke med det tempoet vi skal holde her ; )

ryli sa for siden:

Ja, men da blir jeg borte noen minutter mens jeg prøver å finne ut av det med bildene, da. Kan ikke dere bare sitte helt stille en fem, ti minutter og tvinne tommeltotter så lenge? Jeg vil helst ikke gå glipp av noe mens jeg er borte. Lover å være så kjapp jeg kan (og det er kjapt, det!:D )

Musti sa for siden:

Ok, da, men litt kan jeg vel ... please Da får vel jeg gå å legge meg da, siden jeg er en av de gamle :hylgrine:

Mannen min er heller ikke så glad for at jeg leker med deg :lol:

Joda, la igjen bittelitegrann jeg, kakesmuler :eek:

Du gjør bare sånn: Gå litt lengere ned på siden "Flere valg", trykk på behandle vedlegg, trykk på last opp, når du har funnet bildet du vil ha så åpner du det vedlegget og så last opp, er bildet innen for normene HP har satt så legger bildet seg inn i svaret ditt.... skjønner

Og hvorfor jeg er her ... jo fordi min beste halvdel ligger oppe i senga og sager masse ved og jeg er lys våken.- blir litt sånn rar av Atkins mat se :D

Og Ryli er du så kjapp at du er en sånn'en: Klar, ferdig, ferdig :confused: :D

Bruker ventepausene her til å tisse jeg :eek:

nalana sa for siden:

Vi sitter ikke stille nei Ryli, nå som vi er så godt i gang. Men du tar oss sikkert igjen. Regner med at du kan lese fortere enn vi skriver. Nå skal jeg se hva jeg kan finne for noe gøy denne gangen. Nå er det sikkert 50 ord, eller nå i hvert fall!....................................

æsj, alt er for stort, prøver å krympe noe, snart tilbake................

Fedonisten sa for siden:

Jaja. Selv om Fedonisten til tider er svært gammel - nesten hundre år, så sniker hun seg inn i tråden i kveld. Natt mener jeg. Skal øyeblikkelig krype til køys, men måtte bare en liten tur innom forumet og hoppe litt rundt. I morgen skal jeg på kurs. Kort-kurs. Klipp og lim og søl og dill.

Carbokiller sin "skyld". Hun som har inspirert meg. :klem:

Musti sa for siden:

Putter inn et seriøst innlegg her mens dere driver og suller med deres.:rolleyes:
Lurer på om dere har hatt noen dager sånn som jeg har hatt i dag?
Sulten hele tia, og da mener jeg absolutt hele tiden,- og tørst og flyr å tisser som en gud.
Har flydd skytteltrafikk fra kjøleskapet og opp trappa til do i hele dag så trim har jeg i alle fall fått :confused:
Sikker på at vekta på mandag viser opp det jeg hadde gått ned på onsdag... skitt

Nei, det var koselig vi skulle ha det eller :p

ryli sa for siden:

Da prøver datageniet seg igjen, da. Nå har jeg gjort som du sier, Musti, så da får vi se.
Forresten skal du ikke fortelle mannen din hvem du leker med. Så lenge han sover får det være hans problem. :p
Og siden Fedonisten også har våknet så gir jeg opp. Når selv de som nærmer seg hundre er oppe blir det nok ikke noe gøy for oss ungdommen i dag. Så det seriøse innlegget ditt er ok det, Musti.:rolleyes:

Filen ligger nå der nede det står behandle vedlegg, men hvorfor i #@#### vises det ikke i forhåndsvisningsruten? Er det for stort? Får ingen feilmelding, hva er maks størrelse?

Oi, plutselig var det der likevel jo. Skulle bare følge opp nalanas kattebilder. Dette er da jeg kjøpte katta i sekken. :p

nalana sa for siden:

Den kan jo ikke vise opp, når du har kvittet deg med så mye Musti. Sult er et godt tegn. Tegn på at du fungerer.

Hyggelig med enda en 1000-tråd partyer i natt. Nå har jeg prøvd å krympe en av morsomhetene mine, håper den er blitt liten nok, for det er litt styr da.

Musti sa for siden:

Prøvde å finne begrensningene her nå, mener jeg har sett dem når jeg har prøvd å laste opp bilder som er for store. Kansje Nalana kan finne det ut. Gjør meg best i Word og Excel jeg da. Bilder er liksom ikke min greie, trur nok ungene her i huset kan mye mer om dette her enn meg, men de sover (gudsjelov) :D

nalana sa for siden:

Jeg før øye på begrensningene bare når jeg prøver å sende noe for stort. Husker ikke hetl, men tror det var noen og 40 kb de kunne være på. 46 tror jeg nesten, men fortsatt ikke helt sikker. Er det egenkomponert kake du har lagt ved. skal du få oss sultne og sjeskne nå liksom. Jeg skal forresten bake lavkarbo-suksessterte i morgen og å med i bursdag. Det skal liksom stoppe meg fra å smake pånoe annet.

Du fikk det jo bra til du Ryli, med bildene, har du mer på lager eller?

ryli sa for siden:

Trodde du var på do igjen jeg, Musti. Tok liksom så lang tid før vi hørte noe fra deg. Nå klarte jeg jo å få med min lille pusekatt likevel da (han står forresten og leker med alle smiliene på skjermen akkurat nå , så det er litt vanskelig for meg å lese hva jeg skriver, men jeg er jo uansett ikke den første som har postet vedlegg med sskrivefeil her :D ), men hvis det ikke hadde gått regner jeg at du hadde vært såpass kompis at du vekket barna så de kunne hjelpe meg.
Forresten var bildet på ca. 51kb, så grensen må være over det.
[font=Verdana][/font]

Musti sa for siden:

Sorry, viste ikke at det var et kakebilde, tok bare et vilkårlig et :eek: trodde egentlig det var for stort til å bli lasta opp!

Så masse søte katte bilder dere har, så at katta i sekken til Ryli het Reidar.. like dumt det som at vi hadde ei katte når jeg var liten som het JohnJohn,- den var oppkalt etter et familiemedlem, bare så synd at etter en stund så fikk katta unger :cool:

Kommer et lite tillegg her ang. bildene, lurer på om det har noe med pikslene også? Vet du Nalana?

nalana sa for siden:

Så seint det går her plutselig da, noen som har sovnet eller? Tar en sjanse på at noen kommer i mellom mitt siste og dette innlegget, gidder jo ikke å sitte her og trykke på oppdater hele natten. Hvis ingen av dere kommer i mellom, så er dere delaktige i at dette svært interessante innlegget blir slettet.:(

Legger ved en bikinipotet, synes den passer så fint her på lavkarbo;)

nalana sa for siden:

Puh, det gikk jo bra jo. Musti, det finnes jo ikke noe koseligere enn kattunger da. Å få oppleve dem helt fra fødselen er jo bare vidunderlig. And rare dyrenavn, så har datteren min anskaffet seg en rotte som heter William Alexander!

