Ja, jeg er testa for alt mulig. PCOS, insulinresistens, stoffskifte, binyrer....alt legen kunne komme på som kunne ha noe med mine vektproblemer å gjøre. Alle prøver var ikke bare fine, men veldig fine. Ikke noen grensetilfeller å finne heller. Spurte om det nemlig:)
Jeg trives veldig godt med å spise lite karbohydrater, så det kommer jeg til å fortsette med. Men det er jo merkelig at jeg veier 100 kilo, og ser ut som om jeg bor i potetgullposen:p, når jeg spiser som jeg gjør.
Kort fortalt spiser jeg 4 fiberrik med kjøttpålegg, rent kjøtt/kylling og blandet salat med varierende innhold som agurk, purreløk, tomater, ost, skinke osv. Dette sprer jeg utover en dag i mange små måltider. Jeg føler meg sjeldent sulten, og synes maten ikke er noe problem. Men at jeg greier å gå opp 10 kilo er et mysterium:)
Jeg tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ. Han mente også at jeg skulle prøve å spise mer karbohydrater en periode. Ta et eple til lunsj i stedet for 4 blader med kinakål f.eks.
Dette har jeg forsøkt nå i en 14 dagers tid, og var ut av ketose med en gang. Har også gått opp snart 4 kilo:eek:
Jeg kuttet ut det meste av kokte grønsaker for noen måneder siden fordi jeg falt ut av ketose når jeg spiste det. Så i tillegg til et eple, har jeg lagt til litt grønnsaker i menyen min.
Har ikke skeia ut med de store usunnhetene akkurat:p
Jeg er veldig bestemt på å greie dette, men nå har jeg strevd i motbakke i over ett år, og føler at jeg begynner å lete etter halmstrå.
Dette høres veldig strevsomt ut, Bea! Og det er viktig at du tar det opp på forumet.
Jeg lurer bare på om det er en vanlig fastlege du går til? Og hvis det er det, har en vanlig fastlege egentlig kompetanse til å hjelpe deg i en så vanskelig situasjon, når riktig kosthold ikke har riktig effekt? Er det ikke mulig å bli henvist til en spesialist? Jeg kom til å tenke på det i forhold til det du skriver: "tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ".
Samme her. Jeg ville vurdert f.eks Lindberg-klinikken, kanskje. Så vidt jeg vet har vi vel ingen andre institusjoner som er så lavkarbovennlige.
Jeg selv har stått stille i et år, etter ca 20 kg vekttap. Mangler fortsatt ca 10 kg, kanksje ikke så mye, men mer enn nok for meg. I så måte har jeg også plass i denne tråden, da min samlede overvekt var på minst tretti kg. Jeg er lei av å slanke meg og måle og veie. For min del kan det kanskje være insulinresistensen som gjør det vanskelig for meg, men jeg vurderer uansett å bestille en time hos Lindbergklinikken selv, for å få et nøyaktig bilde.
Skjønner så absolutt at situasjonen din er vanskelig! Skulle ønske jeg kunne komme med en tryllformel til deg, men jeg aner jo ikke selv hvordan jeg skal komme over min siste kneik.
Uansett, en endring i kostholdet må prøves ut over minst et par uker, helst mer, det er ikke bare bare...
Huff, jeg synes dette høres litt skummelt ut, jeg... :o
Leste litt om det på nettet, og en del av det som står her virker ikke helt bra, for hvis apetitten din er normal, så vet jeg ikke helt hva denne medisinen skal gjøre for deg. Ikke for å ta fra deg håp, men det er greit å vite litt hva man går til...!
Tror IKKE Jeg skal prøve det gitt. Prøver å holde depresjonen UNNA livet.. :D i tillegg har min mor tidlig altzheimer...så jeg skal nok ikke trigge synapsene i særlig grad..
Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!
Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type:p
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......
Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.
ÅÅh, jeg er så glad så glad! :D En uke og minus 7 kilo! Fy søren så motivert jeg er nå! Måtte bare skrive dette en plass for jeg er så happy for at jeg endelig har kommet i gang! :)
Da synes jeg du burde koste på deg en konsultasjon der! De er vant til denne typen problemstillinger, og kan gi deg en langt nøyaktigere sjekk enn fastlegen din kan, og skreddersy et (lavkarbo)kosthold til deg.
