< Tilbake til oversikten

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Solange sa for siden:

Jeg har ikke ord, dette er jo fantastisk!!! 50 kg på 7 mnd!!!!!!!! Du er jo virkelig et eksempel på at den kuren virker! Gratulerer med ny kropp, og sannsynligvis utrolig bedre helse regner jeg med, og lykke til med de 20 siste kiloene:)

Maya77 sa for siden:

Dag 5: -3,3kg allerede :) Har selvsagt enda laaaaaang vei å gå, men dette er en bra start.
I morgen blir det å start med trening sammen min sønn.
Ønsker alle en fortreffelig fin dag :)

Ivett sa for siden:

Hei!
Ville bare presentere meg.
Jeg har snoka en del rundt her en stund, men bestemte meg for å registrere meg i dag.
Jeg er ei jente på slutten av 20 åra, har så langt jeg kan huske vœrt overvektig.
Jeg startet med en form for lavkarbo 7 januar, som etterhvert utviklet seg til Ketolyse.
Aner ikke hva jeg veide da jeg startet 7 januar (angrer nå på at jeg ikke veide meg, men hadde skrekk for vekta, hadde sikkert ikke veid meg siden jeg var 12 år.)
Jeg begynte endelig å veie meg 25 januar, vekta viste 125,4 kg (er ca.169 høy).
Har vœrt en del opp og ned denne perioden. Har gjort en del forandinger de siste ukene.
Har nå den siste uken kutta ut ost og fløte, noe jeg tror har hjulpet meg en del.
I dag veide jeg meg og vekta viste akkurat 115 kg, det vil si jeg har gått ned 10,4 kg på 2 mnd. vet ikke om det er for lite, for mye, eller bare normalt? :)
Sånn egentlig føler jeg ikke at jeg seg noe foranding? kanksje litt ved halsen min?
men tenkte jeg skulle prøve en av buksene mine i dag, da jeg ikke har gått med busker siden i fjord sommer pga. den nye trenden med leggings.
Håper jeg ser forandingen der :)
Jeg har som første delmål å gå ned til 99,9 kg. hehehe :) må ned 15,1 kg til for å komme dit.
Har nok en lang vei å gå fremdeles, noen ganger ser det mørk ut... men skal klare det!

Popp sa for siden:

Velkommen og gratulerer med en fantastisk nedgang. 10,4 kg skal du være stolt over å ha gått ned. Det skal du nok kunne kjenne på buksene dine. Lykke til videre. :)

Nefertari sa for siden:

Hei,

jeg vil gjerne være med her.

42 år, fra Askøy utenfor Bergen.

Lavt stoffskifte og insulinresistent, bør ned min 60 kg.

Har ikke egentlig startet ennå, men har lest og studert mye her inne de siste to dagene.
Litt å lære og sette seg inn i.

Dere virker som en super gjeng.

loveanime sa for siden:

jeg startet på 115,7kg..
jeg har gått ned til 92,8 kg, og skal ned ytligere 20kg til..
mao, 40 kg totalt :s

Popp sa for siden:

Velkommen begge to, og en fantastisk jobb du har gjort allerede loveanime!

Veggpryd sa for siden:

Oj! 10 kilo på to måneder er skikkelig bra! Du er veldig godt i gang! :heia:

Sukkerfri sa for siden:

Hei alle sammen.
Regner med at det er plass til flere her :p

Jeg er fra Akershus, 37 år og har 2 barn. Har vært lubben hele livet men begynte å legge på meg da jeg flyttet på hybel 17 år gammel. Har hatt perioder der jeg har trent mye og gått ned mye men har aldri klart å holde meg nede mer enn noen måneder. Jojo slanking, stadig vektøkning, smerter, ikke klart å ned i det hele tatt i det siste og den kjente evige runddansen har resultert i mange mørke tanker om meg selv og selvbildet var omtrent ikke-eksisterende i det siste fordi jeg var så sint på meg selv.. Men i februar hadde jeg en aha-opplevelse.. Jeg fikk bekreftet at jeg er sukkeravhengig, fikk masse kunnskap om sykdommen og hvordan hjernen reagerer på alle typer søtstoffer.. Og har helt endret kostholdet siden. Spiser nå ikke mel, sukker eller noen prod som inneholder disse matvarene i det hele tatt og jeg har aldri følt meg bedre. Mye energi, smerter i ledd, muskler og hode er borte og det beste med det hele - jeg ble kvitt sinnet, skammen, skyldfølelsen og fortvilelsen som jeg har dratt rundt på så lenge. For det er ikke min skyld at jeg ikke har klart det tidligere!! Helt fantastisk..

Jeg har gått ned 6 kg på 6 uker og det er bare gøy!! Gleder meg til å bli fast leser her.. Og jeg håper at jeg kanskje kan dele litt av min kunskap med den som måtte ønske det :)

C.

Fungirl sa for siden:

Velkommen Sukkerfri og grattis med flotte resultater på vekt og med helse :)

Her er det selvsagt plass til alle :)

Kitt sa for siden:

Dette må du utdype myyyyyye bedre!:eek:
Sukkeravhengig, sykdom, hjerne.......
Fortell, fortell!!!:D

Velkommen forresten!;)

fett-nok sa for siden:

Hei!

Titter innom og håper jeg passer inn her. Har nøyaktig 30 kg og ta av, men jeg er fornøyd ved 25 i minus også. Men nå er jeg IKKE fornøyd.

Hvem er jeg?
Jeg har vært medlem her en stund, men har vært innaktiv i nesten to år.
Jeg er veldig snart 38 år, mor til ei jente på snart 10 år. Samboer på 13.året.
Bor sentralt i Buskerud sammen med familie og 2 gale boxere.

Jeg har tidligere gått ned 17 kg på lavkarbo, holdt vekten i 2-3 år, men ble da satt på medisiner som gjorde til at jeg gikk opp 11 kg på 6 uker, og tro ikke at de forsvant da legen sa at nok er nok, vi tar bort medisinene......neida, la på meg et par kilo til mens jeg trappet ned. Jeg ga vel litt opp og ga lit f**n, spiste feil og mye, lite trening pga dårlig helse og vips kom kiloene på.
Var nok oppe på ca 104-105 før jeg startet på'n igjen for 3 uker siden, veier 101 i dag.

Det får holde for nå, ønsker dere alle lykke til!!! God påske!

Roteloftet sa for siden:

Slenger meg på her jeg også, etter å ha fulgt med her inne og levd på ketolyse siden 27. januar i år. Er en mann som fyller 40 om tre uker, og som alltid har hatt en del kilo for mye på kroppen. De siste månedene har kiloene ramler av jevnt og trutt, og jeg har pr i dag gått ned 18,2kg siden jeg startet. Finnes ikke lei, bare mektig imponert over hvor godt dette fungerer. Oppdaget dette ved en tilfeldighet via "sungrazer" som har drevet med dette siden i fjor sommer omtrent.
Jeg kommer til å fortsette med dette fremover også. Har ikke lyst tilbake til karbohydratfråtsingen som jeg har levd med i alle de år. Stå på alle sammen! :-)
www.tickerfactory.com/weight-loss/wLc8l3x

Roteloftet sa for siden:

Tickeren min ble ikke som forventet.. Jeg prøver igjen;

Supera sa for siden:

Roteloftet: Her er en guide til tickerfactory. ;)

Og velkommen, velkommen!