Hun hadde ikke lov, så den skal ut til mandag, sammen med sin mor Tia.

nalana sa for siden:

Oy sann, det gikk ikke så bra. Får håpe kaninen er så søt at ingen har hjerte til å fjerne den. dette kan de bare fjerne. Bryr meg ikke jeg:p

Men la meg nå skrive noen ord til, i tilfelle noen av dere andre har våknet, for da blir jo dette innlegget stående. Hvis noen av dere har klart å komme i mellom mener jeg:rolleyes:

Musti sa for siden:

Er våken jeg, men gikk liksom litt tom for ideer :confused: Har ikke noen artige bilder å vise dere trur jeg, alt det rare jeg har ligger på mailen min, og det blir alt for mye pes å flytte det derfra og hit. Kunne egentlig vært artig å sett bilde av Ryli-junior, dere aner ikke hvor mange bilder jeg har i hodet mitt av den gutten etter at Ryli fikk mange hint om hva guttungen burde klare så "stor som han er". Ble det 50 eller ... jo det ble det sikkert ikke sant fnis

nalana sa for siden:

Vet snart ikke om jeg gidder å leke mer med dere altså, dere er jo såååå treige!!!

(er litt glad i dere for det da)

N å s k a l j e g s k r i v e e k s t r a s e i n t, s l i k a t d e r e k a n f å e n s j a n s e t i l å k o m m e i m e l l o m. T r o r t i l o g m e d a t j e g s k a l t a s j a n s e n p å å l e g ge v e d e t b i l d e.

ryli sa for siden:

Fant et par bilder liggende fra da vi skulle lage julekort, må ha vært to år siden. Vi var litt lei av å få kort fra andre med bilder av barna deres, uten at vi kunne sende noe tilsvarende tilbake. Så da prøvde vi med disse bildene.(Nei, de ble aldri sendt :D ) Han het forresten ikke Reidar fra starten av. Han het Radar fordi han som liten svinset rundt med en hale som stod rett opp, samtidig som han hadde to svarte ringer rundt øynene som gjorde at han liknet på han i MASH. Moren heter forresten Doffen (Arvet henne da vi overtok huset. Navnet er derfor ikke min feil:p )

Har litt treig oppkobling jeg, så du må prøve å puste ut litt mellom hvert innlegg, nalana. ;)

Musti sa for siden:

Sorry dere, lurer på om jeg må trekke inn årene og gå opp til gubben og hjelpe han med all veden han sliter med.
Stakkars han, kommer jo til å bli helt utslitt.
Dere ungdommer får holde det gående litt til,- men jeg lover at jeg skal ta det igjen på event. julebord/grillfest hva nå enn det blir.

ryli sa for siden:

Ok, så kommer bilde av Ryli junior da. Fjorårets julekort ble noe bedre enn året før. :D (Tror ikke det var akkurat dette bildet, men det var det jeg fant akkurat nå). Nå er det forresten dere som er treige. Jeg får skrive noe pjatt her så lenge så kanskje dere rekker å poste noe før meg.

nalana sa for siden:

Så fin katt du har Ryli : )

Fikk lyst å sende et par bilder av min lille raring. Det ene er tatt av meg, når han er kledd for en tur ut. (har jo ikke pels stakkaren ; )
Det andre har en svensk fotograf tatt mens den enda var hos oppdretteren.
Og nå håper jeg du har kjent din besøkelsestid i mellomtiden Ryli, ellers poster jeg nå nok et innlegg som står i fare for å bli slettet. Ja da, vet det er min egen feil når jeg ikke kan vente, men det får da være måte på. Har kona kommet hjem kanskje, eller har du sovnet?

Gikk ikke, var alt for store, selv etter krymping. kanskje jeg prøver igjen senere.

ryli sa for siden:

Hallo nalana, nå må du følge med. Jeg har til og med postet to innlegg i mellomtida. Musti har til og med rukket å legge seg, tror jeg. Kona mi, som fortsatt ikke er kona mi, er nok fortsatt ute og flørter gitt. (Håper egentlig ikke det, siden det er jentefest. :p ) Men jeg begynner å bli litt bekymret for skjønnhetssøvnen siden jeg mest sannsynlig må opp ved 7-tiden.

nalana sa for siden:

Fint nissebilde av sønnen din Ryli.

Syntes de var ordentlig kule de julebildene av dyra også jeg da. Hadde vært skikkelig kult og ironisk å sende dem synes nå jeg. Tar forbehold om at det kan ha vært et barn på det ene, for det så jeg så dårlig, men regner med at det bare var dyr, og at det var det som var meningen. Morro synes i hvert fall jeg. Blir spennende å poste nå, får håpe du har fått opp farten litt, for nå er vi bare 2 her. Skal se om jeg finner noe gøy imens, så får du litt mer tid.

ryli sa for siden:

Det var bare kattepuser på bildene, ja. Bare Reidar på det ene, mens jeg såvidt hadde med begge to på det andre. Egentlig er det en serie på 15-20 bilder, der kattene flyr alle veier, og ville være overalt bortsett fra på det teppet jeg ville de skulle være.

Det er litt kjipt når alle venner sender bilde av barna sine mens du selv ikke har noen. Mener å huske at vi fikk fremkalt bildene så sent at de ikke kunne garantere at kortene vi ville lage ble ferdige før jul. Ellers hadde vi garantert brukt dem. :p

Nå tror jeg at jeg må krype til køys snart selv, jeg. Vi får ta opp tråden en annen natt. Egentlig burde vi vært rundt og lagd masse fanteri i journalene nå som vi er alene, men jeg tror ikke jeg orker mer. Ikke det at jeg ikke vil tilbringe natten med deg, altså. Har hatt det kjempekoselig i natt, jeg. Er bare redd jeg blir helt død i morgen hvis junior f.eks. står opp før 7.
Sov godt, nalana!:sove:

nalana sa for siden:

God natt til deg også Ryli. Det kan sikkert bli flere netter på oss i fremtiden. Får nok finne senga jeg også. Min sønn er snart 13 år, og min datter er ikke hjemme i natt, så jeg kan sove så lenge jeg vil i morgen:p

Hvis ikke det var for at jeg skal opp og bake til dette bursdagsselskapet da, men grytidlig behøver jeg jo ikke å opp allikevel:D

Anne sa for siden:

Her har natteravnene vært og hatt fest igjen.:cool:

Haluba, godt jeg hade lagt meg....jeg er jo en av de gamle. Dere kunne godt gi nabovarsel da, så kunne vi som ikke var med på festen, få tatt hensyn til det, for natteroens skyld. PC'n sto jo og skalv og ropte høylytt halve natta om at jeg måtte komme å være med:D
[font=Verdana][/font]
Neste helg drar jeg ut kontakten:)

Summer sa for siden:

Jeg skulle til Hamar jeg til helgen... og selge bil... også ble det ikke Hamartur på meg likevel... :hylgrine:

Det var i grunnen bare det jeg skulle si, men det ble jo ike femti ord av det... Så da kan jeg jo ønske MHM en god tur; Du kan slappe av nå... du går bare glipp av dobbel håndballkamp mens du er vekke... :snill:

Marit sa for siden:

Sitter egntlig bare her og kjeder meg litt, eller surfer rundt som det heter.