Hei. Skjønner din frustrasjon veldig godt. Dette er kun et tips og egne erfaringer. Jeg har nå kommet dit at jeg har tatt kontakt med en homøopraktiker og fått sjekket nesten alt. Akkurat nå vurderer jeg å bruke 2100,- for å få sjekket om jeg har noen form for matintoleranse.
Det som hun homøpraktikeren har funnet ut er at jeg mest sannsynlig har en lekkasje i tarmsystemet. At kroppen reagerer negativt på noen matvarer som gjør at slimhinnene ikke fungerer slik de skal. DVS: Jeg kan spise kjempelite og fortsatt legge på meg. Hun fant også ut at jeg har veldig surt bindevev pga at det ikke er "harmoni" mellom en del indre organer. Så nå går jeg på base i pulverform for å få gjort noe med PH-verdien i bindevevet.
Det hun sier er at jeg er allergisk mot noen matvarer hvor den allergiske reaksjonen er at jeg øker i vekt.
Jeg har prøvd følgende uten særlige resultater: Grethe Roede, Fedon Lindberg. Har hatt personlig trener i treningsstudio over en periode på 12 uker. Hvor jeg bare ble litt fastere i fisken. Gikk ikke ned noen ting. (Jada jeg vet at muskler veier mer enn fett, men uansett). Gått på Reducin i 1 år, med en nedgang på 2,6 kg.
Skjønner at dette høres litt snedig ut, men jeg prøver all alternativ behandling. Skal sende dere en oppdatering om hvordan denne behandlingen går.
:)
Men så digg å få en sånn start da:)
Håper det fortsetter sånn for deg , så lenge du trenger det :)
hihi..ja jeg vet , det kan fort bli til at vekten styrer deg ....
Jeg har kastet min, for jeg kunne gå på flere ganger daglig.. men det var i perioder..
Nå skal jeg bare basere på å måle, men har ikke gjort det enda.. har bestemt meg for å vente til jeg kjenner at ting har skjedd.....:)
~er glad på dine vegne :)
Jeg er helt enig med deg, det er ikke dumt å sjekke alternative behandlingsformer.
Selv har jeg et godt forhold til min homeøpat:) uten at han kan hjelpe meg med mitt manglende vekttap. Vi har utforsket det meste uten resultat.
Jeg har brukt noen tusenlapper på en sånn blodprøve for å sjekke matintoleranse. Skal ikke si så mye om det, men var ikke imponert:rolleyes:
Men at jeg har matintoleranse det er helt sikkert, og det har jeg strevd med i mange år. Bla tåler jeg ikke egg, sopp, kokos, melk, hvitt mel og sukker:p Blir skikkelig dårlig.
Men jeg tenkte på en ting her forleden dag......(se hun tenker:p)....jeg har jo vært i ketose i over ett år nå. Kan det være derfor at alle prøvene er så fine? Jeg mener, kan man se f.eks insulinresistens o.l. når jeg har vært så lenge i ketose? Noen som skjønner hva jeg mener nå ? Bittelitt vanskelig å forklare tydeligvis:p
Legen mente at man kunne se grunnen til uteblitt vektnedgang likevel.....men det var nå han det da:rolleyes:
Hei Bea.
Håper du finner ut av hvorfor du ikke går ned.
Men for meg høres det faktisk ut som om du har insulinresistens.
jeg sjekket min hos vanlig lege = helt fine verdier. og da gikk jeg opp 7 kg på lavkarbo.
jeg sjekket ut insulinresistens på lindbergklinikken = insulinresistens.
Årsak: man har justert verdiene opp fra 700 til 1400 på c-peptin-nivået. Dette ble gjort i 2002 (kunne lindberglegen fortelle meg)
Dessuten kunne legen fortelle meg at de verdiene man går etter, kun er et gjennomsnitt, en antagelse. Og man må høre på en pasients historie, som er individuell.
jeg fikk hjelp av metformin, som er en medisin som hjelper insulinet å virke.
helt fanstastisk - og på noen måneder er min insulinresistens nesten borte!
jeg raser ikke ned i kilo, men har noen skarve kilo igjen - 7 - før jeg er i havn.
