Takk for støtte.
[font=Comic Sans MS][/font]
Det værste var at han antageligvis var så sint da han skrev henvisningen - den er full av skrivefeil!! Han henviste meg til en "diabetiker" -lol- ved Aker Universitetssykehus. Mente nok dietiker, som jeg ikke har bruk for.:mad:
Så skrev han at *pasienten har en subjektiv personlig oppfatning av sin helse, og har lest om noe som heter Methformin. Det brukes ikke her. :eek:
Fikk hypo i fjor og bruker 75 mg levaxin daglig. Var sykmeldt 6 mnd, og følte at formen ikke ble bedre. Leste på nettet og skrev opp en del ting jeg ønsket legen skulle sjekke. Det gjorde han ikke, men fikk tatt c-peptid som viser 1765.
Tror noen leger synes det er ubehagelig at man vet litt om hva man feiler. De mister litt av glorien kanskje. :veitikke:
Sånne typer som han er ikke noe å spare på! Han er faktisk til for deg og ikke omvendt.
Legen min er ikke perfekt, men han respekterer min viten (er sykepleier) og gjør som jeg ber om. Innen rimelighetens grenser i hvert fall. Eller han har en god forklaring på det jeg lurer på.
Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville ha målt blodsukker, men gjett om han ble lang i maska da det viste seg ar jeg hadde dia2 i en aldre av 37 år! Da han ikke følte seg sikker på å behandle meg som var såpass ung, skrev han kjapt en henvisning til nærmeste dia- klinikk.
Har brukt ham i 25 år - hele familien, men har gått år mellom hvert besøk.
Ja, har fundert på dette nå- men :veitikke: hvordan kan man peile ut ny fastlege som har litt peil?
Må le litt, for på jobben har jeg sagt det til mange som er misfornøyd, men aldri tenkt noe på hvordan dette skal foregå. Og hadde noen spurt meg før jul om min lege, vel - så hadde jeg vel sagt han er okey.....
Bare det å bytte fastlege er enkelt, men å finne en som er bedre kan være verre.
Tror jeg ville ha forhørt meg litt om de som har ledige plasser og ellers er aktuelle.
Vet om fler som har ringt til legen på forhånd og spurt hvordan de forholder seg til ditt eller datt. Eller snakket med legesekretæren.
Får presentere meg her inne også jeg da, vil ned 40 kg, helst litt mer, men tror det er nok i første omgang. Er som andre her inne redd for at det ikke skal funke denne gangen heller, men da vekta nådde 120 kg måtte jeg gjøre noe uansett. Har aldri vært så stor før og er et levende eksempel på jojo-slanking. Hadde jeg ikke begynt å slanke meg på 75 kg, ville jeg aldri endt opp her jeg sitter idag. Men fortid er fortid og nå tenker jeg framtid; fokus på trening og lavkarbo så skal jeg få dette til! Jeg bruker Easylife som for mange her inne er nytt, men som jeg tror kan sammenliknes med Eurodiett. Det er første steget til et fullverdig sunt kosthold hvertfall, og jeg er i ketose for tiden (og raser ned i vekt). Det vanskeligste er egentlig å komme igang med trening, det er lenge siden det! Håper folk her inne har gode tips og råd til meg :)
Er vel kanskje litt sent ute med min presentasjon, men :
Jeg har som mål 28 kg i første omgang. Så får jeg se om "speilet er fornøyd med meg".
Begynte for ca 6 mnd siden på Atkins, men først var jeg på helsekosten og kjøpte noen pakker med pulver (MinCur).
Nysgjerrig som jeg er begynte jeg å sjekke litt på nett om hva som stod om posekurer. Jo mer jeg leste jo nærmere søpla kom posene. To dager tok det før jeg fant Atkins og posene fant søpla.
hei, jeg er 40 nå og har jobba med meg selv av og på et par år for å gå ned i vekt. jeg la på meg mye pga cellegift og veide 98 kg. takket være lavkarbo veier jeg nå 71 og har ca 5 kg igjen før jeg er happy. men jeg er ganske fornøyd nå og :) gøy å treffe folk dom ikke kjenner meg igjen, og gamle bilder er helt surrealistist. er dette meg liksom :o
Hei Skaldeman har kommet med en ny bok for kvinner med MASSE oppskrifter i. Den kommer på Norsk denne uken og heter GI NULL. du kan lese om den på hjemmesiden hans : www.skaldeman.se
Kommer fra iform.no og har kommet frem til at jeg hører hjemme her:) Skal ned 31 kg, som har kommet gradvis de siste tre årene. Skremmende å se hvor fort man legger på seg. Gjør dette for helsens skyld og for å fungere bedre i jobben. Har syslet en del med vektløfting og skal fortsette med det, men da på Skaldemans (blir spennende)
Hei og velkommen hit! :blomster: Jeg ble glad for at du joinet lavkarbo.no etter å ha lest en lang diskusjon på et annet forum. Lykke til videre med Skaldemans' :)
hei jeg har tatt av 22 kilo begynte med eurodiett 22oktober 2006
kom aldri helt i mål men i mai 2007 landet jeg på 22kilo borte
har slitt og strevd for og bli kvitt fler , men resultatet har blitt op og ner men sommeren ødela det meste ,men skulle jo leve litt også, men gikk opp en fem seks kilo
men nu er det slutt , har begynt på ketose kuren nå snart 14 dager gått ned ca 3 kilo,og fler skal det ,bli ønske er og komme ned i ca 60 kilo
så mangler nå bare 7 kilo til mål
har prøvd all verdens kurer i 40 år , den som endelig virket var eurodietten ,, og ser nå at ketose også virker , aldri spist så mye god mat i hele mitt liv ,, og tenk vekten går nedover ,er helt himmelfallen
sa til min mor her forleden, hvorfor var ikke den metoden på mote den gang for 40 år siden....
