Okei...så dette skal være et "Speakers Corner" da mener du?
Hvor vi kan gi uttrykk for glede, sinne, forrundring, kjærlighet,kjedsomhet, frustrasjon,triste tanker og taletrengthet?
Da er jeg i gang, så får vi håpe andre følger.
Vi har sikkert mye på hjertet som vi er litt usikre på om passer inn her og tør liksom ikke helt å sette i gang.(Sjenerte som vi er:D )
...ikke får vi trekk i lønna heller??? (Les; rykte) Helt anonyme er vi vel ikke, men ikke langt unna heller. De færreste kjenner hverandre går jeg ut i fra. Og så er det vel sånn at kanskje kommer det opp et tema som kan bli en tråd. Hva da? Kan vi flytte innlegget eller?Hvem bestemmer det i tilfelle? For det må ikke bli sånn at alt skrives her:( Det blir dumt...
Ja, da kaster jeg apekatten videre....
:D :D
Oisann! Femti ord? Hvordan skal jeg klare å lire ut av meg så mange ord uten å virke tomhjernet og uten substans? Well, jeg skal da saktens klare å få det til ved å fortelle om mine uker i bunnløs fortvilelse over at jeg ikke makter å spise riktig, å ha et kosthold som ganger både kroppen min og humøret mitt. Tenker på det hver morgen, og går hver kveld til sengs med en følelse av nederlag.
Nå har jeg vært ute og gått en liten tur. Dro med samboer'n for jeg skulle se etter Liljekonvall, som jeg hadde lyst til "å stjele"...ikke fra hager da, men kanskje fra en skogkant. Det er vel kanskje ikke lov, men ...:( samboer'n kjørte gressklipper'n over de 15 som sto i hagen her:hylgrine:
Fant ingen, så kanskje må jeg kjøpe, for jeg bare må ha Liljekonvaller.... masse.
Ellers så får jeg gå langs jernbanelinja:D for der er det alltid noen, ser jeg fra toget. Alltid på steder som nesten er ufremkommelig.
Jeg vet om et sted med masse, men da må jeg kjøre bil en time hver vei...det blir kanskje litt i meste laget....tenke tenke....
Nå har jeg sitti her i timesvis,og venta på nedastning av de siste sangene til Idolet mitt.
Nå er jeg endelig i mål.
Mens jeg venta har jeg vært en liten tur her inne, og kikka litt, eller snokt, kall det hva du vil.
Så nå er alle sangne fra Kjartan Salvesen's Idol opptredner ned lastet.
:D
Å le er å risikere å bli tatt for å være dum.
Å gråte er å risikere å bli oppfattet som sentimental.
Å komme en annen i møte er å risikere å bli involvert.
Å vise følelser er å risikere å blottlegge sitt egentlige jeg.
Å gi uttrykk for sine ideer, sine drømmer, er å risikere å tape ansikt.
Å gi kjærlighet er å risikere å ikke få noe igjen.
Å leve er å risikere å dø.
Å håpe er å risikere fortvilelse.
[color=green][/color]
Men du må risikere noe, for den største faren i ditt liv er å ikke risikere.
Den personen som ikke risikerer, gjør ingen ting, har ingen ting, er ingen ting. Han kan kanskje unngå lidelser og sorg, men han kan rett og slett ikke forandre seg, føle, vokse, elske - leve.
Lenket til sine holdninger er han en slave, han har forspilt friheten.
[color=green][/color]
Bare en person som risikerer er fri.
Denne tråden kan nok komme til å inneholde mye rart gitt. Jeg ville bare stikke innom for å si at jeg nok en gang skal prøve å komme meg på rett kjøl. Først trapper jeg opp vanninntaket, deretter reduserer jeg på karbohydratene, sakte men sikkert. Så skal jeg komme i ketose, og treninga skal gjenopptas. Om jeg klarer det? Vel, det gjenstår å se det da...
Denne tråden skal da inneholde veldig mye spennede og rart, innlegg innenfor tema og innlegg utenfor tema... Men om du har et tema som du brenner for og ønsker en diskusjon på så legger du det ut i en annen tråd... Dette er en kjede seg tråd hvor vi kan skrive akkurat det vi har lyst til... tømme ut akkurat det som kverner i hodet akkurat nå!
Skal bli gøy å ha en laaaang tråd med innlegg! Ikke bare fårepølse --> eple ;)
Jaja,skal nok lire av meg femti ord,men om dere synes det blir interessant er en annen sak, Er trøtt som ei strømpe og fikk pokker ikke sove i natt,men jeg vet det er fordi jeg ikke kom meg i seng før klokka var minst 0300 omtrent.
Noen ganger er natta nemlig den beste tida på døgnet, alle andre sover og en kan gjøre som en vil,lytte til vær og vind f.eks. Eller rett og slett bare kose seg:p
[font=Arial][/font]
Albertine, jeg ble så trist og lei meg i går da jeg leste innlegget ditt om hvordan du har slitt de siste ukene og hvordan det plager deg.
[font=Arial][/font]
Jeg tenkte; kanskje er det vår skyld, fordi vi er så flinke til å rose alle som oppnår resultater. Det er jo ikke nødvendigvis det at de er ”flinke” vi roser, men resultatet. Og at jeg faktisk gleder meg med dem, på samme måte som jeg nå blir lei meg på dine vegne. IKKE fordi du ikke er flink!!! Men fordi jeg vet hvor vanskelig det tross alt er og hvor vanskelig det er å finne den riktige måten å gjøre det på for den enkelte.
[font=Arial][/font]
Dessverre så har ikke du heller funnet løsningen for deg. Du må ikke se på det som et personlig nederlag, for det er det ikke. Kostholdsomlegging og å finne riktig kost for den enkelte tar tid, og er komplisert, og kanskje trenger du også den rette inspirasjonen, som vi ikke har klart å gi nettopp deg. Støtte og hjelp til en så vanskelig oppgave som det er å gå ned mange kilo er helt nødvendig for de fleste av oss. Hvordan den hjelpen skal være er individuell. Og jeg skulle virkelig ønske at vi kan være med å være den inspirasjonen for deg.
[font=Arial][/font]
Jeg har hentet masse inspirasjon hos dere og andre. Inspirasjon til å holde hodet oppe og prøve på nytt, og lete etter hva det er som hindrer meg i å gå ned i vekt.
Jeg ble glad når jeg så ”dagboka” di i dag, at du er i gang igjen…
Alt rundt oss, og i oss er bygget opp av atomer... Og den minste bestanddelen i et atom er en kvark. Altså alt er bygget opp av kvarker...
Og visste du det at kvarken endrer form og egenskap utfra hvordan du ser på den??? Hvilken vinkel, lys, forstørrelse osv...
Og enda mer fasinerende... Om du tar to kvarker i en partikkelakselrator og kolliderer dem sammen i høy hastighet, så blir resultatet: Ingenting... :cool:
Jeg blir med på innlegget til Hp og hiver inn noen kvarker her og der:)
Det får meg til å tenke på discovery. Vi som er her på karbojunkie blir jo alltids litt bekymret om vi får i oss nok næring og vitaminer,og selv er jeg sletts ikke sikker.
Ikke er jeg flink til å ta kosttilskudd heller,bare periodisk,men det har nok sin årsak i at jeg ble møkkalei av piller den gang jeg måtte ta de. 10 år med allergimedisin 3 års opphold og 2 år med blodtrykksmedisin gav meg avsmak......
Jeg har plantet blåveis i dag:rolleyes: (kjøpt) og løytnantshjerter, også har jeg flyttet en rose og delt opp noen bunndekkende fjellplanter og plantet et annet sted.....
Å det er så herlig å grave i jorda....
Dvs, jeg liker å drive med planter. Både ute og inne.
Inne så har jeg noen for meg spesielle planter...det er mange av samme sort. Dessverre så har jeg ikke navnet på dem, men det er løkplanter. Liljer. Lakserød.
Det spesielle med dem er at de har vært i "familiens eie" i mer enn 60 år.