Har tatt modul 2 i dag på datakortet, og det gikk :ja: trenger jeg si mer.
Så har jeg også hatt meg en tur til legen, en urinveisinfeksjon og det må jo fikses.

Lenge mellom hver gang nå, men håper dere alle har det bra! :)

:klem:

Anne sa for siden:

MUPen skal ha ferie:cool: Huff så trist....da kan jeg ikke skrive inn hva jeg har spist om dagen heller...Ok Jeg får MUPe i smug:D Også har jeg vært inne å lest litt i MUPen min i håp om å finne en forklaring på hvorfor det går så sakte med vektnedgangen.
Ser bare en ting akkurt nå...Kaffe:confused: Å nei, jeg som allerede har trappet ned fra fem-seks til to kopper om dagen.:cool:

Hvor mye er det egentlig i uka? 3,7 kilo på 11 uker Hm....ca 340 gr i uka...Ikke mye, men hvis jeg fortsetter å gå ned 340 gram i uka i et år fremover så blir det 52 uker a 340 gram. Hm det blir over 17 kilo det...og så mye vil jeg vel ikke ned:eek: :eek: (å jo'a, hvis mulig:D )

Hvis jeg derimot holder på i 8 mnd eller 32 uker, eller mao ut juni 2005.... så blir det 11 kilo av de stakkars 340 grammene i uka...

Noe å tenke på - noe å trøste seg med:D

Fedonisten sa for siden:

Stakkars MUP'en min har ikke ferie den. Den er jo ikke blitt en MUP enda engang, og ikke vet jeg om den blir det heller. Jeg har ikke HELT motivasjon og da er det vel ikke HELT riktig å starte heller? Eller? Men jeg vil jo også gå ned 340 gram i uka. Fett vel å merke...... Kanskje til og med 500 gram kan jeg strekke meg til..... :)

....drømmene kan ingen ta fra meg...... sukk

Anne sa for siden:

Ja dette får være en MUPe drømmeuke....MHM er ganske streng, så det er vel ikke verdt at vi MUPer uten henne:D
...340 gram i uka...ja jeg og håper det er fett, for hvis jeg går ned 340 gram uka frem mot sommer'n 2005...altså ca 11 kilo, og det ikke er fett, men muskler:cool: Da blir musklene mine heeeelt borte de. Tror ikke jeg har mer enn ca 12 kilo av de nemlig:D Så tror jeg og satser på 340 gram fett i uka:)

Fedonisten sa for siden:

Du vettu Anne? Atte jeg tror ikke MUP'en din trenger å ta ferie hvis den ikke vil altså. For tror nemlig det er meninga at de som skal gjøre endringer på en måte har en uke på seg før det "smeller" til med rapportering igjen. Men hva vet vel jeg? Jeg er jo bare en kvinne....... ;)

Anne sa for siden:

Hva kvinner vet..:D Da slipper MUPen min å ta ferie da jo....trodde jeg måtte smugMUPe. Ja funderer mye på endringer, men hva klarer jeg å oppnå? Hva skal man endre på....Man blir blind på egne gjøremål. tror alt er bra, men så er det egentlig mye å sette finger'n på.

Har kikket litt i dag og hadde det vært noen annen MUP, så ville jeg selvfølgelig ha kikka litt på frokosten;"Den er ikke optimal, kan knapt kalles et fullverdigmåltid" . Spis mer proteiner! Kaffen ville trolig slått sprekker og variere maten litt mer...:eek: Særlig lunsjen. Ikke sååå mye ost....og MÅ du ha rødvin i helga? JAAAA! Det er den lille kosen jeg unner meg. Hulk.:cool: Ofrer heller en kopp kaffe..hvis det hjelper. (Noe jeg egentlig ikke tror:p )

Kanskje prøver jeg det ut....

guro sa for siden:

Det er din MUP Anne, og vil den ikke ha ferie så slipper den da det. Du bestemmer helt selv over din MUP. Jeg synes du har vært kjempeflink. 340 g i snitt per uke er kjempebra. Det er sundt å gå ned sakte! Alle systemer, kropp, sjel, hud, kroppsfølelse og masse mer skal henge med i svingene.

Og, Fedonisten, det går ann å MUPpe uten ha veldig ambesiøse mål. Det kan være en forberedelse til en tøffere MUP over jul for eksempel. Jeg har bestemt med for en litt rolig MUP versjon over til nyttår jeg.

Anne sa for siden:

Det er jammen bra det ikke er MUP denne uka, for det jeg har spist i går og i dag ville ikke bestått testen:eek: Jeg har ikke skeiet ut og spist ulovlig, men jeg har spist så enkel og ensidig mat så det tredobelte ville ikke holdt engang:D

Det eneste jeg gjør riktig er kosttillskuddene mine og vann. :D

Jaja....

Summer sa for siden:

Det er jammen bra det er MUPPEFERIE, for jeg får ikke til å evaluere den engang, - langt mindre skrive ny.... Men når jegtenker etter, så er det ikke stort annet jeg får til om dagene heller... men jeg kommer meg da gjennom dem.. eller jo: Jeg spiser som en ekte lavkarboer.:cool: Det får jeg til.
Jeg får vel starte opp igjen når jeg er klar, - og det skjer nok sånn plutselig tenker jeg...;)

Albertine sa for siden:

Jeg trodde denne tråden skulle ha innlegg som hadde mening i seg selv, men som ikke skulle ha direkte svar fra andre. Jaja, så feil kan man ta. Sånn går det når man ikke holder seg oppdatert. smekk på lanken

Har jeg femti ord nå eller?

Anne sa for siden:

Da er jeg hjemme fra revy.