stå på jenter og gutter , dere som enda er unge ,og vi andre,, ikke la overvekt ødelegge mye av det sosiale livet deres ,som det har gjort for meg
har murt meg ine i perioder for ikke og snakke om alle tanker jeg har hatt om alt jeg skal gjøre ,, bare jeg blir tynn, hørt sån vel siker på at mange andre her har tengt det samme
de som aldri har slitt med over vekt,, sier,, du blir da ikke lykkeligere om du blir tynn
jo en blir faktisk det,, en får et problem mindre ,vil si mange problemer mindre ,
og da er vi langt på vei til og berabeide våre andre problemer som tynne folk har
jeg blir så eitrende sint jeg når folk som aldri har hatt et gram fett på kroppen skal fortelle meg om hvordan jeg burde slanke meg, det er jo bare og trene det HØRT DEN FØR
vel for og si det sånn jeg har gått ne 22 kilo ,,ikke trent en meter
og nå har jeg fått invilget bukplastikk,, er overlykklig ,, skal jeg få flat mage
så i løpet av dette året
Er helt ny her og håper på støtte og hjelp fra dere samt at jeg kan være en støtte for de som ønsker det.
Er 41 år og for tiden hjemme med Erling på 4 måneder. Jeg la på meg fra 108 til 127 når jeg gikk med han. Etter han var født gikk jeg ned men så begynte det å gå gale veien! Jeg veide 124 kg i januar og begynte å slanke meg. 2 uka i januar begynte jeg på Grete Roede kurs. Dumt...vet av erfaring at vondt blir værre. Gikk ned 5 kilo og sprakk så det suste. La på meg de 5 kiloene på et par uker. Så etter en sydentur i februar la jeg på meg ytterligere 5 kilo og endte opp på 128,9 !!!
Nå er det slutt! Jeg har tenkt å leve lenger enn femti. Har slitt med spiseforstyrrelser og tvangsspising siden jeg var 15 år. Spiser ukritisk foran Tv apparatet og legger på meg. For ti år siden veide jeg langt over 124 men leste boka "når følelser blir mat" av Karen Kristensen (Leder av IKS) og la helt om. Jeg sluttet å "slanke meg feit". Jeg begynte med et sett leveregler som gikk på å ikke spise etter 1800 om kvelden, spise kun ved kjøkkenbordet for å bli bevisst mitt spisemønster. Gradvis gikk jeg ned til 98 kilo på et år. Senere opprettholdt jeg vekten ved å ikke spise etter 1800 ellers spise det jeg har lyst på men prøve å lytt til magesekken. For jeg visste ikke når jeg var sulten eller når jeg var mett. Nå har "matmisbrukeren" falt tilbake til gammelt mønster. Spiser foran tv om kvelden/natten - ukritisk spising og spiser hva det skal være.
Når eg kom hjem fra ferie tenkte jeg at det eneste som virker er å prøve å slutte å slanke meg og begynne å spise for å leve - ikke ete for å leve. Siden fredag har jeg gått ned fra 128,9 til 127 !!! Vet det bare er væske men det er en god start for nå føler jeg ikke at jeg slanker meg eller sulter.
Håper at jeg klarer å overvinne "dyret" i meg igjen og at jeg ved hjelp av dette forumet kan komme ned i en vekt som er grei igjen :)
gratulerer med vektap og med bukplastikk....jeg har også fått innvilget det men er ventetid , men blir i løpet av året
tør jeg spørre om hvem sykehus du skal på
jeg er ganske ny her på forumet og dette er mitt første innlegg. jeg har et ønske om å gå ned til 80 i første omgang så blir det vel sikkert ti derifra tenker jeg. veide 108,1 og gikk på vekta i dag og var 99,1 så ni siden 4 februar med en nøye gjennomtenkt sprek i en helg hvor jeg la på meg 4 av 7 kilo... men er på igjen og har ikke tenkt å ha flere sprekker nå men har bestemt meg for å kose meg litt i påsken men ikke ta av. har selvdisiplin nok til å tenke at en dag er lov og ikke noe mer så går det faktisk veldig bra for meg... jeg veide 90 før svangerskap og hadde vært på atkins diett en stund men måtte kutte ut da jeg ble gravid la på meg til 115 og tok av 10 men la på meg 3 i jula. nå er det stopp og har bestemt at jeg aldri skal over 100 igjen...
lykke til alle sammen og takker for et supert forum hvor kostholdet ikke blir så begrenset med alle de super gode oppskrifter her inne.
