< Tilbake til oversikten

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

nissemor sa for siden:

Hei
Går det ikke å få utslag på sticks ved eorodietten?:confused:
Fryktelig ånde nå i hvertfall, og vekta går nedover!
2.uka på diett nå etter jul(startet 10 des.09, men spiste julemat i jula). Når vil sulten avta? Er så fryktelig sulten!!!

Fungirl sa for siden:

Så lenge du går nedover har det jo ingen betydning om det er utslag eller ikke. Men jo så vidt jeg vet så får man utslag på eurodietten.

Ang sult kan eg ikke svare på, på ketolyse har eg kanskje vært sulten to ganger siden eg begynte i mai.)

kikja sa for siden:

Jeg har ikke brukt sticks, så akkurat det aner jeg ikke... Men spiser du nok grønnsaker og sånn ved siden av? Og drikker masse vann? Vann fyller jo opp en del i magen :) Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med sult før nå, hadde litt vel mye pause med julekaker og godteri i jula :s

nissemor sa for siden:

Takk for svar.:)
Kan variere med å mye grønnsaker jeg får i meg, men stort sett er jeg flink der, må ha noe å tygge på når jeg er på jobb. Savner gullerøtter, noe som ikke står på lista over tillatt grønt.
Væskeinntaket skal også være ganske bra. Løsningen blir vel å øke litt på begge deler for å se om det hjelper.
Kjenner ingen som har prøvd eorodiett, så det er kjempebra dette nettverket her da!:D
Et annet spørsmål: i fase 1, går man opp igjen i vekt om man skeier ut med kylling/fisk en dag, eller står man stille? Tøft å holde seg til dietten, men går helt greit om jeg gir meg lov til å kose meg en dag i uka.
Har vært sulten.slapp og litt kvalm, slik at det har blitt lite trim. Tenker å starte trening i dag, enten treningssenteret eller ski.

kikja sa for siden:

Jeg gikk bare 14 dager i fase 1, så slapp på en måte unna det verste sånn sett, klarte å holde meg til dietten, så har ikke noe svar der dessverre...

Fungirl sa for siden:

Nissemor:
Om du går opp eller står i ro er umulig å svare på, nå kan ikke eg så masse om Eurodietten, men tipper den er lik alle andre kurer på en måte, nemlig at ingenting virker på samme måte på alle. Vi er alle forskjellige og noen tåler det ene men ikke det andre og omvendt.
Er dessverre litt prøving og feiling som må til :)

Elizabethcita sa for siden:

Hei!

Jeg er helt ny her inne, og gleder meg til å ta i bruk forumet.

Jeg er 29 år, og skal ned fra nåværende 120,9 (!!) til målet på 75 kg. Dvs ca 45 kg.

Jeg har gått med lavt stoffskifte uten diagnose i åtte år, og gått jevnt oppover i vekt. Etter diagnose og dosering fra april 08 har vekten i det minste stått rimelig stille. Står i tillegg i fare for å utvikle diabetes 2, så jeg og lege følger nøye med der.
Har satt igang noen tiltak med kosthold den siste uka, og gleder meg til å se resultater! Trening er dessverre utelukket foreløpig, da jeg fortsatt er veldig syk med stoffskiftet. Trenger krykker for å holde meg oppreist og ikke sose rundt i grøftekantene, men håper jeg snart kan kaste dem og starte opp litt aktivitet! Foreløpig er butikktur mitt personlige maraton, men jeg gjør nå iallefall det da...:)

Fungirl sa for siden:

Velkommen så masse og lykke til :)

øyertbærto sa for siden:

Jeg er også rimelig ny her.
Skal ikke ned 30 kg nå, men har vært der. Gikk ned 35 kg for ca 2 år siden, etter lavkarbokosthold og masse trim.
Etter den tid har jeg vært nede i en depresjon. Det har resultert i vektøkning på 10 kg, pga medisin, problemer med å komme meg ut og trøstespising (Da ikke på lavkarbo-mat:-))
Jeg er nå på bedringens vei, og målet mitt er nå å komme meg ned de 10 kiloene igjen.......og kanskje 1 kg til bare for å ha vært der;-D

QueenConnie sa for siden:

Velkommen! :stortsmil WOW, du har gått ned 35 kg?! gratulerer! det skal du være sykt stolt av :visemuskl dette klarer du! 10 kg er bare barnemat iforhold <3

msb sa for siden:

Nytt år og nye muligheter, ikke sant? Startet på Ketolyse 12.01.09 og gikk ned 3,2 kg den første uken (forrige uke). Jeg gjør dette sammen med mannen min, og vi finner motivasjon av å lese på denne siden. Personlig skal jeg ned ca 45 kg før jeg syns det er akseptabelt (!)... har litt igjen DA;-)

Skautrollet sa for siden:

Gratulerer med vel gjennomført første uke msb, velkommen og lykke til;)
Så flott at dere er sammen om livsstilendringen, det må være flott å ha en partner å støtte seg til!

Stå på;)

momsi sa for siden:

Hei ;)
Jeg har da mange kilo som skal av.. Faktisk over 50! Helt utrolig merkelig å skrive det ned...
Har slitt med spiseforstyrrelser i flere år, overspising. Men får nå fantastisk hjelp av fastlegen min og en psykolog med videreutdanning i spiseforstyrrelser.
Jeg har kutta ut alle karbohydratene, og det er nesten så jeg fråtser i bacon for tiden! Utrolig deilig å slanke seg/legge om livsstilen og være god og mett.
Foreløpig er jeg blid og fornøyd med denne "kuren", men det kommer vel noen dager da jeg ikke ser så positivt på dette. Så håper dere kan hjelpe meg gjennom alle kiloene :)

Så utrolig bra du får hjelp :klem:, er ikke alle som får det :mad:
Har slitt så utrolig selv. men har endelig kommet meg igjennom det!! :D
så dette klarer du!

her får du motivasjon og støtte så mye du orker :klem:
Håper å få se mer av deg her :) og velkommen :)

Carisma sa for siden:

Så utrolig bra at flere og flere av helsepersonell stiller seg mer positive og ikke minst engasjerte til lavkarbo som både en livsstil og en behandlingsform. Bare for få år siden var det nesten ingen som visste om det engang. Men det hjelper vel at de ser resultater, og at det har blitt mye mer forskning på området.

vito sa for siden:

Hei, er ny er inne. Jeg og dama holder på med og ta av oss noen killo. tilsammen skal vi ta av oss ca 60 kg. Av disse 60 kg er 50 kg mine :p

Jeg veier utrolige 130 kg, og før og komme i normalvekt (bmi skalaen) så burde jeg gå ned til 80 kg.