Min mor fikk noen planter av sin svigerfar når hun giftet seg med min far:D i -43. Så bare det er jo 61 år side. Og han hadde sikkert hatt de lenge, kanskje fått de av andre familiemedlemmer. Se det forteller historien ikke noe om.
Ihvertfall så har plantene/løkene blitt delt opp og gitt bort i hytt og pine.
Jeg har sikkert 25 potter med mange løk i hver. I år har de overgått seg selv med blomstring. Til jul hadde jeg sikkert 5 lange stilker med doble storeliljer i hver potte, og nå blomstrer de igjen.
Hvis jeg hadde visst hvordan jeg skulle gjøre det så skulle jeg ha sendt med et bilde.....
Kanskje jeg klarer det en annen gang, og da kan det hende noen av dere vet navnet:D
Å nå husker jeg ikke om reglene var at jeg ikke kunne svare på spørsmål????
Men det er klart når det gjelder planter er jeg interessert. Jeg har store kunnskaper når det gjelder planter,men løkplanter er vel ikke helt min forse. I min familie pleide min mor å ta inn georginer av alle slag og plante på nytt året etter. Av inneplanter var det begoniaer og liljer mm.
dagen igår var en herlig dag! Jeg og poden på shopping, varme steinbitkaker til lunsj også kjøretur for å se på sauer og lam! :) Herlig!
Fikk også muligheten til å leke helt! :D Når vi kjørte eneveien var der et lam som hadde komt seg utenfor gjerdet, prøvde febrilsk å komme inn igjen til venner og familie... vi kjørte videre, men på vei tilbake så vi at det strevde fortsatt. Da fikk jeg æren av å løfte det over gjerdet! :p Gøy! Hele flokken brekte! Følte meg som en hovedrolleinnehaver i heldiggrisen babe! :p :p
På veien hjem fikk jeg premien for dagens gode gjerning... Pode sovnet, og en stor kongeørn kom flygende over veien og landet i skråningen over... :D
Egentlig så har jeg ikke peiling på hva jeg skal skrive om,men det første som faller meg inn nå er at lillepusen(den største hankatten vi har) igjen har klart å velve et vannglass fra bordet. Hvis det ikke er nok vann i det til at han får snuten nedi,tar han labben og tipper det:)
Selv om vi fyller på nytt vann i skåla er det ingen av kattene som vil drikke der,de står heller i kø foran vannkrana på badet for å drikke der. Ja katter er rare sånn.;)
[center]Løftet[/center]
[center] [/center]
Gå ned i vekt! Få mer energi! Se fantastisk ut! Denne boken vil vise deg hvordan det gjøres!
Ikke bare det. Den vil vise deg hvordan du kan forandre livet ditt en gang for alle.
Du holder nå i hendene dine en bok som har solgt i mer en 10 millioner eksemplarer siden 1992. Sannsynligvis har 2-3 ganger det tallet med mennesker fulgt dens lære. Mesteparten av dere vil ha hørt folk si at det er den mest effektive vekttapsplanen de noen gang har prøvd. Det er den!
Om du er som folk flest, så har du vært igjennom slankekrigen. Navngi dietten og du har sannsynligvis prøvd den, enten der er en lavfett diett, en matvarekombinerende diett, grapefrukt dietten, essensielt fett, andre protein dietter, også videre. Du har lært hvordan du teller kalorier, men til syvende og sist uten suksess. Selv om du hat tatt av vekt, så var du ofte sulten og følte deg alltid deprivert. Så når du gikk tilbake til din gamle måte å spise på kom kiloene tilbake, ofte i følge med noen ekstra.
Hvis dette er et scenario som lyder altfor kjent, så har jeg løsningen som vil hjelpe til med å gjøre slutt på spillet med jojo dietter en gang for alle. I stedet vil jeg hjelpe deg med å adoptere en permanent måte å spise på som:
lar deg gå ned i vekt uten å telle kalorier
får deg til å føle deg bedre, og se bedre ut.
gir deg energien tilbake, helt naturlig.
Holder kiloene borte for alltid med en ny livstids ernæringsmessig tilnærming som inkluderer rike og delikate matvarer.
Men i tillegg til vekttap, så er der en enda viktigere fordel: Den ernæringsmessige tilnærmingen du vil lære mer om her er også en revolusjonerende metode for å leve et langt, sundt liv. Jeg vil at mine lesere skal si: ”Jeg visste jeg ville gå ned i vekt, men jeg hadde aldri trodd at jeg ville føle meg så mye sunnere.”
Den typiske vestlige dietten – eller som jeg noen ganger kaller det, høysukret grøss – gjør deg feit. På kort sikt er det også en sikker vei til daglig lidelse, gjør deg irritabel og trøtt gjennom dagen og søvnløs om natten. På lang sikt leder det mørkt mot hjertesykdom, høyt blodtrykk, diabetes og et lass med andre katastrofer.
Det jeg nå skal vise deg er ikke bare en måte å gå ned i vekt, men en måte å spise på for resten av livet slik at du kan være, og forbli slank og sunn. For altfor mange mennesker betyr ordet diett ikke en tilnærming til hvordan en spiser gjennom en livstid, men en to måneder på, ti måneder av vekttapsspill som de leker med seg selv – år etter år. Det er ikke hva denne boken handler om! Jeg tror så sterkt på dette at fra nå av vil jeg ikke snakke om Atkins Dietten, men om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming eller ”gjøre Atkins” eller til og med bare ”Atkins”. Det er en forkortelse som andre har brukt, så nå vil jeg begynne å bruke det også.
Atkins Ernæringsmessige Tilnærming vil gjøre deg sunn fordi den er forskjellig fra den typisk vestlige spisemåten. Enkelt sagt så unngår du de negative konsekvensene av for mye karbohydratinntak, alt dette kan tilskrives til for høy insulin frigjørelse i kroppen din. (1)
Vil du se hva jeg mener? Vell, siden de sier at et bilde er verdt tusen ord, hva sier du til to?
Trivsel, glede og økt livskvalitet er noe mange føler under og etter fysisk aktivitet. En av årsakene er att trening stimulerer produksjonen av endorfiner, kroppens eget morfinlignende stoff, som virker spennings-regulerende og smertestillende. Burde ikke også du gi deg selv muligheten til å oppleve effekten av disse stoffene?
Forskningsresultater og praktiske erfaringer har vist at vi får mer energi og bedre selvtillit ved å trene. Mange synes å tåle tåle mer stress og psykiske belastninger når de er i god fysisk form. Det kan få betydning for mestring av konflikter og kriser gjennom hele livet.
Totalt sett kan treningen bidra til en kjedereaksjon der godt humør gir positive tanker, større tilfredshet og færre bekymringer.
Er det ikke rart hvordan man har lett for å tro at hver fase i livet er fasiten? "Å-ja, var det slik livet mitt skulle bli..." Men så skjer det noe som forandrer alt igjen. Det kan være at man bytter jobb, bytter partner, får barn, får en sykdom osv. Også trenger man litt tid på å venne seg til det nye, til å bli innkjørt i nye hverdager og en ny måte å tenke på. Min nyeste "forandring" i livet, er at jeg har fått en god venninne. Jeg hadde mange - jeg tenkte ikke at jeg trengte flere..... Men så kommer en person dumpende inn i livet, der kjemien stemmer 100%, der man blir så oppslukt og fascinert av den nyes tanker, meninger, væremåte m.m., at det føles merkelig. Og godt. Og berikende. Livet er fullt av mysterier.
Takk for at du beriker mitt liv, Hege!
Dette er nesten juks, HP. Kan umulig være lov til å lage sånne telle-innlegg? Eller kanskje det er nettopp det? Kanskje man kan bruke det som en skikkelig søpplebøtte også?
Egentlig en fasinerende ide; kommer hjem fra jobben og er skikkelig forbanna etter en diskusjon med sjefen. Angrer selvfølgelig på alt du IKKE fikk sagt! At du ikke GA'N inn liksom..... Da er det bare å logge seg på, få det ut - og nyte resten av dagen!