YvonneP sa for siden:

Hei.
Gift 3 barns mor på 37 år her.
Har en drømm om å gå ned 25-30 kilo, for å bli slik jeg engang var før de to siste barna.
Legger på meg så sabla mye under hvert svangerskap.
Har gått ned ca 10 kilo siden januar med mosjon og fettfri mat. Er lei av at det går så sabla treigt at jeg nå i dag begynner på lavkarb/ketolyse.
Er flink til å trene/gå turer, men syntes alt går i slow motion, og man blir umotivert.
Har lest masse på disse sidene i dag og jeg er MEGET imponert over resulatene her inne.....WOW sier jeg bare.
Trenger råd, tips og mer motivasjon så jeg gleder meg til å "vanke" litt mer her inne.

lita og rund sa for siden:

Kjære du : gratulerer med vektreduksjonen !!Så deilig å gå våren lettere i møte :)

lita og rund sa for siden:

så dyktig du er !Blir inspirert jeg :) Lurer på : hvordan lager jeg en slik vektreduksonslinje ( der man kan plotte inn resulteter fra uke til uke ) ?

Kitt sa for siden:

Her finner du oppskrift på ticker!

Cherie86 sa for siden:

Hei alle sammen:D
Jeg har slitt i mange år med vekta mi og har prøvd alle mulige kurer og dietter uten å lykkes..
Jeg har gode 40 kg å ta av og håper på at ketolysekuren skal ta knekken på de;)
Begynner på den i morgen, så dette skal bli kjempespennende:D

Solange sa for siden:

Velkommen! Heng deg å tråden for aprilstartere,da vel! (hvis du ikke allerede har gjort det)

YvonneP sa for siden:

Hei.
Vil veldig gjerne henge meg på Aprilstarterne men finner ikke forumet.
Under hvilken link skal jeg lete?

Kitt sa for siden:

Om du klkker på Uleste innlegg på den grønne linjen, dukker det opp mye.

Her er tråden for aprilstarterene!:)

christine76 sa for siden:

Heisann,

Håper jeg kan få være litt med dere her inne, selv om jeg for øyelikket slanker meg på "feil" måte i forhold til normen her.

Jeg er 34 år gammel og fra Bergen, og jeg har to små barn på 2 og 4 år. Jeg har vel vært overvektig siden jeg var 16, fikk bulimi da jeg var 20, og ble "bra" igjen ett år etter da jeg traff min mann. Siden det har jeg vel lidd litt av overspisning og total mangel på kontroll når det gjelder mat. To svangerskap har heller ikke akkurat bidratt til at jeg har gått ned i vekt, selv om jeg har gått litt opp og ned. I fjor klarte jeg det kunststykket å gå opp 18 kg på litt over et halvt år. Formen var elendig og da jeg i februar ikke klarte å svelge mat skikkelig og gastroskopi viste spiserørsbrokk og betennelse i spiserøret med antydning til arrdannelse så innså jeg at jeg faktisk ikke har noe valg og MÅ ned i vekt. I følge BMI-kalkulatorer hadde jeg hele 46 kg for mye ved begynnelsen av året, men jeg nekter å tro at det kan være sunt for meg å gå ned så mye. Gikk litt ned allerede fra januar da, så jeg veide 106,5 kg da jeg fant ut at noe måtte skje. Legen snakket om å sende meg på et 3 ukers kuropphold ett eller annet sted, men det hørtes ikke mye fristende ut.

Oppsøkte treningssenteret og meldte meg på Xtravaganza. Først 12 uker på pulverkur i ketose og så over på lavkarbo. Fant dette forumet fordi jeg allerede nå har begynt å få resten av familien over på lavkarbo, så det ikke skal bli et sjokk for dem og meg når jeg skal begynne på det. Er halvveis på kuren nå, og har gått ned 13 kg.

Har alltid drømt om at noen bare skulle kunne trylle meg slank og så skulle jeg sikkert klart å motivere meg for å holde meg der. På en måte så er det det jeg gjør nå. "Tryller" meg slank og så begynner det virkelige arbeidet med å finne en livsstil jeg kan ha resten av livet. Jeg ber ikke om at dere skal støtte metoden jeg har valgt hittil, men håper at jeg kan få være her med dere, for det er her jeg føler at jeg hører hjemme.

Fungirl sa for siden:

Velkommen og lykke til :)
Gratulere med flott vekttap :)

RIL sa for siden:

Begynte på apriltråden for 30 +....Så der står det litt om meg... :o)

Vel, jeg er 28 år ,og er 85 kg. Kanskje ikke så mye, tenker du. MEN, jeg er kun 154 høy, så jeg har en BMI på 35. Det er mye til egentlig lille meg. Så jeg må/vil/ønsker å gå ned 30 kg. For 5 år siden var jeg oppe i denne vekten, og skjønte at jeg måtte ta et krafttak. Gikk ned 13 kg med morsjon og bedre kosthold. Men jeg finner stadig unnskyldninger for kos i mat og trøst i mat. Så jeg har svingt veldig i vekt de siste 5 årene, "helt" ned i 66 kg, var egentlig ganske fornøyd, men så har det nå bare gått 1,5 år og så har jeg 20 kg ekstra!!!

Min samboer og jeg har veldig store øsnekr om barn, men vi er begge enige om at jeg må gå ned i vekt for at det skal kunne bli så sunt og flott som bare mulig. Han skal slutte å røyke. Så jeg håper på at vi skal kunne bli en kjernesunn familie om ikke så altfor lenge! hahahaha....

Santiago sa for siden:

Hei! Så inspirerende å lese om dere alle! Jeg heter Line, er ny her i dag, og trenger sånne suksesshistorier:) Har holdt på med lavkarbo en stund, men ikke vært i ketose, så jeg tenkte å prøve det. Håper på å kunne ha badedrakt i stedet for burka i sommer!

mayumi88 sa for siden:

jeg er 21.
i fjord veide jeg 135fikk sjokk.
bestemt meg at jeg skal ned 40 eller 50 kilo
nå veier jeg 122 =) så vekta er på vei nedover...

har pcos og lavt stoffskifte :-(
flere her med lavt stoffskifte

Iribjo sa for siden:

Hei. Jeg er 40år og ganske overvektig. Har vel egentlig slitt med overvekt så lenge jeg kan huske, men har nå funnet ut at noe må gjøres. Ikke for at jeg ikke har prøvd å gå ned i vekt tidligere, men dat har vært heller misslykket. Nå har jeg bestemt meg for å prøve ketolysekuren, og håper på sikt at jeg skal klare å gå ned 40-50 kilo. Er veldig spent på om ketolyse er det rette for meg, men som det heter " den som intet våger, intet vinner".