Det var vel egentlig en blanda pakke, men det var mye å le av. Og noe som var litt kjedelig. Jeg synes vel det var Øivind Blunck som bar showet. Fin stemme har han og. Nils Vogt er Nils Vogt...

Jeg synes alt i alt det var kos å komme ut å få le litt:D
...men nå er det natten...sov godt :sove:

Summer sa for siden:

Åja, revy høres kjekt ut! :ja: Alltid kjekt å le litt. Det gjør så godt for det meste...:)

Trond Viggo skal ha revy her inne i slutten av måneden, håper det kommer flytende inn penger og barnevakt i livet vårt... Det hadde vært så utrolig deilig. drømmer
Den som lever får se. Nå skal jeg sove. :sove:

Dumsi sa for siden:

Nå er det lenge siden jeg har bidratt til denne tråden. Så jo til min overraskelse at dere har kommet så langt. Jeg driver bare å sløver om dagen jeg da. Er i kulturskolepraksis, og da blir det mye fritid på formiddagen. I helgen skal jeg studere Atkinson og til uka håper jeg hat jeg klarer å begynne... Sukk, er så mye å sette seg inn i altså...:p

Albertine sa for siden:

Jeg tror jeg må finne ut mer om Dumsi og kulturskolepraksisen hennes siden jeg jobber i kulturskole selv. I dag er det bare to måneder igjen til bittelille julaften, og jeg tror jeg må skaffe meg en sånn gledesegtiljulsak som Dumsi har. Man blir jo rent fjollete av å glede seg til jul i en alder av 33....

Fedonisten sa for siden:

Melodi: "Den uheldige mannen" av Torbjørn Egner
[font=Verdana][/font]
Dette er en tråd
med mye rart og tull.
Likevel så syns jeg
den er god som gull.
Noen ganger er det
godt å ta en trall.
For det er snart det eneste jeg klarer uten fall.......
[font=Verdana][/font]
Det var i februar
jeg besøkte dette sted.
MHM var det som
hjalp til litt med det.
Jammen er det mange
flotte menn'sker her!
Og stadig flere av dekk føler jeg at jeg har kjær :love:

nalana sa for siden:

Nei, nå må vi ta oss sammen en gang igjen. Tusentråden er nok en gang forsømt i flere dager. Hva kan vi gjøre med det tro. Eller rettere sagt, hva kan jeg gjøre med det?
Har ikke noe fornuftig å si i dag, men et morsomt bilde kan jeg vel sikkert finne.....

Nille sa for siden:

Aner ikke hvor mange ord det blir her, men siden HP ikke rydder lenger - så gjør ikke jeg det heller. Da blir det bare meg som er den slemme strenge som ødelegger 1000-tråden :(
Så får jeg iallefall passe på at det blir 50 ord fra meg da ..... knis
Her er en tegneserie som krever at du har lest/sett Ringenes Herre for å skjønne bæret at hva som foregår.

Syns den var litt kul jeg :p

Anne sa for siden:

Nå må jeg løsrive meg og gå å trene. Trekvarter siden jeg spiste og trenger ikke vente lenger:p Jeg skal gjøre det nåååå. Vet jeg synes det er helt vidunderlig når jeg har gjort det og er tilbake. Jeg får hele kvelden for meg selv i dag, for sambo har tatt en tur til en kompis:)

Så i kveld blir det musikk, bok, Forum og badekar tenker jeg:D
Vi sees....

Fedonisten sa for siden:

Mel: En og to og tre indianere :p
[color=royalblue][/color]
En og to og tre proteiner her
Fire, fem og seks proteiner der
sju og åtte og ni proteiner hit
ti prot'iner i hver-en bit!
[color=royalblue][/color]
Alle så gjør de så godt for skrotten
Musklene vokser og du bli'kke råtten
Kroppen blir deilig og frisk og rask....
ja, karboser er noe brask!!

nalana sa for siden:

Er det min tur igjen nå da? Nå har jeg nettopp sett lilo og Stitch med ungene for n*te gang. Den er bare så kuuul. Nei da, dette er ikke veldig interessant, men det blir da ord av det. Har bare tenkt å skrive nok ord jeg, og så se om jeg kan finne en animasjon eller et bilde til dere:

Fedonisten sa for siden:

Siden det har vært så mye snakk om kaffe i en annen tråd tenkte jeg at jeg skulle dele to fine kaffe-sanger med dere :snill: Jeg er i syngehjørnet om dagen, så det blir litt mye sanger altså...

Det var kaffe på kanna da vi kom.
Det var kaffe på kanna da vi kom.
Men da vi gikk - bom-bom
Var den tom-tom-tom
Det var kaffe på kanna da vi kom!
[color=sienna][/color]
(den neste må jeg jo spare til et nytt innlegg......)

ryli sa for siden:

Da sitter jeg her og traller på Fedonistens kaffesang. Det er ikke så lett siden jeg må gjette meg frem til riktig melodi, men har et par gode alternativer. Men nå poster jeg straks dette innlegget. Så da er det Fedonisten sin tur og da kan kanskje Fedonisten være så snill å skrive melodien på den første sangen samtidig som Fedonisten legger ut sang nr 2.

Fedonisten sa for siden:

Kan ikke hjelpe med melodien til første kaffesang - for har aldri hørt den til en annen sang jeg! Jeg får heller fremføre dem "live" på julebordet eller no'
[color=darkolivegreen][/color]
C
A
F
F
E
Kaffe er gu-u-de-e-drikk
Ta en tår når du er trist og trett
Dens aroma gjør deg glad og lett
Eier du folkevett
Ta så en kaffeskvett!

nalana sa for siden:

føler jeg kan melodien jeg, men har aldri hørt den kaffesangen, den første altså.

kommer ikke på hvilken sang jeg har tatt melodien fra, men følte liksom bare at den passet.

kommer sikkert på det senere, og da blir det nok et innlegg i 1000-tråden

kan selvfølgelig ha tippet feil melodi da, siden fedonisten selv aldri har hørt den til en annen sang

Fedonisten sa for siden:

Har akkurat vært ute og gått en tur. Ikke så lang, men en halvtime i "små-raskt" tempo. Ble akkurat 9 kapitler i lydboka mi det :D DIGGER å bli lest for nemlig, og det er liksom ikke hårreisende mange i dette huset som har lyst til å lese for meg... Er ikke det rart????

nalana sa for siden:

Du skulle hatt dattera mi i hus noen uker du Fedonisten. Hun eeelsker å lese høyt. Hun overtok min lesing for henne og lillebroren når de var 5 og 7 år gamle. Siden har ikke jeg kommet til. Det er lenge siden han gadd å høre på henne nå, da de er blitt 13 og 15, og i mellomtiden har hun lest for bamsene sine. Hun leser også leksene sine høyt for seg selv.