Luksusdyret har våknet! Jeg har nå spist Scampi til frokost! Deilige saftige scampi marinert i hvitløk, ingefær og chili. Spist sammen med wokgrønnsaker og et speilegg. Mmmmmmmmmmm! Fantastisk godt. Men jeg er ikke rik altså. Det hadde seg bare slik at jeg MÅTTE kjøpe dem på SmartClub på lørdag, og så gikk de ut på dato i dag... Så jeg hadde ikke noe VALG.... :rolleyes:
I det første bildet står jeg bak et enormt bord som bugner med mat. Utrykket mitt er en blanding av stolthet og forventing, og ingen undring. Der er boller med frø og nøtter, store fat med fisk, hummer trekt i smør, godt krydret fisk, kalkun og and og selvfølgelig en saftig stek. Du vil se en omelett som vil gjøre et frokostbord stolt. Der er ingen mangel på variasjon her. Jeg ser grønnsaker i overflod, ferske grønne salater som er trekt i sunne olivenolje baserte dressinger i overfylte boller. Innimellom finner du blåbær, jordbær og rips med pisket krem. Der er et variert utvalg med oster. Og siden dette er et bilde av maten du vil spise etter du har tatt av dine ekstra kilo, og har nådd Atkins livstids vedlikeholdsdiett, så vil du også oppdage et glass med vin, pannestekte poteter, et stykke melon og skiver med fersken og plommer. Og til slutt så har utviklingen av lavkarbo erstatningsingredienser gjort det mulig også å plassere et tilfredsstillende spekter med lavkarbobrød, ostekake, iskrem og kaker på det bugnende bordet.
Bare kjede dere litt med min lange kveld, og natt for noen.
Måtte gjenopprette programvaren i dag, og det tar tid det.
Har en bærbar pc, og en stasjonær. Bruker som oftest den stasjonære, men har i det siste brukt den bærbare. (kan jo se tv, og være på nett):D
Så i dag klikka den, og det meste måtte lagres på nytt:eek: .
Internett, Offise XP, bla bla.
( blir vel sletta dette, men vet ikke noe annet ord for Office, kanskje kontor XP)
Jeg klarte å ha fett i proteinshaken min! Tok i 1 ts avokadoolje + 1 ts Cocosa + 1 ts psylliumfrø. Og det merket jeg jo ingenting til! Og jeg som har vært så redd for konsistensen, og heller spist nøtter etterpå for å få i meg fett... :rodme:
Jeg tar 2 måleskjeer Protein Delite + 3 dl melk + en skvett syrnet melk + avokadoolje + Cocosa + psylliumfrø, og kjører alt med stavmikser i et 5 dl - glass. Nam-nam. Også en frukt eller grønnsak etterpå pga antioksidantene. Kanskje jeg skal avansere ytterligere med kanel i, så blir shaken HELT komplett. For 1 gram kanel = 1 eple mht antioksidanter.
Søren også...for at jeg er jente, for vi skal på død og liv gjøre flere ting på en gang:p
Det kan resultere i en stor tallerken med lunsjmat i fanget. Bare fordi jeg skulle spise lunsj, skrive ut jobbrapporter, lese brosjyre og lese/skrive på Karbojunkie samtidig....:eek: Klarer ikke det engang, uten å søle, da er det ikke håp....:rolleyes:
Da ser det atter ut til at våren prøver å snike seg fram her i Trøndelag. Snøen fra i forrige uke er borte og tulipanene til naboen som jeg trodde var døde for lengst har fått seg et par uker i vinterdvale. Ser ut til at de skal vare lenge lenge i år.
En jeg har og som vel er ganske ok, er at jeg hører på Hovigs Hangar...på NRK 1 hver mandag og fredag kl 2300-2400. Det er blues. Det er sikkert flere her i Karboverden som gjør det og vet at han har holdt på i lange tider med det samme programmet.J eg antar at noe spilles flere ganger, men den mannen er et oppkomme når det gjelder å finne nye musikere. Han må ha verdens største samling når det gjelder Blues musikk.
Bare måååå ha det med meg:cool:
I det første bildet står jeg bak et enormt bord som bugner med mat. Utrykket mitt er en blanding av stolthet og forventing, og ingen undring. Der er boller med frø og nøtter, store fat med fisk, hummer trekt i smør, godt krydret fisk, kalkun og and og selvfølgelig en saftig stek. Du vil se en omelett som vil gjøre et frokostbord stolt. Der er ingen mangel på variasjon her. Jeg ser grønnsaker i overflod, ferske grønne salater som er trekt i sunne olivenolje baserte dressinger i overfylte boller. Innimellom finner du blåbær, jordbær og rips med pisket krem. Der er et variert utvalg med oster. Og siden dette er et bilde av maten du vil spise etter du har tatt av dine ekstra kilo, og har nådd Atkins livstids vedlikeholdsdiett, så vil du også oppdage et glass med vin, pannestekte poteter, et stykke melon og skiver med fersken og plommer. Og til slutt så har utviklingen av lavkarbo erstatningsingredienser gjort det mulig også å plassere et tilfredsstillende spekter med lavkarbobrød, ostekake, iskrem og kaker på det bugnende bordet.
Det er en oppdekking som får vannet til å løpe i munnen, og jeg nærmest svever over det med sultne øyne. For sinnet mitt er maten jeg nettopp har gitt et bilde på ganske så luksuriøs. Om du tror at vekttap krever selvdeprivering. Så vil jeg insistere på å lære deg noe annet. Jeg setter likhetstegn mellom sunn mat og gastronomisk glede, og snart vil du også gjøre det.[color=black][/color]
Akkurat hva plantene mine trengte nå, og jeg. Nå slipper jeg å vanne.Det er naturligvis ikke lov å vanne med slange, så det hadde blitt mange kanner med vann hvis det skulle monne noe og det måtte jeg ha gjort nå. Alle nyplantingene mine trengte det sårt.
.....men snekker'n i huset synes ikke noe om det, for han ville gjerne gjort ferdig inngangspartiet som vi har gjort en liten endring på. Laget større terrasse for å kunne nyte morgensolen og sen kveldssol. Og snekker'n kan tenke seg å sitte i skyggen der på dagtid når det blir for varmt til sommer'n...så da så.
Morsomt å følge med på forumet.... For eksempel så kan man skrive et innlegg som er "litt skarpt i kantene" - og så kan du sitte og vente med bobler i magen på hvor lang tid det tar før det kommer svar.... Noen ganger tar det lang tid - og noen ganger går det kjempefort! :p
Og noen ganger tar det kjempelang tid - men du ser at noen sitter og svarer på tråden. Kjempelenge! DA vet du at noen har reagert på innlegget ditt.... Kanskje med sinne? Kanskje med glede?
Deppa i dag:( og i tillegg så regner det ute,ser på to av kattene som ligger rett ut og drar seg og ser ut som om de ikke har en eneste bekymring i livet.
Prøver nå å se på CSI Miami,men det er ikke interessant det heller. Det er fortsatt tomt for Dasspapir i butikkhyllene som vi sier her jeg bor,og lurer på om alle de karbohydratene jeg spiste i dag gjorde meg sånn?????
Åh, så trøtt jeg er om kveldene! Ikke så rart det egentlig, når jeg har to skjønne små fugleunger som kvitrer akk så tidlig hver morgen. Fordelen er at de stuper utmattet i seng på kvelden sånn at mamma får litt tid for seg selv. Ulempen er at den tiden som oftest blir brukt foran TV'n eller PC'n. Hva gjør man med sånt?
Dere som leser alle innlegg har også fått med dere att jeg hadde prm i går og i hele dag. Trodde ikke det var mulig att jeg skulle få det.
Har gjort det meste for å fikse det, og nå er det gjort.
Det verste er jo att man ikke forstår hva det er, maskinen bare teller seg ned og starter på nytt hele tiden.
