Jeg kunne sikkert hatt en nyere bil også.. Men først og fremst ønsker jeg meg at samboeren min tar lappen. Han sier at han skal gjøre det, men jeg tror mindre og mindre på det. Han hadde ikke trengt å ta lappen enda heller, bare han hadde giddi å øvelseskjøre. For da kunne jeg ha sluppet å kjøre hver gang.. Også kunnne vi dratt på besøk til foreldrene hans (8-10t kjøring) uten at jeg måtte kjøre hele veien.. Allltid!
Ikke har jeg lappen og ikke har jeg bil... Syntes det var dumt at alle skulle ha lappen og kjøre rundt i forurensende blikkbokser da jeg var 18. Nå skulle jeg gjerne hatt lappen, men hadde jeg hatt så mye penger hadde de nok gått til noe helt annet... Forresten bor jeg nesten midt i sentrum og kan gå eller ta trikken dit jeg skal - og det er UTROLIG greit å aldri bli bedt om å kjøre fra fest og måtte sitte og ikke drikke vin... :D
Har også en bilhistorie:
[font=Verdana][/font]
Jeg var 18 eller 19 år den gangen, og var på biltur med kjæresten. Det var sent om kvelden, og jeg satt og slumret litt. Plutselig våkner jeg av et smell idet vi treffer fenderkanten med sida på bilen. Det viste seg at sjåføren hadde sovnet!
Det morsomme med historien er hans kommentar og lange tryne når han skjønte at jeg også hadde sovet, noe sånt som:
[font=Verdana][/font]
"Sov du også:eek: "
[font=Verdana][/font]
Gadd ikke få dårlig samvittighet, jeg var jo tross alt passasjer:rolleyes:
[font=Verdana][/font]
Legger ved litt visuell humor også jeg.
Jeg har nok et helt annet forhold til bil skjønner jeg..... Mannen min jobber med bil, og jeg har fått streng beskjed om å ikke bli "glad i bilen min" - for bilene mine selges jo rett som det er føles det som.
En gang ved middagsbordet fikk jeg beskjed om at mannen min måtte bruke bilen min på jobb neste dag. "Å, hvorfor det?" spurte jeg. "Skal levere'n" svarte han. "Å, på service?" spurte jeg.
"Nei - solgt'n!"
Et par dager senere fikk jeg lånepapirer til signering i posten......hadde visst kjøpt ny bil også jeg.... :eek:
Å - du er heldig du Fedonisten. Mannen din selger biler han - min bare kjøper han :rolleyes: . Nei forresten han solgte en i går, kom en fyr med noen tusenlapper på døra når bare jeg var hjemme. De pengene trengte vi og er selvsagt konfiskert så de ikke går til enda flere biler enn "bare" de tre vi nå har igjen. :D
Jeg er helt uten bil for tiden jeg. Ødela motoren for et par måneder siden. Venter på ny, og ruller igjen sannsynligvis om et par uker. Skal bli godt det da, for det er litt tungvint å børe alt jeg skal ha i hus på ryggen. Spesielt nærmere jul hadde det blitt litt vel slitsomt, da skal man jo som regel ha litt ekstra i hus også....
Nei, nå er det på tide med en vitsetegning eller noe lignende igjen, får se hva jeg finner...
Denne bør absolutt klikkes på, for da får den "liv":o Skal forresten forestille den mannlige hjerne:p
Å huffameg og huffameg!
Jeg er så lei så - drit!
For alt er bare snørr og møkk i dette huset mit(t)
Hvis alle ryddet etter seg så ville alt bli bra.
Da ville også "noen" få en kone som var gla'
Rart hvor lite koselig det kan være å komme hjem etter en dag hjemmefra gitt..... :mad:
Nå skal jeg komme inn her og snakke om alt annet enn bil... Nemlig lego. :D
Det er utrolig hvor mange kunstverk en kan få til med lego. :ja:
En dag så tror jeg kansje at jeg skal åpne kunstutstilling, - eller søke jobb i legoland! :p
Ja,- sånn hvis ikke jeg blir lei av at jeg aldri får fullført prosjektene mine da... For sånne små poder på snart tre,de synes det er knall å rive ned de.... :rolleyes:
Jeg er ikke helt ferdig med temaet bil jeg altså, det er derfor jeg gjør noe drastisk for å få komme til med nytt innlegg.
Synes bare dette bildet var litt stilig. Fikk det i en serie for hvordan en ideell verden kunne sett ut gjennom en kvinnes øyne. Vi tåler å bli harselert litt med, gjør vi ikke det jenter!?
Jasså, Nalana er alene og vil ha selskap i 1000-tråden. Også kommer det ingen ??? Etter ALLE de meldingene du har lagt inn i dag ?? Hva skal jeg skrive om da ? Noe dritt kanskje ?? Har vært og kjøpt Herba Plus Urilan og Lax Plus i dag. Skal ta en liten tarmrens hadde jeg tenkt. Alt slagget i tarmene har godt av å fjernes innimellom. Av erfaring forbrenner min kropp av en eller annen grunn bedre og mer - OG utnytter næringsstoffene bedre etter en slik kur. Det er 1 år siden sist. Da forsvant det mye :p ..... Så neste uke kan det bli gøy å være på jobb.......oooooooops :o
Jeg skulle gjerne bidratt til 1000-tråden, men jeg er så sliten og tom i hodet at jeg ikke finner på noe å skrive om bortsett fra at jeg egentlig skulle vært hos en venninne og malt taket i stua hennes før innflyttingsfesten i morgen... men hun får hjelp av andre så jeg tror det går bra at jeg bare tar en Paracet og slenger meg ned i sofaen...puh...
Jeg har oppnådd det jeg ville, nemlig å få postet bilbildet Nille:D
Ellers var det jo litt morro å innom så mange journaler på en gang. Håper jo det ble tatt med godt humør, selv om det ikke har gitt så store resultater. Det er som Nille nettopp sa i en annen tråd Scilla, at det skal være morro å være her, og ikke noe press.
Hvis jeg eller andre presser litt innimellom, så er det nok mest for gøy:p
Fant ikke noe gøy å legge ved nå, men fant en bilde av en Sphynx som ikke ble behandlet så bra:mad: Det er en slik katt jeg har, som jeg av og til kaller terapeuten min, men jeg kan forsikre om at den ikke blir behandlet på dette viset:rolleyes:
Jeg følte meg ikke presset, Nalana, bare skrev om det eneste jeg kunne komme på akkurat da, men må innrømme at jeg ble litt mystifisert av den meldingen du skrev i journalen min og alle de andres, en annen ting som mystifiserer meg er denne dyregåten du driver og holder igjen svaret på, grunnen til at jeg skrev puh i forrige innlegg er at jeg skrev en lang setning i det, og denne ble enda lengre! :D
Jeg har en tendens til å si og skrive: fsjempli. Noen la kanskje merke til det på et vorspiel tidligere i uka :rodme: - og jeg har lurt og lurt på hvor jeg har det fra. I bilen i dag satt Andrea og jeg og hørte på barne-CD, og DA HØRTE JEG DET!!!
.....fsjempli en som er sur og lei......
[color=purple][/color]
Trallalalala.... Noen som vet hvilken barnesang det er fra?
Ok, Scilla, jeg skal gå inn i den dyretråden å se om kreativiteten har vært god nok, og at den har fått nok oppmerksomhet til at jeg kan avslutte den. Men hva får deg til å tro at jeg vet hva slags dyr det er:confused: :D
Jeg bare fant et bilde av noe rart som jeg ikke skjønte hva var for noe jeg, og så tenkte jeg kanskje at det var noen her som hadde sett et sånt dyr før, og kunne fortelle meg hva det var:p ;)
ER jeg en god mor i dag eller ER jeg en god mor? Jeg må samle på slike følelser. Nok av de dagene jeg føler meg som en elendig, sliten mor.
Vi har hatt en LANGSOM dag. Ingen aktiviteter, bursdager, besøk eller annet. Vi lå lenge, og spiste tacosalat til frokost. Jeg ryddet her mens barna lekte med lego (papsen på elgjakt). Så reiste vi og handlet diverse, og vi spiste lunsj på café. Så har barna lekt ute i skogen "vår", mens jeg har gjort unna mer inne. Nå sitter de i badekaret, uten taklampa på, bare masse stearinlys, badebobler, Herborg Kråkevik på cd-spilleren og blåbærjuice i høye glass med sugerør. De koser seg glugg i hjel. Etterpå skal vi klippe negler, smøre med krem, føne hår, sette på pysjen og spise ostesufflé. Ekte jentedag! Og til slutt skal de krype fornøyde i seng på nyvaskede rom med rent sengetøy.
Nå har jeg faktisk lest alle innleggene her - fra begynnelse til slutt!
Jeg lovte meg selv da jeg begynte å lese, at jeg ikke skulle skrive noe her før alt var lest. Og det tok noen dager det, gitt...
Alt jeg har ledd og humret og fnist mens jeg har lest! Dere er jo aldeles klin gærne - heldigvis!:D
Og så viser det seg at det er faktisk ikke noe problem å få over femti ord selv om man absolutt ikke har noe fornuftig å si.