Jeg bryr meg ikke noe om kg, om jeg veier 100 eller 140 kg så er ikke det farligt. Bare at disse kg stammer fra muskler og ikke fett. Liker og trene og skal ta dette opp. Så mitt kosthold blir og bestå av lavkarbo og proteintilskudd og kreatin. men er ikke sikkert at jeg gidder kreatin siden dette binner jo opp mye vann, smaker piss og jeg har god muskel minne. Det vil si at musklene "husker" hvordan dem har vært og bygger seg fort tilbake.

Kan gi et lite eksempel før dem som vil lese det da.
Jeg er jo helt ute av form og tenkte at no må det gjøres noe. Jeg startet med og løfte 30 kg i benk. Dette var jævelsk tungt! :eek: Jeg passet på og ta meg en dag vile mellom vær treningsåkt, og økte med 5 kg vær gang til jeg kom opp i 100 kg. Dette fikk en venn av meg som driver og trener mye og jobber som personlig trener til og få hekselipp. Dette skulle ikke være normalt før en feit slaske som meg :rolleyes: :lol:

Uansett, gleder meg til og fjerne mine fett kg og få mer muskler og mer overskudd. Rett og slett bli litt mer glad i kroppen min.

Kan foresten si at forbrenningen er jo helt syk på denne kuren. Mister jo litt over 1 kg dagen. (dette er ikke veske, før jeg var nesten helt uttørket før jeg startet, hadde vært syk og fått i meg alt før lite veske). Så håper jeg får i meg mer veske no, siden kroppen trenger dette. Og ikke minst miste mindre kg. Ser før meg ca 1-1.5 kg uken er det som vil være det beste før kroppen.

Photobscura sa for siden:

Vito; Det kan være vann likevel, kroppen kan binde vann som den ikke frigjør, og det har ikke noe med om du er dehydrert eller ikke å gjøre ;)
Det er en viss forskjell mellom intracellulær og ekstracellulær væske.

Lizzi sa for siden:

Hei, jeg hører hjemme sammen med dere:)

Jeg er en 36 år gammel Oslojente (fortsatt jente ) som har bosatt seg i Drammen. Både sambo og jeg jobber med å ta av noen (!?) kg. Vi har, heldigvis, startet sammen og det gjør det enklere er hjemme. Om jeg klarer minus 30, tja, men håper på hvertfall minus 25.

Trening og vårens utenlandsturer blir den største utfordringen tror jeg . Har kommet delvis i gang med trening,- håper jeg klarer å holde det i gang. Første tur til det store utlandet er i vinterferien (4 uker til :D), håper jeg er trygg nok på mat og spiserutiner at jeg klarer å holde meg til de lure valg. (går på ketolyse, har holdt på i 3 uker snart og er veldig fornøyd med vekttapet hittil )

Prøver å sette meg noen delmål, men drømmer om det ultimate store vekttapet. (og at jeg ikke føler meg som en hval på strand i påsken).

Impulsiw sa for siden:

:heia: lykke til med "kuren" :heia:

starlight sa for siden:

Hei alle sammen. Skal ned over 30 kg og gjør en innsats. Startet med lavkarbo kost i ca 14 dager før ED. Er nå i gang med ED og er nå ferdig med min 3 dag. Har vært veldig slapp. Helt gå'en. Syns maten smaker pyton. Har spist omelett og brekt meg samtidig, Usj.. Barene smaker godt, varm sjokolade var også god. Pasta'en lagde jeg til middag i går. Klarte ikke å spise opp alt i en pose Det var mye mat og jeg savnet tomatsaus. Neste gang skal jeg lage det. Fant noen tips her. Siklet på små godt posen til barna når de koste seg i går.. har gått ned over 6 kg så må jo holde ut .. ser at det nytter.. Lykke til alle sammen

2ne sa for siden:

Jepp, her hører jeg hjemme ;-) Er ei heavy snuppe på snart 133 kg og skal begynne på Ketolysedietten i midten av februar. Lykke til alle sammen !! Gleder meg til å høre fra dere

trillian78 sa for siden:

Hei og Velkommen 2ne!
Du har kommet til helt rett sted og funnet en super kur. Dette kan du glede deg til :ja:
Lykke til! :heia:

trillian78 sa for siden:

Og velkommen til Lizzi, Starlight, Vito, Momsi, msb, øyertbærto, elizabethcita og alle andre også :klem: Heier på dere allesammen :heia:

Kreta sa for siden:

Jeg er Kreta, jente på 36 år. Samboer og 2 barn på 7 og 4 år.
Jeg har overspist i mange år, middag, brødskiver, godteri, is, kaker osv osv....resulatet vises på badevekta :(. 126 kilo veide jeg på mandag. Er nå på dag 4 av ketolysekuren, som jeg håper skal hjelpe meg ned i vekt.

Har gått ned med Grete Roede 2 ganger før...ca 10 kg, men har ikke klart å holde meg til lite nok mat i etterkant - og dermed har vekten hoppet opp igjen ++

Såååå..her er jeg, skal prøve å holde på fram til sommeren. Første mål er ned til 90 kg. Dvs 36 kilo ned. Herrefred det er mye! 4-åringen min veier 20...det setter det litt i perspektiv, hva man går og bærer på hver dag.

Så det var meg, veldig greit å ha dette forumet, og "snakke" med andre i samme situasjon.