Truet også med å lese "Ringenes herre" for oss alle sammen, men da sa jeg stopp, broren trenger jo også lesetrening:rolleyes:

ryli sa for siden:

Jeg gleder meg til å se Fedonisten Live, jeg.;) Hun har så mange fine sanger, blir en stor opplevelse når hun skal synge for oss på julebord/grillfest eller hva det blir. Det var litt dumt at jeg ikke fikk vært med på turen din, Fedonisten. Jeg fulgte veibeskrivelsen din så godt jeg kunne, men fant ikke noen buet dør.:confused: Jeg gikk opp en bakke og fulgte den første svingen rett frem, men det var sikkert feil. Da kom jeg til en dør som var helt vanlig og firkantet, og bak der var det avslutning for han hedmarkingen med smilen. Så da ble det kaffe og kaker i stedet for lydbok og koselig tur med Fedonisten.
Når det gjelder den sangen, nalana, så trodde jeg også at jeg tok melodien med en gang. Tenkte på den der "Er du veldig glad og vet det, ja så klapp" eller noe sånt. Er det den du tenker på? Jeg fant ut at den ikke passer helt, men nå er ikke jeg verdens flinkeste sanger, så mulig andre får det til likevel. Den andre hørtes mer ut som et militærkamprop enn en sang, spør du meg. (Men det er det sikkert ingen som gjør :D ).

Nalana, kan ikke du få dattera di til å lese inn Don Quijote for meg. Den har jeg prøvd meg på ca. hundre ganger, men må legge den bort etter to,tre sider fordi jeg blir så trøtt hver gang. Den er jo også av mursteinsstørrelse sånn som Ringenes Herre, så da får hun trent seg skikkelig samtidig som broren får lest Ringenes Herre i fred (Den har jeg nemlig klart helt alene. :D )

Albertine sa for siden:

Åh, nå er jeg sulten. Etter 30 timer som lavkarber har jeg ennå ikke lært at jeg må sørge for jevnlig tilsig av mat for å unngå hodepinen. Så langt går det strålende, så strålende at jeg har druknet helt i lavkarbo.no på jakt etter inspirasjon og informasjon. Jeg har lest og lest og funnet mange mennesker som har så utrolig mye kunnskap og energi at jeg blir litt sånn smårørt. Nå gleder jeg meg bare til å få bredbånd hjemme sånn at jeg slipper å sitte på jobb så lenge.

Huldr sa for siden:

Jøss! Det var den "veldig-glad-og vet-det" - sangen jeg tenkte på også da jeg så sangen til Fedonisten. Passet ikke helt, men det gikk an. Såååå rart at vi tenkte det samme, Ryli! :D Eller ER det mulig å lese melodier ut av tekst?? :p

Den andre sangen syntes jeg også jeg dro kjensel på... Kan den tyske versjonen - den er ikke fullt så positiv... ;) (Men passer jo bra hvis man IKKE vil drikke kaffe... Kommer i neste innlegg)

guro sa for siden:

Vi venter på Scillas tyske versjon av sangen og rydder herved plass til nytt inlegg fra Scilla, men vi prestere de berømmelige 50 ord. Kan jeg reklarmer litt for julebord tråden. Det går tregt med påmeldingene om dagen. Det er vel flere som skal være med ? Alle som skrive her i 1000 tråden skal vel med ??? Joa!

nalana sa for siden:

Nå kan du bare komme igjen med neste scilla. Jeg får ikke "veldig glad og vet det" til å stemme, det er en annen sang jeg tenker på. Kommer fortsatt ikke på hvilken. Nå har jeg satt min sønn på saken, så jeg håper en av oss kommer på melodien i løpet av kvelden

Bildene jeg nå skal legge ved illustrerer hva de to kjønnene trenger 2 hender til. Forskjellene er tydelig helt fra barnsben.

Dere husker vel å klikke for å forstørre miniatyrbilder!?

Huldr sa for siden:

Jeg vil være med på julebord... Tusen takk for rydding, Guro! :D

C-A-F-F-E-E
Trink nicht zu viel Caffee
Nicht für Kinder ist der Türkertrank
Swecht die Nerven, macht dich blass und krank
Seit doch kein Muselmann
Der ihn nicht lassen kann...

Denne sang vi på skolen... :D Trengs det en oversettelse, eller?

nalana sa for siden:

Ja, det trengs en oversettelse. Jeg holdt ikke ut tysken på skolen, og surret med helt andre ting. Hadde bare et år valgfag, og husker veldig lite tysk. Jeg får skrive en setning til, så er jeg sikker på at det er 50 ord her.

Huldr sa for siden:

He he, kjempeartige bilder da! Barna dine, Nalana?

Og til det andre har jeg bare å si: Jøss, for en aktivitet... :p

Hmmm... lenge siden jeg hadde tysk (var faktisk på barneskolen - Steinerskolen):

K-A-F-F-E
Drikk ikke for mye kaffe
Denne tyrkerdrikken er ikke for barn
Svekker nervene, gjør deg blass (?) og syk
Den muslim finnes ikke
Som ikke kan la den være...

:rolleyes:

nalana sa for siden:

Takk for oversettelsen scilla:)

Ungene lenger oppe var ikke mine, men man lar jo ikke en så fin anledning gå fra seg til å få vist frem bilder av barna sine:D .

Så her kommer bilde av jenta mi når hun var nesten 6 (nå 15) og gutten når han var 3 1/2 (nå snart 13)

Skulle gjerne hatt den alderen om igjen gitt!!:p

guro sa for siden:

Så nydelige barn, Nalana! Mine er 6 og 1 1/2 - deilig men slitsomt.

• og så hadde jeg vist ikke mer på hjertet akkurat nå og må trekke dette ut i det vide og brede for at det skal bli nok ord av det hele og femti ord er mange gitt men nå holder det tror jeg.

Fedonisten sa for siden:

Jeg lurer på en ting jeg..... Hvis man oppdager - fsjempli - at noen skriver innlegg her som - fsjempli - ikke inneholder femti ord - men atte fsjempli ikke noen andre fsjempli har oppdaget det......skal man fjempli si i fra sånn atte det ikke blir juks da? Eller skal man fsjempli bare være helt stille og forte seg å skrive mange innlegg sånn at ingen merker det i det hele tatt? Fsjempli? :snill:

ryli sa for siden:

Jeg tenkte kanskje at fsjempli Fedonisten fsjempli kunne snike seg inn i de innleggene som fsjempli kanskje ikke har mer enn fsjempli 45 ord, og så kunne hun fsjempli putte inn et fsjempli her og et fsjempli der sånn at det fsjempli blir 51 ord til slutt. Er det fsjempli en god ide, Fedonisten?