Ja, bare se her. Ikke et eneste fornuftig ord, vil bare si at det er beundringsverdig av deg Karin. Det prosjektet måtte jeg gi opp, men tror ikke jeg har gått glipp av så veldig mange sider, men sikkert mye morro:(
Jeg har 3 ganger i mitt liv (Alle gangene i løpet av de to siste årene) opplevd å "se" ting som har skjedd like etterpå. Her er hva som skjedde:
Vi giftet oss 6.juli 2002. Et par uker senere får gubben en telefon fra lærermesteren sin den gangen han var lærling.
Han gratulerer og ber om å få adressa vår, fordi han skulle sende noe...
Det gikk 4mnd. uten at vi hørte noe mer fra Magne, som han heter...
Vi hadde besøk av svigermor og svigerinna mi. Sitter å jatter og sladrer litt i sofa'n. Klokka er rundt 16.00. Så forteller jeg dette: "Vet dere hva? For flere måneder siden ringte Magne hit, og ba om adressa vår, han skulle vist sende en gratulasjon eller noe... Det er merkelig vi ikke har fått noe enda...."
SÅ! Går det ikke mer enn 1 minutt, det ringer på døra... DER står en mann fra Blomsterbinderiet, men en levering til "herr og fru G............. "
Det var blomster fra Magne!
Det var skikkelig ekkelt!
Episode to var slik:
Det var 4 uker siden jeg hadde født Hedda. Telefonen ringte, det var ei fra Barselgruppa jeg gikk i da Linnea ble født.
Hun gartulerte med vel overstått fødsel, og sa at alle jente fra gruppa til Linnea hadde lyst til å komme på visitt. Jeg inviterte dem hjem 3 dager senere.
Mens jeg står å lager kaker (for øvrig snickerskake og gulrotkake, bare kalorier!!!) tenker jeg litt på alt og ingenting. Også begynner jeg å lure litt på dette: Dersom noen av de andre på barselgruppa skulle få et barn til, hvem skulle det vært da tro....? Alle de andre har to barn hver, så det var jo sansynlig at en eller flere av de ville ha flere barn.... Også ser på en måte for meg Venke som gravid igjen...
Senere på dagen, sitter vi å åpner pakker, spiser kaker og sladrer som vanlig...
Da merker jeg at Venke og Wenche sitter å fniser og dulter borti hverandre... "Si det du...!" Nei, kan ikke du si det da?" osv.... Jeg fikk en forferdelig følelse inni meg, for da bare VISTE jeg at det jeg hadde sett for meg tidligere på dagen kom til å skje nå....
"Ok da, jeg er GRAVID!!!"
Jeg måtte jo bare gratulere og virke blid og glad, men det var så vemmelig! Jeg som bare noen timer før hadde tenkt tanken....
Her kommer episode 3:
Et vennepar av oss reiste i all hemmelighet til Syden å gifta seg!!
Dagen etter at de hadde reist, dumpa det ned et brev i postkassa. Hvor de fortalte hva som var på ferde...
Gutta ble jo selvfølgelig fly forbanna! Ikke det at de ikke unnet gutten å gifte seg, men fordi han hadde sneket seg unna utdrikkningslaget!!!!
(Jeg var litt småskuffet over å gå glipp av det hele da.... Men selvfølgelig glad på dems vegne)
Gutta bestemte seg for å finne på noe kødd til de kom tilbake fra ferien 14 dager etterpå.
De diskuterte i lange tider, og kom frem til at de skulle ommøblere huset, sette frem all julepynten. Og ikke minst fylle opp huset med tomme øl og sprit flasker!
Dagen før de skal hjem er kommet og gutta drar avgårde.
Jeg sitter hjemme for meg selv å lurer på hva de finner på og hvordan det ser ut der. Gubben min tok med seg digitalkamera, og sa jeg skulle få se når han kom hjem, hva de hadde gjort der.
Så får jeg en ide! Jeg synes det ville vært morsomt hvis de tok artige bilder av seg seg, og bytta ut alle bildene på veggen med disse!!
Så jeg ringer gubben for å nevne det og spørre hvordan det går!
Joda, da fortelle gubben meg at de har gjort akkurat det jeg hadde tenkt til å tipse han om!!
Jeg ble nesten redd jeg! Trodde først at han bare kødda...
Jeg tror sånt er ganske vanlig, men noen ganger skjer det i situasjoner som vi tenker mer over enn andre. Jeg har det sånn med folk jeg ikke har sett på lenge jeg. Ofte folk jeg nesten har glemt fra barne-/ungdomsskole osv som jeg ikke har sett på årevis. Plutsleig kan de dukke opp i tankene mine, eller i en drøm. Som regel går det bare noen dager før jeg enten møter de, eller hører et eller annet om de (fått barn, flytta e.l) gjennom andre. Jeg tror jeg kan si med 99% sikkerhet at det aldri har slått feil. Når jeg plutselig uten gunn begynner å tenke på en gammel kjenning kan jeg regne med å møte de om ikke lenge.
Skal vi se.... Det er ikke så fryktelig vanskelig å telle.... Først begynner du med EN, TO, TRE.... etterhvert blir det vanskeligere kanskje? Skal tross alt telle helt til FEMTI vettu - og da er det sikkert fryktelig lett å bli så sliten når man kommer rundt FØRTI at man helt kommer ut av det og slutter å skrive? Eller?? Eller hva er det som skjer NALANA? :p :p :p
Skal en telle må man faktisk tenke også .... noen som vet hvor lett det er i Atkins-tåke????? :confused: Jeg husker jo snart ikke hvor, hvem eller hva lenger! Gubben min påstår det bare er alderen :eek: Men, jeg er jo bare 18 i hodet mitt, og det er jo ikke noen alder.
Phuu, han skal bare tie stille han! Han som trodde han var Jesus her i går - kom hjem med en bitte-litten fisk som skulle mette en hel familie!! Jommen sa jeg smør
Satser på at det er nok ord ... greier ikke telle jeg :o
Skjønner ikke hva som skjedde jeg, og selv om jeg telte ordene på parkeringsplassen, så ble det bare 47. Nå har jeg skrevet en liten setning til, så nå er det nok, hvis man teller med ordene på parkeringsplassen altså:p
Jeg pleier ikke å telle, men har funnet ut at hvis jeg skriver nesten 3 linjer, så er det nok, hvis man ikke bruker veldig lange ord da.
Nå er jeg litt sånn småsnurt jeg. Her har det vært helg og greier, og jeg som ikke har tilgang til PC hjemme ennå gledet meg som en unge til å lese litt her inne og se alle de oppmuntrende meldingene i min journal. Og der var det EN ny melding, med en hint om å skrive i tusentråden. HMPF!
Har det stranda helt her nå da? Ingen aktivitet og ikke noe morro? Hmpf! Jeg har enormt behov for å bli underholdt nemlig, for hvis ikke det skjer noe morsomt som jeg ikke klarer å rive meg løs fra snart - så må jeg nemlig rydde. :eek: Dere kan ikke la det skje - kan dere vel?? :snill:
Jeg synes igrunnen du bare har godt av å rydde litt jeg da... :snill:
Men siden jeg er så utrolig lydig, så gjør jeg som jeg får beskejd om jeg... :cool:
Noen som la merke til at det var JEG :cool: som var den som svarte på nalanas journalrunde? :p
Og nå er det jammen meg igjen! :D
DU er jammen pliktoppfyllende som adlyder hvert minste lille vink DU får her i denne tråden. Og jammen er DU oppmuntrende og flink også hver gang DU gir tilbakemeldinger i våre journaler og skriblerier. DU er jammen flink og snill og grei og søt og god DU, Lise. :snill:
Nå må jeg bare sjekke om min ticker også virker. Den ble synlig når jeg var inne og endret signaturen min, men nå kan jeg ikke se den i tidligere innlegg. Derfor prøver jeg å skrive et nytt et, og håper min vekt-ticker kommer frem.....
Nå sitter jeg her og kjenner på makten jeg har...
Makten til å sitte hvilke tråder jeg vil på dagsordenen på fremsiden....:cool:
Jeg skriver masse innlegg, og de jeg ikke skriver i, de flyttes nedover og ut av listen... og de nederste på "de siste hundre" dyttes også ut av listen....
Her var Lise og boltret seg over hele forsiden, ja... :D Men poff - så forsvant hun igjen... :nedfor:
Merker godt at folk har kuttet ned på tiden på forumet ja. Så mange har blitt borte på en gang...
Jeg savner dere alle sammen... kom tilbake... Lise, HP, MHM, Fedonisten, Carbokiller, Magdalena, Guro, Nille, Nalana, Marianne, Musti, Donjuanwannabe og alle andre...
Flyr litt til å fra her jeg Scilla ... i dag har jeg kost meg med å lese alle dine positive meldinger til alle rundt om her på forumet. Du har spredd lys og glede her inne i hele dag. Flink er du til å passe på alle sammen her inne :D
Skrivelysten min er ikke på topp for tiden, men det kommer nok.
