Det er ikke helt riktig å si at dom ikke kan si "y" - men dom benitter'n itte så ofte! :D
Apropos dialekter - kom plutselig på første gang jeg var invitert hjem til svigerinna mi og familien hennes. De bor på gård, og vi skulle dit og spise pizza og kose oss en fredags kveld. Skikkelig koselig. Jeg var såpass fersk i bygda (faktisk helt grønn) og hadde store problemer med å forstå alt som ble sagt. Ble ikke bedre da svogeren min smilende sa: "Nå får dø rikti' sæla i dø"
Smilte mitt peneste smil - og rødmet tror jeg.....
Greit, hvis det er dialekter som er tema, så kan je skrive på dialekt au je. Hæile innlegget. Vi har skrivi 200 innlegg i denne trån den første mån'n, og det betir at vi itte blir færdie før i oktober. Nå skær je væra borte i tre daar, så nå får dø are skrive alt dø ærker. Klarer dø 50 innlegg i hælja? Je skær hølle kurs i Oslo sjæl om je itte ærker, men je har da fått gnåle mæ tel et hotellrom da, slik at je kan hvile milla slaga. Tenkte mæ på kino au. Er det noen som har forslag tel fin film me happi ending? Tenkte å troppe opp på Saga kino å bestille billett tel en film der det går bra tel slutt. Trur dø dæm ser rart på mæ da? Hæffer det i såfall? Er det itte læv å være på randen hell nå a? :D
Hvordan pakker man klær for 5 dager uten at det blir mye? Jeg prøver og prøver jeg - men er forferdelig dårlig til det. Også begynner jeg alltid så seint også... Syns særlig det er vanskelig nå om sommeren jeg faktisk. Alle sier det er så lett med klær da - men det syns ikke jeg. Så er det varmt og så er det kaldt og så er det varmt igjen - og så kanskje det regner. Og jeg HATER å svette. Og HATER å fryse. Så atter en gang kommer det til å se ut som jeg skal emigrere til AMERIKA, men det må jeg nesten bare DRITE i - for nå skal jeg snart legge meg. Og da må jeg jo være ferdig da.
Det er en ting jeg har funnet ut: DET ER IKKE MULIG Å PAKKE EN KUFFERT SÅ DEN VEIER UNDER 25 KILO. Det er helt umulig. Har prøvd SÅ mange ganger. Uansett hvor liten den er - 25 kg +++++. En kollega av meg reiste rundt i USA på sånn flypass (fly for mye du vil i en måned) i en måned og hadde med seg en 8 kilos ryggsekk - bare kabinbaggasje... Jeg reiser en helg på hytta og har med meg 30 kilos ryggsekk (neida, jeg BÆRER den ikke, det har jeg sterk mann til).
Det morsomme er jo at jeg aldri bruker de 10 parene med sko jeg har med, - bruker aldri mer enn halvparten av klærne, - men jeg MÅ ha med - bare i tilfelle....
Godt å se at jeg ikke er alene om å ha pakke problem......:D
Ærta bærta, er jeg ikke så!:p
Men far min er, så jeg har lært litt av han. Så det så!
Og du verden så flink MHM var til å skrive på dialekt da. Har aldri hatt dialekt jeg og er litt misunnelig. Jo, jeg snakka nordlenning til jeg flytta sørover som fireåring. Alle ville høre den ungen som pratet så rart. Så det ga jeg meg fort med gitt. Siden har jeg snakke sånn bokmålaktig.
Æ får væll bidra me et innlegg hær æ og sia det va prat om dialekt.Æ e ikke nokka flink til å skriv på dialekt,men men..Sku bare kom med den glædelige beskjeden-Æ har sommerferie fra studier!!Æ bestod muntlig eksamen i nyere historie som æ tok som privatist.Æ læste bare litt kvelden før og ikke åpna bøkan på hele året..Det e så godt å være kvitt den børa om at"nu MÅ æ bare læs",men får det ikke til! Så med andre ord,bestod æ eksamenen gjennom den halve timen vi fikk til å forberede oss,og NU har æ studiekompetanse(det tok mæ bare 8 år fra æ fløtta hjemmefra til æ fikk nå fullverdige papira...)Bedre seint enn aldri sies det,og det e jaggu sant! Æ e bare så glad for at æ e endelig ferdig.
Ja,Lise,det e et flott dikt.Har posta det før på den hær sia,fikk det i julegave fra barnehagen:snill:
Ja det diktet er helt nydelig å ha på innrammede avtrykk av barnets hender og føtter. Tenkte jeg skulle lage det nå snart. :)
Æsj hvordan skal jeg få til 50 ord? Jeg er jo ferdig nå... hvor mange er det nå mon tro? Tteller smileyen som et ord? Hehe. Oops der ja. :D
Nå er jeg tilbake fra ferie og jeg må som snarest innom å si at dere har vært kjempeflinke til å fylle på denne tråden:D Nå skal jeg gjøre så godt jeg kan å hjelpe til jeg også. Jeg skal bare lese noen innlegg først før jeg kommer tilbake hit....hvis andre skriver her i mens da..men det er ikke sikkert for det er jo FOTBALL nå og Sverige spiller mot Italia. Italia LEDER:eek:
Så deilig med en tråd man kan skrive ABSOLUTT hva man vil i!!
Jeg gjorde en ny oppdagelse i dag. At jeg kan gå fort. VELDIG fort. Gudbedre så fort jeg kunne gå! Det var som ting nesten føyk avgårde forbi meg! Det var en herlig følelse å merke styrken og musklene i bena kombinert med snart 20 kg minus. Det var dynamitt det!! Jeg har vel aldri testet det ut før, har liksom aldri hatt behov for å skynde meg etter vekttapet, jeg bare vet at når jeg veide 100 så gikk det veldig, veldig tregt. Selv om jeg kjørte på så hardt jeg kunne var det nesten som jeg ikke beveget meg engang. Følte meg mange ganger som en snegle.... Husker frustrasjonen fra den gang. Og så... i dag fikk jeg opplevelsen av hvor rask jeg egentlig er. Det var utrolig morsomt!! Og ved nærmere ettertanke driver jeg også å feilberegner tid når jeg skal gå til noe. Ting som jeg tror tar ti minutter å gå til, tar bare to!!
Det er mange erkjennelser og oppdagelser man kan gjøre i denne prosessen jeg er i. Ikke alle er like festlige, men denne var jaggu morsom og gledelig!!