Ha en fin dag videre alle sammen ;)

Impulsiw sa for siden:

Velkommen og lykke til Kreta :heia: Jeg veide 129 i mars i fjor. Nå veier jeg 118.4. Det har gått saaakte..men det er jo ned i alle fall. Første delmålet mitt er 99 :D

Lavkarbo er fantastisk!! :heia:

Jenta sa for siden:

hei!
jeg vil å være med her... jeg er på tur nedover! vil ned ca 40 kilo før jeg er der jeg ønsker... iallefall ned tilsammen 30 kilo før sommeren! har til nå gått ned 17 kilo (5 før kuren startet i november) så har enda et stykke igjen men er fornøyd så langt :)

Impulsiw sa for siden:

:heia: Da har du jo vært super flink :heia: Lykke til videre!! :heia:

Kreta sa for siden:

Gratulerer så mye med superbra resultat så langt :)
Masse lykke til videre!!

Kreta sa for siden:

Hei og tusen takk :)
Over 10 kilo er flott det også, lykke til videre!

Somlemor sa for siden:

Hei..

Har 45 kg for mye før "normal" BMI, og har siktet meg inn på 40 kg ned. Det får ta den tiden det tar.

Følger Montignac, hovedsaklig. Men titter litt på gode råd fra de fleste kurer så lenge det er lavkarbo. Har insulinresistans, (mener legen at det er sannsynlig at jeg har i alle fall..) og prøver lavkarbo. Igjen....

De 3 foregående gangene har blitt avbrutt etter 10 kg ned pga svangerskap, så jeg passer VELDIG nøye på denne gangen.
Jeg har fått konstatert PCOS, så jeg er vel en levende reklame for lavkarbokur som hjelp for de med fedmeutløst PCOS.

Uansett... godt å se at flere med like stor overvekt som er på vei nedover.

Hittil har jeg tatt av 6 kg siden jul( vet at minst 2 kg er bare vann.. hadde for mye vann i kroppen etter julen) og håper at jeg ikke stagnerer nå...

S

Dette skal gå så bra! lykke til! :) :klem:

Vimpane sa for siden:

Får vel presentere meg jeg og....

JEg er vel en person som har tendenser til å overspise og trøstespise.....og er veldig glad i alt søtt.

Etter to svangerskap og påfølgende permisjoner, så har vekta bikket 100kilo...nærmere bestemt 103 (like etter jul). Min drøm er å komme ned på 70 kilo...altså 33 kilo....men jeg sysn det høres så mye ut, så jeg har satt meg små delmål...på 5 kilo. Neste delmål er 95kilo.

Ville bare gjøre noe nå....haer å gå rundt å hate meg selv og ikke føle seg vel. Liker ikke å pynte meg, for jeg ser jo ikke ut alikevel....:hylgrine::hylgrine::hylgrine:

Impulsiw sa for siden:

Lykke til Somlemor og Vipane :heia: :heia: Det er mange her i samme båt som dere!! Lykke til så masse :heia:

Vimpane sa for siden:

Takk for det:)

Var en lykke at jeg ble anbafalt dette forumet. Kommer til "å henge" mye her inne:D

nelly79 sa for siden:

Slenger meg med dere :-) Jeg startet i oktober og har gått ned 20 kg og har 30 til som venter på meg..

Kreta sa for siden:

Wow, gratulerer så mye med kjempebra resultat!! Lykke til videre :)

nissemor sa for siden:

ÅHHH, jeg er missunnelig! Er det på ketolyse hele veien?
godt gjort!:D

Solange sa for siden:

Hei, jeg er ny her. Jeg er 40 kg overvektig, og er lykkelig over at jeg etter 13 overvektige år endelig har greid å bestemme meg for at nå er det nok!!! Har prøvd utallige ganger å slanke meg, men motivasjonen har ikke holdt mer enn en uke eller to- nå har jeg holdt på i snart 7 uker, og er fortsatt like motivert.
Mye av grunnen til det tror jeg er at jeg slipper å være sulten, og at det verste godtesuget er borte. går på eurodiet, det funker forløpig for meg, trenger en kur som ikke gir meg for mange valgmuligheter, samtidig som jeg er mett hele tiden.
Har gått ned nesten 12 kg siden jul, og er fornøyd med det, selv om jeg har stått stille et par uker nå. regner med at kroppen trenger å omstille seg litt?
Jeg har også fått mer energi, og det er deilig å slippe å sove "hele døgnet" !! Håper å finne inspirasjon her inne på nettet, til å holde på til jeg er "meg selv igjen" vektmessig.
Ønsker alle dere andre her inne en god uke

2ne sa for siden:

Hei Solange og velkommen hit :D:D:D

Ha en finfin uke og :goodluck:!!!

Stor klem fra en i som også skal ned 40 kilo:klem:

Skautrollet sa for siden:

Velkommen Solange, og lykke til! Du har jo gått ned masse allerede, at det står stille i peroider får vi bare "bite i oss" :)
Det løsner snart!

Hild sa for siden:

Hei, jeg er nesten helt nytt medlem. Det er ikke så lenge siden jeg oppdaga denne nettsida. Veldig spennende å lese om alle dere andre. Det gir inspirasjon!!!

Har holdt meg til Fedon-menyen siden begynnelsen av juni. Har kontakt med legen på Fedon-klinikken i Bergen. Det har vært til stor hjelp for meg. Hun anbefalte egentlig Eurodietten, men jeg ville ikke starte på den dietten rett før sommerferien. Begynte derfor med helt vanlig, karboredusert mat og oppdaget at det funket helt glimrende for meg. Er glad jeg slapp Eurodietten. Har lest om den her og skjønner jo at det ikke er gourmetmat akkurat. Jeg derimot har hatt det glimrende, liker godt maten og savner nesten ingen ting (bortsett fra å spise mer frukt, kanskje).

Har til nå gått ned 34 kg. Vekten har stått litt stille i det siste, men nå har den begynt å røre på seg igjen - i riktig retning heldigvis. Må gå ned ca. 10 kg. til for å komme ned i en BMI på under 25. Skal prøve å nå dette målet før sommeren. Har planer om å kjøpe meg bikini. (Husker ikke når jeg brukte bikini sist.)

Det jeg er mest opptatt av nå er trening. Har mistet 2,5 kg. muskelmasse og forstår det slik at dette gjør at forbrenningen går saktere. Har trent noe hjemme, øvelser på matte og med vekter, men dette har kanskje ikke vært bra nok. Er det noen av dere andre som har klart å beholde muskelmassen når dere har gått ned så mye? Er takknemlig for tips her!