Gleder meg i alle fall veldig til skravel og vin på treffet vi skal ha i januar !!!!
Oida, nå er jeg her igjen altså! :ja: poff nå er jeg her! :p
Jeg også gleder meg til jannuar nå! :D
Også tror jeg at jeg er begynnt å bli litt mer klar for å skrive mer igjen nå... Kjennes ut som om det har løsnet litt her. :)
Det ble vel 50 ord vel? Ja , tror det... Ikke tell da...:p
Halloooo Scilla, jeg er ikke så veldig borte. Jeg er stort sett bare borte fra min egen journal og MUP for tiden. Derfor er jeg nesten desto mer andre steder, for jeg har ikke klart å holde meg så mye borte fra forumet som jeg hadde tenkt.
Håper snart å være tilbake i min egen journal også, må få kommet inn i rutine med et spisemønster som tåler dagens lys igjen;)
En ting til Scilla, vi skal visst dele rom, vi og Musti. Hvis du ikke har andre planer da....
Tenkte i den forbindelse at vi kanskje skulle utveksle msn-adresser, for du har vel det du også? Send meg gjerne en pm med den:) (hvis du vil da, frivillig det også ; )
Ååååja, så må jeg jo skrive flere ord, ellers komme HP og sletter meg !!
Jeg også gleder meg til januar. Jeg tror ikke jeg skal ta ski med... Lenge siden jeg sto på ski nå,- et par tre år tror jeg. Liker best nedover ski...bortoverski er jo bare strev. Nei, tor jeg satser på SPA opplevelse jeg... Riktig selvpleie. Hva sier du Lise ? Høres det ikke deilig ut med SPA ??
Var kjempekoselig å se deg, ja Lise! Takk for samtalen :) Må jo si noe her også, så folk ikke tror at jeg overser deg når jeg først har etterlyst deg... :p
Nille - du var jo her tidligere i kveld da, så jeg håper du ikke synes jeg etterlyser deg urettmessig... :o Det er bare at du pleier å være her så mye, så jeg lurte på hvor du var i kveld. Men nå vet jeg jo svaret... maltitol... :eek:
Trenger ikke pm da Scilla, hadde glemt at jeg kunne finne msn en din i profilen. Jeg går inn etterpå og finner adressen din, og så får du sikkert en henvendelse snart om du vil legge meg til. Da må du ikke avvise meg da, selv om jeg ikke heter nalana der. På msn er jeg registrert med noe så kjedelig som anma-nor:rolleyes:
En gruppe mennesker (alle menn) mente at datamaskinen måtte være et hunkjønn:
Ingen, unntatt Skaperen, forstår deres tankegang.
Deres kommunikasjonsspråk er uforståelig for alle andre.
Beskjeden «Ugyldig kommando eller filnavn» er like forståelig som «Hvis du ikke vet hvorfor jeg er sint på deg, så skal jeg i alle fall ikke si det».
Selv dine minste feilsteg legges i langtidsminnet.
Når du binder deg til en modell, finner du ut at du må bruke masse penger på ekstrautstyr.
En annen gruppe mennesker (alle kvinner) mente at datamaskinen måtte være et hankjønn:
De har en mengde data, men er fremdeles ubrukelige.
De er til for å løse problemer, men ofte er det de selv som er problemet.
Så fort du har bundet deg til en, finner du ut at hvis du hadde ventet litt, kunne du fått en bedre modell.
Du må skru dem på for å få deres oppmerksomhet.
For stor aktivitet gjør dem ubrukelige for resten av natta.
Etter å ha jobba med data i noen år har jeg et punkt til som tilsier at de er hankjønn: De kan bare prossesere en ting om gangen. Hvis du gir den motstridene instrukser stopper den helt opp.... :D
Anyway: Mens jeg sto og mikset cottage cheese'n min kom jeg på noe som hvertfall jeg syns er ganske morsomt. I danmark heter cottage cheese faktisk Hytteost! :p
Hvis noen lurer på hvorfor jeg mikset hytteosten min er det fordi jeg hater konsistensen, så jeg måtte prøve et tips jeg fikk om å kjøre den i stavmikser til den ble glatt. Det funket! Så nå kan jeg endelig spise den uten å brekke meg... :o
For en tid tilbake gjorde en venn av meg følgende. Han oppgraderte fra programmet Girlfriend 1.0 til Wife 1.0 og oppdaget at det nye programmet krevde så mye ressurser at det ble nesten umulig å kjøre andre programmer. Han oppdaget at programmet Wife 1.0 også genererer en såkalt Child-prosess, som i tiden fremover vil kreve enda mer ressurser av systemet. Ingen av disse faktorene var nevnt i manualen eller produktinformasjonen, men andre brukere har erfart liknende problemer med programmet. Wife 1.0 installerer seg på en slik måte, at det alltid er ligge aktivt og kan overvåke andre systemaktiviteter.
Min venn har oppdaget at andre programmer som : * Pokernight 2.3 * Beerbash 4.0 * Pubnight 7.0 ikke lenger lar seg kjøre, systemet krasjer og gir feilmeldingen «Du har utført en ulovlig operasjon» , dette på tross av at nevnte programmer tidligere har kjørt perfekt. En annen ulempe med Wife 1.0 er at man ikke kan velge bort uønskede Plug-ins som f.eks MotherInLaw 55.8 eller BrotherInLaw Betaversjon. Dessuten kan det nevnes at Wife 1.0 er meget fattig på funksjoner. Forslag til utbedringer i Wife 2.0:
«Vis ikke denne meldingen en gang til»-knapp.
Minimeringsknapp.
En brukermanual som forklarer hvordan man avinstallerer Wife 1.0 uten å fjerne ressurser fra systemet.
For a unngå problemer med Wife 1.0, er det bedre å oppgradere til Girlfriend 2.0 i stedet. Det er bare en hake. Du kan ikke installere Girlfriend 2.0 på toppen av Girlfriend 1.0. Du må først avinstallere Girlfriend 1.0. Dette er en «Bugg» som burde være kjent. Det oppstår konflikter dersom begge versjoner skal dele de samme hardware-ressurser. Dette burde helt klart vært gjort noe med.
For å gjøre det hele meget komplisert er programmet Girlfriend 1.0 laget slik at ved en evt. avinstallasjon, vil fremdeles små fragmenter av programmet ligge tilbake i systemet og påvirke Girlfriend 2.0. Et irriterende moment her, er meldingsboksene som forteller fordelene ved å holde seg til Wife 1.0. Wife 1.0 har også en udokumentert «Bugg». Om du prøver å installere Mistress 1.1 før du avinstallerer Wife 1.0, kommer Wife 1.0 til å slette alle MsMoney-filene og så avinstallere seg selv helt automatisk. Deretter vil det være umulig å kjøre Mistress 1.1 fordi systemet har for få ressurser.
For å unngå nevnte «Bugg», prøv a installere Mistress 1.1 på et helt annet system og kjør aldri filoverføringer eller nettverk-tilkoblinger. Unngå også Shareware som f.eks OneNightStand 2.0 som kan inneholde virus som påvirker Wife 1.0. En annen løsning er å kjøre Mistress 1.1 via en Internetprovider under falsk identitet. Men selv her bør du se opp for virus.
Her Nille, her er tråden du kan bruke. Da gjør du jo litt ekstra nytte for deg når du racer på med innleggene dine. Kan du ikke skrive noen gode historier eller noe da. trenger litt humor i dag...Er så feed up av å ikke gå ned i vekt..mer enn 200 gr. Synes jeg er så "flink" , men det holder ikke...og nå har jeg snart lyst å kose meg litt ekstra....Kan jo ikke det, ikke nøtter ikke vin ikke litt kos på kafe. Vet det ikke er sånn, bare i dag:(
Nå skal jeg bare poste menyene mine i journalen. - og IKKE Fitday tallene. Hvorfor ? Jo, jeg skal være med i et forsøk på det Canadiske/Amerikanske forumet...... Det er en samling av folk som tar sakte av som skal teste virkningen av høyt fett/lav karbo kontra lav fett/lav karbo. På en måte er det tilbake til røttene .... Den første lavkarbo dietten ever:
Denne har dukket opp igjen, - og er i grunnen Atkins ..... med litt mer fett....dietandbody.com/banta/index.htm
Jeg har ikke tenkt å følge denne, men jeg skal, i en periode, spise 5 % mer fett (GODT fett) enn jeg pleier.... og det ser ikke pent ut på statusen min !! :p
Det hender en har litt fingertrøbbel på tastaturet eller at en får send avgårde en mail en ikke ville skulle sendes . I verste fall har en kansje sendt mailen til feil person. Hva gjør man da. Puh ikke like lett å rette opp. Nå har jeg oppdaget at detv har kommet et nytt tastatur med en ny tast på. det gjenstår å se om den virker, men sånn ser det nye tastaturet ut:
:D
Tror du det er mulighet for å få satt inn en sånn knapp i ryggen mìn?:p Noen ganger så snakker jeg før jeg tenker :rolleyes: Og det er jeg vel helt sikkert ikke alene om heller ;) Da hadde det jammen vært ok med en så Oh Shit knapp eller en delete-knapp hadde kansje vært tingen :eek: :D
En professor stod foran studentene sine med en del effekter foran seg. Da forelesningen begynte, tok han frem et stort tomt syltetøyglass. Han fylte glasset med steiner som var ca. 5 cm i diameter. Da det ikke var plass til flere steiner i glasset, spurte han studentene: "Er glasset fullt nå?"