Jeg går på livet skole, livslang læring. Fortiden handler det veldig mye om mat, nye oppskrifter og nye ingredienser. I går skulle jeg lage thalandsk biffsalat, med en saus hvori det skulle 4 strimlede chilli. Jeg holdt på å strimle chilli da 1-åringen meldte at hun ikke ville være alene på gulvet mer, hun hadde tross alt vært i barnehagen hele dagen. Så vi satte oss for å kose. Og hva finner vi på, jo vi teller tenner; 1-2-3-4-5-6-7 tenner. Hvorpå det kommer ut en liten tunge. Og så sier hun 'mam mam mam'. 'Mam' er fellesnavn for alt som skal i munnen, fra smukk til mat, pluss at det betyr mamma. Men denne gangen betydde det 'vann', eller rettere sagt 'VANN, VANN, VANN!'. Hun fikk vann, mye vann.
Dagen lekse lært: vask hendene etter at du har strimlet chilli, før du putter dem i munnen.
Kinesisk ordspråk: Man kan handle klokt på 3 måter;
I dag er veiedagen min. Jeg har IKKE gått ned, - veier 200 gram mer enn sist uke. MEN, jeg har tatt av centimeter (skal poste hele røysa i journalen min senere idag). Jeg har tatt av h.h.v 4 og 5 cm rundt livet og hoftene siden nyttår - uten vektendring. I følge www.mybodycomp.com har jeg altså lagt på meg 200 gram denne uke. MEN jeg har tatt av 0.5 kg med fett og lagt på meg 1 kg med muskler...... Det er ingen logikk i det, men jeg klager søren ikke !! Siden jeg nesten kom inn i den 40 buksa forrige lørdag, tenkte jeg at jeg skulle prøve det jeg har liggende innerst i skapet OG
[center]I dag har jeg på meg dongribukse i str. 40[/center]
[center]den har jeg ikke hatt på meg på 2 år. [/center]
[center]:D :) :D OG DEN ER IKKE FOR TRANG HELLER !!! :D :) :D [/center]
Selv om det ikke føles sånn når en drar fra feriestedet, så er det litt godt å komme hjem igjen og...:) Tusle rundt en tidlig, stille morgen stund og titte på hagen. Se hvor fort planter faktisk gror. Vi kom tilbake til et flor av blomster på Hurdalsrosene. Så utrolig flotte. Vi har to stk i hagen. Jeg syntes vel i fjor når vi flyttet hit at de var litt "strantete", så de fikk en liten fornyelsesklipp i våres. Tok noen av grenene helt bort, og nå blomstrer de gjenværende desto mer ser det ut til, også kommer det nye skudd fra bunn av. Neste år blir den nok enda flottere...
Gleder meg alt:D
De har Solano i små esker på OBS på Kvadrat. :D
Jeg tør ikke kjøpe mer enn en eske om gangen, for da ender jeg opp med du-vet-hva. :p
Solano er så ufattelig gode at jeg får vann i munnen bare av å tenke på dem!!!! Det er blitt mitt nye lørdagsgodt hehe.
Jeg som alltid har elsket Wërthers original, disse smaker jo HELT HELT likt!
Lindt exellence selger vi i helsekosten. Du får komme innom en dag når jeg begynner å jobbe igjen, så skal du få 20 % hehehehe. Men dette er en av de dyreste da, vi selger jo også Brut (eller hva den heter) med 86 % kakao som koster MYE mindre....
Har sett Lindt exellence både på Obs og rema jeg da..... til 40 kr. :eek:
Jada, men de har bare den vanlige 85 % - jeg vil ha 85% bitter, og den koster kr. 33 på Dropsen.... Mye dyrere på OBS og Meny altså ! Ikke det at den 10'ern ruinerer meg altså ! :p
Den som heter Brut har mye mer sukker enn Lindt - og den er ikke så god heller. Smaker fett med sjokoladesmak i forhold ! :blinke:
Nå har det holdt opp å regne, så kanskje jeg skulle gå ut i hagen å luke litt. Det er nemlig ikke bare de "fine" plantene som vokser i sol, regn og varme...:cool: Ugresset har nesten tatt helt overhånd jo, ser ut om det vokser dobbelt så fort om andre planter.. Heldigvis har ingen planter gått dukken. En snill nabo har gitt et par krukkeplanter litt vann mens jeg var borte....Gode naboer er gull verdt:D
Aaah da så. Nei minst mulig sukker er jo det beste. Da lærte tilogmed JEG noe nytt idag. :D
De har den kanskje på Dropsen (Candy Girl) på Kvadrat og? Vi skulle egentlig til byen, men tar ikke sjansen i drittværet. Plutselig begynner det å hølje.
Får se. Skal iallefall ha SOLANO på Obs!!!! NAMNAMNAM.
Hvis fem stykker skriver ti innlegg her hver dag, så vil det ikke ta veeeeldig lang tid før vi er oppe i 1000..og da vet vel alle hva som skjer:cool: Så skriv på folkens. Bare husk reglene så ikke "noen" kommer og sletter innleggene etterpå. Nå skal jeg gå å lage en kyllingsalast til sambo'n og meg, med Hellmans mayo....:D
Jada Iset-gullet, de har på Kvadrat og ! OG de har tilbud på Solano. 3 esker for 20 kr eller 1 kg for 75 kr !!! Jeg har visst skrevet det før, men tenkte jeg kunne minne deg på det, så du slapp en ektratur til OBS bare for Solano'en !! Heldig du som tåler dem. Jeg var mindre heldig !!
Det er en lykke i livet
som ikke kan vendes til lede:
Det at du gleder en annen,
det er den eneste glede.
Det er en sorg i verden
som ingen tårer kan lette:
Det at det var forsent
da du skjønte dette.
Ingen kan resten av tiden
stå ved en grav og klage.
Døgnet har mange timer.
Året har mange dage.[/center]
[center][color=#4169e1][/color] [/center]
[left]Innom med et lite dikt jeg...:)[/left]
Det lille diktet har jeg på veggen hos meg. Det er signert Arnulf Øverland....men jeg vet ikke om det er han som er opphavsmann til tanken bak, for jeg mener å ha hørt det i så mange sammenhenger og med varierende ordlyd.
Helt tilbake til de gamle greske filosofer tror jeg.....
