kremt, nå hadde jeg egentlig ikke sånn innmari mye å skrive, men siden dette er tråden om alt og ingenting, så passer jo det bra! :)
jo forresten! har noen av dere real group's juleplate??
spor nr 13 heter grisevise og er bare helt herlig.
handler om en gris som vil finne kjærligheten og etter å ha lett og lett og lett så drar han ut i verdensrommet, på mars finner han grisen i sitt liv. og vi får også vite at søte jente-griser synger såher: nyffi, nyff, yrk, yrk
aline.. nei ikke si det! er jeg ekkel? si om jeg er det da, men ikke si det om det ikke er sant, for da blir jeg jo lei meg.. aaaaaaaaaaaah... nå angrer jeg skikkelig på at jeg sa det også da, men det er jo sant, men atte jeg er jo renslig ellers da.. jeg hater grisete mennesker.. jeg dusjer jo hver dag og sånt, og har jo på meg rene klær, men jeg føler liksom at bhen aldri blir skitten, men herregud, det er jo kanskje ganske kvalmt allikevel, er det ikke? eller... uææææh!!
Jeg må vel skrive litt her jeg også da. Vet ikke helt hva OM, men jeg kan jo fortelle om at jeg var barnevakt på lørdagskveden da. For første gang hadde jeg ansvaret for lille Ella alene. Foreldrene var stressa og sent ut for å gjøre seg klare (moren måtte pumpe seg også - ja, for melk altså, sånn at jeg hadde noe å gi henne når hun ble sulten.... hos meg er det heller tomt !! ), så mens de stressa i vei skiftet jeg en våt bleie også. Det var jo en liten utfordring, men jeg hadde jammen håndlaget anda gitt. Klarte å få festet bleien fort og greitt og på riktig måte. Stramt nok faktisk, - så riktig at det andre som kom ut senere holdt seg i bleia og ikke lekket ut ! Statusen ble altså 2 bleieskift og 1 mating. Matingen var en koselig affære det og. Hun lå der i armkroken min og kommuniserte med meg mens hun drakk. Hun drakk litt, smilte, lo, "snakket" og drakk litt til. Det så og hørtes ut som om hun koste seg. Så satt hun på fanget mitt og så på TV litt. Og smilte, lo og "snakket" da og. Ble litt trøtt på slutten, så hun fikk nattøy på og ble lagt i sengen med teppet sitt. Da foreldrene kom hjem sov hun søtt, og bestemor var ikke så trøtt som hun trodde hun skulle bli !!
Så kooooselig, Nille! :) Men altså, kommer ikke inn på denne linken din jeg, jeg må visst ha passord.. lurer på hva slags tråd det er jeg ikke har tilgang til, evt. forum :( Jeg vil også være med på det hemmelige forumet :( sutre
Nå har jeg sminka meg masse, fikk litt dille-med-selv-lyst - men jeg har nok hatt på for mye av både det ene og det andre.. pudder og rouge og alt mulig, for huden føles skikkelig tørr..
Også har jeg sluttet å røyke i dag da, men jeg sier det ikke så høyt, for jeg vet ikke om jeg klarer det, eller jo må klare det, for ellers er det nederlag og jeg liker ikke nederlag, jeg liker å være sjef over meg selv..
her kommer et innlegg helt uten sammenheng med andre og på minst femti ord, og ikke minst er det skrevet på norsk...
av alle de plaggene jeg har så er bh'en den jeg vasker mest sjelden :) det virker ikke som om den blir like fort skitten som andre plagg...!
ellers i forbifarten kan jeg nevne (fortsatt helt uten sammenheng med andre innlegg her...) at jeg ikke kjenner noen ekle mennesker inne på forumet :)
jeg kan informere om at jeg enda ikke har kommet meg på storo shoppingsenter, og det spørs vel om vi kommer oss dit i det hele tatt ikveld, iogmed at klokka er kvart på åtte allerede.. ho hoo... og storo stenger ni. hmm.. jaja, jeg kan jo sitte og dasse foran tven ikveld jeg, det går greit det - ikkenoe problem. men jeg har jæ... lyst på røyk da! jeg holder faktisk på å gå på veggen, så ille er det, nemlig.
Her hadde strømmen gått da vi kom hjem i dag. Bare 17 grader inne, og alt for kaldt for meg. Jeg tente på¨alt som var av stearinlys og sambo fyrte opp i Jøtulen..... Så dro jeg ut og handlet presangen til sambo:D Da jeg kom tilbake var strømmen kommet tilbake og det var varmt igjen og jeg kunne fikse litt mat til oss:cool:
Kom på en annen liten historie...ikke fullt så søt som den forrige. Jeg passet som sagt Lille tullemor på 2 1/2 år noen timer på søndag, og vi var en liten tur på senteret. Skulle ta en kopp kaffe og tullemor fikk 5 Babybell å spise for å holde seg litt i ro:D . Hun ville ikke sitte helt i ro...:cool: og farta rundt bordet litt. Lille kroppen syntes ikke veldig godt der inne blandt alle oss voksne som var ville i blikket i julestria. Så hun løper rett inn i beina på en mann på 2m eller han går på henne. Ett av to. Hvorpå søte , yndige tullemor utbryter: DUST!..og går videre:o
Ja ja...det går vel over....:cool:
idag skal jeg på siste innspurt med julegavene...!!! gruer meg SÅÅÅÅ mye:
(teller det som et ord...??? :D)
men jeg tror jeg vet sånn ca hva jeg skal kjøpe... (prøver å overbevise meg selv her, ja...!! jeg vet ikke engang HVEM jeg skal kjøpe til akkurat nå!!!!!!! :eek:)
Dette er bare respons på Alines innlegg i 99-tråden. har ikke så mye på hjertet, men det har sikkert Aline, så derfor får jeg bare bable litt slik at hun kan komme til. Tre og en halv linje skal være nok, så nå skriver jeg ikke mer.
