Da har jeg vært til biopatdamen, og fått fikset magen min... Har nesten ikke klart å spise på to dager, og etter en time med kinesologi, akupunktur og fotsone terapi,- så kan jeg gå hjem og spise to store fahitas! :D
Herlig!!! :D
Så i natt skal jeg også sove godt! (det har jeg bestemt meg for... IKKE noe mer tull nå!! )
Jeg skulle vært på Gardermoen og hentet en av jentene mine i dag, men ....Hun rakk ikke flyet:eek: Kanskje hun kommer i morgen, kanskje hun kommer om to dager eller tre..Hvem vet:cool:
Hun skulle kommet hjem på mandag, men booket om billetten og ble et par dager til fordi den eldste av jentene mine skulle nedover med familien sin. Så da tok hun et par dager sammen med dem også. Neste uke skal sønn og famile nedover...så kanskje hun tar hele ferien der nede. Der nede er i Nice. Ingen sak når sånt skjer i ferien....:D
Vet du Anne! Nå har vi virkelig vært flinke å skrive i dag!! :)
Vi er kommet langt forbi det som var målet for dagen, og det var jo i grunnen ganske høyt det også... :p
Duverden så vi får trenet fingrene i dag da!! :)
Vi er jammen flinke og keen på grillfest..:cool:
Ja Lise ...kjempeflinke. Det er viktig å visualisere målene. Da "går alt så meget bedre". Nå har jeg klart å spise en hel Cavaliersjokolade, mens jeg ar sittet her og tastet. Trøtt begynner jeg og bli også, så jeg tror jeg får ta kvelden snart. Målet i morgen da? 450? Åååå, mye det?:cool:
Alle opplagt, sprudlende godt humør og klar til å ta fatt på en ny fantastisk flott dag og fylle den med alt som er godt i verden?
Flott! Det er jeg! :D
-Også ikke minst litt klar til å ta tak i Annes utfordring.. :)
Her er jeg Lise.....Glad og fornøyd på en litt regntung dag...kanskje.:D Jeg har hjemmedag i dag, og har rusket litt opp i noen skap. Nå skal jeg snart dra å hente datter'n min på gardermoen. Hun har ringt. Måtte bare si at nå rakk hun flyet:D og har sjekket inn. Smilte pent når hun leverte kofferten og håpet st de ikke dkulle oppdage at hun hadde overvekt:) . Etterpå stilte hun seg bak en søyle for å følge med fordi koffertbåndet stoppet opp:eek:
Jaja....hvem ligner hun mon tro...
Så flinke dere har vært i natt - til å lage innlegg mener jeg.
Skal jeg si litt om avataren? Det er et selvportrett, men ligner det? Se det er en annen sak. :D Jeg er veldig redd for at min kunstneriske åre skal ha gått hel tørr! :hylgrine: Uten vann og gjødsel i 10 år kan det se litt stygt ut. Jeg skal begynne å gjøsle den litt under MUPet showet i august.
Bor det en liten kunstner i deg guro? Det kan jeg like, er veldig glad i kunst jeg. Jeg er ikke aktiv selv, men har vært engasjert i kunstforeninger i mange år. Glad i å gå på utstillinger, selv om jeg vel ikke har vært så flittig de siste årene jeg heller. Vil gjerne gjøre mer av det, men har ikke kommet så langt enda:)
Kunstneråre er kanskje å ta litt hard i :o. Men for lenge lenge lenge siden var jeg ganske kreativ og skapende. Det var nesten ikke grenser for hva jeg likte å utfolle meg med av maerialer. Jeg har et 'sølv' i norgesmesterskap i strikking - herregenser. Tenk det! :stortsmil Jeg mangler heldevis ikke ideer til prosjekter enda. Boken jeg leser nå støtter meg i at det er på tide ta seg sammen å forsøke seg litt igjen. Det er bra for selvhelbredelsen!
Dette er visst noe jeg burde lese også....Tittel?
Tror det er mye jeg burde lese, men jeg gjør så godt jeg kan . Leser hele tiden....mest her akkurat nå, men .....
Leser masse på toget, på sengen, når jeg ikke sitter her, i hagen på solsenga,på stranda, på flyet....stort sett så leser jeg, men vil gjerne ha tips om bøker.
Igår fikk jeg en utskrift av samboer'n min, om Malekurs i Toscana....Åh tenk det hadde vært herlig da....Drømme drømme....
Nå har jeg lånt meg bok på biblioteket. Jesper Juuls "ditt kompetente barn".
Så i kveld skal jeg lese! Har hatt lyst til å lese den i over to år nå... så endelig føler jeg at jeg har tid til å lese en slik bok! :) Deilig.. Gleder meg til poden er i seng, mannen plassert forran dataen (som om jeg trenger å plassere ham der da... ) -og jeg sitter godt inne i det store deilige sofahjørnet, med tepper i ryggen og puter og tepper på magen med bok, kamillete og oppkuttete grønnsaker med aliòli dip. :)
SÅ vi snakkes i måren!
ÅH - den boka tror jeg er fin!! Jeg har nemlig vært på et kurs/foredrag i det lokale idrettslaget her engang, og han som var foredragsholder brukte mye fra den boka!! Kom plutselig på det igjen nå. Kanskje jeg skal ønske meg den boka jeg også? ......for jeg har jo så ekstremt mye fritid jeg har problemer med å fylle....
Jeg har lest en del av den boken. Den er bra, men jeg har funnet ut at det ikke er tidspunktet for slik lesning for meg. Jeg får så dorlig samvittighet å føler at jeg gjør alt feil. Jeg gjør nok ikke det men er proppfull av dorlig samvittighet.
Den jeg leser nå er en jeg fikk anbefalt på Lindberg kurset - kanskje bredt kurs!! Det er 'Helbred deg selv' men jeg husker ikke forfatteren akkurat nå, svensk dame.