Alle var enige om at det var det. Så tok professoren frem noen småsteiner og puttet dem forsiktig ned i glasset. Imens ristet han glasset slik at småsteinene falt ned mellom de store steinene. Da glasset var proppet til kanten, spurte han studentene igjen, "Er glasset fullt nå?"
Alle var enige om at nå var det fullt. Da professoren så tok en pose med sand frem, vred studentene på seg, for professoren kunne jo saktens helle sanden ned mellom sprekkene som var mellom de store og de små steinene. Han fylte glasset helt opp med sand. "Nå!" sa professoren "Vil jeg gjerne at dere forestiller dere at dette glasset er deres liv!" De store steinene, er de betydningsfulle ting i livet ; familien, kjæresten/ektefellen, barna, helsen - altså ting, som hvis dere mister alt annet enn nettopp disse tingene, så vil livene deres fortsatt være verd å leve. Småsteinene er ikke fullt så viktige ting, sånn som jobben, huset og bilen. Og sanden - den er alt annet.
[color=black][/color]
"Se! Hvis dere først fyller glasset med sand, så er det jo ikke plass til småstein og store steiner. Det samme gjelder deres liv. Hvis dere bruker all tid og energi på små ubetydelige ting, så blir det ikke plass til de store og betydningsfulle tingene. Ha alltid fokus på de tingene som er viktige for nettopp deg, så blir livet ditt lykkelig. Lek med barna dine, avsett tid til legebesøk, så helsen alltid er i orden. Gå på byen med din partner, og fremdeles vil det fortsatt være tid til å arbeide, gjøre rent i huset, og alt det andre "sand og småstein" "Fyll livet ditt med store steiner - ting som virkelig betyr noe. Hold styr på hva som skal prioriteres som store steiner. Resten er jo bare sand!"
Professoren kikker nå på studentene, tar frem en øl, og heller ganske forsiktig en hel øl ned i de siste små mellomrommene mellom sanden, småsteinene og de store steinene. Han henvender seg så til klassen og sier: "Og moralen er; Hva som enn skjer i livet ditt, er det alltid plass til en øl!"
[color=black][/color]
[color=black][/color]
[color=black][/color]
[font=Comic Sans MS][/font]
Guro...den er bare helt herlig. :) Og så sant så sant. Vi glemmer det hele tiden.
Jeg hadde helt glemt den, men jeg har faktisk brukt den en gang jeg var toastmaster eller ordstyrer (kaller visst vi det da) i et vennelag.
En gang i året så er jeg på "vennetreff". Vi er et sted mellom 18-26 som treffes en helg i desember. Da har vi med oss hver vår matrett og akevitt. I tillegg skal alle ha med en god vits eller historie eller et eller annet som kan sies frem...Får vi må jo ha noe å skåle for. De fleste har med en mange innslag...så det blir mange skåler...og innimellom så synger vi for skålen, også må vi skåle for sangen.
Åh, det er så godt å være til! Nå begynner ting å ta form, vi har kommet i orden i huset, den nye jobben går greit, vi har fått en liten omgangskrets og vi har begge fritidsaktiviteter. Jeg har kommet i gang med det nye kostholdet og jeg har (ikke minst) funnet tilbake til lavkarbo.no! Det er så deilig!!!
Kan vi begynne juleforberedelsene i 1000-tråden nå, tror dere? [font=Helvetica-Narrow][/font] [font=Helvetica-Narrow][/font] [font=Helvetica-Narrow][/font] [font=Helvetica-Narrow][/font] Sære alle kammen, [font=Century Gothic][/font]
Dulen står for jøren, og i alle hjem vakes og baskes det. Hele hjemmet skal være vinnende skitt og virkelig sufte av dåpe. Og alle bakekoksene skal være rylt til fanden med bulejaksten. Men oppraktig tilt - trulejadisjonene - hva har dent med hjem? I våre vager virker det som de slett og rett lår i oppgøsing. Det er på tide at noen lår på trorslomma og oper ut en radvarsel. Den jode gamle trulegadisjonen kan lett bli en bagaslått.
Som lampanje kjeder for en jedelig glut, vil jeg på vegne av landets engasjerte nimoriteter få forklare om lampanjen vår. Frøst og femst, kulejakene må være bemmehjakt, løpekjaker blir aldri så gode som de bemmehjakte. Sisse dortene må være med; tortehjakk, mattigfann, snirupsipper, kramkuker, kirinasaker og ikke for å forglemme kandsaker. Hakes skal de, og det i beimen.
Og så maten da, nalkun er ikke korsk mulejat, nei tilbake til kushaldshosten; futelist, surkestek med sirkål, rulejibbe, kinnepøtt, ja slett og rett rasjonale netter med mulejat. Og så julegavene, ikke fly i morstagasiner, lemmehjagede gulejaver er mye bedre. Og ta barne med på bulejordborferedelsene. Lær dem å klippe kulejurver og små veller i bjatt. Det å jynte puletreet er hygge for hele mafilien. Og så alle bulejukkene, hvem har vel flemt hvor gestlig det var å gå bulejukk i labonaget. Å få polt fysen sin med gulejotter av salle lag, parsiman og nøsselhatter. Og mist men ikke sinst jungen rundt galetreet. I dåre vager husker folk napt knok dødelsfagssangene. Slanger og samer som engang var malleannseie, jå er det nul igjen, seg jynger kulevjad, jeilig er doren og alle de andre.
Vi ber dere, få den gade gomle stulejemningen tilbake. Med dammelgags nulejisse og grulemøt med jandler i. Da først kan vi alle komme i stulejemning og ønske hverandre JOD GUL.
-Jeg sender dette til deg, for det har definitivt fungert for meg...
og på denne tiden av året kan vi alle trenge litt....ro !!
Ved å følge de enkle rådene jeg leste i en artikkel, har jeg endelig fått
en indre ro.
Artikkelen sier:
Måten å oppnå indre ro på, er å gjøre ferdig alle tingene du har påbegynt.
Så, jeg så meg rundt i huset for å se alt jeg hadde påbegynt og ikke gjort ferdig......
Og før jeg kom på jobben i dag morges, hadde jeg tatt resten av en
rødvinsflaske, en hvitvinsflaske, Baileysn, Kahluaen, resten av pakken med paracet, valium`en og en boks med sjokolade.
Lurer på hva slags kuppelhue du får i morgen. Og da har du vel ikke noe igjen som du kan døyve det med heller - eller kanskje du har noe som ikke var påbegynt.
Det blei ikke nok det gitt så da får vi dra det ut litt mot slutten her da så ingen kommer å sletter meg. Ja det er kanskje ingen som gidder følge med lenger å telle og slette og sånn men. :p
Åjoda, det er det! :D Går gjennom med jevne mellomrom og sjekker;) Gøy er det også! :ja: Så det så! Vi er ikke langt unna målet nå! Klarer vi å komme i mål til før det nye året begynner dere? :)
For å sitere min sønn og en viss mr. Bob: Klart vi kan! :)
(jeg har vel femti ord jeg nå? Er det noen som teller? :p)
Ha en flott kveld da allesammen! :)
Jeg tror faktisk aldri at jeg har skrevet i denne tråden her jeg, så da er det vel jammen meg på tide. Ikveld tror jeg at jeg begynner å bli syk, slik som kollektiv-samboer pluss kjæresten min er. Feberen sniker seg innpå, hodet føles som en liten søt trykk-koker, med lokk over ørene - suuuuus, suuuuuus...
Hiver meg på 1000 tråden! Tenkte jeg skulle fortelle alle sammen at i dag har jeg fuget for første gang og det ble kjempefint! Jeg er så stolt!:D:D
Vi skal ha inn en peisovn i stua og min far var her for litt siden og bygde et lite fundament på ca 10 cm, som han la fliser på. Men han rakk altså ikke å fuge! Så det har jeg gjort i dag. Etter gode instruksjoner, naturligvis og en telefon underveis!!
Guro, du er vel en liten engel. Nå reddet du dagen min...igjen. Akkurat hva jeg kunne trenge å høre i dag:D
Denne ble sporenstreks skrevet ut, for jeg skal snart på den årlige festen med gamle kjente. I år er det 20 års jubileum.
Alle må avlevere noen fine ord i løpet av kvelden i form av en virkelig god vits eller noe annet som kan muntre 20-24 lattermilde festdeltagere, som trenger noe å skåle for:D
Og har noen en god vits eller drikkevise på lager...så er vel dette tråden for Livets lyse sider:)
Guro: DEN var bare helt fortreffelig!!! Digger sånne kloke morsomme vitser!!