Solange sa for siden:

Så spennende med mange nye!:) Velkommen skal dere være, jeg er helt sikker på at dere vil få uttelling for at dere har valgt å prøve lavkarbo! I tillegg er det mye støtte å hente ved å være aktiv i forumet, både med råd og tips, samt mange gode oppskrifter, som kan være avgjørende for å lykkes. Lykke til:)

silvia_ sa for siden:

Hei
Jeg er 52 år gift med to voksne døttre . Elstemann skal gift seg i sommer og jeg skulle ha tatt av en masse kilo noe jeg nå har gitt opp. Sluttet å røyke i desember noe som ikke var lett ,men det gikk med medisiner og da var det kostholdet jeg måtte gjøre noe med. Synes selv jeg er flink ,men tydligvis ikke flink nok . Derfor har jeg justert mine mål 5 kg før sommerferien . Har ikke lagt på meg ,men ikke tatt av mye heller.(kun 2kg siden feb) Har leddgikt slika at jeg ved jevne mellomrom må spise mye kortison .
Kosthold endringene har gjort meg bevist på hva jeg spiser så får jeg heller ta små skritt. Jeg kan ikke trene kan stort sett bare svømme i perioder dvs har gått til innkjøp av en sykkel så når de verste smertene i fingrer og tær gir seg (og det gjør det når været stabliserer seg) skal jeg prøve meg på sykkel . Ellers koser jeg meg i solen med en god bok .

storemyy sa for siden:

Gratulere! du burde være stolt av deg selv. Hvor lang tid brukte du på å nå målet ditt?

Elizabeth sa for siden:

Jeg er 25 år og bor i østfold. Jeg har alltid veid for mye, men nå er det nok! Jeg har en datter på 2 år som skal følges opp og jeg vil ikke leve livet mitt uten å orke noe! Jeg har verden snilleste samboer som støtter meg 100% og gir meg mye motivasjon. Det som gjorde at jeg fant ut at noe MÅTTE gjøres var at jeg satt i sofaen med teppe rundt. Da jeg reiste meg lå teppet igjen sånn at "rumpeavtrykket" var igjen i sofaen og da samboeren min satt seg der tok han bare halve avtrykket... :eek: Fikk panikk og begynte å gråte og det som var. Men fikk sinnsyk motivasjon oppi det hele da! :p jeg er var 117,5 kg og har tatt av 3,5 kg på en uke. :D

madeto sa for siden:

Hei.
Jeg er 27 år, og bor på Sunnmøre med mann og hund.
Har vært ganske stor mesteparten av livet, men gikk ned ganske mye for ca 10 år siden. De siste årene har vært ganske tøffe, og kiloene har kommet "snikende" på igjen.
Jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve meg på Lindberg etter påske, og var i gang forrige tirsdag. Da var jeg også på vekta for første gang på en massevis av år.
Så når vekta viste 115,6 kilo innså jeg at her MÅ det gjøres noe, ikke bare pga selvbildet mitt, men helsa også.
Jeg er 172 cm høy, og har ganske grov beinbygning.
80 kilo er i første omgang det store målet, så får jeg se hvordan jeg føler meg da, om jeg vil ned noen kilo til. I følge BMI-kalkulatoren bør jeg ned på 73. De siste 7 kiloene får komme som bonus i så fall, tenker jeg i hvertfall nå.
I går var jeg på vekta igjen, og hadde da gått ned 2,1 kilo på 6 dager. Det syns jeg er godt nok, og det beste er at det ikke har vært vanskelig! Jeg føler ikke at jeg er på kur, og jeg føler at jeg mestrer dette. Så jeg satser på at det fortsetter i denne leia ;)
Jeg prøver å gå tur hver dag når jeg står opp, jeg er sykemeldt så har god tid til slikt. Har ikke klart det hver dag hittil, men skal klare å bli flinkere til dette da jeg innbiller meg at det vil hjelpe meg til å føle meg bedre fortere.

Jeg syns det er veldig godt å ha dette forumet, har fått mye inspirasjon og gode råd her inne allerede :)

Sukkerfri sa for siden:

Sukkeravhengighet!!
Fikk konstantert at jeg er sukkeravhengig for 8 uker siden nå. Da hadde gått rundt og tenkt på dette lenge men ikke vært klar til å ta det steget før i høst/vinter. Da googlet jeg sukkeravhengighet og kom til en fin nettside som handler om dette og at det faktisk er wn sykdom, en biokjemisk feilkobling i hjernen som gjør at avhegighetssenteret i hjernen trigges av sukker.. Der sto det også at det skulle holdes et intensivkurs i sukkeravhegighet over en helg i februar og jeg meldte meg på.. Det er det beste jeg noen gang har gjort forf meg selv!!
Hadde en fantastisk opplevelse sammen med andre i samme situasjon og lærte masse.. Den viktigste lærdomen for meg var at det ikke var MIN SKYLD.. Så mange år som jeg har gått rundt og vært sint på meg selv, sint og frustrert og fortvilet og skamfull og tenkt at det skyldes min dårlige selvkontroll og selvdisiplin.. De følelsene kastet jeg vekk den helgen for det er avhengigheten min som har gjort det.. Jeg har samme forhold til sukker som alkoholikere har til alkohol og narkomane har til dop.. Abhengighetssenteret i hjernen er det sammen uansett hva du er avhengig av..
Forskning sier at sukker er 7 GANGER MER AVHENGIGHETSSKAPENDE ENN KOKAIN.. Det sier litt.. Og i en avhengighet handler 10% om HVA man putter i munnen og 90% om tanker, følelser, planlegging osv...
Selv spiste jeg store mengder sjokolade og drakk store mengder pepsimax.. Det var mine laster. HAdde ikke spes forhold til pasta, brød og ris o.l.
Hvis jeg gikk tom for godteri eller brus i løpet av dagen eller kvelden begynte tankene med en gang og kretse rundt når jeg kunne komme meg på butikken og skaffe meg mer.. Hadde fine ritualer for når, hvor og hvordan jeg spiste.. Og hadde jeg ikke noe klarte jeg ikke å tenke på noe særlig annet enn at jeg skulle på butikken etter jobb eller om en time eller snart.. Følelsesmessig var jeg helt på bånn, jeg slet med store smerter i rygg, nakke og skuldre, depresjon og var sykemeldt pga alt dette. Og da spiste jeg enda mer.. Avhengigheten min var jo sjeleglad for sykemeldingen for da ble den tilfredsstilt hele dagen gjennom og tilgangen på dopet var jo så mye bedre..
På dette kurset var jeg sammen med flere andre i min situasjon - noen som har kommet seg gjennom det og vært i tilfriskning i flere år.. Det var veldig nyttig og høre hverandres historier og vi møtes fortsatt hver uke og deler erfaringer og følelser og tanker - positive og negative.. Det hjelper veldig når det røyner på og det river i kroppen fordi den så gjerne vil ha noe søtt eller noe annet å drikke enn vann..