Min mening er, at hvis det er noen som bør løpe til Lindbergklinikken, så er det deg! De har så god kunnskap, måler, veier og snakker. Og vet om GODE hjelpetiltak, ikke på mangel av noe bedre.
Hei Vibeke40 og Bea
Det dere sier om Insulinresisten skal jeg virkelig skrive ned bak øret. Hvis det jeg holder på med nå til Hømeopraktikeren ikke gir noen resultater skal jeg sjekke ut dette også.
Holder på å bli tullete av de medisinene jeg går på nå i alle fall. Jeg kommer nok til å sjekke ut om jeg har noen form for matintoleranse, for jeg vet faktisk ikke om jeg er noe spesielt allergisk mot noe. Det eneste jeg kommer på at allergisk reaksjon er litt kløe i munnen når jeg spiser nepe.
Har du hørt noe om hvor effektiv denne medisinen er? Spør og graver jeg, kjempenysgjerrig :) Jeg lurer også på om den kan kombineres med et lavkarbokosthold, eller om det blir mer lavkalori?
Skal bli spennende å følge med deg her. Gleder meg.
(Jeg sliter noe veldig med å gå ned i vekt, og har maaaange overflødige kilo som gjør som de vil, men jeg skal nok lure dem til slutt :))
Hei!
Ville bare si at om man får legen til å skrive en resept på 98 tbl( IKKE 28x3), koster de Skr 2155,- Sverige, om man har muligheten til det da!
Med dagens kurs kan man faktisk spare 1000,-
Har resepten liggende, men har ikke tatt meg råd til å prøve enda!
Jeg har prøvd Atkins en gang før (for cirka et år siden), og gikk ned 10-12 kilo før jeg falt av lasset. Nå er jeg tilbake på startvekten min igjen, men har tenkt å prøve igjen. Har en samboer som har holdt på siden mitt forrige forsøk med svært gode resultater - så jeg vet det går an. Men hun er nok ikke like glad i sukker og søtt og poteter og brød som det jeg er...
Vil gå ned fra 113 til 84 kilo. OK, så det er bare 29 kilo, men jeg satser på å gå ned mer enn det i fett, og heller gå opp litt i muskler - så da synes jeg jeg kvalifiserer til å skrive i dette selskapet :)
Hei,eg skal prøve å komme igang med Ketolyse kuren, den hører mest fornuftig ut i mine ører. Noen sier det er iallefall på tide, med en BMI på 44,6 og 143 kg. Må prøve å lande på nedre delen av 80 tallet.
Så da skal eg ned ca 60 kg. Det kan jo ta luften av en hvem som helst. Men skal begynne, og det har jeg nå gjort. :)
Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.
Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.
Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.
Han starta sånn:
" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.
Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg :D
Målsetting:
Ca 100Kg. altså en total nedgang på 48,8
I Følge BMI bør jeg veie 84,5 men da blir jeg nok seende snål ut.
Eg syntes også BMI var litt snål. eg må ned i 80-82, mens eg sjøl kanonfornøyd hvis eg kommer under 100.
Man får stå på, eg syns dette blir det rette for meg. Så da får tiden vise seg. Når man jobber på Anlegg og får tildelt mat 4 ganger om dagen. Så er det en utfordring å ikke spise alle den karbo maten.
Heldigvis var det Egg og Bacon til frokost i morges :D
Hei folkens :)
Jeg er en dame, er 163 høy, og veidde 96 kilo da jeg startet med Ketolyse for knappe 14 dager siden. Jeg har tidligere vært oppi 116 svært ulykkelige kilo, og klart å gå ned 30 kilo da. Så etter etter noen års seriøs sukkerfyllekule har jeg bestemt meg for å gå ned 30 kilo i første omgang. Jeg har i grunn ikke ambisjoner om å få av noe mer, da jeg har svært kraftig kropp og får store muskler. Men gleder meg til å bli slank, for den har vi ikke sett før ;)
Ellers må jeg nevne at jeg er svært glad for at dette forumet er her, og for alle de kloke og hyggelige menneskene som er villige til å dele sine erfaringer med oss andre.
Heisann.
Jakten på 85kilosgrensa er i gang. Endelig.
Etter mange år med en sykdom som ingen forstår seg på, er sykdommen plutselig borte, og jeg er klar til dyst.