Åh. det hadde vært noe det guro. Turen går i oktober. 10 dg. 11000 penger inkl kost. Klart du kan bli med. Da må du ta med deg boka...så skal vi drive med selvhelbredelse hele tiden:) Tenk så herlig det hadde vært...
Kanskje det kan bli et år med mye reising...skal til Roma med Fedonisten og MHM også...veeeeldig uklart når.:D Det var noe med at alle veier fører til Roma...:D
Ahh... Jeg har så lyst! Egentlig midt i blinken! Jeg trenger noe sånt. Litt belønning også - og litt gulrot. Økonomisk litt kinki - men budre ikke være helt umulig. Har brukt en formue på behandlinger og kosttilskudd i vår. Jeg må tenke litt på det - lysten blir ikke mindre vil jeg tro. Vil du, sånn helt på ordentlig?
-- Og Toskana ligger da vel på veien til Roma, gjør det ikke?
Nå har jeg kommet til side 54 i boken, og den er bare kjempebra! Jeg får støttet endel av mine egne teorier og får virkelig et nytt perspektiv på endel ting. Kjempebra lesing. Også har jeg fått utrolig mange aha opplevelser om barns samarbeid..
Gleder meg til å ha lest hele! Men nå er det snart leggetid. - Snart..;)
Åh ja, guro. Jeg kunne ha veldig lyst, på ordentlig, men er redd feriekvoten både tid og penger trolig er brukt opp for i år. Skal til Island i august og sambo'n og jeg skal ha 14 dg i aug....Litt uklart hva vi gjør men...
Han synes nok jeg bør ta en sånn tur tror jeg, men jeg er så dum at jeg synes det er synd å reise på ferie uten ham:cool: Dumt.
Jeg har en uke til som jeg vel kan ta senere i høst...Kan jeg få tenke litt å komme tilbake til det om ikke for lenge?
Vet det arrangeres flere lignende turer. Bla På www.jomfrureiser.no Kanskje ikke i høst men...
Anne og Guro... skal dere liksom bare planlegge tur bak min rygg, som om jeg ikke var tilstede? Som om ikke jeg har lyst å reise da... :hylgrine: Nå har vi forresten bare 29 innlegg igjen for å nå dagens mål Anne! Så i kveld kan du ikke gå å legge deg så tidlig, for vi har et mål å nå, og dere har en tur å planlegge... ;)
Våren i Toskana høres heller ikke vont ut! Samboern din kan vel være med? Han er jo dessuten så flink til å spise Lindberg, så han trenger ikke føle seg utenfor om det skulle bli matprat. Vi kan fortsette å drømme litt! Visualisering som 'proffene' her snakker om, det er jo egentlig bare dagdrømming! - Det kan jeg!
Kan du sende meg linken til den turen til Toskana?
Våren i Toscana er sikkert enda bedre enn om høsten. Kanskje det arrangeres tur da og. Denne har vi gjennom DnB. Skal finne og sende deg link.
Klart sambo kan være med, men...blir det like moro:D Han liker ikke å male..hverken bilder eller hus, men han er kjempeflink til å snekre...Har kanskje ikke noe med saken å gjøre:cool:
Du kan jo se på www.DnB.no , men tror det er sånt kto tilbud...
Prøv: dnb.no/seg-person
Hvis ikke så send meg adr din så kan jeg sende kopi i posten.:klem:
Skal se på det, må bare få Lise med på planleggingen også. Hun skal selvfølgelig være med. Egentlig kan vi ta 1000-tråd tur. For vi rekker ikke dette til en grillfest om sommeren. Kanskje passer det bedre å dra sydover da vi har fylt opp denne tråden.
Ash, jeg som akkurat har avsluttet mitt bankforhold til DnB!
Enn jeg da? Og Fedonisten? (Må tale hennes sak nå som hun pakker så fælt stakkars). Skal ikke vi få være med til Toscana? Vi har da bidratt ganske mye i 1000-tråden vi også. Eller hva skulle det være belønningen for? Ehhh, kanskje det var belønning for å spise bra. Da ligger jeg litt tynt an. Men det skjer ting der også. Rapport i journalen min senere (i kveld eller i morgen).
[color=#000080][/color]
MHM er jo selvskreven, hun vifter jo med det rette flagget og alt. - Får helt riktig stemning jeg nå! :)
Gleder oss til å høre hvilken bok du har lest MHM! :) Og nå skal jeg snaaaart gå å legge meg... :p
Må bare få ned noen få ord til.... Bellønning for å spise, så tror hvertfall jeg at alle andre er flinkere enn meg... men det er vel kansje fordi jeg har flere restriksjoner enn de fleste? Eller fordi jeg er mer streng med krav til meg selv...:p
Joda, dere skal selvfølgelig med, det har vi bestemt lenger oppe i tråden. Dette er bare en stopp på turen til Roma.
Du lise, Juul har skrevet flere bøker han. 'Smil - vi skal spise' -det var mulig det var der det stoppet seg litt for meg. Jeg skal ta fram begge bøkene litt senere jeg.
Alle kan være med, men da må vi kanskje arrangere tur selv. Det klarer vi selvfølgelig.
Så gøy ; Karboforum på malerkurs i Toscana...gøy gøy...
Gleder meg allerede jeg, selv om det kan bli en stund til. Vi er jo ikke halvveis i 1000 tråden engang:hylgrine: og Lise skal lege seg og MHM er ikke i form. Ille dette...
Tror forresten jeg må legge meg snart også...
Sitter jo her og drømmer om fremmed land, sol, malerkurs... Kansje vi kan melde oss som aktmodeller?- Eller kansje vi skal overlate det til naturisten blandt oss... :p (Takker for den MHM ;) )
Ja, jeg er jo så godt som reist jeg... men vi må ha T skjorter med karbojunkietrykk på allesammen da! :D Eller hur?
Tror vi må ha egne trøyer ja, med Avatarene våre på:D
Kanskje vi skal dra på male-/sykkeltur til Toscana. Kombinere trim og maling. MHM kan kjøre MUP program på oss.Dette kan utarete seg til å bli en kjempetur.Yes yes yes...