Eller forresten, det er lettere og skrive litt til for sikkerhets skjyld, enn å telle:p
Har egentlig ikke så fryktelig mye på hjertet... :) ble bare litt utålmodig...! ;)
[color=#ff0000][/color]
men ihvertfall: GOD JUL!!!!
[color=#ff0000][/color]
det er julaften!!! jipppi!!! det var 23 ord... phu..
men altså , jeg går for 1000 innlegg før nyttår, jeg, så da er det bare stå på.
[color=#ff0000][/color]
så er det bare å sette igang å spise :eek: jula er her!! :)
[color=#ff0000][/color]
skal prøve hardt å komme med noe bedre neste gang!!! :D
[color=#ff0000][/color]
[color=#ff0000][/color]
det må da være målet, og det må vi da klare å få til? :)
Nå går tre nøtter til askepott på tven, men orker ikke se på, men det er koselig at den putrer og går i bakgrunnen! julegrøten er jeg ferdig med, så nå skal vi snart spise den.. håper mamma har kjøpt mandelgave! jeg lager grøten i år også.. i fjor klarte jeg å koke bort mandelen.. så et forsøk til synes jeg at jeg fortjente! :D
nå er julaften over, og jeg sitter her med mine nye flotte sko som jeg har fått av kjæresten :) også hva mere fikk jeg.. jo, to termoser! også.. hmm.. en pute, også en sminke-bag, også.. en veske, også litt smådill.. jeg er mett som et juletre, og tarmene vrir seg i ribbefettsmerte.. men nå er det over, et år til neste gang!!! :D
en liten morsom sak. hadde egentlig ikke tenkt å legge det ut her, åpent for alle og greier og greier... kanskje jeg ikke skal skrive det her...? kanskje jeg rett og slett skal la være, og bare nevne at den morsomme historien kommer "i en journal nær deg" ... :D
akk... igjen klarte jeg å skrive et fullstenid meningsløst innlegg i denne tråden!!!! :D :D
Jeg kan fortelle om følgende; mamma har fått nokia 3100 av pappa.. og skjønner ikke så mye av den.. den er jo så fryktelig fancy! med polyfone ringetoner og java og multimediameldinger og gprs og ja jeg vet ikke hva jeg...!
høres jeg misunnelig ut? det kan hende at jeg er det for nemlig atte tenk!!
min søte 3330 har holdt i 3 år nå - men nå begynner den å harke litt.. MEN, MEN!!
så sånn er det - en liten førstedagsrapport fra det mofe-iske hjem
aiai... litt kjedelig når mødre (eller fedre for den saks skyld) får ting dem inte skjønner bæret av, også ønsker man seg det egentlig inderlig selv... hmm...
jeg skal straks avgårde på etagilde :) (igjen...? ;) )
så da burde jeg jo egentlig logge meg av og drikke et stoooooor glass med vann...? sånn fordi atte det er så sunt liksom da....
ååååh jeg vil ha en bra historie å fortelle i denne tråden snart!!! :) kanskje det kommer en ikveld...?
nå synes jeg jammen at vi gjør en durabelig (... hva betyr det egentlig) innsats her i denne tråden, aline! ja, det må jeg jommen meg si! :o
nå sitter jeg og venter på at min elskede skal komme hit til østerdalen, han bør være her hvert minutt. lurer på hvordan trafikken har vært fra oslo.. sikkert bra! det kan da ikke være mange sjeler ute på veien nå førstedag? nei, det tror jeg ikke, altså..
det er stille i huset, og vi har spist ribberester.. okei, jeg tok en potet, jeg innrømmer det! og konfekt i dag tidlig.. men jeg har tatt vitaminene mine idag da! og et glass vann! :o
skal på kino med venninner imorgen og gleder meg... er alt for sjelden på kino, gitt!!!
og nå som det er så mange filmer jeg gjerne vil se, så må jeg henge i!!!!!
dyrt blir det også... buss til og fra byn.. 74 kr, kino 70-90 kr, smågodt (selvfølgelig kun nøtter...) 30 kr... :eek:
nå er det bare 80 innlegg til, så er vi der!! :cool:
ikveld har vi kost oss med film, først en som het dreamcatcher, også slutten av forrest gump.. artig, artig. det er 20 minus her akkurat nå.. iiiiskaldt, med andre ord.
men nå er det natten, og vi skal sove. omtrent om to timer kommer festfolket hjem, og kjenner jeg dem rett, kommer de til å sitte oppe og skravle og skåle i rus og dus i noen timer..
jepp, da køya min laptop for godt....
dakar liten.... etter jeg glapp han i gulvet i begynnelsen av sommerferien, så har det bare gått nedover... :(
først så sluttet batteriet å lade og å virke :hylgrine:
og litt etter litt så ble koblingen til strømkabelen dårligere og dårligere:_oy:
og når er det såvidt jeg får skrudd den på.... (sukk) når den først er på, så virker maskinen så fint atte!! men kabelen er så ustabil at poff plutselig er den av igjen...
:_oppgitt:
så da blir det å punge ut for en ny en....
kommer til å savne deg!!!!!!!!
(den har virket fint i over 3 år allerede, og begynner å bli litt utdatert... så det var vel kanskje på tide...?? )
Julen julen julen den er her..... Måtte bare dele denne sangen med dere siden jeg har fått den totalt på hjernen nå og det irriterer vettet av meg. Så værsågod og god jul ;) Moahaha
Ellers har jeg hatt en veldig fin jul. Vi har feiret med familien og masse god mat og fine gaver. Nå er jeg hjemme igjen og sitter med en lekker badehette på hodet (striper håret ja) :)
I morgen er det på'an igjen med jobb. Sukk. Har vært alt for deilig å ha fri :D
Men må man så må man.... Hehe
Jeg nyyyyter så godt jeg kan disse 26 dagene tilsammen som jeg har fri.. sånn ca. to uker igjen til jeg begynner på skolen igjen.. Vi skal først ha en uke teori ped. og så skal vi ha undervisningspraksis. Jeg skal undervise i 5. klasse.. Gruer meg egentlig litt om jeg skal kjenne etter..