Jeg har ennå ikke hatt tilbakefall og det er jeg veldig stolt av!! Over to måneder nå og jeg er godt fornøyd med vektreduksjonen også. For mitt vedkommende er ikke dette en måte å spise på for å gå ned i vekt - det er en måte å bli frisk på.. Sukker gjør meg syk og jeg vil ikke være syk.. Vekta kommer som en veldig deilig bonus!!

grotingeling sa for siden:

Hei Sukkerfri og velkommen hit - så flott at du har fått kontroll på avhengigheten :heia:
Alt du skriver kunne forøvrig like gjerne vært skrevet av meg.
Og lavkarbo fungerer fantastisk for oss som er sukkeravhengig.
Har fulgt eurodietten (opplegg hos Fedon-klinikken) i 14 mnd nå, og 98% av tiden har jeg vært fri for søtsug og tvangstanker.
Så selv om jeg har hatt noen få sprekker (for det meste med mat og ikke "sukker"), så regner jeg meg som "tørrlagt" i snart 14 mnd.
Spurte forøvrig i en annen tråd om litt info, og ser her at du nevner en nettside - kan du legge ut adressen?

Gwen sa for siden:

Hello!

Jente på 34 år, samboer og har ei jente på 10 mndr. Ønsker å gå ned 30-35 kg, og begynte i dag med lavkarbo for første gang.

Jeg var tynn som en strek som barn og ungdommen. Men rundt 16års alderen fant jeg ut at jeg allikevel måtte slanke meg litt, det var pga jeg danset ballett og der er man ikke verdt noenting når man har litt pupper og rumpe.
Og det er vel det dummeste jeg har gjort, for da startet jeg livet som jo-jo-slanker. I begynnelsen handlet det bare om noen få kg, men de siste 10 årene så har jeg gått opp og ned alt fra 12 - 25 kg flere ganger.

Nå har jeg personlig trener og trener hardt 3 ganger i uka, jeg har spist kcal-fattig mat og har gått ned 8,5 kg siden februar.
Men jeg orker ikke den tørre, utvaska dietten mer....og fikk et tips fra svigermor at lavkarbo kanskje kunne være noe.

Har lest og lest både blogger og andre sider som omhandler LCHF, og dette tror jeg er noe - ENDELIG!

Lykke til alle sammen her inne, jeg gleder meg til å oppmuntre og bli oppmuntret - få kunnskap og lære masse om LCHF, mens forhåpentligvis fettet renner av min kropp ;)

Gwen sa for siden:

PS: glemte å si at jeg veier akkurat 100kg nå....og fordi det både står Atkins og Skaldeman på filosofi er fordi jeg ikke har bestemt meg helt ennå... :-D

Solange sa for siden:

Velkommen, Gwen! Det er mange jo-jo slankere som har fått et mye bedre liv på lav-karbo!

Guttem@mm@ sa for siden:

Tittit, her er jeg:)

Jeg skal ned 30 kg. Jeg vet egentlig ikke om jeg passer helt inn her... Går ikke på lavkarbo-diett men forsøker å kutte ut så mye karber som mulig men holde et kosthold som hele familien liker og klarer å holde. Jeg har begynt å trene daglig og klart å sparke med meg mannebeinet da jeg tror vi har større mulighet for å lykkes sammen.

grotingeling sa for siden:

Velkommen velkommen :D
Synes det høres ut som lavkarbo eller i alle fall medium karbo, så du passer nok bedre inn her enn du kanskje tror.
Sjekk ut denne linken, her er det masse god informasjon om lavkarbo og de ulike variantene.
Lykke til :)

Principe sa for siden:

Hei. Jeg er vel egentlig litt sent ute til å presentere meg selv, da jeg har vært bruker av dette forumet helt siden oktober da jeg startet livsstilsendringen min. Jeg er er en mann på 22 år som hadde en laang vei å gå. Jeg veide på det meste 151 kilo, og det var selvsagt altfor mye. Valget var enkelt, det var på tide å ta ansvar for egen fremtid. Nå har jeg vært stor tilhenger av lavkarbo i 8 måneder, og jeg har totalt gått ned ca. 40 kilo. En god start om ikke annet :)

Målet er jeg ikke helt sikker på ennå, men jeg kan tenke meg at rundt 95 er ok for en med min kroppsbygning da jeg har kraftig beinbyggning fra før. Vil gjerne benytte sjansen til å hylle dette forumet for alle sine flotte medlemmer som har vært en veldig fin støtte og motivasjon. Begynner å bli ganske overbevist om at inngenting er umulig, så stå på alle sammen!:)

Fungirl sa for siden:

Kjempeflotte resultater og fortsatt lykke til :heia:

Principe sa for siden:

Takk for det! Lurer på hvordan det blir den dagen det blir snakk om å vedlikeholde vekten, om man klarer å finne en mellomting. Slik som det er nå så er det vanskelig å tørre å spise noe annet en lav-karbo, men etterhvert vil man jo finne et punkt å stabilisere seg litt på.

Fungirl sa for siden:

Går nok helt fint skal du se, så lenge man får inn tankegangen om at dette er for life og ikke bare en kur så kan man gjøre de tilpasninger man trenger for at hverdagen skal flyte lett :)

Maramara sa for siden:

Starter mitt nye liv i dag. For mange kilo og de blir bare fler og fler med åren.
Men nu är det slutt!!
Fant dette forum i sök på GI/Fedon oppskrifter. Håper på å finne mye inspirasjon her!

Tante Bob-Bob sa for siden:

Jeg veide 97,5 og er inne i 3. uka på lavkarbo.
Jeg skal være 64 kg for jeg er 174 høy.

På siste veiedag denne mandag hadde jeg gått ned 4,9 kg, men nå har jeg mista matlysta. Mitt største problem er å få i meg nok kalorier, så ikke forbrenningen stopper.

Jeg har ikke noe problemer med å ikke sprekke feile veien, for jeg er så lei mat at det er nifst. Jeg har mistet lysten på både sunt og usunt.

Jeg åpne kjøleskapet og lukker det igjen, selv om det er maaaasssse "godt" der inne av grønt og rødt og fisk og egg og kjøtt.

Igår klarte jeg å få i meg 720 kalorier og jeg skal ha minst 1200!
Det begynte å gå dårlig da magen stoppet opp etter 2 helgebesøk. Når jeg er borte får jeg aldri gå på do, så stoppet det opp og det holdt seg på stopp til jeg var inne i byen på besøk på ny i 3 dager(reiser; bor på ei øy) Da jeg kom hjem ga en venninne som er sykepleier meg en miniklyster-ting.Den fikk ut den ytterste proppen, men så stoppa det igjen.
Og ja jeg drikker vann i bøtter og spann og spiser nok fett og masse protein.
Knekkebrød spiser jeg kun til frokost(Ryviita) Og kun 1, for å ikke bikke på karboene.
Nå trenger jeg oppmuntring og hjelp av goe historier om folk som har stoppet opp og til og med gått opp når de ikke har gjort noe gærnt.
Pliiis, anyone!?