Impulsiw sa for siden:

34 kg..imponerende! :heia::heia: og lykke til med de siste 10 :blomster:

Solange sa for siden:

Hei!
Fantastisk at du har gått ned så mye! Drømmer om det jeg også, men jeg har bare holdt på i 7 uker, så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Så flott at du har gått ned alt dette på Lindberg-mat. Jeg skal dit jeg også etterhvert, eurodietten er jo bare startskuddet for å komme igang. Gir jo håp at man også går ned i senere faser.
Velkommen!

meretemor sa for siden:

jeg vil ned 25 kg, men blir glad for alt jeg klarer. har slitet med overvekt de siste 5 årene. det jeg er mest redd for er at jeg ikke skal gjøre dette riktig. ketolysekuren er nytt for meg. men er veldig motivert akkurat nå.

Impulsiw sa for siden:

Lykke til :blomster:

Hild sa for siden:

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra Impulsiw og Solange! Jeg syns det er mange imponerende historier å lese her inne. Veldig inspirerende! :)

Ja, det går an å gå ned mye med Fedon-dietten, men det er sikkert individuelt hvor fort det går for hver enkelt. Jeg var heldig som ikke hadde insulinresistens. Har forstått at det er vanskeligere å gå ned i vekt hvis en har det. Men jeg har vært ganske konsekvent, egentlig. Har ikke hatt mange utskeielser. Når du går på Eurodietten, så har du vel oppfolging fra lege. Det er bra når det begynner å gå saktere, for det gjør det vel for alle??? Jeg hadde absulutt størst vekttap i begynnelsen. Det går mye saktere nå. Men det går, og det er det viktigste!

STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!

Bellabo sa for siden:

Hmmm.. er vel på tide å presantere meg litt, har jo lusket rundt her på forumet siden nyttår :p

Denna nordlenningen har holdt på med ketolyse siden nyttår. første mnd - 6 kilo, neste mnd ingen ting, men rusler nå sakte og sikkert ned med ca. en 1/2 kilo i uka.
Min plan er å følge ketolyse frem til i juni, for deretter å gå over til fedon... for å bli der :) dvs.. la fedon bli min livsstil...

Jeg har bare innsett at det værre og værre å gå ned i vekt jo eldre man blir... nå er jeg 40. og syns dette er vanskelig, hvordan blir det for meg når jeg blir 50 .. osv..
Så jeg må forandre mine holdninger til mat... forever.... Så slipper jeg flere slankekurer rett og slett ;)

Vel, dettan var litt om meg ( kan være fæl til å bable altså :) )

totteline sa for siden:

Jeg er en jente på snart 40 år, som nå har gått til den store kampen mot kiloene som har kommet med årene:confused:. Har gått på GR tidligere og gått ned 16 kg da, men så ble jeg gravid og så kom kg på igjen + noen til...
Nå er det 1.5 år siden siste mann ble født og nå skal overvekten vekk!!!!!:o. Startet med Ketolyse den 19 januar og det har gått veldig greit til nå.
Skal ned ca 45 kg og det er MYE.Vekta startet på 107.3 og jeg skal ned til ca 60. Men får ta en uke avgangen . Har til den 9.3 gått ned - 5.2 kg, så det er enda en lang vei og gå.
Men det hjelper å ha alle her inne som man kan spørre om ting som man lurer på.:D.

Fungirl sa for siden:

Lykke til :heia:

Solange sa for siden:

Lykke til! Ja, det er lang vei å gå , men etterhvert som ukene går blir den nye maten en vane, og da går det lettere synes jeg.

totteline sa for siden:

tusen takk for det Fungirl og Solange:D

Nicpins sa for siden:

Ønsker hjertelig velkommen til alle nye, dette går bra. :)

Selv startet jeg den 15.februar for to år siden, og har tatt av 40 kilo. Sakte men sikkert, jevnt og trutt. Har holdt meg hovedsaklig til ketolysekuren og spist etter boka, med unntak av bringebær, tomater, bakemiks og soyaprotein. I perioder har jeg spist mindre grønnsaker og mer fett og kjøtt, sånn omtrent Skaldeman altså.

Lykke til alle; på verdens beste kosthold! :D

Impulsiw sa for siden:

Lykke til :heia::heia:

teejay sa for siden:

Kort om meg: jeg la på meg 50 kg da jeg gikk gravid, det er 5-6 år siden, og jeg har 25-30 kg igjen å ta av. I fjor gikk jeg på ketolyse, og var bare 8 kg fra målet, og så tulla jeg meg oppover igjen. Begynte igjen i januar i år, og nå begynner jeg igjen! Hmmm...... Er i ketose etter to dager, og gleder meg til å gå ned alle kiloene ....igjen ;D

alvepiken sa for siden:

Jente 19 år, fikk nylig diagnosen insulininntolerens og pcos, og er og har så og si alltid vært veldig overvektig

Veier i dag 118,5 (var 124,7 01.01.09) så her går det endelig rett vei!

Vil ned til 70:rolleyes:

trillian78 sa for siden:

Hei Alvepiken og dere andre nyinger! Velkommen hit og lykke til! :heia: :heia: :heia:

Lady_bug sa for siden:

Hei hei!
Jeg innser at jeg ikke har presentert meg her inne på 30+, og det må jeg jo. :)
Jeg er ei jente på 22 år, jeg er gift og har to gutter på 2 og 3,5 år. Jeg er omsorgsarbeider lærling, og er endelig ferdig som det i sommer.
Jeg har helt siden jeg har vært liten følt meg stor, da jeg var 11-12 år fikk jeg veldig mye strekkmerker og jeg har bestandig vært kraftigere bygd enn de andre jentene. Men jeg var jo ikke stor, ikke før jeg møtte mannen min da jeg var 16 år.
Jeg la på meg sakte men sikkert, og da jeg ble gravid med førstemann veide jeg 90 kg. Og etter at jeg fikk ungene har jeg ikke tatt godt nok vare på meg selv, jeg har trent minimalt på grunn av bekken og rygg og jeg har kost meg litt for mye.
Så da jeg begynte 19. januar i år veide jeg 115, og det er det meste jeg har veid. Blir sjokert over at jeg lot det gå så langt, men jeg merka nesten ikke at jeg gikk opp i vekt.
Jeg holder nå på med ketolyse, og jeg er veldig fornøyd med det. Det er 9 uker siden jeg begynte og jeg er gått ned over 10 kg, og har også hatt noen sprekker. Men når jeg har en sprekk greier jeg å begynne igjen dagen etterpå, og det kjenner jeg er veldig viktig.