Ellers kan jeg altså opplyse om at kjæresten har kjøpt xbox og jeg har spilt i en time nå.. Halo 2.. Intense greier, altså!!
Her inne er det litt å jobbe med til i morgen kl. 12 !
Har to barn som har fått lov til å bruke 150 de fikk til jul fra oldemor til å kjøpe raketter. Vi måtte bare la dem få lov, for nyttårsaften er nesten like stort som julaften. Om de ikke hadde fått noen raketter, hadde det blitt som å avlyse julaften...
De har snakket om rakettene sine i mange timer i dag, hatt dem med til mormor og bestefar, åpnet pakkene og sett på dem, lekt med dem, sortert dem, pratet om hvordan de skal tenne dem på, hvordan de kommer til å se ut og hvor gøy det skal bli. De er gutter og er det derfor det er så vanvittig morsomt med raketter? Jeg har aldri likt det noe særlig.
Jeg og kjæresten har aldri kjøpt raketter, siden vi feirer i Oslo, og uansett ser masse rundt oss. Men vi har kjøpt fem søte små stjerneskudd i dag da, og det er alltid koselig å tenne på de og lage navn i lufta :)
Imorra skal vi to kose oss med kalkun m tilbehør waldorfsalat, poteter (!), saus, stuffing og baguetter.. Ikke akkurat så fryktelig lavkarbo, men jeg gleder meg masse! :)
Min svoger og svigerinne husker jeg stivpyntet seg skikkelig et av de første årene de var sammen på nyttårsaften. Han i dress eller smoking og hun i sid kjole og oppsatt hår!
Gøy å gjøre noe utenom det vanlige uansett. Regner med at kalkun ikke er hverdagsmat hos dere?
[color=darkorchid][/color]
Stjerneskudd har alltid jeg likt også, har aldri vært så veldig glad i rakettene, men stjerneskudd er kjempefint synes jeg! Skikkelig pingle vættu:p
Ja, vi skal pynte oss begge to, men det blir bukse på meg da.. men den er litt fin iallfall! Selv om jeg tenker at jeg må kneppe opp når jeg inntar slutten av måltidet.. :p :p
Vi spiser bare kalkun en gang i året ja, på nyttårsaften. Lager maten sammen, og det er veldig hyggelig.
Forresten, vi tenkte å lage kalkunen på svak varme i ovnen.. Den er 5,5 kilo, og vi tenkte å steke den på 100 grader, så den blir myk og saftig og flott. Noen som aner hvor mange timer jeg må beregne? Hvis vi skal spise rundt 2000 f.eks, når må jeg sette den inn da?
For stor kalkun (4-5 kilo) står det at steketiden er ca. 4 timer i den smårutete kokeboka mi. Kanskje du i hvert fall skal beregne 4 og en halv da...
Altså inn i ovnen halv fire?
Åh, kalkun er så godt! Restene dagen derpå er minst like gode, synes jeg. Og tenk alt som kan fryses ned til lunsjer og lettvintmiddager! Vi skal også spise kalkun i morgen hos noen naboer som vi skal til. På fest for store og små - altså barn og voksne.
Det er egentlig helt latterlig.. Kjæresten kjøpte en kalkun på 5,5 kg.. og det er nok til 11 personer!!! :D Så vi har mat til langt uti januar jah... :p Men restene er noe av det bedre synes jeg, også kan jeg kanskje fryse ned også?
Nå har jeg laget urte-krydder-marinade på kjøkkenet.. Rapsolje med knust sitronmelisse, tørket rosmarin, bittelitt hvitløk, bittelitt gressløk, pepper, salt (for mye tror jeg) og.. hmmm.. jo litt estragon :) Håper det blir bra!
Og det er på hundre grader eller? :) Jeg leste et sted at det var halvtime pr. kilo om man stekte på 160.. så det høres jo kanskje logisk ut..?
Det står 160 grader forvarmet ovn i kokeboka ja. Det følger vel med "bruksanvisning" også, og der bør det stå. Hvis ikke du har kastet den som vi pleier å gjøre for å plass til kalkunen uten esken i fryseren...
I dag har vi kjøpt bursdagspresanger på tilbud i lekebutikken til minstemann og jeg har ryddet i klesskapet mitt. Det trengtes, jeg har ett skap og normalt MYE klær...:o
Nå har jeg fått servert rødvin foran pc'n og onga ser på tegnefilm.
Det står halvtime pr. kilo på 160 grader. 5,5 kilo blir altså 2 timer og 45 minutter om jeg steker på 160 grader.
Men vi tenkte at vi skulle steke den på 100 grader i stedetfor, så den blir saftigere.. hvor lenge skal den steke da mon tro?
160 grader.. 100 grader er ca. 2/3 av 160 grader.. (om man kan regne på slikt da, mulig det ikke blir det samme)..
Så da må man kanskje steke det 1/3 lengre enn 2 timer og 45 minutter? Og det bliiiir.. omtrent en time.
Så da blir vel kanskje svaret at jeg skal steke den på 100 grader i fire timer?
Som du sa, marianne... :p
Tror jeg setter den inn kl. 14 jeg.. på 100 grader, også får den termostat-saken sprette ut sånn rundt 18 en gang.. :p Den kan jo stå og kose seg litt for seg selv også da.. for jeg må jo lage saus og poteter også :)
Jeg er ikke så flink lavkarbomessig sett nå nyttår.. (eller, eh.. ikke i det hele tatt de siste to-tre ukene egentlig..) - det blir poteter og vin og godteri og potetgull og.. ja, i det hele tatt.