Hei igjen:)
Jeg gikk på lavkarbo i 2 mnd og tok av 10 kg. Nå har jeg spist fornuftig, dvs minst mulig korte karbs i 8 mnd og vekta har holdt seg stabil. Nå går jeg løs på fase to og de neste 10 kiloene. Jeg fikk opp tredemølla fra kjelleren i morges og brukte den og lagde meg en salat til frokost istedenfor brødskiver. Nå er det over og ut med potet, pasta, bulgur, ris, polenta, brød og frokostblandinger etc inntil målet for fase to er nådd:)
Men det er helt riktig: lavkarbo er det eneste som gir varig vektreduksjon for oss som sliter med lavt stoffskifte!
Hei alle sammen!
Jeg er helt ny her inne. Meldte meg inn etter at jeg ble så utolig inspirert av å lese i forumet. Gleder meg til å starte med Ketolyse dietten;) Har fått boka til Torkil i posten og skal ta fatt på den i kveld.
Jeg har akkurat 30 kg som jeg skal ned. Dette er kilo jeg har lagt på meg etter at jeg ble sammen med samboeren min for 6 år siden. Mitt første delmål er 12 kg og da er vektnåla på 94 kg. Jeg håper på å ha klart dette til september. Da er det nemmelig sydentur med venner :)
Grunnen til at jeg nå har sagt nok er nok nå må jeg ned, er at venninna mi er gravid i 7 mnd og jeg har faktisk mer mage en henne! Jeg har fått flere spørsmål om jeg venter barn i det siste. Så nå tør jeg nesten ikke å møte familie jeg ikke har sett på en stund i frykt for å få spørsmålet :(
Forresten så setter jeg utrolig stooor pris på om noen her kan hjelpe meg med hvordan jeg får sån fancy vektnål nedest.
Jeg har i hvert fall 50 kg som burde bort, men skal være overlykkelig hvis jeg kommer ned på tosifret.
Tok meg sammen her for et par uker siden og begynte forsiktig med trening, og tenkte at jeg skulle prøve å følge opp det med å forandre kostholdet mitt også.
Samboeren min og jeg er skikkelig mumsere, og trøkker i trynet på snop hele dagen.......:eek: Det er greit nok for ham som veier 70 kg og tydeligvis har en forbrenning av en annen verden. For meg som legger på meg 2 kilo bare noen sier kake, blir det litt anderledes.
Jeg har første dagen min i dag på noe som jeg håper er riktig, så håper jeg at dette kan gå bra.
Men jeg lurer på et par ting.
Dette er jo første dagen min, og nå sitter jeg her og er småkvalm, sulten og har skikkelig dårlig smak i munnen. Er det normalt eller har jeg gjort noe "galt"?
Velkommen!
Mantraet her er at man som regel må spise grønnsaker! Det ser ikke ut som at du har spist noen grønnsaker? Det er en del man bør holde seg unna, men det fins også en laaang liste med lovlige! Blomkål, brokkoli, asparges, squash, aubergine og sopp samt en del salatgrønnsaker er de jeg liker best.
Ellers vil jeg anbefale deg å velge en filosofi, og følge den. (Det er også et råd som er en gjenganger her inne:) )
Dårlig smak og kvalme er nok vanlig etter hva jeg har lest her inne, og det går over. Sulten skal du ikke være. Da har du spist for lite!
Hei,
det er første gangen jeg er inne på denne nettsiden. Dette er desverre forumet for meg. Har i noen uker tenkt på å starte opp med Ketolysekuren, og i dag er dagen for oppstart. Jeg orker ikke veie meg, da jeg blir deprimert over bare å tenke på hva displayet vil vise. Har dog mange anelser... Skal ned 30 - 40 kg for å nå min idealvekt!
Velkommen randi :) Håper du finner det du ønsker her og får den støtte og hjelp du trenger for å komme i gang. Jeg har ikke vært medlem så lenge men så langt har jeg bare møtt på koselige og hjelpsomme mennesker Du sier ikke så mye om deg selv annet enn at du skal ned ca. det samme som meg :D Er 41 år, trebarnsmor .... på 126 kg.. Så jeg har en stor jobb å gjøre.
[size=3][/size]
Håper vi kan finne støtte hverandre og oppmuntre hverandre når motet svikter og målet blir veldig fjernt... ha en fortsatt god dag
Kan jo være du tror det er verre enn det er?? Uansett ville jeg veid eller målt på ett eller annet vis, det er såååå mye motivasjon i å se at noe skjer! Få noen andre til å se på vekta for deg?
Ønsker deg uansett lykke til, nå er du på vei! :)
Hallo alle sammen....
Ble medlem av "karbojunkie" idag og melder meg fluksens inn i "de som har behov for å gå ned mer enn 30 kg". Jeg har alltid syntes jeg har vært for tjukk, men når jeg ser bilder av meg før min første slankekur (Grethe Rohde), ser jeg at jeg nok var litt lubben, men egentlig bare sjarmerende. Har gått på x antall slankekurer opp gjennom årene og summen har vært ca 10 kg ned og ca 15 kg opp (før neste slankekur). Til slutt landet vekta på 137 kg for ca 3 år siden. Jeg ble da med i "Overvektsprosjektet i Vestfold" og har vært på 4 måneders opphold med trening og kostholdsendring. Gikk ned noe, men klarte ikke å holde det etter at hverdagen kom. Nå veier jeg 134 og har bestemt meg for å prøve lavkarbo. Skal følge ketolysekuren og starter idag. Veldig fint å ha en slik side der det er mennesker som vet hva dette handler om!!!!
hola :)
Da er vi i samme båt du og jeg... Håper vi kan støtte hverandre. Er ganske fersk her jeg også. Skal besøke journalen din når du får laget deg en...