Grunnen til at jeg begynte med ketolyse er at jeg ble syk i desember, og jeg er enda ikke bedre. Det begynte med en influensa/forkjølelse og da det ga seg ble jeg ikke frisk. Jeg føler at jeg har litt feber hele tiden, det verker i kroppen, armer og bein er blytunge, hodepine, jeg er småforkjøla hele tida og jeg er trøtt og sliten bestandig.
Jeg vet ikke hva det er som gjør at jeg er så dårlig, jeg har vært hos legen mange ganger og var innlagt på sykehuset i januar. Er henvist til revmatolog, men fikk ventetid på 6-8 måneder og det er jo en liten evighet til.
Men jeg kjemper meg igjennom det, jeg jobber 50% og jeg presser meg til å trene litt. Så får jeg bare vente og se hva legen finner på fornoe lurt.

Fungirl sa for siden:

Velkommen så masse hit og gratulere med flottvekttap :heia:

Håper legene finner ut av hva som er gale og at dette ikke er alvorlig.

Vil ønske deg lykke til videre og god bedring :)

Har du fått utredet for mangler, Snullerulla? Jeg er ingen ekspert her, men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt turen til legen og bedt om å få sjekket mangel på diverse. B12 f.eks, og jern, mangesium og andre mangler, med mindre dette har blitt sjekka før :)

Lady_bug sa for siden:

Jeg har tatt utallige blodprøver, vært i røntgen og ultralyd, testa for hiv, kyssesyke og diverse andre sykdommer.
Jeg skal ta nye blodprøver i neste uke, og så regner jeg med at jeg skal i MR etterhvert.

Kitt sa for siden:

Jeg syns dette høres ut som en klassisk ME, utmattelsessyndrom, som gjerne dukker opp etter feks en influensa.
En diagnose som fibromyalgi vil heller ikke være utenkelig om ingen prøver viser noe!

Om du vil korte ventetiden til revmatolog, koster det vel ca 1000,- å gå til en privatpraktiserende. Er ikke noe dårligere, det, som oftest er det de samme som jobber på sykehusene. Ventetiden er i hvet fall myyyyyye kortere! Google revmatologer der du bor!:)

Masse lykke til!:klem: Vet en del om å gå sånn, kan du si!;)

Yonah sa for siden:

Snullerulla: Jeg har ME og har akkurat de samme symptomene som deg, dvs, nå har jeg hatt ME i mange år da, og mange symptomer er ikke så tydelig noe mere. Men jeg er uføretrygda og kommer nok alltid til å være det.
Ellers fungerer jeg best på lavkarbodiett. Det gjør også mamma og tvillingsøstra mi som også har ME. Mamma gikk ned over 30kg for noen år siden og er like tynn nå som da hun fikk oss for 28år siden.
Men jeg har ikke klart å holde meg på lavkarbo av div. årsaker, men jeg vet at jeg er som mest frisk når jeg holder meg unna hvetemel, sukker og andre raske karbohydrater.
Nå etter bare 2 dager uten sukker og hvetemel, så er jeg i bedre form enn jeg har vært på hele vinteren..

By the way, jeg skal ned MYE! Siden siste jeg skrev i tråden her har jeg gått opp en god del pga div. omstendigheter rundt vår yngste datters fødsel og første 2 år.
Men jeg skal ned 30 kg i første omgang, og helst 50...

ixi sa for siden:

Jeg er ny her. :smile: Tror jeg veier 130 kg, skal til kontroll hos legen snart, så da får jeg vite nøyaktig hvordan ståa er. Målet mitt er foreløpig ikke i kilo, men å komme ned i 80 cm rundt livet. Har hørt det skal være sunt. :geip: Men bedre kondisjon og lettere tilgang på klær er jo ikke å forakte. :snill:

Fungirl sa for siden:

Lykke til og velkommen hit ixi :)

ixi sa for siden:

Takk for det. :smile:

Solange sa for siden:

Lykke til Ixi!! Du har kommet langt bare ved å ta beslutningen om å starte en kostomlegging! Når du også har meldt deg inn her, så får du drahjelp hele veien!

Trois sa for siden:

Mulig jeg har skrevet her før, for lenge siden, men tar en liten presentasjon her likevel.

Jeg er 37, mamma, kone, arbeidstaker. Trøstespiser, happyspiser, overspiser, ja i det hele tatt en spiser :o

Jeg skal ned over 30 kilo men tar det med ro. Har satt opp noen delmål og håper jeg skal klare de.

Vet ikke helt hvilken filosofi jeg skal begi meg inn på enda, men mindre karber skal det i alle fall bli:)

Fungirl sa for siden:

Masse lykke til :)

ixi sa for siden:

Tusen takk! :smile:

trulte sa for siden:

Hei.
Så var jeg her igjen.
Det er fem år siden jeg gikk på mitt første Fedon-kurs, noe som forandret livet mitt ganske radikalt den gangen. Jeg kom aldri ned til målet mitt, men spiste sundt, følte meg vel og hadde det ganske bra. Hadde allerede den gangen fibromyalgi, og hadde hatt det noen år, men da ble det bare ansett som "svada" av både fastlege og omgivelser.
Til tross for ganske kraftig vektnedgang fikk jeg mer og mer problemer med knærne mine, noe som skyldes total artrose i venstre kne viste det seg. Ble operert i 06, og siden den gang har alt gått nedover og oppover. Kneet er og forblir ødelagt, med de smertene og ulempene det medfører. Fibromyalgien har tatt mange steg i feil retning, og er for øyeblikket invalidiserende. Har i gode perioder trimmet og prøvd å holde meg i form, men akkurat nå går det ikke. Røykestopp for ett år siden har også gjort sitt, uten at man skal "skylde" på det.
Vekten...for å si det enkelt har jeg aldri veid mer. Jeg vet faktisk ikke hvor mye, for jeg orker ikke å gå på vekten. Men jeg orker ikke mer!
Nå er jeg her. Jeg har plukket frem alle mine bøker og hefter. Jeg skal over på ett kosthold som jeg vet er bra for meg, og som gjør godt i en vond kropp.
Jeg kommer tilbake med mer fakta etterhvert som jeg orker.
Foreløpig er skrittet stort nok å skrive her.