Jeg vil......men nå må jeg gå å legge meg...Drøm søtt dere:sove:
MUP går fint både i Norge og Italia. Men dere vet ikke hva dere har blitt med på - det sier jeg dere! Hvis dere hadde visst det, så ville dere kanskje syntes det hadde vært greit med en ferie fra opplegget....?
Ang Jesper Juul, så har jeg lest "Smil - vi skal spise". Veldig bra bok. Jeg har også lest utdrag fra han i artikler og annet, og har stor sans for mannen. Men dere?! Han taler Roma midt i mot! Hvordan skal det da gå med Italia-turen vår? :p
Jesper Juul...skal han være med til Toscana da....Ja vel, men det er vel Roma han er i mot går jeg ut i fra... Hm...Merkelig sak dette her.
Jeg fikk ikke sove, så jeg sto opp igjen. HiHiHiHi kan lese mer i boka mi...Samboer'n sover søtt...og jeg er ikke trøtt. Tror jeg fikk sovet ut i forrige uke. Da sov jeg 8 timer hver natt og var helt slått ut. Bedre nå:D
...og dere sover....:sove:
Kanskje jeg skal logge meg inn med et navn til.
Så kan jeg sitte her å skrive 1000 tråden i hele natt:D
Den tanken har jeg også tenkt før - å registrere meg som en person til!! :p Det er jo egentlig en kjempe-ide - men samtidig; har det ikke gått litt vel langt med engasjementet da? Pytt-sann!
Men Anne - nå kan du stå opp; scenen er din igjen, nå kan du skrive litt om hva som helst egentlig - for det er langt igjen til grillparty, og grillparty er viktig for meg. Særlig nå. For jeg er så sulten.....
'Lett-revet-med' er fremdeles klar-som-et-egg. Jeg vil til Italia på malekurs!!!!
Det med aktmodeller er kanskje ikke så dumt, en måte å finansiere hele stasen på. Kanskje vi kan be Ruben male oss? - Klessbutikken min heter 'Rubens kvinner' - det synes jeg er fint navn på en butikk for større damer.
Rubens kvinner...... Rubens kvinner..... hmmmmm.... må jo være mulig å lokalisere deg også da...Jeg lurer på en ting: Er det mulig å være med på male-kurs-tur uten å være intressert i maling? Æ har næmlig "ti tusen tommeltotta...." og kan ikke male en prikk engang. Langt mindre tegne.. Men jeg kan være "piken på stranden" under forutsetning av at jeg får ligge på en solseng og lese en bok eller høre på lydbok. Kan det være mulig tro?
Klart DU skal være, Fedonisten. Vi kan da ikke finne på å reise til Toscana uten deg. Og modeller er det viktigste i aktmalerier vet du. Kan jo ikke bare male landskap eller abstrakt heller. Bortsett fra det så har ikke jeg heller malt/tegnet siden barneårene, Jeg har bare lyst til å lære det fra tid til annet, Tror det er fin "terapi" Også er jeg glad i bildende kunst av mange slag.......
[color=#0000ff][/color]
Velkommen med.....:D
Kjeder meg aldri. Selv da jeg må ligge rolig i senga i to dager synes jeg ikke det er kjedelig. Bare deilig. Lese. Tenke. Snakke. Fundere. Lese mer. Det er så deilig at ingen krever noe av meg. At jeg får være i fred. Jeg trenger ikke si at jeg er sliten. Jeg bare ligger der og alle skjønner hvorfor. Det kunne heller ikke falle meg inn å klage over regnvær eller vind eller kaldt vær. Klart det er upassende noen ganger, men det er fryktelig lite vi får gjort med det. Så har vi heller mulighet til å gjøre noe inne.
Jeg skriver ikke dette for å være prektig. Men for å si at våre liv er vårt eget ansvar. Hvordan vi har det handler om hvordan vi tar det. I tillegg til å øve, må vi prøve å fokusere på det positive.
[color=navy][/color]
Filosofisk hilsen fra meg
Jeg er glad du ikke kjeder deg, MHM. For det er jo så mye vi kan pusle med til enhver tid, som du sir uavhengig av vær...:cool:
I dag har det vært litt travelt her...tror jeg.Iihvertfall har dagen gått med uten at jeg egentlig vet til hva.
Jo, jeg har laget nøtteparfait og nøttebunn med eggekrem. Så har jeg kjøpt ISMASKIN....naaaaam. Gleder meg. Fryseelementet ligger i fryser'n.
Så har vi vært ute og shoppet litt, også har vi hatt "kaffegjester". Nå har vi nettopp avsluttet dagens middag:eek:
Kyllingfileet i fløtesaus med asparges, tomat, løk...
I dag er jeg vist sistemann i seng. Da får jeg komme meg opp i loppekassa jeg også. Nå virker vel min 'betennelses dempende' slik at jeg får sove - og drømme søtt om malerkurs og god mat i Toskana, sammen med cybervenner. Jeg håper ikke hele turen går i cyberverden.
Ja, så er det søndag og stilledag. Ikke mange lyder å høre fra naboer på søndag her. Bare samboer'n som høvler underkanten på en utedør som kiler seg fast. Ferdig nå, skal ikke bråke mer.
Søndag er min beste "filosoferingsdag". Det er så deilig bare å ligge/sitte stille i en krok å la tankene vandre.
Det er i grunnen så mye å undres over, så mange planer som kan legges, så mange minner en kan ta frem....
Høres nydelig ut med en sånn 'filosoferings dag'. Jeg synes det er vanskelig å få tid og rom til å tenke egne tanker.
Vi har gått familietur i dag, til nærmenste varde. Det tar 3 ganger så lang tid å klatre opp som å gå ned. Det var så mye deilig markjorbær langs stien - og masse moden blåbær. Etterpå spiste vi noe min bror kalte en 'fusion' middag: elgstek, viltsaus, rårrørte tyttebær, brokkoli og så hummus og tzatsiki. Men både lillesøster og jeg var så slitene da vi kom til bors at det ble et urolig måltid. Vi tok en hvil før desserten: surmelksfromasj med masse jorbær. Ja det var min søndag. I dag blir det veldig tidlig kvelden.