Tenkte jeg måtte bidra litt til t usen tråden når jeg er innom som snarest. Egentlig sitter jeg å lager jule kort, men det er greit av og til å skrive ned hvor mye man har gått ned, før man går ned igjen i hobbyrommet og fortsetter med dagens produksjon. Imens venter jeg også på gubben i huset som har den flotte oppgaven foran seg å måke hele oppkjørselen. For DET gidder jeg ikke risikere ryggen min på. Ære være mannen sier jeg! Hva skulle man gjort uten han når snøen kom!! Og som vanlig er det totalt snøkaos på veiene på østlandet i dag. Østlendinger må jo være en egen rase tror jeg. Men litt mindre IQ enn andre. For det skjer jo det samme hver bidige gang snøen kommer. Alle står å stirrer opp mot himmelen og lurer på hva det hvite som daler ned er for noe. Alle panikk-skifter dekk. Akkurat som det ikke har vært tid til det før. Og måkebilene, kommunene... ja, de er akkurat like sjokkerte og handlingslammede som de pleier å være. Ingenting blir måkt, f ullt kaos. Måkebilene bryter sammen.
Har ennå ikke fått måkt veien foran husene her. Så kanskje vi snør inne snart. Da får dere sende ut letemannskaper en gang om noen måneder. For jeg har harryhandlet mat nok til å vare noen måneder. Men etter det er jeg redd det kan bli litt magert her.
Østlendinger ER en egen rase.. Selv er jeg halvt østerdøling og halvt finnmarking (same :p )- en aldri så liten hybrid! Men trives med det, altså! Litt av kvart er fint :D;)
Snø er snø, og vinter er vinter... og JA, den kommer hvert år. Rundt november en gang. Og det ER ikke lurt å kjøre med sommerdekk da, du KAN komme til å kjøre ut, liksom.. Jeje. Jeg håper jeg blir lurere når jeg engang får bil (først førerkort.. første kjøretime i desember forresten, YESS jeg ble med på den gamle ordningen..)..
Nå skal jeg ut i været med sykkelen min, og krysser fingrene for at DE "sommerdekkene" holder. Jeg funderer på å årne meg piggdekk, men vet ikke hvor mye det koster og om det er styr og sånt. Hvis noen vet hvor mye piggdekk til sykler koster, så er det bare å si fra altså!
Nå sitter jeg foran den nye peisen vår og koser meg! Den står på fliser (som jeg fuget tidligere i uka), i et hjørne av stua! Du og du så deilig og koselig det er! Jeg og samboeren har satt lenestolene ved ovnen og sitter med hver vår bærbare i fanget! :D Deilig med trådløst nettverk også!! Ganske så fint å sitte med bærbar PC i fanget, foran peisen!! Ha en fin novemberkveld alle sammen!
Jeg lå litt i sengen i dag tidlig med lillemor på to ved siden av meg mens vi ventet på å våkne helt. Vi hadde slått på tv'n så hun skulle få med seg barne-morgen-tv. Og jeg blir helt oppgitt jeg. Nå øser de ut med reklame for all verdens shit som ungene skal ønske seg. Det er jo ingen grenser jo!!! SÅÅÅÅÅÅÅ utrolig mye teit det går an å produsere og selge før jul da!! Nå kommer da Barbie i versjon nr. firemillionerfemhundreogtrettien eller noe slikt. Som snurrer rundt når du holder henne på hodet. Og babydukket som er en prinsesse og som lyser opp med lyselektroder når hun er prinsesse.... Så det er valgfritt altså. Enten så er man prinsesse eller så er man ikke sier jeg... Jeg spyr av alt det ubrukelige dritten som blir produsert og forsøkt solgt. Og de verste er at folk går fem på. For hva skal foreldre, tanter og besteforeldre gjøre da... når de bortskjemte drittungene:eek: allerede har alle leker på hele jorden? Jeg håper det finnes noen fornuftige mennesker igjen har på jorden som klarer å finne på gode alternativer. Hva med å fjernadoptere en søster eller bror til ungen i stedet? Lære ungene noe om ordentlige verdier?
Nei, jeg blir skikkelig oppgitt jeg.
Kopier og lim det inn i journalen til Carbokiller før dere blir slettet av mafia'n.....Jeg skrev i journalen hennes isteden:D Og skriver jeg litt til så blir jeg kanskje ikke slettet heller. Jeg er nemlig enig med Carbokiller jeg også...og jeg kan jo kopiere inn Lises svar her også...så ser alle hva vi mener:D
sa Lise:D
PS..Jammen godt jeg rakk det før mafia'n kom :D Bare se over..hva som skjer. Ubønnhørlig.:cool:
Herreguuuud, som jeg leeer!! :stortsmil:stortsmil Er det mulig.. ;)
Nå skal jeg ut i vinteren, det er nyyyydelig vær og varmt og snøen smelter, så å ta sykkelen går sikkert strålende.. Jeg trenger røyk (!), og får ikk epenger før imorra, så da later jeg som jeg er "kjempeflink" og panter de tre bæreposene med flasker fra festen de andre hadde her i helgen.. også VIPS, så glemte jeg visst å legge penger i felleskassa.. før i morgen...
Okei, okei, jeg vet det er kjempesleipt, men.. hva gjør man ikke for helsa si?... Dvs, den psykiske helsa si.. Ikke den fysiske, siden jeg skal kjøpe røyk for pengene.. Men jeg vet jeg kommer til å bli helt skrullete om jeg ikke får røyk idag, og jeg FÅR jo penger imorra.. Og den felleskassa har jo ikke vært brukt siden vi flytta inn, og det ER jo snillt å drasse på masse pant i to kilometer, sant..? :confused::confused:
[left]Bedriften "FAMILIEN" søker medarbeider[/left]
[center]
[/center] Stillingen som MOR ønskes besatt
Som MOR vil du få en sentral rolle i "Familien"s ledelse. Du vil arbeide selvstendig, fatte egne beslutninger, samtidig som du må ha evne til samarbeide og være en pådriver i teamet.
Du vil få ansvar for følgende områder:
- Organisasjon og ledelse
- Planlegging og utvikling
- Forhandlinger og mekling
- Transporttjenester
- Forsyninger, produksjon og logistikk
- Sykepleie
- Pedagogikk
- Verkstedstjenester
- Park og anlegg
- Evenementer
- Andre påkommende oppgaver
Lønn: Kr 0,00
Ferie: Stillingen stiller krav til tilgjengelighet hele året. Eventuelle korttidsfravær må avklares i god tid.
Eventuell tilleggsjobb kan avtales, dersom dette bedrer økonomien i "Familien" og ikke kommer i konflikt med oppgavene som MOR.
Avgjørende krav: Hunnkjønn
Ønskelig: Egen formue. Tilgang til feriesteder som kan passe for "Familien".
Kvalifikasjoner:
Førerkort
Du må kunne kjøre et kjøretøy med defekt klimaanlegg gjennom tett trafikk, mens du hører på at spedbarnet i baksetet holder på å kveles. Du må kunne konsentrere deg mens du synger "Lille Petter Edderkopp", og du må vite hvor alle offentlige toaletter befinner seg. Du bør ha erfaring i å drive rundt utenfor klubblokaler og diskoteker sent på kveld.
Forsyningssjef
Du må være i stand til å planlegge menyer for enhver appetitt i minst 18 år framover. Det kreves produksjon av egen melk til nyfødte, og det kreves også at det stadig skal kunne lages middagsmat til mange personer. Oppfinnsomhet er sentralt.
Administrator
Du vil bli direkte ansvarlig for daglig drift, personell, kontroll med budsjett, regnskap, klager og forhandlinger.
Sykepleier
Pleie og omsorg er en sentral del av jobben og krever høy kompetanse og personlig egnethet. Godkjent førstehjelpskurs er obligatorisk. Du må være i stand til å fungere uten søvn oppimot seks dager, for å få utført annet arbeid utover pasientpleien. Du må også utvise dyktighet i behandling av pasienter tidlig om morgenen. Ferdigheter i flekkfjerning verdsettes også høyt.
Småbarnspedagog
Du skal kunne sitere alle fortellinger om Ole Brumm og ha kjennskap til alt som er skrevet om dinosaurer. Ferdighet i å lage halskjeder av makaroni og tanntråd er dessuten svært ønskelig.
Skredder
Gardinsøm er et pre. Det er også en fordel å kunne stoppe og lappe. Du må videre være i stand til å designe og sy kanindrakter og lignende antrekk til spesielle anledninger.
Frisør
Du må kunne oppdage og behandle hodelus, fjerne tyggegummi fra hår og klippe en rett pannelugg, under en strøm av ukvemsord og heftige bevegelser.
Sykkelreparatør
Du må være fortrolig med alle aspekter ved vedlikehold av sykler (og annet sportsutstyr), inklusive montering av støttehjul. Søkeren må også kunne lappe sykkelslanger og annet enklere arbeid på en campingplass eller langs landeveien.