Men det skal bli godt da!
Også får vi bli flinkere over nyttår, iallfall jeg har planlagt det.. Selv om lavkarbomat har en tendens til å invadere lommeboka mi.. :p
svensketur!!!!! :) :) en stor fryser er selvsagt nødvendig!!! :)
problemet mitt har pleid å være å klare å huske på å bruke de fryste varene (jeg prøver å sette rekord i antall å'er i en setning :D )
men nå, så må jeg jo bruke av kjøttet!!!! :D :D
Var litt i tvil om det siste innlegget ditt der var langt nok aline, men så telte jeg, og det var akkurat 50 ord! Du er flink altså :p
Ja, svensketur er jo en genial ide det.. hadde det ikke vært for at bilen vår (eller kjæresten sin da) er helt manisk-depressiv for tiden.. :p Nå har vifta slutta å virke, så det er så mye dogg, og det varer de første fem minuttene vi kjører.. I tillegg er den sånn halvveis vrak både når det gjelder det ene og det andre.. så idag sa jeg til darlingen at jeg ikke vil på langkjøring med den mere.. Men det blir nok svensketur så fort vi får ny bil! (Eller han da, jeg har ikke råd) :p
Buss til Svinesund? Tja.. kanskje det ikke er en så dum ide som det først høres ut som? :p Men jeg må kanskje dele sete med masse minstepensjonister? :p
Kan jo reise med venninne f.eks, det er jo ikke så dumt.. Hm, dette skal jeg jammen tenke på.. Får ta med meg den svære sekken min da, fjellsekken.. og fryseposer og anna smarte ting..
Lurer på om det går buss fra Ås? Eller Ski eller Moss ellernoe..
E'kke så sikker på at det er lurt å steike på 100 istedet for 160 grader, mofe!
Jeg veit ikke men tror det ikke...
På nyttårsaften tror jeg at jeg skal ha på meg et sort skjørt og en sort flerfarget "selskaps"poncho. Er ikke så stivpyntet selskap vi skal i. Ellers så har jeg vel noen kjoler å velge mellom, men tror jeg går for skjørt og poncho. Sider jeg har ryddet i klesskapet mitt i dag, har jeg jo oversikt! Alle jakkene mine (og forsåvidt alt annet) er igjen ordnet etter farge. Jeg kjøper alltid jakker jeg: cordblazere, olajakker, dressjakker osv. Og så mangler jeg alltid bukser og gensere. Kjøper ALLTID jobbeklær/penklær før hjemmeklær/fritistøy/casual wear. Hvorfor? Liker å pynte meg da vel!
bussen stopper helt sikkert i enten ski eller moss!! oi!! e6 ekspresse stopper i korsegården, ås!! kr 130 hver vei for studenter til strømstad og kr 120 til svinesund svensk side!! :)
kan være greit å reise med noen, senker kanskje harry-følelsen et par hakk...??
Kalkunen blir kjempegod ved å steke den på lav varme. Bruk 90 grader og varmluft. Men ikke stek den så lenge som til den røde proppen spretter ut, for da blir den tørr. Den spretter ut ved 82 grader, og kalkunen er best når steketermometeret viser 65 grader.... Hvor mange timer det tar vet jeg ikke, men jeg synes fire timer høres fornuftig ut. Men om du setter den inn klokka 14, og den er ferdig klokka 18, så er det bare å sette ovnen på 60 grader, åpne ovnsdøra på gløtt, og så er den perfekt til middagen.
mmmmmmm! kalkun!!! aner ikke hva menyen er der jeg skal imorgen og det er litt spennende! håper det er masse grønt til, lenge siden jeg har smakt noe nytt, nå! :) :)
nå skal jeg gå å legge frem klærne for imorgen, kanskje prøve de på for å se om de ikke har blitt for trange siden igår...?? ;) :D
Vi skal lage skinkestek med masse grønnsaker og god saus. Sikle
Så har vi besøk av mine søstre som skal være med oss på festen i morgen. En kompis og et vennepar kommer også på festen.
I dag kjøpte min kjære Ingo alkoholfri chamagne til meg sånn at jeg kan late som jeg drikke så vi slipper å avsløre at jeg er gravid enda ;)
Genialt råd MHM, tuuuusen takk! :) Nå har jeg endelig en unnskyldning ovenfor kjæresten til å kjøpe steketermometer også :p Har prøvd hver gang vi har vært på rimi, men han har bare sagt "neida, vi har ikke bruk for det" :p
Men hvor skal dette termometer settes da? Låret? Brystet? Eller kanskje ved siden av der det andre termometeret er? :)
Åh, gleder meg til maten imorra, altså! Kjæresten har kjøpt en dyr 14 år gammel champagne, så dette blir supert, tror jeg :)
Hei igjen mofedilla. Svarer i 1000-tråden jeg, i.o.m. temaet nå er nyttårsaften.... Jeg setter inn steketermometeret i brystet. Prøver å få spissen midt i kjøttstykket, for det er der det blir sist stekt. Ulempen med å steke en hel kalkun er at lår og bryst blir litt ulikt ferdig, men det er nå engang slik vi liker å servere det på nyttårsaften da!