Det har vært en skikkelig "daffedag" i dag. Vi har syklet en timestur, men ellers så har vi holdt oss til heimen og puslet i hagen og med småreparasjoner.
Vært på en liten nabovisit og beskuet hennes hage og snakket litt planter. Hun har nok en prydhage i forhold til min.:eek: Jaja...jeg koser meg vel med å rote rundt med mitt. Det blir vel bedre etterhvert kanskje:D
Vi må jo legge til rette så Anne får skrevet et innlegg her i dag om hun skulle ha lyst. Jeg har ikke mye på hjertet akkurat men. Ikke toppers from.
Leser for mye og sover litt for lite om dagen tror jeg. Men har mye spennende lesestoff. Er snart ferdig med første runde gjennom selvhelbredelses boken, men den må leses en runde til. Jeg skal gjøre noen av øvelsene. I dag fikk jeg atkins boken, kanskje ikke den riktige likevel: Atkins for life, men hvertfall på engelsk. Har ikke tenkt å 'konvertere', men det er interessant å lese litt på tvers. Dessuten har 'lett-revet-med' bestilt yoga boken.
Jeg har dessverre ikke vært hjemme ikveld ellers så hadde jeg selvfølgelig sørget for å hjelpe til med å fart på denne tråden igjen:D
Jeg har ikke så mye å bidra med at det gjør noe, bortsett fra at jeg har kikket litt på¨"Helbred deg selv"-boka...
Kanskje den kan gjøre nytte for seg:) Jeg har jo noen "vondter" her og der som jeg sliter med¨å bli kvitt...Skal ta en "vondt" avgangen. Det blir litt for tøft hvis alt går over med engang. Må få lov til å beholde et par "vondter" vel:eek:
Et ganske så universelt dikt, som kan oversettes til å gjelde mer enn vedhugging. Skrevet av vår lokale dikter, Hans Børli.
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS][/font] I vedskålen
Hugalt å drive på med noe
en virkelig kan.
Kløyve ved for eksempel,
det er god medisin
for kropp så vel som sjel.
Bare dette å ta i økseskaftet
er som å handhelse på
en gammel kjenning.
Så endereiser du en kabbe på høggestabben,
svinger øksa og klemmer til,
treffer på millimeteren
(finga og armene og heile kroppen
tenker for deg).
Kabben sprekker med en sprø knekk,
og så lukter det så godt av veden,
særlig hvis det er økseslindret,
soltørket bjørk. Du tar opp
ei vedski og snuser på den:
en duft så levende rein,
så nær ved alle ting, og likevel
fjern som en jonsokkveld
i din ungdom, stjerna i juninatta.
Ja når du står slik i vedskålen
og kløyver helgeveden,
da kan det komme for deg
at du kanskje siktet for høgt
etter mål og mening i livet ditt.
[font=Comic Sans MS][/font] Hans Børli, 1981
Nå har denne tråden vært urørt i flere dager. Det går ikke ann vel ?
Jeg har tenkt på flere steder for grillparty. Det blir nok fint hos MHM med ny plen. Legger dere ferdigplen? Ellers høres det fint ut i Annes hage, hun steller og pynter rett som det er. Også blir det nok fint på det nye tunet til HP og Lise. Det kunne også egne seg. Også italia da .....
Grillparty hos oss går vel greit, men da må jo mange flere reise langt enn om vi kommer østover da....:p
Jeg er med på alle forslagene jeg... merket meg at du utelot deg selv som alternativ...:cool:
Deilig med sommerferie! :) Gleder meg til å reise østover i August! :D
Jo, dere kan da godt komme hit, men ikke før neste år. Her er kaos og untakstilstand til mor er frisk! Vi skal snart ha gravemaskin også. Ellers er det bra med teltplass og mygg.
Glemter foresten den eplehagen til Fedonisten, den høres også bra ut!
Nei Guro nevnte ikke seg selv. Men vet du hva Guro? Det er den ultimate stress-testen: Grillfest hos deg! At det kryr av ukjente mennesker som du skal være vertinne for. Da får vi sjekket hvor bra jobb Roald Strand har gjort med binyrebarken din, og om Barbasco Pluss har noe for seg. Vi legger ikke ferdigplen nei, så det er jo først neste år at den kan gås på..... Dessuten får jeg sikkert psykisk-stress-vondt-i-ryggen av så ambisiøse planer som en grillfest for en haug Karbojunkies. :p
Oi, da er guro ute av spillet, MHM er ute av spillet, og fedonisten kommer sikkert og sier at hennes løvetanndekkede eplehage ikke er egnet til formålet....
Da får vi finne en plass nær sjøen, ta med oss telt og mat og sitte ved bålet og synge inn i de små nattetimer i stedet da...
Jammen du MHM, det er da ikke noe å stresse for med å holde grillfest for en haug karbojunkies.... Det er jo bare til å sitte en chips skål på bordet; så er festen vellykket..:p
Og altså: En haug ukjente mennesker....
Kjenner foresten til det med å angre på å ha begitt seg utpå med et nytt innlegg som jeg må fylle med f e m t i ord...:p
[url="http://www.nybaktmamma.com/plassen/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=0&forumid=199#"][/url]
Ojda... Trampet jeg i salaten nå...!?! Rettelse: Det hadde nå vært forferdelig hyggelig da, å få lov til å være vertinne for en rekke sympatiske, reflekterte og skjønne mennesker som jeg har blitt kjent med på nettet. Ja, en ÆRE, rent ut. Så får jeg håpe at disse vakre menneskene tar seg bryet med å berike mitt liv med en visitt.