Dyrlegeassistent
Du må kunne passe på og oppdra et broket utvalg av kjæledyr, etter at eieren er gått lei av dem. Hyppig foring og rengjøring av bur er aktuelt. Du må være flink til å håndtere nabostridigheter omkring dette, samt drive krisepsykologi ved evt. kjæledyrs bortgang (jfr. Sykepleier). Du må påregne å måtte utføre begravelser.
Maler og interiørarkitekt
Forefallende interiør jobber må påregnes. Du bør derfor ha erfaring med planlegging av interiør, montering av IKEA møbler ol, maling og tapetsering. Du må være vant til å fjerne klebrige ting og grafitti fra dørene. Det er en klar fordel om du kan male taket mens du lager middag.
Sentralbord
Du skal kunne holde en diskusjon i gang i telefonen mens ett barn klamrer seg fast til benet ditt og et annet hamrer på en hermetikkboks med en tresleiv. Du skal forsyne telefonsnakkende tenåringer med næring, slik at de unngår total utmattelse. Du må dessuten holde log på alle innkomne samtaler og formidle beskjeder.
Anleggsgartner
Du må være i stand til å starte gressklipperen, betjene hageredskaper og holde stueplanter i live. Du må kunne nummeret til giftinformasjonssentralen, og du må holde deg oppdatert på de siste metoder innen kompostering, beskjæring, frøkultivering og kapping av trær. Du må vite hvor hver eneste avdød mus og fugl ligger begravet.
Underholdningssjef
Du må kunne koordinere diverse sportsarrangement via telefon og ved personlig kontakt med lærere og aktivitetsledere. Du vil bli bedt om å trene lagspill i all slags vær, og bli oppmuntret til å gå inn i heftige diskusjoner med motstanderne. Innkjøp og vedlikehold av utstyr vil bli krevet.
Søkeren må også være i stand til å arrangere fester, middager, bake kaker, samt barnebesøk og finne på leker der alle vinner. Julefeiringen blir naturligvis ditt ansvar.
Viktig informasjon:
Jobben som MOR vil vanligvis være i kombinasjon med jobben som KONE,
jmfr. egen stillingsannonse over sidene 4, 5 og 6 i vårt medlemsblad.
Ikke nødvendig å søke ....
Beklager jenter ... den jobben er besatt alt!
AV MEG!! :cool:
Denne gikk rett hjem hos meg her, både lo og "grein" litt... så sant så sant ...
Er det virkelig sånn livet mitt er .... jepp,- det er nok det! Men det rare er at jeg trives og er fornøye egentlig! Trur ikke jeg ville bytte bort "jobben" min heller ??!!
IKKE i dag i alle fall ... men spørr meg i morgen ... kansje jeg har forandra mening da ;)
Har akkurat badet og lagt prinsessen. Nå ligger hun og synger i vilden sky... Trøtt?? Ikke akkurat. Tydelig at hun gleder seg til jul - for her går julesangene i hverandre i et herlig sammensurium...
Du grønne glitrende tre-e mot sky
velkommen med julelys og stjerner i magen (den har jeg virkelig aldri hørt før :D )
og heller ikke
Og nissefar han har en liten hikke-far
og med sin kopp han gjør et stopp
Sitter på kontoret vegg-i-vegg - og holder på å kveles av innestengt latter.....
Nei, nå synes jeg vi skal ta en liten førjulsdugnad i 1000-tråden. Skal vi prøve å ro den i land før jul, eller?? Jeg skal ihvertfall gjøre mitt; det gikk opp for meg at jeg snart har 1000 innlegg innen rekkevidde personlig også. 1000-klubben, yeeeah! :_punk: Bare at nå er det vel forlengst 2000-klubben som gjelder... :cool:
Å kjære vene deg Scilla! Trodde aldri det var noen som skulle skrive her igjen jeg! Her om dagen hadde jeg bare DEN morsomme historien jeg hadde lyst til å dele med dere - men hvem hadde siste innlegg? Joda - det var jeg det! Da kunne jeg jo ikke svare meg selv - og nå har jeg glemt hele historien. sukk
Jeg koser meg fælt i dag jeg, slapp søndag... :) skal i gang med 2. runde av oppvasken snart, men vannet var så fryktelig varmt at jeg måtte vente litt og stikke inn hit i mellomtiden... :rolleyes:
Nå har jeg vært ute og sett på at julegrana som ble tent. Masse masse barn med fakler som gikk i fakkeltog og sang julesanger. I tillegg så var det et guttekor som sang. Fikk ikke med meg hvem det var, men tror det var Olavsguttene...
[color=purple][/color]
I tillegg har jeg vært på kunstutstilling i dag. Deilig.....
[color=purple][/color]
En fin adventssøndag:)
Her sitter jeg altså en sen mandagskveld i slutten av november og leser om.. BENDELORMER!! Muahaha..
I den anledning tenkte jeg å informere dere om følgende;
Bendelorm er en type flatorm.
Bendelormer er blant de best tilpassete dyreparasittene.
Alle voksne bendelormer er tarmparasitter hos virveldyr, der de lever av relativt ferdig fordøyd næring i tarmen.
"Oksens bendelorm" er den vanligste bendelormen hos mennesker. Den kan leve i 10-14 år, og bli 25 meter lang!!
Jeg har nettopp fått tilsendt boka Juletid av Mads Moe fra bokklubben Kunst og Interiør. Kombinasjonen av at den koster 360,- + at det er masse tradisjonell julemat-oppskrifter som jeg ikke skal lage innimellom de vakre interiørbildene, gjør at jeg vurderte å returnere den. Men - de skulle ha 100 kroner for å sende den tilbake! Uæh!
Nå revurderer jeg...
Hvis jeg beholder boka, har den da egentlig bare kostet meg 260 kroner? ;)
[color=indigo][/color]
:klem:
Oi, det minner meg på at jeg har en bokklubb-bok å returnere jeg også. Den har ligget her i to måneder... :o Har glemt den helt. Har ringt og sagt fra da, og de sender ikke purring før om noen dager, men de ville ikke at jeg skulle sende den tilbake nei... Men jeg tror det går bra, har gjort det før... :rolleyes: Nå MÅ jeg melde meg ut av de bokklubbene... :p
Jeg spurte mannen min om han ikke kunne flørte litt med hun ***** på postkontoret og så få sendt den for 50 kroner - den ligger nemlig på grensen mellom 50 og 100 kroner. Han så litt sånn rart på meg og svarte at det kunne han IKKE tenke seg, men han trodde jeg mente en ganske sur og ja, ikke så veldig pen dame, han. Men når jeg fikk forklart hvem på posten jeg mente, en ganske søt og hyggelig jente - svarte han Å ja - henne ja - DA kan jeg kanskje ordne det :p
Jepp - så da blir nok boka sendt tilbake for 50 kroner, tenker jeg :D
Å gjøre en kvinne lykkelig er enkelt.
Mannen trenger bare være:
Venn
Partner
Elsker
Bror
Far
Lærer
Pedagog
Kokk
Mekaniker
Montør
Innendørsarkitekt
Stylist
Elektriker
Sexolog
Gynekolog
Psykolog
Psykiater
Terapeut
oppmerksom
sympatisk
topptrent
kjærlig
forekommende
gentlemanlike
intelligent
iderik
kreativ
empatisk
sympatisk
sterk
forståelsesfull
tolerant
beskjeden
ærgjerrig
dugelig
modig
bestemt
fortrolig
respektfull
hengiven
lidenskapelig og fremfor alt
betalingsdyktig
Samtidig må han passe på at:
a) han ikke er sjalu, men heller ikke uinteressert
b) han forstår seg godt på familien, men ikke bruke mere tid på dem enn
på kvinnen
c) gir henne all frihet, men samtidig vise interesse i hvor hun var og
hva hun gjorde
Veldig viktig er det å ikke glemme:
alle fødselsdager
årsdager
bryllupsdager
navnedager
hennes dager
dato for første kyss
bursdagen til hennes yndlingstante
hennes yndlingssøskenbarn og bestevenninne
Dessverre gis det ikke garanti for 100% lykke, selv om man følger alle
ovennevnte råd. Hun kunne jo for eksempel føle seg innelåst av dette
perfekte og velbalanserte liv og velger å stikke av med hvilkensomhelst
slamp hun treffer.
Og nå baksiden av medaljen: Og gjøre en mann lykkelig er - som vi raskt ser
på langt nær så enkelt
Mannen trenger nemlig:
Mat
Sex
De fleste kvinner føler seg overfordret over slike svimlende fylde av behov.
Moralen er: Et harmonisk samliv er ikke vanskelig hvis bare mannen erkjenner
at han må skru ned noen av fordringene sine...
Jeg må bare le litt av meg selv altså... Jeg har sittet nå i noen dager og bladd igjennom masse tråder.. og hva oppdager jeg akkurat nå? At jeg har innstillingene på "vis bare tråder fra siste måned..".. Men så endret jeg det til "siste år".. og jammen meg dukket det ikke opp endel da ja!
Jeg lurer på om jeg har nok ord nå? Hvis ikke, så burde jo disse hjelpe..
Trall, trall, trall..