Jeg skal lage elggryte i dag, etter at selskapet vi egentlig skulle i ble avlyst pga syk vertinne. Kanskje fruktsalat til dessert om jeg ikke finner på noe annet. Vi inviterer våre beste venner (min manns søster og min bestevenninne), for de er så lette å omgås, og de har barn på samme alder som våre. Det er så koselig at barna også er bestevenner med hverandre! Gleder meg.
wow, nå har vi 945 innlegg i 1000 tråden vår! :stortsmil
Nei, ni hundre og førtiseks med mitt innlegg! ;)
Vi rekker nok 1000 til treffet, men ikke til nyttår..., - med mindre noen kjeder seg mye i kveld da...:p
Noen som blir med på tusentrådparty i kveld??? [img]images/gulesmilier/happybday.gif[/img] (sånn gratulerer med dagen til det nye året smiley! :ja: )
kanskje vi klarer det, kanskje ikke...?? ok, jeg tror ikke det går før kl 24 ikveld, men vi kunne ha klart det!!!! :) hvis ikke det hadde vært så labert her inne i romjula ;) :D
godt nytt år til alle !!! og takk for det gamle!! :)
Jeg kan godt gjøre en innsats for at 1000-tråden skal bli en ordentlig 1000-tråd før kl. 12, men jeg skal bort kl. 19 i kveld. Før det er jeg med!
Vi skal også til noen hvor barna har andre barn og være sammen med og ha det gøy med. Er for så vidt glad vi ikke skal være her, for det blir høy lyd og masse barn. De gleder seg enormt da.
Husk å ta på parfyme, da det blir mye klemming i kveld ;)
Jeg sto opp nå jeg.. og darlingen er på butikken og kjøper stangselleri... og jeg tenkte å ringe og si at han måtte kjøpe termometer også.. men mobilen hans ligger her, så da blir det nok bare kalkuntermoen ikveld.. OI HERREGUD... KLOKKA ER JO TRE!!! jeg må jo sette inn kalkunen!!! UÆÆÆÆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeg skal ikke noe sted før kl 17 (inkludert tid til dusjing og pynting ;) )
forresten burde vel egentlig begynne med det halv fem , for sånnt tar alltid myyyyye lengre tid enn man først tror. ;) og jeg pleier å få dårlig tid....! merkelig hvordan det samme skjer gang på gang på gang uten at man gjør noe med det...? ;)
men idag skal jeg ikke stresse!!!! (he,he,he... :D)
[left]Nå skal jeg altså fortelle om hva som skjedde etter mitt siste innlegg... Jeg løp på kjøkkenet i truse og bh, og tok ut kalkunen fra kjøleskapet.. Og hva skjedde? Sylteagurkglasset deiset rett ned i bakken og knuste... IIIK!
Så jeg vasket opp og gjorde klar langpanne, og nå har vi bundet den opp og laga stuffing..
Men nå skriver kjærestenpå hjelp..
[/left]
[/center]
kjøkkendrama er ikke noe særlig.... før etterpå, da. da er det som regel ganske morsomt ;) :D
tror kalkunen blir bra, jeg!! :)
tilbake til stressende avreiser til fester.....
er ganske stolt av meg selv!! er ferdig dusjet og skiftet (nesten... halve antrekket er klart..... ;)) og jeg som ikke skulle begynne før kl 16.30 :D :D :D :D :D :D :D
Jeg ser du hadde beregnet en halv time på dusjing, skifting og sminking? før du skulle reise bort aline! :eek: Hvis det er den tiden du pleier å avse, skjønner jeg at du alltid får dårlig tid :D . Jeg får også ALLTID dårlig tid, og jeg pleier å avse en time...:rolleyes: .
Kanskje det er en tråd som behøves her inne etter nyttår : Hvor mye tid trenger DU på å ordne deg før avreise? :p
Hvis det kniper kan jeg altså stikke av fra festen en liten stund og stikke hjemmom for å skrive i 1000-tråden, men da må jeg altså vite at vi er ganske nær!
Janei.. siden siste innlegg har jeg stressa meg som en gal.. kjæresten sinna fordi jeg satt her og ikke hjalp han, og jeg hadde bare lyst til å slå han ned fordi HALLO LIKSOM; JEG MÅ SKRIVE INNLEGG I TUSEN TRÅDEN!! :p :p
Ellers så kan jeg opplyse om at kalkunen er inni ovnen, på 125 grader.. undres på når den blir ferdig, vi blir kanskje ikke å spise før i 21-tiden.. men, men!
Er det ikke utrolilg irriterende når folk retter på gramatikken ens? Det synes iallfall jeg, selv om jeg vet at jeg har en tendes til å gjøre det.. iallfall inni meg..
Hvis jeg ser skrivefeil i aviser, kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert iallfall.. så elendig, liksom!!
Jaja..
Fryser fremdeles på bena, forresten.. Og kjæresten driver og rydder rundt meg mens jeg sitter her.. men det driter jeg i for jeg har vasket opp i hele desember for han, så.. litt han da tåle.
Jeg ønsker meg Tempur-madrass, men det er dyrt! Tror vi blir nødt til å kjøpe en vanlig Jensen-madrass etter nyttår, for det er billigere. Noen som har sett annonser hos møbelforhandlerne av billig Tempur-madrass nå før jul?
Ellers kan jeg si at jeg er skikkelig lei av søtmat, blant annet kokesjokolade og kaffe, som jeg har spist og drukket hver dag i jula. Så lei at jeg gleder meg vanvittig til å bare spise sunt igjen. Har vel blitt et par fedon-kaker om dagen også vel :o .
I dag har jeg vært på hennes & mauritz (hvert ord teller ja) og kjøpt for penger jeg har fått til jul to cardigan-jakker. En i lakserosa og en lyselilla. Og dette er farger som kommer for fullt til våren, heldigvis kommer det masse farger på klær da også. Jeg elsker farger. Skikkelig kupp å få kjøpt to klassiske jakker i hypermoderne farger til 50 % rabatt, når det sikkert dukker opp mange like jakker i butikkene framover. ;)
Jeg fikk et lite hint om 1000-tråden. Ser det er noen som jobber iherdig med å nå 1000 innlegg i løpet av kvelden:D
Hva skjer da, hvis vi når 1000 innlegg? Ja jeg bare spør. Skal vi fortsette å skrive her eller skal vin lage nye tråd for 2005? Ja vi bør vel det da 1000-tråden 2005:D
...men hva skjer når vi har nådd 1000 innlegg? Grillfest? Det var vel det som var meningen....
mmmmm soppstuing! kjøpte ingredienser til det idag! har ikke spist det siden jeg smakte på det for noen uker siden og gleder meg til å spise det igjen!!!! ;)
spent på hva menyen blir ikveld!!! aner ikke og har ikke spurt... spennende med overraskelser! ;)
sånn, nå blir det sikkert femti ord!