Fedonisten sa for siden:

Blir helt mo i knærne av tanken på hvor stor makt du tror jeg har jeg, Ryli! :stortsmil Dette ble forresten en fryktelig setning... :rodme: Men atte jeg kan ikke gå inn i andre sine innlegg jeg skjønner du. Selv om jeg fsjempli hadde hatt lyst til det av og til da fsjempli....

Hvis jeg hadde kunnet gjort det - så skulle jeg gått inn i innleggene til ALLE sammen og skrevet hvor FANTASTISK jeg er :p :D Også skulle jeg gått inn i innleggene til kranglefanten på NM og skrevet alt det jeg syns hun BURDE si.......

Musti sa for siden:

FSJEMPLI så fikk dere meg nå til å sprute kaffe utover hele veggen framfor meg .... og den er gul..... fsjempli gjett om det ble lekkert eller ?? Ble fsjempli egentlig fint mønster ... kansje Carbokiller kan bruke det til korta sine :rolleyes:
Humørspredere sånn på morrakvisten er dere! Fsjempli må jeg vaske nå eller ??? Fsjempli har jeg lyst til det eller?

FSJEMPLI ikke !!! :eek: :o

Fedonisten sa for siden:

Noen ganger kan man bli beskyldt for de utroligste ting, ikke sant? Ja har dere opplevd det eller? Jeg blir så frustrert jeg - når noen beskylder meg for noe jeg HELT KLART ikke har gjort. Særlig hvis det er beskyldninger som forutsetter at jeg må ha vært fysisk til stede på et sted som jeg virkelig ikke har vært. DA blir jeg frustrert da!

Som nå fsjempli: Nå blir jeg beskyldt for å ha fått Musti til å sprute kaffe på veggen sin!! Kjære vene :rolleyes: Jeg har jo ikke vært i nærheten av henne - ikke så mye som bitte-litte-granne kiling engang. Har bare sitti her jeg fsjempli.

Har aldri anbefalt noen å søle med kaffe heller. Har vi forresten ikke en egen kaffe-tråd???? Kanskje du kan gå til den og søle med kaffe din i stedenfor?? :D

Musti sa for siden:

Stakkars Fedonisten vår ... ble du lei deg nå eller ... du griner ikke å sånt vel ... trøste trøste ... var jo bare et hint om at du skulle komme å vaske litt sammen med meg ... og dele resten av kaffen ..... hint hint ... Så du ikke denne eller ..... briller er fint ....det må vist jeg skaffe meg nå å :o Drikker de kaffe i kaffentråden a?? Trukke det ..

Ellers så lurer meg på om arbeidsgiveren til Ryli skal ansette noen flere snart,- må være et ypperlig arbeidssted for meg :rolleyes: :eek:

Fedonisten sa for siden:

.....nå skinner sola i vinduskarmen.... Men har jeg lyst til å gå ut fordet? NOPE! Jeg har en "jeg-vil-være-inne-og-kose-meg"-innstilling i hodet kjenner jeg. :rodme: Og det er dumt - for om noen ganske få uker kommer jeg til å være av de første som savner sola og gleder meg til sommeren igjen.

Så! Ut med seg!! Fedonisten jager seg selv rundt på kontoret, men passer seg så hun ikke skumper borti kaffe-koppen til Musti... :p

guro sa for siden:

Fedonisten er FANTASTISK!

• eh det er noen som

Fedonisten er FANTASTISK!

snikskriver i

Fedinisten er FANTASTISK!

meldingen min

FEDONISTEN ER FANTASTISK!

hele tiden. Hva

skal jeg gjøre med det?

FEDONSITEN ER FANTASTISK!

Foresten tror jeg det må

være ledig jobb

FEDOMISTEN ER FANTASTISK!

på Rylis arbeidsplass. De trenger vel

noen som kan jobbe litt også!

Fedonisten sa for siden:

GURO! :( Det æ'kke meg altså! Kors på halsen, ti fingre i - nok om det!

gapskratter
[color=red][/color]
Det er bare du som kan finne på å plukke opp tråden på denne måten :D , og takk for at du gjør det. For en trøtt Fedonist som ikke her helt på samme lag som kroppen sin er dette helt ypperlig kost.
[color=red][/color]
:klem:

Musti sa for siden:

Og jeg som fikk kjeft for at jeg kalte henne FEDO ........ :D Jobber de der .... da har nok jeg missforstått :D Da er nok ikke det stedet for meg heller nei :rolleyes:

guro sa for siden:

Og mens vi venter på at Musti tar en runde i tørketrommelen, får vi skrive litt her. Jeg ler meg skakk og tårene triller, mens jeg løper fra tråd FEDONISTEN OG MUSTI OG RYLI ER FANTASTISKE til tråd, 1000 tråden, julebordtråden og så en tur innom Musti i tørketrommelen. Her er så mye deilig humor. Jeg kan dessverre ikke noe for at den dyslektikeren snek seg in i den forrige meldingen. Det er altså ikke min skyld.

Fedonisten sa for siden:

Jeg ELSKER vorspiel på formiddagen!! Det er jo så utrolig deilig å sitte her i slumre-klær med håret til alle kanter og gapskratte og skravle med gode venner - uten at jeg trenger å være redd for å få kuppelhue i ettermiddag eller i morgen!!
[color=magenta][/color]
....hva var vel livet uten deg.... tralalala - får si som Musti sa før hun hoppet inn i tørketrommelen; Dette kjenner jeg kommer til å bli en fin dag!!

ryli sa for siden:

Nå har jeg vært borte i ti minutter og er allerede helt ute. Har noen idiotiske kolleger som ikke skjønner at jeg har andre ting å gjøre enn å jobbe. Derfor ringer de og forstyrrer meg midt i vorspielet vårt. :mad: Derfor er det fint hvis dere kan begynne å søke jobb her snart. Vi trenger flere som kan sitte her og tulle i arbeidstiden. De andre er så kjedelige atte, bare jobber de. :nei:
Og det er fint hvis du kan søle ut litt av kaffen i kaffetråden, Musti. Det er ikke sunt for de, stakkar. Men hold deg unna pepsi max'en min. Det er mye av den i kaffetråden ogå, men den skal jeg ha for meg selv. Så det så! :ja:

Musti sa for siden:

Skjønner ikke at du kan jobbe sammen med sånne folk jeg Ryli .... stakkars deg!!