Hadde jeg fått tak i den snørrhvalpen (som er fra Tyskland) så hadde jeg rundjult han, eller grisebanket han...:boxing: :boxing: :boxing:
Jeg snakket nettopp med samboer'n. Han er på seminar i dag. Det startet klokken 0830 og skal vare til 16.30. Iløpet av den tiden skal de bare få lunsj. Trolig litt frukt.
Tenk her drar man hjemmefra ved 0700 tiden og har da spist frokost 0630 og får ikke lunsj før 1200....så blir det middag når du kommer hjem en gang før 1800.
Da blir det bare mat en gang på nesten 12 timer:eek:
Ikke rart det blir pølser på veien hjem da, eller i verste fall sjokolade:cool:
NOEN må snakke med seminararrangører...:mad: :mad: De ødelegger helsa vår.
Skulle ønske noen kunne komme hjem til meg og installere et spamfilter snart. Det ryr inn med mailer fra ørti fiktive personer, de fleste med mystiske virus. Virusprogrammet tar jo de fleste, men hva med de som slipper uoppdaget igjennom? Tør snart ikke åpne en eneste mail jeg...
Hva slags e-post bruker du?
Bruker du outlook ekspress kan du bare ta en av mailene du ikke liker å blokkere den. Da vi all spamen forsvinne fra den. Spam er ikke farlig å åpne,men det er så mye annet rart. La meg si.
Det er uønsket e-post og det er antakelig fordi du har takket ja til et eller annet på nettet. Ønsker du mere hjelp,send meg en PM. Ikke sikkert du får svar i dag eller i morgen,men jeg tar det når jeg har tid
Du behøver ikke ha kjøpt noe på nettet for å havne på en liste. Det er firmaer som har som jobb å selge mailadresselister til folk som lager/sender spam bl.a.
Det som er aller viktigst: Ikke åpne spam-meldinger
Bare slett spammeldingene direkte uten å åpne dem. Noen spam-mailer kan være programmert til å sende et svar til utsenderen om at mailen har blitt mottatt og åpnet.
Spam og ikke spam,har hatt noe,men det er helt min egen feil. Det er uskyldig mail.
Ellers er dagen etter jobb blitt litt for mye data i dag,fordi jeg kræsja hele maskinen i går(visste hva jeg gjorde)ødela noen systemfiler og angra etterpå.
Det jeg ikke visste var at diskettstasjonen var ødelagt. Dataen var død ingen mulighet for noe.Men hodet mitt sa at jeg hadde hatt en del tull med disketter og da var gode råd dyre. Plukka så ut diskettstasjonen på min gamle forhatte COMPAC og kobla den til, og vips så var jeg inne på karbojunkie for å plage dere:D
Noen ganger føles det mest riktig å la være å kommentere innlegg som en gjerne ville si noe mer om.
Hvor mye av egen erfaring skal en blottstille eller vise til. Ofte er det fristende, men av og til kan ting også være best usagt.
Det er ikke fordi en ikke er engasjert eller er likegyldig,kanskje tvert i mot. Det kan bli for vanskelige å få frem det en gjerne vil si. Det kan også bli for personlig. Da er det veldig godt at andre tar ordet, slik at det som er meningen med forumet...å vinkle temaer fra forskjellig hold blir holdt i hevd.
Anne: Ja, det har jeg også ofte tenkt på.... Hvor mye skal en blottlegge av egne erfaringer, og når skal man stoppe en usaklig diskusjon... Det er utrolig herlig når noen andre kommer inn og sier det du har lyst til å si, men gjerne fra en litt annen (og bedre) vinkel enn den du lot være å skrive...:p
Det er gøy å diskutere og gøy å se ulike vinklinger og få nyansert bildene vi har av ting... Jeg også trives godt her... Føler vi har en veldig god tone, og at vi har samlet en gjeng med utrolig flotte mennesker på en plass! :) Første stedet jeg har turd å åpne meg så mye som jeg gjør her inne... Tørre å vise hvem jeg er..:)
Roser er røde og fioler er blå...og jeg har vært ute og syklet nå:)
Det var så deilig. Friskt og fint etter et par regnskurer forrige dagen og i går. Fant en fin skogsvei som jeg fulgte en stund...helt til jeg hadde gått overende to ganger i sandunderlaget. Følte jeg var på ørkenrally....puh.. opp igjen og snu...Fant en annen vei med bedre underlag. Litt inn i skogen det og, på vei til et annet boligfelt...
Og der, rett ved siden av veien...mengder av fioler. Jeg simpelthen bare måtte plukke med meg mange, både med og uten rot.Har sykkelveske.
Så nå har jeg skogfioler i vasen og ute under syrinene....
Jeg har også vært i skogen i dag - på gåtur med stavene mine. Men egentlig tør jeg ikke gå i skogen alene, samme hvor vakkert det er. For det ER veldig vakkert og stille og godt på morgenen, med dugg i gresset, fuglesang og lavt solskinn inn mellom grenene. Og der sola har rukket å ta litt, der damper det opp den beste lukten i verden; nemlig varme, vissne barnåler og annen varm skogssti. Mmmmm. Men plutselig så måtte jeg snu, for jeg stivnet av skrekk av et brak. Kunne kanskje være en elg som reiste seg for å se meg, men jeg småjogget hjemover, med forsida på lokalavisa friskt i minne: "Ulvestamme slått seg ned i kommunen".
Hilsen pysa :rolleyes:
Jaha - da har jeg altså vært borte fra datamaskinen (les: Karbojunkie) i ganske nøyaktig 27 minutter. Gledet meg stort til å lese alle de nye innleggene som var lagt inn, få meg en god latter eller kloke ord til ettertanke.
MEN - i alle dager; Ingen nye innlegg?? Null? HÆ???
Prøver igjen - kan jo hende maskinen har hengt seg opp, men neida. Ingen aktivitet har det vært. På hele 27 minutter. Er knust. Og sjokkert. Nå står ikke verden til påske.... Har virkelig folk annet å gjøre???
Det hender du blir lei,
fordi jeg er så liten.
Jeg setter merker alle steder,
og du blir ganske sliten.
Men hver dag blir jeg større,
ja en dag blir jeg stor,
og alle mine avtrykk,
blir bare svake spor.
Her er mitt lille avtrykk,
så du kan huske og forstå,
hvor søte hender jeg hadde
den gangen de var små.
Hadde bare lyst å vise dere hva barnehagen og guttungen laget til oss i julegave,med hans avtrykk nederst.Veldig rørende..:snill:
Idag hadde jeg de deiligst 27 minuttene på lenge! :p
Bedriftskunden jeg skulle besøke var ikke tilstede, så jeg tok å kjørte oppover "verdens flotteste flyplass veg" mot Haukåsen - i Sogndal selvfølgelig... Der fant jeg et passende sted HØYT over sognefjorden, gikk ut av bilen, klatret litt ned i fjellsiden og fant meg en behagelig stubbe! :D
Nytelse, solen som varmet, deeeeet panoramaet! Spisse fjell og dype fjorder, total stillet bortsett fra litt fønvind og en elv i det fjerne....... :stortsmil
Sitter her og fordøyer sirkusshowet.Det virket veldig bra,men når det ble stille i huset,kom tankene.De stakkar dyrene som reiser hver dag når det er sesongtid,opptrer for klappende mennesker og orkester.Er ikke dette dyreplageri?Sjøløvene skal jo leve i sjøen,ikke opptre i en manesje og bestikkes og belønnes med fisk,sjarmerende var det-en stund,men de er ikke i sitt rette element..Kamelene da?De virket veldig forvirret og jeg var redd for å få en midt oppi fanget så mye som den hoppet ukontrollert i manesjen.Denne gangen var det bare en hest,og du verden hvor flott den var.Den hoppet over disse kamelene når de lå,og det er jo skikkelig tillitserklæring,ikke bare bare å få de til å gjøre det!Elefanten var den mest deprimerte dyret jeg har sett,den virket tafatt og lei,men gjorde disse kunstene for ellers ville den fått et rapp av dressereren.Hundene?De tok det ganske bra til tross sin gode hørsel,ene hunden satt og bjeffet hele tiden og stirret febrilsk rundt seg,og det virket som det ikke var helt med i planen.Alt i alt virket det som om hesten og hundene tok det best.Hesten samarbeidet godt og jobbet godt med bittet,og få en hest til å løshoppe over liggende kameler...Ble så rørt at tårene rant:o . Mener at disse dyrene ikke burde være i sirkus,hvertfall ikke å reise hver dag og til all bråket.Kunne kanskje ha akseptert det litt mer om sirkuset hadde et fast sted å være,så fikk publikum oppsøke de..resten av showet?He he...de guttene/mannfolkene var så lekre at jeg sover nok godt i natt:p Virkelig godt å hvile øynene på noe pent...Merkelig lite med kvinner med i år. Følte bare for å få ut noen av inntrykkene.:D
Dette er jo en kjede-seg tråd, og nå kjeder jeg meg. Og det synes jeg er kjempefint. For nå kjeder jeg meg til tross for at huset ikke er vasket på 14 dager, og det pleier å stresse meg noe voldsomt. Men etter å ha hatt en gråte-formiddag, så letter tåka litt. Takler ting litt bedre. Har sendt mann og barn på karneval, jeg orket ikke være med. Hater small-talk. Hater å være hyggelig da jeg ikke er i humør. Og nå har jeg fått noen timer alene, som jeg ikke har tenkt å benytte til noen verdens ting! Ha! :boxing:
Endelig, nå er deler av ferien i boks...Vi reiser en uke til Pargo i Hellas., men først skal vi ha en uke hjemme...Pusle i hagen og hjelpe til med flytting og ja kanskje få kose meg en dag med barnebarn og ja stort sett ha det bra.