Vi var innom en sykeartikkelforretning i Bergen. Og de hadde kampanje på tempur produkter fram til 31.januar. 15% på puter og 30% på madrasser.
her er madrassen vi vil ha, 7000 for 150x200, 15 års garanti, rimeligste overmadrass fra svane koster 2300 - og vi trenger ny...
fra: [url]www.tempur.no[/url]
TEMPUR Overmadrass
Kan brukes ovenpå en hvilken som helst madrass med jevn overflate.
Tykkelse
7 cm
Størrelser
Cm: Bredde 75/80/85/90/120/150/160/180 x
Lengde 200
Spesialmål kan bestilles.
Madrasskjerne
Laget av 7 cm tregelastisk og temperaturfølsomt TEMPUR Materiale.
Madrass Trekk
Høykvalitets velur laget av naturvasket bomull (75% bomull/ 25% polyester).
Farge: Krem. En glidelås gir muligheten for enkel fjerning og montering.
Trekket kan maskinvaskes på 60°C.
Hihi, så gøy med at vi kanskje klarer det! Og nå må jeg skrive skikkelig fort fordi at jeg ser at det er mange som dirver og ser på denne tråden nå, og atte liksom i teorien så kan man jo ha annahvert innlegg, og.. jah. Jeg tror jeg bare skal skrive en setning til for å være på den sikre siden, jeg.
Jeg vil bare benytte anledningen til å ønske alle et riktig godt nyttår! Så må vi alle huske at uansett hvordan vi ser på oss selv og føler oss, om vi er aldri så slitne eller lite motiverte til å holde hjulene igang så er det viktigste med livet å spre glede til sine omgivelser og dele fine stunder med menneskene rundt seg. Et lite smil eller noen varme ord koster så lite, men kan gi så mye!
Takk for det gamle året! Og måtte det nye bringe mye godt!
Ja, kanskje det er derfor du fryser på føttene, mofedilla!
Da kan jeg anbefale å kjøpe tomme gelatinkapsler i helsekosten til ca. kr 25 for en boks, og fylle med tørket malt ingefær, som du for eksempel kan kjøpe billig i en innvandrerbutikk. Ingefær er et av de krydderne som virker mest varmende, og det virker i tillegg som et afrodisikum, virker mot kvalme og reisesyke, oppblåst mage. Forebygger kreft hos dyr, senker blodkolesterolet (hos mennesker) og fortynner blodet.
dette er jo helt knall!!! når så mange skriver så er det jo bare å skrive i et kjør!!! sannsyligheten for at noen får inn et innlegg før ditt neste er ganske så stor!!
ja, hva skjer egentlig etter 1000 innlegg!! :) blir spennende og se!!! :)
er dette femti ord, da...??? satser på det!
Anne.. lurer på hva som skjer jeg også.. det har jeg ikke tenkt på faktisk, jeg bare fikk det klart for meg at selvfølgelig må vi klare det før årets slutt!
Og det ser jo jammen lysende ut, ikke sant?
Nå har jeg vært og sjekket kalkunen, den har stått inne nå i 50 minutter på 125.. skrudde opp på 160 jeg, så skal den få stå slik en liten halvtime.. :)
ok, jeg tar sjansen på at jeg ikke skriver rett etter meg selv!!!
at noen har klart å snike seg innimellom med et innlegg, sånn at jeg ikke skriver rett etter meg selv... oi, har jeg skrevet dette før...???
mofe, er nok røyken, ja. noe som får igang blodomløpet er bra!
Det er ikke godt å vite hva man skal skrive i denne tråden om dagen. Det skal liksom være Livets Lyse side -tråd, men jeg føler meg så tom og trist om dagen. det går veldig inn på meg denne katastrofen. Jeg føler meg så avmektig. Det er jo ingen ting jeg kan gjøre.
Jo da, jeg kan gi mer penger, og jeg vet det hjelper.
I dag har jeg bare kjøpt to fakler som jeg skal tenne i kveld.
Etter at ungene mine ble voksne hat jeg kjøpt lite fyrverkeri selv, og jeg mener ikke at man skal kutte ut alt fyrvekeri selv om dette har skjedd.(Det må være andre grunner i så fall) Livet går videre og barn må få være barn.
La oss ta et løft til og gi noen kroner til....vi har sikkert en 100 lapp til å sende?
Takk for fantastisk Tempur-svar Lise, eller var det HP? ;) Jeg skal gå nærmere inn på det når jeg er ferdig med skrivejobben her inne :D . Må forresten ha 180 bredde på sengen. Ja, ja - jeg vet det er romantisk å ligge på armen, men vi gjør ikke det hele tiden da.
På handletur i dag, så jeg at omtrent alle varer på Lene-V var satt ned med 50 % rabatt, til og med silkepysjene de hadde som "ultimat julegavetilbud" før jul. Så irriterende å kjøpe ting til full pris når det satt ned etterpå...
blir riktignok vanskeligere og vanskeligere å finne på noe å skrive... ;) :)
og kjedeligere og kjedeligere å telle ord.. ikke lenge til jeg må gi meg nå.. kl 17 burde jeg sette igang med å pakke sekk... skal ha med meg litt mat og klær til imorgen! :) mye enklere å slippe å prøve å komme seg hjem inatt!!