Solange sa for siden:

Velkommen Trulte!!

Du har kommet langt bare ved å bestemme deg for å lese deg opp på kostholdsteorier igjen, og ved å melde deg inn her!! Selv er jeg en person som bruker laaaaang tid på å komme igang med noe, men når jeg starter er jeg desto mer forberedt! Jeg håper du kommer igang med noe som gjør helsa di bedre, vet av egen erfaring hvor mye bedre livet kan føles bare ved å få litt mer energi, og dessuten føler man seg bedre psykisk når man endelig har forandret noe i livet og ser håp i tunnellen. Lykke til!:)

Pippilotta sa for siden:

:eek:Hei hei!! Sitter her nattestid og skriver. Får ikke sove.... I morgen starter den første dagen på ketolysekuren. Skal ned MANGE kilo. Mellom 30 og 35 et sted tenker jeg ville vært passende. Er veldig spent, og tar imot alle gode tips med takk. Skulle gjerne hatt en fiks ferdig meny for de 2 første ukene.

Tindra sa for siden:

Hei alle sammen!
Jeg er helt ny her på forumet og tenkte jeg kunne presangtere meg her siden jeg skal ned 45-50 kg:)

Jeg er en jente på 23 år, bor med verdens beste samboer(ble sammen da vi vår 17 år) og vi har en datter sammen på 2 år.
Jeg har alltid vært kraftig, ikke feit, men vært den største i klassen bestandig. Jeg er proff jojjo-slanker og har vel prøvd det meste...
Da min kjære og jeg ble sammen veide jeg rundt 80 kg og siden da har jeg bare blitt større...
Da jeg ble gravid startet jeg på 108kg og som høygravid turte jeg ikke veie meg, for da var jeg så ENORMT stor... Fikk, svangerskapsforgiftning og hadde idet heletatt et veldig tøfft svangerskap og fødsel.
Etter jeg hadde født veide jeg 110 kg, og var råflink med kosthold og trening i ett år, men gikk ikke ned ett eneste gram, så da ble jeg henvist av legen min til Spesialsentret hvor de er spessialister på overvekt. Jeg ble scanna, målt, veid, analysert og glykosebelastet.. Fikk beskjed om at jeg bestod av 50% fett!!!!:eek::(
Det var vanskelig å komme seg til spesialistsenteret for meg og derfor endte det med at jeg droppet og dra...
I begynnelsen av mars i år var vekten kommet opp i 115 kg! Da dro jeg til fastlegen min å spurte om hjelp igjen. Han fikk sendt over papirer fra s.senteret og da fikk jeg vite at jeg har insulinressistens... Noe jeg syns var gode nyheter for da var det jo ihvertfall en grunn til at jeg ikke gikk ned i vekt!
Nå har jeg gått på Metformin 500mgx1 i ca. 4 uker og har gått ned snart 5 kg!:D:) Så nå går det rette veien!!
Dette ble veldig langt, men var deilig å få skrevet det ned!!

grotingeling sa for siden:

Hei - bør vel presentere meg her jeg også - har ca 40 kg som skal vekk!:boxing:

Jeg er 36 år og har vært overvektig i 24 av dem. På det tyngste har jeg veid 122 kg (2005) - det er mye for en kropp på 160cm!!!!:eek::eek: Hadde en runde med Eurodietten for 3 år siden, gikk ca 25kg som jeg siden har lagt på meg det meste av - skuff:hylgrine::mad:. Men nå er det ny frisk, og jeg startet opp med eurodietten i slutten av februar. Da viste vekten 117 kg. Målet er å komme ned i 70kg. Har både insulinresistens og PCOS, så jeg tar Glucophag. I de siste årene har jeg også slitt med migrene flere ganger i mnd, men den har vært fraværende helt siden jeg startet på dietten:p
Vet at eurodietten fungerer, det er tiden etter at dietten er gjennomført som var utfordringen jeg feilet på forrige gang. Nå har jeg funnet dette fantastiske forumet, og suger til meg all informasjon, råd og tips jeg kan finne.:D

ixi sa for siden:

Velkommen til trulte, Pippilotta, Tindra og grotingeling! :heia:

Bellabo sa for siden:

Velkommen til alle dere nye :)

Ønsker dere lykke til på ferden :)

Egg hver dag sa for siden:

Heisann!

En liten presentasjon fra meg:

Jeg er 29 år, har vært kraftig hele livet. Etter tenårene kom kiloene snikende på i stor fart. Det viste seg at jeg har PCOS, fikk denne diagnosen i fjor.
Jeg har alltid elsket mat og har gått på x antall kurer de siste 10 årene, men hver gang sprekker jeg og ender opp med mer kilo enn i utgangspunktet. Så fortsetter det med trøstespising.

Jeg har nå over 40 kilo for mye, men har satt meg et delmål på å gå ned 21 kilo. Det ser jeg på som et realistisk mål.

Har lest litt her inne på "mer enn 30 kilo overvekt" og det virker som et veldig bra miljø her inne. Gode tilbakemeldinger og hyggelige folk. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og dele erfaringer underveis.:)

Velkommen, du med det artige nicket :D
Om du har PCOS har du kommet til rett sted. Lavkarbo har reversert sykdommen for mange, og det er store ressurser og mye info om det her inne :)
Jeg selv gikk ned tjue kg for et par år siden, og et år senere var jeg hos gynekolog. Har aldri fått påvist PCOS, men gynekologen mente han så noe som kunne vitne om cyster på eggstokkene. Det er en sjanse for at jeg har kurert meg selv for sykdommen uten å noen gang vite at jeg har hatt den!