Feks :
Den største glede du kan ha
det er å gjøre andre glad
La inn noen oppskrifter fra Whiskyens hjemland og kom på noe jeg opplevde der endgang. Jeg, en ung, plump landsens jente. Uten den store dannelsen og uten den helt store insikt i den engelske språkets nyanser. Jeg var på konsert med Run Rig. Lolokalt publikum, stor stemning, alle sang, danset og hoppet. Lokalet dampet av svette. Mot slutten løftet jeg på armene, viftet med grevinne musklene (lært nytt ord jeg) og ville si 'jeg ble jammen svett jeg gitt' og sa; 'I am sweating'. Hvorpå den britiske gentlemann ved min side sa; 'Horses sweat, menn perspire and women just blush!'.
Siste feriedag er straks over for denne gang. En uke hjemme og en uke i Parga, Hellas. Det har vært godt begge deler. Alikevel vil jeg si at Parga uken var nok best. En fin måte å starte sommeren på ganske tidlig. De siste årene har jeg ikke hatt ferie før i august, og da går jeg bare å venter på den og føler ikke det er sommer før jeg har ferie....og i august er jo sommeren nesten over:confused:
Jeg skal ha litt ferie senere i sommer...I august/sept skal vi ha to uker til..så da strekker vi sommeren litt i den enden og...Kanskje. Vet ikke helt hva vi skal gjøre de ukene enda. Litt hjemme og litt borte trolig.
Så i morgen er det jobb. Ok det og :D
Det er nok Arnulf Øverland som har skrevet diktet En Hustavle. Skrev særemne om han i år, og den fyren gav meg en god karakter for alt han har stått for og kjempet mot.Ellers er jeg veldig opphengt i historie for tiden(ja,nå når jeg er ferdig med det som privatist),jobber jo på museet og fordyper meg litt i stoffet ved å lese bøker.Og våre forfedre har jaggu IKKE hatt det lett.Får internett på kontoret neste uke,så da kan jeg sitte mer her-litt stille på turistfronten ennå,så jeg sitter på ræv i syv timer i blant,uten noen gjester :( ,og hever lønn for det. Bygget er 4 etasjer,så jeg tar meg i blant liten sprint i trappene når tiden virkelig drøyer,håper stussen min blir fastere av det:rolleyes: Noe annet fornuftig jeg kan gjøre?
Jeg leste for mange år siden en bok som het: Smilende livskunst av Lin Yutang. Han var bla Kinesisk filosof. En vidunderlig bok om hverdagsfilosofi og livskunst, som titelen indikerer. Jeg tenker ofte på den boken og her forrige dagen kom jeg over et lite sitat fra samme mann:
[left]"Hvis en forstandig mann en vakker dag mens han ligger i sengen, teller på fingrene hvor mange ting i dette liv som virkelig gir ham glede, vil han helt sikkertkomme til at mat er den første."[/left]
[left] [/left]
[left]:) Passer vel for oss det, selv om vi kanskje ikke har samme prioritering i dagens samfunn.....[/left]
Har nesten alle tatt ferie? Det ble brått så stille her inne. Jeg får prøve å 'bråke' litt i denne tråden så Anne kan legge inn nytt inlegg når hun kommer på igjen. Det blir nok ikke noen grillfest før neste sommer. Men det kan jo bli gøy med fest da også. Desuten rekker vi vel å bli slanke og lekre alle man innen den tid? Aha, det er problemet! Vi vil ikke ha fest før vi er slanke nok til å vise oss fram??? :rolleyes:
Nå var det jammen godt at noen kunne få somlet seg til å ramle innom denne tråden. Guro, som jeg har ventet på deg:D Du var mitt eneste håp i kveld:) :D og der var du...takk takk. Jeg brant i fingrene etter å få lagt inn et innlegg her. Jeg har vondt i hodet og er svimmel, trolig av frustrasjon over manglende innlegg, men nå regner jeg med at det gir seg:D
Er det min tur igjen da? Ingen flere som melder seg på? Vi får hvertfall gi Anne muligheten.
Jeg har en seksåring. Og jeg har litt problemer med å kontrollere meg fordi jeg blir eksteremt fort og veldig stresset - har blitt noe bedre, men 6åringen takler jeg dårlig. Hun er noe av det nydeligste og goeste jeg vet om, så snill og flink, noen ganger veldig veslevoksen, omsorsfull mot lillesøster, selvstendig og modig. Men innimellom så innmari kverulerende, så sein og trassig. En skikkelig prøvelse for meg og mitt uberegnelige temperament. Hun hoppet over de første trass periodene. Jeg håper ikke hun har spart kruttet, kan bli skikkelig morro om 6 år. Det er virkelig om å gjøre at jeg selv kommer i hormonell balanse til da.
Liten barnehistorie..
Jeg har bla en ganske foretaksom sønn. Nå er han voksen, men jeg har opplevd mange morsomme stunder med ham.
Denne sommeren dette hendte var han vel 11 år tror jeg.
Telefonen ringer en ettermiddag, og det er min sønn som ringer fra badestranda.,,,og lurer på om jeg kan komme å hente ham på bussholdeplassen. Jajo..klart, men sykler ikke du? Jo, men han har med seg noen hjem, så det er litt vanskelig å sykle. Ja så hyggelig sier jeg, klart jeg kan hente dere. Hvem har du med deg? Eee... en måke! En levende måke...Har du med en levende måke på bussen, spør jeg. Ja, men den har det ikke noe godt skjønner du, sier han. Oi, hva er det med den? Jo du skjønner jeg fant den på stranda og gikk til dyrlegen med den for jeg trodde den var syk, men dyrlegen sa at den bare var full!!! Så nå trengte den bare litt kjærlighet og omsorg, så ville den komme fort til hektene igjen...
Javel..tenkte jeg...og hentet dem . Vel hjemme fant vi frem en pappeske og en stor balje med vann. Deretter badet vi måka hver halve time i balja (regnet med at den var tøst:eek: og trengte vann...:D) og satte den opp i pappesken igjen. Hele kvelden gikk , men måka forble i pappesken. Vi satte klokka til å ringe om natta for å gi den mer vann...og joda tidlig neste morgen etter morgen badet begynte den å livne til igjen og snart var den på vingene...
Ja, jeg har ikke rukket å tenke på noe å skriveom, men skrive må jeg skjønner jeg skal det bli noe framdrift her. Nå skal jeg teste ut en ny yrkesgruppe - for meg ny. Jeg skal til kiropraktor med prolapsen min. Spørs om han kan hjelpe men det er et forsøk verd. Det var en ivrig niese, kiropraktor student, som mente kiropraktoren kunne få prolapsen til å svoppe inn igjen. ????