Marianne, marianne... det var jo et helt genialt forslag..
Har du noengang tenkt på å bli en sånn spaltist i et blad som kommer med forslag i hytt og pine til folk? Du kan jo tjene penger på genialiteten din, dama! :)
Ellers så må jeg altså si at jeg er helt imponert over dugnadsviljen til folk nå!
Nå snart, eller okoei ikke enda da, men snart skal jeg lage poteter! :o :o
Jeg sitter å tenker å funderer litt nå jeg... slik jeg pleier på nyttårsaften... over hvordan jeg har levd livet mitt i år, og hva jeg vil gjøre annerledes neste år... som noen sikkert har lest, er kommunikasjon mitt hovedfokus neste år... å tørre å kommunisere mer, men bak det å tørre ligger fykten... tenkte å dele et spørsmål jeg har lest med dere...:
Noen ord å tenke på angående frykt:
Hva om det er ditt ønske om å kontrollere, unngå og fornkekte frykten som faktisk er det som holder den levende?
---traff meg rett i sikringsboksen i allefall...;)
gleder meg enormt til julesalg på mandag... men det er med en bismak...! jeg vil også gi til asia. må prøve å balansere det litt...! jeg kommer jo til å trenge klær det neste året, og jeg sparer på å kjøpe de på salg nå...!!
Å kjære Anne! Håper du får en fin kveld uansett. Jeg kan godt tenke meg at katastrofen går hardt innpå deg, du er jo så snill og god og omsorgsfull. Jeg ser veldig lite på tv om dagen, for jeg blir så veldig, veldig lei meg og klarer ikke å komme meg ovenpå igjen hvis jeg engasjerer meg for mye. Er bare nødt til å holde meg oppegående i disse feriedager med mann og barn. Har hatt det så slitsomt før jul at jeg trenger å pleie meg selv litt. Har sett nok til å forstå hvor grusomt det er det som har skjedd og at de trenger hjelp - og vi har gitt noen småpenger + at vi skal sende mer penger til Røde Kors-kontoen som er kontonummer 10. Kanskje det er lurt å skru av tv og radio noen dager Anne?
Hva om det er ditt ønske om å kontrollere, unngå og fornekte frykten som faktisk er det som holder den levende?
Tja, må jeg vel få tenke mer på. Ligger det noe vitenskap bak eller personlige erfaringer fra mennesker? Hvor er det hentet fra? Må lages en tråd, tror jeg! Men ikke i dag sjølsagt!
Har lest litt i Elsk det som er, og ser jo at mange tanker kommer av helt andre årsaker enn de vi tror. Ikke bare ut fra boka, men når jeg tenker på ting jeg selv opplever ser jeg at det er sånn. Skal skrive om dette senere også. (Nå blir jammen mye utsatt her).
Hehe, så lurt, jeg skulle quote deg og si at det var for kort, og idet jeg trykket så hadde du tydeligvis skrevet den siste setningen [img]images/smilies/smile.gif[/img]
Nå begynner det å lukte kalkun her i huset, nammm!! Men jeg har puttet litt hvitløk i marinaden, og kjæresten er ikke så glad i det, men vi får håper at han ikke merker noen ting!
Fysøren så flink jeg er blitt på touch altså! Selv om jeg ser på tastaturet samtidig som jeg skrvier da [img]images/smilies/smile.gif[/img]
Jeg skal bort klokka sju, så jeg trenger ikke dusje før klokka seks og hvis det kniper her inne, kan jeg utsette dusjing til halv sju - men DA får jeg dårlig tid!
Dette er nr. 979, var det ikke? Betyr at det er 21 igjen og vi er i hvert fall fire her inne - og det blir rundt regnet fem innlegg på oss hver til så er vi i mål før kl 12 i kveld. Det som hadde vært morsomt var om innlegg nr. 1000 akkurat kom klokka tolv, men det er kanskje litt mye forlangt?
Jeg føler for å tømme hodet litt før vi går inn i det nye året. Hva har jeg tenkt på i det siste?
Hmmm..:
Hvordan snike inn lavkarbo i foreldrenes kosthold.
Hvordan trene mer.
Hvordan fortsette å studere og lese teori når det finnes millioner som ikke engang har tak over hodet!
Hva er det egnetlig som stopper meg i fra å sette meg på neste fly til sør-øst asia?
Hvorfor er jeg ikke nede og hjelper mine stakkars foreldre med å rydde.
Jah. Det jeg kom på i denne omgang. Da får jeg gå å gjøre meg klar til 2005
Det er deg vel unt å kose deg med familien, nyte roen og samle krefter til hverdagen.Det er viktig. Det blir ikke bedre der nede om vi lar sorgen og fortvilelsen knekke oss. Tvert i mot er det viktig at vi har livskraft til å fortsette et optimistisk liv. Alikevel er jeg litt tom om dagen...selv om jeg vet dette...
Jeg er ikke sånn at jeg tar katastrofen så tungt innover meg at jeg ikke fungerer, men jeg klarer ikke å legge det helt bort.
Jeg synes det er viktig å få sett hva som skjer. se alle de flotte fantastiske menneskene som klarer å gjøre litt ekstra , enten der nede eller her hjemme. Flott å se at barn også blir engasjert
Vet dere hvem av stjernene som bruker hvilken diett? Det synes jeg er litt interessant, men jeg leser aldri Se & Hør, så jeg aner ikke. Og de norske kjendisene, hvem av dem går på Atkins og Lindberg og South Beach? Det hadde vært gøy å visst. Jeg mener jeg leste at moskva-marit gikk på Lindberg, det er alt jeg vet om kjendiser...:D
ok har pakket en tredjedel.... tar resten senere!!! kun et kvarter til jeg må gå, nå! men jeg stoler på at dere klarer det, nesten ingen innlegg igjen, nå, jo!!! :)
sånn hvor mange ord var det...?? trettisju? da har jeg 13 igjen...?