Gi meg bare et lite hint om hvor du holder til så skal jeg sende min fantastiske CV og vips så får du en koselig arbeidsplass du også .... ei jeg jobber sammen sier at "du er så sosial du Musti"... vet ikke helt om det er med positivt fortegn men .... ikke mitt problem det eller ... at hu ikke liker sosiale folk?

Søle kaffe i kaffetråden til Marianne??? Tøkke jeg det vel!!!

Skal vi spleise på en 4-pakk PepsiMax ;)
Neivel, nei .... kan kjøpe min egen PepsiMax jeg .... kansje du får smake LITT, men bare litt altså!!

Fedonisten sa for siden:

Folk som jobber er skikkelig pyton ja! Ødelegger og demper gleden for oss som har viktigere ting å gjøre. Hvis folk har så fryktelig mye jobb de skal ha unnagjort, så kan de vel jobbe overtid da?? Da får man jo gjerne bedre råd også, og da blir man enda mer glad og fornøyd, og da blir det ENDA morsommere å være med i forum generelt - og på forum-vorspiel spesielt!!

Burde gått inn i politikken jeg vettu...... :p

Musti sa for siden:

Og jeg som hele tiden har trodd at du var politiker da ... at det går ann å ta så feil a gitt .. Du som er såå særiøs og har så velformulerte korrekte innlegg!! Akkuratt som oss andre dødelig her uten fallskjerm og høy pensjons (husker pokker ikke hva det heter jo) etter eller annet med pensjon som er bra da .. Nei, nå ble jeg skuffa gitt :o Verden skal bedras sier nå jeg!

Arbeidsmoral ... pføyt ... hva er det for noe ..
Men, overtid er smart da :D "SparepengertilKarboetterjulstreff" :D :D

guro sa for siden:

Får dere egentlig gjort noe i dag? Jeg har kost meg masse her inne. Gått en liten tur, spist lunch og satt på en klessvask - og sikkert en tromling også - uten pupper :D . Men nå er jeg litt bekymret for den telefonregningen igjen - har ikke bredbånd vi :o også sitter jeg så mye på nett likevel :o :o :o - men det er fordi jeg har sån utbytte av det, nyttig og koselig og morsomt og ..

Fedonisten sa for siden:

HA! JEG har fått gjort mye i dag jeg! :rolleyes: Jeg har fsjempli tatt kosttilskuddene mine. Også har jeg laget grøt til Hi Ho Silver og Andrea. Og kjørt Andrea i barnehagen. Og spist frokost og lunsj. Og hørt på lydbok MENS jeg lagde noen kort (som ble helt ko-ko!). Og så har jeg studert! ....her på forumet fsjempli.... :rodme:

Anne sa for siden:

Jeg har hatt en litt travel formiddag.:cool:

Startet hjemme; når jeg skulle dra i morges, så fant jeg ikke bilen min:eek: Bare en isskulptur som lignet litt på bilen min.:cool: Må kjøre til toget
Sambo dro på jobb veeeeldig tidlig i dag, så da sto jeg der da...hva nå? Hadde han vært hjemme kunne vi tatt hans bil som står i garasjen...jeg har ofret min garasjeplass for å ha et sted å sette sykler osv.....

Jeg fikk ikke inn bilnøklen i låsen, så jeg hentet et par poser med varmt vann og la på. Fikk nå nøklen inn, men ikke rundt. Varmet nøkkel og lås litt til, men nei. La nå på et pledd og ventet et kvarter. Prøvde igjen og låsen gikk opp, men ikke døra. Ingen av dørene.:cool: .En negl brakk:mad: :mad:
Hentet mer varmt vann i pose (Har ikke vifteoven ellers hadde jeg brukt den) og legger på forskjellige steder rundt på døra.På med pledd igjen. Venter 10 min.Prøver igjen. Simsalabim. Døra går opp:) Puh:mad:
Skrape-skrape

Kom meg omsider på jobb. Endelig så hadde det nye nettverkskortet til printern min kommet. Garantisak:mad: Fiklet med dette i sikkert en time. Måtte laste ned driver og installere og masse skitt og tull som jeg slett ikke liker å drive med.
Etter det har jeg skrevet ut masse rapporter jeg ikke har fått tatt fordi printern min ikke har virket.....samtidig som jeg har vært inne og lest 200 moroinnlegg fra morgenfriske Karbojunkier:D Det gjorde dagen min mye bedre.
Takk takk venner:klem:

Fedonisten sa for siden:

Melodi: Pepperkakebakesangen (fra Hakkebakkeskogen)

Denne må synges litt "kreativt" tror jeg... :rodme:

Når en Fedonist skal kose seg
så setter hun på lydboka
og koker seg en kopp med te
og setter seg godt ned...
Mens hun filer negler, leser forum,
klipper, stempler, vasker opp...
Og så plutselig har tiden gått

• hva var det jeg sku' gjort? :rodme:

Jeg sku' vaske masse klær
og ta en tur på treningssent'ret
redd opp sengene og ryddet i
prinsessens fylte skap.
Laget mat og vasket kjøleskap
og tørket støv og vinduer...
Men plutselig så skjer det no'...
et "vindu" popper opp!

Det er MHM og Lise
som vil tandemrydde huset
det er effektive damer som
vet hvordan det skal vær'
Så hva gjør vel da en Fedonist
hun prøver jo å delta....
Men hun strekker ikke til

• og samma f... kan det vær' :D

guro sa for siden:

Jeg vil ha ny bil. :realmad: Golf er noe d.. om vinteren. Og nå har vinteren begynt. Det er dørene som er problemet. Enten så får jeg dem ikke opp, eller så får jeg dem ikke igjen. I dag ville ikke døren på sjåfør siden igjen. Det går greit å kjøre rett fram og svinge til venstre, men i hver eneste høyresving eller høyreavkjøring fyker døren opp - om jeg har glemt å holde fast i den. Og når jeg endelig parkerte da ville den ikke opp, heldigvis var det nok å rulle ned vinduet å åpne den fra utsiden i dag. Men ofte må jeg da krabbe inn og ut gjennom en dør i baksete. Se for deg 'lille Guro', 180 høy, kraftig overvektig (ikke nå lenger:D ) og høygravid (aldrig mer :o ) snirkle seg inn gjennom bakdøren over barneseter, mellom seteryggene i framsete og ned forann rattet. Kjempegøy - jeg elsket det!!! :eek:

Nille sa for siden:

Et lite tips fra en EX Fiat Uno eier (moi - eller "moa", som Marianne ville sagt)
Jeg måtte øse bilen hver gang det regnet. Skrape vinduene på både ut og innside når det var frost. OG hadde samme problem som deg med døren. Mange ganger jeg trodde døren var igjen fikk jeg meg noen småsjokk i rundkjøringene. Jeg har krabbet mye - både frem og tilbake !! Men som regel kom jeg ut av døren på den andre siden .... !