:)
Jeg har begynt på karbohydrat telling i dag, men etter at jeg har lest over noen innlegg på denne siden så ser jeg at jeg har ikke mye erfaring. :/
Jeg har alltid vært lubben, så lenge jeg kan huske. Til for ca 2 år siden veide jeg meg og fant ut at jeg veide 46kg for mye (126kg) Da sa jeg stopp og begynte på alle slags dietter det har ent opp på der jeg er nå: 141,8 lyser mot meg når jeg trår på vekta.
Så fikk jeg tips av ei venninne som har gått ned 6kg på to uker og jeg syns det høres greit ut med maten etc...
Denne siden er som et svar fra himmelen! Håper jeg klarer det denne gangen...
Heisann :)
Da har du sikkert kommet riktig for her er det MANGE som har gått ned masse ved lavkarbometoden... Veier 127 selv og er 180 høy..foreløpig er jeg glad hvis jeg kan komme under 0,1 tonn!! hehe... Så vi er i samme båt flere av oss som skal ned mange kilo. Selv har jeg rotet litt frem og tilbake men nå er det Skalldemann for alle pengene i kominasjon med "reductil" så får jeg håpe pila går nedover ganske raskt....
Håper du lager deg en journal snart så jeg får besøkt deg.. Det viktigste er jo oppmuntringen vi får av hverandre i gode og onde dager :D
Tips til trening?
Vent til etter første uka er over, så begynner du med korte turer, ting som er litt for lett. Etter hvert som det går greit, så trapper du enkelt og greit opp med ting DU liker å gjøre!
Tusen takk til dere som har gitt meg tilbakemeldinger, det var veldig hyggelig. Håper også at vi kan støtte hverandre, det har mye å si. Jeg fikk rosa stick etter to dager, men føler meg trøtt og slapp. Håper det går over snart. Hvordan går det med deg, hola? Jeg er ikke sulten, det er jo deilig. Hvordan bærer man seg ad for å lage journal?
Hei alle sammen.
Ny her og spent på om jeg klarer dette. Sliter med leddsmerter og håper å klare å holde motivasjonen oppe, for jeg er overbevist om at leddene vile juble om jeg klarte å gå ned i vekt...
Heisann...koselig at du fant denne siden! :)
Er ganske fersk på dette jeg også. Skal ned 25 i første omgagn.. eller 26.. komme under 0,1 tonn ;) Så vi kan slå følge en laaang vei...hehe..:)
Er det noe du lurer på, bare spørr... Er mange koselige folk her som har prøvd det meste... så da er det bare å gå i gang!
Har selv problemer m knæra så jeg veit hvordan det er...
Er helt fersk i dette forumet,men dette erjo den perfekte gruppa for meg. :)
Startet med lavkarbo for 9 uker siden.Har klart meg kjempefint og har mistet 13 kg.:):)
Har fortsatt nesten 20 igjen,så har fortsatt en lang vei å gå.
Følger egentlig ett opplegg med kur kombinert med trening. Hadde ikke sjangs på shakene,så jeg måtte rett over på mat. Spiste meg i ketose,og er der fortsatt.:)
Tok lang tid før jeg kom igang med trening pga jobb,sykdom osv..
Nå har jeg endelig kommet i siget der oxo gitt. Vært på Pilates for første gang i dag,en morsom og anderledes form for trening. Fikk skikkelig kjørt magemusklene.:)
Artig å se så mange likesinnede samlet på ett sted. Håper å både kunne støtte,og bli støttet..
Har funnet så mange fristende oppskrifter som jeg skal prøve etterhvert.:)
Jeg hører absolutt med i gruppa her,så jeg rusler innom og sier hei.Hadde startvekt på 111,6 kg i nov 07 og fant ut at nå måtte noe gjøres.Har slitt med overvekt i mange år..gått ned noen kg og så fort opp igjen.Har funnet ut at raske karber er min verste fiende,og at et lavkarbo kosthold passer kroppen min mye bedre.Fikk tips om Spis deg slank og nå er 16 kg borte..men fortsatt 20 kg igjen.Men vi jobber på !! :)
Hei hei....jeg er da helt ny her....trebarnsmor med ganske så mange kilo til overs :S
Jeg er godt over 50kg i overvekt om jeg skal følge ideel bmi, men mitt mål er først og fremst å bli 40kg lettere, målet er ikke å bli sylslank, det tror jeg ikke jeg ville kledd for å være ærlig :)
Jeg har hoppet på den ene etter den andre av magiske vidunderpiller, 13dagerskur, ren fruktkur osv osv osv....man går ned, og spretter opp igjen....