Har ikke kunnet gå på dietter/ kurer tidligere, så gleder meg til å sette i gang.
Vekta viste 142 for 8 dager siden, nå 137,7, så det er en god start. Startet på Ketolyse for 3 dager siden- det er jo en "drømmekur".
Kollegene er misunnelige på matpakka mi, og jeg begynner å like meg på kjøkkenet. Lovende...
[color=#ff0000][/color]
Dette er et flott nettsted, og motivasjonen øker jo mer jeg leser her. Deres erfaringer er fantastiske å ha med på veien- TAKK!
[color=#ff0000][/color]
[color=#ff0000][/color]
Bra, Amine. Når du kjenner formen / lettheta komme, kan du spe på med litt gåing drøye 20 minutter sammenhengende hver dag. Dette hjelper utrolig på den videre nedgangen.
Jeg trener nesten hver dag. går en del i fjellet, men er mye på helsestudio. Det har jeg vært i mange år, men grunnet sykdom har kiloen holdt seg (og økt...).
Ellipsemaskinene er fantastiske til kondisjonstrening, og veldig bra for overvektige. Også er de mye artigere enn tredemøllene. Anbefales til alle!!
Er altså lyra og ble medlem i dag. Startet i juni etter å ha fått diabetes i mai. Skal ned 45 kg til sammen om jeg skal godt innenfor normalvekt, så satt målet der. 9 av de er unnagjort.
Lang vei å gå, men har tenkt å ha det mest mulig bra på den veien! :)
ACh zo, enda en medDiabetisist :-)
Diabetes 2 formoder jeg?
Har vist om min siden November, og er nogle kilo lettere. Skal ned 20 til, men stresser ikke. Spiser fedonmaten min og trimmer. Væ hilset Lyra.
Hei jeg er også ny her inne, jeg er en jente/dame på 33, og har gått på ketolyse nå i ca 3 uker. For 3 år siden så tippen vekten min over 130 kg, og jeg fikk et rimelig stort sjokk, og klarte å ta meg sammen det året og gikk ned nesten 20 kg...
Men så stoppet det opp, og sakte men sikkert begynte jeg å gå opp igjen de neste to årene, og da jeg startet på kuren veide jeg 118.5 kg. Og på min høyde på 173,5 har jeg funnet ut at mellom 60-70 er min idealvekt. Har før vært nede på under 80 kg, og følte også at at jeg hadde for mye mage og for mye fett på kroppen.
Men for å komme ned ditt så har jeg rundt 50 kg å ta av... Men har nå kommet i gang, ikke at det går så fort ned i starten som jeg trudde :confused:
men trur nok at ved å holde ut så vil jeg gå ned mer i løpet av tiden, enn på den måten jeg har holdt på nå i mange år, som rett og slett bare har gjort at jeg har slanket meg tykk.
heisann
Jente på snart 23 år her, vekten min har vært oppe i 108 kg tidligere i år ,og skal ned til 70 kg, i skrivende stund er vekten 89,8 kg,så jeg er på vei :p går på egenkomponert lavkarbo, samt trening,tur og mye aktivitet!
Ser du hadde håpet på at det skulle gå fortere, men husk på at jo flere ganger du har slanket deg tidligere, jo tregere kan det dessverre gå.
Men dette klarer du garantert :)
Jeg er helt ny her. Jeg har vært på 4M-klinikken i Oslo og blitt veid og funnet for tung. ;)
Jeg har en BMI på 39,6. Er 1,69 høy og veier 113 kilo.
Jeg har aldri prøvd lavkarbo før, men skal nå teste det ut i en måned (lavkarbo, ikke non-karbo) for å se hvordan det påvirker verdiene mine. Så får vi se hva som skjer videre.
I følge målingene av meg, er min ideelle vekt 75,3 kilo. Jeg lå lenge på 80 kilo for noen år siden, og legen mente derfor at 80 kilo kanskje var den vekten det var realistisk for meg å nå på sikt.
Hei.
Jeg skal ned 31 kilo, og håper det kan være mulig til neste sommer....:rolleyes:
Jeg er 24 år, har ikke slitt med overvekt hele livet, men det begynnte og balle på seg etter at jeg fikk meg kjæreste...:mad:
Noen på min alder som har klart dette???
tvi tvi...