Men altså, tipset:

• Bind et langt skjerf i håndtaket på bildøren på innsiden. Sett deg inn i bilen. Bind skjerfet rundt låret, slik at det er begrenset hvor mye døra kan svinge opp. Evt. bruke et langt belte. Skjerfet kan også festes rundt livet !! (dette måtte jeg gjøre hver vinter - tror jammen jeg solgte den med skjerfet i jeg ! :o )
  • Kjøp ny bil !:p Det gjorde jeg til slutt..... Aldri mere Fiat i vinter Norge !

Anne sa for siden:

Polo, rundkjøringer og blindtarmbetennelse, gjen-isede dører og dører som ikke holder seg igjen. Joda, temaet er kjent.

Min verste historie om det var når sønn min(den gang 14 år) fikk blindtarmebetennelse og det hastet veeeedldig. Måtte dra rett fra legen til Ullevål sykehus i min bil.....
Fikk jo døra opp men den ville ikke holde seg igjen. Ved siden av meg satt en gutt med voldsomme smerter, spøy og jamret seg..... Jeg holdt en hånd på døra og en på rattet.
Det gikk i 100...og vel så det. I rundkjøringa på Sinsen krysset roper sønn min: Ta en runde til 'a mutter'n:eek: Nå sprakk blindtarmen!:cool:

Det gikk bra til slutt, men blindtarmen hadde sprukket.
No more Polo ...:D
Nå har jeg Toyota...og den er visst ikke så myyye bedre:D

Marianne sa for siden:

Jeg hadde også en bil som dørene gikk opp på - begge bakdørene. Mannen min bandt dem fast i hverandre med et tau :rolleyes: .
[color=teal][/color]
Den samme bilen sleit jeg litt med når eldstemann var liten. I en venstresving i en rundkjøring i byen, stoppet den flere ganger. PÅ SAMME STED I RUNDKJØRINGA HVER GANG!:p Det er kjedelig å stoppe og ikke komme seg vekk fra rundkjøringer, kan jeg bare fortelle. Særlig med babyer i bilen. Det viste seg at det var en ledning eller et eller annet som spratt av når man svingte veldig til venstre og det var den første ordentlige venstresvingen fra jeg dro hjemmefra.
[color=teal][/color]
Vi bodde på gård den gangen og vi hadde stadig besøk i bilen. En gang mannen min startet bilen om morgenen (HAN er trøtt om morgenen han) - kjente han en hånd på skulderen og trodde at hjertet skulle stoppe. Det var naboens katt som hadde ligget i baksetet om natten (for døra hadde jo stått åpen, må vite!).:eek:
[color=teal][/color]
En annen gang skulle jeg rygge ut av gården og så ser jeg DEN kjempedigre gårsedderkoppen i baksetet. Jeg hoppet ut, men selvsagt var den forsvunnet når jeg fikk lukket opp bakdøra (godt at bakdøra ikke var bundet fast da). Jeg virkelig HATER edderkopper, så jeg turte ikke kjøre på jobben på ei uke, men gikk til en kollega som bodde i nærheten og satt på med ham. De flirte godt av det - gutta på lageret...:D
[color=teal][/color]
Ennå et dyrebesøk hadde vi i en av bilene på gården - av mus! (Huff da Fedonisten). Den bodde et eller annet sted foran i bilen. Greit nok det, men en dag når mannen min startet bilen føk det masse hår opp frontruta! :eek: Stakkars lille musa hadde nok forvillet seg inn i vifta. Det var jo litt trist, da.
[color=teal][/color]
Og før det hadde jeg en bil som det var et eller annet i veien med starteren på. Sånn at noen ganger bare skjedde det ingenting når jeg vrei om nøkkelen. Men mannen min hadde vist meg at jeg kunne koble to ledninger i motoren, slik at det gnistret - og så startet den :rolleyes: . Jeg syntes det var like stas hver gang jeg med miniskjørt og høye hæler åpnet panseret på bilen som sto på den store parkeringsplassen midt i byen - og en gubbe kom bort og ville være kar og hjelpe. Så koblet bare lille meg et eller annet i motoren så det gnistret - og så startet bilen. :D Herlig å se uttrykkene deres da - slo aldri feil. Og jeg som er så utrolig dårlig på bil da - kan ikke skifte dekk engang (kan og kan).
[color=teal][/color]
Nå har jeg bare en gammel bil som ikke har noe særlig til varmeapparat, som dogger inni og som varmetrådene i ruta ikke virker, og varmetrådene i setet, og intervallen på vinduspusseren, og låsen på bagasjerommet. Men det er en helt annen historie...:cool:
[color=teal][/color]
marianne

Anne sa for siden:

Flere bilhistorier, men ikke kvyttet til is og kulde.

Jeg hadde hund for noen år siden. Den spiste opp bilen min innvendig for 30.000,-:eek:
Alle knotter og spaker og ratt var helt taggete, hvis de var der i det hele tatt. Nakkestøtta hadde smakt knallgodt og taket var visst desserten.....

En venn av meg som lånte bilen en gang, lurte på om jeg hadde angst når jeg stoppet på rødt lys eller noe...:cool: Trodde giret mitt var en mine.:D

guro sa for siden:

Tusen takk for gode tips, Nille! Og for gode historier Anne og Marianne! Det er da godt jeg ikke er den eneste som opplever ting i og med bilen!
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg ønsker meg en ny Passat stasjonsvogn - dørene skal vist nok ha blitt bedre på folkevognene siden jeg kjøpte bil sist. Den har bedre plass til bena i baksetet, slik at det faktisk blir plass til en hel familie i bilen. Også skal jeg ha 4 hjuls trekk - det er i hvertfall drømmen. Og hengerfeste, og aircondition, og en god stereo, og skinnseter og ..
drømme
[font=Comic Sans MS][/font]
Skal bare vinne i tipping først!

Anne sa for siden:

Jeg vil også ha ny bil snart. Den skal ha bakdører, det har ikke den jeg har nå. Også skal den ha håndtak til å ta igjennom ikke oppi...skjønner? Foratte da brekker neglene når håndtaket glipper når døra er frosset igjen.:cool: Ikke kvinnevennlig med sånne håndtak. Også vil jeg ha skikkelig stereoanlegg. Gjerne firehjulstrekk, men ikke en nødvendighet. Dører og håndtak er viktigst....sambo synes jeg bør ha automatgir:cool: Skjønner ike hvorfor. Det er da så greit å kjøre på et gir hele tida:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.