Jeg har lenge tenkt på og lest om ketolyse, og har bestemt meg for å gi det et forsøk, jeg er på min tredje dag idag, so far so good...
sååå...ja...det var meg, godt ketolysetips mottas med takk :) noen spark i r*** er også å foretrekke om jeg skulle se ut til å miste fokus ;)
Velkommen i klubben - hadde jeg nær sagt... veide 128.9 3 mars..siden det har jeg gått ned 5 kg (veiedag i morgen). BURDE gå ned til 80. De nesten 50 kg..grøss
Fikk en sønn i oktober 07 og etter det bar det oppover...! Lang vei å gå men jeg håper å klare det med støtte og hjelp fra andre her... Det er mange fine mennesker her som hjelper til :)
Jeg veide meg idag, og har faktisk tatt av 5 kg allerede.....lamslått....men "ble advart" om at de med mye fett til overs mister MYE de første fire ukene, noen ganger opptil 15kg, så jeg er happy :)
vært i ketose siden søndag bare :)
[quote=Helene;99224]Jeg skulle ned 30 og har gått ned 23 av de siden 10.januar. har alltid vert stor. og har alltid blit mobbet for det. så nå ville jeg bare ned.[/quote
Dette er bra ! Du har en ekstra grunn for å være glad for hver kilo du tar av deg. Selvtilitten øker, og de som har mobbet deg bør gå i seg selv !
Lykke til videre !
et ite problem vi er to venniner som har fulgt hverandre i tykt og tynt når det gjelder vekt
vi har nå i andres øyne blitt tynne
hun er 5 ,,kilo tynnere enn meg ,,,jeg syns ho ser mye tynnere ut , og ho syns jeg ser mye tynnere ut enn henner,, i dag målte vi lår og mage og det viser seg at hun er da ca 4,,5 cm tynnere enn meg vi fikk en hahaopplevelse ,, kanskej vi er tynne nok
men det som er saken er at vi stort sett føler oss feite enda ,, kan se i speilet og lure , og slanking er helt i fokus
noen andre som opplever det samme ,, ikke klarer og se det liksom
Hei Arkine! Å sammenligne seg selv med andre funker dårlig. For selv om hun er 4,5 cm smalere enn deg et sted, så kan det hende du er smalere enn henne et annet sted. Det er ingen av oss som er like, hverken i form, beinbygging, høyde eller muskulatur.
Og det er jo DEG det handler om, ikke venninna di, å se seg litt blind på egen kropp er du nok ikke alene om, det kan ta litt tid før hodet henger med.
Men om du begynner i det små, finn en ting du liker ved deg selv, og fokuser på det, så kanskje du etterhvert finner ut at det andre ikke er så verst det heller!
Men, jeg ser av sigaturen din at du veier 65 kg, så jeg vet ikke helt hvorfor du postet dette i "mer enn tretti kg overvekt"-tråden, da... :o
nei hvorfor jeg postet det her var vel tankeløshet ,men regnet kanskej med at noen har gått ned så mye , og hadde samme problemet
jeg har jo gått ned 22 kilo og før det over 10 kilo har jo vært oppe i nesten hundre
ja sant som du sier en skal ikke sammenligne ,men er rart at hodet ikke følger med kroppen , men kommer vel av at en ikke har hatt den vekten siden en var 15 år gammel har slitt med overvekt i over 40 år , gått opp og ned noen kilo,,men nå endelig sysn jeg at jeg nærmer meg målet
og ser jo at jeg er mye tynnere da ,, men ser meg ikke selv som slank
Du går på ED ser, jeg da går vel det "av seg selv" så lenge du følger anbefalningene. De siste kg er ofte de vanskeligste å få av, det vet jeg alt om :o, og det er gjerne så få kg som kroppen trenger å stabilisere seg på, dvs at den kan bruke laang tid å få de vekk. Men det går seg nok til!
Lykke til med journal!
vel går av seg selv er jo og ta litt i ,vekten stopper opp der også
og en liten utskeilse en kveld er gjerne en kilo opp ,og da tar det nesten en uke før den kilon er borte
jaja er ikke lett, men har nå klart mange kilo i løpet av et halvt år da
Prøver her jeg..
Trenger sårt støtte nå når jeg starter på min 2. gang med ketolyse...jeg sprakk sist...
Har satt meg et mål på 18 kg til å begynde med, men skal ned minst 30 helst 35...
Men en ting av gangen..
Jeg er to barns mor med mann i Nordsjøen.
Jeg er utadvent, koselig, blid og har alltid tid til andre... slik er det omgivelsene mine ser meg...
Inni meg er jeg trist, usikker, sliter med selvtillitten og hater kroppen min...
Pgr av mitt første svangerskap, har jeg fått innvilget mageplastikk for å ta vekk fettforkle, men må vere under 28 i BMI, ikke det får jeg til engang....
Jeg er ikke den sutrete personen dere får inntrykk av nå, men den virklige meg sitter fast inne i alt fettet, og bare venter på å få komme ut.
Derfor skal jeg lykkes denne gangen
Jeg har alltid vært litt lubben. Men så flyttet faren min fra oss når jeg var 16. Da raste jeg ned i vekt selv om jeg spiste potetgull til frokost. Jeg var nede i 60kg, og med min høyde på 175 fikk jeg kommentarer på at jeg var tynn. Så la jeg sakte men sikkert på meg igjen, og var "normal" noen år. Så ble jeg 20 og vekta viste 88.. ikke bra.. Så da trente jeg, og fikk i tillegg påvist matintolleranse. Gikk til en homeopat og fikk en diett jeg skulle følge i 3 måneder, og så skulle jeg bli frisk. Gikk ned 10kg og følte meg veldig bra!! Men ble så absolutt ikke frisk. Reagerer nå på masse forskjellig mat, men har lært meg å leve med det.