[center]Dagen i dag
[/center]
[center]Dagen i dag er en underlig dag, den er din
[/center]
[center]Dagen igår slapp deg ut av hendene
[/center]
[center]den kan du ikke gi annet innhold,
[/center]
[center]enn det du alt har gitt den.
[/center]
[center]Dagen imorgen har du ikke noe løfte på
[/center]
[center]du vet ikke om du kan regne med å råde over den
[/center]
[center]Men dagen idag er det eneste du kan være sikker på
[/center]
[center]den kan du fylle med hva du vil,
[/center]
[center]benytt deg av det
[/center]
[center]Idag skal du glede et annet menneske
[/center]
[center]Idag kan du hjelpe en annen
[/center]
[center]Idag kan du leve slik at noen ikveld
[/center]
[center]er glad for at du er til
[/center]
[center]Dagen idag er en betydningsfull dag
[/center]
[center]Den er din !
[/center]
[center][color=purple][/color]
[/center]
[center]G. Brandes
[/center]
Om kvelden når det mørkner går jeg over bekken etter vann. Jeg har en fugl i hånden - og på taket sitter jammen ti til! Hva er det som lukter så godt? Åja, det er bare noen som er ute og går som varmt hvetebrød. Jeg klør meg litt i øret og går hjem til min plass ved grytene. Klør litt der også. Små gryter har jo også ører.
(NEI - Fedonisten har ikke drikki!! :stortsmil Men jeg måtte få til 50 ord og hadde absolutt IKKE NOE å skrive om. Da får'n ta noe som er skrevet før og skrive det om....)
[size=-1][/size] Jeg liker mennesker. Jeg liker de som er glade, de som er triste, de som er sinte, og alle de andre menneskene. Mennesker tiltrekker meg. Ikke fordi de er glade eller triste eller sinte, men fordi de er mennesker.
Jeg liker "gladhet", men kan ikke utstå sinne. Jeg er sjelden sint selv. Vil heller aldri være slem, eller såre andre som ikke fortjener det. Vil ikke at andre skal ha det vondt, for å ha det vondt er ubehagelig, selv om man lærer mye av det. Så, jeg liker ikke negative ting. Jeg liker heller ikke smerte, det å ha det vondt, psykisk eller fysisk. Derfor liker jeg heller ikke tannlegen. Eller å jogge for den saks skyld. Jogging gjør vondt. Man blir andpusten av det.
Men jeg liker å snakke med mennesker, å le av Ally McBeal, titte på nyhetene og se hva som skjer i verden, snakke med søster i telefonen eller gå tur i skogen, på høsten, da det er masse fine farger, og vinden tar skikkelig tak i deg.
Og avogtil er det deilig å bare sitte og gjøre ingenting. Bare ligge og titte i taket.
Ellers liker jeg intelligente samtaler. Jeg liker ord, og sette de sammen til spennende setninger. Setninger man blir en smule imponert av, som man må lese en gang til, og kanskje le litt av.
Jeg tror ikke på Gud, men når jeg er helt i oppløsning, og befinner meg i en eller annen oppslukende bølgedal, og ikke vet hva jeg skal gjøre, ber jeg. For liksom å være på den sikre siden. Kanskje det har noe med at jeg er oppvokst med, som veldig liten, å bli sunget salmer for på senga om kvelden.
Jeg har liten tro på at Adam og Eva satt i paradiset, nakne, og hey ja, der spiste Eva jammen meg et eple, (for det sa slangen), og da plutselig - nei, da fikk de ikke lov til å være i paradiset lenger nei, og vips fikk de trang til å skjule kjønnsorganene, og gjemte seg bak busker.
Jeg tror at vi kommer fra apene, og hele den evige oppgraderingen som fulgte, og som enda pågår (og sikkert kommer til å pågå helt til sola dør, eller en meteoritt har deiset ned i hodet på oss alle sammen). Men det betyr ikke at jeg ikke tror på noe "overjordisk", eller hva man kan kalle det. Ja, jeg tror man møter hverandre etter døden. I hvilken form, vet jeg ikke. jeg vet heller ikke om man da lever for evig eller hva. Kanskje alt blir nullstillt. Mulig jeg tror på reinkarnasjon.
Det eneste jeg vet, er at ikke så lenge før mormor døde, (hun var kristen) så sa hun at hun ikke hadde noe mer å utrette, at hun var sliten. Nå var klar til å møte mannen sin igjen, hun savnet han.
Og det trodde jeg på, jeg tvilte ikke et sekund.
Livet er ulogisk. Men jeg har, hvor jeg befinner meg nå, funnet ut at det er det alt sammen handler om. Ting som skjer.
Alt har konsekvenser, det være seg små ubetydelige ting, men alt har konsekvenser. Hvis man summerer opp alt det man har gjort på en dag, alt fra å titte på kroken i stua, reflektere over hvorfor du ikke har vannet blomstene i det siste, til å plukke opp alle de papirene som har ligget i hylla i evigheter (men som du egentlig ikke trenger), så er jeg ganske sikker på at mesteparten av det man gjør, ikke har noen mening i det hele tatt.
Så min teori om meningen med livet, er at det ikke har noen mening. Men konsekvenser har det, så absolutt. Positive eller negative.
.. så kommer jeg blant de topp 20 som har flest innlegg!! JIPII altså!!!!! :p:p
Ikke at jeg ser på det som en konkurranse, men det er jo litt morsomt, synes jeg da :) Hm, jeg må få dette innlegget langt nok.. hva kan jeg fortelle om da?
Jo! Jeg kan fortelle om at her på loftet, vi er 6 stk, er det skikkelig eksamensangstnerver i luften for tiden.. vi bare går rundt hverandre i stillhet.. og når noen først sier noe, så blir alle helt frenetiske og kakler som verpeklare høner.. Ganske artig å observere faktisk :) Det skal bli utrooolig deilig å bli ferdig med eksamensperioden forresten.. Kanskje jeg skal feire med en skikkelig biff, ti egg og en kilo ost?? ;);):D (føles liksom ikke som en like stor belønning som en stratos..) :rolleyes:
Jeg må sjekke hvordan ståa mi er på den listen, jeg har vært så stille i det siste, at jeg kanskje har ramlet ut av listen:eek: :confused:
Jeg har en kjempefin julekalender jeg har lyst til å dele med dere, men får ikke til å legge den inn her. Tror jeg løser det med å sende den til alle dere som jeg har på MSN. Alle jentene vel å merke, det er en "jentekalender":p ;)
Når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk en annen jeg kan legge inn her, via link. Den er morsom, men ikke fullt så vakker som den andre da:D :rolleyes:
Kan jeg få gråte litt her hos deg 1000-tråden? Jeg skulle vert hos akupunktøren nå 10.30. Men så har jeg kassebilen i dag. Og den måtte jeg rygge ned en bakke med sving på glattisen. Og det klarte jeg selvfølgelig ikke, så nå står bilen i grøta. Ikke får jeg akupunktur. Men jeg må betale for timen. Også må jeg be gubben komme fra jobb for å dra bilen opp av grøfta med traktoren. Også er han sur på meg fordi jeg har mast om rydding hele helgen fordi vi skulle ha vaskehjelp i dag og jeg var sliten. Også må jeg få kjørt hjem vaskehjelpen. Også bor jeg så langt unna folkeskikken at det liksom ikke hjelper med drosje heller. :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine: :hylgrine:
Takk, det hjalp litt ....
Jeg har aldri skrevet i 1000 tråden, så nå er det vel på tide!
Leste gjennom endel innlegg her inne, og har ikke ledd så godt på lenge. :lol:
Av de siste innleggene trakk jeg to slutninger:
1: Jeg må senke kravene mine litt i samlivet. Hmmm, kanskje slutte med mat?
2: Barn ER gøy, men krever en del forberedelse! Holdt på å le meg skakk av den lista! Tror jeg må låse alle dører i huset konstant med unger i huset.
Ellers er jo dette tråden for alt, og det er tross alt juletider...
Derfor tenkte jeg å spre litt julestemning! Lillesøsteren til samboeren min har nemlig pekt oss i retning av en julesang av det spesielle slaget. Vi liker nemlig litt tyngre musikk, rock og diverse metal, og der kommer Transiberian Orchestra inn! :_punk: De har en julesang som heter Carol of The Bells. Den er så fantastisk fin! Det er mere tungt band som lager ballade (litt høylydt men ellers... :) ), og da blir det bra!
Anbefales!