Svane sa for siden:

Jeg får vel presentere meg jeg også. :)

Jeg er kvinne på 39 år, gift og har to barn. Jeg startet på lavkarbo for 2 uker siden, følger sånn omtrentlig Fedon Lindberg. Startvekta mi var 126,6 kg, og jeg skal ned ca 50 kg. Foreløpig har jeg satt meg som mål å komme ned til 80 kg, da er jeg "normalvektig" (BMI = 25).

Delmålet mitt er å komme under 100 kg.

Vekta mi kom sigende på gradvis fra ca 19-20 års alder. Litt nå og litt da. Jeg har faktisk bare slanket meg en gang i mitt liv. Da var jeg 25, og gikk ned 25 kg på 3 mnd. Gikk ned fra 100 til ca 75 kg. Vekta spratt forholdsvis fort opp til ca 80 kg, og der lå den et par-tre år. Trivdes godt med den vekta. Men.. kiloene krøp på, ett nå og ett da.

Nå er jeg blitt 39 år, og har blitt mer obs på helsa... sliter med rygg, nakke, skuldre, bekken, hofter og knær. Har fått lett astma, og har spiserørsbrokk. Slik har det vært i en del år nå. Legene har anbefalt meg å gå ned i vekt, men jeg har ikke vært motivert.

Jeg hater slanking. Se der sa jeg det. Jeg hater slanking. Der sa jeg det igjen. :) Folk som slanker seg blir så selvopptatte og kroppsfikserte, og jeg orker ikke å være sånn. Det er så slitsomt... jeg er en livsnyter, og liker ikke slit, smerte, selvdisiplin og sånt. :o

Så nå legger jeg om livsstilen, til et kosthold som fungerer i forhold til at blodsukkeret mitt har fortalt meg en del ting de siste par årene. På tide å gjøre noe nå.

Ja det ble langt. Så jeg kan avslutte med å si at jeg er en person som sjelden fatter meg i korthet. :D

Egg hver dag sa for siden:

Etter jeg fikk diagnosen PCOS har det gått opp flere lys for meg. Nå er jeg mer motivert enn det jeg noen gang har vært til å endre livstil. Har lest om flere som har hatt positive resultater av å gå på lavkarbo, så tror absolutt det er rette veien å gå.

Gleder meg til å se resultatene underveis...når det gjelder helsen generelt, ikke kun vekttapet.

Må si det er utrolig motiverende å lese om folk som deg som har gått ned så mye :)

Yonah sa for siden:

Velkommen så mye til dere nye og lykke til så mye!

LenaBeatrice sa for siden:

Lena Beatrice heter jeg.
Startet med ca 60 kilo overvekt, veide 135 kilo.
Har gått ned 45, men de siste 18 månendene har jeg stått rolig, med vilje altså. Ble litt lei, men er nå klar for å ta de siste kiloene.

Dere kan lese og se bilder i bloggen min hvis dere er intressert :-)
lenabeatrice.net/generelt/overvekt/

Aeneas sa for siden:

Heisann, jeg er mann på 34 år, og har hentet nyttig info fra dette forumet en god stund, men ikke registrert meg før nå.

Jeg er storvokst (190 cm) med mye muskler, men har vært overvektig siden studietiden, og krevende jobb kombinert med lite matvett har sakte men sikkert dyttet vektnåla opp til 150 kilo.

Jeg ble diagnostisert med hypothyreose (lavt stoffskifte) i august i fjor. Dette syntes jeg var et råttent pek av verden. Jeg var faktisk fly forbannet, og det eneste logiske var å hevne meg på verden ved å endre livsstil:). Jeg veide på det tidspunktet 154 kilo (BMI 42).

Jeg har i løpet av de siste ni månedene gått ned 36 kilo, og veier nå 118 kilo (BMI 32). Målet er å komme ned til 90-95 kilo (BMI 25).

Jeg har kjørt et beinhardt treningsregime, og har prøvd å lage mat av gode råvarer, og med lav andel karbo. Nå skal jeg bruke dette forumet mye mere aktivt, for jeg ser at jeg kan ikke nok om kosthold til å gjøre dette forsvarlig på egenhånd. Jeg har prøvd å spise variert, men har ikke brukt kosttilskudd/vitaminer etc. Nå sliter jeg med svimmelhet hver morgen, og i perioder gjennom hele dagen. Jeg har trappet litt ned på treningen, og har funnet flere gode tips her om endringer som jeg skal inkorporere i kostholdet mitt:D.

Bellabo sa for siden:

Velkommen :)

Ønsker dere hell å lykke på vidre nedovertur :)

wow...du har vært flink! :-)
Ja, det er mye å hente her inne, ikke minst inspirasjon og oppmuntring, men også praktiske gode råd i hverdagen når det gjelder slanking.
Stå på videre, men vær litt varsom med deg selv...svimmelheten er noe du skal ta på alvor, og jeg synes kanskje du burde ta en tur til lege, sånn for sikkerhets skyld.

sisseln sa for siden:

Hei!
Er ny her. Håper å gå i gang med ketolyse fra mandag av, men det tar jo tid å få dette jeg bestiller. Tar gjerne i mot gode råd om hvordan jeg kommer i gang.
BMI per i dag er på 36,9 og jeg må ned, helst til 28, for å få mageoperasjon. Magen ble skikkelig ille etter et keisersnitt for ni år siden.

Et år på GR. Vel, det gikk fint i begynnelsen, men så stoppet det. Er litt for glad i vin og drink i helgene. Gråter når jeg skjærer fettranden av koteletten min. Elsker smaken av fet mat. Kan bruke ostehøvel på meierismøret. Elsker kremete supper og sauser.

Er også glad i brød, men skal prøve lavkarbobrødet jeg fant oppskrift på. Hvor mange gr. karbo kan man tillate seg på en dag?

Dette må da være noe for meg?