Har holdt på i 3 uker no, og gått ned 3,5 kg....:) Det er en start...
Har også gått ned 5 cm rundt overarmen:)
Stor slanke klem...
ps: hvordan lager vi sånn slankeskala som jeg ser noen av dere har???
Da kan jeg vinke farvel til denne gruppa. Nå har jeg under tretti kilo igjen til matchvekt, tenk det! De første førti gikk rasende fort, men nå tar nok ting litt lenger tid. Guri, det er rart! :)
jeg er snart 23 år så vi er på samme alder, jeg skal ned 38 kg,har akkurat kommet halvveis,gått ned 19 kg og 19 kg igjen ;)
for å lage slankeskala gå inn på www.tickerfactory.com/weight-loss
Dette var jo flott. Nå har de første 5 kg gått bort. Og det på litt over en uke. Eg har prøvd å holdt meg kun til ingen karbo og bare protein og fett. Nå er eg heime igjen så eg kan no prøve litt mere kontrollert inntak av mat. :)
På ketolyse må du ikke kutte karbsene ned til 0, skal jo ha i deg vitaminer og mineraler også. Kjempeviktig at du får i deg grøntfór.
Gratulere med flott vektnedgang :)
Hun er nok i ketose siden hun følger ketolyse :)
Er ikke sikkert det vil gå like fort fremover, så nå må du ikke love noe Runegutt:)
Er normalt at alt vannet man har i kroppen forsvinner første uka og så går man over til ett mer "normalt" vekttap etter det.
Kan selvsagt også stoppe opp, men det er ikke noe å bekymre seg for før man faktisk kommer dit. Ikke ta noen sorger på forskudd :)
Hei, Tja karbo'en har nok ikke vært på null. Men eg har ikke hatt kontroll på den siden jeg har jobbet på en plass der man får servert opp til 4 måltider om dagen. Man får bare sjanse litt her og der. tatt litt saus, litt kjøttkake, litt stekt fisk, osv. Eg har vært i Ketose heile veien. Og har til og med hatt dressing på salat. Eks på salat på jobben blei, røkt laks, salat, agurk, tomat, ost og skinke. Det blei faktisk mange luncher slik pga. det er ALT for mange pasta retter i verden.
Uansett så gikk det fint. Tar sånne Krom tabeletter også.
Har lest ett innlegg av Tundeh og tenker stort sett automatisk på damer her inne siden sikkert 95 prosent er det :)
Men beklager så masse. Skal herved bytte til h*n så kan man tolke det dit man vil :)
Ja man skal ikke klage. Bare at det er litt ensformig å være i Ketose der oppe. Reserve mat som eg altid måtte sørge for at eg hadde var kokt egg og kokt skinkepålegg. Det redder dagen vettu. Det gikk no på ett vis.
Hei hei! Hvor får man koden for å opprette vektskalaen da? Hadde vært brillefint å få ordnet dette, har troen på å kunne visualisere vekttap på den måten. Sikkert motiverende:) Jeg skal ned 40 kilo og har nå fjernet 5 av dem. Leeenge igjen, men ser jo samtidig at jeg mister en del cm også? Artig!!!
Jeg trodde jeg ville ned 20 kilo, men da jeg sjekket ut BMI for to sekunder siden fant jeg ut at jeg nok heller vil ned 40.
Jeg er 32 år, er samboer og har en datter på to år. Har slitt med overvekt mesteparten av mitt voksne liv, og må få en orden på dette en gang for alle.
Etter å ha lest her inne, ser det ut til at blodtypedietten er det som vil passe best for meg. Da blir det dessverre slutt på brød, men det skal jeg selvsagt takle. Det viktigste er tross alt at kiloene forsvinner.
Da har det vært 2 uker i Ketose og 7kg er borte. Det er vel nå den normale vektnedgangen kommer. Bare å holde seg motivert og følge spillereglene :p Så går det sakte men sikkert nedover.
Jeg er ny her inne, og started på Spis deg slank-maten til Foseid (www.spisdegslank) for 8 uker siden. På den tiden har jeg gått ned 14 kg, og da er det bare ca 26 kg igjen før jeg er på ideal vekten min.