Ferien begynner om en uke :eek: Ikke lenge til det? Siden vi skal være hjemme første uke i ferien så rekker jeg jammen siste Lindbergkurskveld også....Ser ut til at jeg får med meg det meste jo
Også er det en deilig dag i dag også....fortsatt god pinse dere...:D
Det går tregt med denne 1000-tråden gitt... Hvis det skal komme ett innlegg hver 3. dag... Skal vi se - 950 innlegg igjen; hver 3. dag betyr 100 per år omtrent. Javel, omtrent i år 2013 blir drømmen til HP en realitet... Gleder du deg eller HP? Da må vi feire skikkelig. Invitere alle som har bidratt i tråden til stor fest. Og alle må si minst 50 ord hver i talen sin, alle talene må være på norsk, og de må ha mening... :p HP lager reglene for festen, og da går det nok skikkelig for seg, kan jeg tenke meg. Så meld dere på folkens, dersom dere ønsker en fest!
I og med at jeg lager reglene, så er det nå vedtatt at det blir grillparty hjemme hos MHM når denne tråden har nådd 1000 innlegg. Alle tar med litt mat hver, så blir det et skikkelig kalas! Det skal synges, så krav for deltakelse blir at du har med deg et vers på minst 50 ord som gir overhode ingen mening i seg selv. ;)
Hvis det blir fest hos MHM ved 1000 merket så er det bare å sette igang folkens.
Denne tråden skal i havn før sommeren er omme :D
HP.....vet MHM om dette, eller blir det "Surprise-party"der hjemme? Det kunne jo vært skikkelig moro da:cool: , men blir det Atkins, Lindberg eller hva slags kost blir det da? Ikke lett å blande det vet du....Jeg kan bake sportskake....:D :D :D Det kunne du likt å vite hva er det tenker jeg...
....verre blir det med den sangen da...:o skal det ikke være litt hyggelig for alle da:cool: ...Må øve skjønner jeg:_plystre:
JA! Vi lager overraskelsesparty!! Det er så morsomt!!! Og så kan vi formidle beskjeder som MHM absolutt IKKE må få vite om her!! JAAA - og så kan vi kanskje registrere oss EN GANG TIL på Karbojunkie og bruke andre kallenavn som vi kan dekke oss bak - for da skjønner vi ingenting noen av oss!!
Hæ, hvem skal ha overraskelsesparty? Jeg skjønner ingenting jeg! Kan ikke jeg få være med da....? :p
Hvis alle som skriver på 1000-tråden tar med en lav-karbo rett hver, så blir det mye mat! Foreløpig er det imidlertid bare 10 personer som kan komme på festen, og ergo 10 matretter. Joda, skulle vel holde.
Jeg vil også ta eksamen...:o Dvs ikke bare eksamen da, men jeg har lyst på videre studier.
Det er så deilig, for nå har ønsket om å lese mer begynt å melde seg igjen etter "ett par år" i dvale:D Jeg avsluttet noen studier for 4 år siden pga omstendighetene i livet mitt på den tiden, men nå har ønsket/behovet begynt å komme tilbake. Jeg behøver ikke nødvendigvis begynne der jeg slapp, for det kan godt være noe helt annet.
Tror sommeren skal brukes til å ta en avgjørelse på det. Kanskje bare begynne litt forsiktig med noe for å se hvordan det går...:cool:
Gnagsår er vondt. Gnagsår er fryktelig vondt. Gnagsår kommer snikende når du minst ønsker det, når du er milevis unna hjemmet og lindring. Du kjenner at det klør litt, så går det over i smerte, og du formelig kjenner vannblemma vokse fram fra huden. Går du litt videre, kanskje i hui og hast for å rekke hjem før noe skjer, kan du være sikker på at den store, svære, vannfylte blemma brister og fyller skoen. Og så kan du ikke gå mer den dagen, eller dagen etter, ikke uten krykker.
På mandag skal jeg få utdelt hjemmeeksamenspapirer. jeg aner ikke hva det skal være. det i Kunst og Håndverk, så det blir spennende. jeg jobber rompa av meg (hadde det vært så vel) for å få ferdig logger til den praktiske eksamen min som skal være den 17. juni. Da er jeg ferdig på skolen for i år :D Min kjære skal kjøpe trimsykkel til oss i dag. GLEDE SEG!!!!! Da skal jeg sykkle masse!!! Hvar dag.. Ja..hver dag. Tror du meg ikke? bare vent å se.. hehe :cool:
Jammen måtte jeg ut å handle lunsj i dag og....hos Halvorsens Conditori:eek:
Kantinehjelpen har tatt to fridager (noen har glemt å gi oss beskjed:mad: )
Kjøpte med til sjefen også...det vanlige rundstk med ost/skinke og avskårent wienerbrød:eek: ...og jeg ? Smørbrød med eggerøre og røkelaks, stor, men jeg spiste IKKE loffskiven :D . Det blir litt lite mat (særlig grønnsaker), enda godt jeg har en pose med klibrød og smøreost her...når sulten melder seg....og et par små esker med makrell i tomat...
Åhhh..de kakene i disken..føler meg litt tøff nå. Belønningen kommer sikkert siden:D
Jepp, i morgen er det da 2 uker til jeg er ferdig på skolen. Men det er også 2 eksamner. I dag var jeg nede på tekstilen og stjærte tråd til noen bilder jeg driver å lager. Blir spennende hvilke perioder vi blir trekt ut i Kunst og håndverk.
Sambo (snart hvertfall) har kjøpt trimsykkel i dag JUBLE Så nå skal jeg sykle masse tenker jeg.
nei, jeg får vel komme meg tibake til skolearbeidet. Det krever jammen sitt.
Og folkens... vi klarer 1000 innlegg.. kom igjen da dere.
Tralla la, det er så deilig vær, også er det så deilig å være ferdig med eksamen!
Ja, det skal denne tråden handle om alt som er deilig i livet mitt nå! :D Kansje jeg kan ramse opp 50 ting? Det er deilig vær, deilig med ferie, deilig å ha fått gode karakterer på oppgavene jeg leverte inn til eksamen, deilig å være ferdig med eksamen, deilig å mest sansynlig ha bestått eksamen også! Deilig at de vi leier hos har fikset opp utenfor så vi får hage! :) Deilig med blid og fornøyd liten pode, deilig med blid og fornøyd mann! :) Deilig med de nye isteene jeg har oppdaget slik at jeg slipper å drikke varm te i varmen (takk Iset). Det er utrolig deilig å ha fått datamaskinen inn i stuen og ut av soverommet. Det er deilig med lys og varme, det er deilig å leve! :)
Jeg fikk ikke sove i går kveld...så jeg stod opp igjen.