Glad dere er her. Virker som en fin gjeng. :)

Vin og drink i helgene må du nok være litt varsom med hvis du skal spise lavkarbo, men fettrender, meierismør, kremete suppper og sauser og ellers fet mat generelt trenger du ikke holde deg unna (pass deg for ferdig-sauser i butikken)
Trust me, I know, har spist smør og fett og gått ned 45 kilo :-)
Lavkarbobrød har jeg også laget, ble kjempegodt :-)
Når det gjelder hvor mange gram karbo du kan spise hver dag....
Det er veldig individuelt, men jeg må holde meg under 20 gram/dag for å gå ned i vekt, og jeg må samtidig være nøye med å få i meg FETT.
Spiser jeg for lite fett går jeg saktere ned i vekt, eller det stopper rett og slett opp.
Lykke til :-)

Carisma sa for siden:

Siden det står Lindberg i kostholdsfilosofi-feltet på den som stilte spørsmålet, så stemmer nok ikke dette. Lindberg er mer mager mat, dvs ikke noe fettrander, absolutt ikke meierismør i oste-skiver og det er viktig å velge rett type fett. Det er stor forskjell på de forskjellige filosofiene sånn sett.
Forøvrig er det heller ikke antall gram karbo som er viktig på lindberg, men hvilken type; langsomme karber med lav GI.

Jepp, stemmer det, har prøvd Lindberg også.
Men Sisseln skrev om lavkarbobrød og spurte etter karbo/dag, så jeg antok at hun så for seg et lavkarbokosthold selv om det står at hun følger Lindberg :-)

Sisseln: skal du følge Lindberg, eller tenker du deg en lavkarbodiett?

sisseln sa for siden:

hei!
Jeg tenker å gå på en lavkarbodiett. Skrev Fedon fordi jeg ikke husket ordet ketolyse. Der har du meg i et nøtteskal. Fort og gæli.

Jeg er opptatt av å gå raskt ned i vekt. Ser for meg bukplastikk til vinteren, neste år. :)

Jeg er egentlig ikke veldig glad i måle, veie, men skjønner at jeg må det. Min venninne prøvde lavkarbo, og syntes det var vanskelig. Ville ikke anbefale det til meg.

Men jeg må jo prøve noe. Og hun skulle ned 4 kg. Jeg skal ned 30. hehe

I dag skal jeg ha nakkekoteletter. Namnam. Tenkte også på å koke nykål, men det er jo ganske mye karbo i det?

Tusen takk for raske svar. :)

Sissel

sisseln sa for siden:

Ja, også var det en viktig ting til.

Frityrgryte?? Er det bra?

I så fall, hvilken olje. :)

Du må nok veie ja....men en god digitalvekt underletter mye, en sånn som du kan nullstille etter hvert som du legger på ting.
Funker fint for meg :-)
Som regel er jeg også flink og skriver opp hvor mye karbo jeg spiser til hvert måltid, det er så lett å glemme i løpet av dagen.
Når kvelden kommer er det greit å vite om jeg har karbo "til gode" eller ikke.
Det er vitkig at du har kontroll, og det underletter mye for deg selv også, da slipper du å gruble på om du har spist for mye eller ikke.
Det er ikke gøy å veie og måle, men det må nesten til.
Trøsten er at du kan spise mye god mat da :-)

Innimellom bruker jeg keto sticks for å sjekke om jeg er i ketose eller ikke.

Det er ikke bar enkelt med lavkarbo, det krever innsats, så jeg forstår på en måte att du er blitt frarådet å prøve.
Jeg tror ikke at jeg hadde klart det uten min samboer som har hjulpet med veldig mye, intressert som han er i kosthold og alt som hører til.
Men det er ikke alle som har en perosn i nærheten som støtter, og da kan det være vanskelig, man gir lettere opp.
Men du....du kan jo bruke oss her inne for alt hva vi er verdt, det er mye kunnskap å hente her :-)

sisseln sa for siden:

Så flink du har vært!! :)
Jeg skjønner at jeg må veie ja, og joa. Digital kjøkkenvekt finnes her. Har jo gått et år på GR.

Må vel noen "harry" turer til Sverige også. Alt er jo mye billigere der. :) Dattern var der på fredag, og handle litt for meg også. Bacon, flesk og kyllingklubber. :)

Frityrgryta står og skammer seg i boden. Den skal opp, men jeg bruker den på verandaen. Orker ikke den lukta i huset. hehe

Per i dag har jeg bare meg selv å stole på. Min livsledsager gjennom 20 år fant seg en ny dame og forsvant ut av huset. Han støttet meg ikke det året på GR, heller motarbeidelse.

Og ut med han håper jeg mange av de dårlige vaner/uvaner også forsvant.

Så det er kun meg selv, og dette er viktig for meg. Bukplastikken skjer ikke uten BMI på under 30. Jeg trener litt, og har mye musker, derfor mente legen at de kunne vurdere meg individuelt. Men altså under 30. Hårda bud. :)

Og ja, jeg lener meg mer enn gjerne til dere. Tusen, tusen takk. :)

Carisma sa for siden:

Fritert mat er ikke nødvendigvis det samme som bra fett.. :o Endel olje er direkte skadelig for kroppen når den blir så varm som fritering krever. Søk på olje her inne så kommer det opp endel. Stek maten i smør (ordentlig smør, ikke margarintull), det er best og sunnest.
Bruk heller kaldpresset olje på salater o.l.

mars sa for siden:

Ei ung frøken på 28 her...:)
Etter å ha gått opp igjen nesten alle dei 23 kilo jeg tok av for ett par år siden ved hjelp av pulverkura å anna jojo-slanking... :eek:
Er jeg no fast bestemt på å legge om livet å kutte drastisk ned på fy-karboa...å forsøke å holde på det....for no er det nok jojo-tull :mad:
Skal ned iallefall 30,8 kg til 68 kg, so jeg har nok en lang vei, men har stor tro på
at forumet her inne vil vere til stor oppmuntring å hjelp :D
Har en hund, so med den som turkompis vil jeg prøve å komme meg ut på en god tur kvar dag :rolleyes: Har gått lang tur i over 6 uker nå, men vekttapet kom ikkje før karboa vart kutta :D so dette har jeg stooor tru på allereie :cool: Lykke til alle sammen, dette klarer vi ;)

Fedon Lindberg er lavkarbo, det også ;)

Nei, dropp frityrgryte, det finnes ikke den olje som ikke blir ødelagt med så høye temperaturer, tror jeg ...
Olje bør i det hele tatt ikke varmes opp, men man kan godt bruke ekstra virgin kaldpresset olivenolje til å helle over salater!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.