Fungirl sa for siden:

Gratulere med flott vekttap, på lavkarbo skal du spise når du er sulten og så spise deg mett. Vi teller ikke kcal her med mindre vi opplever stagnasjon i vektnedgangen. Og når man spiser nok fett så vil man trenge mindre mat og kcal tilførselen blir begrenset.

Hvis du går utifra de tallene som du har skrevet vil du få en BMI på 21, det er i nærheten av undervektig så du trenger ikke gå så langt ned. BMI er også nokså misvisende til tider, om du har mye muskler vil ikke BMI ta hensyn til det, men den kan jo være grei å bruke som en rettesnor.

Du kan heller ikke si at vekten din har stoppet opp, du har jo gått mye ned på svært kort tid. Spiser du litt fett utenom, som i olivenolje og den type ting som kosttilskudd får du i deg mer.

Følger du en bestemt retning? Hvor mange karbs ligger du på?

Når jeg ser at du sier du skal ligge på 1200 kcal så virker det som om dette er ut i fra ett grete roede perspektiv, stemmer det?

Fortsatt lykke til :)

Photobscura sa for siden:

Hun skriver vel minst tolvhundre, og det går jeg etter også, det vil ikke mindre enn tolvhundre kcal. Det vil si, jeg prøver, for om jeg spiser mindre enn det går gjerne ikke vekta ned, og det indikerer gjerne at jeg har sulta meg litt også ...

Men ellers er jeg enig med Fungirl at det er litt tidlig å begynne å bli utålmodig i uke tre ;).

Tante Bob-Bob sa for siden:

Hei og takk for koselig svar:-)
Men jeg tror du blingsa litt på tallene.
Jeg sier ikke at jeg veier 64, jeg SKAL veie det, ved målet.
Jeg glemte å si hvor mye jeg hadde tatt av, jeg veide 97,5 17.april, og nå på mandag veide jeg 92,6, så det er laaaang vei å gå enda.

Normalt når dagen er halvgått har jeg enda minst 600 kalorier igjen å kverke(jeg vet nemlig av erfaring at om jeg får for lite kalorier så stagnerer forbrenningen for kroppen tror den ikke vil få særlig mat så den tilpasser forbrenningen etter inntaket)
I alle slankemetoder er det viktig å ikke få i seg for LITe kalorier, så jeg holder meg til 1200 for å ikke for for lite, ikke for å slanke meg med kalorimetoden. Forbrenningen sakker farten når vi spiser for lite, uansett om vi spiste rent fett.
Men idag hadde vi steikt laks til middag, så idag endte jeg heldigvis opp på 900 kalorier etter halvgått dag, så det er ikke så mye mat jeg må tyne i meg mer idag, takk og lov:-)

Jeg tok av 15 kilo i 2007 på denne måten, men så døde min far og ødela hele slankekuren min, for jeg begynte å trøstespise på masse kaker allerede i begravelsen hans. Siden har jeg vært mye syk(kronisk) og lite i bevegelse, så da baller det på seg.
Nå er gulroten min en plutselig gave som ramlet i fanget mitt, min søster og hennes venninne har gitt meg en Kreta-tur:-) Da jeg hadde ledt høyt og lenge og begynte å se for meg late dager på stranden i sola og meg valsende i sjøen: kom jeg plutselig på: "HJELP JEG ER JO TJUKK!"
De kiloene jeg har er fra halsen og ned til hofta og jeg har store pupper, så det er IKKE pent, nei.
Jeg akter heller ikke å ha 350 par øyne på ryggflesket mitt hahaha!
Jeg skal reise 26. juni, så jeg vet jeg kan enda gå ned 10 kilo, siden jeg allerede har gått av 5 på 2 uker. Men det skal godt holde det.
Med et knekkebrød til frokost hver morgen har jeg nå fått gå på do også, jeg hadde en ufyselig forstoppelse, som syntes på vekta, men nå er jeg igang.
Gleder meg til å lese her ute mer. Jeg begynte å tjuvlese for 2 uker siden for å få inspirasjon, og det har jeg også fått:-)

Ha en god dag!

Photobscura sa for siden:

Du, på Kreta tror jeg det er nok ryggflesk å skue til at noen bryr seg ;). Jeg ville heller ikke flashe pubmuskelen frivillig, så jeg gikk glipp av i hvert fall åtte Oslosommere på øyene, men for to år siden tok jeg vettet til meg, og bestemte meg for å gi attan. Så jeg har gått i bikini for nesten ti kg siden også ;). Men jeg skjønner hva du mener! Det er jo motiverende, i hvert fall! Lykke til, og velkommen så klart :blomster:

Carisma sa for siden:

Haha, hvis jeg skulle latt det hndre meg i å dra på ferie hadde jo hele livet mitt forsvinni! :lol:
Vil du virkelig la kiloene vinne og ødelgge opplevelsen? Hva tenker du når du ser tjukke mennesker i sommerklær? Tenker du like slemme tanker overfor de som du gjør for deg selv? Burde de holdt seg hjemme?

Lill-B sa for siden:

Hei jeg håpet å få bli med litt her inne.
Jeg er en dame på 43 år, gift og har to MEGET aktiv gutter på 8 og 11 1/2 år. Har i grunnen alltid vært kraftig - men ikke overvektig.

Etter første svangerskap var det ikke noe problem å kvitte kiloene, men etter nummer to så har de aldri forsvunnet. Jeg har "dinglet" mellom et hav av kurer.
Har prøvd konstant siden jan 08, og er drittlei av å være sulten, med dårlig samvittighet når jeg en gang i blant føler meg mett. :o
Den 3. mai startet jeg på Ketlyse kuren, og 5 dager seinere er jeg 2.8 kilo lettere. Dette ser spennende ut. :ja:
Jeg satte tickeren min opp etter BMI - men syns det ser uoverkommelig ut at min normalvekt skal være 65 kilo, det har jeg ikke vært siden jeg var 15 år.
Jeg var 94,7 med start og om jeg klarer 70 kilo bør jeg være strålende fornøyd. Er litt skeptisk til BMI tabeller, for alle er forskjellig bygd.
Er det noen mai-gjeng ut og går her også?
En ting til; Litt teit kanskje å begynne 3.mai og reise på 14 dagers ferie etter noen uker - noen råtips for ferie?

avocado sa for siden:

Hei, jeg vil også gjerne presentere meg her :-)
Jeg begynte mitt lavkarbokosthold i januar i år for fullt, men har i flere år vært lavkarbobevisst. Startvekten min var 93,2 kg og nå veier jeg 85,5 kg. Jeg er 166 cm høy, og har satt meg som mål om å komme meg ned til 60 kg. Jeg har fulgt Skaldeman store deler av tiden, 50+, og vekten "raste" av de første ukene. Men etter påske hvor jeg hadde to kvelder jeg spiste karbomat, har vekten ikke villet rikket seg. Så i over 1 måndes tid har vekten holdt seg på 85-tallet. Har derfor blitt litt motløs noen dager, og hatt 2-3 sprekker i løpet av denne tiden. Men jeg skal ikke gi opp. Jeg leser jo her på forumet at det er mange som har smurt seg med tålmodighet, og da til slutt har vekten rikket seg riktig vei igjen.
Nå spiser jeg fremdeles i forhold til Skaldeman, men kanskje mer 25+, siden jeg har begynt å spise mer grønnsaker, så det tar noen ekstra karber. Dette begynte jeg med for 1 uke siden, jeg ville teste på om det fikk vekten på riktig bane, men har fremdeles ikke gitt noen utslag. Har også prøvd å kutte ut søtningsstoff helt, men ignen stor forskjell der. Jeg spiser likevel minimalt med søtning i løpet av en uke, vil helst bli kvitt søtsuget helt. Så jeg prøver nå å fokusere på den fine glatte huden jeg har fått av kostholdet jeg spiser, og gi kroppen litt mer tid. Hadde jo vært fint å gått ned noen flere kilo til sommeren, så om noen har noen råd er jeg lutter ør.
Ellers kan jeg si at jeg har insulinresistens og er en jente på 21 år. Og er veldig takknemlig for at dette forumet finnes, her er det så mye gode råd og inspirasjon og hente!

Pipje sa for siden:

Hei. Da var det på tide at jeg presenterer meg selv, etter å ha sneket rundt her på forumet en god stund. Jeg ble introdusert for lavkarbo i januar, og begynte da å kutte ned på brød, pasta, poteter og ris. Spiste mer fett, men fulgte ellers ikke noe særlig gjennomført diett.

Startvekten min var på 105kg, og ligger nå på 99,5kg etter ca 3 måneder med litt mer bevisst matvalg. Er fornøyd med å ha kommet under 100-tallet, og håper jeg aldri kommer over igjen. Har merket stor forskjell på bare 5kg, men ønsker å ta av mange fler! Målet mitt er å komme ned til 75kg, (evt. 70kg om dette viser seg å gå veldig bra!) og det synes jeg skal ta den tiden det tar..

Har idag kjøpt meg ketolyseboken, stix og vitaminer og mineraler! Føler meg klar for å begynne ordentlig, og håper da selvfølgelig på en litt raskere veknedgang. Har alltid vært overvektig uten helt å ha forstått hvorfor. Mer aktiv enn de fleste, og spiste tradisjonell "sunn" mat.. Men har nå lest litt rundt, og føler jeg har funnet kostholdet som passer for meg. Så da var det bare å begynne :)

Komiform sa for siden:

Hei hei.
Har du noen tips til meny dag for dag?

Jeg har iløpet av 5 år lagt på meg 30 kg og ønsker å komme meg ned på 60-tallet igjen.. Dette er dag nr 2, så jeg er helt i startfasen for å si det sånn :)
Ønsker å gå på en egenkomponert lavkarbo kur, men tror det kan bli vanskelig å ikke bli ensporet ergo så går man lei.. Så hvis noen har gode tips, setter jeg stoor pris på dette :))

Supera sa for siden:

Jeg har ingen meny til deg, men jeg følte for å tipse deg om denne tråden siden du går for egenkomponert.

porcupine sa for siden:

Hei

Newbi her. Gleder meg til å bli kjent med alle her inne.
Jeg har PCOS og alle symptomer er kraftig tilstede. Likevel har jeg fått to flotte barn. En gutt på åtte og ei jente på to. Men, vekten har krøpet oppover i mange år, og nå er tiden for livsstilsendring. Jeg har lest Sten Sture Skaldemans bok pluss at jeg støtter meg til to bekjente som følger lavkarbo dietter.

I dag er dag fire av et LCHF kosthold, og jeg er med friskt mot (enn så lenge). Føler at dette må til for å være den mammaen jeg vil være, og for å berge helsa. Trimmer ikke så mye, men har store planer om å komme i gang.

porcupine x

awacs sa for siden:

Hei alle sammen :)

Jeg er fersk i dette gamet men trenger å få fjernet minst 30 kilo, er for tiden 106kg og er 169cm høy. Slutta å røyke i begynnelsen av april og begynte umiddelbart å bevege meg, har ikke gått opp i vekt og nå har jeg så smått begynt å begrense karboinntaket. Håpet er jo å komme ned i en vekt jeg kan leve med resten av livet, for slik det har vært frem til jeg sluttet å røyke kom kiloene bare sigene på :(
Jeg føler jeg har latt kroppen "gå" de siste 15-20 årene og vil nå prøve å få tilbake noen av livet mitt igjen, både fra nikotin og fettet...

Uma sa for siden:

I dag starter jeg=)
Er nybakt mamma, og motivasjonen til å bli lettere er min lille prinsesse. Jeg tøffer meg litt og har 70 som mål, dit har jeg alltid ønsket å komme=)

motivasjonen er på topp, men må starte forsiktig siden jeg fullammer og har tatt keisersnitt nylig. Men sundt tar vel ingen skade av å spise uansett. Jeg satser på lavkarbo i første omgang så blir det ketolyse når jeg har sluttet med amminga=) Kom igjen folkens , la oss stå sammen=) trall for bikini på gjemt veranda i første omgang. :p

Slankevogna sa for siden:

Jeg er 27 år og trenger å ta av 40kg. Har PCOS og min store motivasjon til å gå ned i vekt er at jeg vil ha en liten baby. Har gått ned 8 kg siden januar, så nå er jeg 110kg tung. Målet mitt er 70kg.

Ned30kg sa for siden:

Hei!
Eg er snart 30 år og minst 30 kg overvektig. Er 174 høg og 103 kilo, har i tillegg PCOS og vonde knær og trenger virkelig å gå ned. Eg fikk ei datter for eit halvt år siden. Under graviditeten la eg på meg 14 kilo, men desse forsvant veka etter fødselen, men siden har det stått bom stille til tross for masse turer, styrketrening og amming. Men har jo spist masse karbohydrat, og har endelig forstått korfor eg ikkje går ned etter å ha lest boka til Dr Sofie Hexenberg Frisk med lavkarbo, den boka kan virkelig anbefalast. Vart heilt frelst etter å ha lest den:)

Å leve på lavkarbo kosten tror eg skal gå bra, og det å kunne gå på en kur og føle seg mett heile dagen er jo heilt fantastisk. Det er ein grunn til at tidligere slankekurer ikkje funker på meg, er jo sulten heile tida på dei, eg er so spent so spent no og ønsker meg sjølv og alle dåkke andre lykke til med lavkarbokost:) Eg er også innforstått med et eg bør leve slik resten av livet, men håper ein kan introdusere litt meir karbohydrat etter å ha nådd trivselsvekta si:)Men den tid den sorg:)

Hevingen sa for siden:

I dag har jeg funnet ut at jeg får skrive litt i tråder som er spennende, og derfor også introdusere meg selv. Jeg er snart 35 år, og 173 cm høy. Mor til 3. Og veide ca 105 kg da jeg startet for snart tre uker siden. Det er noen kolleger av meg som fortalte om sin opplevelse av lavkarbo (ketose). Og disse damene er ikke overvektige i mine øyne. Men likevel gikk de ned selv de to første ukene.