Takk skal du ha, Anne! Ja, det er en litt sånn overlevelsesstrategi det her. Skjønner godt at du føler deg tom. Det er ikke lett å glemme. Husker ennå noen fæle tv-bilder jeg, blant annet et fra 1994-95 fra Sør-Afrika hvor mennesker fikk trædd brennende bildekk over hodet og vaklet rundt stønnende. Det var så fælt at jeg aldri klarer å glemme det bildet. Samme med tv-bilder av kaniner som fikk stukket sprøyter i øynene pga. forskning i kosmetikkindustrien. Og av ung jente som ble omskjært uten bedøvelse. Oi, dette ble ikke et positiv innlegg heller.
Jeg har sett på noen bildeserier på dagbladet fra katastrofen i Asia.. på en måte skulle jeg ønske at jeg ikke hadde gjort det, om dere skjønner?
Men over til noe helt annet..
Vi har snart klart alle innleggene! På en SYK måte er jeg så glad for det.. Ja, det høres jo helt vanvittig ut da.. men hodet mitt er ikke alltid plassert oppå ryggraden min.. :rolleyes:
Jeg har akkurat vært ute og tatt meg en røyk, for de som måtte ha intersser av den informasjonen! :p
Hadet, Aline! Ha en super kveld! Snakkes neste år ja :p
Jeg har ikke vært hos frisøren på lenge fordi jeg ikke har hatt tid/ork/penger. Bilen min står parkert i garasjen med diverse ting som må repareres, så det blir noen dager før jeg skal dit også. Da skal jeg stripe håret og klippe meg. Håret er nå veldig langt og jeg ser bare dratt ut i ansiktet. Vil klippe opp sidehåret til en nesten-lugg. Noen som vet om bra hår-sider på nettet? Med forslag til frisyrer?
Nå forklarte jeg nettopp for kjæresten at vi har tusen innlegg å skrive.. og at det var ti igjen, og det viste han forståelse for.. han ville nemlig sitte her foran pcen, men jeg klarte å unnvike det!
marianne.. hårside.. hmm... tenke tenke..
Oom du minner meg på så kan jeg finne ut senere?
Forresten er det fint å få klippet opp sånn at tyngden på håret ikke er ved skuldrene, men heller oppå hodet..
Nå vil visst kjæresten ha dataen.. jeg er kanskje tilbake om en halvtime eller så..
Hvis vi (eller jeg da) skal snakke om noe så banalt og uviktig (spesielt i disse dager) som hår, kan jeg fortelle at jeg har lyst til å klippe det opp sånn at jeg kan krølle det nederst med ruller eller krølltang - litt sånn 70-talls glam-aktig. Noen som skjønner hva jeg mener nå :o ? Ikke sånn glatt fjærklippaktig Jennifer Aniston-hår hvor alt er klipt gradvis fra langt til kort på siden. Nei, mer litt etasjer liksom. Noen som i det hele tatt er interessert i frisyrer her forresten? Det ble i hvert fall femti...
Kjære alle gode venner som har bidratt i 1000-tråden.
Stort sett har dette vært en lystig tråd, med mange gode historier og anekdoter.
Jeg håper vi fortsatt kan ha en sånn tråd. Den er god å ha. Den kan muntre på mange måter....og fin tidtrøyte i påvente av noe annet:D
Det er siste dagen i året i dag, og vi har vært ute og gått tur i dag. Det var nydelig vintervær og vi tuslet innover i skogen en tur. Det var fredelig og stille og ga god mulighet for ro til ettertanke. Jeg liker sånne stille stunder også..
Ellers så ringte nettopp barnebarnet på 5...Han har vært og pilket; hadde fått ei gjedde på 5 kilo:eek: Gjett om han var stolt........
Jeg må skrive skikkelig for tnå fordi kjæresten vil øyeblikkelig ha pcen, og jeg håper at vi klarer tusen innlegg før han vil det!
Åh.. jeg blir stressa nesten jeg nå! Og det er jo ikke lurt å bli nå som det er nyttår og alt! Åh kjære vene for en fart jeg skrive i nå altså, jeg skulle kanskje ha blitt sekretær?
Jeg nekter å la innlegg nr. 1000 bestå av pjatt om hår. Her må det flottere og viktigere emner på banen. Det kan jo hende det vil gå gjetord om denne tråden vår, ikke sant?
Med så mange engasjerte mennesker skulle det vel forresten la seg gjøre å komme i Guinness rekordbok for å ha laget en 1000-tråd raskest. Ikke denne, men en ny.
Gleder meg litt til å bli ferdig her jeg også, for jeg skal snart gå å dusje. Min mann er ute og løper og onga kom akkurat inn sammen med et nabobarn.
Godt nytt år alle sammen! Nå er bare spørsmålet om hvem som blir nr 1000! :D Er det meg eller deg - for her går det unna! :_punk:
Kult er det i alle fall. Katastrofen i Asia er forferdelig, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke la den gå innover meg. Det er noe som skjer på denne kloden vår - jordskjelv og Tsunamis. Tviler på om feriestedene i Thailand hadde solgt så bra om de hadde hatt bølgebryter foran stranden... Men det blir nok noe som selger bra i framtiden... :ja:
Jeg oppfordrer alle til å gi all den støtten de kan! :ja:
Godt nytt år alle sammen! :stortsmil
Nummer 1000 er neste!
Da ser det ut til at vi klarer det....og det vet dere kanskje ikke, men vet dere hva som skulle skje når vi klarte det?
Jo; Vi skulle ha grillfest i hagen til MHM........med en gang. Kom igjen folkens vi drar....Hun mente hun eikke hadde stoler nok, men ta med dere en stol da dere...så "årnere seg"
Juhuuuuu...here vi come MHM:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.