Leste videre i boka jeg holder på med. "Stemmer i natten" av Xinran. Sanne historier om kinesiske kvinners hemmeligheter. Tragiske historier. Xinran er egentlig journalist og laget et program på radio hvor kvinnene kunne ringe inn sine historier på direkten...Ganske enestående når en tenker på at dette var i Kina...Hjerteskjærende skildringer av kvinneliv i dagens Kina, lidelse, lengsler og uoppfylte drømmer...Historier fra kulturrevolusjonens tid og før det....
...og her snakker jeg om ketose eller ikke ketose...puh...
Ja det dreier seg selvfølgelig ikke bare om det, men problemene mine må jeg sette litt i perspektiv etter en slik bok...
Her skulle det nok ha stått noe dypt og inderlig, men jeg er så sulten at jeg ikke kommer på noe. Pokker ta butikken som selger markspiste salathoder, nå får jeg ikke spist den deilige salaten jeg skulle lage meg. Hva i huleste skal jeg spise nå da?
I dag har jeg fått ryddet endel, surfet endel, dusjet lenge, og kooost meg masse. Nå skal jeg ut i solskinnet og gå tur og kose meg enda mere! Så skal jeg hjem igjen, rydde litt mer og lage mat til Poden kommer hjem fra barnehagen og kose meg masse sammen med ham også! Deilig med ferie! :)
I kveld skal jeg se en gammel film...eller dvs mange gamle filmer.
Noen av dem har jeg aldri sett før...Hva kan det være på filmene:D Jo, det er ihvertfall noen filmer med ungene mine når de var små. Jeg har nettopp vært hos Preus og hentet tilbake noen gamle Super8 filmer som de har spilt over på DVD for meg....
Kostet masse, men det er det verdt, ellers så hadde jeg ikke fått sett de. Og hva skal man filme etter hvis det ender sånn:)
Neste runde blir å kopiere over de små VHS videofilmene til større eller til DVD....
For snart er det vel slutt på videospillere og eller de kasettene jeg må ha for å få spilt de små av....
Må ta litt av gangen...
Gleder meg:D ...og det skal være begynnelsen på ferien min, for jeg har fri i morgen også..... Siste dag/timer før ferien nå...Herlig:) :) :)
Da skal jeg kose meg også, Lise...
i dag nekta jeg rett og slett og sitte inne, så jeg satt litt ute istede. Nå driver jeg å lager mat, eller den lager seg selv, varmer opp en deilig grønnskasuppe som vistnok forbrenner litt også.. nammenamm
tror jeg fikk farge mens jeg satt ute og broderte, men jeg satt på plasstol og det var klamt i rompa kan du tro.. Gleder meg til i morgen, for da skal jeg til min snaaaaaart samboer. Bare en uke og noen dager igjennå..
Har finni ut at jeg ikke kan skrive i denne tråden her jeg egentlig. For jeg kjeder meg jo aldri..... Kan i hvert fall ikke huske når jeg kjedet meg sist. Alltid noe å gjøre - og alltid noe å finne på. Ikke alltid det jeg finner på er sammenfallende med det jeg burde gjøre, men det får gå.
Enig i at det ikke er noe kriterium å kjede seg for å skrive i denne tråden. Slik som nå, så holder jeg på å pakke saker til 6-åringens overnattingstur med klassen, og til sommerfest i barnehagen til 2-åringen. Nok å gjøre og nok å tenke på, kan man si. Men likevel må jeg inn på Karbojunkie for å lese, og når jeg først begynner å lese, så må jeg svare litt... :)
Herved døper vi tråden om til allehumør og deletråden slik at vi ikke mister Fedonisten.... For jeg skriver her når jeg koser meg også jeg! :D
Kjede meg? Det er ikke ofte jeg får tid til... :p Nå skal jeg kose meg med en god bok og hvertfall ikke kjede meg...
Og om noen lurte på temaet i dette innlegget så var det humør...:)
Ja nå har jeg nettopp sett på gamle filmer.Fikk konvertert gamle Super8 filmer til DVD...Filmene er fra 79-82...Kjempegøy å se. Det var faktisk noen jeg ikke engang hadde sett før, for vi hadde ikke fremviser apparat den gangen vi tok filmene...måtte låne. Så det var kos å se...,men jeg så også en slank ung dame der som jeg ikke har sett på lenge...hm..virket kjent men..Akk ja som åra går og kiloene kommer..
Moro var det lell:D
En pussig ting jeg har gjort annerledes denne gangen er at jeg som til vanlig er verdens største rotehue plutselig har begynt å rydde opp etter meg. Jeg pleier å dø fra ting overalt, og kjøkken og bad ser normalt ikke ut etter ett døgn med meg. Det er så ille at jeg ikke kan ta i mot besøk, jeg trenger minst et døgns varsel.
Men nå rydder jeg etterhvert, tar kjøkkenet hver kveld, fyller i oppvaskmaskinen og tørker av benken sånn at det ser ryddig ut når jeg står opp. Det er helt merkelig. Kanskje jeg har ryddet sånn i tankegangen min ang kosthold at det har smittet over på andre deler av min hverdag? Deilig er det ihvertfall!
Ikveld har jeg bare rukket en snartur innom, dessverre. Det er så mange innlegg jeg gjerne skulle ha kommentert, eller gitt en hilsen.
Det er så mange som sliter og mange som gjerne vil, få til, noe vi for tiden ikke klarer. Hva er det vi strever etter? Det kan da ikke være sunt å slite sånn for å få til et sunt kosthold, så vi blir syke på annen måte...
Så mange flotte mennesker det er her...helse er mer enn mat...Stell pent med dere selv..på alle måter...kjære venner:)
Ryggen verker. Jeg har nemlig vasket i fullt sinne i dag. Jeg er så sliten for tida at jeg ikke orker å gjøre stort. Prioriterer å komme en tur ut + jobbing som jeg må + barna. Derfor er det ingen som har vasket her på 3 uker. Og da ser det mildt sagt ille ut! Min mann tror han rekker alt, og vi trenger liksom IKKE vaskehjelp.... :rolleyes: I dag er han på utdrikningslag hele dagen, og jeg ORKET ikke gå i møkka lenger. Alternativ 2 var å reise herifra, men det så jeg på som helt uoverkommelig. Så jeg har i flere timer ryddet, vasket, pusset, gnikket, båret og skuret. Og NÅ har jeg det godt inni meg. Jeg har lagt mine to nybadede englejenter som luktet GODT (kjøpte deilige eplesåper på Bodyshop i går), i sine ryddige, nyvaskede rom i rene sengeklær og rene nattkjoler. Mmmmmmm :love: Brist hjerte!
Barn er en velsignelse for oss som er så inmari heldige å ha dem.
Og manfolket kan av og til være det motsatte. De kan være så utrolig lite forståelsesfulle og støttende til tider. Har mer en en gang har jeg vurdert å kaste ut min for å få litt tid for meg selv, annenhver helg i det minste. Men det må finnes en annen og bedre løsning.
Og hvorfor har flere menn så mye i mot vaskehjeler? Det kan ha å gjøre med at deres mor var hjemme, og tar tid å forstå at situasjonen blir helt anderledes når mor har en jobb. Noen synes det er ekkelt å tenke på og få en 'fremmed' inn i 'privatlivet'. Noen tenker på hva naboene vil si, 'voksne mennesker må da kunne rydde etter seg selv'. At de ikke kan forstå at noen ganger er nok for mye. Det er utrolig viktig å få lov til å ha det rimelig ryddig og rent hjemme. Å komme sliten hjem til er subbete hus bidrar ikke positivt på energi kontoen. Selv var jeg nede på en vaskefrekvens på 3-4 ganger i året før sambo endelig ga samtykke. Nå kommer det en flink dame hver 14 dag og ofter blir det ikke vasket. Vaskehjelper er også en velsignelse!