Så da tenkte jeg at kanskje det er håp for meg også. Kjenner andre som har fått det til med denne typen livsstil. Så nå er jeg i gang. Mitt mål har siden i fjor vært å komme ned på to sifrede tall. Først skulle det skje før jul, men det gikk ikke. Så var det før sommeren (juli når jeg skal i ett bryllup). Må ærlig talt innrømme at jeg ikke trodde det skulle være mulig. Jeg har prøvd xenical og Grete Roede og ingen av delene har gitt noe resultater.

Men nå! Etter 2,5 uker med lavkarbo, og da har jeg ikke vært i ketose hele tiden så har jeg mistet 3,5 kg!! Ser nå muligheten for å komme litt inn på 90-tallet før bryllupet!

raskall sa for siden:

Hmm.. kjenner jeg deg, tro? ;) Er du den jeg tror du er, så må vi begynne å utveksle erfaringer og oppskrifter.

Hevingen sa for siden:

Du gjør nok det ;) Men er ikke så "offentlig" ennå. Er liksom litt redd for at dette ikke skal holde. Men familien min vet, og de støtter meg når fristelsen på godteri blir for stor.

Supera sa for siden:

Hehe, jeg gjorde motsatt av deg. Jeg fortalte det til alle før jeg begynte, slik at det skulle være vanskeligere å snike seg unna. Siden det var offentlig, så MÅTTE jeg jo holde meg til opplegget. Men da jeg satte i gang, så var det jo piece of cake.

Hevingen sa for siden:

Vel, egentlig er det ikke så stor hemmelighet lenger. For jeg er så fornøyd med det som skjer med kroppen. Og i og med at jeg fikk siste push til å starte med dette fra to på jobben vet jo de på jobben også hva som skjer.

Til uka skal jeg til legen, for jeg har gått til henne en stund for å få litt hjelp med vektnedgangen. Er litt redd for at hun skal synes det er en dårlig ide å gå på lavkarbo. Men det får jeg heller bare ta. Så det er liksom bare henne igjen...

raskall sa for siden:

Bra. Du kan anse meg som din sponsor også hvis du gjør den samme tjeneste tilbake. :) Det er tøft å vandre blant milliarder av karbohydrater. Da er det greit å ha noen å sende en melding eller ringe hvis man trenger det.

Hevingen sa for siden:

Den er grei!

raskall sa for siden:

Ikke fortell henne at du går på lavkarbo nå. Fortsett et par uker til, bruk lavkarbo.no, kollegaer og kusiners ektefeller for råd. Når du da er hos legen om en måned eller to og har gått ned 10 kilo, har fantastiske blodprøver og føler deg sjæf kan du sprenge bomben og enten knuse alle hennes illusjoner om statens kostholdsråd eller få applaus for noe hun har tro på men ikke tør å anbefale for sine pasienter av frykt for å få pes fra de som betaler lønna hennes.

Så DET så! Min lege digger at jeg spiser lavkarbo og støtter meg fullt ut, men han fikk ikke vite det før etter et par måneder.

Supera sa for siden:

Jeg var hos legen og tok blodprøver før jeg begynte. Hun var veldig skeptisk, men jeg hadde med ketolyseboka og lot henne lese "til fastlegen"-sidene. Hun ble mindre skeptisk, men var fortsatt skeptisk til dette. Hun fortalte neste gang (da hun sammenlignet blodprøver) at hun var overrasket over at det virket. Det virket mer som at hun så at jeg hadde sykelig overvekt, så bare det at jeg ville prøve å gjøre noe med det var positivt.

Hevingen sa for siden:

Jeg tror nok kanskje at jeg må fortelle henne hva jeg driver med. Har gått til henne siden i fjor sommer for å ha støtte til å gå ned i vekt. Og på den tiden har jeg kanskje gått ned 1-2 kg. Og plutselig har 4-5 kg løsnet siden sist... Hun skjønner vel at jeg har gjort noe. :p

Kanskje hun vil ta nye prøver, for vi tok en del prøver for noen måneder siden, men de var ikke så skremmende som jeg hadde trodd. Men kjenner at ting er anderledes i kroppen nå.

Sanney sa for siden:

Hei, jeg er 27 år og trenger å ta av en 30-40 kg, vært overvektig siden jeg var liten og "ingenting" har fungert slankemessig. 168 høy og for tiden ca 111kg, var 125 på det tyngste for noen år siden.
Prøvd fedon tidligere med noe resultater, men det sklei ut. Skal denne gangen prøve meg på lchf etter jeg har vært hos lege og tatt diverse blodprøver så jeg har et sammenligningsgrunnlag :)
Er mer forberedt og motivert denne gangen etter 2 leste bøker, forumet her og et par blogger :D

Hevingen sa for siden:

Lykke til!! Du har jo vært borti dette før, så dette skal du få til!

Fisken sa for siden:

Hei! Jeg er 38 år, mamma til tre og har en lang slankehistorie bak meg.
Korte trekk:
Slank som barn/ungdom, la på meg av P-pillestart i beynnelsen av 20- årene.
La på meg sakte men sikkert 15 kg frem til jeg var 28 og tok 3 Grete Roede kurs. Gikk ned 14 kg ved hjelp av nitidig kaloritelling, fettfattig kost og mye trening. Gikk ned ytterlige 10 kg etter siste kurs, men møtte mannen i mitt liv og gikk i kjærestefellen (sofakos + godis) og gikk opp 10 kg på et år. Deretter 3 svangerskap med litt opp og ned imellom. Oppdaget lavkarbo (Atkins) etter fødsel nr. 2, men fikk ikke helt taket på det. Prøvde både Grete Roede og ketolyse da vekta nådde nye høyder 2006/2007, men klarte ikke å fullføre hverken det ene eller andre. Nådde min aller høyeste vekt, 107 kg, sommeren 2008 og ble gravid for 3. gang. I dette svangerskapet la jeg på meg én kg og kom meg under 100 kg etter et par uker. Dette varte ikke særlig lenge, og gjennom sommeren og høsten 2009 gikk jeg ned noe og opp noe og kunne november samme år se at vekten nådde 105 kg..... Jeg startet kaloritelling og trening (det hadde jo fungert tidligere), og jeg gikk ned noen kilo - men det varte ikke. Da vekten nok en gang passerte 100 kg kom jeg tilbake hit til lavkarbo.no. Og denne gangen er jeg dedikert. Foreløpig går det veldig bra. Jeg er inspirert og kiloene går faktisk av.

Totalt skal jeg ned til 70-72 kg.