Jeg var nok rimelig i tåkeheimen i går ja. Imorges når jeg skulle dra på jobb, så fant jeg ikke nøklene mine. Lette overalt. Vanligvis så har jeg orden på dem , men nei...bort vekk. Ikke i veska, ikke i lommene, ikke i skåla på benken...ikke på gulvet i bilen. Ikke var det jeg som låste opp hjemme i går heller. Tenkte først jeg hadde glemt dem på kontoret. Jeg er vanligvis først ute, så for å komme inn tok jeg veien om nabokontorene.
Lå nøklene på pulten? ..nei!:confused:
Fant de ikke. Ringte til en kafe vi var innom på hjemveien, men de var ikke der heller.
Tenkte jeg fikk låne en annen kontornøkkel av sjefen...
...så skulle jeg bare finne et tlf nr i lommeboka, og hva fant jeg der i myntrommet...jo tre nøkler på et nøkkelknippe, stappet nedi... Hadde så vidt fått igjen glidelåsen....:eek: Tja...var nok susete igår skjønner jeg:D
Kom akkurat hjem fra bytur og ble møtt med hundretusen bittesmå skumgummibiter i gangen. Det lå en fin sti med biter videre inn på kjøkkenet og over dørstokken til soverommet. På soverommet så det ut som noen hadde smelt en minibombe under overmadrassen, og under senga lå hunden - dekket med skumgummibiter og verdens rødeste øyne.
Om det går an å spille trekkspill med hunder? Jepp :D
Er venner igjen nå...
Hyggelig at Anne og jeg slapp å være helt alene på tråden idag, Lone! Skriv mer da.
Kom på en liten en:
[indent]Jeg lette etter hunden
men fant den ikke hverken ute eller inne.
Jeg lette etter lykken
men fant hunden under trappa!
[color=#ff0000][/color]
[color=#ff0000][/color]
[/indent]Jeg har ikke hund, men katt. Det er en koselig katt, men den røyter store dotter om dagen - kattefjær kaller vi det. Også skal den absolutt sove i den røde finsoffaen.
[indent][color=black][/color]
[color=#ff0000][/color]
[/indent][color=black][/color]
Visste du at hvis man sovner i badekaret mens man tapper i vannet og har lagt boken man har tenkt å kose seg med på kanten av karet, vil den før eller senere blir veldig våt? Visste du at våte pocketbøker er uleselige, fordi man ser bokstavene fra begge sidene samtidig? Er du klar over hvor vått det kan bli på en baderomsgulv når man sovner i badekaret mens man tapper i vannet og badekaret har gått ut over sine bredder og boken man har tenkt til å lese har glidd ned på gulvet og ligger der som en klissvåt propp over sluket ?
Jeg har bærbar PC i fanget mens jeg ser på fotball EM. Det er ganske herlig, nesten som kaffe og kake:eek: Da kan jeg chatte med familie og venner, være inne på Karbojunkie og se TV samtidig. Det er synd ikke Norge er med, da hadde "alt vært så mye bedre" - men men, neste gang kanskje:cool:
Noe må en jo kose seg med når en skal holde seg unna noe å putte i munn:)
I dag har det vært en helt fantastisk sommervær her i nord.Kjempevarmt!Kan det være sommeren?Jeg har nå sittet innestengt i et lite kontor nesten hele dagen, men slapp nå ut en tur for å klippe gress.Det er helt umenneskelig å la noen klippe gress når det 22 grader i skyggen,og det var ingen skygge mer når jeg klippet..Svett ble jeg,ingen tvil om det.Det er også helt umenneskelig å sitte i et lite kontor når det er så fint vær:cool:
I dag har vært en herlig dag. :)
Jeg har fått ryddet masse, gått på tur, fått shoppet og fått B på eksamen!
Også laget min kjære verdens nyyyydeligste middag med yttrefilet av lam i soyafløtesaus med løk, og rosenkål og parisergullerøtter. Også dekket han på med levende lys og finservise. Kjemperomantisk feiring! (også sto poden opp og holdt oss med selskap....)
idag har jeg vært flink og tatt meg av kjøleskapet.... guuud hva drit som har samla seg der... usj! :wacko: Kasta over halvparten... noe var ødelagt og noe passer rettogslett ikke inn i mine nye matvaner.... tilogmed nugattien til min kjære måtte møte en ny hverdag i søppelbøtta (den var ikke i kjøleskapet, men likevel...) Han kan bare prøve å slå seg vrang altså!! :uskyldig:
Jupp jupp... så nå er det nesten renska her hos meg... får vel ta med meg trillebåra på butikken i morgen... :p
I dag skal jeg bake en kake eller to. I morgen er det nemlig 2 års dagen til det yngste barnebarnet mitt og jeg har lovet å hjelpe til med litt baking. Vi blir sikkert 18 stk med smått og stort, så da trengs det litt:D selv om ikke alle spiser "vanlige kaker":cool: Jeg får bake noe vi kan smake på uten å virke "sære" ...litt lettere å være på besøk da.
Også er det jo St Hans aften idag...kanskje det blir en ekstra hyggelig dag i dag...:)
Jeg får åpne for Anne igjen. Jeg var for sliten til det i går. I dag tenkte jeg at jeg skulle skryte litt av sambo, jeg vist ikke så flink til det.
Da jeg bestemte med for å lege om kostholdet avkrevde jeg sambo et høytidelig løfte om ikke å sabotere. Klok av skade. Forrige gang jeg forsøkte å gjøre noe med vekta tviholdt han på sin rett til å sitte med potetgullposen og ha metervis med sjokolade i kjøkkenskapet. Denne gangen har han vært flink. Det er uhyre skjelden det kommer noe inn kjøkkenskapene som han forstår at ikke skal være der - nå er det ikke alt han forstår da men. Ikke en gang Nugatti har han kommet med enda det aldrig har vært noe problem for meg. Også han som er så glad i poteter. Han har nesten ikke fått det det siste halveåret. Og da han satte poteter i et område vi prøver å opparbeide til grønnsaksland sa han; Det er jo ikke sikkert vi spiser dem men det er godt for jorda. Han har vært flink. Nå ønsker jeg bare for han at han klarte å kutte ut sukkerbiten og ble litt mer regelmessig med egne måltider. Men skal ikke kreve alt på en gang. Endrig tar tid.