Jeg har badet, og er skikkelig stolt. Nå tror noen sikkert at jeg badet ute i begynnelsen av juni, i iskaldt smeltevann. Men såååå tøff er jeg ikke. Neida, jeg er stolt over å ha badet i mitt eget badekar jeg! Noen endrer kanskje nå oppfatning fra tøffing til uhygienisk.... Men jeg er ikke det heller. Det har seg nemlig slik at vi har bodd i det nye huset vårt i snart ett år, uten at jeg har prøvd badekaret. Jeg synes det er så ineffektivt å ligge der og stirre opp i taket. Men nå skal jeg øve nettopp på å gjøre ineffektive, unyttige og koselige ting. Og i går var jeg alene i huset, og badet var rent og pent. Så klokka 23 la jeg meg ned i varmt bringebær-skumbad. Det VAR godt! Neste gang tenkte jeg å avansere til meditasjonsmusikk og tente stearinlys i tillegg :stortsmil .
I går ettermiddag tok vi bort grinden foran sengen til poden (2.5 år) for å se hvodan det så ut med tanke på overgang til vanlig seng. (siden grindsengen er så lav... er litt redd han skal dette ut av sengen... Det gjorde han forresten fra vår seng for noen uker siden, vi våknet med blodet frøset i årene etter det forferdelige dunket og total stillhet etterfulgt... men alså: han sov videre han.... begynnte ikke å gråte før vi løftet han oppi sengen igjen... )
I allefall så synes poden dette var kjempegøy og sa han ville ha den slik når han skulle sove... ok, ikke helt planlagt og ikke den beste dagen å begynne på siden vi skulle ha ham i seng til vanlig tid og han hadde vært lenge oppe kvelden før... men det ble nå bare sånn...
I allefall: Vi legger ham... 10 sekunder etter kommer han spradende inn i stuen og sier HEI! med det største gliset du kan tenke deg..
Jeg loser ham inn igjen... 10 sekunder: hei hei.
10. gangen han kommer inn: eg è måren! (det er måren for meg nå... )
15 gangen sitter jeg meg inn med han og han bare klatrer ned på gulvet....
jeg går ut igjen og jeg fortsetter en stund til med å sende ham i seng igjen...
Så ligger jeg meg ned på gulvet ved siden av og han ligger seg ned til meg, jeg ligger ham oppi, osv. Tilslutt satt jeg meg ut og bare sendte ham på rommet en 9 ganger, så gikk jeg på do... og mens jeg sitter der hører jeg plutselig en fæla romstering i boden, og når jeg kommer inn på rommet til poden har han hentet stengene som vi fester grinden med og prøver å ta de på plass i sengen...
Så da satt jeg oppigjen grinden opp bare på halv høyde... Men han bare klatret over den og fortsatte som før...Så da løftet jeg den helt opp (da var det gått litt under to timer..) Og han gråt i 40 minutter etterpå ...
Synes ikke dette var så hyggelig opplevelse...
Men samtidig så vet jeg også at det bare tok to dager med gråting for at han skulle sitte i vognen og ikke på armen min når vi går tur...Og nå er han en fryd å gå tur med!
Nå skulle jeg ha lagt meg, for jeg har avtale med meg selv om kl. 23. Men så tenkte jeg bare å skrive et innlegg i denne tråden, slik at alle blir minnet på den atter en gang. Nå har det seg slik at jeg ikke har noe å skrive om denne gangen, men snart så runder jeg 50 ord, og da trenger jeg ikke skrive mer uansett. Har HP sagt. :p
Må bare simpelthen være med på å fylle opp denne tråden....party party...:D
Det har vært travelt i dag. Har vært hos legen i dag...referat i morgen...:) så var det en stoooor runde i Oslo, bittelitt shopping, og en tur innom barnebarn tre...
Måtte spise litt stekt potet med henne:eek: og en kurv jordbær, før vi trillet dukkevogn og leste eventyr. Så ble det bading og "nattasang" waw...så rett hjem med følge av to kjempeflotte regnbuer. Den ene var så skarp og flott at jeg har ikke sett maken. Den fulgte meg i laaaang tid. Det virket som den hang fast i min høyre forskjerm.....Et fantastisk syn, men litt trafikkfarlig:D måtte bare holde øye med den...
Det gikk bra...og nå er det kvelden folkens..Sov godt!:sove:
Ikke rart at 1000-festen skal være hos meg (den hemmelige), det er bare jeg som skriver jo! Ja, bortsett fra at jeg ikke kan svare meg selv da... Jeg sjekker om det har kommet innlegg hvert 5.minutt, og så ser jeg at 10 personer er innlogget, men ingen skriver. Kan ikke alle skrive en snutt om hva de har opplevd i dag i denne tråden? Eneste kravet er 50 ord. Det klarer du så fort så... Nå skal jeg ta meg et glass rødvin sammen med mannen min. Alt jeg skriver heretter i kveld må tas med en klype salt... :full:
Du har rett Guro, den var kjempedårlig... :rolleyes: Men du? Kan ikke vi sitte oppe hele natta og skrive annenhvert innlegg i denne tråden helt til 1000, og så tar vi festen i morgen? Jeg har begynt å drikke rødvin jeg nå, og blir susete av bare ett glass, så dette kan bli moro... Men den egentlige grunnen til at jeg tvinger i meg dette røde fludium som jeg ikke liker, er at jeg skal bli så slapp at jeg sovner. Og da er det dumt å sitte oppe hele natta. Men ok - jeg skal ikke bestemme alt heller, hva sier du?
Dagens gjøremål var det en som etterlyste. Joda her kommer det.
Har vært og kjøpt to buskroser som fikk plass i det ene blomsterbedet. Det manglet litt innimellom:D Jeg kommer trolig aldri til å få nok blomster:cool:
Så har jeg malt en levegg og lukt et par timer. Så ble det en liten "bytur", fordi vi har ferie:p Karl Johansgt, Aker brygge Akershus festning...litt mat innimellom og hjem....Et glass hvitvin på meg som ikke kjørte:D ...og nå er jeg her....
Innlegg over....:D
Det var fint at du skrev, for da er det min tur igjen. Jeg kan jo skrive hva jeg har gjort i dag, så det ikke BARE blir bla-bla-bla... Jeg har jobbet i 5 timer, men det føles som 50... Jeg innvilget meg selv to timers lunsjpause i dag, og da rakk jeg 30 minutters rask gåtur, og deilig kyllingfajitas og prat med god venninne på god café. Etter at jeg kom hjem har jeg kranglet med en sur 6-åring med blodsukker-blues, som hadde fått pannekaker og is av bestemor. Det er ikke mindre enn VELDIG opplagt hvordan hun reagerer på høy-glykemisk mat. :mad:
:) Jeg glemte å fortelle en viktig ting jeg har gjort i dag da.
Jeg har vært en liten tur på mitt bardoms jordbærsted, kan jeg vel kalle det. Det er en liten plass som heter Utsikten. Der har jeg utsikt over HELE Indre Oslofjord og sola går ikke ned før 2230. De selger kaffe, kaker og is der :eek: for den som vil ha det....ville jeg det, ja....men kjøpte jeg, nei:D I dag ble det bare å nyte utsikten. Stedet har eksistert i mange mannsaldre og kiosken er hentet fra et annet sted. Tror det var et Oslobyjubileum rett etter forrige århundreskifte.
Ialle år fra jeg var barn har jeg vært der med jevne mellomrm og det er ikke så veeeeldig mange som vet om stedet...
En fredet liten plett ...Deilig var det:)
...neste...
Okei, trodde du ikke jeg skulle klare enda et?