Nå liker jeg tonen myyyye bedre her ja.... :ja:
Men altså, jeg har stor forståelse for en nysådd plen, men hadde ikke du danseplatting da? :p Ja, for du vet, vi skal jo no vel danse til alle sangene? :cool:
Du må bare forte deg å bli frisk i ryggen din,- ja, sånn forte deg langsomt i ditt eget tempo altså...:)
Men en dans med meg er vel bra motivasjon... :p
PS Anne er påfallende taus i kveld...
Kansje hun er redd for å bli foreslått som vertinne? hvisker
Vi kan møtes på Ekebergsletta...Ballsletta:D Der skulle det ihvertfall være plass nok. De huser jo Norway Cup hvert år, så......500 må bli lett match. Vi tar med vår egen mat selvfølgelig.
...og paraplyer:cool:
Vintertøy må vi nok også ta med, selv om dere nå har skrevet en bråte med innlegg så ser det ut til at det blir både vinter og vår før det blir treff:D
Ja ja...moro blir det lell.
Heyyyy, jeg har jo overhodet ikke vondt i ryggen lenger! Det var bare litt motivasjon i form av en dans som skulle til jo!
Nei, jeg er ikke helt skeiv, som det kanskje kunne virke som nå. Med fare for at du blir fornærmet igjen: Du må ikke bli såååå innbilsk av ordene mine da, Lise. De var til flere enn deg.... selv om du trykket dem til ditt bryst....
Hva med å gi henne hekseskudd i ryggen? Anne kan sikkert ordne det, hun som er en heks. Da vil hun måtte ligge i sengen en uke med så store smerter at hun ikke kommer seg til pc-en. På den tiden rekker hun å tenke seg om, og bli litt mer taktfull i omgang med andre mennesker. Ikke fare fram og være spydig. Bli litt ydmyk og tolerant.
[color=#000080][/color]
PS: Istedenfor å skrive vissvass for å klare 50 ord :p , kan dere ikke kommentere diktet jeg la ut i dag da? Synes det var så klokt sagt om de nære ting jeg!
Ja det var deilig det, MHM. Han skriver så lekende lett om de nære og dagligdagse ting. Samtidig så rommer diktene hans alltid så mye mer. Underfundig er han. Og jordnær på samme tid. Jeg burde helt sikkert lese mer av Børli...
Oi...nå håper jeg noen har skrevet mellom mine to innlegg ellers så blir jeg sensuret vekk:eek: :eek:
Vi sier ikke noe til HP om de siste inleggene så kanskje de får stå.
Jeg fant fram noen 'gamle' bøker i går kveld. Blant annet Ragnhild N. Grødal's 'Påfyll til livets krukke'. Her er et eksempel til fra boken (ligger et i journalen min også):
[indent]I DAG LEKKER KRUKKEN MIN
lekker mange års fred for enhver pris,
lekker har vi det ikke bra dere,
lekker så gjør vi så når vi feier det under teppet,
lekker smil til verden og verden smiler igjen,
lekker hurra for deg som fyller dit år ...
I dag lekker krukken min
den slår sprekker,
det knaser og knuser rundt meg.
Jeg lar det skje selv om jeg ikke vet om det gjør godt
eller vondt, om det er riktig eller galt.
Jeg kjenner bare at lekkasjen er nødvendig for å
kunne puste.
[/indent]
Jeg sitter alene på kontoret. Radioen står på og det er i grunnen ganske ok. Jeg har masse å gjøre tiltross for fellesferie.
Lunsjen er inntatt...en Avokado:eek: , nei det får være et mellommåltid. Kantina er stengt og jeg må ut å kjøpe litt mat. Tror de har kyllingsalat på "Bagels og juice"-shoppen her borte. Uansett kan kjøpe en Bagels å bare spise innmaten, eller be om å få kjøpt bare innmaten....
Nam nam...
Nå har jeg vært ute å hugget stein!:eek:
jepp, dere leste riktig! :cool:
Det varte ikke så lenge da, men jeg hugget litt, - noen ville hente kamera, og selv poden holdt på å le seg i hjel... Skjønner ikke hvorfor...:veitikke:
men morro var det lell. :)
Snart får vi se bilde her inne av Lise som hogger ved:D Flink jente det..er det et ledd i MUP programmet til MHM tro? Styrketrening. Skal se det er det vi skal alle sammen. Har hørt at MHM har noe skog hun gjerne skulle ha ryddet:D
Liiiiise melder du deg frivillig? Så kan vi andre ta Yoga-delen.....
Var det ikke stein Lise hugget da Anne? Ikke det samme som ved det.... (ert-ert).
Nå hadde jeg et sånt lykke-glimt inni meg. Jeg har ryddet i papirer på kontoret mitt i dag. Ble fint. Mannen min har jobbet mye ute i dag; vi har fått grus, han har sådd blomstereng opp mot skogen og har begynt å gjøre klart for plen bak huset. Nå sitter jeg og ser utover "dalen" ned mot bygda. Åker, busker og gårder bader i kveldssol. Det ser ut som vi er i Irland. I morgen skal resten av familien plukke jordbær på selvplukk, i dag har vi spist Mads' fiskesuppe til middag. Barna har lekt ute i hele dag og sover nå søtt. Summen av alle disse tingene gjør at jeg blir lykkelig.
Oiii, stein var det visst. Sånn er det når en leser det en vil...:eek:
Hvordan er det har du noe steinbrudd da, MHM? Lise tar det og hun nå....
Du bør helst ikke ta det selv nå vet du, med den ryggen. Selv om det virker som du er bittelitt bedre, så synes jeg du skal vente med steinhugginga....:)
Dette er straffen for å være "ute til lunsj". En ciabatta og nå har jeg sånn halsbrann at det halve kunne vært nok. Hvis jeg nå kunne få valget på nytt: ingen lunsj eller gjærbakst av hvitt mel, hadde jeg heller vært sulten i noen timer. Jeg har ikke hatt bruk for noe syrenøytraliserende etter at jeg la om kostholdet, så det finnes ikke i huset. Det blir vel litt vel desperat å oppsøke et nattåpent apotek...
SÅnn opplever jeg også...