Spis deg slank-dietten er mitt første møte med lavkarbo, og som erfaren Grete Roede slanker (ned de samme 30 kiloene 3-4 ganger), så har jeg vært skeptisk til hele sirkuset. Grunnen til at jeg nå har endret mening er ganske enkelt at jeg ikke orker å veie og tenke mat hele tiden. Ferdigrettene gjør at jeg kan gjøre dette uten så stor egeninnsats, slik at jeg kan spare det jeg har av motivasjon til stabiliseringsfasen, der jeg har feilet så mange ganger før!
Jeg har lest Spis deg slank-boka til Foseid, og har ellers skummet over det meste jeg har funnet på nett om ketose og lavkarbo dietter.
Jepp er igang nå, må ha en liten ketolysepause nå pga operasjon av mandlene (helst ikke i ketose når man får full narkose) men når eg er bra igjen er det right back on track. Skal kose meg med frukt imellomtida :)
Nei, eg har ikke starta me det enda. Men har tenkt å begynne å svømme igjen. 1000-1500 meter igjen.. drev på med dette forrige vinter. Vi har sånn der utebasseng i stavanger.:)
Jeg er da Kikja - aka Kristin.
Vekta var hos legen i går oppe i 106,2 kg, og høyden er 167 cm. Målet mitt er foreløpig ubestemt, men tror jeg skal være ett sted nede på 70-tallet...:confused:
Har vært overvektig siden tidlig på barneskolen, så vet derfor ikke hvor min idealvekt er...
Starter (forhåpentligvis) på EuroDiet om halvannen uke, skal få beskjed fra legen i dag eller i morgen om prøvene er greie:)
Så da er det vel bare å vente og se hva som skjer :)
I januar 2008 veide jeg 105 kilo. Idealet er 75 kilo. Hadde gått ned tre før eurodiet, er nå mines to kilo til. Ligger med andre ord på 100kilo. Veiedag i morgen tidlig, håper på 99,9 :D
Heisann! Her er jeg altså... Ny på forumet og ganske masse å være glad i...
Jeg veier i dag 90 kilo. Var oppe på 96 kilo på mitt tyngste, og vil ned til ca 65? Jeg er kun 1,58 m høy, men har ganske kraftig bygning.
Jeg har alltid vært en treningsnarkoman, og var proff landhockey spiller før jeg ødela kneet mitt(korsleddbånd og menisken) og ikke fikk trene på 1 år! Da la jeg på meg endel ja...
Jeg jobbet i 5 år som reiseleder, og dårlige matvaner og ett skikkelig usunt liv førte til at jeg ble ganske drøy.
Under graviditeten med min datter(født juni 06) så la jeg kun på meg 1 kilo. Men fikk skikkelig sjokoladekick når jeg ammet, så da la jeg på meg igjen...
Fra nov 07 til mar 08 gikk jeg ned 12 kilo ved hjelp av Reductil og Fedon. Men nå har jeg skeiet ut igjen... Nå er det slutt! Nå skal jeg komme tilbake i form. Skal ned over 30 kilo hvis man ser fra begynnelsen(har tjuvstartet litt...) Men ser det bare som ett tall... Ser mer på hvordan formen er og hvordan jeg føler meg:)
Her kommer en hane inn i hønsekurven. Starter på 130, og drømmer om å se 99 for første gang på ti år. Dette må jeg bare klare. Motivasjonen er det ikke noe feil med ihvertfall.
Tenkte bare å skrive et par ord her igjen. Jeg registrerte meg her for tre år siden, da jeg tok grep for første gang. Vekta lå på 153,1! På 188 cm. Gikk ned 20 kg på Fedon, brukte 6 mnd på det. Men så datt motivasjonen, og jeg fallt av lasset. De neste 2,5 årene gikk jeg opp 10 kg igjen. Nå har jeg tatt meg sammen, og i midten av mai la jeg om kostholdet igjen, og har gått ned ca 17 kg siden da. Det betyr 27 kg ned - og jeg er kjempefornøyd. Skal ned 7 kg til før jul, og håper å være under 100 neste sommer. Men tida får vise, og alt avhenger av motivasjonen.