Men så skjedde det, når jeg følte meg bra på 78 kg, fikk jeg en beundrer, og til slutt kjæreste. Han var litt stor, men raste ned i vekt når han ble sammen med meg. Men så en dag, falt jeg ned trappen. Og den skaden i beinet satte meg i stolen, og holder meg fortsatt alt for passiv. Det er 2 år siden. Så nå er jeg 22 år (snart 23) og veier svimlende 115kg. Vil ned til 70, men regner med at iallfall de siste 10 vil bli tøffe!!
Det verste med situasjonen syns jeg er at familien min henger seg opp i vekta mi. Jeg kjenner at de ser på magen min, og de hinter alltid til at jeg må begynne å trene mer. Dette har gjort at jeg har et veldig anstrengt forhold til dem, og syns nesten det er slitsomt å være med dem. Jeg har for eksempel unnlatt å dra i to konfirmasjoner på grunn av dette. Nå vil jeg ned, men orker ikke ros fra familien. Jeg vil heller ha ros for noe med personligheten min.
Si fra til dem at du ikke vil høre noe om vekt. At du jobber med helsa di, men er ikke villig til å diskutere det og at det at det nevnes vil ødelegge opplegget for deg.
Jeg er da en dame på 37 år. Har alltid vært overvektig og har alltid vært avhengig av sukker - big time. Da jeg var trettito år veide jeg godt over 140 kg og hadde gitt helt opp. Jeg innså at jeg ikke kunne gå sulten resten av livet, og alt annet enn å holde ut å være konstant sulten ga vektøkning :eek:
Så ble jeg introdusert for Fedon. Byttet ut sukker med fruktose og raste ned ti kilo bare på det. Fikk ny energi ettersom jeg begynte å få i meg mat med næringsstoffer, og til slutt begynte jeg å trene. Ikke fordi jeg måtte men fordi jeg hadde lyst. Det hadde jeg aldri opplevd før - allerede som liten jente likte jeg meg best på sofaen.
Etter et par år var jeg gått ned førti kilo og trente aktivt sykling.
Så gikk jeg gjennom en beintøff skilsmisse og den trakk ut et par år faktisk. Til slutt var jeg så sliten at jeg ble sykemeldt og orket ikke trene like mey - vips så kom det på åtte kilo :mad::mad::mad:
Men nå - nå smiler livet igjen. Så nå skal jeg ned til normalvekt. fortsatt rundt tredve kilo, kanskje førti også å ta av, men med et greit utgangspunkt siden jeg er vant til å holde meg unna sukker og kaker og alt annet godt fra før, og dessuten har ganske bra med muskler og kondisjon å jobbe av litt fett med.
Startet på ketogen kost 20. april, gikk ned 2,5 kg den første uka på det. Nå skal jeg spise Eurodiett fremover - med litt mat ved siden av siden jeg trener så mye som jeg gjør, også skal jeg bli slank og pen og helt nydelig å se på.... Eller ihvertfall slank da :D
Ved siden av skal dette kombineres med jobb, barn, ny kjæreste (som kan spise hva han vil i så store mengder han vil uten å legge på seg ett gram...), katt, bil og venner. Men det skal nok gå fint tenker jeg. :D
Velkommen i klubben hadde jeg nær sagt.. :heia: Skal ned i alle fall 30 til jeg også.. Bør ned minst 40 til, men tar litt om dagen. Det går sakte men sikkert her. Har tatt av seks kilo siden begynnelsen av mars og det er jeg fornøyd med. 3 kilo i måneden blir 30 på 10 mnd! :ja: Så jeg fortsetter ufortrødent kampen!
Ja, takk, kjenner til dette! For meg har det vært så ille at jeg ikke har turt å være hos mine foreldre alene, for da kom det alltid ekle kommentarer. Derfor var jeg svææært nervøs for at jeg skulle bo hos dem nå, i en 2 mnd periode mens jeg er hjemme fra Moskva en tur. Men så langt har det heldigvis gått bra, og de støtter opp om kuren.
endelig ventetiden over
skal opereres for buk plastikk den 19 mai ,,gleder meg ,, gruer meg
lagt på meg to kilo i helga sukk,
men de skal vekk før 19 mai ..må bare
Jeg melder meg her også, jeg, siden jeg etter dagens idealer har 40 kilo med overvekt.
Målet mitt er at jeg skal kvitte meg med tredve av dem, for jeg ser skrapa ut hvis jeg skal veie det som er regnet som min idealvekt.
Jeger ved godt mot, og resultatene er strålende, etter fire små dager på kur. Dette har jeg trua på.
Jeg hører vel nesten til her enda... Jeg har nå gått ned 19kg men må ned 25 kg til for å ha "normal" BMI. Vet ikke om målet mitt er det akkurat... Vi får se. Men jeg føler meg her enda.
Tenkte å melde meg inn i denne "klubben". Er obligatorisk medlem dessverre.
Har begynt på ketolyse igjen. Det er iallefall noe som fungerer for meg. Gikk ned 18 kg ifjor, men har dessverre gått opp igjen.
Har gått på ketolyse i 1 uke nå og gikk ned 4,7 kg. Bra start. Gir motivasjon til å fortsette.
Takk for hyggelig oppmuntring. Har vært lite aktiv her, men har som mål å bruke forumet! :-) Finner jo mange gode råd og oppskrifter, hyggelige folk som deler sine erfaringer. Veldig positivt inntrykk av gjengen!!