Oj, det ble ikke så kort - men så kort jeg klarte. ;)

vimsen85 sa for siden:

Eg syns det som er deilig med å reise så langt bort er at ingen kjenne meg der, så da gir eg faen i flesket og blotta mine snøkvite bulende kroppsdeler. Dei kan no bare tru ka dei vil. Eg kjenne dei ikkje og dei kjenne ikkje meg :P

Kanskje eg skal presentere meg her. Har vel egentlig ikkje presentert meg før..
Eg er 25 år og student. Har vært overvektig sida eg var lita. Gikk på Grete Roede når eg var 16 og gikk ned 15 kilo på et års tid. Og holdt den vekta til eg var 18. Fra eg var 18 og til 2009 har eg lagt på meg dei 15 kiloane pluss 12 til og befant meg en morning på badet en time der eg satt på komoden og hulka for eg hadde passert 100 kg (hadde vel lova meg sjøl at det skulle eg aldri passere). Endte opp på 102 kg før jul og bestemte meg for at nåke skulle skje etter jul. Fikk magesyke i romjula som tok knekken på dei første to kiloane.

Og så begynte eg på Grete Roede. Mest bortkasta 2000,- eg har brukt i mitt liv! Etter 8 veke hadde eg gått ned imponerande 1 kg. Så prøvde eg å leve etter den engelske slankeguruen Gillian Mckeith og gikk kanskje ned en kilo der og. Men da hadde mamma begynt med Skaldemankosthold og prøvde å overtale meg om at det var det rette. Eg var fortsatt en smule indoktrinert av GR-konseptet og syns alt fettet hørtes skummelt ut. Så spurte venninna mi (fridr her på forumet) meg om eg ville være med på et foredrag om lavkarbokost 23.mars (stiftelsesmøte for KOS Troms). Og eg blei frelst der og da og tenkte. Viss det e mulig å slanke seg med så masse god mat, så skal eg prøve det! Og det funka. Har gått ned 7 kilo på 8 veke og føle meg fantastisk!

No må eg vel skrive ferdig heimeeksamenen min som ska inn i morra (min 15 min pause e visst over for ti min sia :O)
:ja:Lykke til alle sammen. Det her klara vi! :goodluck:
:D
Ha en flott dag!
:heia:

Zillah sa for siden:

Heia alle saman!
Kanskje på tide å presentere meg sjølv. Ikkje flink til å skrive kort så kor "liten" den blir, det får vi sjå.

Kven: Zillah, 36 år
Kva: Ufør, mor til 4
Kor: Rosenes by
Kvifor: Kvifor gå ned i vekt? For ein gongs skuld ikkje berre "bli tynn for at alt skal bli bra", for det blir det ikkje. Men eg vil gjerne at dei skal klare å bere ut kista når eg dauer. Alternativt å faktisk ikkje daue riktig enda... Det kunne også vere kjekt å få ein kropp som fungerer slik han er meint å gjere, å klare å gjere ting saman med ungane mine, finne klede i butikken, og så vidare og så vidare.
Korleis: Gikk ned fra 130 til 106 mars-november 2009 ved å starte på eit Fedon-aktig opplegg, gjorde eigentleg ikkje noko spesielt for det anna enn å kutte på brød, potet, ris o.l mens eg auka på med grønsaker og frukt med lågare GI, blei flinkare til å drikke vatn og bli bittelitt meire aktiv. Ingen veldig stor innsats, faktisk, det berre gikk av seg sjølv og eg kjente meg ganske så bra også. Men i november begynte det å gå ganske trått, og vekta gikk oppover igjen i løpet av vinterhalvåret til 114,6 kg - og det kjendes mykje verre enn da eg var 114 på veg ned! Vinteren er ei tung tid, hadde ein kunna gått i hi til dagane vart lyse og gode igjen ja da hadde eg gjort det.

Men eg prøver igjen. Som motivasjon og "gulrot" for planen min (ikkje berre slanking, men endringar på fleire område i livet) som eg jobba med frå mars i fjor til påske i år, var reise til Island. Så no jobbar eg fram mot å bli i god form til tur neste vår! Er eg ikkje i god nok form, vil eg ikkje få godt utbytte av turen, så det er berre å jobbe på ;) Og eg lot meg lure av Vektklubb, meldte meg inn 1.mai og betalte for eitt års medlemskap ettersom dei meir eller mindre lovte at eg kunne gå ned femti kilo på eitt år. Det tok eit par dagar og det stod rimeleg klart for meg at eg overhodet ikkje trivdes med opplegget, kaloritellinga gjorde rare ting med hovudet mitt, slik det ofte gjer med folk som har levd med spiseforstyrringar i store delar av livet, nei slik vil eg ikkje ha det, verken i ein periode eller for heile livet. Lavkarbo derimot, det kjendes godt og naturleg.

Det tok veldig mykje tenking før eg bestemte meg for å prøve ketolysekur, ettersom eg eigentleg er litt "allergisk" mot "kurar". Men eg håpar det kan gi meg ein god start på vegen, så no ventar eg på startpakka i posten. Og så skal eg finne ut korleis lavkarboretning eg vil følge når eg har gått ei stund. Trivdes godt med Fedon, så vi får sjå - må jo også helst finne eit kosthald som er godt, sunt og gjennomførbart for heile familien, både vaksne og barn

Ok, der ser dykk, det vart langt. :rolleyes:

Klem,
Zillah

littmindre.blogg.no sa for siden:

Hei.

Jeg er en ung mann på 24 der vekten de siste årene sakte men sikkert har krøpet oppover, ikke mer enn 3-6 kg hvert år. Men siden det startet etter vgs har det blitt endel, det hele toppet seg i vinter da jeg nådde 130kg. Da bestemte jeg meg for at jeg skulle ned. Kuttet mye brus, snop, chips ol. i starten og la ikke på meg mer. Startet hos Klinikk Aktiv i midten av April, men kom ikke i gang med endringen i kostholdet før ut i Mai. På måling hos Klinikk Aktiv stoppet vekten på 129,85 kg, jeg veide meg hjemme fredag 28. mai og da viste vekten 124,8 kg! Første målet mitt er ned 30 kg, under 100 kg. Del mål er under 110 kg til studiestarti uke 33, da blir det fredag 20. august som er dagen. Det er et stort mål, men jeg tror det er mulig for meg. Jeg legger mye vekt på trening ved siden av kostholdet mitt.

Les også bloggen min: www.littmindre.blogg.no

IreneP sa for siden:

Heisann :)

Nå har jeg virret rundt her noen dager uten å si noe, og nå er det vel på tide å presentere seg ;)

Jeg heter altså Irene, er 33 år og bor i Bergen.
Har såvidt vært borti Lindberg for noen år siden, men av en eller annen grunn kokte det opplegget bort i kålen... :rolleyes:
Min overvektshistorie startet for alvor da jeg ble gravid første gang, og nå har jeg 60-70 kg som skal bort... Jeg står på venteliste for operasjon på Voss, med fristdato i desember, men jeg må gjøre noe nå. Har begynt å lese meg opp på lavkarbo (leser nå Dr. Hexeberg kombinert med Dr. Lindberg, og venter Skaldeman i posten når som helst) Har faktisk også nettopp bestilt en time hos Dr. Hexeberg i slutten av juni, og er veldig spent på det.

Jeg har altså ikke landet på noen konkret filosofi, og tar det foreløbig litt som det kommer. Tenkte å ta en gradvis overgang, rett og slett ved å bruke opp maten jeg allerede har, samtidig som jeg forandrer på handlevaner underveis :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.