Neimen kjære deg Guro - det var en dårlig start på dagen! Jeg har hatt en rar start på dagen jeg. Stod opp med 7-åringen og fikk henne på skolebussen. Satt en halvtime ved pc-en og skrev noen mailer, la inn MUP osv. Klokka 9 hørte jeg 3-åringen våknet, og gikk inn til henne. La meg i senga og vi lå og koste og snakket. Tydeligvis sovnet jeg, og registrerte vagt at hun lekte rundt meg. Plutselig våknet jeg klokka 10.45, av at hun stod ved senga med sjokolade i halve ansiktet, og sa "Det var bære sæppel i denna pakka". Hæ? Pakka? Hvor mye er klokka? Hva har du spist? HALLO! HAR DU PAKKET OPP ADVENTSPAKKER? :eek: Og jada, hun har etter helga skjønt at det er sjokolade i noen av adventspakkene, og hun hadde funnet seg stol og saks, og klippet ned alle pakkene bortsett fra fire. Pakket dem opp, og var kjempeglad for armbånd, spenner og sjokolade.... Klarte liksom ikke bli sint på henne - hun var så god der hun stod i rosa nattkjole med sjokoladeflekker. Men det betyr at jeg må pakke inn det som ikke er spiselig på nytt, og kjøpe inn litt erstatninger for sjokoladen... Det hun kallte "sæppel" (=søppel på vår dialekt), var klistremerkestrimler som jeg hadde rullet sammen... :rolleyes:
De barna, de barna, de har man glede av! Jeg ler så tårene triller ...
Skal si følelsene svinger i dag. Etter griningen i stad, har jeg vert innom alvår - og nå ler jeg altså.
Ja, ja, bilen er i hvetfall oppe av grøfta. Sambo er snill da, som kommer hjem midt i arbeidsdagen og får løs bilen. Han trengte ikke traktoren heller. Han kjørte bare bilen lenger ut på jordet og snudde :o . Og jeg får kjørt hjem vaskehjelpen. Stuen er juleren og klar til pynting og borddekking. I ettermiddag er det grøtfest i barnehagen - lurer litt på hvordan jeg skal løse det mat-praktiske for min egen del.
Den eldste av barnebarna mine har mistet sin første tann i dag. Og han er sååååå stolt. Han er den første i 6-års-klubben som har mistet en tann. Store greier. Han har fått tatt to bilder i dag, et av seg uten tann og et av bare tanna og sendt meg på mobil.
Sånn i farta tror jeg at jeg talte 8 ord i bildet jeg legger ved. Det betyr at jeg må skrive 42 ord for ikke å bli slettet. Hvis jeg skriver ut denne linja, så tror jeg det bør være nok:confused:
Sjokolade er vegetarmat. Den fremstilles av kakaobønner, og bønner er jo grønnsaker.
Sjokolade inneholder også melk, og er dermed sunn kost.
Dersom dine hender blir tilsølt av smeltet sjokolade, spiser du for langsomt.
Problem: Hvordan kan man transportere en sjokoladeplate fra butikken og hjem når det er riktig varmt i været og bilens innetemperatur er som i Sahara? Svar: Spis sjokoladen allerede på parkeringsplassen.
Slanketips: Spis sjokolade før alle måltider. Det tar appetitten og sultfornemmelsen og medfører at du spiser mindre.
Spiser du like mye mørk og hvit sjokolade vil kroppen din være i balanse.
En eske sjokolade er nok til å dekke energibehovet i en hel dag. Er det ikke bare lettvint og greit?
Dersom sjokolade ikke fantes, ville det heller ikke være nødvendig å produsere støttestrømper og støtteunderbukser. Hele bandagistbransjen ville kollapse, og det ønsker vi vel ikke?
Husk: Skriver vi ordet «stressed» baklengs, blir det til «desserts». Det vil si at motsetningen av stress er lekre desserter.
Noen ganger er'e ål'reit
Noen ganger er'e ål'reit
Noen ganger er'e helt ål'reit
In the morning
og det er det jeg satser på. At det blir helt ål'reit i morgen. Og det blir det sikkert.
Da skal jeg nemlig på kafe med en venninne - en ganske ny venninne, og det er koselig. Nå skal jeg snart legge meg. Noen ganger er'e helt ål'reit også. ;)
I går 'truet' jeg sambo med å fortelle dere dette, og i dag lurte han på om jeg hadde fortalt det enda. Så da får jeg fortelle da. Det er altså et år siden vi la om til 'fedon' her i huset. Og av og till forøker jeg å forklare hvorfor jeg serverer det jeg gjør og hvorfor det er endel ting jeg ikke serverer lenger. I går testet jeg han litt da: Nevn en matvare som inneholder karbohydrater. Tror dere han kunne svare?
Selv om jeg vet at man ikke skal svare - eller ikke trenger å følge opp forrige innlegg, så MÅ jeg bare fortelle om hvordan kunnskapsnivået her i familien er.....
Andrea er kanskje den "flinkeste". Påstår hun ikke får lov til å spise KARDOHYPRATTER, for da blir bæsjen så hard - men PROTEINER er bra for musklene. PROTEINER er identifisert til å være de "hvite klumpene i bestemorgrøten" (les: cottage cheese)
Svigerfar skjønner ikke hvorfor vi ikke kan spise KARBONADER...... :cool:
I morgen skal jeg i Operaen å se Nøtteknekkeren, sammen med mor og datter. Litt påfyll av kultur og julestemning. Gleder meg. Skal i Nasjonaltheateret og se Reisen til julestjernen siste uka før jul også. Det er så koselige førjulsaktiviteter. Men nå får jeg se å ta meg sammen å komme litt videre med mandlene ....
Uansett da, jeg satt og tok meg en røyk nå, på verandaen, og det blåser jo så innmari. Og da tenkte jeg "tenk om jeg var hun i Charmed som kan fryse tiden/rommet. da ville jeg ha laget en kube på 100 kubikkmeter høyt oppi lufta med 100 1-kubikkmetere. hver lille kube skulle bestå av en farge støv - slik at det ble hundre kuber med støv av forskjellige farger. så ville jeg ha startet tiden igjen, og kjørt den i "sakte film", og sett hvordan vinden påvirket kubene, og sett hvordan fargene blandet seg."
Jeg tenkte jeg måtte hente opp denne igjen. Jeg så mofedilla sa noe om at hun var den siste som hadde skrevet her og tenkte kansjkje hun hadde mer på hjertet....
Først en liten søt en fra virkeligheten:
Dattern min har to barn, jente 4 og gutt 5. Jenta har ofte små morsomme kommentarer som alltid er velplasserte. Den siste nå var da de holdt på med pepperkakene, så satt gutten seg opp på benken. Hvorpå tullemor sier: "Kr****", ser du at mamma eller pappa sitter på benken noen gang? ....med andre ord kom deg ned:cool: Sånt gjør man bare ikke:D
Ja, jeg tenkte at vi må da få¨litt action her!! Tenk om vi k anskje klarer tusen innlegg før nyttår, det hadde vært noe det :)
Så da altså, syns jeg at alle kan skrive noe ned her. oppfordre
Forresten, visste dere at chili er bra for forbrenninga? Det har jeg nemlig lest gang på gang på gang - også inneholder det jo plenty med antioksidanter, og er en super c-vitaminkilde.. Så det er altså bare å pøse på med chili - jeg putter det i alle kjøttretter jeg har, altså til omtrent enhver anledning :)
Jeg kjøper inn, og har chilien hele i frysern. Sjennialt! :)
du prøver den i butikk og den sitter så godt som perfekt..
du kommer hjem og tar den på en vakker morgen og den sitter nesten så godt som perfekt... ;)
så har du brukt den en liten halvtime, eller kanskje så mye som en time...?
og vips har den blitt verdens mest ubehagelige plagg....!!
ok, det gjelder ikke alle bh'ene... kanskje egentlig bare den jeg har på nå, men....
Nå kommer det så mange tanker på en gang her at jeg klarer ikke sortere helt..... Tror det må være overload på "harddisken" min..... :D Kjenner meg igjen i dette med BH'er, og det er da også det mest håpløse plagg å kjøpe inn. Får helt angst bare ved tanken, og det bringer meg inn på angst som slett ikke er noe å spøke med, og når jeg tenker på spøk, så kommer jeg på en melding jeg fikk fra en venninne i går. Minstejenta hennes hadde plutselig stilt følgende spørsmål fra baksetet da de var ute og kjørte:
"Mamma, er det klumper i fis?"
[color=navy][/color]
:lol: :lol:
Jeg gleder meg til å få barn og få alle mulige slags rare spørsmål fra dem.. men jeg gleder meg også til hva jeg kommer til å svare dem, og hvordan de lille små hodene kommer til å fordøye svarene jeg gir dem på de utrolige spørsmålene de stiller.. Artig å tenke at jeg selv har vært barn før..
aline - kjenner meg igjen i den bh-problematikken din jeg.. men jeg kan si noe om min egen bh-politikk. jeg kjøper dem, og er fornøyd, også bruker jeg KUN DEN ENE helt til den er utslitt og det er på tide å kjøpe ny. altså har jeg kun til enhver tid EN bh som jeg bruker.. det er jo egentlig litt disgusting om jeg tenker på det.. også vasker jeg den skikkelig sjelden.. ÆSJ SÅ EKKEL JEG ER!! herreguuud :D har aldri tenkt så mye på det der før.. nei fysøren, nå som jeg får penger på onsdag skal jeg dra og kjøpe en svart bh.. akkurat nå har jeg en hvit, men den begynner å bli litt utswlitt den også, har jo brukt den i noen måneder nå... ÆSJ SÅ EKKEL JEG ER!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.