Hei
Jeg har nå begynt på 114kg Min ideal vekt er 72kg Planen min er ikke å komme dit men jeg ønsker og gå ned til 80kg. Prøver nå og sette meg inn i ketolyse.
Denne gangen skal jeg klare det.
Mitt første mål er 109 til i juli
Jeg måtte se igjennom om jeg var med her,og det er jaggu lenge siden jeg meldte meg på..Lite har vel egentlig skjedd med meg,da veide jeg 88,nå veier jeg 86.Har vært nede på 78,men har fått et barn til,så kiloene er kommet på igjen.
Jeg sverger til ketogen kost,må ha faste regler og forholde meg til.Men tror jeg aldri kommer til og spise ris,pasta,poteter og brød på samme måte som før.Jeg forsøker og endre kostvanene hjemme til alle sammen,ved og bytte ut til linser,kikerter og quinoa som tilbehør ved siden av grønnsaker,og det har til nå ikke vært suksess..Men de har ikke valg når jeg skal vedlikeholde min vekt,for denne gang skal jeg lykkes!
Mitt mål er og komme ned 15 kg til juletider/nyttår.Og de resterende 15kg til neste juni.Regner med de siste 10 sitter godt fast,så der får jeg se det an.Vil ikke bli helt skrimmel skrammel heller.:rolleyes:
Hei Sukkerzpinn :-)
Er masse du kan gjøre for å bedre smaken på ED maten, så blir den spisendes etterhvert. Her går kiloene pent og fint sin vei, og når jeg ser meg bakover nå så er det jo ikke lenge siden jeg begynte heller. Jeg elsker resultatet allerede - håper du får en fin tur ned, og lykke til! :klem:
Takk for det smilefjes.:) Jeg har prøvd Eurodiet før, men stoppet etter 10 dager pga influensa. Tok av 8 kg på 10 dager så det var jo fantastsisk, men motivasjonen for å begynne igjen var liten siden jeg syntes produktene smakte så forferdelig. Men nå er jeg ved godt mot. Har en samboer som støtter meg i tykt og tynt, bokstavelig talt :) Og jeg ser at det er mange gode tips for å gjøre måltidene bedre. Spesielt pannekakene synes jeg er ekle, men så at noen hadde tatt kanel på dem - det kan jeg jo prøve?
Jeg har aldri før fortalt hvor mye jeg veier, så jeg må si at jeg synes det er herlig å bare kunne være mitt sanne jeg her inne :)
Holdt vekta mi hemmelig i laaang tid jeg også. Ganske befriende å fortelle det til noen som ikke var full av fordommer mot overvektige folk.
Var ett steg i riktig retning.
Lykke til med Eurodietten. Dette skal du klare vet du :)
Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.
Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra :(. Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.
Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)
Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.
Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.
Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.
Hei! :)
Jeg også hører til her ja. skal veie meg imorra, og da regner jeg med at jeg er tilbake på 117 kg igjen :hylgrine:Jeg har også vært stor hele livet, ble mobba fælt for det som liten, men har hatt sånn noenlunde kontroll som voksen, helt til jeg ble syk for noen år siden,og måtte slutte å jobbe ,en jobb der jeg gikk og brukte kroppen hele dagen.:(
Har ingen valg,annet enn å holde meg i ro, ellers får jeg svi i flere dager etterpå.Og vekta har fyki ihværet gitt! Har aldri vært så stor som nå, og må klare å gå ned ivertfall 30 kg:eek:
Jeg var veldig flink en stund, og gikk ned fire kg, men så ble jeg syk(harME) etter for mye stress og styr her , så gikk alt iball for meg.
Men nå skal det bli andre boller her!( eh..ikke boller da!) dette er en så fin plass å få mattips og oppmuntring, så dette går nok bra!
Ja ja detta var meg og min historie da, syntes jeg måtte melde meg på denne tråden med alle mine kilo! he eh
Sukkerzpinn - jeg begynte på eurodietten i starten av mai, og gikk over på ketogen mat en uke før det igjen. Nå begynner det virkelig å synes at kroppen forandrer seg - satt og så på lårene og knærne mine halve kvelden på søndag - det ser jaggu ut som jeg har begynt å få dameknær - sånne pene!!! (Har selvsagt kun gått i kort kjole siden den oppdagelsen ;))
Og kjære dere andre nye - alle vi her inne vet hvordan det er når man sjokkert oppdager hvor man har endt opp... :_oy: Men det sjokket gir en noe også - det gir en fortvilelse nok og reaksjon nok til å innse at enten begår man selvmord bevisst ved hjelp av mat - eller så fikser man problemet.
Det at dere er her inne forteller at dere ikke valgte det matinduserte selvmordet - gratulerer! :heia:
Jeg var gedigen da jeg startet omleggingen av kostholdet mitt. Jeg veide rundt 150 kilo og jeg ble skikkelig anpusten av å reise meg fra godstolen... Jeg begynte med å legge om til et forsiktig Lindberg-kosthold. Og etter en måned ønsket jeg å begynne å trene. Og jeg da - som var fritatt fra gym hele videregående på grunn av vekta...
Formen var elendig så jeg begynte med ti minutter på ergometersykkel hver dag foran tv - og meget rolig tempo.
Nå går jeg på eurodietten for å ta av de siste tyve kiloene ned til helt normal vekt. Jeg føler meg fantastisk. Jeg får komplimenter fra menn!!!!!! Det har virkelig ikke vært noe jeg har vært bortskjemt med før.