:D Jeg hadde nok tenkt å kremte litt høyt i et eller annet innlegg for å etterlyse litt interesse for grillfester:) men som den stille og beskjedne jenta jeg er så satt jeg stille og ventet...tålmodig.:eek: (Har sendt en PM isteden :D )
Jeg må nok bare innse at denne tråden må vi fylle alene....så da kan det hende det går både år og dag før 1000 tråden er fullendt.
Ja, jeg må jo skryte av mannen min og da...
Han er så snill & god og støtter meg 100 %. Når folk begynner å diskutere måten jeg spiser på er det han som står på og forteller om fordelen ved lavkarbo. Jeg har sluttet å diskutere slikt for lenge siden. MEN når DET er sagt, - siden jeg ikke har noe problem med å la være å spise ting jeg ikke skal ha, så har vi fremdeles potetgull, nugatti, sjokolade, cola, poteter, ris & pasta i skapene. Jeg lager maten, og han får sine poteter, ris eller pasta til. Han spiser brødet sitt og nugattien sin..... Jeg har ikke noe problem med dette. HADDE jeg hatt problem med det ville han selvfølgelig ha respektert det - sier han. Siden det er jeg som lager hovedmåltidene måtte han pent ha gjort det ! (Han tar alltid oppvasken altså, vi har IKKE oppvaskmaskin).
Jeg er ikke spesielt standhaftig, det er bare det at jeg aldri har vært særlig begeistret for hverken brød, potetgull, sjokolade, poteter ris eller pasta. Det var ikke noe TAP for meg å lavære, snarere tvert i mot, det var en god unnskydning ! Jeg har egentlig spist lavkarbo i mange år, men har latt meg styre og spist det som har blitt servert. Min latskap hjemme gjorde at jeg spiste tilbehøret + alt annet jeg laget (lettvint pose/pakkemat) uten å tanke over HVA jeg spiste.
Anyways, det er godt å ha familie rundt seg som støtter en. Uten støtte er det vanskelig å legge om kostholdet.
Så dette skal være dagen vi skryter/roser samboer/ektefelle litt. Ja vel...:cool:
Samboer'n min følger trofast det kostholdet jeg steller istand...og det har han gått ned 17 kilo på :eek: (Urettferdig) Han behøver absolutt ikke gå ned mer. Helt passe nå.
Jeg synes han har vært utrolig samarbeidsvillig, lite protester, enda han er "en mann av husmannskost", med mye brød og poteter . Det han er mest fornøyd med er helseeffekten...Han tror på kostholdet med lavkarbo. Har skjønt hintet og ønsker nok å forebygge, særlig diabetes, som det har vært i hans familie.
Han skjeier ut litt innimellom med en brødskive og en kakebit, men ellers følger han Lindberg ganske bra synes jeg.
Han er flink! :)
I dag holder jeg på å sy meg en kjole...
Har aldri gjort det før, men har hatt stoff liggende i ca 4 år nå og hatt lyst... SÅ nå tenkte jeg at det var på tide å være litt kreativ..:)
Blir spennede å se resultatet! :D
PS: Vil gjene skryte av den samarbeidsvillige mannen min også når det gjeldet dette kostholdet...:stuart:
I dag har det regnet fra tidlig morgen og fortsetter ennå. Det er grått, trist og kaldt ute. Og inne. Har veldig, veldig lyst til å dra frem alle stemplene mine og lage masse, masse kort. Men på den andre siden, så vet jeg ikke om jeg gidder, da jeg egentlig heller burde vært flink til å vaske klærne som tårner seg opp i vaskerommet. Vi drar jo på ferie om 7 dager. Så jeg ender opp med å gjøre ingenting egentlig. Slapper av, er på nettet. Spiser.
Jeg vil ha sol og varme!!
Vi var 19, hvorav 4 småttinger fra 2-5, så det var da livlig nok:D Det var så koselig så. Og jenta var storfornøyd med dagen. Vi kjøpte sykkelhjelm og barnesete til sykkel. Hjelmen skulle på med en gang...og den sitter kanskje på enda, klar til sykkeltur med bestemor i morgen, for da kommer hun hit og skal være til søndag:D :D
Håper det blir bra vær så vi kan være ute :eek:
Hva gjør man når det regner? Og er kaldt? Og man fryser? Og er litt hengehue? Og har gått opp i vekt? Jo; [color=darkorange][/color] Jeg er så kjei! Jeg er så lei! Jeg tror jeg går og henger meg! Rundt halsen på en venn av meg og sier "ÅH, JEG ELSKER DEG!" [color=darkorange][/color] Hadet! ;)
Hvis jeg er sur,
så tar jeg meg en tur
og setter meg på en mur.
Så går jeg hjem og tar meg en lur,
mens jeg har på en hår kur.
Etterpå spiser jeg en deilig måltidskur
og synger en trubadur.
Var ikke det lurt eller hur?
Hallo der oppe!!! Du, Mr. Værgud. Kan du være så snill å skru igjen kranene nå eller??? Har det ikke regnet nok nå synes du ? Hva er vitsen med å senke et dyvått ullteppe av gråe skyer over oss når det liksom skal være sommer? Folk blir jo bare sure, grinete, deppa og våte av dette. Plantene drukner også. Vennligst gjør noe med dette snarest, ellers klager jeg til høyeste instans neste gang.
Alle de siste innleggene er lest (innimellom rapport skriving i dag) og det er jo så mange fine, rørende og informative innlegg bestandig. De fleste har jeg lyst til enten å kommentere eller rose eller begge deler, og da var det best å begynne her, så skrivetrollet kan komme igang :D
Det var også noen svært motiverende innlegg, som jeg skal titte litt nærmere på:cool:
Jeg tror det kan bli mye å lære her i dag også.....:)
I dag har jeg vært tidlig oppe, tømt og fyllt oppigjen og satt på oppvaksemaskinen, spist smoothie med egg, udo og blåbær. GÅTT til barnehagen med poden, trimmet fort hjem igjen, satt på en vaskemaskin med klær, og skrevet litt her... Puh, og klokken er bare kvart over ti... :D
Her øser det ned fremdeles og jeg har begynt å bygge en ny Ark. Tror det kommer til å komme en ny syndeflod hvis dette ikke gir seg. Jeg har hittils stått opp, spist atkins-frokosten min, ryddet to hundre leker, lagt inn oppskrift på marokkanske kjøttboller, skrevet ut det oppskriftene jeg er mest interessert i og skal nå sette dem i permen med lavkarbooppskrifter. Så skal jeg finne på noe annet å gjøre tror jeg. Danse anti-regndans kanskje.