Jeg er et lite vandrende barometer på om jeg spiser feil og for mye karber, med en gang jeg spiser feil, kommer halsbrannen og de sure oppstøtene..:rolleyes: Men det er jo litt greit at kroppen sier i fra da...:)
Nå er det tredje gangen jeg skriver dette innlegget med "hjelp" fra poden.... :p
Tanken på å hugge stein gir meg faktisk veldig koselige minner - for det var påsketradisjon for mamma, pappa og meg da jeg var liten. Tok med oss nøringsved, fyrstikker, pølser ++ og sitteunderlag og gikk ned til Mjøsa og satte oss til. Så tidlig på året er Mjøsa lav og gjerne isdekt, så vi vagla oss opp på de små "fjell-knausene" som normalt er under vann og banket stein. Lette etter fossiler da.... Veldig morsomt - og jeg fant den fineste i samlingen. Så stolt som en hane selvfølgelig!!!
[color=royalblue][/color] Takk for at du vekket det minnet for meg, Lise! :love:
I dag var vi tidlig oppe, har lest ørten bøker, løpt/kjørt tur ørten ganger rundt leiligheten og er egentlig klar for å sove igjen...
Jeg har lært at 2.5 åringer ikke kan kan ligge i bare tskjorte og bleie, de må ha body.... Lærte det den harde veien... Våknet med poden i sengen, og begge var våte...:eek:
Så kansje jeg skal høre på pappan som sier "tøff du" neste gang...:p
I går forsvant de nye inneskoene mine ut vindusveien, med et solid kraftuttrykk etter seg.
Det var 10. gangen på kort tid jeg sklei og slo meg noe helt for j* (Unnskyld:o )
De var så utrolig glatte under, så når det bare var litt vann på gulvet eller sålen, og jeg kom i hundre så gikk det som det måtte gå. Første og andre gangen tok jeg av meg skoene og tenkte. Disse må kastes. De er jo livsfarlige, hvis jeg fortsetter å bruke dem så kommer det helt sikkert til å gå riktig ille en dag.:eek:
Jeg sklei bade tre og ni ganger til, mensj eg snakket om det til samboer'n. Vurderte til og med å ta de med til butikken å klage. Ikke pga pengene, men fordi andre også kan slå seg vederstyggelig:eek:
I går gikk det som det måtte igjen. Jeg sklei og slo overarm /skulder inn i hjørnet på skap ....uuuuuuhu...aua..
Måtte gråte litt. Armen er vondt. Ikke så veldig blå, men så øm at jeg ikke kan være nær...
Vaske-engelen min er hos meg idag. Hun er en voksen bosnisk dame. Mann og to sønner har fremdeles status som savnede etter alle disse åra. Hun gir meg små øyeblikksbilder inn i sitt liv, på sitt gebrokne språk med sitt svært begrensede ordforåd. Til helgen skal de åpne noen massegraver i hennes område. Hun er kvalm, kaster opp og orker ikke spise. Vill ikke at gravene skal åpnes. De som ligger der må få hvile i fred. Og de gjenlevene må slippe å få alt rippet opp igjen om og om igjen.
Vi vet ikke hvor godt vi har det!!
Litt politikk. Jeg er enig i at de som flytter til landet vårt må lære seg språket. Men alt til sin tid. Med den krevende 'bagasjen' mange har med seg, er det vanskelig å konsenterer seg om et nytt språk det første en gjør.
Ja, ja. Dette inlegget passet kanskje heller ikke inn under overskriften 'Livets lyse side'.
Det gjør visst ikke " Dårlig vær" heller...:cool:
Takk for innlegget.
Jeg har visst sagt det en gang før..."og jeg jamrer meg over noen kilo for mye og en vond arm." Skammer meg veldig av og til.
Det er ikke hver dag vi har det helt innpå oss med levende mennesker. Det er så alt for lett å distansere seg fra problemene når en bare ser/hører om det på tv/radio/avis.
Tenk hvilke skjebner mange har.
Vi har flere vietnamesere som nærmeste naboer. Båtflyktninger....
I dag har jeg kjøpt meg en cd. Lenge siden sist. Jeg kjøpte en som jeg har sett reklame for på tv de siste dagene. Lar meg ikke påvirke jeg... Det var av hun rødhårede, norskættede 15-åringen, Renee Olstead. Vet ikke hvordan jeg kunne finne på det, for jeg liker overhodet ikke jazz. Men ved andre gjennomlytting (ehhh, lytting og lytting...bakgrunnsmusikk), så skjønner jeg at dette er "snill" jazz. Litt pop også. Jeg liker det. Den er beroligende. Hun har en flott stemme. Hun synger bl.a. "Breaking up is hard to do" i duett, og den er nydelig.
Tror jeg må skrive noen ord i 1000 tråden- Livets lyse side. Det hjelper sikkert. På et eller annet. Jeg har nemlig ikke lyst til å være på kontoret i dag, men det bør jeg vel siden jeg er den eneste her:D
Det positive er jo at det er relativt travelt her da, og det er jo en deilig utfordring i en ellers stille hverdag.
Får besøk av datter'n min etterpå. Hun lager smykker på fritiden, og nå har hun tredd om et kjede jeg fikk for en mnds tid siden. Hun ville gjøre et par endringer som hun har lært underveis i prossessen. Også har hun laget et som frisørdamen min har bestilt.
Vi får besøk i dag! Deilig. Faktisk så deilig at jeg kan hyle (JADA - er i hormonell ulage, men likevel da....:p ) Har plutselig kjent på frykten for å bli ensom etter at vi flyttet. Kjenner INGEN her - og det gjør ikke Andrea heller. Kjenner at det stresser meg litt - men nå har jeg vel skrevet en rundt 50 ord om det....?.... og da går det vel snart over. Dessuten kan det jo da bli en grillfest snart - hvis alle virkelig vil og kjører på med innlegg - og DA blir jeg i hvert fall ikke ensom DEN kvelden.