I morgen har jeg ei lang liste over offentlige kontorer jeg skal ringe, mailer som skal sendes, beskjeder som skal gis osv. Jeg tror at 5-dagers arbeidsuke blir for mye jeg, hvis jeg skal rekke alt DILL som ikke heter jobb og som ikke gir penger inn i kassa og som absolutt IKKE er min hobby. Uka kan se ubesudlet og ren ut, men så bare trenger det seg på med fixing og ordning. Vel, det er vel det som heter å leve - ting kan ikke bare skure og gå.... :rolleyes:
Hva har jeg egetlig gjort i dag. Sto opp og skulle lage grøt til meg slev og ett åringen. Ingen havregryn igjen. KRISE. Helt avhengig av den grøten. Vi er glad i den alle 4 foresten. Til og med sambo kan lage den nå. Diktet opp en frokostblanding som vi spiste med melk på. Ble god foresten, med tørket frukt i og litt kanel på. Etter at barnet var levert i barnehage gikk jeg meg en times tur med rask gange. Nydelig. Dusj. Handletur. En times soling, må ha D vitaminer og lysbehandlig for søvnen. Avslutning i den andre barnehagen. Ikke noe problem med kakene, selv om seksåringen mente jeg kunne spise - de var hjemmelaget bedyret hun. Middag, kylling i kokosmelk, litt kos og så legging. Og nå er jeg her. Har egentlig klart mye i dag uten å bli sliten. HURRA! Men nå skal jeg sove.
Nå har jeg forsøkt å legge inn et bilde av en båt jeg tok ut til min barndoms badeplass. Vaskebalja ble den kalt, men het vel egentlig Sjøbad I II III osv...Den ligger der nå som et museum. Og i dag tror jeg andre båter er satt inn...Moro å se den igjen...
....Kanskje noen en gang kan fortelle meg hvordan jeg kan få lagt inn bilde her eller lenke til bilde....
Hvis dine pupper henger ned
og hele rævva dingler med
kan du henge deg i et tre
eller prøve å gjør-no-med-det
Kan du pakke deg ned i soffa'n og spise dritmat hele da'n
Hvis dine pupper henger ned!
Og hvis kroppen din er slapp
helt umulig og langt fra kjapp
kan du ringe et slakteri
men de vil ikke ha deg med i....
Kan du dope deg ned med karboser - og hyle høyt i sky!
Hvis kroppen din er slapp.
Jeg venter spent på den dagen jeg skal våkne opp og knapt kjenne meg selv igjen. For den dagen skal komme. I følge reklamen. Jeg har nemlig kjøpt en krem som nokså vågalt lovte 80% aldersreduksjon i løpet av noen uker. Det vil si at jeg skal bli 36 år yngre sånn smått om senn. Derfor sender jeg samtidig ut advarsel om at hvis mine innlegg på karbojunkie stadig blir mer og mer infantile så har ikke kremen bare virket på utseendet men også trengt inn i hjernen min. Jeg vil nemlig før eller senere få et utseende tilsvarende åtte år.
Lengte svært til bollekjakene, smilehullene, og alle fregnene kommer. Samt at tennene detter ut og at det kommer ut nye svære ruglete fortenner igjen.
Kremen lovte dessuten 80% mindre rynker i løpet av noen uker, så derfor vurderer jeg også sterk å smøre inn hele meg med den. Har en mega"rynke" i mageregionen, samt at puppene også trenger et "løft".
Må gjøre en liten innsats her i dag og vel, så jeg tenkte å legge inn noen "Kloke ord" fra en bekjent av meg som har skrevet en diktbok. Håper han tilgir at jeg låner det uten å oppgi navnet hans;
[center]god[/center]
[center] [/center]
[center]sitter i sofaen[/center]
[center]drømmer om laurbær[/center]
[center]penger[/center]
[center]fred[/center]
[center]på jorda[/center]
[center]i sjela[/center]
[center] [/center]
[center]det er jeg jævla god til[/center]
[center]å sitte i sofaen[/center]
[center]dypt dypt[/center]
[center]med noe fet musikk[/center]
[center]på platespilleren[/center]
[center]og drømme[/center]
[center]om laurbær[/center]
[center]penger[/center]
[center]fred i sjela[/center]
[center]fred på jorda[/center]
[center] [/center]
[center]det er viktig[/center]
[center]for alle[/center]
[center]å ha noe[/center]
[center]å være god i[/center]
[center]noe[/center]
[center]å være god til[/center]
Nå har jeg jammen vært inne på nettet og prøvd å bestille flyseter. Dvs. vi har jo plasser, men det er sånn at en kan be om spesielle seter. Så nå har jeg bestilt seter med ekstra plas til bena. Kjempelurt...for jeg er jo faktisk 1,58....så jeg trenger litt ekstra plass.:eek: Skal bli spennende å se om det går i orden:D
Ja, den sangen var utrolig morsom, Guro! Flott dikt fra Annes venn også. Festlig at 1000-tråden plutselig ble så lyrisk. Din "skyld" Fedonisten. Men Nille: Nå har du driti på draget! For du MÅ skrive 50 ord, for ellers så kommer HP og tar deg og sensurerer deg bort! Ja, der var det visst gjort allerede... Men det kan jo være greit å skryte av det også, at du har et sensurert innlegg på Karbojunkie... :p
Litt usikker på om jeg er kommet i dyp , dyp ketose eller bare er ekstra tankefull.
Så på Amy i går, og rett etter var det reklame for dokumentaren om han som måtte sende kona på alders/ sykehjem. Disse inntrykkene fikk tankene til å spinne og jeg tenkte litt på hva jeg har og hva jeg ønsker i livet, ja, rett og slett hva som virkelig betyr noe.
Resultatet av denne tanke spinningen er at jeg er uendelig takknemelig for det jeg har(familien) , og at de ønskene om matriell velstand jeg måtte ha, fremstår som latterlige og ubetydelige.
Er det noen som har diktet: "ikke for nær" tror det er det det heter.
Jeg leser for tiden en bok av Jhumpa Lahiri som heter Lidelsens tolk.
Det er en novellesamling. Ni noveller som handler om indere. De fleste er i eksil av ulike grunner. Og de opplever daglig hvor vanskelig det kan være å forene arven fra gamle tradisjoner med et moderne liv i en ny verden....
Jeg er ikke så dyp i dag jeg, men går neste av skafte for denne tråden. Kom på en sang og måtte reise til min mor for å finne boka med hele teksten. Slik går refrenget:
Jeg skal hjelpe deg å tørke sure miner bort,
tørke, tørke, tørke, tørke bort, så går det fort.
Tenk på noe morsom hvis du kan,
så vil munnen smile litegrann.
Og så blir det sånn som det skal være
ingen, ingen sure miner mer.
Vi kan jo fortsette med sanger - ikke sant? Denne har jeg hørt mest i lystige lag som en slags drikkevise :full: og holdt på å forgå av latter da jeg ble fortalt at ei venninne av søstra mi ofte sang den i det kristne koret hun synger i. LITT forskjellige settinger med andre ord......
For jeg har kastet alle sorgene bakom min rygg
og jeg ser dem ikke mer
og jeg ser dem ikke mer
For jeg har kastet alle sorgene bakom min rygg
og jeg ser dem IKKE MER!!
Jeg er så lykk'lig, jeg er så lykk'lig
mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag
Jeg er så lykk'lig, jeg er så lykk'lig
hele uka laaaaaang!
Jeg vil skrive 10 %-innlegget!!! Og det eneste jeg trenger å gjøre da - er å gjøre det og passe på å få med meg minst 50 ord. Blir selvfølgelig vanskelig å skrive noe nå - for jeg er både mett og uvel etter å ha syndet i matveien, men jeg får ta det som en mann; BÆLJE OG GRINE!!!
Nå er jeg tilbake fra en lynrask tur til Strømmen storsenter. Der fikk jeg kjøpt meg nytt sykkelsete, for det gamle fikk jeg gnagsår av. I tillegg fikk jeg kjøpt meg en knallfin bikini:eek: og sjal til å knyte rundt livet. kanskje, jeg sier kanskje skal jeg tørre å bruke den på ferie. Ihvertfall kan jeg bruke den i hagen her:D :D
Next...:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.