[center]Lise gikk til skolen[/center]
[center]tripp tripp tripp det sa.[/center]
[center]I den nye kjolen[/center]
[center]trippet hun så glad[/center]
[center]HP gikk for presten[/center]
[center]tripp tripp tripp det sa[/center]
[center]I den nye vesten[/center]
[center]lignet han på far[/center]
[center]Nå er HP og Lise[/center]
[center]gamle kan du tro.[/center]
[center]Men den gamle visa[/center]
[center]synger begge to.....[/center]
[left]Det kan hende den ikke er akkurat sånn men......:D :D [/left]
Lille Trille satt på hylle
Lille Trille ramlet ned
Ingen mann i dette land
Lille Trille redde kan.
...ingen kan hjelpe meg heller, hvis jeg ikke går ut i regnvret og putter på noen kroner på parkometeret :eek: Mobilen piper...jeg må løpe....
Neste..:D
Når sommersola skinner,
og det er vakkert vær,
da tar jeg på meg solhatt,
og lette sommerklær.
Ute ser jeg fuglene,
de kappflyr mot det blå.
De vil nok opp til sola,
det er jeg sikker på.
Blomstene på enga
de synger blidt i kor:
Hvis vi får sol, og så litt regn,
så vokser vi og gror.
Hipp Huura for sola
som skinner ned på meg.
Sol, du er så lys og varm
-hva var vi uten deg?
Elna Grieg
---Nå tittet jammen meg solen frem her også... :p Sånn såvidt gjennom tåken.... Det må være min og Carbokillers soldans med dette diktet på toppen... :D
....for jeg ble søkkvåt på femti meter:eek: enda jeg hadde både regnjakke og paraply..
Hvordan kan det ha seg at et nedløpsrør for regnvann blir avsluttet to meter over bakken 10 cm fra parkometeret:confused: Er det bare for å gjøre ting verre en de er eller...Makan...Jeg sto i dusjen mensj jeg puttet på kroner og sang :
:D Bare herlig med dusj vel?
Jeg synes det er nydelig med sommerregn ... Det er varmt, lukter godt, og det er bare morsomt å bli våt av det. Også er det så herlig å løfte ansiktet opp mot himmlem og la sommerregnet dansen på det. :)
Sommeren er en herlig tid enten det regner, eller er sol!
[left]Er du veldig glad og vet det
[/left]
[left]:/: Er du veldig glad og vet det,
ja, så klapp :/:
Er du veldig glad og vet det,
så la alle mennesker se det.
Er du veldig glad og vet det,
ja, så klapp.
[/left]
Er du veldig glad og vet det, ja, så knips.
Er du veldig glad og vet det, ja, så tramp.
Er du veldig glad og vet det, rop hurra.
Er du veldig glad og vet det, så gjør alt.....åh...så glad jeg er for at jeg er søkkvåt fra knærne og ned:D :D Jippi
Da lille Anne kom til verden,
var alle himlens stjerner tent,
de blinket: "lykke til på ferden",
som til en gammel, god bekjent!
Og sommernatten var så stille,
men både trær og blomster små,
de sto og blunket til den lille,
som i sin lyse vugge lå.
Slik kom da Anneliten
til et av verdens minste land,
og skjønt han va`ke store biten,
så var han dog en liten mann!
Han hadde mørke, brune øyne,
og håret var så sort som kull,
han lå og skrek det første døgnet,
men han har store smilehull
Hun har så sterke, faste never,
og slike silkebløte kinn,
og i en silkeseng hun lever,
der har hun også ranglen sin!
Det er hennes verden nu så lenge
det aller første år hun har,
og hun vil ingen større trenge
før hun det første skrittet tar!
Til livets ære skjer et under
i alle land hver dag som går,
jå, i ethvert av de sekunder,
som men`skehetens klokker slår!
Men ingen vet og ingen kjenner
den vei ditt lille barn skal gå,
og ingen vet hva skjebnen sender
av lyse dager og av grå!
Men lille Anne kom til verden,
og da var alle stjerner tent.
Det lovet godt far fremtidsferden,
det var et tegn av skjebnen sendt!
Og sommernatten var så stille,
men både trær og blomster små
de stod og hvisket om den lille,
som i sin lyse vugge lå!
Alle killebukkene på haugen sprang,
spurte om Lise var hjemme.
Mamma'n til Lise svarte "nei",
og alle killebukkene de ble så lei,
og sprang inn i skogen og gjemte seg.
Alle killebukkene på haugen sprang,
spurte om HP var hjemme.
Mamma'n til HPsvarte "ja",
og alle killebukkene de ble så gla'
og hoppet og danset og lo ha-ha
Lille Bukken Bruse, trippet over trollebru,
"Nå tar jeg deg!" sa trollet, og var så grum i hu.
"Nei, og nei ta ikke meg, jeg er tynn og liten jeg.
Den som kommer etter, mye mere metter."
"Så gå da", sa trollet.
Mellom Bukken Bruse, trippet over trollebru.
"Nei, og nei ta ikke meg, jeg er tynn og liten jeg.
Den som kommer etter, mye mere metter."
"Så gå da" sa trollet.
Store Bukken Bruse også kalt "Anne", trampet over trollebru.
"Jeg er ikke redd for deg, bare kom jeg stanger deg.
Bang og pang det skramlet, og stygge trollet ramlet."
Anne, stanget trollet ned i vann.
Og alle Bukken Bruse gikk til setervang.
Nå er denne visa slutt, bukkene går ofte ut.
Danser over brua, opp til seterstua.
Der var jo HP også jo:) Så hyggelig, det hjalp å gå å spørre etter deg skjønner jeg:D
Jeg synes gamle barnerim og barnesanger er så herlig....ungene elsker dem og de kan jo være med å leke sanglekene selv om de ikke kan teksten.
Viktig å ta dem frem av og til, de kan fort gå i glemmeboka nå som det er så mye annet for ungene å være med på.
Kjempefint å ha en rim/reglebok i bilen å aktivere småttingene med.....eller CD hvis en er alene med dem...da blir det vanskelig å lese/synge de tekstene en har glemt :eek:
[left]Å nyse
[/left]
[left]Å nyse på en mandag betyr fare,
å nyse på tirsdag et kyss å besvare.
Å nyse på en onsdag et brev i vente,
å nyse på torsdag en ubetalt rente.
Å nyse på en fredag er bare sorgen,
nys alltid på lørdag, da får du kjæreste i morgen.
[/left]
Når en pepperkakebaker
baker pepperbakekaker
tar han først en stekegryte
og en kilo margarin.