Jeg har gjort det noen ganger. Og det har vært blandet resultat av det. Noen steder er det lettere å få kontakt enn andre steder. Så skjønner godt du er litt urolig for det, men skal se det går riktig bra....
Alltid litt lettere når en kan bruke barna som "brekkstang" inn i nye miljøer. Eller en hobby. Jobben også naturligvis, hvis en jobber utenfor hjemmet da. Stedet en flytter til har også mye å si. Du bestemmer.
En ting er sikkert, stedet du flyttet fra har tapt en fin person, og stedet du kommer til har fått en flott person og en ny ressurs i sin midte:)
Jeg får trå til litt jeg også da sånn at Fedonisten ikke blir så redd for at det ikke skal bli noen grillfest..:)
Vi har spist vaffler, is, rørte jordbær og peanøtter til kveldsmat i dag! :D Skikkelig kost oss... - Men vi har selvsagt laget allt sammen lovlig! :ja: flinke :ja:
Ønsker alle sammen en strålende flott kveld! :klem:
Det som er deilig med dette er at jeg planlegger noe helt for meg selv. Ikke jobb, ikke utdannelse, men meg og min helse. Ikke bare en enkelt dag eller en enkelt ting, men en hel plan for en periode. Det er en stund siden sist og det føles godt.
Jeg har tatt meg fri idag:D Har bare satt over telefonen i fall noen skulle ringe i dag...og det har det jo vært. Greit nok.
Jeg har tatt meg tid til å skrive ferdig MUP-planen min og "postet" den, så nå er det alvor.
Ganske tøffe saker å bekjenne alle sine planer for hele forumet. Nå gjelder det å følge planen. Det er godt med mål. Vet det fra før.
Ha en fin dag...:klem:
I morgen tidlig reiser jeg til København for å treffe mine kjære forumvenninder fra www.lowcarb.ca. Det er oss skandinaver (norske Nille, danske Jolly/nic Titanic og svenske Gilibel) + polske Alina som bor i Tyskland og er gift med en svenske. Vi har planlagt mat & drikke i flere dager nå og gleder oss vannvittig til 2 hele lange dager med lavkarbo ..... eh...... samhold, prat og ...... ja MAT & DRIKKE. Jeg har funnet Schweppes Slimline tonic på Middelthon i Stavanger (den "amerikanske" butikken her) som jeg skal ta med - så det blir nok noen drinker også.......
Vi skal spise brunch på cafe Sommersko i København i morgen. Har bestilt bord til 09.30....og de serverer Lavkarbo meny..... Vi har gitt bskjed om at det kan bli et høylytt selskap..... :D
Skal rapportere når jeg kommer hjem. www.sommersko.dk/
Jeg kommer altså ikke til å være her i helgen.... Kommer ikke hjem før rundt midnatt søndag kveld og skal på jobb tiiiiiidlig mandag morgen.
God tur! Må koooose deg masse! :klem:
Oi, jeg trodde jeg skrev i Journalen din, også kom jeg ut og så det var i 1000 tråden, så da måtte jeg jammen inn og fylle inn noen flere ord...:o
Dette innelgget til Nille var jo god motivasjon til å skrive mer for å oppnå grillfest i august hva? :D
Jeg tror vi snart er halvveis. Det går fremover med stormskritt....
Kanskje det er like greit, for da har vi noe å glede oss til lenge. Positivt å lage seg mål:D Det er først da det blir en realitet...visstnok.Før det så hørte jeg noe om vaffelparty på Vestlandet et sted...jaaaa. Jeg steker og dere spiser. Vi kan ikke spise vafler nå vi skjønner du, vi som skal begynne med MUP...eller:confused: :confused:
Ja, da ble det grillparty på 490 da..;)
...også i Hagen til Anne! :D Gleder meg! :stortsmil
-Lydig som jeg er så måtte jeg inn her og skrive noen ord, for MHM orker ikke sitte mer på stolen, og noen måtte jo frigjøre litt plass sånn at Anne kan komme med sitt 1000. innlegg! :)
Vi må da kunne klare å komme opp i 500 før dere kommer hit, for noe grilling her før det blir 500 i denne tråden blir det ikke.....om vi så skal sitte å skrive hvert vårt innlegg mens dere er her:D
Ja det skal bli kos å treffe noen av dere..så mange som mulig selvfølgelig..
:eek: Det tordner fortsatt, så nå kommer sikkert samboer'n og trekker ut støpslet snart:D
Jeg må vel hjelpe dere litt så dere får kommet dere til Anne i august!Er jo ikke langt fra 500 da,så det går jo fort.Har ikke vært så kjempeaktiv her for tiden, og skal på ferie om to tre dager, så jeg får komme sterkere tilbake da.Har nok kjempemasse å lese da,det ser jeg jo bare etter et par dager!Kom ikke på noe særlig mer å skrive, men det er jo over 50 ord,så da så!:w00t:
Jeg har lenge gledet meg til bærsesongen, for til vinteren skal jeg også ha bær i fryseren. Savnet det vinteren som gikk. Nå har jeg endel jordbær, litt rårørt med fruktose og endel singelfrosset. Også har jeg halvannen bøtter blåbær, til dessertbær. Snart er ripsen taenes, hadde såvidt litt til dessert i dag, med eggedosis. Mormor pleide å blande rips og blåbær til dessert - da blir det ikke så surt som bare rips er. Vi litt villbring rundt huset. Også tror jeg at jeg bestiller 2 bøtter tyttebær av en nevø.
Ja, det er deilig med bær i frysern. Jeg har også rårørt litt jordbær og fruktose i kveld. Tror jeg skal kjøpe litt mer. Jeg klarer ikke å plukke "mark-bær" selv dessverre. Ryggen vil ikke liksom:D Eple i kopp er ok å plukke.
Jeg har plukket masse bær opp igjennom åra, men nå....Nå kjøper jeg. Jeg skal også kjøpe litt multer...til multekremen:)
Ja, det er så godt med bær.... :)
Men jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få til å fryse ned det dere plukker... :o
Her går det unna med en gang.... Det er jo så godt! I år har jeg virkelig boltret meg med ripsbær, solbær, båbær, jordbær.... Det er så masse nydelige bær jo!