Nå motiveres jeg av å kunne kjøpe klær i mindre størrelser, vel så mye som at vekta viser nedgang :D
Jeg følger ikke noen spesiell retning innen lavkarbo for tida, men forsøker å ligge under 30 kh i uka - noe mer i helga. De første 14 kg gikk fort, i snitt 1 kg i uka. Den siste måneden har jeg gått ned 2,5 kg, og jeg regner med at tempoet vil gå saktere.
Idealvekta mi er vel ca 90 kg, og dit er det jo fortsatt 37 kg. Målet er 100, og en permanent omlegging av kosten.
Jeg vil også være med... Jeg er en kvinne på noen og tredve, opprinnelig fra Sverige, som nå bor i Bergen.
Jeg har vært overvektig siden jeg var barn og har slitt med mange lavkalori-vektkurer. Fant for et år siden Sten Sture Skaldeman og Annika Dahlqvist på nettet og ble hektet. Første tre månedene gikk veldig bra, tok av flere kilo, men disse er for lengst hoppet på meg igjen. :cool:
Nå er det derfor dags for en ny start og jeg hopper uti. :D
Skal ner totalt 57 kilo, og har siden fredag tapt 1,5. Så jeg er i hvert fall på riktig vei... ;)
Har ikke satt noe mål om når jeg skal ha tapt alle kiloene, men så snart som mulig håper jeg :)
Ville vært veldig glad om det fantes noen andre her i Bergen som også er på forumet. Da kunne vi sammen ha påvirket byens borgere til et sundere liv... Eller i alle fall fått noen gode råvarer inn i butikkene her!
Er også veldig aktiv på det svenske forumet kolhydrater.ifokus.se, der finnes det også mange gode diskusjoner. Men jeg vil gjerne delta også her på det norske, slik at jeg får litt erfaring om det norske miljøet!
Idag spiste jeg nettopp egg og bacon til frokost, genial diett da...har veldig tro på ketolyse etter alle de gode tilbakemeldinger folk har lagt igjen her inne. :D
Nytt medlem her.. Gutt på 29 år. Har gått på ketolyse før og gikke ned 30 kg. Nå 2 år senere er dessverre kiloene og litt til tilbake.:mad: Derfor vil målet mitt bære å gå ned 40 kg. Forandring må skje og denne gangen skal kiloene forbli av.:)
Utrolig bra å ha et forum som dette, støtte er viktig i en sånn prosess!
Ønsker alle her lykke til på hver sin kant:D
Heisann, jeg er også ny her inne på forumet.
Har alltid vært lubben, og er veldig usikker på hva målvekta mi skal være - vet bare at jeg skal ned mye. Ca 50 kg hadde vært fint. Foreløpig fokuserer jeg på delmålene. Helse er mitt hovedfokus. Har rel. nylig fått diabetes.
Startet for 3 uker siden på atkins/ketolyse, og har til nå gått ned 7kg.
HEI!
Jeg er også ny her inne. Dette er vel mitt første innlegg, hehe.
Har en del kilo som skal av, men er snart kommet halvveis. Har holdt meg til Blodtypedietten, men har nå kjøpt startpakken på Ketolysekuren. Går rellativt greit ned på blodtypen, så vet ikke om jeg bytter kur enda. Skal iallefall lese boken fra perm til perm før jeg bestemmer meg!
Er veldig positivt med et sånnt forum - gir inspirasjon å se så mange som klarer å nå målene sine!! :)
Hei! Jeg hører vel også til denne gruppen som skal ned litt mer enn bare et par-tre kg. Er godt igang, men har lang vei å gå. Jeg er opptatt av at hodet skal følge med i takt med vektnedgangen. Dette skal ikke være en kur som jeg skal bli ferdig med, og for første gang i mitt liv har jeg også tenkt til å ikke gjøre jobben forgjeves ved at jeg legger på meg alt og litt mer etter at jeg er "ferdig".
Lavkarbo for resten av livet! Og det er ikke noe offer! Sønnen min på 2 1/2 år pleier å si når han får noe ekstra godt; "Nå, ble magen min glad, mamma!". Etter at jeg la om til lavkarbo har kroppen min vært glad!
Kjør på. Har også lykkeligere kropp nå.
Og..... har fra å være medlem i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) fått sånne merkelige treningsnykker.
Føles bra det også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.