Oppi gryta smelter smøret,
og det neste han må gjøre
er å røre sammen smøret
med en kilo med farin.
Og mens snør og sukker skummer
tar man åtte eggeplommer
som man rører ut i gryta
med en kilo hjetemjøl.
Og til slutt i gryta slepper
man en liten teskje pepper,
også rører man omkring
og tømmer deigen på ei fjøl.
Dette er en regnværssang, derfor må den være lang.
Sånn at vi kan sitte her, til det blir litt bedre vær.
Inne er det varmt og godt, ute er det surt og vått.
Kanskje regnet drar forbi, hvis vi alle stemmer i:
Regn - regn gå din vei, sol - sol kom til meg!
Se her sitter jeg, og synger mens det regner!
Frode het en liten frosk, æsj sa han jeg er en tosk.
Vet du hva som flyter nå? Bladet som jeg sitter på.
Nå seiler jeg mot fossen der, fillern for et fillevær.
Best å være like kjekk, prøve med et regnværstrick:
Kisse het en bakgårdskatt, som i rennesteinen satt.
Regnet slo mot asfalten, spratt så opp og ned igjen.
Sildret ned i rennestein, så kom enda mere regn.
Kisse suste som en pil, under Hansens gamle bil.
Freddy fisk er taus og stum, bor i sitt akvarium.
Om det regner eller snør, er han like blid som før.
Tenk om været ikke snur, da kan Freddy ta en tur.
Stua blir et vannbasseng, der vi bobler vårt refreng:
Femte verset handler om, hunden min som heter Tom.
Han er ikke glad i regn, han er glad i suppebein.
Han er veldig snill og søt, men nårn er blitt gjennombløt, på en tur som vi har gått, ristern seg så alt blir vått.
Siste verset kommer her, hør nå får vi tordenvær.
Huffameg, der lynte det, hysj, vi teller en-to-tre,
fire-fem-og-seks-og-sju, det buldra hørte du?
Det var bra, og jeg er glad, lynet slo ned langt herfra.
Lang lang rekke
HP ut av rekka går
Lang lang rekke
Lise ut av rekka går !
Lang lang rekke
Poden ut av rekka går
Lang lang rekke
Anne ut av rekka går !
Lang lang rekke
Guro ut av rekka går
Lang lang rekke
Begod ut av rekka går !
Lang lang rekke
Kristian ut av rekka går
Lang lang rekke
Katten ut av rekka går
Jeg gikk min 7 km runde i skogen. Jeg hadde det litt travelt for jeg skulle nå 'knekkern' (kiropraktoren) til bestemt tid. Derfor løp jeg litt innimellom og ble ordentlig god og varm. Jeg slapp øsende regn men fikk nydelig duskregn.
Duskregn på rødsprengt, svett panne er deilig!!!!!:)
Refreng:
Hiv o'hoi!
Snart er skatten vår,
så kan vi ta det rolig
de neste hundre år.
Vi seiler over alle hav
og skaper skrekk og gru.
Når du ser det sorte flagget,
er det altfor sent å snu.
Gjennom ild og vann
ror vi alle mann,
men jeg som kommer først
heter Kaptein Sabeltann
(Refreng)
Vi reiser ikke videre
før skatten er ombord.
Når vi røver eller plyndrer,
er det ingen "kjære mor".
Kaptein Sabeltann
er en farlig mann.
Nå kan jeg lukte gull,
derfor ror vi inn mot land.
Jeg kan vel også bidra med en sang. Kanskje ikke en veldig typisk barnesang, men jeg husker da vi gaula og sang den mens vi husket to-og-to på disse bilhjul-huskene i barnehagen. Sukk.
Nede i veien i Sandakerveien der rusla a Lise for seg sjøl! Så kom'n HP og spurt' om 'få kyss'a og resten kan du tenke deg sjøøøøøøl.
En prest var på veg til messen neste dag. Det var seint på kvelden da han kom til en sjø. Ved sjøen lå ei lita ferge. Presten gikk bort til ferga og oppdaga at fergemannen lå og sov inne i kahytten.
Presten banka på og spurte om han ikke kunne være så snill å sette han over. Fergemannen var trøtt og ikke særlig pratsom. «Jeg har nå egentlig fri nå, da...» mumla han. Men presten trygla og ba han, for han måtte komme fram til messa neste dag, så til slutt gikk fergemannen med på å ta en tur.
Da de var vel over og presten hadde gått i land, sa presten: «Gud vil lønne deg i himmelen.» «Jo da, det er greit det», sa fergemannen, «men det er nå her på jorda jeg har gjeld, så tror du ikke at du kunne legge ut for han i mellomtiden?»
Det går så fort her i dag. Sist jeg var innom danset dere regndanser og klaget over været. Nå tenkte jeg at jeg skulle danse soldans for å mane fram ferieværet.
[indent]Sol ute, sol inne,
ta et bad der det er å finne,
plomp! uti dammen.
Sol nede, sol oppe,
gå på bettet å prøv å hoppe,
plomp! uti dammen.
Juli har ferie kom igjen
finn melodien og hold på den.
Sol ute, sol inne,
ta et bad der det er å finne,
plomp, alle sammen!
[/indent]:)
Jamen vi er klare for sol og ferievær anytime vi vettu, så bare kom med mere! :D
Sol, sol kom igjen, solen er min beste venn... synger
Gleder meg til late dager på stranden og knallbrun pode som koser seg ekstremt mye! :) Fikk en deilig forsmak på dette på sankthansaften.... Det var en herlig dag! :)
ÅH! Jeg har akkurat vært på show med Blomster-Finn! Han fra TV2 vet dere!!? Og i den anledning lurer jeg på - er det noen av dere som kan noen gode tøye-øvelser for lattermusklene? :stortsmil Mine har nemlig hengt seg helt opp!! Den mest fantastisk morsomme kvelden jeg har hatt på lenge. Ikke spesielt fint vær - men jeg hadde regnbukse og regnjakke på - så det gjorde ingen ting!
Avsluttet med en karusell sammen med prinsessa mi - og jeg er svimmel enda....
En prest var ute på bjørnejakt. Han var uheldig og kom brått på bjørnen. Presten sprang av gårde det han kunne, men bjørnen var raskere. Da han kjente bjørnens pust i nakken, sank han sammen og ba: «Kjære Gud, vær så snill og gjør denne bjørnen kristen!» Med det samme hørte han bjørnen bak seg: «O, du som metter liten fugl...» :cool:
Nå skal jeg legge meg og sove. Dette er min fars godnatt sang:
[indent]So ro liten tull
katta gjorde en påså full
skikke tell bin fær å kjøpe litt gull
fekk itte att ann ei ræti sild.