En ting jeg har oppdaget etter jeg la om kostholdet: Hva skal en egentlig med sukker på bær som smaker så nydelig i seg selv? etter å ikke ha spist noe søtt på en stund, så trenger jeg ikke noe på dem... men har jeg en dag der jeg spiser noe søtt, så tar det noen dager før det smaker like godt igjen...
Jeg rørte jordbær hin dagen, og hadde på stevia... Det angret jeg fakrtisk på; for det var Myyyyyye bedre uten! :) Så neste porsjon :rodme: ble uten... (det holder jo ikke med en porsjon...:p
Med dette tempoet blir det aldri noe grilling på dere!Ingen hadde skrevet her på nesten et døgn før Lise gjorde det,ingen som kjeder seg i dag med andre ord??I morgen drar jeg på ferie,og blir borte på ubestemt tid.Har egentlig ikke lyst å reise,vil heller være hjemme og rydde og styre,med tanken på at det blir flytting i august.Ja,også vil jeg plukke multer!De begynner å bli modne de fleste plasser nå..Deilig multekrem til dessert:hungry: :spisesnak etter finnbiff f.eks.
Jah,nå ble jeg sulten gitt!
Dere får ha fine dager,har nok masse spennende å lese når jeg kommer tilbake og er klar for Dr.Atkins' vidunder diett igjen!
Jeg er sterk jeg :visemuskl, sterkere en Pippi! Det tror i allefall Sambo. Han holder på å male huset og synes at huset er litt høyt ved gavlene. Han føler seg tryggere om jeg holder i stigen når han maler det høyeste.
Men fakta er desverre at jeg har ikke en sjangse - om 105 kg 5 meter opp i luften mister ballansen. Men jeg står da der og holder hard i stigen. Det er i allefall litt styrketrening for armene. - Og det er jo smigrene at han har sånn tillit til meg.
Nå er helgen snart over, og alvoret begynner...MUP alvoret:D Gleder meg til å komme igang, men jammen har det vært greit å ha litt tid på seg også. Det har vært litt heltisk noen uker nå...midt i ferien...at det går an:eek:
Det beste er jo at jeg har igjen 2-3 ukers ferie da. Skal ha noe i slutten av august...Litt usikkert hvor mye,for det bestemmes av litt flere ting. Feks skal sambo snekre terrasse hos kusina si i ferien eller før /etter. Hvis i ferien, så kan jeg ta ferie nårsomhelst..... Hm...Hvis ikke så skal vi vel reise bort noen dager...Hvor? Tja...fjellet kankskje eller Praha eller wlller Vi får se.
:eek: :eek: :eek:
500 innlegg - Vi er halveis til den store grillfesten! Den neste sommer! Den som kan planlegges i god tid slik at flere kan komme. Den om en uke er liksom bare en 'smaksprøve', et vorspiel. Godt at vi endelig klarte 500 før årets treff, hadde vært litt flaut ellers - sånn som vi har drevet på å fabulert her.
Men det går jammen treigt her i denne tråden nå ...
Jeg sitter på jobben og sniker meg til å være innpå her. Nå er de andre tilbake fra ferie og det er litt roligere for meg. Egentlig litt for rolig i går og i dag...Dette skal jo være vår mest hektiske mnd.. Ja ja folk trenger vel litt tid på seg etter ferien:D
Det jeg hadde tenkt å si da, er at jeg er igrunn ganske godt fornøyd med at jeg er i gang med MUP programmet...Jeg har brukt veldig mye tid på å tenke igjennom mange sider ved livet mitt...Ryddet opp litt på en måte. Kvittet meg med en del tanker som jeg ikke trenger å tenke på og fått frem noen nye som jeg heller kan kose meg med.
Sitter hjemme jeg & savner den ene tuppa mi som er i Danmark.
De andre sover nå, det skulle bare mangle på denne tiden av døgnet.:confused:
Det er bare mamman som er så treig i bingen.....
Vet dere HVA?????
I morgen får jeg min egen antenne, nettet hele døgnet.
Det blir saker det....
Natta... KOZ.
Det er jo litt sprøtt da, å reise dit nå som det endelig ble så varmt her.
12 gr. og sno:cool: Hm...
Jeg gleder meg alikevel jeg, sikkert masse spennende å se og oppleve der. Varme bad og kanskje SPA...Det er vel bra for en Mup'e kropp vel. Hyggelige mennesker vi skal dra med også...
Og plenen er klippet for grillfest på mandag....:D
Noen som har fått med seg værmeldingen for Mandag da... :D
Vi bare titter innom, har vært å grillet og badet i hagebaseng nå, og trengte å lesse av 75 bilder fra kameraet. Regner masse her på Østlandet... Ikke vant med slikt vi... :snill: I morgen blir det formiddagsbesøk hos Fedonisten, også lang biltur sørover... Det blir gøy det! For poden han liker å kjøre bil han! :ja:
Men dette blir alt fra denne visitten, har sett litt gøye overskrifter, men får ikke lest alle de 123 nye innleggene da... :p Ønsker dere alle en strålende helg! :D
Gratulerer med antenne Marit! Du får komme deg på MSN litt oftere nå... ;)
....å ikke ha lest hele tråden, men det må vel være lov å skrive for det. Vil gjerne lese den ferdig en annen gang, for det virker som det er mye forskjellig artig her.
Jeg har lyst til å legge inn link til hjemmesiden til en person jeg beundrer. Det er en ung mann som fikk hele livet sitt snudd på hodet for noen år siden. På hjemmesiden sin skriver han dikt om hvordan han takler tilværelsen i årene som har gått etterpå. De er svært ærlige og følsomme, og vi blir ikke spart for de dårlige dagene/vonde følelsene som kommer av og til.
Vil med dette bare sette våre "hverdagsproblemer" litt i perspektiv. Håper dere synes det er ok? Her kommer linken:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.