Og jeg sykler fem-seks mil, noen ganger mye mer, på den kule raceren min og det kjennes ut som jeg kan erobre verden hvis jeg vil. Selvtilliten er en helt annen enn den var, og jeg har gått fra militærstøvler og palestinaskjerf (ja - jeg var et syn kan du tro...) til kjoler og nette små sandaler isteden.
Dette kan dere få til også - det er bare å innse at livet med bakst, brød, sjokolade, poteter osv er over... Og at man må spise mat og ikke sulte seg.
Veldig inspirerende innlegg, smilefjes. Gratulerer, du har all grunn til å være stolt av deg selv!
Jeg veier ikke over 100 kg, men er veldig kortvokst (knapt nok 150 cm), så BMIen min blir likevel veldig høy. Jeg håper å gå ned rundt 30 kg, helst mer, men jeg vil helst ha et realistisk mål også. Går jeg ned 30 kg blir jeg veldig fornøyd. (Akkurat nå kommer jeg vel til å juble og hoppe i taket av 5 også. hehe)
Har en BMI på 38 jeg også.. Har pcos. Men de siste årene har det ikke vært sjekket ut noe som helst. Den siste gyn jeg var hos for 3 år siden mente det ikke var noe cyster der lenger.. Kan jo begynne å lure!
Har gått ned 7.4 kg på 14 uker. Det er 520 gram i uka. Ikke så mye men alternativet er jo OPP i vekt og det er ikke noe alternativ.
Så nå er det bare å stå på!! Håper dere ikke gir opp og fortsetter selv om det går opp og ned med oss.. :ja:
Takk for det. Jeg har fått sjekket stoffskifte og legen sier det er i orden, selv er jeg ganske så uenig. Jeg er veldig lik min mormor og hun har tatt medisin for stoffskifte i alle de år. Nå prøver jeg litt alternative ting. Nå skal jeg ut i regnet.
Samhaineve
Jeg har også PCOS, noe som er mye av grunnen til at jeg fattet interessen for lavkarbo. Har hørt av mange med PCOS at dette er det kostholdet som fungerer best for dem.
Smilefjes - så gøy! Det er veldig inspirerende å høre! Jeg satt lenge på internett igår kveld og bare saumfarte forumene. Det gir en god motivasjon til fortsette når man ser at andre er i samme båt -kanskje ikke i like stor båt som meg :D, men allikevel...
Jeg skal reise til syden om 2 mnd, og da er målet mitt å ha gått ned 20 kg. Stort mål, men jeg skal sette alle kluter til.:heia: Har gått til innkjøp av en crosstrainer (ellipsemaskin) som jeg håper skal hjelpe litt:)
Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Grunnen
er at jeg har slitt veldig, og har vært redd for å virke demotiverende på dere andre:o
Jeg har gått ned 35 kilo med ketolyse tidligere, så jeg vet at dette virker på meg. Men så fikk jeg mitt fjerde barn for litt over et år siden, og da sa det stopp. Jeg la på meg masse under svangerskapet. Men begynte på ketolyse dagen etter fødselen. Har stort sett vært i ketose siden, og har lagt på meg 10 kilo!! Det trodde jeg ikke var mulig jeg:eek:
Så nå er jeg på 100 kilo igjen. Og der vil jeg IKKE være!!!
Jeg tåler karbohydrater veldig dårlig, og jeg faller ut av ketose for nesten ingen ting. Derfor har jeg i over et halv år levd på salater og rent kjøtt. Og trimmet masse. Likevel greier jeg å gå opp. Noe er helt galt, og legen min tok alle mulige tester her forleden. Til og med han syntes at dette var merkelig.
Men alle prøver er fantastisk fine!! Heldigvis selvfølgelig. Ikke noe galt noe sted.
Derfor vil han nå at jeg forsøker Acomplia. Ikke for at jeg spiser for mye, men for at det kanskje setter igang dette skakk kjørte systemet mitt.
Jeg er veldig usikker på dette!
Derfor spør jeg dere der ute om noen har erfaringer med Acoplia?
Har slitt endel med panikkangst i perioder, og har hørt at angst og depresjon kan være noen av bivirkningene.
Trenger gode råd, jeg:)
Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig:)
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe:p
Er ikke helt sikker selv, jeg:)
Har ikke prøvd den medisinen, så den vet jeg ikke noe om.
Men... Det med at du går opp - hvor mye/hva spiser du?
I teorien kan man jo gå opp i ketose også, hvis man spiser mer kalorier enn man bruker - det skal bare ikke være så greit å få i seg så mye mat sies det. Selv er jeg glad i mat, så jeg tror nok fint jeg kan spise nok til å øke vekten til tross for ketose - og hvis du også er sånn så kan kanskje fortsettelse av dietten sammen med sånn medisin høres veldig fint ut?
På hvilken måte skal dette få i gang systemet, dersom det er medisin som skal stoppe avhengighet, så ser jeg ikke helt hva det skal gjøre for deg, om du spiser deg passe mett, trener etc.
Har du blitt testa for PCOS og insulinresistens? Om ikke, så må du gjøre det! Kan hende det er det som stopper opp, for mange så må man faktisk medisineres i tillegg til å legge om kostholdet for å snu trenden.
Lykke til :blomster:!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.