[/indent]Men jeg kan jo ikke legge meg før dette inlegget inneholder 50 ord. Nå begynner det å bli så sent at jeg ikke klarer å tenke noe særlig kreativt mer. Holder det snart nå tro? Ja, det tror jeg! God natt og sov søtt!
Dette blir nok ikke 50 ord, men jeg MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bare si det:
Katta di er med!!!!!!
....og jeg regner med at den ikke er ute og går alene:D ....og ALLE de andre her inne er med, men jeg skulle hjem fra jobb skjønner du, så jeg måtte skrive osv tilslutt......
Skulle hente barnebarnet:cool:
Er det greit nå, Nille....hadde slett ikke tenkt å stenge deg ute kan du skjønne:) :D :eek:
[indent]F· Mer enn 98% av alle dømte lovbrytere spiser brød.
[/indent]· Over halvparten av alle barn som vokser opp i en brødkonsumerende familie har skolekarakterer langt under gjennomsnittet.
· På 1700-tallet, da praktisk talt all brødbakst foregikk i hjemmet, var gjennomsnittlig levealder under 50 år, krybbedød var uakseptabelt høyt, mange kvinner døde i barselseng og sykdommer som tyfus, gul feber og influensa tok livet av hele familier.
· Mer enn 90% av alle alvorlige voldshandlinger begås innen 24 timer etter at gjerningsmannen har spist brød.
· Brød lages av en substans som kalles "deig". Det er vitenskapelig bevist at selv en så ubetydelig mengde som 5 gram deig kan være nok til å kvele en mus. Gjennomsnittsnordmannen spiser atskillig mer brød enn dette pr. måned.
· Primitive indianerstammer som aldri har smakt brød, har en lav forekomst av kreft, Alzheimers, Parkinsons og skjellettsykdommer.
· Vitenskapen har for lengst slått fast at brød er vanedannende. Innsatte i fengsel, som har blitt fratatt brødet og som bare har vann å styrke seg på, hungrer etter brød etter bare et par dager.
· Brød er ofte bare en "innfallsport" som leder anvenderen til tyngre stoffer som for eksempel smør og syltetøy.
· Brød absorberer vann. Siden mennesket består av mer enn 90% vann, betyr det at kroppen sakte men sikkert blir overtatt av denne absorberende materien kalt brød.
· Nyfødte barn kan kveles av brød.
Brød bakes i temperaturer på rundt 200° C. Slike ekstreme temperaturer kan drepe en voksen person på mindre enn ett minutt
Etter å ha lest en meget interessant "forskningsrapport" som den over, så lover jeg at jeg aldri, aldri skal spise brød mer. Det er sjokkerende hva enkelte matvarer kan føre til. Ikke rart det finnes så mye elendighet i den vestlige verden da. Vitenskapelige forskningsrapporter er fantastisk informative:D :D
Det var en gang en gutt som var med farfaren sin i byen. Så måtte han plutselig tisse, men farfaren sa at det var ikke noe pent å si tisse.
Så si istedet plystre.
Ok, sa gutten.
Så gikk han i vei for å "plystre".
Så gikk de hjem.
Midt på natten måtte gutten på do, så han gikk til farfaren og sa at han måtte plystre.
Farfaren var litt trett så han hang ikke helt med og sa:
Jeg har badet i dag! Og det var deeeeilig det! Svømmte noen tak, og skyndtet meg på land igjender vi grillet.
Så nå ER det skikkelig sommer folkens:)33
36tukøioo pæ
Det teller som ord når poden hjelper også sant?
Det synes jeg det burde i allefall...:p
Håper det blir sol i måren også slik at vi kan bade mer...:)
Når en lastebilsjåfør stopper på rødt lys glir en liten Nissan Micra opp på siden. Ut av Micran hopper en blondine, som løper rundt til lastebilsjåførens dør og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier:
Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Lastebilsjåføren bryr seg ikke med det blondinen sier, men når han stanser i neste lyskryss glir Micran igjen opp på siden. Blondinen hopper ut, løper rundt og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier igjen:
Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Lastebilsjåføren rister på hodet og forsetter nedover gaten. Ved det tredje lyskrysset skjer det samme igjen. Atter en gang hopper blondinen ut av Micran, løper rundt og banker på. Sjåføren veiver ned vindu og blondinen sier igjen:
Hei jeg heter Gunn og lasten din renner ut! Når det blir grønt drar lastebilsjåføren på og rekker fram til neste lyskryss i god tid før Micran. Denne gangen hopper lastebilsjåføren ut og løper bort for å møte Micran. Han banker på vindu til førerdøren og når blondinen lukker opp sier han:
Hei jeg heter Rolf, det er midten av januar og jeg salter veien! :D
Sverige - Nederland er foreløpig en kjedelig kamp synes jeg. Riktignok må jeg innrømme at jeg bare ser på med et halvt øye, men 0-0 er jo kjedelig da. Samboer'n tømmer oppvaskmaskin og setter nye merker på bilen min- veiavgiftsmerker heter det kanskje.Barnebarnet er i seng og jeg er litt sliten...:cool: Fantasien i bånn:)
Nå er snart varebilen full. Av flyttelass. Full er forresten en venninne også. Fikk melding i sta - og hun er etter eget sigende dritings nå. Glad jeg slipper å være henne i morgen... Men jeg gjør det liksom skikkelig også jeg da når jeg først blir fyllesyk. Ikke noe å spare på liksom..... Men jeg driver altså med pakking og flytting. Slitsomt - men ok også. Går på Paralgin Forte - så det er jo nesten en fest..... :rodme:
Jeg tilbringer med det nye kostholdet mye tid på kjøkkenet. Her er noen regeler for kjøkkenet:
· Et rotete kjøkken er et lykkelig kjøkken og dette kjøkkenet er overlykkelig.
· Ingen mann har noen gang blitt skutt for å ha tatt oppvasken.
· En balansert diett er en kake i hver hånd.
· Du skal ikke veie mer en kjøleskapet.
· Et rent hus er et tegn på et bortkastet liv.
· Hold kjøkkenet rent - spis ute.
· Korrekt utført husarbeid kan ta knekken på deg.
· Tallløse personer har spist i dette kjøkkenet og lever ennå i beste velgående.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.